SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tap tap tap![]()
We gaan naar ongekende hoogtes. Verpleeghuizen zijn echt de sjaak. Ieder oudje legt het loodje, toch wel relatief veel overleden alweer.![]()
Druist tegen de strenge adviezen van de overheid in! Jammer dit.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het daalt weer in mijn gemeente.
@:CherryLips ik moet komend weekend in Ede zijn, kan dat veilig?![]()
Ligt eraan wat je gaat doen. Ik zou de kerken even links laten liggen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het daalt weer in mijn gemeente.
@:CherryLips ik moet komend weekend in Ede zijn, kan dat veilig?Tap tap tap![]()
Daar ging het in de eerste golf ook helemaal mis?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:29 schreef Gunner het volgende:
77 Altena
Wat is daar gebeurd. Dat is een klein Drents dorpje
Tap tap tap![]()
Zware klappen weer.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Druist tegen de strenge adviezen van de overheid in! Jammer dit.![]()
Ik dacht dat Altena in de Betuwe ligt?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:29 schreef Gunner het volgende:
77 Altena
Wat is daar gebeurd. Dat is een klein Drents dorpje![]()
Ik dacht dat het in Limburg lag?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat Altena in de Betuwe ligt?
Tap tap tap![]()
Blijkbaar zijn er meer. https://nl.wikipedia.org/wiki/Altena_(Drenthe)quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat Altena in de Betuwe ligt?
Ik ken het van DrentheWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Onder Gorinchem toch? Of zijn er meerdere Altenas?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik dacht dat Altena in de Betuwe ligt?![]()
Niet naar de kerk, nee.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gaat doen. Ik zou de kerken even links laten liggen.![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Altena_(Nederlandse_gemeente)quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:32 schreef Gunner het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er meer. https://nl.wikipedia.org/wiki/Altena_(Drenthe)
Ik ken het van Drenthe
De gemeente is het noordelijkste stukje van Brabant. Wel biblebelt zo te zien.![]()
Flink stijgende cijfers maar in mijn gemeente gelukkig relatief stabiel. Nog niet boven de tien geweest.![]()
Evenstar
![]()
Dit geeft voor het zingen de kerk uit toch een hele andere betekenis moet ik zeggen.![]()
Opzich kwa besmettingen in de grote steden is het per 100k beter dan al die kleine dorpjes en steden. Hoe komt dat? In rotterdam op over 600k populatie 270+ besmettingen lijkt mij minder slecht dan een Altena met 77 in een klein gehucht![]()
Misschien moeten ze niet gaan zingen dan verspreid het virus minderquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:33 schreef Evenstar het volgende:
Dit geeft voor het zingen de kerk uit toch een hele andere betekenis moet ik zeggen.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Is geen gehucht. >50.000 inwoners.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:33 schreef Maver24 het volgende:
Opzich kwa besmettingen in de grote steden is het per 100k beter dan al die kleine dorpjes en steden. Hoe komt dat? In rotterdam op over 600k populatie 270+ besmettingen lijkt mij minder slecht dan een Altena met 77 in een klein gehucht"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Eigenwijze mensen in durpen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:33 schreef Maver24 het volgende:
Opzich kwa besmettingen in de grote steden is het per 100k beter dan al die kleine dorpjes en steden. Hoe komt dat? In rotterdam op over 600k populatie 270+ besmettingen lijkt mij minder slecht dan een Altena met 77 in een klein gehucht![]()
*gaat nu uitvinden hoeveel mensen er hier in een durp wonen...![]()
![]()
Ongeveer 56.000 inwoners.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:36 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Nou ja. Groot zal het ook niet zijn als Rotterdam en Amsterdam
Wel bibleblet meen ik."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Meer inwoners dan Sneekquote:(en dat is een stad)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
The perfect stormquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:37 schreef Simmertje het volgende:
Tja Zuid-Holland
Christengekkies, immigranten en FVD stemmers.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Snel leg die man een spreekverbodop!quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Het demissionaire kabinet maakt zich grote zorgen over het snel stijgende aantal coronagevallen en beraadt zich op nieuwe maatregelen om het aantal besmettingen terug te dingen. Komende dinsdag worden de maatregelen bekendgemaakt op een persconferentie, drie dagen eerder dan gepland.
Rutte keek toch niet meer naar de besmettingcijfers?? Ziekenhuiscijfers waren toch belangrijk.....
https://nos.nl/artikel/24(...)ntal-sinds-half-juli![]()
Drie hele dagen eerder!!!!11quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:44 schreef Oliver23 het volgende:
Het demissionaire kabinet maakt zich grote zorgen over het snel stijgende aantal coronagevallen en beraadt zich op nieuwe maatregelen om het aantal besmettingen terug te dingen. Komende dinsdag worden de maatregelen bekendgemaakt op een persconferentie, drie dagen eerder dan gepland.
Rutte keek toch niet meer naar de besmettingcijfers?? Ziekenhuiscijfers waren toch belangrijk.....
https://nos.nl/artikel/24(...)ntal-sinds-half-juliTap tap tap![]()
Dat is ook iets dat ik waarneem. Men lijkt in de zorg structureel 10-15% meer tijd kwijt te raken aan omgevingszaken zoals PBM. Tijd en aandacht, die dus niet te goede komt van iets anders.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:
....
Terug naar mijn nichtje. Ze gaf aan minimaal anderhalf uur per dag kwijt te zijn aan constant het voorbereidende werk. Pakken aan, pakken uit. Handschoenen, maskers, etc.
Ms ook een bijkomende reden waarom de zorg wordt overbelast waar 10% als snel grote impact geeft.
Elders loopt dat op tot soms wel 25% zoals een behandelkamer echt goed schoonmaken, jezelf inpakken voor kwetsbare patiënten.
Ook in andere sectoren merk(te) ik dat, zelfs 's al meegemaakt op dat een vergaderhok was afgeschermd, leuk maar die dingen moeten wel volgens bijgesteld protocol schoongemaakt worden. Men kan/kon dan niet zomaar de volgend meeting er in kwakken.
Een kennisje werkt in de schoonmakerij en vertelde dat ze soms wel de helft meer tijd nodig hebben, lastig omdat haar zetbaas goochelt met prestatiecijfers van pre-corona (lapje/zakje schoonmaken)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Evenstar
![]()
Wat en snelheid, ongekend, zitten er bovenop. Virus altijd een stapje voorquote:![]()
![]()
Ze maken zich al een paar weken zorgen. Als het echt allemaal zo acuut is dan hadden ze allang een persco kunnen inlassen.quote:
Nu krijg je weer een praatje en dan gaat het vanaf volgende week zaterdag pas in, of zo. Mooi alweer 3 weken weggegooid.![]()
Jij had eerder strengte maatregelen gewild?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze maken zich al een paar weken zorgen. Als het echt allemaal zo acuut is dan hadden ze allang een persco kunnen inlassen.
Nu krijg je weer een praatje en dan gaat het vanaf volgende week zaterdag pas in, of zo. Mooi alweer 3 weken weggegooid."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Hier ter stede was een aantal weken terug nog #ophef omdat bewoners nog steeds op hun kamer moesten eten en niet gezamenlijk…quote:Op zondag 31 oktober 2021 14:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
De verzorgingstehuizen waar ik van hoor (via mn broertje) zijn mondkapjes e.d. nooit weggeweest.zie email 27 oktober![]()
Ja, en dan zitten we in december weer in een lockdown.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze maken zich al een paar weken zorgen. Als het echt allemaal zo acuut is dan hadden ze allang een persco kunnen inlassen.
Nu krijg je weer een praatje en dan gaat het vanaf volgende week zaterdag pas in, of zo. Mooi alweer 3 weken weggegooid.![]()
![]()
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Waarom ophef? Dat zal namelijk voor onbepaalde tijd gelden. Alles om corona uit de verzorgingstehuizen houden!quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hier ter stede was een aantal weken terug nog #ophef omdat bewoners nog steeds op hun kamer moesten eten en niet gezamenlijk…"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Nee hoor, maar wat ik bedoel te zeggen is: als ze zich echt zorgen maken, moeten ze ook gewoon direct ingrijpen. En niet alles maar weer wekenlang laten voortkabbelen en dan op zo'n persco weer krokodillentranen janken van 'het is echt heel zorgelijk allemaal, iedereen moet alert blijven yada yada yada'quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij had eerder strengte maatregelen gewild?![]()
Een lockdown is geen natuurwet? We kunnen in december ook gewoon weer terugkeren naar het hedonisme en tijdelijk oversterfte accepteren als iets dat er bij hoort.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en dan zitten we in december weer in een lockdown.![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Eerst straks een foei. En dan inderdaad met sinterklaas en kerst met echte maatregelingen zittenquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, en dan zitten we in december weer in een lockdown.![]()
![]()
![]()
![]()
Denk dat ze hopen dat het vanzelf afvlakt. Zit geen rechte lijn in ofzo.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor, maar wat ik bedoel te zeggen is: als ze zich echt zorgen maken, moeten ze ook gewoon direct ingrijpen. En niet alles maar weer wekenlang laten voortkabbelen en dan op zo'n persco weer krokodillentranen janken van 'het is echt heel zorgelijk allemaal, iedereen moet alert blijven yada yada yada'"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Tot we een vaccin krijgen van het voorjaar?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerst straks een foei. En dan inderdaad met sinterklaas en kerst met echte maatregelingen zitten
O wacht.."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Een hele kerstelijke gedachtequote:Op zondag 31 oktober 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een lockdown is geen natuurwet? We kunnen in december ook gewoon weer terugkeren naar het hedonisme en tijdelijk oversterfte accepteren als iets dat er bij hoort.![]()
![]()
Vorig jaar op 31 oktober hadden we 1300 minder besmettingen dan de dag ervoor.quote:
Daarna gingen we bijna dagelijks met ongeveer 800 per dag omlaag; van 11.000 op 30 oktober, naar 4600 op 9 november.
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 31-10-2021 16:08:47 ]![]()
Laat ik het anders formuleren, als je Mark en Hugo hun logica volgt, zitten we in december weer in een lockdown.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een lockdown is geen natuurwet? We kunnen in december ook gewoon weer terugkeren naar het hedonisme en tijdelijk oversterfte accepteren als iets dat er bij hoort.
....en dat moeten we nu eenmaal(hun logica volgen)
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Tjah, logica is iets dat in het corona dossier nog nooit is voorgekomen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Laat ik het anders formuleren, als je Mark en Hugo hun logica volgt, zitten we in december weer in een lockdown.
....en dat moeten we nu eenmaal"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Weer zo'n lange lange winter thuis.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Eerst straks een foei. En dan inderdaad met sinterklaas en kerst met echte maatregelingen zitten
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Iedereen weer opgesloten in zijn eigen huis is wel een kerstelijke gedachte?quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
En waar wachten we dan op?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Weer zo'n lange lange winter thuis."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Men vond dat inhumaan. Ik heb daar verder geen oordeel over, maar om even aan te geven dat het in verzorgingshuizen nog bepaald geen vrijheid blijheid is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom ophef? Dat zal namelijk voor onbepaalde tijd gelden. Alles om corona uit de verzorgingstehuizen houden!zie email 27 oktober![]()
Nee inderdaad, dat hoor ik ook. Werd me tegelijkertijd wel verteld dat veel bewoners het liever zo hadden. Weet niet hoe het zit met op de kamer eten, dat is bij die verzorgingstehuizen niet voor zover ik weet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Men vond dat inhumaan. Ik heb daar verder geen oordeel over, maar om even aan te geven dat het in verzorgingshuizen nog bepaald geen vrijheid blijheid is.![]()
Opnamestop voor ongevaccineerden?quote:
2G maatregelen? QR op het werk?
Het zal mij niets verbazen. Die laatste twee dan."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maatregelen of niet, draagvlak is toch compleet weg.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik ben voor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Opnamestop voor ongevaccineerden?
Het zal mij niets verbazen. Die laatste twee dan.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Doet Lego ook aan abonnementen? Ik blijf kapitalen uitgeven aan die handel als ik alleen maar thuis zit.quote:![]()
Dat kan/is er nu ook al. Dat remt de verspreiding blijkbaar niet voldoende.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal mij niets verbazen. Die laatste twee dan.
Wat ik bedoel: we kunnen weer 5 maanden in lockdown, en met lange nekharen door hetniet naar de kapper gaan thuiszitten. Alleen er is geen perspectief op een verandering, ook na vaccinatie begint het cirkeltje weer opnieuw immers."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
QR op het werk is wel echt VVD-beleid. Schijt aan de werknemers en alle macht bij werkgevers.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal mij niets verbazen. Die laatste twee dan.![]()
Als ik het zo lees (ook NRC vandaag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nederlander-a4063667), is er best veel draagvlak voor maatregelen die ongevaccineerden treffen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:54 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Maatregelen of niet, draagvlak is toch compleet weg.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Misschien maar eens aandelen kopen van dat bedrijf als dat een gevolg van de lockdown isquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet Lego ook aan abonnementen? Ik blijf kapitalen uitgeven aan die handel als ik alleen maar thuis zit.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
In de huidige arbeidsmarkt slaat dat nergens op Hansquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
QR op het werk is wel echt VVD-beleid. Schijt aan de werknemers en alle macht bij werkgevers.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Neem dan ook Lego Creator 3 in 1!quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet Lego ook aan abonnementen? Ik blijf kapitalen uitgeven aan die handel als ik alleen maar thuis zit.![]()
![]()
Ik vond dit echt een stuitend schijtartikelquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik het zo lees (ook NRC vandaag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nederlander-a4063667), is er best veel draagvlak voor maatregelen die ongevaccineerden treffen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er is veel draagvlak voor alle maatregelen die alleen anderen treffen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik het zo lees (ook NRC vandaag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nederlander-a4063667), is er best veel draagvlak voor maatregelen die ongevaccineerden treffen.![]()
Oh dat vind ik ook wel een goed idee. Maar om nou gevaccineerden weer op te sluiten zie ik niet zo zitten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik het zo lees (ook NRC vandaag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nederlander-a4063667), is er best veel draagvlak voor maatregelen die ongevaccineerden treffen.Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Ik zit te twijfelen over de Titanic.. maar anderhalve meter vind ik wat te gortigquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Neem dan ook Lego Creator 3 in 1!![]()
![]()
We bewandelen nu de omgekeerde route. Ik zie het niet meer zakkenquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:51 schreef Za het volgende:
[..]
Vorig jaar op 31 oktober hadden we 1300 minder besmettingen als de dag ervoor.
We daarna gingen daarna bijna dagelijks met ongeveer 800 per dag omlaag; van 11.000 op 30 oktober, naar 4600 op 9 november.![]()
Dat dacht ik al.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vond dit echt een stuitend schijtartikelIk dacht aan jou toen ik het las.
![]()
Het is stemmingmakerij."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Geweldige maatschappij. Een deel van de bevolking die een ander deel van de bevolking iets niet guntquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik het zo lees (ook NRC vandaag: https://www.nrc.nl/nieuws(...)nederlander-a4063667), is er best veel draagvlak voor maatregelen die ongevaccineerden treffen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Als je ziet wat recruitment kost dan wil je eigenlijk niet dat mensen weglopen om iets zinloos als een qr check.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
QR op het werk is wel echt VVD-beleid. Schijt aan de werknemers en alle macht bij werkgevers.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Mwoah. Ik zie het nog wel gebeuren dat het afvlakt. Maar dan moeten we nog wel enkele weken wachten. Bedenk wel dat héél veel mensen gevaccineerd zijn, en dat het andere deel steeds meer natuurlijk immuniteit opbouwt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:58 schreef Maver24 het volgende:
[..]
We bewandelen nu de omgekeerde route. Ik zie het niet meer zakken"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Heel erg off-topic, maar je kan ook Lego huren.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doet Lego ook aan abonnementen? Ik blijf kapitalen uitgeven aan die handel als ik alleen maar thuis zit.
https://bouwsteenwinkel.nl/lego-uitleen-bussumHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
OMG, de moeder van een vriend van mij doet mini-steck, heb haar voorraad gezien en daar ligt echt voor duizenden euro's aan mini-steck, bi-fucking-zar veel!quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen over de Titanic.. maar anderhalve meter vind ik wat te gortig
Toen ik daar was was ze dus met de Titanic bezig, echt gigantisch!
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2021 16:02:09 ]![]()
Als het net zo gaat als bij restaurants dan gaat de ene helft wel checken en de andere helft niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:00 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Als je ziet wat recruitment kost dan wil je eigenlijk niet dat mensen weglopen om iets zinloos als een qr check.![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is veel draagvlak voor alle maatregelen die alleen anderen treffen.62 zijn en 4 tot 5 maanden per jaar op vakantie zijn. Ja dat is de leef Henri. Dat snap ik welquote:De gesprekken op straat beginnen vaak met zorgen over kwetsbare mensen en de overbelaste zorg. Maar de gevaccineerden stappen vaak al snel over op de impact van corona op hun eígen bestaan. Ze willen leuke dingen doen, onbekommerd naar hun werk, kortom: léven. En juist dat komt nu weer in gevaar – door de weigeraars.
„Door hen worden wij straks weer belemmerd in onze vrijheden”, zegt Henri Swinkels (62) uit het Brabantse Hilvarenbeek (vaccinatiegraad: 91), nabij Tilburg. „Mijn vrouw en ik reizen vier tot vijf maanden per jaar. Maar ik heb geen zin om met een mondkapje te gaan vliegen, dus dat doe ik niet.”
Andere mensen hebben andere levens
Mensen, de slimste en tevens domste kutste diersoort op aarde.
De tegenstellingen in en de kop van dit artikel, bahOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Aan mij denken tijdens NRC lezen, hahaha, wowquote:Op zondag 31 oktober 2021 15:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.Ik dacht aan jou toen ik het las.
![]()
Het is stemmingmakerij.![]()
![]()
En de grote grap is, ook met maatregelen voor ongevaccineerden gaan we het deze winter niet redden (zonder afschalen reguliere zorg etc).quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geweldige maatschappij. Een deel van de bevolking die een ander deel van de bevolking iets niet gunt"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
0.01% hier per dag bij een vaccinatie van 90%quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:33 schreef Maver24 het volgende:
Opzich kwa besmettingen in de grote steden is het per 100k beter dan al die kleine dorpjes en steden. Hoe komt dat? In rotterdam op over 600k populatie 270+ besmettingen lijkt mij minder slecht dan een Altena met 77 in een klein gehuchtJe hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Een restaurantbezoekers is wel wat anders dan een werkgever-werknemer relatie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als bij restaurants dan gaat de ene helft wel checken en de andere helft niet.![]()
Henri is een verwende drol zo te lezen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
62 zijn en 4 tot 5 maanden per jaar op vakantie zijn. Ja dat is de leef Henri. Dat snap ik wel
De tegenstellingen in en de kop van dit artikel, bah![]()
Ik wens ze veel plezier dinsdag. Ik zal het kort houden: iets met een geest en een fles. Dit is allemaal voor de bühne.![]()
Wie gaat controleren dat een bedrijf zijn werknemers controleert ?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een restaurantbezoekers is wel wat anders dan een werkgever-werknemer relatie.![]()
Yep, afsluiten en isoleren zodat contactmomenten worden vermeden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 11:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is een beetje hetzelfde als de paar QR-code fraudeurs de schuld geven van het Dansen met Janssen-fiasco.
Er wordt op randzaken geconcentreerd. De QR-code zal weinig tot geen besmettingen tegenhouden, net als mondkapjes van 3 maanden oud, handen wassen, bidden tot God en ga zo maar door.
Het enige wat werkt is contactbeperking en daarmee bedoel ik niet de zogenaamde 1.5 meter in parken of woningen, maar het sluiten van locaties.
Niet dat ik denk dat dit houdbaar is als leefwijze en het meer sores geeft dan de ellende die het zou moeten oplossen. Zelf ben ik meer voorstander van let-go en doe met compassie, wat het leed/lijden kan verminderen.
De rest van het gekrakeel met iemand op gedrag en aard wegzetten is vooral afleiden.
We hebben te maken met een veelomvattend en wijdverspreid virus. Eentje die heel makkelijk infecteert en dan m.n. kwetsbaren kan treffen met gevolgen.
Wel's eerder gezegd, als je een virus wil ontwerpen en loslaten om een samenleving zichzelf te laten destabiliseren, is dit SARS-Cov-2 er één die in top 5 zit.
[ Bericht 2% gewijzigd door Vallon op 31-10-2021 16:20:08 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik zat aan cruiseschip Aïda te bouwen, bij de volgende lockdown maak ik hem af.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit te twijfelen over de Titanic.. maar anderhalve meter vind ik wat te gortig
Was 30 jaar geleden dat ik dat voor het laatst deed.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Niemand.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie gaat controleren dat een bedrijf zijn werknemers controleert ?![]()
Tja. Daar hebben jongeren dus hun studie voor opzij moeten zetten. Miljoenen mensen al meer dan een jaar thuiswerken. Zodat Henri 4 tot 5 maanden per jaar op vakantie kan en tijdens het vliegen geen mondkapje op hoeft.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
62 zijn en 4 tot 5 maanden per jaar op vakantie zijn. Ja dat is de leef Henri. Dat snap ik wel
De tegenstellingen in en de kop van dit artikel, bah
BTW, Ik hoop echt heel erg dat dit dezelfde Henri Swinkels is: https://www.kunstlocbraba(...)nstloc-brabant-11960
Een SP'er die het credo do as I say, not as I do tot kunst verheft, die zijn er meer![]()
![]()
Valt toch wel mee? Is toch ook wat voor te zeggen dat je als werknemer minder risico loopt op corona door je ongevaccineerde collega? Werkgever heeft ook een plicht om voor een veilige werkplek te zorgen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
QR op het werk is wel echt VVD-beleid. Schijt aan de werknemers en alle macht bij werkgevers.
(verder houd ik me buiten de discussie of dit een goede maatregel is of niet)![]()
Er zijn voldoende 'bezorgde werknemers' die met plezier de FNV, CNV of welke andere vakbond dan ook vertellen dat ze niet gecontroleerd zijn. Als je hoort wat @Noek allemaal te verduren kreeg met mensen die bellen waarom ze 'open' was tijdens de lockdown is 't geen rare gedachte.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie gaat controleren dat een bedrijf zijn werknemers controleert ?![]()
Met specifieke maatregelen voor ongevaccineerden, voor gevaccineerden en meer vaccinaties die gezet worden gaan we het óók niet halen met de huidige gezondheidszorgquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
En de grote grap is, ook met maatregelen voor ongevaccineerden gaan we het deze winter niet redden (zonder afschalen reguliere zorg etc).Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Laten we 't nog iets verder doortrekken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Met specifieke maatregelen voor ongevaccineerden, voor gevaccineerden en meer vaccinaties die gezet worden gaan we het óók niet halen met de huidige gezondheidszorg
Zonder corona redden we het óók niet zonder afschalen deze winter.![]()
Maakt me niks uit. Maar dat hij dat niet kan nu, ligt niet (alleen) aan die paar weigeraars die hier als de schuldigen van alles worden weggezetquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Henri is een verwende drol zo te lezen.
Dat is gewoon kutOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik zie dit ook nog wel gebeuren. Geen idee waardoor het nu zou afvlakken trouwens. Wat er elke dag bijkomt qua immuniteit is in die zin verwaarloosbaar dus daar durf ik het niet aan toe te schrijven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwoah. Ik zie het nog wel gebeuren dat het afvlakt. Maar dan moeten we nog wel enkele weken wachten. Bedenk wel dat héél veel mensen gevaccineerd zijn, en dat het andere deel steeds meer natuurlijk immuniteit opbouwt.I'll give you something to do![]()
Be like Henri.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Maakt me niks uit. Maar dat hij dat niet kan nu, ligt niet (alleen) aan die paar weigeraars die hier als de schuldigen van alles worden weggezet
Dat is gewoon kut![]()
Werknemers onderlingquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Wie gaat controleren dat een bedrijf zijn werknemers controleert ?
Zat die daar graag op 'toezien'
Een werkgever zorgt niet voor een 'veilige werkplek' door een QR-code te controleren. Dat is de hele illusie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Is toch ook wat voor te zeggen dat je als werknemer minder risico loopt op corona door je ongevaccineerde collega? Werkgever heeft ook een plicht om voor een veilige werkplek te zorgen.
(verder houd ik me buiten de discussie of dit een goede maatregel is of niet)
Als je bang bent voor je medemens dan werk je maar lekker thuis.![]()
"De rolstoel van Riet Heeffer (85) uit Hilvarenbeek wordt voortgeduwd door haar vriend. Zij heeft zich laten vaccineren, zegt ze, mensen die dat niet hebben gedaan „moeten dat zelf weten”. Nieuwe maatregelen mogen van haar helemaal achterwege blijven. En als het ziekenhuis straks vol ligt met coronapatiënten en er dan geen plek meer voor haar is? „Dan heb ik pech”, zegt zequote:Op zondag 31 oktober 2021 15:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Oh dat vind ik ook wel een goed idee. Maar om nou gevaccineerden weer op te sluiten zie ik niet zo zitten.
"
#team Riet![]()
Yep! Hoe durf je het je strot uit te krijgen hèquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja. Daar hebben jongeren dus hun studie voor opzij moeten zetten. Miljoenen mensen al meer dan een jaar thuiswerken. Zodat Henri 4 tot 5 maanden per jaar op vakantie kan en tijdens het vliegen geen mondkapje op hoeft.
BTW, Ik hoop echt heel erg dat dit dezelfde Henri Swinkels is: https://www.kunstlocbraba(...)nstloc-brabant-11960
Een SP'er die het credo do as I say, not as I do tot kunst verheft, die zijn er meer
En godverdomme man![]()
Het feit dat veilig tegenwoordig inhoudt dat je corona (zo goed mogelijk) buiten de deur houdt is natuurlijk al droevig.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een werkgever zorgt niet voor een 'veilige werkplek' door een QR-code te controleren. Dat is de hele illusie.
Als je bang bent voor je medemens dan werk je maar lekker thuis.
Als je het kantoor in loopt loop je onder ongezekerde ladingen door, maar er wordt hier in elk geval QR-check gedaan!![]()
Lekker thuis vrachtwagens assembleren.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een werkgever zorgt niet voor een 'veilige werkplek' door een QR-code te controleren. Dat is de hele illusie.
Ik ga liever een gesprek aan dan een rigide opgelegde plicht. Maar zeker zal niet elk bedrijf hier voor kiezen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Als het net zo gaat als bij restaurants dan gaat de ene helft wel checken en de andere helft niet.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Kloptquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we 't nog iets verder doortrekken.
Zonder corona redden we het óók niet zonder afschalen deze winter.
En de mogelijkheden die er zijn, worden níet ingezet
Ik ben er wel klaar mee
Ben alweer volgende reisjes aan het boeken iig
Er is een groep mensen die wel zo denkt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Echt hèquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
"De rolstoel van Riet Heeffer (85) uit Hilvarenbeek wordt voortgeduwd door haar vriend. Zij heeft zich laten vaccineren, zegt ze, mensen die dat niet hebben gedaan „moeten dat zelf weten”. Nieuwe maatregelen mogen van haar helemaal achterwege blijven. En als het ziekenhuis straks vol ligt met coronapatiënten en er dan geen plek meer voor haar is? „Dan heb ik pech”, zegt ze
"
#team Riet
Zulke mensen zijn goud waard![]()
![]()
![]()
Vond ik oprecht met mooiste van in de ouderenzorg werken.
Zat oudjes die zo waanzinnig veel kennis en inzicht hebben. Leerzaam
Relativeren en waarderen van wat het leven biedt
Ook verfrissend, een artikel waarin 'wit, welvarend, frequent flyers' niet alleen als positief gezien wordt, maar zelfs bevoegd om te oordelen over de mensheid.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]
De tegenstellingen in en de kop van dit artikel, bah![]()
Weinig reisjes te boeken hier, maar ik ga denk wel maar met 't gezin bivakkeren in allerlei Center Parcs huisjes komende maanden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En de mogelijkheden die er zijn, worden níet ingezet
Ik ben er wel klaar mee
Ben alweer volgende reisjes aan het boeken iig![]()
Nieuwe grafiekjes staan online :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html
Duiding:
Duiding :
- DPL 263 hoger dan gisteren
- Piekdag helaas verschoven naar 25-5, toch zit de vorige piekdag nog erg in de buurt met 6112, de nieuwe piekdag zal echter nog 5 dagen groei krijgen waar de vorige piekdag nagenoeg klaar is.
- Datavertraging 5-10 dagen is toegenomen tot 1267 (+81)
- Datavertraging 10+ dagen is toegenomen tot 205 (+8)
- Vandaag werden er dus 1472 meldingen gedaan van ouder dan 5 dagen, daarmee is de datavertraging de laatste 3 dagen stabiel
- Aantal testen was vrijdag lager dan donderdag, 40774, dat is bijna 5000 lager als woensdag
- De groep 20-29 en 30-39 is ook deze week weer de grootste groep waar besmettingen vallen, wat nog altijd binnen het plaatje past dat daar vrij lage vaccinatiegraad zitwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat mag.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:14 schreef opreis het volgende:
[..]
Er is een groep mensen die wel zo denkt.
Zelf kan ik niet zoveel met mensen die bij alles wat ze doen alleen maar bezig zijn met corona voorkomen.![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ook verfrissend, een artikel waarin 'wit, welvarend, frequent flyers' niet alleen als positief gezien wordt, maar zelfs bevoegd om te oordelen over de mensheid.![]()
Oh god, ik ben te oud voor die ontwikkeling en niet klaar hiervoor hoor
Deze mensen zijn gebrainwashed.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:01 schreef Molo het volgende:
"Gevaccineerden stappen vaak al snel over op de impact van corona op hun eígen bestaan. Ze willen leuke dingen doen, onbekommerd naar hun werk, kortom: léven. En juist dat komt nu weer in gevaar – door de weigeraars.
„Door hen worden wij straks weer belemmerd in onze vrijheden”, zegt Henri Swinkels (62).
Ik hoop dat alle ongevaccineerden in een 100% lockdown gaan voor onbepaalde tijd.
Zodat dit soort types met eigen ogen kunnen zien dat de besmettingen dan evengoed hoogtij vieren, en de ziekenhuizen geen exodus van covid patiënten gaan zien.
Pas dan zullen ze beseffen zelf onderdeel van het probleem te zijn, een mondmasker dragen als de kleinkinderen op bezoek komen, gaan testen voor en na reizen, drukke plaatsen vermijden tijdens uitbraken etc.![]()
Ja nog maar een paar jaar. Dan interviewen ze jou en zeg je: "Al die kutjeugd de hele tijd. Ik snap echt niet wat ze de hele dag doen, met die smartphones en Koegle Glasses. In mijn tijd droegen alleen mensen die een bril nodig hadden er één!"quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:19 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Oh god, ik ben te oud voor die ontwikkeling en niet klaar hiervoor hoor![]()
Zou zeker eens rondkijken naar wat er is. Alleen wel een zooi dingen die fijner zijn dan CenterParcs vind ik zelfquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weinig reisjes te boeken hier, maar ik ga denk wel maar met 't gezin bivakkeren in allerlei Center Parcs huisjes komende maanden.![]()
Ik heb hier al duidelijk gemaakt dat mocht het zover komen. Ik vol gebruik ga maken van noodopvang. DagggOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zag in het vorige topic dit grafiekje. Opnames van 70-79 en 80+ liggen rond de 30/dag. Dan zijn we toch vrij hard opweg naar de 40 in februari. Je weet wel, toen er nog amper gevaccineerd was en er zeker geen mensen volledig gevaccineerd waren.
Die immuniteit neemt rap af, vaccins werken uberhaupt matig of het vaccin effect wordt volledig gecompenseerd door de meer besmettelijke varianten.
Deze winter gaat niet beter worden dan vorig jaar.![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja nog maar een paar jaar. Dan interviewen ze jou en zeg je: "Al die kutjeugd de hele tijd. Ik snap echt niet wat ze de hele dag doen, met die smartphones en Koegle Glasses. In mijn tijd droegen alleen mensen die een bril nodig hadden er één!"![]()
Ik ben 38, ik ben fucked for life, inmiddels ben ík de grijze dakduivengeneratie man
Ja, ik denk dat ik dat ook maar doe mocht het nodig zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou zeker eens rondkijken naar wat er is. Alleen wel een zooi dingen die fijner zijn dan CenterParcs vind ik zelf![]()
Ik heb hier al duidelijk gemaakt dat mocht het zover komen. Ik vol gebruik ga maken van noodopvang. Daggg![]()
38 is het nieuwe 60. Hou er rekening mee dat je ieder jaar je boosters krijgt straksquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:21 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik ben 38, ik ben fucked for life, inmiddels ben ík de grijze dakduivengeneratie man![]()
Ik vraag me echt af waarom er ineen keer zoveel mensen met deze onzin op de proppen komenquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:21 schreef Schuifpui het volgende:
Zag in het vorige topic dit grafiekje. Opnames van 70-79 en 80+ liggen rond de 30/dag. Dan zijn we toch vrij hard opweg naar de 40 in februari. Je weet wel, toen er nog amper gevaccineerd was en er zeker geen mensen volledig gevaccineerd waren.
Die immuniteit neemt rap af, vaccins werken uberhaupt matig of het vaccin effect wordt volledig gecompenseerd door de meer besmettelijke varianten.
[ afbeelding ]
Deze winter gaat niet beter worden dan vorig jaar..
![]()
Stond op Feesboek.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waarom er ineen keer zoveel mensen met deze onzin op de proppen komen.
![]()
Heb jij een verklaring waarom de opnames zo hard in de lift zitten in groepen waar een vaccinatiegraad van boven de 90% is? Ik snap echt waarom er zorgen zijn. Sterker nog, het zou slecht zijn het niet te onderzoeken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waarom er ineen keer zoveel mensen met deze onzin op de proppen komen.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2021 16:25:37 ]![]()
Kan je me dan uitleggen hoe het wel zit?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:24 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
![]()
Klopt. Alleen kennen jij en ik die grap, maar het overgrote deel van de maatschappij niet. Benieuwd wie daarna de boeman wordt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:02 schreef capricia het volgende:
[..]
En de grote grap is, ook met maatregelen voor ongevaccineerden gaan we het deze winter niet redden (zonder afschalen reguliere zorg etc)."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Dat is een compleet eiland. En christelijk. Werkendam en zo. Het Urk van Brabant.quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:29 schreef Gunner het volgende:
77 Altena
Wat is daar gebeurd. Dat is een klein Drents dorpje![]()
De griepprik werkt in sommige jaren toch ook niet al te best?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij een verklaring waarom de opnames zo hard in de lift zitten in groepen waar een vaccinatiegraad van boven de 90% is? Ik snap echt waarom er zorgen zijn. Sterker nog, het zou slecht zijn het niet te onderzoeken.![]()
Belabberde cijfers vandaag, kan er niks anders van maken..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Na ongevaccineerden wordt het kutjongeren, weigerboomers, quinoa-moeders, etc. Beginnen we gewoon weer opnieuw.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Alleen kennen jij en ik die grap, maar het overgrote deel van de maatschappij niet. Benieuwd wie daarna de boeman wordt.![]()
De griepprik heeft geen effectiviteit van meer dan 90% tegen ziekenhuisopname. Daar wordt 'gegokt' welke varianten de kop opsteken en daar wordt tegen gevaccineerd. Soms pakt dat verkeerd uit en is er bijna geen immuniteit en soms gaat het goed.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De griepprik werkt in sommige jaren toch ook niet al te best?![]()
Booster op je boosterrrrrrrrrrrquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
38 is het nieuwe 60. Hou er rekening mee dat je ieder jaar je boosters krijgt straks
Simpel, de mensen in die groepen die of niet gevaccineerd zijn om waarbij het vaccin om andere redenen niet goed werkt zijn aan de beurt. Dat is toch niets raars?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb jij een verklaring waarom de opnames zo hard in de lift zitten in groepen waar een vaccinatiegraad van boven de 90% is? Ik snap echt waarom er zorgen zijn. Sterker nog, het zou slecht zijn het niet te onderzoeken.![]()
Vleeseters, dikke mensen, mensen met sociale fysieke contacten, stucadoors, tandartsassistenten en natuurlijk drugsgebruikersquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na ongevaccineerden wordt het kutjongeren, weigerboomers, quinoa-moeders, etc. Beginnen we gewoon weer opnieuw.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tjah, iedereen wordt ook daar immuun van, telkens het zoeken van een zondebok door de politiek. Mén emoet er aan geloven en de verwachting gaan managen dat we hiermee moeten leven. Corona hoort erbij.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na ongevaccineerden wordt het kutjongeren, weigerboomers, quinoa-moeders, etc. Beginnen we gewoon weer opnieuw.
Ën door."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Maar waarom dan niet in de afgelopen maanden? In de afgelopen maanden was het aantal ziekenhuisopnames in die leeftijdsgroepen telkens ontzettend laag.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:29 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Simpel, de mensen in die groepen die of niet gevaccineerd zijn om waarbij het vaccin om andere redenen niet goed werkt zijn aan de beurt. Dat is toch niets raars?![]()
Omdat de besmettingen lager lagen omdat het leven zich grotendeels buiten afspeelde.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet in de afgelopen maanden? In de afgelopen maanden was het aantal ziekenhuisopnames in die leeftijdsgroepen telkens ontzettend laag.![]()
Hetzelfde als ik niet zo veel met mensen kan die met alles wat ze doen bezig zijn om een fictief figuur in de hemel tevreden te houden. Toch deel je de planeet met anders denkenden en zul je hier mee om moeten gaan.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat mag.
Zelf kan ik niet zoveel met mensen die bij alles wat ze doen alleen maar bezig zijn met corona voorkomen.![]()
Opnames weer bij 70+, tijd om de scholen te sluiten!quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:21 schreef Schuifpui het volgende:
[ afbeelding ]
Deze winter gaat niet beter worden dan vorig jaar.![]()
Dat virus is eigenlijk een Zegen voor de Mensheid.. eindelijk kunnen al die ongezonde risco hufters aangepakt worden...quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Vleeseters, dikke mensen, mensen met sociale fysieke contacten, stucadoors, tandartsassistenten en natuurlijk drugsgebruikers![]()
Go Covid!![]()
Maar dat gold toch voor elke leeftijdsgroep? Ik vind het niet zo vreemd dat als het aantal opnames omhoog gaat dat vooral komt door opnames van ouderen (vooral ongevaccineerd). Jongeren hebben wat dat betreft sowieso weinig last van corona, zeker niet nu heel veel ook nog gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar waarom dan niet in de afgelopen maanden? In de afgelopen maanden was het aantal ziekenhuisopnames in die leeftijdsgroepen telkens ontzettend laag.![]()
Coronawokequote:Op zondag 31 oktober 2021 16:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, iedereen wordt ook daar immuun van, telkens het zoeken van een zondebok door de politiek. Mén emoet er aan geloven en de verwachting gaan managen dat we hiermee moeten leven. Corona hoort erbij.
Ën door.
Dat is wat cru geformuleerd maar op zich is een virus inderdaad best nuttig.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:32 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat virus is eigenlijk een Zegen voor de Mensheid.. eindelijk kunnen al die ongezonde risco hufters aangepakt worden...![]()
Go Covid!![]()
Moet er niet gewoon een X aantal plekken op de IC komen en dan kijken wie de beste overlevingskansen heeft? Als je als volledig gevaccineerde nu op de IC terecht komt vraag ik mij wel af hoe 'kwetsbaar' diegene is. Zou diegene zonder corona wel een kwalitatief leven kunnen hebben of gaat het alleen om het uitstellen van het eind?quote:Op zondag 31 oktober 2021 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal mij niets verbazen. Die laatste twee dan.![]()
Kritisch zijn is goed, maar deze man moet je gewoon geen aandacht meer geven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Veel doden in Roemenië. Thierry: goedzo!![]()
![]()
![]()
Waarom gebruik jij geen dark mode?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
De vaccinatiegraad bij 70-79 is 93%. Op een totaal van ~1,5 miljoen mensen houdt dat in dat er totaal ongeveer 100.000 mensen in die leeftijdsgroep niet gevaccineerd zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:32 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Maar dat gold toch voor elke leeftijdsgroep? Ik vind het niet zo vreemd dat als het aantal opnames omhoog gaat dat vooral komt door opnames van ouderen (vooral ongevaccineerd). Jongeren hebben wat dat betreft sowieso weinig last van corona, zeker niet nu heel veel ook nog gevaccineerd zijn.
Als het hier ongevaccineerden betreft heb je dus zulke hoeveelheden opnames bij ~100.000 mensen in die leeftijdsgroep.![]()
Vegeta incoming….quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:40 schreef Newsworld het volgende:
Dinsdag tikken we de 10.000 aan met gemak.![]()
Wel op z’n Nederlands uitspreken (dus niet op z’n Frans of Engels).quote:
Ik heb de naam zelf niet bedacht, mijn opa heette Harrie, daar ben ik naar vernoemd.![]()
Zeker, vroeger roeide goeie virussen een ½Wereldbevolking uit..goed voor Darwin okok, maar die tijden zijn helaas voorbij. het is kwakkelen geblazen nuquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is wat cru geformuleerd maar op zich is een virus inderdaad best nuttig.![]()
![]()
Dat scheelt gelukkig iets.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:42 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wel op z’n Nederlands uitspreken (dus niet op z’n Frans of Engels).
Ik heb de naam zelf niet bedacht, mijn opa heette Harrie, daar ben ik naar vernoemd.![]()
Je Opa had het eigenlijk toch beter voor elkaar, toch!![]()
![]()
![]()
Als je het aantal opnames tussen februari (nagenoeg niemand uit die groepen gevaccineerd) vergelijkt met nu (93%, 95%, 91% en 89% gevaccineerd voor de groepen 70-74, 75-79, 80-84, 85-89) dan is het opmerkelijk dat de opnames nu al weer minimaal de helft zijn van voor de vaccinaties. Ik kan me niet voorstellen dat het door de 8% ongevaccineerden komt, die groep was eerst 100%. Er zal zeker een groep zijn waarbij de vaccins niet of minder goed werken en dat was precies mijn punt. Blijkbaar werken de vaccins over het geheel niet goed genoeg om een verlichting van de zorgdruk te brengen waarbij we enigszins normaal de winter door kunnen komen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:29 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Simpel, de mensen in die groepen die of niet gevaccineerd zijn om waarbij het vaccin om andere redenen niet goed werkt zijn aan de beurt. Dat is toch niets raars?![]()
Gelukkig dat deze griezel geen MP is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Harrie is stoerder dan Henri ja.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat scheelt gelukkig iets.![]()
Je Opa had het eigenlijk toch beter voor elkaar, toch!![]()
Mijn opa was ook een hele stoere man, hart van goud en z’n leven lang knetterhard gewerkt.
Held![]()
Prachtcijfers.
Maar heel eerlijk... Het doet me veel minder dan de vorige keer dat we dezelfde cijfers (en minder) haalden.![]()
Mondkapjes, 1,5 meter samenleving, bredere inzet coronapas, thuiswerken , en vooral je gezond verstand gebruiken.quote:![]()
Impact: nulquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:48 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Mondkapjes, 1,5 meter samenleving, bredere inzet coronapas , thuiswerken , maar vooral je gezond verstand gebruiken.
Nieuwe persconferentie over een week of 2.![]()
Dat zal het wel worden ja…quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:48 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Mondkapjes, 1,5 meter samenleving, bredere inzet coronapas, thuiswerken , en vooral je gezond verstand gebruiken.![]()
Ik plaag je maar hoor, had niets leukers te doen op zondag.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Harrie is stoerder dan Henri ja.
Mijn opa was ook een hele stoere man, hart van goud en z’n leven lang knetterhard gewerkt.
Held![]()
Misschien toch eens als Romeo solliciteren...![]()
![]()
Gebruikte het kabinet het gezond verstand maar eens.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:48 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Mondkapjes, 1,5 meter samenleving, bredere inzet coronapas, thuiswerken , en vooral je gezond verstand gebruiken.![]()
Niet echt een lek maar het blijft heel erg gonzen rondom die QR-code op werk. We gaan het meemaken.quote:![]()
Dat duurde weken voordat het geregeld kon worden toch?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:50 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Niet echt een lek maar het blijft heel erg gonzen rondom die QR-code op werk. We gaan het meemaken.
Zal deze ronde dus vast niet komen.![]()
Oke Juulquote:Op zondag 31 oktober 2021 16:50 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik plaag je maar hoor, had niets leukers te doen op zondag.![]()
Misschien toch eens als Romeo solliciteren...![]()
![]()
Ergens in de serie werd gezegd dat voordat de vaccins er waren, men vermoedde dat 60% vaccinatie van de populatie, voldoende zou zijn om groepimmuniteit te bereiken. Anderen zouden dan kunnen schuilen achter die muur van (schijn)veiligheid. Dat dit geraaskal was, weten we ondertussen.
Dat die percentages niet kloppen, komt ook omdat ons vaccins wel de symptomen verminderd maar niet de infectie blokkeert. Iemand mag en zal lezen dat de gevolgen daarmee evenredig ook minder zijn en zo helpen om overbelasting in de zorg te voorkomen.Ook om aan te geven dat er waarschijnlijk heel veel asymtomptomatische] virusverspreiders zijn, die dan (ik speculeer nofi) de ongevaccineerden in het hart raken. Een reden die kan verklaren waarom een flink deel (60-70%) van de momentele bezetting wordt ingenomen door ongevaccineerden.quote:bron: Nature Vaccines which prevent COVID-19 disease but not SARS-CoV-2 infection, and thereby shift symptomatic infections to asymptomatic infections, will prevent fewer infections and require larger and faster vaccination rollouts to have population impact, compared to vaccines that reduce susceptibility to infection.
Zelf ben ik nog op zoek naar een onderbouwd verhaal dat aangeeft wie die zg ongevaccineerden zouden zijn en. Komt het het niet vaccineren voort uit een bewuste wilskeuze of is dat ingegeven door een medische of andere situatie.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat iemand die medisch weet dat die kwetsbaar is en zich kan vaccinneren, zichzelf in dat toegenomen ziekterisico begeeft. Vooral wanneer men weet dat een meerderheid het virus draagt en dat kan doorgeven.
Rest de vraag hoeveel en/of het nog gaat uitmaken dat er een paar procent aan vaccinatiegraad, het verschil zal maken. Zelfs denk ik dat wanneer het momentele aandeel van 90% niet genoeg is, 95% dat ook niet zal gaan zijn.
Het zou best een aardige strategie zijn dat Mark en Hugo roepen dat men er vanuit moeten gaan dat iedereen besmet is en dat mensen daar voortaan rekening mee moeten houden. Dus geen focus meer op besmetting maar die naar gevolgen schuiven. Kun je ook gelijk de teststraat, TvT en QR-code opheffen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Vraag me af of er niet al een soort vooraankondiging komt zoals met de mondkapjesplicht vorig jaar. Zo van: tot het wettelijk geregeld is, gaan we het gedogen dat werkgevers de huidige wetgeving overtreden. Wat eigenlijk nu al de situatie is. Maar dan een dringend advies om de huidige wet te overtreden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat duurde weken voordat het geregeld kon worden toch?
Zal deze ronde dus vast niet komen.![]()
![]()
Ik neem aan dat dit fake is?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Evenstar
![]()
Ja, net even opgezocht. Reactie van hem was op een bericht uit VS dat vuilnis niet werd opgehaald etc. door tekort aan mankracht (omdat je gevaccineerd moet zijn als gemeentewerker).quote:![]()
Dat was in Florida toch ook kort geleden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Nu, minste besmettingen van de hele VS.![]()
Evenstar
![]()
Thierry en co denken wel dat Aguero in ziekenhuis ligt door vaccin![]()
![]()
Ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat dit voor alle soorten werk ingevoerd zou worden.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vraag me af of er niet al een soort vooraankondiging komt zoals met de mondkapjesplicht vorig jaar. Zo van: tot het wettelijk geregeld is, gaan we het gedogen dat werkgevers de huidige wetgeving overtreden. Wat eigenlijk nu al de situatie is. Maar dan een dringend advies om de huidige wet te overtreden.
Misschien bepaalde beroepssoorten. Anderzijds: helaas zijn de beroepssoorten waar je het eerste aan denkt misschien niet zo handig om het door te voeren i.v.m. het personeelstekort daar.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze hiermee precies beogen.![]()
Evenstar
![]()
Denk aanmoedigen van thuiswerken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat dit voor alle soorten werk ingevoerd zou worden.
Misschien bepaalde beroepssoorten. Anderzijds: helaas zijn de beroepssoorten waar je het eerste aan denkt misschien niet zo handig om het door te voeren i.v.m. het personeelstekort daar.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze hiermee precies beogen.![]()
Dat is het einde van de rechtsstaat, dat kan echt niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:59 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Vraag me af of er niet al een soort vooraankondiging komt zoals met de mondkapjesplicht vorig jaar. Zo van: tot het wettelijk geregeld is, gaan we het gedogen dat werkgevers de huidige wetgeving overtreden. Wat eigenlijk nu al de situatie is. Maar dan een dringend advies om de huidige wet te overtreden.zie email 27 oktober![]()
Kunnen we ook gelijk zeer zeggen dat bepaalde groepen minder kunnen thuiswerken. Hoeven we het echte probleem niet te adresseren. Of ben ik dan te cynisch.quote:zie email 27 oktober![]()
Evenstar
![]()
Echt problemen adresseren doen wij niet aan he, ruime bocht omheen maken, en dan met een pruts maatregelen komen is beter.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kunnen we ook gelijk zeer zeggen dat bepaalde groepen minder kunnen thuiswerken. Hoeven we het echte probleem niet te adresseren. Of ben ik dan te cynisch.![]()
Lijkt mij ook het beste. Ik haat die mondkapjes zo erg maar ik ga mij daar weer netjes aan houden als het moet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:48 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Ik ga ermee naar de supermarkt, rest wordt gewoon online bestellen. Jammer voor die andere winkeliers maar ik ben helemaal klaar met die nutteloze schijnmaatregelen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:09 schreef -river- het volgende:
[..]
Lijkt mij ook het beste. Ik haat die mondkapjes zo erg maar ik ga mij daar weer netjes aan houden als het moet.![]()
Koren op de molen van Amazon, same day delivery zelfs hier in het buitengebied op het plattelandquote:Op zondag 31 oktober 2021 17:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga ermee naar de supermarkt, rest wordt gewoon online bestellen. Jammer voor die andere winkeliers maar ik ben helemaal klaar met die nutteloze schijnmaatregelen.en de dieselbusjes maar rijden.. blijkbaar kan het uit.
Vorig jaar met dat click & collect moest ik m'n projectjes uitstellen, omdat het bouwmarktpersoneel simpelweg 3 van 10 balken krom of gebarsten uitkiest. Tot ik er achter kwam dat de vakhandel geen toegangsristricties had (en beter materiaal).. je vind bijna overal wel een oplossing voor.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ten-voor-maatregelen
De hoofden van de universitaire IC’s willen weer maatregelen…zie email 27 oktober![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:
De hoofden van de universitaire IC’s willen weer maatregelen…Nee, dank u beleefd?quote:Ook pleiten ze voor een boosterprik voor mensen die al gevaccineerd zijn. "Bijvoorbeeld vanaf veertig jaarSui cuique mores fingunt fortunam![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
quote:![]()
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Terwijl bij twaalf jaar geleden hartritmestoornissen had.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:04 schreef Evenstar het volgende:
De box van pandora is geopend. Je QR-code zal niet lang meer geldig zijn. De Staat komt eraan.quote:![]()
Waarom dat dan?quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben geblokkeerd door ThierryOp woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Groen vinkje becomes rood kruisje…quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
De box van pandora is geopend. Je QR-code zal niet lang meer geldig zijn. De Staat komt eraan.![]()
Dan heb je voetbalzone.nl nog niet gezienquote:Op zondag 31 oktober 2021 17:04 schreef Evenstar het volgende:
![]()
![]()
Ik zie er geen probleem in. Wat vind jij het probleem precies?quote:"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Zie hier de reden waarom die app zo’n slecht idee is. Ik weet niet of het zover komt, maar ze kunnen op die manier gemakkelijk mensen ook de derde te lagen nemen. Want ja, anders verloopt je QR code.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
De box van pandora is geopend. Je QR-code zal niet lang meer geldig zijn. De Staat komt eraan.![]()
Waarom niet? Wat is je probleem ermee precies?quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:56 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben (ruim) boven de veertig, een booster gaat zeker niet zomaar gebeuren."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De hele EU heeft een QR-code-systeem. Handiger dan losse eisen per land.quote:Op zondag 31 oktober [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2625688/8/25#p201973929]zondag 31 oktober 2021 17:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie hier de reden waarom die app zo’n slecht idee is. Ik weet niet of het zover komt, maar ze kunnen op die manier gemakkelijk mensen ook de derde te lagen nemen. Want ja, anders verloopt je QR code."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De werkgeversbonden ook:quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:
De hoofden van de universitaire IC’s willen weer maatregelen…quote:VNO-NCW en MKB-Nederland vinden dat werkgevers hun personeel mogen vragen naar een coronatoegangsbewijs. De twee grootste werkgeversorganisaties van Nederland zien ruimere mogelijkheden om te vragen naar een coronapas op het werk wel zitten.
Vooral in sectoren waar klanten al een coronatoegangsbewijs moeten laten zien, zoals in de horeca of evenementenbranche, zouden ondernemers toestemming moeten krijgen om ook de QR-codes van hun personeel te scannen, aldus de twee organisaties.
De werkgeversorganisaties doen die oproep in navolging van uitspraken van Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad. Hij pleitte er zondag in tv-programma Buitenhof voor om een coronatoegangsbewijs op het werk te verplichten.
"Wij delen dat werkgevers de mogelijkheid moeten hebben om eventueel naar een toegangsbewijs te vragen indien de behoefte bestaat in een sector of bedrijf", zegt een woordvoerder namens VNO-NCW en MKB-Nederland.
https://www.nu.nl/economi(...)js-op-werkvloer.htmlSteun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Ik wel zeker wanneer je onder de 50 bent en gezond en een vaccin en een booster al helemaal vrijwel nutteloos is.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie er geen probleem in. Wat vind jij het probleem precies?
Met die boosters en het niet nemen ervan komt je groene vinkje in gevaar. Je bent gewoon een speelbal en moet je maar vol laten pompen met vaccin. Een derde prik dit jaar, maar volgend jaar?![]()
Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie er geen probleem in. Wat vind jij het probleem precies?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is je probleem ermee precies?![]()
Corona komt in golven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:03 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was in Florida toch ook kort geleden?
Nu, minste besmettingen van de hele VS.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dus niet om de zorg te ontlasten?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen.
Maar what about al die gevaccineerden die de ongevaccineerden ervan betichten egoïstisch te zijn?![]()
De volgende stap is bij sollicitatie of gedurende je loopbaan melden of je depressief bent, een slecht huwelijk hebt, kanker in de familie loopt etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]
Privacy en vrijheid krijg je niet meer terug zonder gevecht.![]()
Het voelt ook heel raar aan. Als vaccineren de belangrijkste manier is om heftigere mutaties te voorkomen kunnen beter zoveel mogelijk vaccins aan arme landen gegeven wordenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen.![]()
Dit zou juist averechts kunnen werken voor het thuiswerken. Dan kunnen werkgevers gewoon zeggen: Als je een QR code hebt willen we je op kantoor zien.quote:![]()
Een boosterprik voor mensen vanaf 40? Want die overspoelen de zorg en masse?
70+ kán ik me nog iets bij voorstellen gezien de meest recente cijfers over leeftijden en ziekenhuisbezetting.
Maar misschien kunnen we eerst haast maken met het vaccineren in derdewereldlanden.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:06 schreef Confetti het volgende:
Privacy en vrijheid krijg je niet meer terug zonder gevecht.![]()
Je weet dat een groen vinkje helemaal niks zegt? Je kan gevaccineerd, getest of weer beter zijn om een groen vinkje te krijgen.
Het enige wat je werkgever hoeft te weten is of het veilig is om jouw op de werkvloer toe te laten.Steun het Kiva Fok! team!
Ik weet dat helemaal niet zeker. Geen idee hoe jij daarbij komt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik wel zeker wanneer je onder de 50 bent en gezond en een vaccin en een booster al helemaal vrijwel nutteloos is.
Met die boosters en het niet nemen ervan komt je groene vinkje in gevaar. Je bent gewoon een speelbal en moet je maar vol laten pompen met vaccin. Een derde prik dit jaar, maar volgend jaar?
Ook zat met jou gelijkgestemden die na een coronabesmetting en een ziekenhuisopname teruggekomen zijn van hun eerdere denkbeelden. Overigens ben ik zelf ook onder de 50.
Verder zijn het gewoon goedgekeurde vaccins. Geen idiote medische experimenten oid."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Het is vrijwillig he. Als jij als veertiger geen zin hebt in een extra prikje dan neem je die toch gewoon niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:08 schreef Arizona het volgende:
70+ kán ik me nog iets bij voorstellen gezien de meest recente cijfers over leeftijden en ziekenhuisbezetting.
Maar misschien kunnen we eerst haast maken met het vaccineren in derdewereldlanden.Steun het Kiva Fok! team!
Ok, stel je zou moeten blijven vaccineren: wat is het probleem daarvan?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]zie email 27 oktober![]()
Oh, ik zou hem wel nemen hoorquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is vrijwillig he. Als jij als veertiger geen zin hebt in een extra prikje dan neem je die toch gewoon niet.Maar ik denk dat de prioriteit niet zou moeten liggen bij een derde prik voor veertigers hier, maar voor een eerste prik bij mensen in derdewereldlanden.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Die zien hier ook na corona wel de voordelen van in.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:08 schreef Arizona het volgende:
Maar misschien kunnen we eerst haast maken met het vaccineren in derdewereldlanden."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Gelukkig.. naast die 220 met Covid op de IC liggen er nog 538 met géén Covid op de IC...
Het gaat dus goed...![]()
bron NOS![]()
Je weet hoe groot (of beter gezegd, hoe klein) die kans is?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.![]()
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zien hier ook na corona wel de voordelen van in.zie email 27 oktober![]()
Ik denk dat dat heel erg zal verschillen. Werkgevers in de bible belt of met veel werknemers uit de bible belt zullen hier helemaal niet happig om zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Ik zie het probleem ook niet. Wel als we het weer gaan koppelen aan QR-codes.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?zie email 27 oktober![]()
Nederland stuurt nog steeds materiaal en vaccins naar Suriname en de Antillen. Maar je hebt gelijk, we zouden in elk geval de vaccins die wij beloofd hebben aan derdewereldlanden moeten geven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorMaar ik denk dat de prioriteit niet zou moeten liggen bij een derde prik voor veertigers hier, maar voor een eerste prik bij mensen in derdewereldlanden.
Steun het Kiva Fok! team!
Het gaat om het algemene beeld. Is niet de eerste keer dat een vno ncw of de zorgwerkgevers of weet ik wie met dergelijke pleidooien komen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg zal verschillen. Werkgevers in de bible belt of met veel werknemers uit de bible belt zullen hier helemaal niet happig om zijn.zie email 27 oktober![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?Zie mijn post net hierbovenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorMaar ik denk dat de prioriteit niet zou moeten liggen bij een derde prik voor veertigers hier, maar voor een eerste prik bij mensen in derdewereldlanden.
. Geen probleem mee op individueel niveau
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
En laten mensen met covid op de ic daar nu net zo'n 10 tot 15 keer langer liggen dan de gemiddelde patient daar.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef 5thencounter het volgende:
Gelukkig.. naast die 220 met Covid op de IC liggen er nog 538 met géén Covid op de IC...
bron NOSSteun het Kiva Fok! team!
Dat is gelukkig niet aan de orde.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet. Wel als we het weer gaan koppelen aan QR-codes.Steun het Kiva Fok! team!
Tot slot zou er moeten worden gekeken naar beperkende maatregelen voor alle plekken waar niet-gevaccineerden elkaar ontmoeten. "Dat kunnen kerken op de Biblebelt zijn, maar ook winkels, horeca, concerten en bioscopen."quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef 5thencounter het volgende:
bron NOS
De ziekenhuizen doen een oproep aan zowel de politiek als de burger. "We roepen iedere Nederlander op om te doen wat in zijn/haar positie mogelijk is om het aantal besmettingen sterk te verminderen. Dat geldt voor het kabinet en de Tweede Kamer maar ook voor alle burgers zelf."
bron NOS![]()
Ohhw, dat wist ik niet, hoe komt U aan die Info?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En laten mensen met covid op de ic daar nu net zo'n 10 tot 15 keer langer liggen dan de gemiddelde patient daar.![]()
Werkgevers vragen ook altijd naar een kopie van testbewijs . Mag zeker ook niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…![]()
Op basis van de eerdere uitlatingen van onze minister verwacht ik trouwens dat werkgevers nog voor Sinterklaas toestemming hebben om hun medewerkers te gaan controleren op QR-codes.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Dat is algemeen bekend. Wordt ook bijna dagelijks gepost in deze reeks en op dit subforum.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ohhw, dat wist ik niet, hoe komt U aan die Info?Steun het Kiva Fok! team!
Toch zijn er mensen die het treft. Ook zonder overgewicht of (andere) comorbiditeiten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je weet hoe groot (of beter gezegd, hoe klein) die kans is?
Waarom zou je het lot tarten? Die voor jou absurd lage percentages zijn wel daadwerkelijke personen die het treft he? Zou jij ook kunnen zijn.
Is al regelmatig gebeurd ook, dat "covid-ontkenners" of "vaccin-is-niet-nodig-ik-ben-jong-en-gezond"-debiteerders erg ziek worden en/of er aan sterven.
[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 31-10-2021 18:22:05 ]"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En laten mensen met covid op de ic daar nu net zo'n 10 tot 15 keer langer liggen dan de gemiddelde patient daar.![]()
Beter stuurt diezelfde werkgever aan op gezond voedsel in de kantine, korting bij de lokale fitnessclub etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…
Niet op een prikplicht van z’n personeel dat 99% zeker niks te vrezen heeft van het virus als z’n personeel gezond is.![]()
Je werkgever hebt niks met je medische zaken te maken behalve als ze test uitslag willen weten en het bewijs willen zien van vaccinatie om ziekteverzuim terug te dringen. Goh wat erg.
Nee daarmee weten ze meteen je hele medische geschiedenis. Wat overdreven allemaal.![]()
Daar zit ik wat dubbel in.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet. Wel als we het weer gaan koppelen aan QR-codes."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Er bestaat nu beide. De QR code is er alleen maar bij gekomen. En wordt niet alleen voor reizen (het ontwikkeldoel) maar ook voor toegang tot binnenlandse zaken overal en nergens ingezetquote:Op zondag 31 oktober 2021 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De hele EU heeft een QR-code-systeem. Handiger dan losse eisen per land.
Mét overal andere eisen eromheen naast de QR codeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, net als gevaccineerden die toch overlijden of op de ic komen na vaccinatie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toch zijn er mensen die het treft. Ook zonder overgewicht of (andere) comorbiditeiten.
Waarom zou je het lot tarten? Die voor jou absurd lage percentages zijn wel daadwerkelijke personen die het treft he? Zou jij ook kunnen zijn.
Is al regelmatig gebeurd ook, dat "covid-ontkenners" of "vaccin-is-niet-nodig-ik-ben-jong-en-gezond"-debiteerders erg zien worden en/of er aan sterven.![]()
Dat is algemeen bekend... dus dan is het per definitie waar, zo blijf BullShit dus in standquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is algemeen bekend. Wordt ook bijna dagelijks gepost in deze reeks en op dit subforum.![]()
![]()
Dat zou er toch niet van komen in NL, 2 weken geleden kon men het nog niet voorstellenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van de eerdere uitlatingen van onze minister verwacht ik trouwens dat werkgevers nog voor Sinterklaas toestemming hebben om hun medewerkers te gaan controleren op QR-codes.![]()
![]()
Dat zegt diegene toch niet? Alleen dat de ligduur van coronapatienten een stuk langer isquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?![]()
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…
Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.![]()
Nog niet, bedoel jequote:Op zondag 31 oktober 2021 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet aan de orde.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Dat zegt diegene toch niet? Alleen dat de ligduur van coronapatienten een stuk langer is![]()
8% dus vrij gering.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, net als gevaccineerden die toch overlijden of op de ic komen na vaccinatie.![]()
Als ik in een pessimistische bui ben denk ik dat wij uitkomen a la Italië, waar je zonder 2g corona pas niet mag werken.
Alleen bij ons gaat het gefaseerd in stapjes onder luid gejuich omdat er altijd wel een belangengroep is die ervoor is en alle media aandacht krijgt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Kickinalfa op 31-10-2021 18:37:10 ]![]()
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spoedgevallen zoals na ongelukken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Oh dat soort mensen moeten lekker afwachten tot er een vriend of naast familielid ligt te sterven op een ic zodat het doordringt.![]()
Mensen die sporten komen ook relatief vaak in het ziekenhuis in de weekenden. Ook maar afschaffen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.
Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.
Denk dat het gros van de werkgevers geen tijd heeft om op dat soort zaken te gaan sturen.![]()
Gemiddelde opnameduur voor iemand met covid op de ic is 15 dagen. Daarbuiten zo'n 1,5 dag.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?Steun het Kiva Fok! team!
wat overdreven idd. Maargoed, wel een stuk langer wat ook niet meewerkt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.![]()
Dat dus. Veel mensen die op de IC terecht komen vallen onder geplande zorg en zijn ook zo weer weg.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spiedgevallen zoals na ongelukken.![]()
Het gaat over al het IC gebruik. De gemiddelde ligduur is (uit mijn hoofd) zo rond de 6 dagen. Inderdaad een stuk korter dan een coronapatiënt, maar geen ‘10 tot 15 keer’quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spiedgevallen zoals na ongelukken.![]()
Door de zorg te ontlasten blijft alles open natuurlijk, dus ja ook om de zorg te ontlasten. Maar als er zo'n grote groep blijft die het niet doet... Die gaan ook geen booster halen. Dus het nut voor mij om een booster te halen wordt daardoor onderuit gehaald.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus niet om de zorg te ontlasten?
Maar what about al die gevaccineerden die de ongevaccineerden ervan betichten egoïstisch te zijn?![]()
ik heb geen idee hoe het op de werkvloer is van grote bedrijven maar neem aan dat personeel er onderling er ook over discussieert en er mensen pro en contra deze extra controles zijnquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.
Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.![]()
Ja, maar die zijn wél oud of hebben 1 of meerdere comorbiditeiten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, net als gevaccineerden die toch overlijden of op de ic komen na vaccinatie.
Anyway: jouw keus hoor."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik heb zo’n 6 jaar gevoetbalt, meer dan 20 jaar getennist, mountainbike regelmatig, ski al 35 jaar en ben nog nooit in het ziekenhuis geweest vanwege m’n sport.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen die sporten komen ook relatief vaak in het ziekenhuis in de weekenden. Ook maar afschaffen.
Denk dat het gros van de werkgevers geen tijd heeft om op dat soort zaken te gaan sturen.![]()
Daarvan is 90% boven de 50?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn wél oud of hebben 1 of meerdere comorbiditeiten.
Anyway: jouw keus hoor.![]()
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.quote:
Zo ver zijn wij nog niet in onze vaccinatiecampagne en daarom stellen wij zulke eisen dan ook niet.
Niemand vind het leuk dat die effectiviteit afneemt en we hebben echt geen beleid van zoveel mogelijk prikken zoals er hier regelmatig beweert wordt.Steun het Kiva Fok! team!
wil je nu een lintje?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb zo’n 6 jaar gevoetbalt, meer dan 20 jaar getennist, mountainbike regelmatig, ski al 35 jaar en ben nog nooit in het ziekenhuis geweest vanwege m’n sport.![]()
Ik ben nu ook al tegen dwang. Ik zie dat het advies om te vaccineren niet wordt gemaakt in het beste belang van het individu maar voor een vermeend voordeel voor de groep als geheel. Dat vind ik een onjuiste grond voor vaccinatie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, stel je zou moeten blijven vaccineren: wat is het probleem daarvan?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Nee, dat doet het niet. Het gaat om regulier IC-gebruik.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat over al het IC gebruik. De gemiddelde ligduur is (uit mijn hoofd) zo rond de 6 dagen. Inderdaad een stuk korter dan een coronapatiënt, maar geen ‘10 tot 15 keer’
Covid en ongevallen stuwen het omhoog. En covid een stuk langer en continuer dan ongevallen"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Uh nee, dat is het niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.
Zo ver zijn wij nog niet in onze vaccinatiecampagne en daarom stellen wij zulke eisen dan ook niet.
Niemand vind het leuk dat die effectiviteit afneemt en we hebben echt geen beleid van zoveel mogelijk prikken zoals er hier regelmatig beweert wordt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.quote:
Zolang de bescherming tegen opnames op peil blijft geen verplichte boosters wmb.zie email 27 oktober![]()
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar tegen elke vorm van dwang. Zeker wanneer de dwang zodanig sterk wordt dat je je werk niet meer mag doen en de vaccinatie zo ineffectief dat je die langdurig zal moeten blijven herhalen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
We hebben het vooralsnog niet over dwang.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik ben nu ook al tegen dwang. Ik zie dat het advies om te vaccineren niet wordt gemaakt in het beste belang van het individu maar voor een vermeend voordeel voor de groep als geheel. Dat vind ik een onjuiste grond voor vaccinatie.
Maar je kont tegen de krib gooien "want dwang" waardoir je jezelf benadeeld vind ik gewoon dom. Sorry."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat zou impliceren dat je iets met het onwelwillende deel van de bevolking moet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.
Zolang de bescherming tegen opnames op peil blijft geen verplichte boosters wmb.
Maar dat is dan weer een groot taboe..."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
als de vaccinatie niet verplicht was waarom zouden boosters dat dan wel worden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.
Zolang de bescherming tegen opnames op peil blijft geen verplichte boosters wmb.![]()
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.quote:Steun het Kiva Fok! team!
Dat is helemaal niet algemeen bekendquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.
Niemand vind het leuk dat die effectiviteit afneemt en we hebben echt geen beleid van zoveel mogelijk prikken zoals er hier regelmatig beweert wordt.
Daarnaast, prima, maar het gaat hier om de koppeling met QR codes, en dus toegang tot landen of andere toegangsdoelen. Dat is even een ander doeleinde dan het beschermen van mensen
Boosters zijn tricky daarin. Voor de huidige serie prikken was nog iets te zeggen. Ga je dat oprekken.... Waar eindigt dat dan?
Vrijheden en grenzen ervan oprekken is een enorm tricky gebied waar je niet lichtzinnig over moet denken of doen. Genoeg te controleren en genoeg belangen voor overheden hierin.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Het gaat om regulier IC-gebruik.
Covid en ongevallen stuwen het omhoog. En covid een stuk langer en continuer dan ongevallen![]()
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar tegen elke vorm van dwang. Zeker wanneer de dwang zodanig sterk wordt dat je je werk niet meer mag doen en de vaccinatie zo ineffectief dat je die langdurig zal moeten blijven herhalen."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb geen idee hoe het op de werkvloer is van grote bedrijven maar neem aan dat personeel er onderling er ook over discussieert en er mensen pro en contra deze extra controles zijn![]()
Daar begon deze discussie natuurlijk wel over in het kader QR voor werk, maar goed.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We hebben het vooralsnog niet over dwang.
Maar je kont tegen de krib gooien "want dwang" waardoir je jezelf benadeeld vind ik gewoon dom. Sorry.
Ik neem met plezier een booster (indien beschikbaar en gegund) als ik oprecht overtuigd ben dat dat de juiste keuze ten aanzien van mijn persoonlijke gezondheid is.
De reden niet zeuren, je moet je mond houden en je bent dom, vind ik niet zo overtuigend.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]Lekker goedkoop van je werknemers af met te lange contractenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.Inderdaad en dan gaan we terug naar het oude normaal.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Je weet dat een groen vinkje helemaal niks zegt? Je kan gevaccineerd, getest of weer beter zijn om een groen vinkje te krijgen.
Het enige wat je werkgever hoeft te weten is of het veilig is om jouw op de werkvloer toe te laten.![]()
![]()
Herkenbaarquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.![]()
De Chinees hier in het dorp heeft trouwens zelfs de kuchschermen weggehaald. Had ik niet verwacht![]()
Tjap Tjoy, ik ga u pikaan maken
Na een chemo kom je niet op de IC hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.
Tenzij het je ziekte is die uitermate progressief is en de chemo geen zin meer heeft.
Of bedoel je covid ná chemo? Want immuunsysteem aan gort door chemo en dus covid opgelooen? Want dan wordt hetcovidstatistiek ipv kankerstatistiek.."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Ja, niet iedereen die opgenomen wordt in die groep zal ongevaccineerd zijn inderdaad. Maar de meerderheid uiteraard wel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad bij 70-79 is 93%. Op een totaal van ~1,5 miljoen mensen houdt dat in dat er totaal ongeveer 100.000 mensen in die leeftijdsgroep niet gevaccineerd zijn.
Als het hier ongevaccineerden betreft heb je dus zulke hoeveelheden opnames bij ~100.000 mensen in die leeftijdsgroep.![]()
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet algemeen bekend
Daarnaast, prima, maar het gaat hier om de koppeling met QR codes, en dus toegang tot landen of andere toegangsdoelen. Dat is even een ander doeleinde dan het beschermen van mensen
Boosters zijn tricky daarin. Voor de huidige serie prikken was nog iets te zeggen. Ga je dat oprekken.... Waar eindigt dat dan?
Vrijheden en grenzen ervan oprekken is een enorm tricky gebied waar je niet lichtzinnig over moet denken of doen. Genoeg te controleren en genoeg belangen voor overheden hierin.
En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.
Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Paniekzaaierij om niets dus.Steun het Kiva Fok! team!
Daar is juist heel veel twijfel over. Er zijn aanwijzingen dat de bescherming juist alleen maar beter wordt over tijd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.![]()
is dat een chinees met happy ending?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
De Chinees hier in het dorp heeft trouwens zelfs de kuchschermen weggehaald. Had ik niet verwacht![]()
Tjap Tjoy, ik ga u pikaan maken![]()
Ik denk dat het voornaamste verschil is, dat jij wél gelooft dat vaccins en booster de oplossing zullen zijn. Ik wil het je wel helpen hopen, maar momenteel ziet het er niet zo gunstig uit als was verwacht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Maak daar maar onder de 60 vanquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Maver24 het volgende:
Eigenlijk als gevaccineerde onder de 40 jaar is de kans op ziekenhuis wel heel klein?
Niet op gehint nee?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.
En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.
Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Paniekzaaierij om niets dus.![]()
![]()
![]()
Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @chratnox om uit te leggen hoe dat werkt
Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig![]()
Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïefOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Verplicht om de groene vink te behouden. Ik beschouw dat als een indirecte plicht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de vaccinatie niet verplicht was waarom zouden boosters dat dan wel worden?zie email 27 oktober![]()
Zelfs onder de 80 is de kans klein. Maar dat hang ook heel veel af van andere factoren, sommige 70'ers hebben nog betere afweer dan andere.quote:![]()
Mondje volquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat een chinees met happy ending?
Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.
Paniekzaaierij om niets dus.![]()
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat als politici en andere organisaties zeggen "Dat gaan we nooit doen" dat je dat met een flinke korrel zout moet nemen. Vind ik dan.
![]()
Vaccinatie verhindert absoluut een ziekenhuisopname. Wat is dat toch met die golf van anti-vaxxers ineens hierquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?.
![]()
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.Steun het Kiva Fok! team!
Nope. Geen idee hoe je bij dat idee komt. Er is in de reguliere wetenschap/gezondheidszorg geen enkele twijfel over.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dan zou ik graag linkjes zien waarin onze overheid daarop hint. Ik ken ze niet namelijk. Onze overheid heeft nog nooit de woorden booster en verplicht in 1 zin gebruikt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet op gehint nee?![]()
![]()
![]()
Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @:chratnox om uit te leggen hoe dat werkt
Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig![]()
Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïefSteun het Kiva Fok! team!
Het punt is meer dat Hugo de Jonge regelmatig heeft gezegd dat die QR-code niet voor horeca, werk etcetera gebruikt gaat worden. Dat vond je destijds geloofwaardig?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.![]()
Dan klopt dat toch ook. Na een zware operatie lig je soms één dag op de IC.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:20 schreef chratnox het volgende:
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.
Ik lag er, na een openhartoperatie, zelfs geen hele dag.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: