SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)
[ Bericht 0% gewijzigd door Derrazi op 01-12-2021 15:49:49 ]![]()
Kan deze wellicht in de OP?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is van 2 weken gelden, Trouw.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Recht op lichamelijke integriteit niet absoluut
Een veelgehoord argument van mensen die zich niet willen laten vaccineren is het recht op lichamelijke integriteit. Dat recht is in tegenstelling tot het recht op leven geen absoluut recht, zegt emeritus hoogleraar ethiek Govert den Hartogh van de Universiteit van Amsterdam.quote:"Het recht op lichamelijke integriteit is beperkt tot bijvoorbeeld in het geval waarbij je dronken betrokken raakt bij een auto-ongeluk. Dan zal je bloed moeten afstaan. In deze pandemie gaat het om een nog veel zwaarder belang. Aan de ene kant hebben we te maken met grote economische schade, anderzijds zorgen ongevaccineerden voor een grote druk op de zorg, waardoor operaties moeten worden uitgesteld. Vrijheid mag nooit zo ver gaan dat die anderen in gevaar brengt."![]()
quote]Op woensdag 1 december 2021 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie schema hierboven, wordt inderdaad medio februari/maart.
[/quote]best kansloos. Dan zal ik wel ergens in april aan de beurt zijn."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ahhhh het belang van de economie gaat voor een ernstig auto-ongelukquote:Op woensdag 1 december 2021 15:36 schreef Tarado het volgende:
Een veelgehoord argument van mensen die zich niet willen laten vaccineren is het recht op lichamelijke integriteit. Dat recht is in tegenstelling tot het recht op leven geen absoluut recht, zegt emeritus hoogleraar ethiek Govert den Hartogh van de Universiteit van Amsterdam.
[..]![]()
Mijn vader wilde de afspraak maken voor mijn oma. Op het moment van bellen was hij echter niet bij mijn oma, dus kon hij geen afspraak maken want om telefonisch een afspraak te kunnen maken moest zij zelf aanwezig zijn en een keer JA zeggen op een vraag.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:32 schreef Scrummie het volgende:
een booster afspraak maken, slechthorend dus telefonisch lastig. Online
Online was het dan wel mogelijk om een afspraak te maken, daar hoefde ze er niet fysiek bij te zijn.!
![]()
Zijn er op dit moment twee verschillende debatten bezig?
Ik klik op de live link op tweedekamer.nl maar die gozer van FvD heeft het alleen over voedsel en het world economic forum.![]()
Mijn god. Waarom moet dit allemaal zo moeilijk gaanquote:Op woensdag 1 december 2021 15:37 schreef -0- het volgende:
[..]
Mijn vader wilde de afspraak maken voor mijn oma. Op het moment van bellen was hij echter niet bij mijn oma, dus kon hij geen afspraak maken want om telefonisch een afspraak te kunnen maken moest zij zelf aanwezig zijn en een keer JA zeggen op een vraag.
Online was het dan wel mogelijk om een afspraak te maken, daar hoefde ze er niet fysiek bij te zijn.!
![]()
![]()
nationaal belang gaat boven dat van een individuquote:Op woensdag 1 december 2021 15:37 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Ahhhh het belang van de economie gaat voor een ernstig auto-ongeluk![]()
Leuke vakantie gehad?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
Ik klik op de live link op tweedekamer.nl maar die gozer van FvD heeft het alleen over voedsel en het world economic forum.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Andere debat loopt uitquote:Op woensdag 1 december 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
Ik klik op de live link op tweedekamer.nl maar die gozer van FvD heeft het alleen over voedsel en het world economic forum.![]()
Die gaat over zijn tijd heen hoorde ik net de voorzitter zeggen. Zal zo wel afgelopen zijn. Oh nee er komt nog iemand.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
Ik klik op de live link op tweedekamer.nl maar die gozer van FvD heeft het alleen over voedsel en het world economic forum.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Recht op abortus en anti-conceptie verbieden want vergrijzing en verplicht groen rijden want klimaat.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
nationaal belang gaat boven dat van een individu![]()
Dit is nog het voorgaande debat, over de LNV-begroting. Loopt ietwat uit.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:38 schreef Scrummie het volgende:
Gewoon met een piepstem zelf ja zeggenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:37 schreef -0- het volgende:
[..]
Mijn vader wilde de afspraak maken voor mijn oma. Op het moment van bellen was hij echter niet bij mijn oma, dus kon hij geen afspraak maken want om telefonisch een afspraak te kunnen maken moest zij zelf aanwezig zijn en een keer JA zeggen op een vraag.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Als je klimaatbewust wil zijn dan zou je juist anticonceptie verplichten.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:41 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Recht op abortus en anti-conceptie verbieden want vergrijzing en verplicht groen rijden want klimaat.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Leuk, maar we zijn gewoon zorgvuldig,quote:Op woensdag 1 december 2021 15:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik heb even zelf onderzoek gedaan.
Minste boosters en meeste Omikrons.
>> Boosters werken tegen Omikron.
ZIE JE WEL!
Mvg,
Hugo.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Precies dat ja!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gewoon met een piepstem zelf ja zeggen![]()
Goed moment om je imitatiekunsten uit te proberen.![]()
![]()
In dit geval zeker ja.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat een megolen heb je toch ook.
Zijn dat dan ongevaccineerden die niet in corona geloven?![]()
*wappie mode on*
Het valt overigens echt op dat die storingen vaak tijdens een cruciaal moment zijn. Net voor een persconferentie of tijdens een debat.
*wappie mode off*![]()
En in 2030 een op de vier gepensioneerden toestaan?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:42 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Als je klimaatbewust wil zijn dan zou je juist anticonceptie verplichten.
Ik geef maar aan. Een nationaal belang of meerderheid bestaat niet. Iedereen heeft een verschillende mening.![]()
Dus in theorie kan je een chip in mensen plaatsen als het kan voorkomen dat het anderen in gevaar brengt.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:36 schreef Tarado het volgende:
Een veelgehoord argument van mensen die zich niet willen laten vaccineren is het recht op lichamelijke integriteit. Dat recht is in tegenstelling tot het recht op leven geen absoluut recht, zegt emeritus hoogleraar ethiek Govert den Hartogh van de Universiteit van Amsterdam.
[..]
Aangezien ze zo van de war on terror argumenten zijn.
Dan is deze quote van toen ook hier toepasselijk.
"A society that will trade a little liberty for a little order will lose both, and deserve neither.“![]()
Zei ik ook inderdaad.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Gewoon met een piepstem zelf ja zeggen
Op het moment zelf was mijn vader zo verbaasd dat het weer zo moeilijk moest allemaal dat hij al te snel had gezegd dat ze er niet was.![]()
![]()
https://www.nelsonmandela(...)cam-doing-the-roundsquote:
Dear Sir/Madam,
This letter may come to you as a surprise due to the fact that we may have not yet met. I could have notified you about it at least for the sake of your integrity. But please accept my sincere apologies.
I am Mrs Graca Machel Mandele the wife to late Nelson Mandela The former President of South Africa from 1994 till 1999 who pass away on December 5, 2013 after long time illness on his physical, I managed to get your contact details through your Country Online services here in Johannesburg South Africa in my desperate search for a trustworthy person to assist me in this confidential transaction of body fluids.
As the Third wife of late Nelson Mandela, my late husband deposit a vial of mucus infected with the Omicron variant. This vial is crucial to success of world, so I urge you to help me spread this.
Best regards,
Mrs Graca Machel Mandela![]()
ik heb het niet verzonnen maar vond dit wel grappig want het het recht op lichamelijke integriteit wordt te pas en vooral te onpas gebruikt blijkbaarquote:Op woensdag 1 december 2021 15:41 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Recht op abortus en anti-conceptie verbieden want vergrijzing en verplicht groen rijden want klimaat.![]()
Het verschil is dat je voorafgaand aan het af moeten staan van je lichamelijke integriteit in de meeste gevallen een misdrijf gepleegd hebt.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het niet verzonnen maar vond dit wel grappig want het het recht op lichamelijke integriteit wordt te pas en vooral te onpas gebruikt blijkbaar![]()
Dus kinderen langer laten sporten is het wisselgeld?
En volwassenen kunnen de tering krijgen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Heel leuk die EU, maar als het echt ergens om gaat is het gewoon ieder land individueel voor zich. Dat merk ik in mijn werk ook altijd (belastingen).quote:Op woensdag 1 december 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou bijzonder fijn zijn als ze even 1 afspraak maken die niet elk land eenzijdig kan aanpassen, maar dat is denk ik teveel gevraagd.![]()
Wij kunnen zorgvuldig in de auto buiten het sportpark wachten terwijl onze bloedjes na het avondeten toch nog naar voetbaltraining mogen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
En volwassenen kunnen de tering krijgen?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Over 2 weken zitten de scholen toch dicht, dan hebben ze toch voldoende tijd om te sporten tot 17uquote:Op woensdag 1 december 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
En volwassenen kunnen de tering krijgen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Als je dat landbouwdebat zo ziet en kijkt naar de manier waarop Bosma zelfs zijn eigen partijgenoten aanspreekt zou die man wel een verademing zijn als voorzitter.![]()
Hebben ze nu al weer een storing bij de GGD? Wanneer gaan ze daar nu eens met fatsoenlijke servers werken.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Bosmagod.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
Als je dat landbouwdebat zo ziet en kijkt naar de manier waarop Bosma zelfs zijn eigen partijgenoten aanspreekt zou die man wel een verademing zijn als voorzitter.
Jammer dat die Bergkamp er zo weer zit. Zou wat mij betreft wel een regel mogen zijn; voorzitter mag niet uit partijen kabinet komen.![]()
Als Hugo een beetje geld stort.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
Hebben ze nu al weer een storing bij de GGD? Wanneer gaan ze daar nu eens met fatsoenlijke servers werken.![]()
De infantiele Kamer heeft weer nieuw wisselgeld gevonden.https://www.gelderlander.(...)er-sporten~aa5ce960/quote:CDA-Kamerlid Joba van den Berg vraagt of kinderen en jongeren tot 21 jaar alsnog ‘iets langer’ kunnen sporten na 17.00 uur. ,,Ik krijg hier veel vragen over”, meldt Van den Berg. Een nieuw tijdstip wil ze niet noemen. Het kabinet moet eerst aangeven of en hoeveel ruimte er is.
Wat een stelletje marionetten van de regering zijn het toch.![]()
Ik krijg sterk het gevoel dat dit soort zaken met opzet door een coalitiepartij ingebracht worden, zodat het een afleiding van de daadwerkelijke problemen geeft.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:54 schreef Confetti het volgende:
De infantiele Kamer heeft weer nieuw wisselgeld gevonden.
[..]
https://www.gelderlander.(...)er-sporten~aa5ce960/
Wat een stelletje marionetten van de regering zijn het toch.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 15:56:33 ]![]()
Kon hij haar stem dan niet na doen? Zo heel hoog: jaaa!quote:Op woensdag 1 december 2021 15:37 schreef -0- het volgende:
[..]
![]()
Zoals altijd.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:47 schreef DonDruiper het volgende:
En volwassenen kunnen de tering krijgen?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Of gewoon zeggen: "Ik ben heel verkouden - geen corona - , dus "jaaaa"quote:Op woensdag 1 december 2021 15:56 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kon hij haar stem dan niet na doen? Zo heel hoog: jaaa!![]()
quote:Op woensdag 1 december 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik krijg sterk het gevoel dat dit soort zaken met opzet door een coalitiepartij ingebracht worden, zodat het een afleiding van de daadwerkelijke problemen geeft.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
EU Godenquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Het begint nogal een patroon te worden, ja.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik krijg sterk het gevoel dat dit soort zaken met opzet door een coalitiepartij ingebracht worden, zodat het een afleiding van de daadwerkelijke problemen geeft.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Eerste van de maand, zal vannacht wel weer een of andere licentie of certificaat verlopen zijnquote:Op woensdag 1 december 2021 15:51 schreef Asschen_sukar het volgende:
Hebben ze nu al weer een storing bij de GGD? Wanneer gaan ze daar nu eens met fatsoenlijke servers werken.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Doen we toch winkels een uur later open? Kunnen kinderen een uur langer sportenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:54 schreef Confetti het volgende:
De infantiele Kamer heeft weer nieuw wisselgeld gevonden.
[..]
https://www.gelderlander.(...)er-sporten~aa5ce960/
Wat een stelletje marionetten van de regering zijn het toch.![]()
Ik heb dat ooit voor een klant gedaan. Die moest een instantie, UWV of zo, iets vragen en dat durfde/kon hij zelf niet. Om privacyredenen wilden ze niet met een derde spreken, ook niet met de belastingadviseur. Ik gedaan of ik hem was. En je hoorde de persoon aan de telefoon denken, wat een rare stem voor een man, maar dat die het niet durfde te vragen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Precies dat ja!![]()
Goed moment om je imitatiekunsten uit te proberen.![]()
![]()
Order is niet hetzelfde als veiligheid of de volksgezondheid. We hebben echt donders geluk dat Corona geen airborne Ebola is of zo want dan hadden dit soort uit de context gesleurde "wijsheden" ons nog verder in de shit geholpen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dus in theorie kan je een chip in mensen plaatsen als het kan voorkomen dat het anderen in gevaar brengt.
Aangezien ze zo van de war on terror argumenten zijn.
Dan is deze quote van toen ook hier toepasselijk.
"A society that will trade a little liberty for a little order will lose both, and deserve neither.“![]()
je kan niet jong genoeg beginnen met boosterenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
verplichte prik voor elke levende ziel, ook baby's.......![]()
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20211201_83213903quote:Op woensdag 1 december 2021 15:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Disclose.tv is meestal fake news. Staat ook geen bron bij
De Europese Unie moet het hebben over het verplichten van een coronaprik, vindt voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Nu het virus weer om zich heen grijpt in de EU en de vaccinatie stokt, is dat volgens haar logisch en gepast.
Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.
"Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU", zegt de Duitse commissievoorzitter. "Dit vergt een gezamenlijke aanpak."![]()
Hoop is slechts uitgestelde teleurstelling.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik probeer er naïef in te blijven, ik heb nog hoop in een democratie![]()
Hey, die heb ik eerder zelf ook gebruiktquote:Op woensdag 1 december 2021 16:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoop is slechts uitgestelde teleurstelling.![]()
![]()
En met deze bemoedigende quote gaan we de winter inquote:Op woensdag 1 december 2021 16:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hoop is slechts uitgestelde teleurstelling.
Het gaat nog steeds op met oog op lichamelijke integriteit.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Order is niet hetzelfde als veiligheid of de volksgezondheid. We hebben echt donders geluk dat Corona geen airborne Ebola is of zo want dan hadden dit soort uit de context gesleurde "wijsheden" ons nog verder in de shit geholpen.
Vind dat daar veel te lichtzinnig over gedaan wordt. Zelfde met die qr code die eraan komt te hangen.
Over het electronidch patientendossies was meer ophef en dat stelt niks voor in vergelijking.![]()
Vat het hele beleid wel samen in 1 zinquote:Op woensdag 1 december 2021 16:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja sorryquote:Op woensdag 1 december 2021 16:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
En met deze bemoedigende quote gaan we de winter in.
Ik zei ooit; ik zou niet weten wat een depressie is of hoe dat zou voelen. De laatste maanden paar keer gedacht 'zou dit het dan zijn?'. En nee, nu geef ik mij niet de zelfdiagnose depressie, ik denk dat ik daar nog mijlenver vanaf zit, maar ik ben wel wat somber. Net als heel veel andere mensen uiteraard.![]()
Leidsch dagblad ook fake news?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Disclose.tv is meestal fake news. Staat ook geen bron bij
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20211201_83213903![]()
Die uitspraak van van Dissel "Aantal besmettingen nog steeds veel te hoog, we kunnen dit niet volhouden" is echt volle bak voorsorteren op strengere maatregelen. Benieuwd of dit nog naar 10 december gaat qua besluitvorming.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Stemmingmakerij dus weer.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20211201_83213903
De Europese Unie moet het hebben over het verplichten van een coronaprik, vindt voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie. Nu het virus weer om zich heen grijpt in de EU en de vaccinatie stokt, is dat volgens haar logisch en gepast.
Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.
"Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU", zegt de Duitse commissievoorzitter. "Dit vergt een gezamenlijke aanpak."
Zo rollen dat soort wappie outlets als disclose.tv
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 16:08:48 ]![]()
Ik weet nog toen jij dit zei ja.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja sorry.
Ik zei ooit; ik zou niet weten wat een depressie is of hoe dat zou voelen. De laatste maanden paar keer gedacht 'zou dit het dan zijn?'. En nee, nu geef ik mij niet de zelfdiagnose depressie, ik denk dat ik daar nog mijlenver vanaf zit, maar ik ben wel wat somber. Net als heel veel andere mensen uiteraard.
Daar was toen veel ophef over.What can change the nature of a man?![]()
1G of lockdown graag.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Die uitspraak van van Dissel "Aantal besmettingen nog steeds veel te hoog, we kunnen dit niet volhouden" is echt volle bak voorsorteren op strengere maatregelen. Benieuwd of dit nog naar 10 december gaat qua besluitvorming.![]()
Zolang je nog maar de humor van bepaalde zaken in kunt zien komt het wel goedquote:Op woensdag 1 december 2021 16:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja sorry.
Ik zei ooit; ik zou niet weten wat een depressie is of hoe dat zou voelen. De laatste maanden paar keer gedacht 'zou dit het dan zijn?'. En nee, nu geef ik mij niet de zelfdiagnose depressie, ik denk dat ik daar nog mijlenver vanaf zit, maar ik ben wel wat somber. Net als heel veel andere mensen uiteraard.![]()
Ik heb ook wel veel sombere momenten (maar niet allemaal corona-gerelateerd). Het moeilijkst vind ik de uitzichtloosheid. Wordt het ooit nog weer normaal? Eerst leken de prikken nog de uitweg, nu moeten we het nog maar weer zien. En hetgeen wat verlichting líjkt te brengen, de boosters, schieten uiteraard weer voor geen meter op. En deze keer valt het thuiswerken me zwaarder dan eerst. Ik heb weinig motivatie en zit veel werkdagen maar wat voor me uit te lummelen.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Mooiquote:Op woensdag 1 december 2021 16:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
![]()
Voorsorteren op 2G en/of vaccinatie van kinderen onder de 12, gokje.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Die uitspraak van van Dissel "Aantal besmettingen nog steeds veel te hoog, we kunnen dit niet volhouden" is echt volle bak voorsorteren op strengere maatregelen. Benieuwd of dit nog naar 10 december gaat qua besluitvorming.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat bericht is een stuk genuanceerder dan de wappie tweet van disclose.tvquote:Op woensdag 1 december 2021 16:05 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Leidsch dagblad ook fake news?
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20211201_83213903
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 16:10:17 ]![]()
Als de voorzitter van de Europese Commissie zegt dat het begrijpelijk en passend is om de discussie te voeren kan ze zeggen dat ze dat op persoonlijke titel doet, zo gaan landen het niet interpreteren.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf.
Stemmingmakerij dus weer.
Ik vind het juist geen stemmingmakerij. Als ze het niet kan voorstellen of adviseren moet ze het niet zeggen.![]()
is een voorzet, dat bergijp je toch wel, over 2 weken spreekt ze dwingenderquote:Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Stemmingmakerij dus weer.
Zo rollen dat soort wappie outlets als disclose.tv![]()
scholen dicht en de rest?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Die uitspraak van van Dissel "Aantal besmettingen nog steeds veel te hoog, we kunnen dit niet volhouden" is echt volle bak voorsorteren op strengere maatregelen. Benieuwd of dit nog naar 10 december gaat qua besluitvorming.![]()
Omdat?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Die uitspraak van van Dissel "Aantal besmettingen nog steeds veel te hoog, we kunnen dit niet volhouden" is echt volle bak voorsorteren op strengere maatregelen. Benieuwd of dit nog naar 10 december gaat qua besluitvorming.
Daling is in het vooruitzicht.
Daarbij lekker laten ronddwalen die O mutatie:
https://www.telegraaf.nl/(...)werken-tegen-omicronquote:Volgens de WHO zijn de ziekteverschijnselen veroorzaakt door de variant te kenschetsen als ’mild’ en is er geen aanwijzing dat de bestaande vaccins niet goed zouden beschermen tegen omicron.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je mag alleen maar sporten tussen 530 en 1630.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Daling moet ik nog zien wanneer dat (met name in de ziekenhuizen) echt gaat komen.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat?
https://www.telegraaf.nl/(...)werken-tegen-omicron
[..]“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee.quote:
Dat betekent dat centrale banken moeten stoppen met printen wat mogelijk ervoor zorgt dat we een nieuwe economische depressie krijgen, grote banken gaan hun activa omzetten in liquide middelen en bedrijven gaan failliet. 33% van de US dollar is tevens vorig jaar geprint.
Of we krijgen elk jaar een lockdown wat ervoor zorgt dat de inflatie niet uit de hand loopt en centrale banken hun opkoop programma langzaam kunnen afbouwen.![]()
Wat heeft dat RIVM toch altijd met die cijfers?
Gebruiken ze daar nog computers uit 1990 met Windows 95?
Ik heb nog nooit computer systemen gezien met zoveel storing en dat zo vaak.
Ja oké, die iOS troep die ik van werk heb is nog erger (nieuwste ipad die er is, maar ok).![]()
Wat een vertekende schaalverdeling en kleuren.
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Als >80% van onze IC-bedden in het 'rood' valt hebben we toch wel een ander probleem zou he zeggen.![]()
Juistem. Uitzichtloosheid. Ik kan me echt druk maken over de vraag 'wordt het ooit nog weer normaal'. Ik zie geen andere optie dan terug naar normaal namelijk. Als dit het de rest van mijn leventje is.. mja.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zolang je nog maar de humor van bepaalde zaken in kunt zien komt het wel goed![]()
Ik heb ook wel veel sombere momenten (maar niet allemaal corona-gerelateerd). Het moeilijkst vind ik de uitzichtloosheid. Wordt het ooit nog weer normaal? Eerst leken de prikken nog de uitweg, nu moeten we het nog maar weer zien. En hetgeen wat verlichting líjkt te brengen, de boosters, schieten uiteraard weer voor geen meter op. En deze keer valt het thuiswerken me zwaarder dan eerst. Ik heb weinig motivatie en zit veel werkdagen maar wat voor me uit te lummelen.![]()
Moeten we de boel dan niet z.s.m. open gooien om de schadelijkere Delta-variant te laten verdrijven?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat?
https://www.telegraaf.nl/(...)werken-tegen-omicron
[..]
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 16:17:43 ]![]()
Eerst nog het nutteloze 2G invoeren , kunnen ze straks zeggen dat dit de ommekeer is geweest.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:17 schreef Fosive het volgende:
[..]
Moeten we de boel dan niet z.s.m. open gooien om de schadelijkere Delta-variant te laten verdrijven?![]()
En dan niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de jongere generatie. Hoe zal de toekomst van mijn 17 jarige dochter zijn, en die van mijn neefje en nichtje. Kinderen zijn gelukkig heel veerkrachtig en flexibel maar als dit allemaal nog veel langer gaat duren is het nog maar de vraag hoe het op de langere termijn voor ze uit gaat pakken.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Juistem. Uitzichtloosheid. Ik kan me echt druk maken over de vraag 'wordt het ooit nog weer normaal'. Ik zie geen andere optie dan terug naar normaal namelijk. Als dit het de rest van mijn leventje is.. mja.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Telegraafquote:AMSTERDAM - Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO is de opkomst van de nieuwe omicronvariant geen reden om een nieuw vaccin te ontwikkelen. De bestaande vaccins zouden hoogstens wat aangepast kunnen worden, zo verklaarde de organisatie tegenover persbureau Reuters.
Nigerianen lezen de nieuwe maatregel die door de regering is afgekondigd en die verplichte vaccinatie voor ambtenaren noodzakelijk maakt. Zonder vaccinatie wordt de toegang tot het werk geweigerd.
Nigerianen lezen de nieuwe maatregel die door de regering is afgekondigd en die verplichte vaccinatie voor ambtenaren noodzakelijk maakt. Zonder vaccinatie wordt de toegang tot het werk geweigerd.Ⓒ AFP
De omicronvariant is tot dusverre in 24 landen gerapporteerd en in een enkel geval al vastgesteld voordat de variant vorige week voor het eerst opdook in zuidelijk Afrika.
Volgens de WHO zijn de ziekteverschijnselen veroorzaakt door de variant te kenschetsen als ’mild’ en is er geen aanwijzing dat de bestaande vaccins niet goed zouden beschermen tegen omicron. Ook zou op basis van voorlopige gegevens de bestaande PCR-tests voldoende werken bij het aantonen van de variant.
Hoe positief zijn berichten over omicronvariant?
Grenzen sluiten
De WHO keert zich opnieuw tegen het beleid van veel landen om de grenzen te sluiten in de hoop zo de variant buiten de deur te houden. Volgens de gezondheidsorganisatie zijn de negatieve gevolgen daarvan vele malen groter dan het vermeende succes van gesloten grenzen. Frankrijk heeft vandaag de inreisregels voor passagiers uit zuidelijk Afrika versoepeld.![]()
as400 in combi met dos.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:15 schreef bianconeri het volgende:
Wat heeft dat RIVM toch altijd met die cijfers?
Gebruiken ze daar nog computers uit 1990 met Windows 95?
Ik heb nog nooit computer systemen gezien met zoveel storing en dat zo vaak.
Ja oké, die iOS troep die ik van werk heb is nog erger (nieuwste ipad die er is, maar ok).'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik zou zeggen ga de straat opquote:Op woensdag 1 december 2021 16:20 schreef Arizona het volgende:
[..]
En dan niet alleen voor mijzelf, maar ook voor de jongere generatie. Hoe zal de toekomst van mijn 17 jarige dochter zijn, en die van mijn neefje en nichtje. Kinderen zijn gelukkig heel veerkrachtig en flexibel maar als dit allemaal nog veel langer gaat duren is het nog maar de vraag hoe het op de langere termijn voor ze uit gaat pakken.![]()
Dit zou de redding uit de pandemie, maar tegelijk een vloek zijn. De redding voor nu, maar het zal er tegelijk voor zorgen dat er geen structurele verbeteringen doorgevoerd worden om te voorkomen dat een nieuwe pandemie voet aan de grond krijgt.quote:![]()
Het valt mij anders eerder op dat vooral de jeugd de tering kan krijgen.quote:I'll give you something to do![]()
De Pfizer-baas die gister bij Beau zat was juist optimistisch over de bescherming die hun vaccin biedt tegen Omikron.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar denken Pfizer en Ab vast anders over.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2021 16:23:09 ]![]()
Het zou toch nog een dikke week duren voor er bepaalde uitslagen zouden komen? Volgens mij is het allemaal veels te voorbarig.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
2020 all over again. Het WHO dat met alle macht alles downplayed zonder onderzoeken af te wachten.quote:![]()
Als het echt tot een minder zwaar ziektebeeld leidt dan zit er niks anders op...quote:Op woensdag 1 december 2021 16:17 schreef Fosive het volgende:
[..]
Moeten we de boel dan niet z.s.m. open gooien om de schadelijkere Delta-variant te laten verdrijven?
Iedereen op de bek pakken die je tegenkomt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mja, zeker met een omgekeerde vlag roepen, Hugo en Mark Oprutte?quote:
Lang niet alles is te wijten aan falend beleid. Dat de prikken niet de uitweg waren, kun je bijvoorbeeld niemand aanrekenen. Dat er weer een nieuwe variant opduikt ook niet. Ook landen met een andere strategie dan de onze, zitten weer evengoed in de shit. Wás er maar een land dat het supergoed deed met een bepaalde strategie, dan bood dat nog een uitweg.
Dit is dan ook geen grafiek van de totale IC-bezetting, maar alleen van het aantal covidgevallen. Daarvoor hanteren ze een signaalwaarde van ~200. Alles daarboven gaat ten koste van andere patiënten, vanwege de grote hoeveelheid achterstallige zorg dat nog moet worden ingehaald.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:16 schreef leolinedance het volgende:
Wat een vertekende schaalverdeling en kleuren.
[ afbeelding ]
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Als >80% van onze IC-bedden in het 'rood' valt hebben we toch wel een ander probleem zou he zeggen.![]()
18-50 kan vooral de tyfus genieten.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Het valt mij anders eerder op dat vooral de jeugd de tering kan krijgen.
Daar boven zijn het 'de ouderen' en daar onder zijn het 'de kinderen''Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Er is gezegd dat ze die variant eerst 2 weken moeten kweken voordat ze het weten wat die allemaal doet en dan komt de WHO ineens met zo'n uitspraak.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zouden we allemaal moeten zijn hier.
Pfizer CEO zei dit ook, maar dan heb ik zoiets, eerst die miljoen liter oude vaccin verkopen voordat we de nieuwe op de markt brengen.![]()
Die zijn er (deels) best, maar die situatie is dan weer niet toepasbaar op andere landen (want eiland, lage bevolkingsdichtheid, cultuur, luisteren naar overheid etc. etc.)quote:Op woensdag 1 december 2021 16:24 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wás er maar een land dat het supergoed deed met een bepaalde strategie, dan bood dat nog een uitweg.
Dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen, er zijn nergens handvatten waar we concreet wat mee kunnenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die zijn er (deels) best, maar die situatie is dan weer niet toepasbaar op andere landen (want eiland, lage bevolkingsdichtheid, cultuur, luisteren naar overheid etc. etc.)
Waarom vind je dat?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
18-50 kan vooral de tyfus genieten.
Daar boven zijn het 'de ouderen' en daar onder zijn het 'de kinderen'![]()
Dus eigenlijk zeg je dat we Nederland een eiland moeten maken, dan zijn de problemen opgelost? FOK! meet bij de Duitse grens om ze af te steken?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die zijn er (deels) best, maar die situatie is dan weer niet toepasbaar op andere landen (want eiland, lage bevolkingsdichtheid, cultuur, luisteren naar overheid etc. etc.)![]()
Ik zie het Mark Rutte al zeggen op de persconferentiequote:Op woensdag 1 december 2021 16:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het echt tot een minder zwaar ziektebeeld leidt dan zit er niks anders op...
Iedereen op de bek pakken die je tegenkomt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ja eigenlijk wel. Zeker Mark de man van de Toeslagendrama, de man van het verneuken van de publieke sector pre-corona en de man van de Rutte doctrine en Omtzigt functie elders.quote:Juist wel. Experts zeiden al dat corona niet meer weg gaat begin dit jaar, de gezondheidsraad adviseerde in september al een booster shot zoals het VK heeft gedaan. Hugo was drukker met dansen met janssen en 12 jarigen vaccineren. Mede ook omdat er 5.1 miljard verdwenen is uit de begroting van VWS en Van Lienden met zijn 100 miljoen ook een rol speelt als prominente CDA lid.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:24 schreef Arizona het volgende:
Dat de prikken niet de uitweg waren, kun je bijvoorbeeld niemand aanrekenen.Inderdaad zoals Zweden, VK, Spanje, VSquote:Zwedenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:24 schreef Arizona het volgende:
Wás er maar een land dat het supergoed deed met een bepaalde strategie, dan bood dat nog een uitweg .![]()
Laat Twente dan maar aan Duitsland vastzittenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dat we Nederland een eiland moeten maken, dan zijn de problemen opgelost? FOK! meet bij de Duitse grens om ze af te steken?![]()
Ik waag mijn kansen wel bij onze oosterburen![]()
Zoals tijdens de hele pandemie kunnen we niet individualiseren. We kunnen niet het hele land -behalve Twente- afsteken, dus Twente zal gewoon bij Nederland moeten horenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Laat Twente dan maar aan Duitsland vastzitten![]()
![]()
![]()
Ik wil wel bij België!quote:Op woensdag 1 december 2021 16:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Laat Twente dan maar aan Duitsland vastzitten![]()
![]()
Kan je dat (in deze tijd) überhaupt wel voorkomen? Ik zou meer inzetten op strategie 'ermee dealen' ipv voorkomen.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit zou de redding uit de pandemie, maar tegelijk een vloek zijn. De redding voor nu, maar het zal er tegelijk voor zorgen dat er geen structurele verbeteringen doorgevoerd worden om te voorkomen dat een nieuwe pandemie voet aan de grond krijgt.![]()
Niets.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:33 schreef Questular het volgende:
Wat zou het opleveren als Mark en Hugo nu weg zouden gaan?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Misschien krijg je een Biden effect zoals in de VSquote:Op woensdag 1 december 2021 16:33 schreef Questular het volgende:
Wat zou het opleveren als Mark en Hugo nu weg zouden gaan?![]()
Ja excuses... ik ben vandaag gemoved naar een ander apartement hier en dat was even wat gedoe en daarna moest ik mezelf belonen door dit te gaan doenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:25 schreef alpeko het volgende:
@:dick_laurent ook storing bij de banketbakker?
En voordat ik het wist had ik het taartmoment alweer gemist![]()
![]()
Ik woon 6000km verderop dus wat is dat effect?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:34 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Misschien krijg je een Biden effect zoals in de VS![]()
Zwager heeft gister overigens zijn 3e prik gehaald. In Duitsland. Zelfde leeftijd als mij, heeft zijn 2e prik eind juli gehad geloof ik.
Begrijp ik het hier dan goed dat die 3e prik zo goed als geen zin heeft? Omdat er minder dan 6 maanden tussen 2e en dus 3e prik zit? En noem je zoiets dan een booster of?![]()
Druk, druk, druk....quote:Op woensdag 1 december 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja excuses... ik ben vandaag gemoved naar een ander apartement hier en dat was even wat gedoe en daarna moest ik mezelf belonen door dit te gaan doen
[ afbeelding ]
Ik vraag me af waar die 6 maanden op gebaseerd zijn, VK wil al na 3 maanden een booster aanbieden...quote:Op woensdag 1 december 2021 16:36 schreef Scrummie het volgende:
Zwager heeft gister overigens zijn 3e prik gehaald. In Duitsland. Zelfde leeftijd als mij, heeft zijn 2e prik eind juli gehad geloof ik.
Begrijp ik het hier dan goed dat die 3e prik zo goed als geen zin heeft? Omdat er minder dan 6 maanden tussen 2e en dus 3e prik zit? En noem je zoiets dan een booster of?You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Vind je?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Het valt mij anders eerder op dat vooral de jeugd de tering kan krijgen.
En hoe trek je die conclusie?(Un)masking for the greater good.![]()
Jij bakt zelf bruin ipv je taart. Geniet er van!quote:Op woensdag 1 december 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja excuses... ik ben vandaag gemoved naar een ander apartement hier en dat was even wat gedoe en daarna moest ik mezelf belonen door dit te gaan doen
[ afbeelding ]
Ja, ook een goede vraag. Ik roep maar wat ik hier lees uiteindelijkquote:Op woensdag 1 december 2021 16:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die 6 maanden op gebaseerd zijn, VK wil al na 3 maanden een booster aanbieden...![]()
![]()
BBedoel meer dat Kaag het wel beter zou doen. Of anders Van Dissel als minister-president. Kaag dan minister van VWSquote:Op woensdag 1 december 2021 16:36 schreef Nober het volgende:
[..]
Ik woon 6000km verderop dus wat is dat effect?![]()
Van dit soort vooruitzichten weet ik in elk geval zeker dat ik depressief zou worden.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:39 schreef Derrazi het volgende:
B
[..]
Bedoel meer dat Kaag het wel beter zou doen. Of anders Van Dissel als minister-president. Kaag dan minister van VWS![]()
quote:Op woensdag 1 december 2021 16:30 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zie het Mark Rutte al zeggen op de persconferentie![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat begon bij 'laten we de kinderen gebruiken om hun werkende ouders thuis te houden door de scholen te sluiten en ze thuisles te laten geven door die ouders' en nu weer met het verboten te sporten na 1700. Juist die groep jonge goden zit er mee opgeschoten, want zij zijn overdag weer bezet met andere zaken.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
er is geen touw meer aan vast te knopen, voor Omicron was het de booster alleen voor ouderen en zwakkeren zinvol en nu moet opeens iedereen eraan terwijl nog niet eens vaststaat of de huidige vaccins wel heel goed werken tegen deze nieuwe variantquote:Op woensdag 1 december 2021 16:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar die 6 maanden op gebaseerd zijn, VK wil al na 3 maanden een booster aanbieden...![]()
Totaal wereldwijd nu 249 Omicron gevallen.
Gezien ongeveer 1 op de 500 covid besmette personen medische hulp nodig heeft zal het nog behoorlijk lang duren voor er duidelijkheid is qua mildheid.![]()
Nieuw elan in de politiek.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:33 schreef Questular het volgende:
Wat zou het opleveren als Mark en Hugo nu weg zouden gaan?
Hugo strijkt alleen maar mensen tegen de haren in en zorgt er voor dat we overal te laat me zijn in de corona bestrijding. En mark.. ja, mark weg. Wat zou dat opleveren?
Een kans op eindelijk een oplossing voor groningen
,, de toeslagenouders
Een werkelijke kans op een andere bestuurscultuur.
Geen rutte doctrine meer in de politiek
eindelijk de kans om dit land weer te herstellen, want gasten die afbreken zijn geen bouwers.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Allesbehalve dat enge mens kaag.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:39 schreef Derrazi het volgende:
B
[..]
Bedoel meer dat Kaag het wel beter zou doen. Of anders Van Dissel als minister-president. Kaag dan minister van VWS
Dan maar Omtzigt met marcel levi ofzo.![]()
Doe eens een lokaal taartje dan?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En voordat ik het wist had ik het taartmoment alweer gemist'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja? 2g aangenomen? Lees dat nergensquote:Op woensdag 1 december 2021 16:46 schreef Nober het volgende:
2G is aangenomen nu tijd voor de vaccinatieplicht?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mwaoch. Ik ben het stadium van moeilijk doen over zo'n plicht wel voorbij.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:46 schreef Nober het volgende:
2G is aangenomen nu tijd voor de vaccinatieplicht?(Un)masking for the greater good.![]()
Ja dat vind ik.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:38 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vind je?
En hoe trek je die conclusie?
Het is een groep die bovenmatig veel last heeft van een vernaggeld window of opportunity. Daarnaast had je de beruchte scholensluiting die ik moeilijk vind te rijmen met de beperkte last die ze van het virus zelf ondervinden. En de jeugd heeft naar verhouding veel sociale contacten dus ze worden zelfs door generieke maatregelen relatief hard geraakt.
Allemaal niet uit te drukken in harde cijfers ofzo maar goed dit is mijn kijk erop.I'll give you something to do![]()
En dan wil je een 6 maandelijkse verplichte booster voor iedereen zodat we het groene vinkje kunnen behouden?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
er is geen touw meer aan vast te knopen, voor Omicron was het de booster alleen voor ouderen en zwakkeren zinvol en nu moet opeens iedereen eraan terwijl nog niet eens vaststaat of de huidige vaccins wel heel goed werken tegen deze nieuwe variant![]()
denken dat het uit gaat makenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Allesbehalve dat enge mens kaag.
Dan maar Omtzigt met marcel levi ofzo.![]()
Leuk als 2G is aangenomen, alleen jammer dat je het nergens kunt gebruiken nu.... Of gaat alles dan weer open?![]()
Nou, geen kerstmarkt meer bezoeken dus dit jaar
https://www.tubantia.nl/e(...)-en-horeca~a8c97039/quote:Graftschaft Bentheim verscherpt coronamaatregelen: negatieve test verplicht voor kerstmarkten en horeca
ENSCHEDE - De Duitse landkreis Graftschaft Bentheim, die grenst aan Twente, scherpt de coronaregels aan. Dat betekent dat op veel plekken een vaccinatie- of herstelbewijs niet meer genoeg is. Bezoekers van onder andere horeca en kerstmarkten moeten voor toegang ook een negatieve test kunnen overleggen. Ook geldt een mondkapjesplicht.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Tot 5 uur in winkels?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk als 2G is aangenomen, alleen jammer dat je het nergens kunt gebruiken nu.... Of gaat alles dan weer open?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Haha flikker toch op joh met al deze onzinquote:Op woensdag 1 december 2021 16:50 schreef Arizona het volgende:
https://www.tubantia.nl/e(...)-en-horeca~a8c97039/
[..]![]()
Op deze manier gaat toch niemand daar meer heen. Maar dat zal ook wel de bedoeling zijn.![]()
En zou dat met of zonder mondkapjes en 1,5 meter zijn?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Leuk als 2G is aangenomen, alleen jammer dat je het nergens kunt gebruiken nu.... Of gaat alles dan weer open?I'll give you something to do![]()
Dan moet je eens wat verder zoeken dan je neus lang is.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja? 2g aangenomen? Lees dat nergens![]()
Ik trek mijn stelling van eerder, dat ik wel bij Duitsland wil horen, bij deze inquote:Op woensdag 1 december 2021 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha flikker toch op joh met al deze onzin![]()
Op deze manier gaat toch niemand daar meer heen. Maar dat zal ook wel de bedoeling zijn.
Ooh wat ben ik jaloers, wat zou jij lekker aan het genieten zijn! Ben je op Vakantie?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En voordat ik het wist had ik het taartmoment alweer gemistJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Welk debat? Waar?quote:Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Fijn toontje!quote:Op woensdag 1 december 2021 16:55 schreef Nober het volgende:
[..]
Dan moet je eens wat verder zoeken dan je neus lang is.
[ twitter ]Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op woensdag 1 december 2021 16:48 schreef Celestien het volgende:
[..]
Mwaoch. Ik ben het stadium van moeilijk doen over zo'n plicht wel voorbij.![]()
![]()
Dat is de uitbreiding van de coronapas. Er zijn drie wetsvoorstellen. Die van 2g, uitbreiding coronapas en de coronapas op de werkvloerquote:Op woensdag 1 december 2021 16:55 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]![]()
Wordt dat laatste vandaag ook besproken/besloten?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:58 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dat is de uitbreiding van de coronapas. Er zijn drie wetsvoorstellen. Die van 2g, uitbreiding coronapas en de coronapas op de werkvloer“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
VVD is niet voor.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wordt dat laatste vandaag ook besproken/besloten?![]()
Interessant.
- We hadden vandaag 1357 minder meldingen ouder dan 5 dagen
- We hadden vandaag 2300 minder meldingen tot 5 dagen
Tegelijkertijd is het aantal DPL meldingen nagenoeg gelijk gebleven
Ben heel benieuwd hoeveel meldingen er dus daadwerkelijk missen, normaal is DPL dan een stuk lager.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die arme drommels dachten even relaxed de kerstmarkt op te kunnen, nou mooi niet! Daar steken we even een test-stokje voor. En als beloning mag je binnen je lapje voor.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Haha flikker toch op joh met al deze onzin![]()
Op deze manier gaat toch niemand daar meer heen. Maar dat zal ook wel de bedoeling zijn.I'll give you something to do![]()
Hardhollenquote:Op woensdag 1 december 2021 16:59 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Van Dissel is een gevaar voor de volksgezondheid.![]()
![]()
Negatieve test en toch een mondkapjesplicht en afstand houden. Joe.quote:Op woensdag 1 december 2021 16:50 schreef Arizona het volgende:
[..]Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
(niet zo) grappig dat e.o.a. ethicus vindt dat de samenleving recht heeft op iemands lichaam, dat alleen toebehoort aan de persoon die dat is en heeft.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
De man zal ws het ook geen probleem vinden dat na zg. zorgvuldige afweging, de meerderheid dat recht kan afnemen. Het is vooral een potje voor eigen overtuiging argumenteren waarbij de Prof er niet mee zit om te laten beschikken over iemands organen omdat dit ten goede komt aan de solidariteit.
Een overtuiging die dan heel wollig en weloverwogen wordt verplakt om het een rechtvaardig tintje te geven.
Los daarvan biedt vaccinatie geen zekerheid tot bescherming, hooguit een tijdelijk moment van een stukje schijnveiligheid. Dat een ander ziek wordt of dat reeds is van een aandoening, is niet de verantwoording die zonder daartoe te bedoeling te hebben, dat zou kunnen doen verergeren.
We gaan ook niet keukenprinse(sse)n, verdenken van steken met messen omdat ze toevallig ene koksmes in de la hebben liggen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Is dat 2G dan? Dit gaat toch gewoon over het CTB in het algemeen?quote:Op woensdag 1 december 2021 16:55 schreef Nober het volgende:
[..]
[ twitter ]![]()
Yep, voorsorteren op wie dwars ligt kan worden afgevoerd.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
nationaal belang gaat boven dat van een individu"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Gevaccineerd, negatieve test, mondkap, afstand.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Negatieve test en toch een mondkapjesplicht en afstand houden. Joe.
Wat was 2020 toch een fijn jaar achteraf.![]()
Paternotte begint een beste buik te krijgen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Straks moet je nog negatief testen voordat je de vaccinatiestraat in mag voor de volgende prik.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Negatieve test en toch een mondkapjesplicht en afstand houden. Joe.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Man ziet er elk jaar tien jaar ouder uitquote:Op woensdag 1 december 2021 17:05 schreef Noek het volgende:
"Hardhollen"
Zei Jaap dat echt?
Die man is zo wereldvreemd fantastisch![]()
En hardlopen gaat de zorg lekker belasten dus goede tip!quote:Op woensdag 1 december 2021 17:06 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Man ziet er elk jaar tien jaar ouder uit
Misschien dat die nog een carnavalstip kan geven.Go hard or go home![]()
Gaat over uitbreiding van het CBT naar meer sectoren inderdaad, niet over 2G.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat 2G dan? Dit gaat toch gewoon over het CTB in het algemeen?![]()
Ja joh, vliegen is keislecht voor het milieu!quote:Op woensdag 1 december 2021 17:04 schreef Derrazi het volgende:
Wilt de PVD nou de luchthavens sluiten?![]()
Ondertussen wordt de minister van Financien in de VS keihard aangepakt door de republikeinen omdat de zeer hoge inflatie niet tijdelijk is![]()
![]()
Paternotte: "Waarom stijgen de vaccinaties niet?"
Bocaj: "Omdat de niet willen, Pannenkoek!"
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Waait ook hiernaar toe!quote:Op woensdag 1 december 2021 17:09 schreef Derrazi het volgende:
Ondertussen wordt de minister van Financien in de VS keihard aangepakt door de republikeinen omdat de zeer hoge inflatie niet tijdelijk is
Hoekstra is al maanden niet meer gespot. Liet zelfs laatst het debat in de Toeslagenaffaire verstek gaan en stuurde de staatssecretaris.quote:![]()
Als er een vaccinatieverplichting komt (wat ik hier in NL niet verwacht overigens) zullen er wel rechtszaken volgen en kunnen we zien hoe het uitgelegd gaat worden door de rechterlijke macht.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep, voorsorteren op wie dwars ligt kan worden afgevoerd.![]()
Regeringspartij VVD suggereerde in het debat dat de kerstvakantie misschien een week eerder zou kunnen beginnen, aldus Kamerlid Aukje de Vries (VVD). ,,Bijvoorbeeld in ruil voor een kortere zomervakantie.”
Lekker dringen met zijn allen in de bungalowparken in die 5 weken zomervakantie (nou ja, 7 weeks windows dan ivm de vakantiespreiding).![]()
Verschrikkelijk gewoon. Zou me niks verbazen als die ratel bullshit ook bij hem vandaan komt.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:05 schreef Noek het volgende:
"Hardhollen"
Zei Jaap dat echt?
Die man is zo wereldvreemd fantastisch![]()
Druk druk druk met de formatie...quote:Op woensdag 1 december 2021 17:12 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Hoekstra is al maanden niet meer gespot. Liet zelfs laatst het debat in de Toeslagenaffaire verstek gaan en stuurde de staatssecretaris.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ik heb wel een nieuw woord van hem geleerd vandaag: adipeus, zo mooiquote:Op woensdag 1 december 2021 17:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verschrikkelijk gewoon. Zou me niks verbazen als die ratel bullshit ook bij hem vandaan komt.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ja, fantastisch idee. Kan ik een week vakantie in de zomer inleveren om in december terwijl alles koud en dicht is gedwongen een week binnen te gaan zitten.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Regeringspartij VVD suggereerde in het debat dat de kerstvakantie misschien een week eerder zou kunnen beginnen, aldus Kamerlid Aukje de Vries (VVD). ,,Bijvoorbeeld in ruil voor een kortere zomervakantie.”
Lekker dringen met zijn allen in de bungalowparken in die 5 weken zomervakantie (nou ja, 7 weeks windows dan ivm de vakantiespreiding).Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Die ze zelf mede hebben veroorzaakt in 2020 door veel geld te printen. Hypocriet gezeik.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:09 schreef Derrazi het volgende:
Ondertussen wordt de minister van Financien in de VS keihard aangepakt door de republikeinen omdat de zeer hoge inflatie niet tijdelijk is![]()
Mijn runderlapje is niet adipeus genoegquote:Op woensdag 1 december 2021 17:16 schreef josja het volgende:
[..]
Ik heb wel een nieuw woord van hem geleerd vandaag: adipeus, zo mooi
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
idd zelf 10 triljoen printen en dan de democraten aanvallen omdat ze een triljoen willen printen en ze aanwijzen voor alle inflatiequote:Op woensdag 1 december 2021 17:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die ze zelf mede hebben veroorzaakt in 2020 door veel geld te printen. Hypocriet gezeik.![]()
Pleur ff gauw op.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Regeringspartij VVD suggereerde in het debat dat de kerstvakantie misschien een week eerder zou kunnen beginnen, aldus Kamerlid Aukje de Vries (VVD). ,,Bijvoorbeeld in ruil voor een kortere zomervakantie.”Zonder wrijving geen glans![]()
Ze mogen toch weer door met nog meer extra dollars printen, ondanks de torenhoge schuldenberg.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die ze zelf mede hebben veroorzaakt in 2020 door veel geld te printen. Hypocriet gezeik.![]()
Viesmad.quote:
Laat ze Kerst, Koningsdag en carnaval ook in de zomer vieren. December tm april is lockdown season- verwijderd door admin -![]()
Germany’s current COVID-19 crisis is mainly driven by the unvaccinated
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.11.24.21266831v1
Nog geen peer review... maar toch...![]()
Ook een sneltest? Of hardcore PCRquote:Op woensdag 1 december 2021 16:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Scherp, thanksquote:Op woensdag 1 december 2021 16:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is dan ook geen grafiek van de totale IC-bezetting, maar alleen van het aantal covidgevallen. Daarvoor hanteren ze een signaalwaarde van ~200. Alles daarboven gaat ten koste van andere patiënten, vanwege de grote hoeveelheid achterstallige zorg dat nog moet worden ingehaald.![]()
![]()
Wat een titel voor een paper.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:22 schreef devlinmr het volgende:
Germany’s current COVID-19 crisis is mainly driven by the unvaccinated
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.11.24.21266831v1
Nog geen peer review... maar toch...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Kerstvakantie is van 25 december tot 9 januari. Kan toch ook van 18 december tot 2 januari! Is het een week eerder, maar geen week langer.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lekker dringen met zijn allen in de bungalowparken in die 5 weken zomervakantie (nou ja, 7 weeks windows dan ivm de vakantiespreiding).
En dan kun je in die 2 weken kijken of een week langer nodig is of niet.![]()
Yep veel babbelen om het serieus te laten zijn en straks een uurtje langer sporten voor de jeugdigen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:15 schreef Oriente het volgende:
Dit wordt weer een heel erg vermoeiend debat.
Een herhaling van zetten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Super goed plan ditquote:Op woensdag 1 december 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lekker dringen met zijn allen in de bungalowparken in die 5 weken zomervakantie (nou ja, 7 weeks windows dan ivm de vakantiespreiding).![]()
Je krijgt het ook niet verzonnen hè? Zijn het wel echt mensen die dit bedenken?![]()
En dan heb je als leraar net vakantie geboekt in die 2de week van januari..quote:Op woensdag 1 december 2021 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Kerstvakantie is van 25 december tot 9 januari. Kan toch ook van 18 december tot 2 januari! Is het een week eerder, maar geen week langer.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Je zult je vakantie geboekt hebben en straks een boostertje moeten nemen omdat je er anders niet in magquote:Op woensdag 1 december 2021 17:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
En dan heb je als leraar net vakantie geboekt in die 2de week van januari..![]()
![]()
Er vanuit gaande dat ze daar geen hele zware maatregelen hebben is het dan niet aannemelijk dat de R0 van Omicron 30+ isquote:Op woensdag 1 december 2021 17:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe schattingen reproductie getal in Gauteng (regio in ZA waar bijna alle cases Omicron zijn).![]()
![]()
Beide voor de zekerheid.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ook een sneltest? Of hardcore PCR![]()
Ze zullen niet de eersten zijn die hun vakantie moeten annuleren. En sommige landen kom je zonder booster nergens binnen. Dus vakantie heb je toch niks aan.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:25 schreef RipCity het volgende:
En dan heb je als leraar net vakantie geboekt in die 2de week van januari..![]()
De ongevaccineerden worden meer en meer in een hoek gedreven. Erg mooi.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Als die data zo ziet dan zou het eerder 2-3 zijn idd. Wat nog steeds wel tot een probleem kan leiden mochten vaccins er minder goed op werken. Hopelijk is het inderdaad minder ziekmakend.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat ze daar geen hele zware maatregelen hebben is het dan niet aannemelijk dat de R0 van Omicron 30+ is![]()
Alleen Frankrijk. En je hoeft niet naar het buitenland om vakantie te nemen?quote:Op woensdag 1 december 2021 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zullen niet de eersten zijn die hun vakantie moeten annuleren. En sommige landen kom je zonder booster nergens binnen. Dus vakantie heb je toch niks aan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Lijkt de bitcoin koers welquote:Op woensdag 1 december 2021 17:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe schattingen reproductie getal in Gauteng (regio in ZA waar bijna alle cases Omicron zijn).
Love is in the air!![]()
Held.quote:
Koning van de verdediging. Categorie boos kijken en de spits schijt al in z'n broek.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Denk niet dat je voorrang krijgt vanwege een geboekte vakantie. Ik mag ten minste hopen van niet.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je zult je vakantie geboekt hebben en straks een boostertje moeten nemen omdat je er anders niet in mag![]()
Straks zelf in een lockdown, maar de gevacineerde zijn in hoek gedreven.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:27 schreef Koffieplanter het volgende:
De ongevaccineerden worden meer en meer in een hoek gedreven. Erg mooi.![]()
![]()
Vaccinatie, negatieve test én een mondkapje. Helemaal geschiftquote:Op woensdag 1 december 2021 16:50 schreef Arizona het volgende:
[..]![]()
![]()
Ordnung muss sein.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vaccinatie, negatieve test én een mondkapje. Helemaal geschift![]()
Ik denk dat mensen prima zelf kunnen bepalen of ze iets hebben aan hun vakantie.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze zullen niet de eersten zijn die hun vakantie moeten annuleren. En sommige landen kom je zonder booster nergens binnen. Dus vakantie heb je toch niks aan.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Leuk man, nog meer druk op veel planningen van bedrijven, nog minder mensen die vrij kunnen nemen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lekker dringen met zijn allen in de bungalowparken in die 5 weken zomervakantie (nou ja, 7 weeks windows dan ivm de vakantiespreiding).
Fuck you vvd.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Gaat het nog niet eens om. 2 prikjes zou genoeg zijn hè. Zat mensen die die 3e (4e, 5e, 6e?) prik niet willen. Zit je dan met je reeds aanbetaalde vakantie.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk niet dat je voorrang krijgt vanwege een geboekte vakantie. Ik mag ten minste hopen van niet.![]()
Dat zullen er niet zo gek veel zijn, en er zijn compensatieregelingen denkbaar voor dergelijke situaties. De gevolgen van het verschuiven van de kerstvakantie voor leraren en leerlingen/ouders zijn hoe dan ook een stuk kleiner dan die van het schrappen van een week zomervakantie en de kerstvakantie verlengen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
En dan heb je als leraar net vakantie geboekt in die 2de week van januari..
Al vraag ik me wel af of het verschuiven van de kerstvakantie veel effect heeft, en we niet op 28 december naar een persconferentie zitten te luisteren waarin wordt uitgelegd dat het 'echt nog even nodig is om de scholen gesloten te houden, voorlopig voor drie weken'. En we weer tot maart naar een laptop zitten te staren.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Over 3 maandjes komt daar nog een boostertje bij, en afstand houden anders boete.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:29 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vaccinatie, negatieve test én een mondkapje. Helemaal geschift![]()
Of je gaat prikken, of je gaat stikken.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Straks zelf in een lockdown, maar de gevacineerde zijn in hoek gedreven.Put these foolish ambitions to rest.![]()
denk dat de meeste mensen die er 2 hebben genomen echt wel bereid zijn om die 3e te nemen als het zover komtquote:Op woensdag 1 december 2021 17:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gaat het nog niet eens om. 2 prikjes zou genoeg zijn hè. Zat mensen die die 3e (4e, 5e, 6e?) prik niet willen. Zit je dan met je reeds aanbetaalde vakantie.![]()
Het kan ook een tandje minder.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:27 schreef Koffieplanter het volgende:
De ongevaccineerden worden meer en meer in een hoek gedreven. Erg mooi.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Met qr code.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:32 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Over 3 maandjes komt daar nog een boostertje bij, en afstand houden anders boete.
Maatregelen zouden in plaats van komen. Zo werden ze verkocht. Als dit er komt dan hoeven we niet meer dit te doen.
Maar alles is + + + + + + + + + + + + + + + geworden.
Je moet ook politici de mogelijkheid niet geven. Dan gebruiken ze die.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Met de posts waarin je mensen die niet gevaccineerd zijn een hoop ellende toewenst.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Een tandje minder waarmee of waarover?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Yep redeneren vanuit een conclusie die vaccinatie moet stimuleren en dan een beetje goochelen met percentages om het een onderbouwd tintje te geven.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een titel voor een paper.
Zoiets als dat vooral mensen zonder opleiding, gebruikmaken van uitkeringen en dat zij dus naar school moeten. (los of dat die mensen dat willen of kunnen volbrengen).
Waar het al misgaat is ook de stelling dat ongevaccineerden (als groep) dat zouden (willen) veroorzaken door iets niet te doen, dan eenvoudig schuldig gaan worden aan wat anderen onwelgevallig overkomt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Kun je mij er even wijzen waar in post #217 mensen ellende is toegewenst? Of überhaupt, gewoon.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met de posts waarin je mensen die niet gevaccineerd zijn een hoop ellende toewenst.Put these foolish ambitions to rest.![]()
"Samen stikken in een lockdown"quote:Op woensdag 1 december 2021 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Of je gaat prikken, of je gaat stikken.![]()
Met het statement is anders niets mis. Alleen ik zou het niet verwachten als titel van een academisch paper.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:35 schreef Vallon het volgende:
Yep redeneren vanuit een conclusie die vaccinatie moet stimuleren en dan een beetje goochelen met percentages om het een onderbouwd tintje te geven.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Altijd fijn voor een meerderheid om de aandacht af teleiden door andersdenkenden op te jagen en te koeieren.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:27 schreef Koffieplanter het volgende:
De ongevaccineerden worden meer en meer in een hoek gedreven. Erg mooi."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Je vindt het erg mooi dat mensen steeds verder in een hoek gedrukt worden en je stelt prikken of stikken. Is beide niet echt heel vriendelijk.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:35 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Kun je mij er even wijzen waar in post #217 mensen ellende is toegewenst? Of überhaupt, gewoon.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
1). Prikken of stikken is een referentie naar het satirische programma Plakshot. 2). Niet vriendelijk =/= ellende toewensen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vindt het erg mooi dat mensen steeds verder in een hoek gedrukt worden en je stelt prikken of stikken. Is beide niet echt heel vriendelijk.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Dan doe maar gewoon wat vriendelijker.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:38 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
1). Prikken of stikken is een referentie naar het satirische programma Plakshot. 2). Niet vriendelijk =/= ellende toewensen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De lijst wordt steeds langer, maar het ongenoegen onder de burgers en de weerstand ook groter.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met qr code.
Maatregelen zouden in plaats van komen. Zo werden ze verkocht. Als dit er komt dan hoeven we niet meer dit te doen.
Maar alles is + + + + + + + + + + + + + + + geworden.
Je moet ook politici de mogelijkheid niet geven. Dan gebruiken ze die.![]()
Solidair met Brulsquote:Op woensdag 1 december 2021 17:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Paternotte begint een beste buik te krijgen.![]()
Oké, daar is de lol er dus ook vanaf...quote:Op woensdag 1 december 2021 16:50 schreef Arizona het volgende:
[..]
Voorzichtig krijg ik de indruk dat je de kritieken van de ongevaccineerden zo hebt aangetrokken dat je dit nu overmatig probeert te compenseren. Geen beste beurt. Ik constateer iets op basis van de laatste ontwikkelingen, ik geef daar een mening over waar niets buitensporigs aan was noch is.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan doe maar gewoon wat vriendelijker.Put these foolish ambitions to rest.![]()
Gelukkig is dat jouw mening...quote:Op woensdag 1 december 2021 17:27 schreef Koffieplanter het volgende:
De ongevaccineerden worden meer en meer in een hoek gedreven. Erg mooi.NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Mag gewoon ervan genezen ook?quote:Op woensdag 1 december 2021 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Of je gaat prikken, of je gaat stikken.(Wat voor de meeste mensen geldt!)
Dezelfde partijen die zoveel mogelijk thuiswerken en online vergaderen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:24 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Super goed plan dit![]()
Je krijgt het ook niet verzonnen hè? Zijn het wel echt mensen die dit bedenken?
Oh nee toch niet![]()
Wanneer je mensen meer in een hoek duwt, drijven ze alleen maar verder af van wat je eigenlijk zou willen.
Erg mooi.
En godvergeten dom.Go hard or go home![]()
Speel op de bal en niet op de mens!quote:Op woensdag 1 december 2021 17:41 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Voorzichtig krijg ik de indruk dat je de kritieken van de ongevaccineerden zo hebt aangetrokken dat je dit nu overmatig probeert te compenseren. Geen beste beurt. Ik constateer iets op basis van de laatste ontwikkelingen, ik geef daar een mening over waar niets buitensporigs aan was noch is.
Flauwekul, de (overgrote) meerderheid zal nauwelijks tot geen last hebben van een infectie, noch heeft zij een noodzaak voor een vaccinatie die antilichamen veroorzaakt die reageren op het (Wuhan) SpikeEiwit.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Of je gaat prikken, of je gaat stikken.
Of je bedoeld dat ongevaccineerden figuurlijk kunnen 'stikken' omdat zij zich nergens meer in de samenleving mogen ophouden en zo paria's worden waar voorstanders haar lusten op bot kunnen (mogen?) gaan vieren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
De bal is gespeeld, zijnde de laatste ontwikkelingen en luider wordende oproepen tot een vaccinatieplicht.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:44 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Speel op de bal en niet op de mens!Put these foolish ambitions to rest.![]()
Ah je hebt hem al gelezen.. Mooi. Waar precies goochelen ze volgens jou met cijfers en wat vind je van het gebruikte population-structured compartmental infectious disease model?quote:Op woensdag 1 december 2021 17:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep redeneren vanuit een conclusie die vaccinatie moet stimuleren en dan een beetje goochelen met percentages om het een onderbouwd tintje te geven.
Zoiets als dat vooral mensen zonder opleiding, gebruikmaken van uitkeringen en dat zij dus naar school moeten. (los of dat die mensen dat willen of kunnen volbrengen).
Waar het al misgaat is ook de stelling dat ongevaccineerden (als groep) dat zouden (willen) veroorzaken door iets niet te doen, dan eenvoudig schuldig gaan worden aan wat anderen onwelgevallig overkomt.![]()
zo stom als stro, zeggen ze somsquote:Op woensdag 1 december 2021 17:43 schreef Noek het volgende:
Wanneer je mensen meer in een hoek duwt, drijven ze alleen maar verder af van wat je eigenlijk zou willen.
Erg mooi.
En godvergeten dom.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Bergkamp is toch echt een doos eerste klas hoor en Paternotte ook heerlijk flauw .... (als iemand debat kijkt)![]()
We gaan ook hierdoor geen minuut eerder van de maatregelen af zijn. Enige is dat je nog meer haat, nog meer ontevredenheid kweekt en nog meer gezeik en gejank moet aanhoren.Go hard or go home![]()
Komt er niet en dat weet jij ook wel!quote:NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
WWADquote:Op woensdag 1 december 2021 17:46 schreef Evenstar het volgende:
Bergkamp is toch echt een doos eerste klas hoor en Paternotte ook heerlijk flauw .... (als iemand debat kijkt)![]()
Dit was gewoon een actie van Paternotte om de PVV geen vraag te laten stellen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:46 schreef Evenstar het volgende:
Ze krijgt kritiek van alle kanten... Kamer, Media, FOK!quote:Op woensdag 1 december 2021 17:46 schreef Evenstar het volgende:
Bergkamp is toch echt een doos eerste klas hoor en Paternotte ook heerlijk flauw .... (als iemand debat kijkt)
Heb zelfs wel eens een mail gestuurd naar voorzitter@tweedekamer.nl(Geen scheldmeel hoor...)
onder druk wordt alles vloeibaar, de kans erop is wel groter geworden in pak m beet een maand tijdquote:Op woensdag 1 december 2021 17:47 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Komt er niet en dat weet jij ook wel!![]()
Leuk een vaccinatieplicht maar is toch al veel te laat nu, deze winter kun je alweer afschrijven op deze manier.![]()
Wel mooi hoe europa steeds meer richting fascisme aan het drijven is terwijl het oosten langzaam aan het veranderen is in het nieuwe europa.
Eens kijken hoe lang het duurt tot je volledige vaccinatie + booster ook niet meer geldig is.''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Zolang het maar een kans blijft... (groot of klein maakt dan ook niet meer uit!)quote:Op woensdag 1 december 2021 17:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
onder druk wordt alles vloeibaar, de kans erop is wel groter geworden in pak m beet een maand tijd
Er staat toch iets in de wet erover? (Baas over eigen lichaam?!)NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
daar heb ik al eerder iets over geplaatst, in hoeverre dat telt in deze is geen eenduidigheid overquote:Op woensdag 1 december 2021 17:52 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zolang het maar een kans blijft... (groot of klein maakt dan ook niet meer uit!)
Er staat toch iets in de wet erover? (Baas over eigen lichaam?!)![]()
Soms is ze goed, maar soms denk ik ook wel eens... "Hoe kom je erop..."quote:Op woensdag 1 december 2021 17:50 schreef Evenstar het volgende:
Lisa godinZou bijna GL gaan stemmen.
Oh zeker, maar als de R tussen de 2 en 3 is zonder maatregelen is een R0 van boven de 7 niet logisch, dan zou je zelfs zeggen dat ie misschien wel lager is dan delta.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Als die data zo ziet dan zou het eerder 2-3 zijn idd. Wat nog steeds wel tot een probleem kan leiden mochten vaccins er minder goed op werken. Hopelijk is het inderdaad minder ziekmakend.
Ik hoop dat de berichten van het WHO kloppen 😌![]()
Je weet dat er ook nog communisten in die partij zitten?quote:Op woensdag 1 december 2021 17:50 schreef Evenstar het volgende:
Lisa godinZou bijna GL gaan stemmen.
Evenstar
![]()
Vandaag was ze echt sterk, vooral dat stukje over dat er al zoveel verschillende soorten beleid was gevoerd voor (buiten)sporten. Als je al die dingen op een rijtje hoort dan is het lastig om je lach in te houdenquote:Op woensdag 1 december 2021 17:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Soms is ze goed, maar soms denk ik ook wel eens... "Hoe kom je erop..."![]()
![]()
Wat is dit voor gestuntel van een bijdrageKein gewalt! Wir sind das volk!
Evenstar
![]()
Gewoon winkels achter de douane in Schiphol sluiten. PvdD heeft de oplossingquote:Op woensdag 1 december 2021 17:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wat is dit voor gestuntel van een bijdrage![]()
![]()
Tot dus ver is het gewoon een silent majority die toestemt.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De lijst wordt steeds langer, maar het ongenoegen onder de burgers en de weerstand ook groter.
Helaas. Vraag me echt af wanneer dit knapt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ze mogen tot zo lang open blijven als ze willen achter de douane en die 500 nog wat medewerkers die er werken kunnen verspreid door het hele land mensen lekker besmetten.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon winkels achter de douane in Schiphol sluiten. PvdD heeft de oplossing
Ik kan best begrijpen dat mensen met een lange vlucht ook even wat willen eten en drinken, maar door alles vrij spel te geven slaat echt nergens op.''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Er kwam geen zin fatsoenlijk uitgesproken uit. En ik mistte de verwijzing naar de bioindustrie.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon winkels achter de douane in Schiphol sluiten. PvdD heeft de oplossingKein gewalt! Wir sind das volk!
De paper staat vol van suggesties die uitgaan van data (afkomstig van andere veronderstellingen) om te komen tot de conclusies van de titel. Diue paper heeft net zoveel waarde als die van WC-eend, die in zichzelf prima is afgestemd waar niets tegen is in te brengen omdat zij zichzelf refereert dat zo als wetenschap van generlei waarde is om er iets mee te kunnen.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:46 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ah je hebt hem al gelezen.. Mooi. Waar precies goochelen ze volgens jou met cijfers en wat vind je van het gebruikte population-structured compartmental infectious disease model?
Een beetje als de Bijbel die zichzelf van waarde vindt zijn om te dienen als norm tot maatstaf.
Het geduide model is hier letterlijk (een wiskundig) model dat moet dienen als waarheid hoe verspreiding van besmettingen worden voorspeld die dan onderhevig wordt aan het SiSo (shit-in-out) effect.
Dat begint al met de daarin gehanteerde besmettelijkheid dat t.a.v. de pandemie en ziekte, hier nauwelijks nog relevant is. Zoiets als dat mensen die plassen, het riool doen stinken.
Ander modelcomponent is o.a. immuniteit die hier al helemaal kul van de richel is omdat (reeds) ziekte mensen juist vanwege hun onderliggende kwetsbaarheden onvoldoende afweer ontwikkelen om te komen tot immuniteit.
Het model gaat er ook vanuit dat mensen die zijn gevaccineerd, de ziekte niet meer krijgen..... iets dat inmiddels ook al is doorgeprikt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Evenstar
![]()
Die was er gewoon hoorquote:Op woensdag 1 december 2021 18:01 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er kwam geen zin fatsoenlijk uitgesproken uit. En ik mistte de verwijzing naar de bioindustrie.![]()
![]()
1+1=2quote:Op woensdag 1 december 2021 17:47 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dit was gewoon een actie van Paternotte om de PVV geen vraag te laten stellen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat is dat voor oplossing?quote:Op woensdag 1 december 2021 17:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon winkels achter de douane in Schiphol sluiten. PvdD heeft de oplossing'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nu maar hopen dat de CU niet gaat stemmen zoals verwacht wordt voor een coalitiepartij...NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Maar eventjes he, met 20.000 besmettingen per dag, 400.000 besmettingen over 20 dagen, dan moeten die 12% niet gevaccineerde mensen snel naar beneden gaan toch?![]()
Ze nemen niet het woord in de mond dat ze nooit voor vaccinatieplicht zullen stemmen.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:06 schreef Bocaj het volgende:
Nu maar hopen dat de CU niet gaat stemmen zoals verwacht wordt voor een coalitiepartij...
Vervolgens totaal uit context verwijzen naar het rijksvaccinatie programma dat over heel andere (type) vaccins gaan, naast zich hebben bewezen en hier ook niet verplicht zijn."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nee?quote:Op woensdag 1 december 2021 18:08 schreef mir1986 het volgende:
Maar eventjes he, met 20.000 besmettingen per dag, 400.000 besmettingen over 20 dagen, dan moeten die 12% niet gevaccineerde mensen snel naar beneden gaan toch?![]()
Nee hoor, het gaat uit van 72% efficacy van vaccinatie tegen symptomatische covid. Een getal dat ook in nederland wordt gehanteerd.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:02 schreef Vallon het volgende:
Het model gaat er ook vanuit dat mensen die zijn gevaccineerd, de ziekte niet meer krijgen..... iets dat inmiddels ook al is doorgeprikt.
In scenario 2 gebruiken ze zelfs 50-60%
Volgens mij heb je het niet gelezen![]()
Oh haha. Ik zat mij blijkbaar zo te ergeren aan het gehakkelquote:
Kein gewalt! Wir sind das volk!
wat een slangen vraag hahaha,
er zijn ook medici die tegen corona vaccinatie zijn, het is nogal onzinnig om een vraag te stellen waar het antwoord op duidelijk is. Dit was gewoon expres om hem belachelijk te maken, nogal kinderachtig.''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Colombiaanse taferelenquote:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Evenstar
![]()
Ze zei iets van dat Nederland verantwoordelijkheid moest nemen en moest accepteren dat zij ook een groot aandeel heeft gespeeld in het ontstaan van een pandemie. We moesten stoppen met dieren op een hoopje in stallen gooien en met ontbossing voor veevoer.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oh haha. Ik zat mij blijkbaar zo te ergeren aan het gehakkel
Die fietste zij er even mooi in, zoals altijd![]()
![]()
Nooit.quote:Op woensdag 1 december 2021 17:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tot dus ver is het gewoon een silent majority die toestemt.
Helaas. Vraag me echt af wanneer dit knapt.![]()
Groeipercentage besmettingen in Zuid Afrika naar 571% week op week
Een oplossing die enkel toespeelt op hun eigen agenda: Schiphol/KLM zoveel mogelijk kapot maken. Gewoon het willen misbruiken van COVID om een eigen agenda te pushen.quote:
Activistische one issue partijLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Er zijn 2,6 miljoen besmettingen geweest in Nederland en daar zal best een substantieel deel zitten bij de groep ongevaccineerden.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:08 schreef mir1986 het volgende:
Maar eventjes he, met 20.000 besmettingen per dag, 400.000 besmettingen over 20 dagen, dan moeten die 12% niet gevaccineerde mensen snel naar beneden gaan toch?
De hele focus op die QR code is daarom ook zo een onzin, ik denk dat het aantal geldige QR codes vast al richting de 95% gaat.
Helaas is er nergens iets te vinden hoeveel QR codes er al zijn uitgegeven.![]()
Partij van de dieren? Ik zit niet te kijken namelijk.quote:Op woensdag 1 december 2021 18:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze zei iets van dat Nederland verantwoordelijkheid moest nemen en moest accepteren dat zij ook een groot aandeel heeft gespeeld in het ontstaan van een pandemie. We moesten stoppen met dieren op een hoopje in stallen gooien en met ontbossing voor veevoer.
Die fietste zij er even mooi in, zoals altijd![]()
quote:Op woensdag 1 december 2021 18:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Groeipercentage besmettingen in Zuid Afrika naar 571% week op week
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
South Africa COVID update: Cases surge 571% from last week, testing up 47%
- New cases: 8,561
- Average: 3,797 (+1,041)
- Positivity rate: 16.5% (+6.3)
- In hospital: 2,550 (+136)
- In ICU: 235 (+1)