mee eensquote:
Oh, ik meen iets boven 1.25. Het is nog vroegquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:05 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gisteren was 1.24.0 toch uiteindelijk
Jeu de boules?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik daag je uit 1 sport te noemen.
Mensergerjeniet? Moet ik nog veel meer sporten noemen waar niet perse hooligans tussen zitten of heb ik mijn punt ondertussen gemaakt?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je ziet hier inderdaad minder volk met hun kont in de modder zitten dan langs het circuit van Spa-Francorchampsquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:07 schreef klaasweetalles het volgende:
dit moet wel het meest luxe circuit van de wereld zijn
ik houw van luxe
Wat is je verwachting eigenlijk van de snelste rondes vandaag? Wie komt op 1?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:08 schreef greysbones het volgende:
Nou Max
Laat eens zien wat het scheelt dat display
Bij Sifan Hassan komen alleen Ethiopische hooligans op af. @Noberquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:09 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Mensergerjeniet? Moet ik nog veel meer sporten noemen waar niet perse hooligans tussen zitten of heb ik mijn punt ondertussen gemaakt?
Geen ideequote:Op zaterdag 11 december 2021 11:12 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Wat is je verwachting eigenlijk van de snelste rondes vandaag? Wie komt op 1?
Ikzelf vrees dat dat Max niet zal zijn.
Jep.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:11 schreef greysbones het volgende:
Nou Hami een snel rondje
Maar die rijdt op rood
En of met een veelstegroot bordje "groetjes aan mijn ouders" half op de weg staan.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Je ziet hier inderdaad minder volk met hun kont in de modder zitten dan langs het circuit van Spa-Francorchamps
Gewoon flexibele vleugel van Mercedes jatten en die rood overspuiten en monteren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:13 schreef greysbones het volgende:
[..]
Geen idee
Ligt eraan wat de Honda motor nog kan..
Hoeveel kunnen ze hem openschroeven
Gok erop dat ze zoiets dergelijks al hebben gedaanquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:15 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Gewoon flexibele vleugel van Mercedes jatten en die rood overspuiten en monteren.
Darten, voetballen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
wel bierquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Darten is geen sport. Bij sport hoort geen alcohol.
Je weet het he.... als je zegt van goh geen regen en tadaa het valt met bakken uit de hemel....quote:
En laat DRT maar in de steek!quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:18 schreef Zipportal het volgende:
Kijk eens dom? Ja ho maar. @:maxi-mus
Okquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:19 schreef greysbones het volgende:
Wat is er aan de hand hier ??
Gaat het nog over F1 of???
Jaquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:19 schreef greysbones het volgende:
Wat is er aan de hand hier ??
Gaat het nog over F1 of???
Dan weet je dat Max sneller kanquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:20 schreef _UserName_ het volgende:
Perez maar 0.004 langzamer dan Max
Volgens mij gister oude motor, vandaag en morgen raketmotor.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:20 schreef Breekfast het volgende:
Had Hamilton tijdens de vorige race trouwens de nieuwe raketmotor er in liggen? Of de oude nog om de nieuwe motor te bewaren voor deze race?
Geel, Max ook. Lewis op roodquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:21 schreef greysbones het volgende:
[..]
Dan weet je dat Max sneller kan
Welke band heeft perez
I knowquote:
Nee ik bedoel tijdens de voorgaande race in Qatar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:21 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Volgens mij gister oude motor, vandaag en morgen raketmotor.
Raketquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee ik bedoel tijdens de voorgaande race in Qatar.
Dat durf ik zo niet te zeggen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:22 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee ik bedoel tijdens de voorgaande race in Qatar.
Vond de uitleg van Olav wel ok klinken vorige weekquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:23 schreef heywoodu het volgende:
Ah, de Mythe van de Raketmotor is weer begonnen.
Raketmotor < El Planquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:23 schreef heywoodu het volgende:
Precies. Dus dat ding is of al lang kapot of lang niet meer zo geweldig als in Brazilië.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vond de uitleg van Olav wel ok klinken vorige week
Hoe verklaar je de plotselinge extra snelheid die Hamilton sinds de laatste motorwissel heeft?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:23 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Dus dat ding is of al lang kapot of lang niet meer zo geweldig als in Brazilië.
Heeft het zin om te vragen hoe die uitleg luidde?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
Vond de uitleg van Olav wel ok klinken vorige week
Motor in Brazilië op standje raket gezet, ja. Die is nu dus richting z'n eindje, niks aan de hand.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:24 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hoe verklaar je de plotselinge extra snelheid die Hamilton de laatste motorwissel heeft?
Dat de raketmotor 1 race volledig opengeschroefd is geweest en dus nu of op isquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:25 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Heeft het zin om te vragen hoe die uitleg luidde?
Ook al zwart gemaaktquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Het standbeeld van Hamilton in New York.
Zou het kunnen dat de Honda motor niet 100% open heeft gestaan en daardoor Lewis dichterbij kwam icm zijn "raketmotor"? Dat zou wel hoop bieden voor de racequote:Op zaterdag 11 december 2021 11:26 schreef Fer het volgende:
Raketmotor is bijna versleten hoor. Maar de Honda zit inmiddels ook alweer op zijn 6e race
quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:26 schreef Caland het volgende:
FOK! feliciteert Hamilton met het wereldkampioenschap.
Ik hoop het.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Motor in Brazilië op standje raket gezet, ja. Die is nu dus richting z'n eindje, niks aan de hand.
Niet als ze samen crashen toch?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:26 schreef Caland het volgende:
FOK! feliciteert Hamilton met het wereldkampioenschap.
Jawel, dan heeft Max het gedaan namelijk en krijgt ie puntaftrek.quote:
helaas welquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:29 schreef Rianne84 het volgende:
Doet Hamilton dit nu op oude banden?
Zo is dat Klaas.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Deze ritten zeggen niets
dit is gewoon om de auto op te warmen
en aanpassingen voor technische details later op de dag
Tjeezzzquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Deze ritten zeggen niets
dit is gewoon om de auto op te warmen
en aanpassingen voor technische details later op de dag
Gaat echt heel spannend wordenquote:
Perez of Yuki dan maarquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat is sinds donderdag de mededeling van FIA niet meer zo.
Welke mededeling?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:31 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat is sinds donderdag de mededeling van FIA niet meer zo.
Het indekken bedoel je.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:23 schreef heywoodu het volgende:
Jawel, want de FIA heeft al laten weten dat het dan Max zijn schuld is en hij punten aftrek zal krijgen mocht dat gebeuren.quote:
Zandzakken zijn gelost.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:32 schreef Tinos85 het volgende:
Blijf het toch bijzonder vinden dat Mercedes in ene zoveel snelheid gevonden heeft.
Er is een verschil tussen denken dat iets gebeurt en het willen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:32 schreef pmponer het volgende:
[..]
Perez wil dat LH kampioen wordt dus streep die maar af
Telegraafquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het indekken bedoel je.
Destijds met Jos was het al zo, als hij maar de snelste auto had, dan zou hij wel wereldkampioen worden. Toen hij in het beste team reed en zijn teamgenoot wereldkampioen werd was dat natuurlijk omdat hij een veel langzamere auto kreeg binnen het team.
Ook vandaag lees ik weer in de Telegraaf dat Max roept dat hij in de Mercedes al lang en breed kampioen zou zijn. Terwijl de Red Bull het grootste deel van het seizoen gewoon beter en constanter presteerde dan Mercedes en zelfs Marko aangaf dat ze de afgelopen 2 races hadden kunnen winnen met de juiste keuzes.
Het is dus wel heel erg des Verstappen om maar net te doen alsof ze eigenlijk het snelst zijn, maar die nare concurrentie die valsspeelt door ook een snelle auto te gebruiken…
De FIA deelde even mee “dat bij een crash punten aftrek tot de mogelijkheden behoort”. Lees: “Max, als Hamilton crasht ga jij punten in mindering krijgen”quote:
Button en Chandhok zeggen nu tussen neus en lippen door op Sky dat straight line speed morgen bepalend gaat zijn. Pole Position is niet eens belangrijk, op deze lay-out is het volgens de heren onmogelijk om een raketmotor icm DRS achter je te houden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:31 schreef Tinos85 het volgende:
Nou ik zie het wel heel somber in voor morgen voor Verstappen.
Misschien, maar dat je het denkt geeft al aan dat je niet alles wilt geven om een ander resultaat te krijgenquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen denken dat iets gebeurt en het willen.
Thanksquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De FIA deelde even mee “dat bij een crash punten aftrek tot de mogelijkheden behoort”. Lees: “Max, als Hamilton crasht ga jij punten in mindering krijgen”
Ik denk dat ze dit al eerder wisten maar het bewaard hebben als hun laatste troefkaart. Niet dat ze plots iets voor mekaar hebben en Ham vleugels hebben gegeven.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:32 schreef Tinos85 het volgende:
Blijf het toch bijzonder vinden dat Mercedes in ene zoveel snelheid gevonden heeft.
Daar hoef je geen expert voor te zijn. RBR is kansloos hier.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Button en Chandhok zeggen nu tussen neus en lippen door op Sky dat straight line speed morgen bepalend gaat zijn. Pole Position is niet eens belangrijk, op deze lay-out is het volgens de heren onmogelijk om een raketmotor icm DRS achter je te houden.
En nog maar wat olie pompen heujquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:33 schreef Zipportal het volgende:
F1 is sport een hobby voor rijke pikken.
Ja dat zag je in Brazilië ook. Met zo’n verschil in snelheid vliegt die Mercedes gewoon voorbij. Je kan alleen hopen op een plof voor de 44 Mercedes.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Button en Chandhok zeggen nu tussen neus en lippen door op Sky dat straight line speed morgen bepalend gaat zijn. Pole Position is niet eens belangrijk, op deze lay-out is het volgens de heren onmogelijk om een raketmotor icm DRS achter je te houden.
https://f1journaal.be/fia(...)en-met-puntenaftrek/quote:
quote:Titelrivalen Max Verstappen en Lewis Hamilton hebben een duidelijke waarschuwing gekregen van FIA-racedirecteur Michael Masi. Bij onsportief gedrag kan er een 'puntenaftrek' plaatsvinden.
Ik denk ook 1-2 met overmacht.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:34 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat betreft kwalificatie vanmiddag verwacht ik Mercedes 1 en 2 met overmacht.
De race morgen is een ander verhaal, dan is het verschil niet zo groot.
Dank!quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
https://f1journaal.be/fia(...)en-met-puntenaftrek/
[..]
Dat hebben ze niet zo gezegd maar in de praktijk is het de enige waarschijnlijke uitkomst.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jawel, want de FIA heeft al laten weten dat het dan Max zijn schuld is en hij punten aftrek zal krijgen mocht dat gebeuren.
De FIA speelt ook een (te) grote rol in het nadeel van Max. Erg jammer.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:37 schreef Scorpie het volgende:
Leuk seizoen geweest, genoeg spektakel. Jammer dat de FIA zo’n overduidelijke rol heeft gespeeld, was onnodig. Max alles gegeven maar Hamilton met de raketmotor te goed helaas.
Hopelijk volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen met een andere auto.
Op racepace is Mercedes op minimaal 60% van de circuits de betere geweest dit jaar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het indekken bedoel je.
Destijds met Jos was het al zo, als hij maar de snelste auto had, dan zou hij wel wereldkampioen worden. Toen hij in het beste team reed en zijn teamgenoot wereldkampioen werd was dat natuurlijk omdat hij een veel langzamere auto kreeg binnen het team.
Ook vandaag lees ik weer in de Telegraaf dat Max roept dat hij in de Mercedes al lang en breed kampioen zou zijn. Terwijl de Red Bull het grootste deel van het seizoen gewoon beter en constanter presteerde dan Mercedes en zelfs Marko aangaf dat ze de afgelopen 2 races hadden kunnen winnen met de juiste keuzes.
Het is dus wel heel erg des Verstappen om maar net te doen alsof ze eigenlijk het snelst zijn, maar die nare concurrentie die valsspeelt door ook een snelle auto te gebruiken…
Ze moeten het weer eens in de race laten zien. De laatste wedstrijden vielen ze op de zondag steeds ver terugquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:35 schreef _UserName_ het volgende:
AT ook goed bezig trouwens met P5 en P6
Hoe er in the UK tegen aangekeken wordt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat hebben ze niet zo gezegd maar in de praktijk is dit de enige waarschijnlijke uitkomst.
- Lewis heeft het hele seizoen al voor max moeten uitwijken. Alleen in zijn thuisrace in Silverstone was hij te opgefokt om dat weer te doen.
- Herhaalde pogingen van Max gedurende het seizoen om Lewis er af te rijden: Italië, Brazilië en Saudi Arabie.
Ik zeg niet dat dit mijn opinie is maar wel hoe er in het algemeen tegenaan gekeken wordt.
Inderdaad, ga eens weg jijquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:37 schreef greysbones het volgende:
Wie heeft hier de deur open laten staan ..
@:Nattekat
Al die dagjes mensen hier
Sorry, moest even boodschappen doenquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:37 schreef greysbones het volgende:
Wie heeft hier de deur open laten staan ..
@:Nattekat
Al die dagjes mensen hier
Red Bull en stroopwafels?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sorry, moest even boodschappen doen
En woudje dan?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Prioriteiten stellenquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De rol van de wedstrijdleiding is echt veel te bepalend tegenwoordig. Erg jammer.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:37 schreef Scorpie het volgende:
Leuk seizoen geweest, genoeg spektakel. Jammer dat de FIA zo’n overduidelijke rol heeft gespeeld, was onnodig. Max alles gegeven maar Hamilton met de raketmotor te goed helaas.
Hopelijk volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen met een andere auto.
Hamilton heeft ook hier de overhand. Als hij Max eraf tikt zoals eerder gedaan en de overwinning pakt gaat de FIA hem echt geen punten aftrek geven wat hem het kampioenschap zou kunnen kosten. Maar bij Mad weet ik zeker dat ze hem zomaar 50 punten in mindering kunnen geven door een of ander bullshit reden :dquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:35 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
https://f1journaal.be/fia(...)en-met-puntenaftrek/
[..]
quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:40 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Soft vs medium. Honda vs de motor uit de Saturn 5
Max heeft volgens mij het hele weekend nog niet onder de 1.24 gezeten...quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:40 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Wat dat betreft staan ze gelijk: Lewis weet hoe hij Max eraf kan rijden en zelf door kan gaan, Max weet hoe hij ze beide eraf rijdt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hamilton heeft ook hier de overhand. Als hij Max eraf tikt zoals eerder gedaan en de overwinning pakt gaat de FIA hem echt geen punten aftrek geven wat hem het kampioenschap zou kunnen kosten. Maar bij Mad weet ik zeker dat ze hem zomaar 50 punten in mindering kunnen geven door een of ander bullshit reden :d
ja dit beseft Max zelf ook.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hamilton heeft ook hier de overhand. Als hij Max eraf tikt zoals eerder gedaan en de overwinning pakt gaat de FIA hem echt geen punten aftrek geven wat hem het kampioenschap zou kunnen kosten. Maar bij Mad weet ik zeker dat ze hem zomaar 50 punten in mindering kunnen geven door een of ander bullshit reden :d
Die had 55000 PK per motor, dat scheelt nog wel ietsquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:40 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dan worden het gewoon 27 punten in mindering.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:42 schreef Sfancta het volgende:
Ben bang dat als het alleen racen betreft en geen vuil spel, dat HAM WK wordt. Duwtje hier, trekje daar, heeft ons VER wel kans.
Als VER nu HAM er vanaf tikt he, zoals HAM deed in Silverstone, dan is het toch in de pocket? Al krijgt hij 100 minuten tijdstraf, niemand haalt hem toch in dan.
Heb ik in Engeland ook niet gezien, toch?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan worden het gewoon 27 punten in mindering.
Maar bij Max doen ze dat welquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb ik in Engeland ook niet gezien, toch?
Waarom heb jij geen UI?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:46 schreef Aitvaras het volgende:
Jos moet zijn mondkapje eens fatsoenlijk dragen. Wat een tokkie.
Toen was het niet beslissend voor het WK, op dat moment.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ben je mal zeg. Max heeft er 9 gewonnen en is 2 keer uitgevallen terwijl hij de snelste was en 1x is dat lastig te zeggen. Daarnaast is er 1 overwinning kado gedaan, dus ook daarvan weten we het niet. Dat is 10 vd 19.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:38 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Op racepace is Mercedes op minimaal 60% van de circuits de betere geweest dit jaar.
Nee dat doen ze uiteraard niet bij Mercedes en Saint Lewis.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Het wordt een gewoonte van hemquote:
Als het goed is 369.5 +26 punten in mindering (zie SCH / VIL 1997)quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan worden het gewoon 27 punten in mindering.
Hmmmmquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die was al weg en heeft de deur netjes dichtgedaan.
Dan kan er alsnog sprake zijn van een gelijke stand.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als het goed is 369.5 +26 punten in mindering (zie SCH / VIL 1997)
Dat vind ik altijd zo'n rare gedachte. Punten waren toch net zo veel waard in Silverstone als nu in Abu Dhabi?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Toen was het niet beslissend voor het WK, op dat moment.
Beter opletten in de races en niet alleen naar de uitslagen kijken.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ben je mal zeg. Max heeft er 9 gewonnen en is 2 keer uitgevallen terwijl hij de snelste was en 1x is dat lastig te zeggen. Daarnaast is er 1 overwinning kado gedaan, dus ook daarvan weten we het niet. Dat is 10 vd 19.
Dat doet ie nietquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:48 schreef Confetti het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als Perez als suicide-courreur wordt ingezet om Hamilton te neutraliseren?
Max kan daar toch niets aan doen..
Dan wordt het team uit de uitslag geschrapt, neem ik aan.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:48 schreef Confetti het volgende:
Wat zou er eigenlijk gebeuren als Perez als suicide-courreur wordt ingezet om Hamilton te neutraliseren?
Ja, ik snap de logica er ook niet in hoor. Kennelijk is dat wat de FIA vindt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:48 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zo'n rare gedachte. Punten waren toch net zo veel waard in Silverstone als nu in Abu Dhabi?
Bij een voornamelijk schuld komt er geen punten aftrek, zie het remmen van Max laatste race.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Nee ja, maar dat is geen reden. Elke race is beslissend voor een WK, zie je nu wel weer. FIA zit al met de hand aan de knoppen, zie het al voor mequote:Op zaterdag 11 december 2021 11:46 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Toen was het niet beslissend voor het WK, op dat moment.
Dat heeft de FIA donderdag al gecommuniceerdquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:49 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bij een voornamelijk schuld komt er geen punten aftrek, zie het remmen van Max laatste race.
Hmzz, ik kom dan uit op HAM 369,5 tegen VER 0quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:48 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Dan kan er alsnog sprake zijn van een gelijke stand.
Ik ben razend benieuwd naar de ruim 60% onderbouwing.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:49 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Beter opletten in de races en niet alleen naar de uitslagen kijken.
Oh, wacht. Ja, je kan ook overdrijvenquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hmzz, ik kom dan uit op HAM 369,5 tegen VER 0
Max (meeste wins dit seizoen)quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef Sfancta het volgende:
En als ze beiden tegen elkaar crashen, met beiden schuld, beiden DNF wie is dan WK?
Altijd Lewis.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef Sfancta het volgende:
En als ze beiden tegen elkaar crashen, met beiden schuld, beiden DNF wie is dan WK?
Je gaat wel erg ver in je factoren zoeken. Als het externe zijn is het anders dan als het aan Lewis of Bottas ligt dat je 'geen mazzel' hebt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het was gewoon close het hele seizoen, natuurlijk heeft Verstappen pech gehad maar er is ook een paar keer ‘mazzel’ geweest. Dat Hamilton in Baku zichzelf verremde met de overwinning voor het grijpen, Alonso die hem in Hongarije net een ronde lang genoeg blokte zodat Hamilton niet won, de regen in Rusland waardoor Verstappen nog tweede kon worden etc.
Dan krijgt Perez een lange schorsing. RB krijgt een zware boete.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:48 schreef Confetti het volgende:
Dat ze beiden schuld krijgen is zeer onwaarschijnlijk. Het ligt voor de hand dat Ham de voordeel van de twijfel krijgt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef Sfancta het volgende:
Lewisquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef Sfancta het volgende:
Goh, wie denk je?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef Sfancta het volgende:
Maxquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef Sfancta het volgende:
Hij deed zijn best om aan de kant te gaanquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:47 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het wordt een gewoonte van hem
Maar als ik dan kijk naar echte daadwerkelijke pech voor Verstappen kom ik niet veel verder dan de klapband in Baku.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je gaat wel erg ver in je factoren zoeken. Als het externe zijn is het anders dan als het aan Lewis of Bottas ligt dat je 'geen mazzel' hebt.
Een Bottas die je er uit gooit zodat je met veel schade 9 de wordtquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar als ik dan kijk naar echte daadwerkelijke pech voor Verstappen kom ik niet veel verder dan de klapband in Baku.
Dit was zo, maar is sinds Donderdag niet meer zo nadat FIA bekend maakte dat bij een crash tussen de 2 titaanrivalen mogelijk puntenaftrek zou plaatsvinden.quote:
Dit kan niet. Er zal altijd een schuldige aangewezen worden. En Max zal dat in 95% van de tijd zijn aangezien de FIA zijn bloed wel kan drinken en altijd een Brit zal prevaleren als winnaar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:52 schreef Sfancta het volgende:
Verprutste pitstop in Imolaquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar als ik dan kijk naar echte daadwerkelijke pech voor Verstappen kom ik niet veel verder dan de klapband in Baku.
Die race viel inderdaad tegenquote:
Klinkt goed hoor...quote:Ondanks het gemopper zet Verstappen de tweede trainingstijd neer en komt hij weer enigszins in de zone waarin Hamilton zich bevindt.
De tijd van Verstappen zit op 0,214 van de Brit.
Maar dat was menselijk falen van het team (was Monza) en bovendien liep Verstappen daar zelfs nog een paar punten uit na die crashquote:
Schreeuw niet zoquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:01 schreef Sfancta het volgende:
TEMPERAMENT VAN JOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deze manquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:02 schreef _UserName_ het volgende:
Ik acht Max niet geheel kansloos, ben zeer benieuwd naar de kwali straks
Werken bij de nos ?quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:02 schreef Zwansen het volgende:
Max op de lange rechte stukken dus sneller dan Hamilton?
Ik voel mij gevleid.quote:
Daarin zijn ook de stats van gisteren meegenomen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:02 schreef Zwansen het volgende:
Max op de lange rechte stukken dus sneller dan Hamilton?
Ja dat mag zekerquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Oh sorry hoor. Ik dacht dat dit een forum was waar je vragen mocht stellen.
Ik denk eerder dat Alonso of Schumacher Hamilton uit zal schakelen. Of het is onderdeel van El Plan, of iemand wil het record van papa beschermen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:58 schreef Sfancta het volgende:
We zijn wel allemaal bezig met HAM die VER eraf kan gooien en andersom, maar...
Er kan ook nog iemand wraak nemen voor iets in 2018. Wraak op het duwen in de paddock.
RIP
Denk zelfde als Renault Briatore in 2009.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:48 schreef Confetti het volgende:
En terecht, laat het maar mooi clean blijven.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Denk zelfde als Renault Briatore in 2009.
Punten afname, dikke boete en Horner levenslange geschorst.
Zeker wel: RB zet alle pegels in op de zondag.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:
Er is echt geen zinnig woord over te zeggen voor wat betreft de pace van de RB, ik duim en ik hoop, that's it.
Pitsstopstrategie om de winst te pakkenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker wel: RB zet alle pegels in op de zondag.
Inderdaad. Ik heb wel eens een oefenwedstrijd bezocht van mijn favoriete voetbalclub. Uiteraard gehuld in shirt, pet en sjaal als volwassen man. Zo hoort het namelijk.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:09 schreef Machielovic het volgende:
Goed getraind hoor, waarom kijken we hier naar? Doen we bij een voetbalwedstrijd toch ook niet? Oh wachtTennis een beter voorbeeld
1. RB is alleen maar bezig geweest met long-runsquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Pitsstopstrategie om de winst te pakken
Lekker daar naar kijkenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:09 schreef Machielovic het volgende:
Goed getraind hoor, waarom kijken we hier naar? Doen we bij een voetbalwedstrijd toch ook niet? Oh wachtTennis een beter voorbeeld
Duurt ook nog eens veels te lang dat filmpje.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:07 schreef Sfancta het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ciale-videoboodschap
Wtf is dit, alleen voor zoiets zou ik al willen verliezen als Max zijnde
De punten worden op zondag verdeeld en de bal is rondquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:12 schreef dz5b604 het volgende:
Het valt en staat allemaal met de race pace.
En dan ook nog allemaal onbekende Nederlandersquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Duurt ook nog eens veels te lang dat filmpje.
Ik kreeg een filmpje over Arie Ribbensquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:16 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En dan ook nog allemaal onbekende Nederlanders
Toch best speciaal als Patty Patty Patty je succes wenst in het Engels.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:16 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
En dan ook nog allemaal onbekende Nederlanders
Ook alleen maar als de FIA hard kan maken dat er sprake is van een vooropgezet plan, anders kunnen ze niet veel meer dan Perez een straf geven.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dan wordt het team uit de uitslag geschrapt, neem ik aan.
Paar vlammen uit de achterkant net als jaren geleden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien crasht Hamilton wel gewoon een keer uit zichzelf op zondag. Je mag blijven hopen.
Ik hoop nog steeds op een motorplof.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Misschien crasht Hamilton wel gewoon een keer uit zichzelf op zondag. Je mag blijven hopen.
Bij het ingaan van de laatste rondequote:Op zaterdag 11 december 2021 12:21 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds op een motorplof.
Jaquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:22 schreef raptorix het volgende:
Klopt het dat Lewis nu op scherp staat?
Dan weet hij het nog voor elkaar te krijgen te finishenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bij het ingaan van de laatste ronde
Als Lewis met een olie spuitende wagen nog een ronde door probeert te rijden moet Red Bull het gooien op een onveilige situatie creëren voor de andere coureurs > diskwalificatie.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Dan weet hij het nog voor elkaar te krijgen te finishen
"Er is niks gebeurd dus wij zien geen reden tot straffen".quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Lewis met een olie spuitende wagen nog een ronde door probeert te rijden moet Red Bull het gooien op een onveilige situatie creëren voor de andere coureurs > diskwalificatie.
Deed Bottas laatst en werd niks over gezegd.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als Lewis met een olie spuitende wagen nog een ronde door probeert te rijden moet Red Bull het gooien op een onveilige situatie creëren voor de andere coureurs > diskwalificatie.
Die lui komen overal mee weg.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:29 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Deed Bottas laatst en werd niks over gezegd.
Nog 57 dagen, duurt lang.quote:
Doen ze toch niets mee want dan had hij al straf gekregen toen ie achter op Verstappen reed de afgelopen race.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:22 schreef raptorix het volgende:
Klopt het dat Lewis nu op scherp staat?
Bron NOSquote:Flirt Hamilton met een straf?
Er was in de eindfase van de derde vrije training nog een incident met Lewis Hamilton en Nikita Mazepin.
De Rus van het team van Haas raakte buiten de baan omdat hij op volle snelheid de langzaam rijdende Hamilton moest ontwijken. De Brit was op weg naar de pitstraat, maar deed dat op het rijgedeelte van de baan.
Het incident zou Hamilton een waarschuwing kunnen opleveren.
Saillant detail: Hamilton heeft momenteel twee waarschuwingen achter zijn naam. Bij een derde volgt er een gridstraf van tien plaatsen.
Vanaf de allereerste race heb ik bij elk puntverlies al keihard lopen balen voor de WK titel ipv de race zelf.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:39 schreef Tinos85 het volgende:
Uiteindelijk een dure klapband in Baku zo.
Alwéér?quote:
Uiteindelijk verliezen Max en Red Bull het doordat Max er door Lewis af gereden werd in Silverstone en beide auto's door Bottas in Hongarije.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:39 schreef Tinos85 het volgende:
Uiteindelijk een dure klapband in Baku zo.
Dit klopt natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:43 schreef bedachtzaam het volgende:
Zo duur was die klapper niet in Baku
10 puntenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Uiteindelijk verliezen Max en Red Bull het doordat Max er door Lewis af gereden werd in Silverstone en beide auto's door Bottas in Hongarije.
Zo duur was die klapper niet in Baku want Sergio won daar immers en Lewis ging door een eigen fout rechtdoor en bleef dus puntloos.
Mazepinlivesmatterquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:43 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Daar gaan ze niets mee doen. Als het andersom was geweest, wel. Nu niet.
Als Mercedes een psychologisch spelletje probeert te spelen hoeft Max dat toch niet te laten? Heiliger zijn als de concurrentie ziet er allemaal wel leuk uit maar je gaat er aan het eind van de rit niets mee winnen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:50 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)izoen-allang-beslist?
Beetje jammer om aan einde seizoen je nog te laten kennen. Tot nu stond ie er lekker boven in z'n uitlatingen.
En doordat hij meerdere races waarin niks geks gebeurde niet gewonnen heeft.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Uiteindelijk verliezen Max en Red Bull het doordat Max er door Lewis af gereden werd in Silverstone en beide auto's door Bottas in Hongarije.
Hij zegt gewoon wat ie er van vind.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:50 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)izoen-allang-beslist?
Beetje jammer om aan einde seizoen je nog te laten kennen. Tot nu stond ie er lekker boven in z'n uitlatingen.
Zelfs met de enorme dominantie die Mercedes in de afgelopen jaren gehad heeft is het Hamilton niet gelukt alle races te winnen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En doordat hij meerdere races waarin niks geks gebeurde niet gewonnen heeft.
Imola had Hamilton ook wel aardig wat mazzel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Continue P1 of P2 gepakt tenzij eraf gekegeld. Lewis is gewoon puntloos gefinished door eigen fouten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dus? Feit is dat je een kampioenschap 'verliest' op elk moment waarop je niet de maximale punten pakt. Dus niet doordat je er die ene en andere keer af werd geramd, maar ook omdat je in meerdere races gewoon niet goed genoeg was.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Zelfs met de enorme dominantie die Mercedes in de afgelopen jaren gehad heeft is het Hamilton niet gelukt alle races te winnen.
Over wie heb je het nu?quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dus? Feit is dat je een kampioenschap 'verliest' op elk moment waarop je niet de maximale punten pakt. Dus niet doordat je er die ene en andere keer af werd geramd, maar ook omdat je in meerdere races gewoon niet goed genoeg was.
opmerkelijk, ik heb het momentje gemist maar ik lees er buiten NOS nergens iets over.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef S95Sedan het volgende:
Goh, Hamilton weer midden in de baan met bijna aanrijding zonder dat ze er uberhaupt naar kijken.
Over wie er dan ook tweede wordt. Die heeft de titel 'verloren' omdat hij simpelweg teveel punten heeft laten liggen. Op welke manier dan ook.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Over wie heb je het nu?
Degene met de meeste fouten die dankzij dubieuze ingrijpen van de wedstrijdleiding toch gaat winnen?
https://streamable.com/c7ohedquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
opmerkelijk, ik heb het momentje gemist maar ik lees er buiten NOS nergens iets over.
Dat kampioenschap was al beslist geweest als Max en Red Bull daar niet van de baan gereden waren, dat is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dus? Feit is dat je een kampioenschap 'verliest' op elk moment waarop je niet de maximale punten pakt. Dus niet doordat je er die ene en andere keer af werd geramd, maar ook omdat je in meerdere races gewoon niet goed genoeg was.
Ik zou eraf gekegeld worden door je concurrentie niet echt bestempelen als 'punten laten liggen'.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over wie er dan ook tweede wordt. Die heeft de titel 'verloren' omdat hij simpelweg teveel punten heeft laten liggen. Op welke manier dan ook.
Als Ajax een keer gelijk speelt tegen Volendam en aan het eind de titel mist op één punt kun je toch ook niet zeggen dat ze het verloren hebben door dat gelijkspel?
Daar gaat het om. De oneerlijke beslissingen en de debiele acties van Mercedes hebben Verstappen punten gekost, maar in meerdere races niet snel genoeg zijn om te winnen hebben hem ook punten gekost. Alles bij elkaar kost je dan de titel.
Tried to get out of the way.quote:
Vind het wel wat te licht om hier echt een waarschuwing voor te geven, nog los van de gridstraf die er uit zou volgen.quote:
Het kampioenschap was ook al beslist geweest als Verstappen altijd snel genoeg was geweest om te winnen, zelfs als hij er in Silverstone af was geramd.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat kampioenschap was al beslist geweest als Max en Red Bull daar niet van de baan gereden waren, dat is gewoon een feit.
Bovendien is de Red Bull goed maar nog steeds niet zo dominant als de Mercedes in de afgelopen seizoenen maar konden ze dit jaar wel eindelijk Mercedes goed partij bieden.
Mee eens hoor, maar dit is inmiddels de 3e/4e keer in 2 races geloof ik?quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:06 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
vind het wel wat te licht om hier echt een waarschuwing voor te geven, nog los van de gridstraf die er uit zou volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |