Zie je ook niet vaak idd.quote:Op zondag 14 november 2021 11:32 schreef pullup het volgende:
[..]
Wat een eensgezindheid in de lijntjes voor de komende week
Rond 6 graden. Waarschijnlijk net zo grijs als nu, dus dan heb je er nog minder aan. Dan toch liever 10-12 gradenquote:
Echt he. In de afgelopen anderhalve week heeft er vrijwel continue een soort van egaalgrijze deken aan bewolking boven mij gehangen zonder enige dynamiek of zon.quote:Op maandag 15 november 2021 08:12 schreef INViCTuS het volgende:
Waarom is het in die 5 maanden durende herfst toch altijd zo lang intens triest, lelijk en dodelijk saai weer met alleen maar deprimerende grijze troep?!. Volgens mij halen we de rest van dit jaar de dubbele cijfers voor zon uren niet meer
Misschien kan je in Relaties & Psychologie er een topic over openen.?quote:Op maandag 15 november 2021 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb dus ook liever zon, mijn winterdepressie is elk jaar een uitdaging voor me. Daarom heb ik er ook wat aan gedaan dit jaar.![]()
Maar goed, hier op WKN wordt al snel een andere mening/beleving weggezet als gejammer en dat je het maar moet "accepteren". Veel makkelijker natuurlijk.
Waarom zou ik er een apart topic over moeten openen.quote:Op maandag 15 november 2021 09:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Misschien kan je in Relaties & Psychologie er een topic over openen.?
Of een apart topic hier in WKN
Je post het gemiddeld 20 keer per topic, maar goed.quote:Op maandag 15 november 2021 09:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom zou ik er een apart topic over moeten openen.Zo vaak post ik hier ook weer niet.
Bovendien, alleen omdat sommigen niks willen horen behalve de standaard oneliners zoals "Lekker frisjes vandaag!"
of een pluim posten? Een beetje variatie of tegengeluid is toch geen ramp?Ik reageerde tevens op @:Invictus zijn post, dus vanwaar de bemoeienis eigenlijk?
Dit is gewoon wegpesten wat jij nu doet omdat de 'toon' van het bericht je niet bevalt vind ik.
Maar goed anyway, ik ben er alweer over uitgeluld hoor, no worries. Carry on
Alrighty! Doe dat dan ook voortaan ajb ipv steeds tegen me te lopen jankenquote:Op maandag 15 november 2021 10:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Je post het gemiddeld 20 keer per topic, maar goed.
Ik kan je helaas niet blokkeren dus dan maar negeren.
Scandi-hoog is toch juist gunstig voor ons normaalgesprokenquote:Op maandag 15 november 2021 10:13 schreef aloa het volgende:
Volgende week (waarschijnlijk) veel lagedruk boven Scandinavië, waardoor bij ons een koudere stroming uit het noorden op gang komt, waarbij de kans op sneew(buien) aanwezig is.
En grotere kans op zon.![]()
[ afbeelding ]
Klopt, dus accepteren en door. Het is overigens herfst en verwacht dat dat ook zo blijft. Winter zal het max 2 weken worden.quote:Op maandag 15 november 2021 09:12 schreef aloa het volgende:
Wat een gejammer weer.![]()
Het is herfst mensen en daarna winter...accepteer het![]()
Ik heb ook liever zon.
Voor koud winterweer wel idd. Met deze stroming zal het hooguit een paar graden vriezen ( in de nachten).quote:Op maandag 15 november 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scandi-hoog is toch juist gunstig voor ons normaalgesproken
Is maar net wat je gunstig vindtquote:Op maandag 15 november 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scandi-hoog is toch juist gunstig voor ons normaalgesproken
OPBOKKEN MET DIE HERFSTquote:Op maandag 15 november 2021 09:12 schreef aloa het volgende:
Wat een gejammer weer.![]()
Het is herfst mensen en daarna winter...accepteer het![]()
Ik heb ook liever zon.
Ik heb deze maar ik moet bekennen dat ik hem niet meer gebruik.quote:Op maandag 15 november 2021 11:11 schreef Nattekat het volgende:
@:dick_laurent heb je niet toevallig zo'n ding over voor mijn bureau?
Ik ga het in overweging nemenquote:Op maandag 15 november 2021 11:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb deze maar ik moet bekennen dat ik hem niet meer gebruik.
Niet omdat ie me niet bevalt hoor, maar ik ga deze winter toch voor het grootste deel weg dus ik heb hem niet echt meer nodig. Mocht je hem voor een vriendelijk prijsje willen overnemen stuur maar een DM.
Komt een aardige bak wit licht vanaf en is kwa formaat ongeveer zo groot als een iPad (met standaard ad achterkant zodat ie rechtop je bureau kan staan.
Kijk er nu al naar uit!quote:Op dinsdag 16 november 2021 07:15 schreef INViCTuS het volgende:
Morgenmiddag misschien zon! Zou wel uniek zijn
Komende 4 dagen zien er qua temperatuur beter uitquote:Op dinsdag 16 november 2021 12:26 schreef aloa het volgende:
Temperatuur stijgt nog wat, maar keldert op lange termijn naar nog geen 5 graden overdag en in de nacht vorst.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:36 schreef Kriegel het volgende:
Treurigste. Dag. Ever.
Het is hier niet eens licht geweest man.
Was het maar blauw.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Blauw, blauw blauw.
De opbrengstgrafiek van mijn zonnepanelen is ook al twee dagen niet van de nullijn los gekomen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen het grijze weer het motregent ook aan een stuk door, plus de korte (en steeds korter wordende) dagen maken sommige mensen incluis mij gewoon down. Ik heb er elk jaar weer last van in ieder geval
Precies, nu zijn wij mensen geen zonnepanelen, maar we hebben wel gewoon zonlicht nodig. De één kan er slechter tegen dan de ander.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:49 schreef qajariaq het volgende:
[..]
De opbrengstgrafiek van mijn zonnepanelen is ook al twee dagen niet van de nullijn los gekomen.
Ik heb er geen last van.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Precies, nu zijn wij mensen geen zonnepanelen, maar we hebben wel gewoon zonlicht nodig. De één kan er slechter tegen dan de ander.
Er zijn mensen die er letterlijk aan onderdoor gaan. Daar helpt geen daglichtlamp tegen helaas.quote:Op dinsdag 16 november 2021 17:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik heb er geen last van.
Goed, snap ook wel dat er mensen zijn die dat wel hebben...
Dat schijnt heel erg te zijn in het hoge noorden, waar het nog veel erger is (bijna de hele dag donker).quote:Op dinsdag 16 november 2021 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zijn mensen die er letterlijk aan onderdoor gaan. Daar helpt geen daglichtlamp tegen helaas.
Ik heb er ook last van hoor. Dit jaar nog erger dan anders, zit voor het eerst in m'n leven aan de antidepressivia, wat wel redelijk goed helpt gelukkig. En ik heb altijd veel verlichting aan in huis. Weliswaar geen daglichtlampen, maar wel hele felle.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is niet alleen het grijze weer het motregent ook aan een stuk door, plus de korte (en steeds korter wordende) dagen maken sommige mensen incluis mij gewoon down. Ik heb er elk jaar weer last van in ieder geval
Hier heeft toch ook echt niemand wat aan? Dit is echt bijna het ergste wat er is. Potdichte mist vind ik misschien nog wel erger. Ik werk de hele dag buiten, dus merk het wel altijd heel erg.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat gejaag op cijfertjes heb ik sowieso nooit begrepen. Weerbeeld is veel belangrijker, maar als het dan toch pauper deluxe zoals nu is, doe dan maar wat zachter ipv smerig waterkoude.quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier heeft toch ook echt niemand wat aan? Dit is echt bijna het ergste wat er is. Potdichte mist vind ik misschien nog wel erger. Ik werk de hele dag buiten, dus merk het wel altijd heel erg.
En dan vinden mensen het ook nog eens fijn als het kouder gaat worden richting 4/5 graden. Nou, jottem. Heb liever 10-12 graden met dit weer, dan 4/5. Tenzij de zon schijnt.
Goed, het is maar te accepteren want we doen er niks aan
Toch, qua stand van de zon is die momenteel in Zuid Europa toch niet heel veel anders? Waarom is het daar dan makkelijk heel zonnig?
Beter wat dynamischer weer. Af en toe een bui regen met zon afgewisseld is helemaal niet zo erg
Morgenmiddag zonquote:Op dinsdag 16 november 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, ik had het dus gister ook over winterdepressie en hoe zwaar dat op een mens kan wegen. Maar toen kreeg ik te horen dat ik maar een topic op een ander forum moest openen ofzo![]()
Maar goe, ja vandaag was wel echt een dieptepunt.
Volgens mij komt er morgen weer wat beweging in de atmosfeer toch? Gelukkig maar, want dit soort dagen zijn als je vatbaar bent voor seasonal affective disorder (passende afkorting: SAD) echt killing.
Daar kan je idd een mooi topic in een ander forum van FOK maken.quote:Op dinsdag 16 november 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, ik had het dus gister ook over winterdepressie en hoe zwaar dat op een mens kan wegen. Maar toen kreeg ik te horen dat ik maar een topic op een ander forum moest openen ofzo![]()
Maar goe, ja vandaag was wel echt een dieptepunt.
Volgens mij komt er morgen weer wat beweging in de atmosfeer toch? Gelukkig maar, want dit soort dagen zijn als je vatbaar bent voor seasonal affective disorder (passende afkorting: SAD) echt killing.
Dacht dat jij me ging negeren...quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:28 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar kan je idd een mooi topic in een ander forum van FOK maken.
Misschien hebben andere mensen er wat aan.
Oja, maar je begint er zelf weer overquote:Op dinsdag 16 november 2021 21:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dacht dat jij me ging negeren...
Ohh ok, wist niet dat de ignore-mode algemene voorwaarden had. Wel misleidend dit, maar oké.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:32 schreef aloa het volgende:
[..]
Oja, maar je begint er zelf weer over
Vaag figuur ben je.quote:Op dinsdag 16 november 2021 21:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ohh ok, wist niet dat de ignore-mode algemene voorwaarden had. Wel misleidend dit, maar oké.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |