Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat doet het niet. Het gaat om regulier IC-gebruik.
Covid en ongevallen stuwen het omhoog. En covid een stuk langer en continuer dan ongevallen
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben niet tegen vaccinatie, maar tegen elke vorm van dwang. Zeker wanneer de dwang zodanig sterk wordt dat je je werk niet meer mag doen en de vaccinatie zo ineffectief dat je die langdurig zal moeten blijven herhalen.
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb geen idee hoe het op de werkvloer is van grote bedrijven maar neem aan dat personeel er onderling er ook over discussieert en er mensen pro en contra deze extra controles zijn
Daar begon deze discussie natuurlijk wel over in het kader QR voor werk, maar goed.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We hebben het vooralsnog niet over dwang.
Maar je kont tegen de krib gooien "want dwang" waardoir je jezelf benadeeld vind ik gewoon dom. Sorry.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De werkgeversbonden ook:
[..]
Lekker goedkoop van je werknemers af met te lange contractenquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De hijgerigheid van werkgevers wbt die coronapas is zorgwekkend.
Inderdaad en dan gaan we terug naar het oude normaal.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
Je weet dat een groen vinkje helemaal niks zegt? Je kan gevaccineerd, getest of weer beter zijn om een groen vinkje te krijgen.
Het enige wat je werkgever hoeft te weten is of het veilig is om jouw op de werkvloer toe te laten.
Herkenbaarquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mwah beperkt. Bij mij op t werk is het gros tegen maar zijn er een paar hardliners. Niet geheel toevallig zijn dat ook degenen die in de OR zitten.
Na een chemo kom je niet op de IC hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 6 dagen ging dan ook niet over dit jaar of vorig jaar. Iemand die net zware chemo gehad heeft gaat ook niet de volgende dag al naar huis.
Ja, niet iedereen die opgenomen wordt in die groep zal ongevaccineerd zijn inderdaad. Maar de meerderheid uiteraard wel.quote:Op zondag 31 oktober 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vaccinatiegraad bij 70-79 is 93%. Op een totaal van ~1,5 miljoen mensen houdt dat in dat er totaal ongeveer 100.000 mensen in die leeftijdsgroep niet gevaccineerd zijn.
Als het hier ongevaccineerden betreft heb je dus zulke hoeveelheden opnames bij ~100.000 mensen in die leeftijdsgroep.
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet algemeen bekend
Daarnaast, prima, maar het gaat hier om de koppeling met QR codes, en dus toegang tot landen of andere toegangsdoelen. Dat is even een ander doeleinde dan het beschermen van mensen
Boosters zijn tricky daarin. Voor de huidige serie prikken was nog iets te zeggen. Ga je dat oprekken.... Waar eindigt dat dan?
Vrijheden en grenzen ervan oprekken is een enorm tricky gebied waar je niet lichtzinnig over moet denken of doen. Genoeg te controleren en genoeg belangen voor overheden hierin.
Daar is juist heel veel twijfel over. Er zijn aanwijzingen dat de bescherming juist alleen maar beter wordt over tijd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.
is dat een chinees met happy ending?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
De Chinees hier in het dorp heeft trouwens zelfs de kuchschermen weggehaald. Had ik niet verwacht![]()
Tjap Tjoy, ik ga u pikaan maken
Ik denk dat het voornaamste verschil is, dat jij wél gelooft dat vaccins en booster de oplossing zullen zijn. Ik wil het je wel helpen hopen, maar momenteel ziet het er niet zo gunstig uit als was verwacht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leuk principe. Lovenswaardig ook. Maar daardoor komt er dus nooit een oplossing.
Maak daar maar onder de 60 vanquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:29 schreef Maver24 het volgende:
Eigenlijk als gevaccineerde onder de 40 jaar is de kans op ziekenhuis wel heel klein?
Niet op gehint nee?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.
En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.
Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Paniekzaaierij om niets dus.
Verplicht om de groene vink te behouden. Ik beschouw dat als een indirecte plicht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
als de vaccinatie niet verplicht was waarom zouden boosters dat dan wel worden?
Zelfs onder de 80 is de kans klein. Maar dat hang ook heel veel af van andere factoren, sommige 70'ers hebben nog betere afweer dan andere.quote:
Mondje volquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat een chinees met happy ending?
Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En nog nooit heeft onze overheid ook maar gehint op het intrekken van de QR-code als je geen booster neemt. Sterker: alleen voor de meest kwetsbare groepen in NL is er uberhaupt een mogelijkheid om een booster te kunnen krijgen.
En nu zijn het alleen experts uit de medische wereld die oproepen om het aan te bieden aan Nederlanders vanaf een bepaalde leeftijdsgroep. Niet verplichten, geen gevolgen.....slechts het aanbieden ervan boven een bepaalde leeftijd.
Het zijn nog wel 5 stappen verder tot je komt bij het intrekken van een QR-code als je geen boosters neemt.
Paniekzaaierij om niets dus.
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?quote:
Vaccinatie verhindert absoluut een ziekenhuisopname. Wat is dat toch met die golf van anti-vaxxers ineens hierquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vaccinatie verhindert geen besmetting, inmiddels ook geen ziekenhuisopname meer en al zeker niet de aanstaande lockdown en avondklok. Waarom zou je je in vredesnaam dan nog laten vaccineren?
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar als je in april van dit jaar had gezegd dat je QR code voor reizen wordt gebruikt om toegang te krijgen tot je werk was je naar BNW gestuurd.
Nope. Geen idee hoe je bij dat idee komt. Er is in de reguliere wetenschap/gezondheidszorg geen enkele twijfel over.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Men verschilt van mening over hoe effectief een vaccin is na een half jaar of een jaar, maar er is geen twijfel dat na verloop van tijd je vaccin minder effectief is dan 2 weken na vaccinatie.
Dan zou ik graag linkjes zien waarin onze overheid daarop hint. Ik ken ze niet namelijk. Onze overheid heeft nog nooit de woorden booster en verplicht in 1 zin gebruikt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet op gehint nee?![]()
![]()
![]()
Ik moet echt even eten met gezin, maar geef alvast de honneurs aan @:chratnox om uit te leggen hoe dat werkt
Iets met deurtje open zetten qua techniek, om een andere niet urgente reden, en zo de mogelijkheid creëeren.
Dan komt de gelegenheid het te gebruiken vanzelf omhoog ploppen en dan kan het gewoon functioneel hoppa ingezet worden.
Zo handig![]()
Paniekzaaierrij noem jij het, ik noem je naïef
Het punt is meer dat Hugo de Jonge regelmatig heeft gezegd dat die QR-code niet voor horeca, werk etcetera gebruikt gaat worden. Dat vond je destijds geloofwaardig?quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Inzetten van QR-code is iets heel anders dan het verplichten van boosters daarvoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |