SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Enkele leden voor nachtvorst. brrrrrrrrrrrquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:23 schreef aloa het volgende:
Voordeel van wintertijd is dat de pluim er eerder is.
[ afbeelding ]
dus je hebt niets aan dat kaartje eigenlijkquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:19 schreef Momo het volgende:
[..]
De temperatuur op een bepaalde drukhoogte, dus hoog in de lucht. Dus niet aan de grond.
Een paar idd.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Enkele leden voor nachtvorst. brrrrrrrrrrr
:|quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:29 schreef Paul het volgende:
[..]
dus je hebt niets aan dat kaartje eigenlijk
Juist wel, omdat het minder afhankelijk is van grondverschijnselen en dus een betere maat is voor de grootschalige temperatuur.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:29 schreef Paul het volgende:
[..]
dus je hebt niets aan dat kaartje eigenlijk
HIJ GAAT EEN KAARTJE VERSPREIDEN MET DAT HET -30 WORDT TERWIJL DAT OP 500 K M HOOGTE IS!quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Soms zeg je gewoon dingen die wat minder slim zijn
Straks koopmans hierquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:36 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
@:Haags @:Wereldgozer herrfst genot.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:45 schreef INViCTuS het volgende:
Bij passage KF kan de wind even goed uithalen vanavond. Misschien ook onweer erbij
Inderdaad het ellendig lange, trieste en treurige grijs is echt begonnen. Zal tot ongeveer half maart helaas niet anders zijn. 80% van de tijd grijs en somber.quote:
Hoop doet leven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 17:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Inderdaad het ellendig lange, trieste en treurige grijs is echt begonnen. Zal tot ongeveer half maart helaas niet anders zijn. 80% van de tijd grijs en somber.
Hopelijk breekt de zon wat vaker door en mogen we nog vaak temperaturen van 12-15 gaan krijgen de komende herfst maanden.
Normaal novemberweer
Voorlopig kunnen we ons opmaken voor vrij normaal novemberweer. Grijze momenten met hardnekkige bewolking en enkele opklaringen wisselen elkaar af. Soms valt een bui, maar echt nat lijkt het niet te worden. De temperatuur komt in de middag op 10 tot 12 graden uit en tijdens de nachten kan het landinwaarts weleens afkoelen tot in de buurt van het vriespunt als het even flink weet op te klaren.
Nog 7 weken tot de kortste dag en dan is het zo weer maartquote:
Ik niet hoorquote:Op zondag 31 oktober 2021 18:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Joh, je doet alsof het iets vreselijks is.
Als je de geänimeerde beelden ziet dan lijkt er af en toe sprake te zijn van radarblindheid. Dat er te veel neerslag in de buurt of voor de buienradar van het KNMI zit zodat de neerslag verderop opeens voor een paar beeldjes minder intens lijkt.quote:
Meeste mensen hebben juist een hekel aan de januari - april periode. Koud, donker, niks.quote:Op zondag 31 oktober 2021 18:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nog 7 weken tot de kortste dag en dan is het zo weer maart
Hmm, voor mij zijn november, december en januari de ergste maanden. Omdat ze het meest donker en grijs zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 19:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben juist een hekel aan de januari - april periode. Koud, donker, niks.
Nu tot het eind December is gezellig
Oh ja, als je moeite hebt met lengte van dagen dan kies je idd die periode.quote:Op maandag 1 november 2021 19:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hmm, voor mij zijn november, december en januari de ergste maanden. Omdat ze het meest donker en grijs zijn.
Februari is uiteraard koud, maar je merkt dan wel dat de dagen echt wat gaan lengen en in maart begint het er echt weer een beetje op te lijken kwa lentegevoel
Gevoelsmatig vind ik het tot nieuwjaar ook altijd wel te doen. Januari en februari kunnen me gestolen worden. Winter wordt het hier toch niet en meestal is het in die tijd intens grijs. Als het buiten maar een beetje licht is, dan is het wel te doen, maar donkergrijs zonder enige beleving en 1-5 graden is echt kansloos. Dat de dagen lengen in februari is inderdaad wel al een voordeel. Ik werk buiten, dus maak het wel veel bewust meequote:Op maandag 1 november 2021 19:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Meeste mensen hebben juist een hekel aan de januari - april periode. Koud, donker, niks.
Nu tot het eind December is gezellig
Laat het maar beginnen met sneeuwen op 22 december en dat er de 24e om en nabij de halve meter ligt. 4 januari mag het weer weg zijnquote:
Logisch, kijk maar eens naar de lucht. De wolken zijn veel groter dan de zon.quote:Op dinsdag 2 november 2021 14:04 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Toch apart...
Als het in het noordoosten zou regenen dan woon ik in het noordoosten
Maar als er volgens de weerberichten op verschillende media zeggen dat in het noordoosten de zon schijnt woon ik er kennelijk niet.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat DASOO met smart hierop heeft gewacht en helemaal door het dolle heen is dat we dit het komende halfjaar ongeveer dagelijks kunnen lezen.quote:
Fotogeniek is de herfst absoluutquote:Op woensdag 3 november 2021 09:39 schreef Perrin het volgende:
Prachtige herfstochtend met een beetje mist en de zon die strijklicht levert.
Dit seizoen <3
quote:Op woensdag 3 november 2021 09:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat DASOO met smart hierop heeft gewacht en helemaal door het dolle heen is dat we dit het komende halfjaar ongeveer dagelijks kunnen lezen.
Beetje wind mag juist wel. gaat die mist wegquote:Op woensdag 3 november 2021 11:20 schreef bloodymary1 het volgende:
En het waait niet meer, dat is ook al fijn. De blaadjes kleuren best laat dit jaar. Vanwege al die nattigheid zeker. Ik weet nog dat ze in 2018 al in augustus van de bomen vielen.
Oh, die is hier niet. Allemaal naar jullie gewaaid..quote:Op woensdag 3 november 2021 11:44 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Beetje wind mag juist wel. gaat die mist weg
De wolkenradar laat toch echt zien dat limburg momenteel in de bewolking / motregen zit.quote:Op woensdag 3 november 2021 11:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, die is hier niet. Allemaal naar jullie gewaaid..
Het is ook bewolkt. Maar hij had het over mist!!! Het mistnie.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
De wolkenradar laat toch echt zien dat limburg momenteel in de bewolking / motregen zit.
Pics van je blauwe hemel dan!!!
Ja nee maar jij deed weer voorkomen alsof het 25 graden en zonnig is bij jou. Ik heb je wel door, boefje!quote:Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is ook bewolkt. Maar hij had het over mist!!! Het mistnie.
quote:Op woensdag 3 november 2021 11:12 schreef dick_laurent het volgende:
Dit is echt zulk deprimerend weer. Heeft echt niemand ook maar enig plezier aan, lijkt mij. Donkergrijs en koud
Vies schimmelweer dit. 100% lv
Maar goed, het stortregent niet, dat is al heel wat tegenwoordig.
Huh? Haha. Ik moet niet lopen tijdens werk en dan proberen te typenquote:Op woensdag 3 november 2021 14:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zit ge nu mijn woorden te verdraaien?
Links de snoeischaar, rechts je telefoonquote:Op woensdag 3 november 2021 14:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Huh? Haha. Ik moet niet lopen tijdens werk en dan proberen te typen
Voorouder van me was begin 18e eeuw klerk en opzichter van het houtmagazijn van Zutphen. Dat magazijn bevond zich in de Drogenapstoren.quote:Op woensdag 3 november 2021 18:49 schreef INViCTuS het volgende:
Ok, kon wel een mooie foto maken
[ twitter ]
Hier komt het zonnetje er even door. Best lekkerquote:
Kopje thee, dekentje, warme trui. Lekker cocoonen.quote:
quote:Op donderdag 4 november 2021 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kopje thee, dekentje, warme trui. Lekker cocoonen.
Zonnige en warme periode? Bij jou zekerquote:Op donderdag 4 november 2021 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]zalig. Dat in de herfst/winter afwisselen met af en toe een zonnige en warme periode en het is perfect. Hier vermoedelijk volgende week weer die kant op. Daarom wel even nog wat vitamine D scoren nu bij een zomerse 25,5°C
Iemand vergeten de föhn uit te zetten want op veel andere plekken in het land komt het met moeite boven de 15 graden uit
Warm in deze zin natuurlijk relatiefquote:Op donderdag 4 november 2021 19:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zonnige en warme periode? Bij jou zeker. De eerstvolgende zonnige en warme periode hier verwacht ik eigenlijk niet voor eind maart/begin april. Misschien een beetje zonnig, maar warm in ieder geval niet.
Die paar hele warme twintigers in februari, was dat niet de reden waarom we nul lente en zomer hebben gehad?quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Warm in deze zin natuurlijk relatiefEn afgelopen februari was in Nederland bijvoorbeeld nog prachtig. Zo'n maand als dat je ergens in het oosten of zuidoosten van het continent verwacht. Veel zon en een zeer koude periode direct opgevolgd door een bijzonder warme
Hele week al best wat mooie zonnige uurtjes hier (met dan ook wat uren regen).quote:
Eerste lijkt me nietquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die paar hele warme twintigers in februari, was dat niet de reden waarom we nul lente en zomer hebben gehad?
Doe mij maar gewoon een lente en zomer. En dit soort extreem rare temperaturen in de winter kunnen we skippen.![]()
Vrij random station dat voor heel veel modellen gebruikt wordt. Ook bij die van mijquote:Op vrijdag 5 november 2021 13:00 schreef Coelho het volgende:
Mijn binnen/buitenthermometer heeft het na een jaar of 20 begeven. Nu wil ik wat nieuws, liefst wat geavanceerder. Nu kwam ik een aantal positieve reviews tegen van de Alecto WS-5500. Iemand in dit topic die ervaring heeft met dit station?
Is geluktquote:
Maar die -10 hebben wij toch nooit.quote:Op vrijdag 5 november 2021 14:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Eerste lijkt me nietIk ben wel fan van grote winterse tegenstellingen. Hele maand -10 heb je in NL ook niets aan joh
Uberhaupt niet in een grote stad. Alleen maar leuk als je een beetje op de buiten en bij een berg in de buurt woont.
Afgelopen winter toch nog? Ja, niet een maand langquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:58 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar die -10 hebben wij toch nooit.
Dat zeggen ze aan de andere kant van de berg ook ja. Daar is het 20 graden kouderquote:
Grote verschillenquote:Op vrijdag 5 november 2021 14:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Is geluktIk heb zelf 31,9°C gemeten. Het officiële station van de stad staat lager. Die is op 33,2°C terecht gekomen. Föhn heeft goed z'n werk gedaan voor de regio. En in grote delen van het zuiden de hele dag mistig en temperaturen rond de 10/12 graden
[ afbeelding ]
Hier werd geschaatst op de elfstedenroute.quote:Op vrijdag 5 november 2021 15:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Afgelopen winter toch nog? Ja, niet een maand lang
Prima apparaat gebruik hem al jaren. Begin was eventjes werk met wat afstellen want de zonkracht was te hoog. Mooi dat alle gegevens online te raadplegen zijn in wunderground en wethercloud. Ben er zeer over te spreken. Batterijen ook nog nooit hoeven te vervangen. Enige nadeel is de kijkhoek van het display.quote:Op vrijdag 5 november 2021 13:00 schreef Coelho het volgende:
Mijn binnen/buitenthermometer heeft het na een jaar of 20 begeven. Nu wil ik wat nieuws, liefst wat geavanceerder. Nu kwam ik een aantal positieve reviews tegen van de Alecto WS-5500. Iemand in dit topic die ervaring heeft met dit station?
Batterij is prima ja. Werkt natuurlijk grotendeels op de zonnepaneel.quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:22 schreef CyberCow het volgende:
[..]
Prima apparaat gebruik hem al jaren. Begin was eventjes werk met wat afstellen want de zonkracht was te hoog. Mooi dat alle gegevens online te raadplegen zijn in wunderground en wethercloud. Ben er zeer over te spreken. Batterijen ook nog nooit hoeven te vervangen. Enige nadeel is de kijkhoek van het display.
Hoe lang laad je zo'n ding dan eigenlijk op? In het herfst halfjaar schijnt hier de zon namelijk amperquote:Op vrijdag 5 november 2021 17:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Batterij is prima ja. Werkt natuurlijk grotendeels op de zonnepaneel.
Ik heb op 24 februari met mijn dochter op de Lemelerberg gewandeld en we liepen in t-shirt want het was kneiterwarm. De auto gaf 21 graden aan toen we weer weg gingen.quote:Op vrijdag 5 november 2021 10:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Warm in deze zin natuurlijk relatiefEn afgelopen februari was in Nederland bijvoorbeeld nog prachtig. Zo'n maand als dat je ergens in het oosten of zuidoosten van het continent verwacht. Veel zon en een zeer koude periode direct opgevolgd door een bijzonder warme
Dan neemt de batterij het over als er onvoldoende stroom kan worden geleverdquote:
quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Batterij is prima ja. Werkt natuurlijk grotendeels op de zonnepaneel.
hihi !quote:Op vrijdag 5 november 2021 17:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hoe lang laad je zo'n ding dan eigenlijk op? In het herfst halfjaar schijnt hier de zon namelijk amper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |