Corona komt in golven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:03 schreef Za het volgende:
[..]
Dat was in Florida toch ook kort geleden?
Nu, minste besmettingen van de hele VS.
Dus niet om de zorg te ontlasten?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen.
De volgende stap is bij sollicitatie of gedurende je loopbaan melden of je depressief bent, een slecht huwelijk hebt, kanker in de familie loopt etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]
Het voelt ook heel raar aan. Als vaccineren de belangrijkste manier is om heftigere mutaties te voorkomen kunnen beter zoveel mogelijk vaccins aan arme landen gegeven wordenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen.
Dit zou juist averechts kunnen werken voor het thuiswerken. Dan kunnen werkgevers gewoon zeggen: Als je een QR code hebt willen we je op kantoor zien.quote:
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:06 schreef Confetti het volgende:
Privacy en vrijheid krijg je niet meer terug zonder gevecht.
Ik weet dat helemaal niet zeker. Geen idee hoe jij daarbij komt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik wel zeker wanneer je onder de 50 bent en gezond en een vaccin en een booster al helemaal vrijwel nutteloos is.
Met die boosters en het niet nemen ervan komt je groene vinkje in gevaar. Je bent gewoon een speelbal en moet je maar vol laten pompen met vaccin. Een derde prik dit jaar, maar volgend jaar?
Het is vrijwillig he. Als jij als veertiger geen zin hebt in een extra prikje dan neem je die toch gewoon niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:08 schreef Arizona het volgende:
Een boosterprik voor mensen vanaf 40? Want die overspoelen de zorg en masse?
70+ kán ik me nog iets bij voorstellen gezien de meest recente cijfers over leeftijden en ziekenhuisbezetting.
Maar misschien kunnen we eerst haast maken met het vaccineren in derdewereldlanden.
Ok, stel je zou moeten blijven vaccineren: wat is het probleem daarvan?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Aanbod vind ik geen probleem. Maar het zal niet lang duren tot het nodig is voor je QR. En de locaties waar QR nodig is worden opgerekt tot werk. Worst case wordt het straks blijven vaccineren of creperen.
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is vrijwillig he. Als jij als veertiger geen zin hebt in een extra prikje dan neem je die toch gewoon niet.
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat voegt het toe als straks alles toch weer dicht mocht gaan? Dat was voor mij de voornaamste reden om de prikken te gaan halen.
Die zien hier ook na corona wel de voordelen van in.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:08 schreef Arizona het volgende:
Een boosterprik voor mensen vanaf 40? Want die overspoelen de zorg en masse?
70+ kán ik me nog iets bij voorstellen gezien de meest recente cijfers over leeftijden en ziekenhuisbezetting.
Maar misschien kunnen we eerst haast maken met het vaccineren in derdewereldlanden.
Je weet hoe groot (of beter gezegd, hoe klein) die kans is?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat je niet in het ziekenhuis belandt. Of erger: op de IC. Of nog erger: onnodig sterft aan covid.
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zien hier ook na corona wel de voordelen van in.
Ik denk dat dat heel erg zal verschillen. Werkgevers in de bible belt of met veel werknemers uit de bible belt zullen hier helemaal niet happig om zijn.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet. Wel als we het weer gaan koppelen aan QR-codes.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?
Nederland stuurt nog steeds materiaal en vaccins naar Suriname en de Antillen. Maar je hebt gelijk, we zouden in elk geval de vaccins die wij beloofd hebben aan derdewereldlanden moeten geven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorMaar ik denk dat de prioriteit niet zou moeten liggen bij een derde prik voor veertigers hier, maar voor een eerste prik bij mensen in derdewereldlanden.
Het gaat om het algemene beeld. Is niet de eerste keer dat een vno ncw of de zorgwerkgevers of weet ik wie met dergelijke pleidooien komen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:13 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik denk dat dat heel erg zal verschillen. Werkgevers in de bible belt of met veel werknemers uit de bible belt zullen hier helemaal niet happig om zijn.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is het probleem met nog een keer vaccineren precies?
Zie mijn post net hierbovenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Oh, ik zou hem wel nemen hoorMaar ik denk dat de prioriteit niet zou moeten liggen bij een derde prik voor veertigers hier, maar voor een eerste prik bij mensen in derdewereldlanden.
En laten mensen met covid op de ic daar nu net zo'n 10 tot 15 keer langer liggen dan de gemiddelde patient daar.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef 5thencounter het volgende:
Gelukkig.. naast die 220 met Covid op de IC liggen er nog 538 met géén Covid op de IC...
Het gaat dus goed...![]()
bron NOS
Dat is gelukkig niet aan de orde.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet. Wel als we het weer gaan koppelen aan QR-codes.
Tot slot zou er moeten worden gekeken naar beperkende maatregelen voor alle plekken waar niet-gevaccineerden elkaar ontmoeten. "Dat kunnen kerken op de Biblebelt zijn, maar ook winkels, horeca, concerten en bioscopen."quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef 5thencounter het volgende:
Gelukkig.. naast die 220 met Covid op de IC liggen er nog 538 met géén Covid op de IC...
Het gaat dus goed...![]()
bron NOS
Ohhw, dat wist ik niet, hoe komt U aan die Info?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En laten mensen met covid op de ic daar nu net zo'n 10 tot 15 keer langer liggen dan de gemiddelde patient daar.
Werkgevers vragen ook altijd naar een kopie van testbewijs . Mag zeker ook niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…
Dat is algemeen bekend. Wordt ook bijna dagelijks gepost in deze reeks en op dit subforum.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Ohhw, dat wist ik niet, hoe komt U aan die Info?
Toch zijn er mensen die het treft. Ook zonder overgewicht of (andere) comorbiditeiten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je weet hoe groot (of beter gezegd, hoe klein) die kans is?
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En laten mensen met covid op de ic daar nu net zo'n 10 tot 15 keer langer liggen dan de gemiddelde patient daar.
Beter stuurt diezelfde werkgever aan op gezond voedsel in de kantine, korting bij de lokale fitnessclub etc.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De werkgever heeft niets met medische zaken te maken. Dat was altijd de harde lijn. Dat doorbreken zullen de werkgevers niet erg vinden nee…
Daar zit ik wat dubbel in.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet. Wel als we het weer gaan koppelen aan QR-codes.
Er bestaat nu beide. De QR code is er alleen maar bij gekomen. En wordt niet alleen voor reizen (het ontwikkeldoel) maar ook voor toegang tot binnenlandse zaken overal en nergens ingezetquote:Op zondag 31 oktober 2021 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De hele EU heeft een QR-code-systeem. Handiger dan losse eisen per land.
Ja, net als gevaccineerden die toch overlijden of op de ic komen na vaccinatie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Toch zijn er mensen die het treft. Ook zonder overgewicht of (andere) comorbiditeiten.
Waarom zou je het lot tarten? Die voor jou absurd lage percentages zijn wel daadwerkelijke personen die het treft he? Zou jij ook kunnen zijn.
Is al regelmatig gebeurd ook, dat "covid-ontkenners" of "vaccin-is-niet-nodig-ik-ben-jong-en-gezond"-debiteerders erg zien worden en/of er aan sterven.
Dat is algemeen bekend... dus dan is het per definitie waar, zo blijf BullShit dus in standquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is algemeen bekend. Wordt ook bijna dagelijks gepost in deze reeks en op dit subforum.
Dat zou er toch niet van komen in NL, 2 weken geleden kon men het nog niet voorstellenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
Op basis van de eerdere uitlatingen van onze minister verwacht ik trouwens dat werkgevers nog voor Sinterklaas toestemming hebben om hun medewerkers te gaan controleren op QR-codes.
Dat zegt diegene toch niet? Alleen dat de ligduur van coronapatienten een stuk langer isquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nog niet, bedoel jequote:Op zondag 31 oktober 2021 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat is gelukkig niet aan de orde.
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Dat zegt diegene toch niet? Alleen dat de ligduur van coronapatienten een stuk langer is
8% dus vrij gering.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, net als gevaccineerden die toch overlijden of op de ic komen na vaccinatie.
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spoedgevallen zoals na ongelukken.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?
Mensen die sporten komen ook relatief vaak in het ziekenhuis in de weekenden. Ook maar afschaffen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.
Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.
Gemiddelde opnameduur voor iemand met covid op de ic is 15 dagen. Daarbuiten zo'n 1,5 dag.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
wat overdreven idd. Maargoed, wel een stuk langer wat ook niet meewerkt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.
Dat dus. Veel mensen die op de IC terecht komen vallen onder geplande zorg en zijn ook zo weer weg.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spiedgevallen zoals na ongelukken.
Het gaat over al het IC gebruik. De gemiddelde ligduur is (uit mijn hoofd) zo rond de 6 dagen. Inderdaad een stuk korter dan een coronapatiënt, maar geen ‘10 tot 15 keer’quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spiedgevallen zoals na ongelukken.
Door de zorg te ontlasten blijft alles open natuurlijk, dus ja ook om de zorg te ontlasten. Maar als er zo'n grote groep blijft die het niet doet... Die gaan ook geen booster halen. Dus het nut voor mij om een booster te halen wordt daardoor onderuit gehaald.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus niet om de zorg te ontlasten?
Maar what about al die gevaccineerden die de ongevaccineerden ervan betichten egoïstisch te zijn?
ik heb geen idee hoe het op de werkvloer is van grote bedrijven maar neem aan dat personeel er onderling er ook over discussieert en er mensen pro en contra deze extra controles zijnquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.
Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.
Ja, maar die zijn wél oud of hebben 1 of meerdere comorbiditeiten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, net als gevaccineerden die toch overlijden of op de ic komen na vaccinatie.
Ik heb zo’n 6 jaar gevoetbalt, meer dan 20 jaar getennist, mountainbike regelmatig, ski al 35 jaar en ben nog nooit in het ziekenhuis geweest vanwege m’n sport.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen die sporten komen ook relatief vaak in het ziekenhuis in de weekenden. Ook maar afschaffen.
Denk dat het gros van de werkgevers geen tijd heeft om op dat soort zaken te gaan sturen.
Daarvan is 90% boven de 50?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn wél oud of hebben 1 of meerdere comorbiditeiten.
Anyway: jouw keus hoor.
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.quote:
wil je nu een lintje?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb zo’n 6 jaar gevoetbalt, meer dan 20 jaar getennist, mountainbike regelmatig, ski al 35 jaar en ben nog nooit in het ziekenhuis geweest vanwege m’n sport.
Ik ben nu ook al tegen dwang. Ik zie dat het advies om te vaccineren niet wordt gemaakt in het beste belang van het individu maar voor een vermeend voordeel voor de groep als geheel. Dat vind ik een onjuiste grond voor vaccinatie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, stel je zou moeten blijven vaccineren: wat is het probleem daarvan?
Nee, dat doet het niet. Het gaat om regulier IC-gebruik.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat over al het IC gebruik. De gemiddelde ligduur is (uit mijn hoofd) zo rond de 6 dagen. Inderdaad een stuk korter dan een coronapatiënt, maar geen ‘10 tot 15 keer’
Uh nee, dat is het niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.
Zo ver zijn wij nog niet in onze vaccinatiecampagne en daarom stellen wij zulke eisen dan ook niet.
Niemand vind het leuk dat die effectiviteit afneemt en we hebben echt geen beleid van zoveel mogelijk prikken zoals er hier regelmatig beweert wordt.
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.quote:
We hebben het vooralsnog niet over dwang.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik ben nu ook al tegen dwang. Ik zie dat het advies om te vaccineren niet wordt gemaakt in het beste belang van het individu maar voor een vermeend voordeel voor de groep als geheel. Dat vind ik een onjuiste grond voor vaccinatie.
Dat zou impliceren dat je iets met het onwelwillende deel van de bevolking moet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.
Zolang de bescherming tegen opnames op peil blijft geen verplichte boosters wmb.
als de vaccinatie niet verplicht was waarom zouden boosters dat dan wel worden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.
Zolang de bescherming tegen opnames op peil blijft geen verplichte boosters wmb.
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.quote:
Dat is helemaal niet algemeen bekendquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.
Zo ver zijn wij nog niet in onze vaccinatiecampagne en daarom stellen wij zulke eisen dan ook niet.
Niemand vind het leuk dat die effectiviteit afneemt en we hebben echt geen beleid van zoveel mogelijk prikken zoals er hier regelmatig beweert wordt.
Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Het gaat om regulier IC-gebruik.
Covid en ongevallen stuwen het omhoog. En covid een stuk langer en continuer dan ongevallen
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar tegen elke vorm van dwang. Zeker wanneer de dwang zodanig sterk wordt dat je je werk niet meer mag doen en de vaccinatie zo ineffectief dat je die langdurig zal moeten blijven herhalen.
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb geen idee hoe het op de werkvloer is van grote bedrijven maar neem aan dat personeel er onderling er ook over discussieert en er mensen pro en contra deze extra controles zijn
Daar begon deze discussie natuurlijk wel over in het kader QR voor werk, maar goed.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We hebben het vooralsnog niet over dwang.
Maar je kont tegen de krib gooien "want dwang" waardoir je jezelf benadeeld vind ik gewoon dom. Sorry.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]
Lekker goedkoop van je werknemers af met te lange contractenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad en dan gaan we terug naar het oude normaal.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Je weet dat een groen vinkje helemaal niks zegt? Je kan gevaccineerd, getest of weer beter zijn om een groen vinkje te krijgen.
Het enige wat je werkgever hoeft te weten is of het veilig is om jouw op de werkvloer toe te laten.
Herkenbaarquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.
Na een chemo kom je niet op de IC hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.
Ja, niet iedereen die opgenomen wordt in die groep zal ongevaccineerd zijn inderdaad. Maar de meerderheid uiteraard wel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad bij 70-79 is 93%. Op een totaal van ~1,5 miljoen mensen houdt dat in dat er totaal ongeveer 100.000 mensen in die leeftijdsgroep niet gevaccineerd zijn.
Als het hier ongevaccineerden betreft heb je dus zulke hoeveelheden opnames bij ~100.000 mensen in die leeftijdsgroep.
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet algemeen bekend
Daarnaast, prima, maar het gaat hier om de koppeling met QR codes, en dus toegang tot landen of andere toegangsdoelen. Dat is even een ander doeleinde dan het beschermen van mensen
Boosters zijn tricky daarin. Voor de huidige serie prikken was nog iets te zeggen. Ga je dat oprekken.... Waar eindigt dat dan?
Vrijheden en grenzen ervan oprekken is een enorm tricky gebied waar je niet lichtzinnig over moet denken of doen. Genoeg te controleren en genoeg belangen voor overheden hierin.
Daar is juist heel veel twijfel over. Er zijn aanwijzingen dat de bescherming juist alleen maar beter wordt over tijd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.
is dat een chinees met happy ending?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
De Chinees hier in het dorp heeft trouwens zelfs de kuchschermen weggehaald. Had ik niet verwacht![]()
Tjap Tjoy, ik ga u pikaan maken
Ik denk dat het voornaamste verschil is, dat jij wél gelooft dat vaccins en booster de oplossing zullen zijn. Ik wil het je wel helpen hopen, maar momenteel ziet het er niet zo gunstig uit als was verwacht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.
Maak daar maar onder de 60 vanquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Maver24 het volgende:
Eigenlijk als gevaccineerde onder de 40 jaar is de kans op ziekenhuis wel heel klein?
Niet op gehint nee?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.
En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.
Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Paniekzaaierij om niets dus.
Verplicht om de groene vink te behouden. Ik beschouw dat als een indirecte plicht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de vaccinatie niet verplicht was waarom zouden boosters dat dan wel worden?
Zelfs onder de 80 is de kans klein. Maar dat hang ook heel veel af van andere factoren, sommige 70'ers hebben nog betere afweer dan andere.quote:
Mondje volquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat een chinees met happy ending?
Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.
En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.
Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Paniekzaaierij om niets dus.
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?quote:
Vaccinatie verhindert absoluut een ziekenhuisopname. Wat is dat toch met die golf van anti-vaxxers ineens hierquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.
Nope. Geen idee hoe je bij dat idee komt. Er is in de reguliere wetenschap/gezondheidszorg geen enkele twijfel over.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.
Dan zou ik graag linkjes zien waarin onze overheid daarop hint. Ik ken ze niet namelijk. Onze overheid heeft nog nooit de woorden booster en verplicht in 1 zin gebruikt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet op gehint nee?![]()
![]()
![]()
Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @:chratnox om uit te leggen hoe dat werkt
Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig![]()
Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïef
Het punt is meer dat Hugo de Jonge regelmatig heeft gezegd dat die QR-code niet voor horeca, werk etcetera gebruikt gaat worden. Dat vond je destijds geloofwaardig?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.
Dan klopt dat toch ook. Na een zware operatie lig je soms één dag op de IC.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:20 schreef chratnox het volgende:
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |