Gemiddelde opnameduur voor iemand met covid op de ic is 15 dagen. Daarbuiten zo'n 1,5 dag.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit blijf ik een schitterend fenomeen vinden. Denk je dat de gemiddelde patiënt op de IC daar één dag ligt als diegene geen corona heeft?
wat overdreven idd. Maargoed, wel een stuk langer wat ook niet meewerkt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zei letterlijk 10 tot 15 keer langer. Aangezien de gemiddelde ligduur van een coronapatiënt op de IC zo’n 16 dagen is, is dat dus eigenlijk wel wat ie zegt.
Dat dus. Veel mensen die op de IC terecht komen vallen onder geplande zorg en zijn ook zo weer weg.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spiedgevallen zoals na ongelukken.
Het gaat over al het IC gebruik. De gemiddelde ligduur is (uit mijn hoofd) zo rond de 6 dagen. Inderdaad een stuk korter dan een coronapatiënt, maar geen ‘10 tot 15 keer’quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Liggen daar hooguit een paar dagen na bijv. een (openhart)operatie. Want daar gaat het over he? IC-gebruik na reguliere operaties. Niet na spiedgevallen zoals na ongelukken.
Door de zorg te ontlasten blijft alles open natuurlijk, dus ja ook om de zorg te ontlasten. Maar als er zo'n grote groep blijft die het niet doet... Die gaan ook geen booster halen. Dus het nut voor mij om een booster te halen wordt daardoor onderuit gehaald.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus niet om de zorg te ontlasten?
Maar what about al die gevaccineerden die de ongevaccineerden ervan betichten egoïstisch te zijn?
ik heb geen idee hoe het op de werkvloer is van grote bedrijven maar neem aan dat personeel er onderling er ook over discussieert en er mensen pro en contra deze extra controles zijnquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mooi toch? Ben je in t weekend vaak dronken? Daar vind ik als werkgever iets van. Heb je flink overgewicht? Daar vind ik iets van.
Werkgevers staan al langer te popelen om meer invloed in de keuzes van medewerkers te krijgen buiten het werk, dit is de perfecte manier voor ze.
Ja, maar die zijn wél oud of hebben 1 of meerdere comorbiditeiten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, net als gevaccineerden die toch overlijden of op de ic komen na vaccinatie.
Ik heb zo’n 6 jaar gevoetbalt, meer dan 20 jaar getennist, mountainbike regelmatig, ski al 35 jaar en ben nog nooit in het ziekenhuis geweest vanwege m’n sport.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Mensen die sporten komen ook relatief vaak in het ziekenhuis in de weekenden. Ook maar afschaffen.
Denk dat het gros van de werkgevers geen tijd heeft om op dat soort zaken te gaan sturen.
Daarvan is 90% boven de 50?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn wél oud of hebben 1 of meerdere comorbiditeiten.
Anyway: jouw keus hoor.
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.quote:
wil je nu een lintje?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik heb zo’n 6 jaar gevoetbalt, meer dan 20 jaar getennist, mountainbike regelmatig, ski al 35 jaar en ben nog nooit in het ziekenhuis geweest vanwege m’n sport.
Ik ben nu ook al tegen dwang. Ik zie dat het advies om te vaccineren niet wordt gemaakt in het beste belang van het individu maar voor een vermeend voordeel voor de groep als geheel. Dat vind ik een onjuiste grond voor vaccinatie.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, stel je zou moeten blijven vaccineren: wat is het probleem daarvan?
Nee, dat doet het niet. Het gaat om regulier IC-gebruik.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gaat over al het IC gebruik. De gemiddelde ligduur is (uit mijn hoofd) zo rond de 6 dagen. Inderdaad een stuk korter dan een coronapatiënt, maar geen ‘10 tot 15 keer’
Uh nee, dat is het niet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.
Zo ver zijn wij nog niet in onze vaccinatiecampagne en daarom stellen wij zulke eisen dan ook niet.
Niemand vind het leuk dat die effectiviteit afneemt en we hebben echt geen beleid van zoveel mogelijk prikken zoals er hier regelmatig beweert wordt.
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.quote:
We hebben het vooralsnog niet over dwang.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik ben nu ook al tegen dwang. Ik zie dat het advies om te vaccineren niet wordt gemaakt in het beste belang van het individu maar voor een vermeend voordeel voor de groep als geheel. Dat vind ik een onjuiste grond voor vaccinatie.
Dat zou impliceren dat je iets met het onwelwillende deel van de bevolking moet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.
Zolang de bescherming tegen opnames op peil blijft geen verplichte boosters wmb.
als de vaccinatie niet verplicht was waarom zouden boosters dat dan wel worden?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ook wel. Maar ik vind ook dat we op enig moment moeten kappen met van het welwillende deel der bevolking steeds maar weer vragen om door hoepels te springen omdat een ander deel obstructie pleegt.
Zolang de bescherming tegen opnames op peil blijft geen verplichte boosters wmb.
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.quote:
Dat is helemaal niet algemeen bekendquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat de effectiviteit van het vaccin afneemt na verloop van tijd. Lang niet zo snel als de meeste beweren gelukkig, maar na 1,5 tot 2 jaar is het toch wel aan te raden om een booster te nemen.
Zo ver zijn wij nog niet in onze vaccinatiecampagne en daarom stellen wij zulke eisen dan ook niet.
Niemand vind het leuk dat die effectiviteit afneemt en we hebben echt geen beleid van zoveel mogelijk prikken zoals er hier regelmatig beweert wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |