abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201974461
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee, dat doet het niet. Het gaat om regulier IC-gebruik.
Covid en ongevallen stuwen het omhoog. En covid een stuk langer en continuer dan ongevallen
Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:32:26 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201974462
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar tegen elke vorm van dwang. Zeker wanneer de dwang zodanig sterk wordt dat je je werk niet meer mag doen en de vaccinatie zo ineffectief dat je die langdurig zal moeten blijven herhalen.
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_201974470
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik heb geen idee hoe het op de werkvloer is van grote bedrijven maar neem aan dat personeel er onderling er ook over discussieert en er mensen pro en contra deze extra controles zijn
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:34:34 #279
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201974477
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
We hebben het vooralsnog niet over dwang.
Maar je kont tegen de krib gooien "want dwang" waardoir je jezelf benadeeld vind ik gewoon dom. Sorry.
Daar begon deze discussie natuurlijk wel over in het kader QR voor werk, maar goed.

Ik neem met plezier een booster (indien beschikbaar en gegund) als ik oprecht overtuigd ben dat dat de juiste keuze ten aanzien van mijn persoonlijke gezondheid is.

De reden niet zeuren, je moet je mond houden en je bent dom, vind ik niet zo overtuigend.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201974478
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]

quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.
Lekker goedkoop van je werknemers af met te lange contracten
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:')

Je weet dat een groen vinkje helemaal niks zegt? Je kan gevaccineerd, getest of weer beter zijn om een groen vinkje te krijgen.
Het enige wat je werkgever hoeft te weten is of het veilig is om jouw op de werkvloer toe te laten.
Inderdaad en dan gaan we terug naar het oude normaal. :)

:')
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:34:58 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974480
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:33 schreef chratnox het volgende:

[..]
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.
Herkenbaar :')

De Chinees hier in het dorp heeft trouwens zelfs de kuchschermen weggehaald. Had ik niet verwacht :D

Tjap Tjoy, ik ga u pikaan maken :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:35:02 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201974481
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef chratnox het volgende:

[..]
Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.
Na een chemo kom je niet op de IC hoor.
Tenzij het je ziekte is die uitermate progressief is en de chemo geen zin meer heeft.

Of bedoel je covid ná chemo? Want immuunsysteem aan gort door chemo en dus covid opgelooen? Want dan wordt hetcovidstatistiek ipv kankerstatistiek..
pi_201974488
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
De vaccinatiegraad bij 70-79 is 93%. Op een totaal van ~1,5 miljoen mensen houdt dat in dat er totaal ongeveer 100.000 mensen in die leeftijdsgroep niet gevaccineerd zijn.

Als het hier ongevaccineerden betreft heb je dus zulke hoeveelheden opnames bij ~100.000 mensen in die leeftijdsgroep.
Ja, niet iedereen die opgenomen wordt in die groep zal ongevaccineerd zijn inderdaad. Maar de meerderheid uiteraard wel.
pi_201974493
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet algemeen bekend

Daarnaast, prima, maar het gaat hier om de koppeling met QR codes, en dus toegang tot landen of andere toegangsdoelen. Dat is even een ander doeleinde dan het beschermen van mensen

Boosters zijn tricky daarin. Voor de huidige serie prikken was nog iets te zeggen. Ga je dat oprekken.... Waar eindigt dat dan?
Vrijheden en grenzen ervan oprekken is een enorm tricky gebied waar je niet lichtzinnig over moet denken of doen. Genoeg te controleren en genoeg belangen voor overheden hierin.
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.

En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.

Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Paniekzaaierij om niets dus.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201974499
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.
Daar is juist heel veel twijfel over. Er zijn aanwijzingen dat de bescherming juist alleen maar beter wordt over tijd.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:37:08 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201974500
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Herkenbaar :')

De Chinees hier in het dorp heeft trouwens zelfs de kuchschermen weggehaald. Had ik niet verwacht :D

Tjap Tjoy, ik ga u pikaan maken :9~
is dat een chinees met happy ending?
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:37:58 #287
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201974506
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.
Ik denk dat het voornaamste verschil is, dat jij wél gelooft dat vaccins en booster de oplossing zullen zijn. Ik wil het je wel helpen hopen, maar momenteel ziet het er niet zo gunstig uit als was verwacht.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201974510
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Maver24 het volgende:
Eigenlijk als gevaccineerde onder de 40 jaar is de kans op ziekenhuis wel heel klein?
Maak daar maar onder de 60 van :)
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:38:58 #289
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974517
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.

En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.

Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Niet op gehint nee? :D :D :D

Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @chratnox om uit te leggen hoe dat werkt

Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig O+

Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïef
pi_201974522
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:31 schreef Tarado het volgende:

[..]
als de vaccinatie niet verplicht was waarom zouden boosters dat dan wel worden?
Verplicht om de groene vink te behouden. Ik beschouw dat als een indirecte plicht.
zie email 27 oktober
pi_201974526
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:38 schreef Arizona het volgende:

[..]
Maak daar maar onder de 60 van :)
Zelfs onder de 80 is de kans klein. Maar dat hang ook heel veel af van andere factoren, sommige 70'ers hebben nog betere afweer dan andere.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:39:35 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201974527
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:37 schreef Tarado het volgende:

[..]
is dat een chinees met happy ending?
Mondje vol :P
pi_201974532
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.
pi_201974543
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Corona komt in golven.
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201974546
Het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat als politici en andere organisaties zeggen "Dat gaan we nooit doen" dat je dat met een flinke korrel zout moet nemen. Vind ik dan :P.
pi_201974552
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?
Vaccinatie verhindert absoluut een ziekenhuisopname. Wat is dat toch met die golf van anti-vaxxers ineens hier :o.
pi_201974555
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.
  zondag 31 oktober 2021 @ 18:42:40 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201974560
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.
Nope. Geen idee hoe je bij dat idee komt. Er is in de reguliere wetenschap/gezondheidszorg geen enkele twijfel over.
pi_201974568
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet op gehint nee? :D :D :D

Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @:chratnox om uit te leggen hoe dat werkt

Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig O+

Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïef
Dan zou ik graag linkjes zien waarin onze overheid daarop hint. Ik ken ze niet namelijk. Onze overheid heeft nog nooit de woorden booster en verplicht in 1 zin gebruikt.
pi_201974569
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.
Het punt is meer dat Hugo de Jonge regelmatig heeft gezegd dat die QR-code niet voor horeca, werk etcetera gebruikt gaat worden. Dat vond je destijds geloofwaardig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')