Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie er geen probleem in. Wat vind jij het probleem precies?
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom niet? Wat is je probleem ermee precies?
Corona komt in golven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:03 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was in Florida toch ook kort geleden?
Nu, minste besmettingen van de hele VS.
Dus niet om de zorg te ontlasten?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen.
De volgende stap is bij sollicitatie of gedurende je loopbaan melden of je depressief bent, een slecht huwelijk hebt, kanker in de familie loopt etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]
Het voelt ook heel raar aan. Als vaccineren de belangrijkste manier is om heftigere mutaties te voorkomen kunnen beter zoveel mogelijk vaccins aan arme landen gegeven wordenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen.
Dit zou juist averechts kunnen werken voor het thuiswerken. Dan kunnen werkgevers gewoon zeggen: Als je een QR code hebt willen we je op kantoor zien.quote:
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:06 schreef Confetti het volgende:
Privacy en vrijheid krijg je niet meer terug zonder gevecht.
Ik weet dat helemaal niet zeker. Geen idee hoe jij daarbij komt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik wel zeker wanneer je onder de 50 bent en gezond en een vaccin en een booster al helemaal vrijwel nutteloos is.
Met die boosters en het niet nemen ervan komt je groene vinkje in gevaar. Je bent gewoon een speelbal en moet je maar vol laten pompen met vaccin. Een derde prik dit jaar, maar volgend jaar?
Het is vrijwillig he. Als jij als veertiger geen zin hebt in een extra prikje dan neem je die toch gewoon niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:08 schreef Arizona het volgende:
Een boosterprik voor mensen vanaf 40? Want die overspoelen de zorg en masse?
70+ kán ik me nog iets bij voorstellen gezien de meest recente cijfers over leeftijden en ziekenhuisbezetting.
Maar misschien kunnen we eerst haast maken met het vaccineren in derdewereldlanden.
Ok, stel je zou moeten blijven vaccineren: wat is het probleem daarvan?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen.
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is vrijwillig he. Als jij als veertiger geen zin hebt in een extra prikje dan neem je die toch gewoon niet.
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen.
Die zien hier ook na corona wel de voordelen van in.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:08 schreef Arizona het volgende:
Een boosterprik voor mensen vanaf 40? Want die overspoelen de zorg en masse?
70+ kán ik me nog iets bij voorstellen gezien de meest recente cijfers over leeftijden en ziekenhuisbezetting.
Maar misschien kunnen we eerst haast maken met het vaccineren in derdewereldlanden.
Je weet hoe groot (of beter gezegd, hoe klein) die kans is?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zien hier ook na corona wel de voordelen van in.
Ik denk dat dat heel erg zal verschillen. Werkgevers in de bible belt of met veel werknemers uit de bible belt zullen hier helemaal niet happig om zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.
Ik zie het probleem ook niet. Wel als we het weer gaan koppelen aan QR-codes.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?
Nederland stuurt nog steeds materiaal en vaccins naar Suriname en de Antillen. Maar je hebt gelijk, we zouden in elk geval de vaccins die wij beloofd hebben aan derdewereldlanden moeten geven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorMaar ik denk dat de prioriteit niet zou moeten liggen bij een derde prik voor veertigers hier, maar voor een eerste prik bij mensen in derdewereldlanden.
Het gaat om het algemene beeld. Is niet de eerste keer dat een vno ncw of de zorgwerkgevers of weet ik wie met dergelijke pleidooien komen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg zal verschillen. Werkgevers in de bible belt of met veel werknemers uit de bible belt zullen hier helemaal niet happig om zijn.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?
Zie mijn post net hierbovenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorMaar ik denk dat de prioriteit niet zou moeten liggen bij een derde prik voor veertigers hier, maar voor een eerste prik bij mensen in derdewereldlanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |