Dit tot kerst zou fijn zijnquote:Op donderdag 28 oktober 2021 14:56 schreef Dven het volgende:
Europees vastenland ligt er zonnig bij
[ afbeelding ]
Ja maar dan nog wel 10 graden warmer en liefst tot februari. En graag een kentering van de aarde want het levert alsnog te weinig zonuren op. Ah en soms een onweersbui.quote:
Wil jij dat, ja? Voor herfst begrippen vind ik dit prima en neem er genoegen meequote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja maar dan nog wel 10 graden warmer en liefst tot februari. En graag een kentering van de aarde want het levert alsnog te weinig zonuren op. Ah en soms een onweersbui.
Dat kan niet. Deze omstandigheden hebben zuidwestelijke aanvoer.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:42 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Deze omstandigheden met -10 is ook prima hoor!
I know, nou ja je begrijpt me wel denk ikquote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan niet. Deze omstandigheden hebben zuidwestelijke aanvoer.
Nee, want zo bedoelde ik het nietquote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:45 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
I know, nou ja je begrijpt me wel denk ik
Onder de tijd zit iets spannendsquote:Op donderdag 28 oktober 2021 14:56 schreef Dven het volgende:
Europees vastenland ligt er zonnig bij
[ afbeelding ]
Je kan ze trouwens bijna over elkaar heen leggen
[ afbeelding ]
Zou dat niet eerder zuidoostelijk moeten zijn?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat kan niet. Deze omstandigheden hebben zuidwestelijke aanvoer.
Klopt ja, midoosten van de middellandse zee is druk dit jaar. Zeker al de derde in de voorbije anderhalve maand die graag een medicane wil worden. Deze lijkt in tegenstelling tot de voorgaande twee in die opzet te gaan slagen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Onder de tijd zit iets spannends
WKN / Medicane Apollo onderweg naar het zuiden van Italië
Zo'n aanvoer komt uiteindelijk met gortdroge snijdend koude luchtquote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Zou dat niet eerder zuidoostelijk moeten zijn?
Ah, je hebt het echt over in de winter. Goed mogelijk dan. Maar is 's winters wel de meest verraderlijke van de windrichtingen. ZO kan evengoed ijs- en ijskoud als zeer warm zijn. Beetje afhankelijk wat voor weer het in die contreien is. Bij alle windrichtingen staat het weerbeeld over het algemeen wel vast ja.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 17:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo'n aanvoer komt uiteindelijk met gortdroge snijdend koude lucht
Daarom zeg ik ook de huidige situatie tot juniquote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah, je hebt het echt over in de winter. Goed mogelijk dan. Maar is 's winters wel de meest verraderlijke van de windrichtingen. ZO kan evengoed ijs- en ijskoud als zeer warm zijn. Beetje afhankelijk wat voor weer het in die contreien is. Bij alle windrichtingen staat het weerbeeld over het algemeen wel vast ja.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Grijze stratus is altijd saai, lelijk en kut. Echt precies niemand die daar wat aan heeft
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat bijvoorbeeld het weerbeeld van maart 2013 veruit het kutste is wat bestaat. Niet vanwege de temps, maar die vieze warmtezuigende wind en grijze soep.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 15:42 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Deze omstandigheden met -10 is ook prima hoor!
Quote aanpassen, twee dagen banquote:
Mja en nee. In de winter is het nooit echt warm alleen minder koud. Dan heb ik liever rond het vriespunt met de zon erbij dan grijs en 7 of 10 gradenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]![]()
En ik ben de enige die liever grijs en warm heeft dan snijdend windje, blauw en zon.
Kou: nee bedankt.
Ik ga voor zon en 0 gradenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mja en nee. In de winter is het nooit echt warm alleen minder koud. Dan heb ik liever rond het vriespunt met de zon erbij dan grijs en 7 of 10 graden
haha! Ik zie dat nu pas. Dat ging op mobiel niet helemaal goedquote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Quote aanpassen, twee dagen ban
Oh ja, nou als Pietje zo'n voorspelling doet dan kan de BBQ aan.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:53 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde Piet Paulusma zeggen dat we volgende week een dikke winterjas nodig hebben, laat maar komen die sneeuw dan
k*t die heb ik nietquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:53 schreef TLC het volgende:
Ik hoorde Piet Paulusma zeggen dat we volgende week een dikke winterjas nodig hebben, laat maar komen die sneeuw dan
Beide goedquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:56 schreef Haags het volgende:
[..]
Oh ja, nou als Pietje zo'n voorspelling doet dan kan de BBQ aan.
quote:Op zondag 31 oktober 2021 01:55 schreef MissHobje het volgende:
Poolicht kansen deze nacht ..
https://www.ad.nl/binnenl(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Op 5km hoogtequote:
850 hPa is eigenlijk ongeveer op 1,5 km hoogte. Maar het wordt dus inderdaad niet -30 op 2m in die voorspelling.quote:
Maar dat kaartje waar -30 op staat is 500 hPaquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:00 schreef Momo het volgende:
[..]
850 hPa is eigenlijk ongeveer op 1,5 km hoogte. Maar het wordt dus inderdaad niet -30 op 2m in die voorspelling.
Ah ok ik drukte alleen op het eerste plaatje in de tweet.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat kaartje waar -30 op staat is 500 hPa
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ah ok ik drukte alleen op het eerste plaatje in de tweet.
Wat staat er nou op dat kaartje. snap het nietquote:Op zondag 31 oktober 2021 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar dat kaartje waar -30 op staat is 500 hPa
[ afbeelding ]
De temperatuur op een bepaalde drukhoogte, dus hoog in de lucht. Dus niet aan de grond.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Wat staat er nou op dat kaartje. snap het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |