SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Enkele leden voor nachtvorst. brrrrrrrrrrrquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:23 schreef aloa het volgende:
Voordeel van wintertijd is dat de pluim er eerder is.
[ afbeelding ]
dus je hebt niets aan dat kaartje eigenlijkquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:19 schreef Momo het volgende:
[..]
De temperatuur op een bepaalde drukhoogte, dus hoog in de lucht. Dus niet aan de grond.
Een paar idd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Enkele leden voor nachtvorst. brrrrrrrrrrr
:|quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:29 schreef Paul het volgende:
[..]
dus je hebt niets aan dat kaartje eigenlijk
Juist wel, omdat het minder afhankelijk is van grondverschijnselen en dus een betere maat is voor de grootschalige temperatuur.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:29 schreef Paul het volgende:
[..]
dus je hebt niets aan dat kaartje eigenlijk
HIJ GAAT EEN KAARTJE VERSPREIDEN MET DAT HET -30 WORDT TERWIJL DAT OP 500 K M HOOGTE IS!quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms zeg je gewoon dingen die wat minder slim zijn
Straks koopmans hierquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:36 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
@:Haags @:Wereldgozer herrfst genot.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
Bij passage KF kan de wind even goed uithalen vanavond. Misschien ook onweer erbij
Inderdaad het ellendig lange, trieste en treurige grijs is echt begonnen. Zal tot ongeveer half maart helaas niet anders zijn. 80% van de tijd grijs en somber.quote:
Hoop doet leven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inderdaad het ellendig lange, trieste en treurige grijs is echt begonnen. Zal tot ongeveer half maart helaas niet anders zijn. 80% van de tijd grijs en somber.
Hopelijk breekt de zon wat vaker door en mogen we nog vaak temperaturen van 12-15 gaan krijgen de komende herfst maanden.
Normaal novemberweer
Voorlopig kunnen we ons opmaken voor vrij normaal novemberweer. Grijze momenten met hardnekkige bewolking en enkele opklaringen wisselen elkaar af. Soms valt een bui, maar echt nat lijkt het niet te worden. De temperatuur komt in de middag op 10 tot 12 graden uit en tijdens de nachten kan het landinwaarts weleens afkoelen tot in de buurt van het vriespunt als het even flink weet op te klaren.
Nog 7 weken tot de kortste dag en dan is het zo weer maartquote:
Ik niet hoorquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Joh, je doet alsof het iets vreselijks is.
Als je de geänimeerde beelden ziet dan lijkt er af en toe sprake te zijn van radarblindheid. Dat er te veel neerslag in de buurt of voor de buienradar van het KNMI zit zodat de neerslag verderop opeens voor een paar beeldjes minder intens lijkt.quote:
Meeste mensen hebben juist een hekel aan de januari - april periode. Koud, donker, niks.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog 7 weken tot de kortste dag en dan is het zo weer maart
Hmm, voor mij zijn november, december en januari de ergste maanden. Omdat ze het meest donker en grijs zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 19:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben juist een hekel aan de januari - april periode. Koud, donker, niks.
Nu tot het eind December is gezellig
Oh ja, als je moeite hebt met lengte van dagen dan kies je idd die periode.quote:Op maandag 1 november 2021 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, voor mij zijn november, december en januari de ergste maanden. Omdat ze het meest donker en grijs zijn.
Februari is uiteraard koud, maar je merkt dan wel dat de dagen echt wat gaan lengen en in maart begint het er echt weer een beetje op te lijken kwa lentegevoel
Gevoelsmatig vind ik het tot nieuwjaar ook altijd wel te doen. Januari en februari kunnen me gestolen worden. Winter wordt het hier toch niet en meestal is het in die tijd intens grijs. Als het buiten maar een beetje licht is, dan is het wel te doen, maar donkergrijs zonder enige beleving en 1-5 graden is echt kansloos. Dat de dagen lengen in februari is inderdaad wel al een voordeel. Ik werk buiten, dus maak het wel veel bewust meequote:Op maandag 1 november 2021 19:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben juist een hekel aan de januari - april periode. Koud, donker, niks.
Nu tot het eind December is gezellig
Laat het maar beginnen met sneeuwen op 22 december en dat er de 24e om en nabij de halve meter ligt. 4 januari mag het weer weg zijnquote:
Logisch, kijk maar eens naar de lucht. De wolken zijn veel groter dan de zon.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:04 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Toch apart...
Als het in het noordoosten zou regenen dan woon ik in het noordoosten
Maar als er volgens de weerberichten op verschillende media zeggen dat in het noordoosten de zon schijnt woon ik er kennelijk niet.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat DASOO met smart hierop heeft gewacht en helemaal door het dolle heen is dat we dit het komende halfjaar ongeveer dagelijks kunnen lezen.quote:
Fotogeniek is de herfst absoluutquote:Op woensdag 3 november 2021 09:39 schreef Perrin het volgende:
Prachtige herfstochtend met een beetje mist en de zon die strijklicht levert.
Dit seizoen <3
quote:Op woensdag 3 november 2021 09:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat DASOO met smart hierop heeft gewacht en helemaal door het dolle heen is dat we dit het komende halfjaar ongeveer dagelijks kunnen lezen.
Beetje wind mag juist wel. gaat die mist wegquote:Op woensdag 3 november 2021 11:20 schreef bloodymary1 het volgende:
En het waait niet meer, dat is ook al fijn. De blaadjes kleuren best laat dit jaar. Vanwege al die nattigheid zeker. Ik weet nog dat ze in 2018 al in augustus van de bomen vielen.
Oh, die is hier niet. Allemaal naar jullie gewaaid..quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beetje wind mag juist wel. gaat die mist weg
De wolkenradar laat toch echt zien dat limburg momenteel in de bewolking / motregen zit.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, die is hier niet. Allemaal naar jullie gewaaid..
Het is ook bewolkt. Maar hij had het over mist!!! Het mistnie.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De wolkenradar laat toch echt zien dat limburg momenteel in de bewolking / motregen zit.
Pics van je blauwe hemel dan!!!
Ja nee maar jij deed weer voorkomen alsof het 25 graden en zonnig is bij jou. Ik heb je wel door, boefje!quote:Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is ook bewolkt. Maar hij had het over mist!!! Het mistnie.
quote:Op woensdag 3 november 2021 11:12 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is echt zulk deprimerend weer. Heeft echt niemand ook maar enig plezier aan, lijkt mij. Donkergrijs en koud
Vies schimmelweer dit. 100% lv
Maar goed, het stortregent niet, dat is al heel wat tegenwoordig.
Huh? Haha. Ik moet niet lopen tijdens werk en dan proberen te typenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit ge nu mijn woorden te verdraaien?
Links de snoeischaar, rechts je telefoonquote:Op woensdag 3 november 2021 14:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Huh? Haha. Ik moet niet lopen tijdens werk en dan proberen te typen
Voorouder van me was begin 18e eeuw klerk en opzichter van het houtmagazijn van Zutphen. Dat magazijn bevond zich in de Drogenapstoren.quote:Op woensdag 3 november 2021 18:49 schreef INViCTuS het volgende:
Ok, kon wel een mooie foto maken
[ twitter ]
Hier komt het zonnetje er even door. Best lekkerquote:
Kopje thee, dekentje, warme trui. Lekker cocoonen.quote:
quote:Op donderdag 4 november 2021 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kopje thee, dekentje, warme trui. Lekker cocoonen.
Zonnige en warme periode? Bij jou zekerquote:Op donderdag 4 november 2021 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]zalig. Dat in de herfst/winter afwisselen met af en toe een zonnige en warme periode en het is perfect. Hier vermoedelijk volgende week weer die kant op. Daarom wel even nog wat vitamine D scoren nu bij een zomerse 25,5°C
Iemand vergeten de föhn uit te zetten want op veel andere plekken in het land komt het met moeite boven de 15 graden uit
Warm in deze zin natuurlijk relatiefquote:Op donderdag 4 november 2021 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zonnige en warme periode? Bij jou zeker. De eerstvolgende zonnige en warme periode hier verwacht ik eigenlijk niet voor eind maart/begin april. Misschien een beetje zonnig, maar warm in ieder geval niet.
Die paar hele warme twintigers in februari, was dat niet de reden waarom we nul lente en zomer hebben gehad?quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Warm in deze zin natuurlijk relatiefEn afgelopen februari was in Nederland bijvoorbeeld nog prachtig. Zo'n maand als dat je ergens in het oosten of zuidoosten van het continent verwacht. Veel zon en een zeer koude periode direct opgevolgd door een bijzonder warme
Hele week al best wat mooie zonnige uurtjes hier (met dan ook wat uren regen).quote:
Eerste lijkt me nietquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die paar hele warme twintigers in februari, was dat niet de reden waarom we nul lente en zomer hebben gehad?
Doe mij maar gewoon een lente en zomer. En dit soort extreem rare temperaturen in de winter kunnen we skippen.![]()
Vrij random station dat voor heel veel modellen gebruikt wordt. Ook bij die van mijquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:00 schreef Coelho het volgende:
Mijn binnen/buitenthermometer heeft het na een jaar of 20 begeven. Nu wil ik wat nieuws, liefst wat geavanceerder. Nu kwam ik een aantal positieve reviews tegen van de Alecto WS-5500. Iemand in dit topic die ervaring heeft met dit station?
Is geluktquote:
Maar die -10 hebben wij toch nooit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Eerste lijkt me nietIk ben wel fan van grote winterse tegenstellingen. Hele maand -10 heb je in NL ook niets aan joh
Uberhaupt niet in een grote stad. Alleen maar leuk als je een beetje op de buiten en bij een berg in de buurt woont.
Afgelopen winter toch nog? Ja, niet een maand langquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar die -10 hebben wij toch nooit.
Dat zeggen ze aan de andere kant van de berg ook ja. Daar is het 20 graden kouderquote:
Grote verschillenquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Is geluktIk heb zelf 31,9°C gemeten. Het officiële station van de stad staat lager. Die is op 33,2°C terecht gekomen. Föhn heeft goed z'n werk gedaan voor de regio. En in grote delen van het zuiden de hele dag mistig en temperaturen rond de 10/12 graden
[ afbeelding ]
Hier werd geschaatst op de elfstedenroute.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Afgelopen winter toch nog? Ja, niet een maand lang
Prima apparaat gebruik hem al jaren. Begin was eventjes werk met wat afstellen want de zonkracht was te hoog. Mooi dat alle gegevens online te raadplegen zijn in wunderground en wethercloud. Ben er zeer over te spreken. Batterijen ook nog nooit hoeven te vervangen. Enige nadeel is de kijkhoek van het display.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:00 schreef Coelho het volgende:
Mijn binnen/buitenthermometer heeft het na een jaar of 20 begeven. Nu wil ik wat nieuws, liefst wat geavanceerder. Nu kwam ik een aantal positieve reviews tegen van de Alecto WS-5500. Iemand in dit topic die ervaring heeft met dit station?
Batterij is prima ja. Werkt natuurlijk grotendeels op de zonnepaneel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:22 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Prima apparaat gebruik hem al jaren. Begin was eventjes werk met wat afstellen want de zonkracht was te hoog. Mooi dat alle gegevens online te raadplegen zijn in wunderground en wethercloud. Ben er zeer over te spreken. Batterijen ook nog nooit hoeven te vervangen. Enige nadeel is de kijkhoek van het display.
Hoe lang laad je zo'n ding dan eigenlijk op? In het herfst halfjaar schijnt hier de zon namelijk amperquote:Op vrijdag 5 november 2021 17:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Batterij is prima ja. Werkt natuurlijk grotendeels op de zonnepaneel.
Ik heb op 24 februari met mijn dochter op de Lemelerberg gewandeld en we liepen in t-shirt want het was kneiterwarm. De auto gaf 21 graden aan toen we weer weg gingen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Warm in deze zin natuurlijk relatiefEn afgelopen februari was in Nederland bijvoorbeeld nog prachtig. Zo'n maand als dat je ergens in het oosten of zuidoosten van het continent verwacht. Veel zon en een zeer koude periode direct opgevolgd door een bijzonder warme
Dan neemt de batterij het over als er onvoldoende stroom kan worden geleverdquote:
quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Batterij is prima ja. Werkt natuurlijk grotendeels op de zonnepaneel.
hihi !quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe lang laad je zo'n ding dan eigenlijk op? In het herfst halfjaar schijnt hier de zon namelijk amper
quote:
Ah, ok. Das niet zo lang.quote:
Klonk meer als een grap. In ieder geval, daglicht is genoeg voor zonnepanelen he.quote:
Moet zeggen dat ik er niet heel veel verstand van heb. Slaat zo'n ding dan ook energie op bij gebrek aan zon en daglicht?quote:Op zaterdag 6 november 2021 12:15 schreef Dven het volgende:
[..]
Klonk meer als een grap. In ieder geval, daglicht is genoeg voor zonnepanelen he.
Mijn teller staat inmiddels op een stuk of 20 in de afgelopen maandquote:Op zaterdag 6 november 2021 13:27 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb afgelopen week toch echt meerdere malen een regenboog mogen aanschouwen. Vrij mooie regenbogen ook nog.
Hoeft nietquote:Op dinsdag 9 november 2021 08:36 schreef aloa het volgende:
GFS is op lange termijn ijzig koud. Met zelfs ijsdagen
It giet oan !!quote:Op dinsdag 9 november 2021 08:36 schreef aloa het volgende:
GFS is op lange termijn ijzig koud. Met zelfs ijsdagen
Hier fris en geen wind, ideale dag om in de tuin bezig te zijn of buiten te sporten. Frisse neus.quote:Op dinsdag 9 november 2021 14:29 schreef Dven het volgende:
Propere herfstdag hier. Flinke wind en regen bij 8,5°C
Perfect weer om 10 kuub aan hout te stapelen
Juist even naar de supermarkt gefietst. Genot om dat weer onbezweet te kunnen doenquote:Op dinsdag 9 november 2021 15:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hier fris en geen wind, ideale dag om in de tuin bezig te zijn of buiten te sporten. Frisse neus.
quote:Op woensdag 10 november 2021 09:40 schreef Resistor het volgende:
Ik kan bevestigen dat het bij Venlo in de buurt stralend weer is. Maar wel fris.
Je wil zeggen dat het ergens niet grijs is?quote:Op woensdag 10 november 2021 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
Hah. De bewolkingsgrens zat letterlijk 25 km onder mijn woonplaats. Fuck dat hoor
Effe in de auto gesprongen, et voila.
[ afbeelding ]
Oordopjes in, muziekje, zonnetje. Good vibes
Wonderbaarlijk ja, in eigen land zelfs nog.quote:Op woensdag 10 november 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat het ergens niet grijs is?
Taarten? Zegt er iemand taarten?quote:
Ik moest vanochtend zelfs de ruiten van de auto krabbenquote:Op woensdag 10 november 2021 09:33 schreef lily het volgende:
Wat een verschil in temperatuur overal. Hier is het ijzig koud.
Was het zo koud dan?quote:Op woensdag 10 november 2021 14:06 schreef noodgang het volgende:
[..]
Ik moest vanochtend zelfs de ruiten van de auto krabben
Blijkbaar, of het stolpunt van water lag ineens een stuk hogerquote:
Sint Maarten is morgen of bedoel je dat niet.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:40 schreef Djeez het volgende:
Wat een regen weer vandaag! De hele tijd gestaag vallende motregen. Zo sneu voor de kinderen die de lampionvoorstelling hebben vanavond. In de buitenlucht
Ach hou op, het regende pas aan het eind van de middag.quote:Op woensdag 10 november 2021 18:40 schreef Djeez het volgende:
Wat een regen weer vandaag! De hele tijd gestaag vallende motregen. Zo sneu voor de kinderen die de lampionvoorstelling hebben vanavond. In de buitenlucht
Ja, hier ook vanochtend -1 en ijs op de autoruiten. Pas in de middag was het 10.quote:
Prima weer, dus. Beter dan bewolkt en 4-6 graden. Fris, maar niet te koud.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:30 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, hier ook vanochtend -1 en ijs op de autoruiten. Pas in de middag was het 10.
Wel helder en zon de hele dag maar zeer fris dus.
En al dagen laaghangende zon. Vervelend met autorijden.
Normaliter wel maar nu is stoken een enorm duur grapje voor ons geworden dus dat is minder.quote:Op woensdag 10 november 2021 20:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Prima weer, dus. Beter dan bewolkt en 4-6 graden. Fris, maar niet te koud.
Die zon blijft nog wel even laag
Roermond en Venlo gaan de 11/11 schaatstocht houden.quote:Op donderdag 11 november 2021 07:11 schreef TLC het volgende:
Zijn de rayonhoofden al bij elkaar gekomen ?
Nog even en ik ga je drama-dick noemenquote:Op donderdag 11 november 2021 09:58 schreef dick_laurent het volgende:
Hatsaaa 3e dag op rij hier met vastgeroeste grijze stratusmeuk.
Aftellen....aftellen
Vind ik prima hoor, noem ik jou olifantenhuidje! 10 graden lekker zacht vindenquote:Op donderdag 11 november 2021 10:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nog even en ik ga je drama-dick noemen![]()
10 graden. Lekker zacht buiten.
Bij @lily -2 vanochtend. Dan heb je (wij dus) toch niks te klagen?quote:Op donderdag 11 november 2021 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vind ik prima hoor, noem ik jou olifantenhuidje! 10 graden lekker zacht vinden![]()
Doodsaai dit. Vraag me af of de zon de komende 10 dagen nog een keer komt kijken. Niet echt boeiend weer de komende tijd. Hopen op 10+ dan maar. Maar goed, typisch voor de Nederlandse herfst van half oktober t/m half maart.quote:
Wat een eensgezindheid in de lijntjes voor de komende weekquote:
Zie je ook niet vaak idd.quote:Op zondag 14 november 2021 11:32 schreef pullup het volgende:
[..]
Wat een eensgezindheid in de lijntjes voor de komende week
Rond 6 graden. Waarschijnlijk net zo grijs als nu, dus dan heb je er nog minder aan. Dan toch liever 10-12 gradenquote:
Echt he. In de afgelopen anderhalve week heeft er vrijwel continue een soort van egaalgrijze deken aan bewolking boven mij gehangen zonder enige dynamiek of zon.quote:Op maandag 15 november 2021 08:12 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom is het in die 5 maanden durende herfst toch altijd zo lang intens triest, lelijk en dodelijk saai weer met alleen maar deprimerende grijze troep?!. Volgens mij halen we de rest van dit jaar de dubbele cijfers voor zon uren niet meer
Misschien kan je in Relaties & Psychologie er een topic over openen.?quote:Op maandag 15 november 2021 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb dus ook liever zon, mijn winterdepressie is elk jaar een uitdaging voor me. Daarom heb ik er ook wat aan gedaan dit jaar.![]()
Maar goed, hier op WKN wordt al snel een andere mening/beleving weggezet als gejammer en dat je het maar moet "accepteren". Veel makkelijker natuurlijk.
Waarom zou ik er een apart topic over moeten openen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien kan je in Relaties & Psychologie er een topic over openen.?
Of een apart topic hier in WKN
Je post het gemiddeld 20 keer per topic, maar goed.quote:Op maandag 15 november 2021 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom zou ik er een apart topic over moeten openen.Zo vaak post ik hier ook weer niet.
Bovendien, alleen omdat sommigen niks willen horen behalve de standaard oneliners zoals "Lekker frisjes vandaag!"
of een pluim posten? Een beetje variatie of tegengeluid is toch geen ramp?Ik reageerde tevens op @:Invictus zijn post, dus vanwaar de bemoeienis eigenlijk?
Dit is gewoon wegpesten wat jij nu doet omdat de 'toon' van het bericht je niet bevalt vind ik.
Maar goed anyway, ik ben er alweer over uitgeluld hoor, no worries. Carry on
Alrighty! Doe dat dan ook voortaan ajb ipv steeds tegen me te lopen jankenquote:Op maandag 15 november 2021 10:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Je post het gemiddeld 20 keer per topic, maar goed.
Ik kan je helaas niet blokkeren dus dan maar negeren.
Scandi-hoog is toch juist gunstig voor ons normaalgesprokenquote:Op maandag 15 november 2021 10:13 schreef aloa het volgende:
Volgende week (waarschijnlijk) veel lagedruk boven Scandinavië, waardoor bij ons een koudere stroming uit het noorden op gang komt, waarbij de kans op sneew(buien) aanwezig is.
En grotere kans op zon.![]()
[ afbeelding ]
Klopt, dus accepteren en door. Het is overigens herfst en verwacht dat dat ook zo blijft. Winter zal het max 2 weken worden.quote:Op maandag 15 november 2021 09:12 schreef aloa het volgende:
Wat een gejammer weer.![]()
Het is herfst mensen en daarna winter...accepteer het![]()
Ik heb ook liever zon.
Voor koud winterweer wel idd. Met deze stroming zal het hooguit een paar graden vriezen ( in de nachten).quote:Op maandag 15 november 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scandi-hoog is toch juist gunstig voor ons normaalgesproken
Is maar net wat je gunstig vindtquote:Op maandag 15 november 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scandi-hoog is toch juist gunstig voor ons normaalgesproken
OPBOKKEN MET DIE HERFSTquote:Op maandag 15 november 2021 09:12 schreef aloa het volgende:
Wat een gejammer weer.![]()
Het is herfst mensen en daarna winter...accepteer het![]()
Ik heb ook liever zon.
Ik heb deze maar ik moet bekennen dat ik hem niet meer gebruik.quote:Op maandag 15 november 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:
@:dick_laurent heb je niet toevallig zo'n ding over voor mijn bureau?
Ik ga het in overweging nemenquote:Op maandag 15 november 2021 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb deze maar ik moet bekennen dat ik hem niet meer gebruik.
Niet omdat ie me niet bevalt hoor, maar ik ga deze winter toch voor het grootste deel weg dus ik heb hem niet echt meer nodig. Mocht je hem voor een vriendelijk prijsje willen overnemen stuur maar een DM.
Komt een aardige bak wit licht vanaf en is kwa formaat ongeveer zo groot als een iPad (met standaard ad achterkant zodat ie rechtop je bureau kan staan.
Kijk er nu al naar uit!quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:15 schreef INViCTuS het volgende:
Morgenmiddag misschien zon! Zou wel uniek zijn
Komende 4 dagen zien er qua temperatuur beter uitquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:26 schreef aloa het volgende:
Temperatuur stijgt nog wat, maar keldert op lange termijn naar nog geen 5 graden overdag en in de nacht vorst.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:36 schreef Kriegel het volgende:
Treurigste. Dag. Ever.
Het is hier niet eens licht geweest man.
Was het maar blauw.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blauw, blauw blauw.
De opbrengstgrafiek van mijn zonnepanelen is ook al twee dagen niet van de nullijn los gekomen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen het grijze weer het motregent ook aan een stuk door, plus de korte (en steeds korter wordende) dagen maken sommige mensen incluis mij gewoon down. Ik heb er elk jaar weer last van in ieder geval
Precies, nu zijn wij mensen geen zonnepanelen, maar we hebben wel gewoon zonlicht nodig. De één kan er slechter tegen dan de ander.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De opbrengstgrafiek van mijn zonnepanelen is ook al twee dagen niet van de nullijn los gekomen.
Ik heb er geen last van.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies, nu zijn wij mensen geen zonnepanelen, maar we hebben wel gewoon zonlicht nodig. De één kan er slechter tegen dan de ander.
Er zijn mensen die er letterlijk aan onderdoor gaan. Daar helpt geen daglichtlamp tegen helaas.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van.
Goed, snap ook wel dat er mensen zijn die dat wel hebben...
Dat schijnt heel erg te zijn in het hoge noorden, waar het nog veel erger is (bijna de hele dag donker).quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn mensen die er letterlijk aan onderdoor gaan. Daar helpt geen daglichtlamp tegen helaas.
Ik heb er ook last van hoor. Dit jaar nog erger dan anders, zit voor het eerst in m'n leven aan de antidepressivia, wat wel redelijk goed helpt gelukkig. En ik heb altijd veel verlichting aan in huis. Weliswaar geen daglichtlampen, maar wel hele felle.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen het grijze weer het motregent ook aan een stuk door, plus de korte (en steeds korter wordende) dagen maken sommige mensen incluis mij gewoon down. Ik heb er elk jaar weer last van in ieder geval
Hier heeft toch ook echt niemand wat aan? Dit is echt bijna het ergste wat er is. Potdichte mist vind ik misschien nog wel erger. Ik werk de hele dag buiten, dus merk het wel altijd heel erg.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat gejaag op cijfertjes heb ik sowieso nooit begrepen. Weerbeeld is veel belangrijker, maar als het dan toch pauper deluxe zoals nu is, doe dan maar wat zachter ipv smerig waterkoude.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier heeft toch ook echt niemand wat aan? Dit is echt bijna het ergste wat er is. Potdichte mist vind ik misschien nog wel erger. Ik werk de hele dag buiten, dus merk het wel altijd heel erg.
En dan vinden mensen het ook nog eens fijn als het kouder gaat worden richting 4/5 graden. Nou, jottem. Heb liever 10-12 graden met dit weer, dan 4/5. Tenzij de zon schijnt.
Goed, het is maar te accepteren want we doen er niks aan
Toch, qua stand van de zon is die momenteel in Zuid Europa toch niet heel veel anders? Waarom is het daar dan makkelijk heel zonnig?
Beter wat dynamischer weer. Af en toe een bui regen met zon afgewisseld is helemaal niet zo erg
Morgenmiddag zonquote:Op dinsdag 16 november 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, ik had het dus gister ook over winterdepressie en hoe zwaar dat op een mens kan wegen. Maar toen kreeg ik te horen dat ik maar een topic op een ander forum moest openen ofzo![]()
Maar goe, ja vandaag was wel echt een dieptepunt.
Volgens mij komt er morgen weer wat beweging in de atmosfeer toch? Gelukkig maar, want dit soort dagen zijn als je vatbaar bent voor seasonal affective disorder (passende afkorting: SAD) echt killing.
Daar kan je idd een mooi topic in een ander forum van FOK maken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, ik had het dus gister ook over winterdepressie en hoe zwaar dat op een mens kan wegen. Maar toen kreeg ik te horen dat ik maar een topic op een ander forum moest openen ofzo![]()
Volgens mij komt er morgen weer wat beweging in de atmosfeer toch? Gelukkig maar, want dit soort dagen zijn als je vatbaar bent voor seasonal affective disorder (passende afkorting: SAD) echt killing.
Dacht dat jij me ging negeren...quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar kan je idd een mooi topic in een ander forum van FOK maken.
Misschien hebben andere mensen er wat aan.
Oja, maar je begint er zelf weer overquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dacht dat jij me ging negeren...
Ohh ok, wist niet dat de ignore-mode algemene voorwaarden had. Wel misleidend dit, maar oké.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Oja, maar je begint er zelf weer over
Vaag figuur ben je.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohh ok, wist niet dat de ignore-mode algemene voorwaarden had. Wel misleidend dit, maar oké.
Zo te horen heb ik niks gemist buiten vandaag. Normaal ben ik altijd op pad of onderweg, maar ik zit momenteel in thuisisolatie vanwege een positieve coronacheckquote:Op dinsdag 16 november 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohh ok, wist niet dat de ignore-mode algemene voorwaarden had. Wel misleidend dit, maar oké.
Lief blijven, jongens, lief blijvenquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Vaag figuur ben je.
Maar goed, tegen mods geen grote bek hier op FOK![]()
Ik ben al weer weg
Koop een heater en ga buiten zittenquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
Zo te horen heb ik niks gemist buiten vandaag. Normaal ben ik altijd op pad of onderweg, maar ik zit momenteel in thuisisolatie vanwege een positieve coronacheck
Nee, ik mag m'n voordeur niet uit !!!quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Koop een heater en ga buiten zitten
Het is bijna een geluk dat ik geen huisgenoten heb en dus vrij in m'n eigen woning en achtertuin kan bewegenquote:1. U heeft corona en gaat in isolatie. Dit zijn de leefregels voor de periode dat u thuis in isolatie gaat.
In isolatie gaan betekent dat u thuis op een eigen kamer blijft en daar ook slaapt. Uw huisgenoten komen niet op uw kamer. U heeft dus geen contact met uw huisgenoten.
Oei, sterkte!quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
Nee, ik mag m'n voordeur niet uit !!!
https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis
[..]
Het is bijna een geluk dat ik geen huisgenoten heb en dus vrij in m'n eigen woning en achtertuin kan bewegenWant die virusdeeltjes laten zich tegenhouden door een schutting
![]()
Mjah, ik heb geen klachten verder. Dus ik mag denk ik in m'n handjes knijpen. ben ook volledig gevaccineerd, heb me gisteren slechts laten testen uit solidariteit, er was verder geen aanleiding om moeten te testen.quote:
Hulde dat je dit doet.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:07 schreef DJMO het volgende:
[..]
Nee, ik mag m'n voordeur niet uit !!!
https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis
[..]
Het is bijna een geluk dat ik geen huisgenoten heb en dus vrij in m'n eigen woning en achtertuin kan bewegenWant die virusdeeltjes laten zich tegenhouden door een schutting
![]()
Ik houd me aan de regels ja, met tegenzin, en met een kritische blik, maar ik doe het wel.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:09 schreef aloa het volgende:
[..]
Hulde dat je dit doet.![]()
Ik denk dat heel veel gewoon al die regels negeren.
Wat ikzelf heel dom vind.
Haha! Testen uit solidariteitquote:Op dinsdag 16 november 2021 22:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mjah, ik heb geen klachten verder. Dus ik mag denk ik in m'n handjes knijpen. ben ook volledig gevaccineerd, heb me gisteren slechts laten testen uit solidariteit, er was verder geen aanleiding om moeten te testen.
quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch nog iets om het een “memorabele” dag te noemen, niet?
[ afbeelding ]
De eerste keer dat ik me liet testen was vanwege melding van de corona melder app. (ruim een jaar geleden) Die test was negatief. Tweede keer heb ik een zelftest gedaan omdat ik ineens snotverkouden was vanuit het niets. Die was ook negatief.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Haha! Testen uit solidariteit. ik heb ook wel eens gedacht om me gewoon zomaar eens te laten testen. gewoon uit nieuwsgierigheid. Omdat je ook corona kan hebben zonder het door te hebben. Maar goed, heb geen zelftesten en om daar nou een afspraak voor te maken is ook zoiets
Beterschap dan maar en hopende dat je er niet te veel last van hebtquote:Op dinsdag 16 november 2021 22:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik me liet testen was vanwege melding van de corona melder app. (ruim een jaar geleden) Die test was negatief. Tweede keer heb ik een zelftest gedaan omdat ik ineens snotverkouden was vanuit het niets. Die was ook negatief.
Gisteren dus test omdat vriendlief wel snotterig was, en uit voorzorg test wilde doen. Zijn test was negatief, en ik dus positief. De ironie
Die app heb ik niet. Ook niet nodigquote:Op dinsdag 16 november 2021 22:17 schreef DJMO het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik me liet testen was vanwege melding van de corona melder app. (ruim een jaar geleden) Die test was negatief. Tweede keer heb ik een zelftest gedaan omdat ik ineens snotverkouden was vanuit het niets. Die was ook negatief.
Gisteren dus test omdat vriendlief wel snotterig was, en uit voorzorg test wilde doen. Zijn test was negatief, en ik dus positief. De ironie
Dat was lang geleden. Best wel even wennen die zonquote:Op woensdag 17 november 2021 13:38 schreef INViCTuS het volgende:
Blauwe lucht en zon.
Was dat nou zo moeilijk
Ik schrok ervanquote:Op woensdag 17 november 2021 14:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat was lang geleden. Best wel even wennen die zon
Het schiet al aardig op!!quote:
Ik heb dr gezien een paar keer vandaag.. heerlijk weertje was hetquote:Op woensdag 17 november 2021 02:53 schreef Adrie072 het volgende:
De zon komt bijna op, gaan we 'm/haar? zien vandaag?
quote:Op donderdag 18 november 2021 11:39 schreef aloa het volgende:
Vanaf zondag draait de wind en komt dan uit het noorden. Maandagochtend nachtvorst.![]()
[ afbeelding ]
Gewoon puik weer vandaag. snap ook niet dat dat zo moeilijk moet zijnquote:Op donderdag 18 november 2021 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Heyy, wat zon vandaag, lekker!![]()
kijk, als het mooi weer is benoem ik dat ook
Donkere dagen voor kerst beginnen steeds vroeger lijkt het wel. Zo'n trieste verwachting heeft toch ook helemaal niemand wat aan. Je kan dan nog 100 keer beter 10-12 graden hebben. Had verwacht dat het dynamischer zou worden met soms een bui en soms zon, maar helaasquote:Op vrijdag 19 november 2021 10:26 schreef aloa het volgende:
Nog even genieten van de zonen daarna wordt het enorm grijs en donker weer. Waarbij de temperatuur in de nachten onder het vriespunt duikt.
[ afbeelding ]
Bijnaquote:Op vrijdag 19 november 2021 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf maandag tyfus koud, soms nat maar vooral weer grijs![]()
![]()
Over 3 maand is het al 1 maart en begint de lente weer
Nou idd, het is echt een drama. Ik denk dat we deze komende 3 maanden geen zon meer krijgen te zien. Het wordt echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Donkere dagen voor kerst beginnen steeds vroeger lijkt het wel. Zo'n trieste verwachting heeft toch ook helemaal niemand wat aan. Je kan dan nog 100 keer beter 10-12 graden hebben. Had verwacht dat het dynamischer zou worden met soms een bui en soms zon, maar helaas
Na 22 december nemen de kansen weer toequote:Op vrijdag 19 november 2021 11:25 schreef aloa het volgende:
[..]
Nou idd, het is echt een drama. Ik denk dat we deze komende 3 maanden geen zon meer krijgen te zien. Het wordt echt verschrikkelijk.
Maar dat gaat tergend langzaam hoor.quote:Op vrijdag 19 november 2021 11:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Na 22 december nemen de kansen weer toe. Worden de dagen weer langer
En dan in Januari echt winterweer.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:49 schreef INViCTuS het volgende:
Kouder weertype waarschijnlijk en gelukkig maar tijdelijk
[ twitter ]
Waar? In De Bilt bij mij grijs….grauw donker… en al eventjes regen .. nee was niets aan vandaag en nu gruwelijk koud.quote:
Jammer. Ik had graag weer rond de kerst die bak sneeuw gehad die we ook in 2009 hadden.quote:Op vrijdag 19 november 2021 14:49 schreef INViCTuS het volgende:
Kouder weertype waarschijnlijk en gelukkig maar tijdelijk
[ twitter ]
Ai ai...quote:Op maandag 22 november 2021 19:23 schreef INViCTuS het volgende:
Was misschien wel de mooiste dag van de maand en ik denk dat vandaag de zon evenveel uren scheen als de komende 2/3 weken bij elkaar. Uitgerekend vandaag had ik binnen een bhv cursus
Lijkt er wel een beetje op ja, maar echt waterkoud is het (nog) niet.quote:Op dinsdag 23 november 2021 20:21 schreef TLC het volgende:
Typisch winterbeeld zo buiten met die dichte mist en de donkerte
kan zo uit een Charles Dickens verhaaltje komen
Als ik je door je scherm terug naar Nederland kon trekken, zou ik dat doenquote:Op donderdag 25 november 2021 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, wat een heerlijk weertje vandaag. Strakblauw, zonnetje, graadje of 18 vanmiddag. Ik zeg: niks meer aan doen!
Ah je bent er, heerlijk! Hebben ze er ook taart?quote:Op donderdag 25 november 2021 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, wat een heerlijk weertje vandaag. Strakblauw, zonnetje, graadje of 18 vanmiddag. Ik zeg: niks meer aan doen!
Welk dorp zit je ook alweer? tot 28 januari, toch?quote:Op donderdag 25 november 2021 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is veruit het meest waardeloze weertype dat er bestaat. Het kan alleen nog kouder en kutter worden.quote:Op vrijdag 26 november 2021 14:06 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wat een baggerweer nu zeg pfff.
Niet herkenbaar, sorryquote:Op vrijdag 26 november 2021 14:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is veruit het meest waardeloze weertype dat er bestaat. Het kan alleen nog kouder en kutter worden.
Ja!quote:
Wisten we dat maarquote:Op vrijdag 26 november 2021 15:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja!Hoe groot zijn de kansen dat we (in februari?) op natuurijs kunnen schaatsen?
Yes, tot ongeveer half maart. Tussendoor misschien een week winter :p.quote:Op vrijdag 26 november 2021 16:03 schreef aloa het volgende:
Wat een pokkenweer, het lijkt verdomme wel herfst![]()
O, wacht
Niet alleen in de Alpen. Deze kaartjes zie je niet vaak, zo vroeg...quote:Op vrijdag 26 november 2021 17:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Yes, tot ongeveer half maart. Tussendoor misschien een week winter :p.
Hadden we hier maar bergen. In de Alpen krijgen ze dikke pakketten
Wat een sfeervol plaatje met paard.quote:Op zaterdag 27 november 2021 09:36 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dikke vlokken gevallen in Deventer
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |