abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201446799
Een twintigjarige medewerker in een pompstation in het West-Duitse Idar-Oberstein is zaterdagavond doodgeschoten omdat hij weigerde bier te verkopen aan een man zonder mondkapje. De dader is zondagochtend opgepakt.

De verdachte verklaarde dat de "druk van de pandemie hem dwong" de medewerker door het hoofd te schieten. De 49-jarige man zou het gevoel hebben gehad dat hij in een hoekje werd geduwd en "zag geen andere oplossing", melden lokale aanklagers.

De schutter probeerde zaterdagavond twee sixpacks bier te kopen, maar de medewerker wees hem op de verplichting een mondmasker te dragen in de winkel. Hierop verliet de man het pompstation.

Een uur later keerde hij met een mondkapje op terug en wilde hij weer bier kopen. Toen hij het bier bij de kassa neerzette, trok hij het masker van zijn gezicht af. De verkoper probeerde de man weer aan te sporen zich aan de mondkapjesplicht te houden. De man trok toen een vuurwapen en schoot de medewerker in het hoofd.

https://www.nu.nl/buitenl(...)em-bier-weigert.html

:M
  Spellchecker maandag 20 september 2021 @ 21:43:34 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  maandag 20 september 2021 @ 21:43:57 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201446848
Jezus, het zal je kind maar zijn die savonds op zijn bijbaantje aan gort wordt geschoten om een mondkapje ;( .
  maandag 20 september 2021 @ 21:44:04 #4
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_201446850
Tering!! |:( :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 20 september 2021 @ 21:45:28 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201446894
:N :N :N :N :N

Tja, je kon hier op wachten. Dit is een voorbeeld van een lonewolf waar de NCTV al maanden geleden voor waarschuwde. Mensen laten zich gek maken door de onzinverhalen van Engel & Co en dan krijg je dus dit.....

[ Bericht 17% gewijzigd door Starhopper op 20-09-2021 21:54:47 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201446900
Had die pompmedewerker geen bierkapje op dan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_201446927
Dat krijg je wanneer winkelbediendes als handhaver gaan optreden.
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 21:49:07 #8
88815 The_Emotion
98.3
pi_201446978
Een van de bijwerkingen van corona is dat mensen sneller getriggerd worden.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  Forum Admin maandag 20 september 2021 @ 21:49:35 #9
35723 crew  GGMM
pi_201446991
Dat hij geen mondkapje droeg is natuurlijk niet juist, maar ik vind het toch wel iets erger dat hij iemand vermoordt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201447070
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:49 schreef GGMM het volgende:
Dat hij geen mondkapje droeg is natuurlijk niet juist, maar ik vind het toch wel iets erger dat hij iemand vermoordt.
En het bier weigeren? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_201447074
wappies gonna wappie. Doodstraf voor die nazi.
U MAD?
  maandag 20 september 2021 @ 21:54:39 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201447076
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 21:49 schreef The_Emotion het volgende:
Dodelijke combinatie als iemand een wapen met een trekker heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 20 september 2021 @ 21:56:57 #13
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_201447125
Sommige mensen radicaliseren helemaal door dat domme internet. Vooral youtube en Facebook zijn boosdoeners met de meest debiele theorien over covid gelinkt aan 5G, reptielen, platte aarde, loeminaties, vrijmetselaars, Bilderberg, de meest maffe theorien gaan daar rond en toch met veel te weinig optreden hiertegen, ook nu nog.

Een vriend van me, vroeger echt goede vriend we trokken samen op, intelligent, belezen, sociaal ingesteld, is nu helemaal de weg kwijt en gelooft in vrijwel alle onzinverhalen van youtube. Hij radicaliseert en het contact is nu ook niet meer erg goed. We staan steeds verder van elkaar. Erg jammer. ;(

Ik denk niet dat hij echt zo door gaat draaien dat hij mensen iets aan gaat doen, zo is hij niet.

Maar ik zie hem wel telkens verder de afgrond in verdwijnen en telkens maffere theorien aanhangen allemaal van het internet. Televisie en kranten gelooft hij niet, maar alles op youtube is waar volgens hem. :{
pi_201447193
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 21:49 schreef The_Emotion het volgende:
Bij mensen die psychisch toch al instabiel zijn, anders doe je zoiets extreems niet.
Wat een vreselijk iets dit ;(
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201447244
quote:
7s.gif Op maandag 20 september 2021 21:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sommige mensen radicaliseren helemaal door dat domme internet. Vooral youtube en Facebook zijn boosdoeners met de meest debiele theorien over covid gelinkt aan 5G, reptielen, platte aarde, loeminaties, vrijmetselaars, Bilderberg, de meest maffe theorien gaan daar rond en toch met veel te weinig optreden hiertegen, ook nu nog.

Een vriend van me, vroeger echt goede vriend we trokken samen op, intelligent, belezen, sociaal ingesteld, is nu helemaal de weg kwijt en gelooft in vrijwel alle onzinverhalen van youtube. Hij radicaliseert en het contact is nu ook niet meer erg goed. We staan steeds verder van elkaar. Erg jammer. ;(

Ik denk niet dat hij echt zo door gaat draaien dat hij mensen iets aan gaat doen, zo is hij niet.

Maar ik zie hem wel telkens verder de afgrond in verdwijnen en telkens maffere theorien aanhangen allemaal van het internet. Televisie en kranten gelooft hij niet, maar alles op youtube is waar volgens hem. :{
Wat verdrietig voor je.
Zelf ben ik ook een vriendschap kwijtgeraakt. Diegene is fullblown complotwappie geworden en kan over niks anders meer praten. Dodelijk vermoeiend en vooral heel frustrerend.
Ook hem zie ik op Twitter steeds verder radicaliseren. Vrienden heeft hij nauwelijks meer over.
pi_201447305
Ongetwijfeld genoeg wappies die hier begrip voor hebben :')
  Redactie Frontpage maandag 20 september 2021 @ 22:08:17 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_201447333
Gedwongen voelen? Hij heeft duidelijk weer een reactie uitgelokt door zijn mondkapje te verwijderen. Deze rondhond heeft moord gepleegd, heeft niets te maken met 'gedwongen' worden. LEBENSLANG!
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_201447353
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:44 schreef puzziepie het volgende:
Tering!! |:( :')
pi_201447367
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:06 schreef NightDancert het volgende:
Ik mag toch werkelijk hopen van niet :{
pi_201447376
quote:
6s.gif Op maandag 20 september 2021 21:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Je moet mensen ook met rust laten, eigen schuld. Als ze geen mondkapje willen dragen, laat ze toch lekker. Wat is het nou voor moeite om biertjes te verkopen aan iemand die geen mondkapje draagt. Komt gewoon over als dwarsbomen.
Hoeveel biertjes moet je verkopen om een boette of gedwongen sluiting te compenseren?
  Redactie Frontpage maandag 20 september 2021 @ 22:12:41 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_201447397
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel biertjes moet je verkopen om een boette of gedwongen sluiting te compenseren?
Wat is dat? Een boete in het verleden?
Ta mre
El Coo
ウイスキー
pi_201447399
quote:

[..]
Dat zal zo'n 20 jarige medewerker toch aan zijn reet roesten, is de eigenaar zijn probleem.
pi_201447496
quote:

[..]
De boete is altijd voor degene die geen mondkapje opheeft, niet de winkel zelf.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 20 september 2021 @ 22:19:08 #24
pi_201447513
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:10 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik mag toch werkelijk hopen van niet :{
Niet alle wappies, maar zeker wel een groot deel van de wappies.

Ik vind dat techreuzen veel meer dan nu het geval is eindelijk eens echt hun verantwoording moeten nemen. Door allerlei oproepen tot geweld te laten staan, bewust of onbewust (ook na herhaaldelijke melding dat e.e.a. in strijd is met de strafwet), draagt men medeverantwoordelijkheid.
Het bewust of onbewust laten staan van allerlei flauwekul waardoor de pandemie verergert en het geweld verergert, de tweedracht verergert en er nu ook moorden worden gepleegd is strafbaar. Niet handelen, wanneer handelen geboden is, is strafbaar.

Bedrijven als youtube en feestboek moeten desnoods gedwongen worden eindelijk te handelen, eindelijk echt dus te handelen en strafbare content te verwijderen.
Er wordt nu eindelijk mondjesmaat opgetreden, maar het is veel te summier. Er vallen doden, er zijn reeds vele doden gevallen. Het dieptepunt was waarschijnlijk de bestorming van het Witte Huis. Echt ziek. Te ziek voor woorden.
  maandag 20 september 2021 @ 22:20:12 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201447532
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 22:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat techreuzen veel meer dan nu het geval is eindelijk eens echt hun verantwoording moeten nemen. Door allerlei oproepen tot geweld te laten staan, bewust of onbewust (ook na herhaaldelijke melding dat e.e.a. in strijd is met de strafwet), draagt men medeverantwoordelijkheid.
Het bewust of onbewust laten staan van allerlei flauwekul waardoor de pandemie verergert en het geweld verergert, de tweedracht verergert en er nu ook moorden worden gepleegd is strafbaar. Niet handelen, wanneer handelen geboden is, is strafbaar.

Bedrijven als youtube en feestboek moeten desnoods gedwongen worden eindelijk te handelen, eindelijk echt dus te handelen en strafbare content te verwijderen.
Er wordt nu eindelijk mondjesmaat opgetreden, maar het is veel te summier. Er vallen doden, er zijn reeds vele doden gevallen. Het dieptepunt was waarschijnlijk de bestorming van het Witte Huis. Echt ziek. Te ziek voor woorden.
Amen
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 september 2021 @ 22:21:08 #26
pi_201447551
quote:
16s.gif Op maandag 20 september 2021 22:20 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Amen
Amen, broeder.
  maandag 20 september 2021 @ 22:25:02 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201447612
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:06 schreef NightDancert het volgende:
Ik durf niet in telegram en facebookgroepen te kijken. Zal mij ook niets verbazen als Engel dit nieuwsbericht gaat misbruiken.
pi_201447716
quote:
7s.gif Op maandag 20 september 2021 22:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Omdat sommige mensen het nut er gewoon niet van inzien.
Vergeet aanstaand weekend - in je gehuurde doktersjas - niet weer te demonstreren tegen de gewelddadige dictatuur in Nederland.

Gaan jullie binnenkort weer 'foto's voor later maken'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 22:30:30 #29
pi_201447717
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:03 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wat verdrietig voor je.
Zelf ben ik ook een vriendschap kwijtgeraakt. Diegene is fullblown complotwappie geworden en kan over niks anders meer praten. Dodelijk vermoeiend en vooral heel frustrerend.
Ook hem zie ik op Twitter steeds verder radicaliseren. Vrienden heeft hij nauwelijks meer over.
Mensen isoleren zichzelf en radicaliseren dientengevolge verder. Het is een negatieve spiraal.
Die vriend van mij had vroeger echt veel vrienden, veel sociale contacten. Maar nu is hij alleen, mensen keren zich van hem af, hij kent alleen nog wat anderen wappies waarvan enkelen van die wappies wel echt radicaal zijn en ook echt overgaan tot geweld en bedreigingen ook naar ministers, mensen van het OMT, burgemeesters enzovoort. Ik hoop dat hij de druk van de andere wappies kan weerstaan, hij heeft een goede baan waar geen vaccinatieplicht geldt, dus wellicht snapt hij dat hij geen illegale acties moet gaan ondernemen, anders is hij zijn VOG kwijt en zit hij in de bijstand en radicaliseert hij nog verder.

Het is moeilijk, maar eigenlijk is het juist zaak dat deze wappies niet verder vereenzamen. Het idee van een covid-QR-check is dus niet zo handig, want door grotere uitsluiting, voelen de wappies zich in hun gelijk gesteld en door uitsluiting vereenzamen ze verder en dreigt verdere radicalisatie.

Ik wil toch op een of andere wijze contact proberen te blijven houden met deze - ooit zeer goede - vriend, maar het is met de dag lastiger. En ik verwijt dit echt youtube en andere techgiganten die debiele onzin laten staan. Natuurlijk heeft een ieder zijn of haar eigen verantwoording, maar sommigen zijn te labiel en verzanden in het drasmoeras van youtube of feestboek. :{

Hoe ga jij met deze vriend om? Helemaal nooit meer contact? Alleen telefonisch? Vind het echt moeilijk. Was eigenlijk zelfs mijn beste vriend. Kan je nagaan. Niet zomaar een vriend, we deelden alles, lief en leed. Hij is helemaal verzand in het youtube drasmoeras. ;( En hij wenst niet gered te worden.
pi_201447727
quote:
9s.gif Op maandag 20 september 2021 22:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Bedrijven als Facebook en Youtube creren de bubbel waarin/waardoor dit soort mensen doordraaien.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 20 september 2021 @ 22:32:53 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_201447766
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 21:46 schreef Steven_Stil het volgende:
Zoals handhaven dat men betaalt voor spulletjes in plaats van iets pakt en wegloopt?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201447790
quote:
16s.gif Op maandag 20 september 2021 21:45 schreef Starhopper het volgende:

Tja, je kon hier op wachten. Dit is een voorbeeld van een lonewolf waar de NCTV al maanden geleden voor waarschuwde. Mensen laten zich gek maken door de onzinverhalen van Engel & Co en dan krijg je dus dit.....
Ja of mensen laten zich gek maken door de MSM en zijn letterlijk bang geworden voor andere mensen. Stel je voor dat je iemand niet durft te helpen omdat die geen niet werkend mondkapje op heeft.

Zowel links als rechts, voorstanders en tegenstanders van covidbeleid zouden eens de tv uit moeten zetten en terug de realiteit in. Niet iedereen zonder besmet je waarna je overlijdt, niet iedereen met een mondkapje is een gehersenspoeld schaap.
pi_201447808
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:32 schreef speknek het volgende:

[..]
Zoals handhaven dat men betaalt voor spulletjes in plaats van iets pakt en wegloopt?
Daar gaat een verstandige winkelbediende ook niet achteraan.
pi_201447822
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Ja of mensen laten zich gek maken door de MSM en zijn letterlijk bang geworden voor andere mensen. Stel je voor dat je iemand niet durft te helpen omdat die geen niet werkend mondkapje op heeft.
Kennelijk was die angst gegrond; trigger happy wappies en zo.

Dat volk wordt steeds gevaarlijker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 22:36:07 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_201447831
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 22:34 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Daar gaat een verstandige winkelbediende ook niet achteraan.
Ze gaan niet achter een bedreigende winkeldief aan, ze vragen wel of iemand betaalt, dat is zeg maar de hele raison d'etre van hun functie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201447847
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:36 schreef speknek het volgende:

[..]
Ze gaan niet achter een bedreigende winkeldief aan, ze vragen wel of iemand betaalt, dat is zeg maar de hele raison d'etre van hun functie.
Mondkapjesplicht handhaven hoort niet bij hun functie.
  maandag 20 september 2021 @ 22:39:20 #37
pi_201447865
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Bedrijven als Facebook en Youtube creren de bubbel waarin/waardoor dit soort mensen doordraaien.
Volgens mij is dat ook hun verdienmodel. Er wordt geld aan verdiend, ook aan de wappies. Smakelijke berichten en video's met angstaanjagende en opzwepende muziek is interessanter dan een saai en stoffig betoog van het OMT. Het prediken van het einde der tijden en makkelijke oplossingen is interessanter dan saaie stoffige wetenschap. Hapklare brokken via youtube, feestboek, via Thierry en Geert zijn eenvoudiger dan echt kritisch nadenken over complexe problematiek.

Het is een zieke industrie, waar dus nu ook doden vallen, gewonden, mensen de bajes ingaan voor vele jaren doordat ze opgezweept zijn middels berichten van youtube, via twitter, via feestboek en andere bedrijven die hun verantwoording nauwelijks willen nemen.
Als het de bakker om de hoek was geweest die dit soort berichten op de ruit van zijn winkel had geplakt was de bakker opgepakt wegens aanzet tot haat, aanzet tot geweld, aanzet tot doodslag en staatsondermijnende activiteiten.
  maandag 20 september 2021 @ 22:45:48 #38
pi_201447976
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je moet mensen in de hedendaagse individualistische samenleving gewoon met rust laten. Je weet maar nooit wat voor een gek er tegenover je staat.

Niet iedereen zit er op te wachten om een toneelstukje op te blijven voeren met een lapje stof voor je mond te dragen puur om te laten zien dat je deugt, of om wat angstigen een vals gevoel van veiligheid te geven ondanks dat pak hem beet 80% including zijzelf volledig gevaccineerd zijn.

Met virusbestrijding heeft het helemaal niks meer te maken. Dit is juist wat de overheid wil, het tegen elkaar opzetten van mensen.
Ik zou ook als ik winkelbediende was geweest er niets van zeggen. Voor dat armoedesalaris en die grijpstuiver ga je niet je leven wagen. Ben ik met je eens.

Nu de meesten gevaccineerd zijn is de mondjesplicht ook wat overdreven, de Duitsers zijn ook vele malen strenger dan wij.

Dat mensen lijnrecht tegenover elkaar zijn komen te staan ben ik met je eens. Dit is een heel vervelend feit. Vriendschappen vallen uit elkaar en vrienden worden vijanden. ;(

De reguliere media hoef je ook niet altijd te geloven. Het is beide niet goed, klakkeloos alles van de televisie geloven is niet goed, maar klakkeloos alles van youtube aannemen is ook niet goed.
pi_201447990
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is wat dat complotdenken, fake news en andere bullshit die jullie verspreiden veroorzaakt.

Dit is wat de overheid veroorzaakt door de handhaving van hun regels neer te leggen bij mensen die daar niet geschikt voor zijn.
pi_201448023
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 22:46 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Dit is wat de overheid veroorzaakt door de handhaving van hun regels neer te leggen bij mensen die daar niet geschikt voor zijn.
Tuurlijk, het ligt weer aan de overheid.

Nee. Het ligt aan labiele internet-'researchers' die in hun paranoia, narcisme, wens om slachtoffer dan wel messias te zijn besluiten de 'held' te moeten uithangen. Vervelende daarbij is dat ze daarbij altijd geweld moeten gebruiken en de neiging hebben onschuldige mensen aan gort te helpen.

Zou wat zijn; als elke verkoper neergemaaid wordt door zo'n doorgedraaide Lee Harvey Oswald 2.0 eerst de overheid tot de orde roepen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 22:53:14 #41
88815 The_Emotion
98.3
pi_201448109
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is wat dat complotdenken, fake news en andere bullshit die jullie verspreiden veroorzaakt.

Dat het je zelfs moeite kost om berhaupt iets van walging uit te spreken voor die Duitse 'verzetsheld' spreekt boekdelen.

Ik herhaal: jullie zijn ziek.
Hmmm... ik denk dat het ook de andere kant op werkt.
Mocht het voorkomen dat een gevaccineerde een ongevaccineerde neerschiet omdat hij zich onveilig voelt, want wappie, zal een NOS er vast niet bijzeggen dat het om een prikkie ging, maar in de donkere krochten van het internet zal het welig tieren.
Al met al, de gehele ontwikkeling is ongezond.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201448163
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 22:53 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Hmmm... ik denk dat het ook de andere kant op werkt.
Mocht het voorkomen dat een gevaccineerde een ongevaccineerde neerschiet omdat hij zich onveilig voelt, want wappie, zal een NOS er vast niet bijzeggen dat het om een prikkie ging, maar in de donkere krochten van het internet zal het welig tieren.
Al met al, de gehele ontwikkeling is ongezond.
En vertel eens, waar is dat gebeurd?

En als we toch bezig zijn. Heb je ook voorbeelden van gevaccineerden die foto's aan het maken zijn van ongevaccineerden, 'voor later', en/of scholen afstruinen om ongevaccineerden voor NSB'ers en moordenaars uit te maken?

De ironie is dan ook dat het vooral die hoek is, die oh zo rap is in het beschuldigen van jan en alleman van dictaturen, geweld, onrecht, moord en wat dies meer zij, er zelf het hardst mee bezig is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 22:56:28 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_201448170
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 22:37 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Jawel. No shirt no shoes no face mask no service.
pi_201448194
Een 49 jarige man schiet iemand door voor het wijzen op een landelijke richtlijn...

liever 1000 vluchtelingen dan 1 autochtonige mogol zoals deze.
pi_201448261
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Afschuw uitspreken hou ik voor mezelf, dat hoef ik niet pers openlijk te publiceren, dat is likes scoren inderdaad. Als deze student gewoon die man met rust gelaten had en die biertjes had verkocht ondanks dat hij niet een bepaald kledingstuk droeg was er helemaal niets aan de hand geweest. Mensen willen hedendaags met rust gelaten worden, het internet staat vol met videos van bijvoorbeeld verkeersruzies waarbij ook naar de wapens gegrepen word omdat iemand even diegene meende te corrigeren. Laat elkaar gewoon met rust.
Law and order?, was conservatief rechts toch van?

misschien moeten we maar veel harder optreden tegen deze mensen. EU landen te soft en tolerant naar deze .
(of geld dit alleen als het een allochtoon is?).
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 23:04:58 #46
88815 The_Emotion
98.3
pi_201448267
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is niet gebeurd, maar ik schets een scenario dat het zou kunnen gebeuren.
quote:
En als we toch bezig zijn. Heb je ook voorbeelden van gevaccineerden die foto's aan het maken zijn van ongevaccineerden, 'voor later', en/of scholen afstruinen om ongevaccineerden voor NSB'ers en moordenaars uit te maken?
Geheel mijn afkeuring wat Willem Wappie en consorten mee bezig zijn.
Maar alleen al op Fok! Lopen genoeg trollen en bangepoeperds rond die op hun achterste tenen staan als een ongevaccineerde in de buurt komt, of te laten kennen vriendschappen te verbreken en niet meer bij tante Annie op de koffie komen omdat zij geen prikje wil.

quote:
De ironie is dan ook dat het vooral die hoek is, die oh zo rap is in het beschuldigen van jan en alleman van dictaturen, geweld, onrecht, moord en wat dies meer zij, er zelf het hardst mee bezig is.
Het zijn dan ook de extreme gevallen, van beide kanten. Lekker wijzen naar elkaar, maar er wijzen ook nog 3 vingers naar jezelf.
- Ian Malcolm
pi_201448281
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:04 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Dat is niet gebeurd, maar ik schets een scenario dat het zou kunnen gebeuren.
[..]
Geheel mijn afkeuring wat Willem Wappie en consorten mee bezig zijn.
Maar alleen al op Fok! Lopen genoeg trollen en bangepoeperds rond die op hun achterste tenen staan als een ongevaccineerde in de buurt komt, of te laten kennen vriendschappen te verbreken en niet meer bij tante Annie op de koffie komen omdat zij geen prikje wil.

[..]
Het zijn dan ook de extreme gevallen, van beide kanten. Lekker wijzen naar elkaar, maar er wijzen ook nog 3 vingers naar jezelf.
En hoe vaak is dat reeds dodelijk afgelopen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 23:06:52 #48
pi_201448287
Het is inderdaad beter en veiliger mensen nergens op aan te spreken, dat doe ik al jaren niet meer. Het is te gevaarlijk, althans hier in Nederland.

Of dat nu een heugelijk feit is, betwijfel ik ten zeerste. :{

Als ik mensen een bushuisje zie intrappen, zwijg ik, het is inderdaad het verstandigste. Dat klopt, ik ga niet mijn eigen leven op het spel zetten. Te gevaarlijk inderdaad. Niemand bemoeit zich meer met iets of iemand, te gevaarlijk geworden inderdaad.

Positieve ontwikkeling? Zeker niet. :{
pi_201448303
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
8)7 8)7 8)7

"Mensen willen hedendaags met rust gelaten worden"

- De Verzamelaar.

Vrijbrief om anderen overhoop te schieten.

Topshow weer.
Blame de overheid die mensen tegen elkaar opzet met hun beleid. Aan ongevaccineerde melaatsen is de oorlog verklaard met terminologie als "pandemic of the unvaccinated" en Hugo die doodleuk aan het verkondigen is dat toekomstige maategelen te danken zijn aan ongevaccineerden.
pi_201448305
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Blame de overheid die mensen tegen elkaar opzet met hun beleid. Aan ongevaccineerde melaatsen is de oorlog verklaard met terminologie als "pandemic of the unvaccinated" en Hugo die doodleuk aan het verkondigen is dat toekomstige maategelen te danken zijn aan ongevaccineerden.
GTFO met je totaal misplaatste slachtofferrol.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 23:10:14 #51
88815 The_Emotion
98.3
pi_201448315
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En hoe vaak is dat reeds dodelijk afgelopen?
Zo ver ik weet nog niet, maar wat niet is kan nog komen.
Dat men wappies liever kwijt dan rijk is, wordt iig niet onder stoelen en banken geschoven... vroeg of laat gaat dat een keer mis.
- Ian Malcolm
pi_201448327
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
GTFO met je totaal misplaatste slachtofferrol.
Je komt nogal boos en gefrustreerd op mij over, weet je zeker dat JIJ jezelf wel in bedwang kan houden als je een ongevaccineerde mondkaploze wappie tegen het lijf loopt?
  maandag 20 september 2021 @ 23:12:23 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201448329
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:10 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Dat men wappies liever kwijt dan rijk is, wordt iig niet onder stoelen en banken geschoven... vroeg of laat gaat dat een keer mis.
Hugo mag wel beginnen met geld te reserveren voor de GGZ
pi_201448330
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Victim blaming to the max.

Daarbij had dit heerschap nog wat wapens thuisliggen; dat deze verzetsheld vroeg of laat 'geknapt' zou zijn is even zeer 'waarschijnlijk'.
Heeft niets met victim blaming te maken, waarom zou een winkelbediende berhaupt in die positie gebracht moeten worden?

Bij een overval is ook het advies geen verzet plegen en meewerken,
pi_201448331
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:10 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Ah, wat niet is kan nog komen. Wat er wel is, zijn lieden die foto's maken van hulpverleners, NAW-gegevens verspreiden, scholen binnenstormen en, als klap op de vuurpijl, een pompbediende neerschieten.

Lijkt me dat we hier niet echt met een situatie van 'evenredigheid' te maken hebben, wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448348
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Waar staat dat in de functieomschrijving?
pi_201448356
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:08 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Lekker man, dat uurtje internet in de inrichting. Morgen toch maar weer een stapje terug doen en gewoon weer meedoen met bellenblazen?
pi_201448365
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je komt nogal boos en gefrustreerd op mij over, weet je zeker dat JIJ jezelf wel in bedwang kan houden als je een ongevaccineerde mondkaploze wappie tegen het lijf loopt?
Uiteraard, die lach ik gewoon uit.

Is nog goed voor het humeur ook.

Wat je nu weer doet is hoe dan ook jezelf in die fel begeerde slachtofferrol wentelen. OK, je maatjes zijn hulpverleners aan het lastig vallen, docenten en scholieren aan het kastijden, pompbediendes aan het afknallen... maar jij, jij bent het echte slachtoffer dat totaal gedemoniseerd wordt en gruwelijk gevaar loopt. Je moet en zal slachtoffer zijn; chte slachtoffers kunnen letterlijk creperen; of nog erger, dat is 'normaal' als men 'mensen niet met rust laat'.

Boos en gefrustreerd is verder ieder weldenkend mens bij het vernemen van dit soort berichten. Met de nadruk op: weldenkend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448381
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:12 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Heeft niets met victim blaming te maken, waarom zou een winkelbediende berhaupt in die positie gebracht moeten worden?

Bij een overval is ook het advies geen verzet plegen en meewerken,
Dit vergelijken met een overval...

Is er ergens een volle maan of zo vanavond?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448390
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zijn je argumenten op?
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 23:18:58 #61
88815 The_Emotion
98.3
pi_201448393
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, wat niet is kan nog komen. Wat er wel is, zijn lieden die foto's maken van hulpverleners, NAW-gegevens verspreiden, scholen binnenstormen en, als klap op de vuurpijl, een pompbediende neerschieten.

Lijkt me dat we hier niet echt met een situatie van 'evenredigheid' te maken hebben, wel?
Ik noem een @Starhopper die staat te juichen als er weer wappierammen bij een demonstratie is of het prachtig vind als er een wappie geveld wordt door covid.
Dat soort gasten zijn ook rijp voor radicale ideen en bijbehorende acties, en dan ligt de lat plots een stuk hoger.
- Ian Malcolm
pi_201448399
quote:
5s.gif Op maandag 20 september 2021 23:18 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Zijn je argumenten op?
Vent, je bent er zelf niet eens mee gekomen.

Ja, met een valse analogie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448407
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:18 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Ik noem een @:Starhopper die staat te juichen als er weer wappierammen bij een demonstratie is of het prachtig vind als er een wappie geveld wordt door covid.
Dat soort gasten zijn ook rijp voor radicale ideen en bijbehorende acties, en dan ligt de lat plots een stuk hoger.
Allemaal leuk: waar zijn de voorbeelden van beschietingen? Verspreiden van persoonlijke gegevens? Lastigvallen van scholieren, docenten en hulpverleners?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 20 september 2021 @ 23:22:11 #64
pi_201448428
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is volgens mij inderdaad volle maan.
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 23:22:35 #65
88815 The_Emotion
98.3
pi_201448436
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allemaal leuk: waar zijn de voorbeelden van beschietingen? Verspreiden van persoonlijke gegevens? Lastigvallen van scholieren, docenten en hulpverleners?
De vraag is niet waar, maar wanneer.
- Ian Malcolm
pi_201448443
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vent, je bent er zelf niet eens mee gekomen.

Ja, met een valse analogie.
Elke medewerker van een winkel, snackbar, benzinepomp etc. krijgt de instructie om bij een overval mee te werken maar die zou dan bij een overtreding van de mondkapjesplicht moeten ingrijpen volgens jou.
pi_201448471
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:22 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
De vraag is niet waar, maar wanneer.
Dat zeg ik; het wanneer is in het eerste geval al geschied. 'Wappies' moeten het vooral van hun eigen doemscenario's en fantasien hebben. Heb je al gehoord? Ze noemen zichzelf nu 'de nieuwe Joden'.

En ik durf mijn fortuin er op te verwedden: had de overheid anderhalf jaar geleden gezegd: "Het is maar een griepje", hadden de Verzamelaars van de wereld het gehad over een sinistere elite die een "levensgevaarlijke pandemie negeert om de gewone burger te laten doodgaan!"; Als de overheid had gezegd: "Vaccins zijn niet nodig, enkel voor mensen met belangrijke beroepen", was zijn commentaar geweest: "De elite ontzegt de gewone burger het recht op een vaccinatie!"

Doodvermoeiend volk. En zoals we thans zien nog gevaarlijk ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448484
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:23 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Elke medewerker van een winkel, snackbar, benzinepomp etc. krijgt de instructie om bij een overval mee te werken maar die zou dan bij een overtreding van de mondkapjesplicht moeten ingrijpen volgens jou.
Ahem.

Je staat te werken achter de toonbank van een pompstation. Plots staat er een gewapende man voor je die eist dat je de kassa overhandigd.

Versus.

Je staat te werken achter de toonbank van een pompstation. Plots staat er een man voor je zonder mondkapje, en je attendeert hem er op dat het verplicht is om zo'n kapje te dragen.

Dit zijn volgens jou totaal dezelfde situaties?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448510
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ahem.

Je staat te werken achter de toonbank van een pompstation. Plots staat er een gewapende man voor je die eist dat je de kassa overhandigd.

Versus.

Je staat te werken achter de toonbank van een pompstation. Plots staat er een man voor je zonder mondkapje, en je attendeert hem er op dat het verplicht is om zo'n kapje te dragen.

Laat het gaan. deze extremisten geloven en leven geheel in hun eigen wereld.

De beste man had ook gewoon weg kunnen gaan en een andere pomp proberen, maar nee de bediende moest gewoon niet aanspreken, met zijn eigen zaken bemoeien etc.... op moment dat het argument is, heeft discusseren geen nut meer....
pi_201448513
quote:

[..]
Ahem.

Versus.

Je kunt de handhaver gaan uithangen of toch maar dat bier verkopen. Ik zou als 20 jarige medewerker dat bier verkopen en 'm lekker laten gaan.
pi_201448528
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 23:30 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Je kunt de handhaver gaan uithangen of toch maar dat bier verkopen. Ik zou als 20 jarige medewerker dat bier verkopen en 'm lekker laten gaan.
"De handhaver gaan uithangen"... de jongen deed zijn werk.

Echt, wat is er mis in jullie hoofd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448536
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Laat het gaan. deze extremisten geloven en leven geheel in hun eigen wereld.

De beste man had ook gewoon weg kunnen gaan en een andere pomp proberen, maar nee de bediende moest gewoon niet aanspreken, met zijn eigen zaken bemoeien etc.... op moment dat het argument is, heeft discusseren geen nut meer....
Je hebt gelijk; tijd om te gaan slapen... een mens kan maar zoveel debiliteit per dag aan. Trusten, maat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448545
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"De handhaver gaan uithangen"... de jongen deed zijn werk.

Echt, wat is er mis in jullie hoofd.
Nee die jongen deed niet zijn werk, hij staat daar om dingen af te rekenen en niet om overheidsbeleid te handhaven.
  maandag 20 september 2021 @ 23:33:31 #74
pi_201448546
quote:

[..]
Ahem.

Versus.

In landen als Belgie, Duitsland, Frankrijk, Zweden, Nederland kan je beter zwijgen helaas. Dit is gewoon hoe het nu is.
Als ik conducteur was geweest had ik ook niemand aangesproken. Het volk is te opgefokt.

In Oostenrijk of Tsjechie, Slowakije kan het wel. Als daar een oudere conducteur binnenkomt en vraagt om de plaatsbewijzen laat echt iedereen spontaan het plaatsbewijs zien, zonder enig gemor of discussie. Je reist met de trein, dus je hebt een plaatsbewijs. Een mondkapje is verplicht, dus iedereen heeft een mondkapje. Er is daar verder geen gezever. Een bushokje of treinstation is van ons allemaal, is publiek bezit, dus dat sloop je niet. Bezittingen die niet van jou zijn, raak je niet aan, gewoon algemeen fatsoen. Het kan dus wel.

Maar niet in Nederland en helaas ook niet in Fryslan.
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 23:33:34 #75
88815 The_Emotion
98.3
pi_201448547
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeg ik; het wanneer is in het eerste geval al geschied. 'Wappies' moeten het vooral van hun eigen doemscenario's en fantasien hebben. Heb je al gehoord? Ze noemen zichzelf nu 'de nieuwe Joden'.
Tja... het antwoord van de andere kant zal niet lang op zich laten wachten.
quote:
En ik durf mijn fortuin er op te verwedden: had de overheid anderhalf jaar geleden gezegd: "Het is maar een griepje", hadden de Verzamelaars van de wereld het gehad over een sinistere elite die een "levensgevaarlijke pandemie negeert om de gewone burger te laten doodgaan!"; Als de overheid had gezegd: "Vaccins zijn niet nodig, enkel voor mensen met belangrijke beroepen", was zijn commentaar geweest: "De elite ontzegt de gewone burger het recht op een vaccinatie!"

Doodvermoeiend volk. En zoals we thans zien nog gevaarlijk ook.
Wat als, wat als... maar daar kunnen we nu niets mee.

Ik vind dat extreme antivaxxers als provaxxers beide gevaarlijke ideen er op nahouden.
- Ian Malcolm
pi_201448553
quote:
15s.gif Op maandag 20 september 2021 22:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
Volgens mij is dat ook hun verdienmodel. Er wordt geld aan verdiend, ook aan de wappies. Smakelijke berichten en video's met angstaanjagende en opzwepende muziek is interessanter dan een saai en stoffig betoog van het OMT. Het prediken van het einde der tijden en makkelijke oplossingen is interessanter dan saaie stoffige wetenschap. Hapklare brokken via youtube, feestboek, via Thierry en Geert zijn eenvoudiger dan echt kritisch nadenken over complexe problematiek.

Het is een zieke industrie, waar dus nu ook doden vallen, gewonden, mensen de bajes ingaan voor vele jaren doordat ze opgezweept zijn middels berichten van youtube, via twitter, via feestboek en andere bedrijven die hun verantwoording nauwelijks willen nemen.
Als het de bakker om de hoek was geweest die dit soort berichten op de ruit van zijn winkel had geplakt was de bakker opgepakt wegens aanzet tot haat, aanzet tot geweld, aanzet tot doodslag en staatsondermijnende activiteiten.
Het verdienmodel is in principe de aandacht van de gebruiker zolang mogelijk vast te houden (en het gedrag te monitoren op allerlei manieren), en de gebruiker zoveel mogelijk advertenties voor te schotelen (op mobiele apparaten gebeurt dat alles op de bandbreedte kosten van de "gebruiker").
Alhoewel het Facebook–Cambridge Analytica schandaal wel duidelijk heeft gemaakt, dat de data ook te koop is voor 3e partijen die de data inzetten voor manipulatie van meningen.

Het wordt tijd dat de politiek dit surveillance-kapitalisme, en haar eindeloze ondermijning van privacy eens een halt toe gaat roepen.
Maar wat doet de Nederlandse politiek?
Ze voert een sleepwet in (tegen nota bene de uitslag ven een referendum in).

De volgende stap is nog meer biometrische data, en koppeling met medische gegevens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201448558
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:33 schreef The_Emotion het volgende:

[..]
Tja... het antwoord van de andere kant zal niet lang op zich laten wachten.
[..]
Wat als, wat als... maar daar kunnen we nu niets mee.

Ik vind dat extreme antivaxxers als provaxxers beide gevaarlijke ideen er op nahouden.
Wat als kunnen we niets mee? Je hele poging om de boel 'gelijk te trekken' is er op gebaseerd...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448567
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:33 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Nee die jongen deed niet zijn werk, hij staat daar om dingen af te rekenen en niet om overheidsbeleid te handhaven.
Eigen schuld dus dat 'ie dood is.

Slaap lekker, helder licht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201448571
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uiteraard, die lach ik gewoon uit.

Is nog goed voor het humeur ook.

Wat je nu weer doet is hoe dan ook jezelf in die fel begeerde slachtofferrol wentelen. OK, je maatjes zijn hulpverleners aan het lastig vallen, docenten en scholieren aan het kastijden, pompbediendes aan het afknallen... maar jij, jij bent het echte slachtoffer dat totaal gedemoniseerd wordt en gruwelijk gevaar loopt. Je moet en zal slachtoffer zijn; chte slachtoffers kunnen letterlijk creperen; of nog erger, dat is 'normaal' als men 'mensen niet met rust laat'.

Boos en gefrustreerd is verder ieder weldenkend mens bij het vernemen van dit soort berichten. Met de nadruk op: weldenkend.
Dat klopt, ongevaccineerden worden langzaamaan steeds verder onderdrukt en zonder QR code mogen ze straks niet deelnemen aan het sociale leven. Dit zal vervolgens ook nog uitgebreid kunnen worden naar een verplichting voor op het werk, waardoor je straks geen werk en dus geen inkomen meer zou kunnen hebben. Dit is al in Itali het geval.

twitter
pi_201448581
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eigen schuld dus dat 'ie dood is.

Slaap lekker, helder licht.
Nee ik veroordeel de overheid die deze jongen in die positie heeft gebracht.
  † In Memoriam † maandag 20 september 2021 @ 23:39:05 #81
88815 The_Emotion
98.3
pi_201448597
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat als kunnen we niets mee? Je hele poging om de boel 'gelijk te trekken' is er op gebaseerd...
Wat als toen kan je minder mee dan Wat als straks
- Ian Malcolm
  maandag 20 september 2021 @ 23:42:57 #82
pi_201448620
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat klopt, ongevaccineerden worden langzaamaan steeds verder onderdrukt en zonder QR code mogen ze straks niet deelnemen aan het sociale leven. Dit zal vervolgens ook nog uitgebreid kunnen worden naar een verplichting voor op het werk, waardoor je straks geen werk en dus geen inkomen meer zou kunnen hebben. Dit is al in Itali het geval.

[ twitter ]
Jensen quoten is nooit een goed idee. Jensen spoort niet en gelooft dus in allerlei doldwaze complotten.

Desondanks vind ik wel die QR code en de Covid-pas veel en veel te ver gaan. En tegen de eerdere afspraken van Hugo in.

En mensen aanspreken over mondkapjes kan je beter aan agenten overlaten.

Desondanks vind ik het gruwelijk hetgeen hier gebeurd is, iemand doden vanwege een mondkapje. Dit is mede door opfok-media als youtube en feestboek. Echt walgelijk. Als je wilt geloven dat de aarde plat is omdat dat op youtube staan, prima. Als je dientengevolge mensen gaat liquideren ga je veel te ver en dient ook eindelijk eens bigtech ter verantwoording te worden geroepen.

Of mondkapjes daadwerkelijk veel bescherming bieden is ook weer een andere discussie. Misschien niet inderdaad, ik ben ook geen voorstander van mondkapjes. Maar mensen om zeep helpen is niet het antwoord. Dan draag je gewoon geen mondkapje, neem je desnoods een boete in ontvangst en vecht je deze boete aan via de rechtspraak. Een onschuldige slechtbetaalde cassiere vermoorden is walgelijk.
pi_201448646
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tuurlijk, het ligt weer aan de overheid.

Nee. Het ligt aan labiele internet-'researchers' die in hun paranoia, narcisme, wens om slachtoffer dan wel messias te zijn besluiten de 'held' te moeten uithangen. Vervelende daarbij is dat ze daarbij altijd geweld moeten gebruiken en de neiging hebben onschuldige mensen aan gort te helpen.

Zou wat zijn; als elke verkoper neergemaaid wordt door zo'n doorgedraaide Lee Harvey Oswald 2.0 eerst de overheid tot de orde roepen...
Los van de COVID19 crisis, vind ik wel degelijk dat de overheid (/overheden) volstrekt falen in de volstrekt noodzakelijke regulering van de big-tech bedrijven.
En die big-tech bedrijven zorgen er mede voor door bubbels gecreerd om zo lang mogelijk de aandacht van de gebruiker (/het product) vast te houden, en dat zet aan tot steeds radicalere ideen via beelden/teksten, en mensen die elkaar opruien.

Alhoewel deze volstrekt verwerpelijke daad van de (waarschijnlijk geesteszieke) dader uiteindelijk de eindverantwoordelijkheid van die dader is, ligt er wel degelijk verantwoordelijkheid bij bedrijven die die bubbels tot stand brengen, en overheden die er volstrekt in falen die bedrijven te reguleren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 21-09-2021 00:26:33 ]
pi_201448657
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:56 schreef speknek het volgende:

[..]
No shoes?
  maandag 20 september 2021 @ 23:52:16 #85
pi_201448677
En de angstpsychose waarin de reguliere media ons tracht te storten aangaande covid is ook ziekelijk te noemen.

Het is beide niet goed.

Wappies met hun debiele ideeen over Loeminaties zorgen echter ook niet voor een vruchtbare discussie.

Zonder het internet was een normale discussie mogelijk geweest. Helaas heeft het internet twee kampen gecreerd die beide niet sporen - van extreem pro-vax liefst met 12 boostershots in een jaar tijd en de hele samenleving op slot zero-covid radicalisme enerzijds en extreem wappie met Bilderbergers, Loeminaties, Vrijmetselaren, maan van kaas, aarde die plat is en babybloeddrinkende 'elite' anderzijds.

Een goede discussie moet er weer komen, zoals vroeger met Een Groot Uur U of Het Lagerhuis, met Sonja Barend vanuit de Rode Hoed.

Ik vind de maatregelen aangaande covid veel te ver gaan, zeker de QR code op terras. Dat lijkt meer op treiteren en heeft niets meer met indammen van pandemie te maken. Sommige maatregelen zijn zelfs louter politiek zoals het sluiten van de grens Hongarije-Servie. Maar kom niet aanzetten met babybloeddrinkende ministers of Loeminaties. En de aarde is gewoon rond, iedereen die ooit zijn zolderkamer heeft verlaten en in een vliegtuig is gestapt heeft dit met eigen ogen kunnen aanschouwen en de Boekrollen van Zion zijn ook onzinnig.

Een gewone ouderwetse discussie met Koos Postema op de Nederlandse televisiebuis. Daar zou ik graag een avondje voor thuisblijven. _O_
  maandag 20 september 2021 @ 23:53:02 #86
pi_201448681
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 23:47 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Los van de COVID19 crisis, vind ik wel degelijk dat de overheid (/overheden) volstrekt falen in de volstrekt noodzakelijke regulering van de big-tech bedrijven.
En die big-tech bedrijven zorgen er door bubbels gecreerd om zo lang mogelijk de aandacht van de gebruiker (/het product) vast te houden, en dat zet aan tot steeds radicalere ideen via beelden/teksten, en mensen die elkaar opruien.

Alhoewel deze volstrekt verwerpelijke daad van de (waarschijnlijk geesteszieke) dader de uiteindelijke
de eindverantwoordelijkheid van die dader zijn, ligt er wel degelijk verantwoordelijkheid bij bedrijven die die bubbels tot stand brengen, en overheden die er volstrekt in falen die bedrijven te reguleren.
Dit dus.
pi_201448689
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 23:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Law and order?, was conservatief rechts toch van?

misschien moeten we maar veel harder optreden tegen deze mensen. EU landen te soft en tolerant naar deze .
(of geld dit alleen als het een allochtoon is?).
Geen idee wat je met conservatief rechts bedoelt, maar ik zie al jaren lang eigenlijk alle rechtse partijen doen alsof ze voor law and order staan, en ik zie ook schandaal na schandaal bij diezelfde partijen.
Law and order tov burgers, maar vrij spel voor het manipulatieve bedrijfsleven.
pi_201448702
quote:

[..]

[ twitter ]
Ja en dan kunnen de knoppen bij je doorslaan. Bij veel vaxxers zie je dat nu al als ze een niet gevaccineerde spotten.
pi_201448706
quote:
15s.gif Op maandag 20 september 2021 23:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het is inderdaad beter en veiliger mensen nergens op aan te spreken, dat doe ik al jaren niet meer. Het is te gevaarlijk, althans hier in Nederland.

Of dat nu een heugelijk feit is, betwijfel ik ten zeerste. :{

Als ik mensen een bushuisje zie intrappen, zwijg ik, het is inderdaad het verstandigste. Dat klopt, ik ga niet mijn eigen leven op het spel zetten. Te gevaarlijk inderdaad. Niemand bemoeit zich meer met iets of iemand, te gevaarlijk geworden inderdaad.

Positieve ontwikkeling? Zeker niet. :{
Bushokjes worden niet vaak meer ingetrapt, dat is best moeilijk namelijk tegenwoordig.
Wel worden ze vaak opgeblazen, vooral rond de jaarwisseling.

En je kunt idd beter je mond houden, voor je eigen bestwil.
Het is eigenlijk te zot voor woorden.
  dinsdag 21 september 2021 @ 00:03:23 #90
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201448728
quote:
3s.gif Op maandag 20 september 2021 23:37 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Nee ik veroordeel de overheid die deze jongen in die positie heeft gebracht.
Ja, mooi is dat. Niet degene die de moord pleegt, maar de partij die bepaalt dat er een mondkapje gedragen moet worden.

:')
  dinsdag 21 september 2021 @ 00:08:42 #91
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201448760
quote:

[..]
Aha, dus als er een ID moet worden gevorderd dan moet een medewerker dat ook maar gewoon niet meer doen in het vervolg? Of hoe werkt dat precies?
pi_201448796
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ja, mooi is dat. Niet degene die de moord pleegt, maar de partij die bepaalt dat er een mondkapje gedragen moet worden.

De partij die bepaalt dat mondkapjes gedragen moeten worden legt de handhaving in handen van 20 jarige onervaren medewerkers, dat is kwalijk.
pi_201448808
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:08 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Aha, dus als er een ID moet worden gevorderd dan moet een medewerker dat ook maar gewoon niet meer doen in het vervolg? Of hoe werkt dat precies?
Zelfde verhaal, ID controleren is niet de taak van een winkelmedewerker.
  dinsdag 21 september 2021 @ 00:19:04 #94
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201448819
quote:

[..]

[ twitter ]
Neuh, een QR-code geeft ook groen licht bij een recente negatieve test bijvoorbeeld. Die tweedeling 'gevaccineerden' vs. 'ongevaccineerden' is niet aan de orde.
  dinsdag 21 september 2021 @ 00:20:55 #95
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201448828
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:15 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
De partij die bepaalt dat mondkapje gedragen moeten worden legt de handhaving in handen van 20 jarige onervaren medewerkers, dat is kwalijk.
Neuh, het is kwalijk dat men besluit een medewerker te doden om een beleidsmaatregel die al maanden van kracht is en niet zo bijzonder ingrijpend is. Als we jouw logica moeten volgen dient er in iedere winkel minstens 1 beveiliger te staan en kunnen jongeren en vrouwen niet meer in een winkel staan om te werken.
pi_201448838
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Neuh, het is kwalijk dat men besluit een medewerker te doden om een beleidsmaatregel die al maanden van kracht is en niet zo bijzonder ingrijpend is. Als we jouw logica moeten volgen dient er in iedere winkel minstens 1 beveiliger te staan en kunnen jongeren en vrouwen niet meer in een winkel staan om te werken.
ik snap niet dat al die gefrustreerde rechtse mannentjes niet massaal naar afgahnistan verhuizen, ruilen wij met de afghanen die willen en kunnen (vaak hoog opgeleid etc). ik zeg win / win.
pi_201448843
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:20 schreef Poem_ het volgende:

[..]
De daad van die gestoorde Duitser is natuurlijk totaal belachelijk maar ik ben van mening dat die 20 jarige werknemer nooit in die positie gebracht had mogen worden.
  dinsdag 21 september 2021 @ 00:26:56 #98
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201448856
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:23 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
De daad van die gestoorde Duitser is natuurlijk totaal belachelijk maar ik ben van mening dat die 20 jarige werknemer nooit in die positie gebracht had mogen worden.
Er mogen alleen potige kerels in een winkel werken als het aan jou ligt? Je snapt dat dit behoorlijk inwisselbaar is met bijvoorbeeld huisregels van de desbetreffende winkel?
pi_201448859
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Er mogen alleen potige kerels in een winkel werken als het aan jou ligt? Je snapt dat dit behoorlijk inwisselbaar is met bijvoorbeeld huisregels van de desbetreffende winkel?
Ga je voor mij praten?
De medewerker rekent gewoon het bier af en laat de handhaving over aan de mensen die daartoe bevoegd zijn, zo moeilijk is dat toch niet?
  dinsdag 21 september 2021 @ 00:54:20 #100
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201448938
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:28 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ga je voor mij praten?
De medewerker rekent gewoon het bier af en laat de handhaving over aan de mensen die daartoe bevoegd zijn, zo moeilijk is dat toch niet?
Moeilijk is het niet, wel een behoorlijk grote kostenpost om elke winkelier er toe te bewegen een beveiliger in te zetten of uitsluitend volwassen en potige kerels in dienst te nemen. En dat omdat er een jongen is vermoord door een wappie met problemen. Beetje buitenproportioneel allemaal, maar vooruit.
pi_201448953
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Moeilijk is het niet, wel een behoorlijk grote kostenpost om elke winkelier er toe te bewegen een beveiliger in te zetten of uitsluitend volwassen en potige kerels in dienst te nemen.
Tsja en daarom gaat het fout. De overheid niet bij machte om hun eigen regels te handhaven legt het neer bij de ondernemers en hun personeel.
  dinsdag 21 september 2021 @ 01:11:51 #102
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449005
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:57 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Tsja en daarom gaat het fout. De overheid niet bij machte om hun eigen regels te handhaven legt het neer bij de ondernemers en hun personeel.
Onzin, want dit is volledig inwisselbaar met bijvoorbeeld huisregels van een winkelier. De regels zijn niet het probleem, dat zijn de mensen die daar niet mee om kunnen gaan.
pi_201449011
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Onzin, want dit is volledig inwisselbaar met bijvoorbeeld huisregels van een winkelier. De regels zijn niet het probleem, dat zijn de mensen die daar niet mee om kunnen gaan.
Dat is jouw mening, ik zie dat wat anders.
pi_201449022
Het is wachten totdat zoiets hier ook gebeurt dankzij de opruiende teksten van Baudet en Willem Engel.
  dinsdag 21 september 2021 @ 01:17:59 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449026
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:12 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Dat is jouw mening, ik zie dat wat anders.
Of het nu gaat om een winkelmandje verplicht meenemen, geen rugtas mee de winkel in mogen of een mondkapje op zetten, het zijn allemaal vrij vergelijkbare zaken. Bij het een zeg je alleen dat zou een medewerker niet hoeven te verwachten en bij het ander niet.

Er zit niet echt een consistente lijn in.
pi_201449034
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:16 schreef Gehrman het volgende:
Het is wachten totdat zoiets hier ook gebeurt dankzij de opruiende teksten van Baudet en Willem Engel.
Vergeet Hugo niet
pi_201449080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Of het nu gaat om een winkelmandje verplicht meenemen, geen rugtas mee de winkel in mogen of een mondkapje op zetten, het zijn allemaal vrij vergelijkbare zaken. Bij het een zeg je alleen dat zou een medewerker niet hoeven te verwachten en bij het ander niet.

Er zit niet echt een consistente lijn in.
Dus jij vindt dat een 20 jarige winkelmedewerker met minimumloontje zich ook moet bezighouden met klanten die een rugtas of geen winkelmandje meenemen in de winkel.
Lijkt me beetje absurd.
  dinsdag 21 september 2021 @ 02:04:26 #108
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449231
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:33 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat een 20 jarige winkelmedewerker met minimumloontje zich ook moet bezighouden met klanten die een rugtas of geen winkelmandje meenemen in de winkel.
Lijkt me beetje absurd.
Wat is er zo absurd aan?
pi_201449249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Wat is er zo absurd aan?
Daar is die jonge medewerker niet voor aangenomen, staat niet in zijn taakomschrijving en wordt daar ook niet voor betaald.
Blijkbaar wordt dat ineens normaal gevonden.
  dinsdag 21 september 2021 @ 02:15:43 #110
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449278
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:09 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Daar is die jonge medewerker niet voor aangenomen, staat niet in zijn taakomschrijving en wordt daar ook niet voor betaald.
Onzin, mensen wijzen op de huisregels, of breder omschreven, verantwoordelijkheid voor goede gang van zaken zijn wel degelijk juridisch vastgelegd bij de grote concerns.
pi_201449288
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Onzin, mensen wijzen op de huisregels, of breder omschreven, verantwoordelijkheid voor goede gang van zaken zijn wel degelijk juridisch vastgelegd bij de grote concerns.
Bij grote concerns is de taakomschrijving prima vastgelegd meestal.
  dinsdag 21 september 2021 @ 03:15:55 #112
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201449542
Simpel, twee haantjes tegenover elkaar en er heeft er een aan het kortste eind getrokken.
Een twintigjarig jochie wat autoritair op zijn strepen wil staan en weigert om domweg wat bier te verkopen en een crimineel die zich de wet niet voor liet schrijven door een kind wat nog nat was achter de oren.

Wat zijn er hier dan een paar walgelijke figuren die gelijk beginnen over wappie, Engel en Baudet en deze trieste gebeurtenis aangrijpen misbruiken om weer lekker tegen ongevaccineerde of wappies aan te schoppen :r
Net alsof een Duitse crimineel ook maar enige boodschap heeft aan wat die figuren in Nederland verkondigen.

Ja, het ging in eerste instantie om een mondkapje, maar hier heb ik ook zat mensen zonder mondkapje in de supermarkt of pomp gezien en die werden gewoon geholpen.
pi_201449769
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:09 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Blijkbaar wordt dat ineens normaal gevonden.
Eens, probleem ligt bij tekort aan geestelijke hulpverleners blijkbaar ook in Duitsland.

Iemand kapot schieten om een mondkapje, :?
In zo’n hoofd is wel meer aan de hand.
pi_201449922
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:03 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wat verdrietig voor je.
Familieleden hier. Een neef en zijn gezin. Die man heeft zijn bloedeigen vader emotioneel kapot zien gaan omdat vader niet bij de laatste momenten van zijn broer kon zijn, een 83-jarige man met het verstand van een kind die in een verzorgtehuis stierf aan corona zonder zijn familie, de enige mensen die hij kende, om hem heen.

En dat gore stuk vreten durft te stellen dat Corona een hoax is, niet erger dan de griep. Nu constant actief op de wappie-twitter/facebook volgens mijn moeder.

Al vonden mijn ouders het niet leuk dat ik hem (in het bijzijn van andere familie) een achterlijke boerenlul met een verstand kleiner dan een aardappel noemde. Schijnt nogal gezeik gegeven te hebben aan die kant van de familie. Ik geef er geen fuck om, die gast bestaat niet meer voor me.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201449928
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:28 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ga je voor mij praten?
Dan ook maar gewoon elke 17-jarige dat bier meegeven ja?
pi_201449932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 03:15 schreef Woelwater het volgende:
Simpel, twee haantjes tegenover elkaar en er heeft er een aan het kortste eind getrokken.
Een twintigjarig jochie wat autoritair op zijn strepen wil staan en weigert om domweg wat bier te verkopen en een crimineel die zich de wet niet voor liet schrijven door een kind wat nog nat was achter de oren.

Wat zijn er hier dan een paar walgelijke figuren die gelijk beginnen over wappie, Engel en Baudet en deze trieste gebeurtenis aangrijpen misbruiken om weer lekker tegen ongevaccineerde of wappies aan te schoppen :r
Net alsof een Duitse crimineel ook maar enige boodschap heeft aan wat die figuren in Nederland verkondigen.

Ja, het ging in eerste instantie om een mondkapje, maar hier heb ik ook zat mensen zonder mondkapje in de supermarkt of pomp gezien en die werden gewoon geholpen.
Als ik in je posthistorie ga zoeken, kom ik er dan achter dat ook jij een corona-ontkenner bent?
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 06:36:09 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201450027
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 22:37 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Op het moment blijkbaar wel he? Je weet het niet als winkel, wie weet is het een Mystery Shopper. Staat gewoon in zijn recht om dan niets te verkopen, net als bij iemand van 17 die alcohol poogt te kopen.

En dan nog ben je volkomen debiel om dit goed te praten, zelfs al vind je mondkapjes totaal waardeloos en de verkoper wat overdrijven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 september 2021 @ 06:55:24 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201450104
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:16 schreef Gehrman het volgende:
Nog geen tweet van Baudet die feest viert vanwege dit nieuwsbericht. Hij heeft namelijk meerdere keren opgeroepen in verzet te komen tegen de maatregelen.
pi_201450116
quote:

[..]
Moeilijk is het niet, wel een behoorlijk grote kostenpost om elke winkelier er toe te bewegen een beveiliger in te zetten of uitsluitend volwassen en potige kerels in dienst te nemen. En dat omdat er een jongen is vermoord door een wappie met problemen. Beetje buitenproportioneel allemaal, maar vooruit.
De ondernemers hebben geld genoeg om potige kerels in dienst te nemen om de regels te handhaven. O wacht dat gaat niet, want de ondernemers zijn zelf de potige kerels, die hun personeel geen veilige werkplek gunnen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 07:04:20 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201450148
quote:

Dit soort posts bevestigen verder gewoon die kijk op 'wappies'.

'Twee haantjes waarbij er een aan het kortste eind heeft getrokken'... Nee, n 20-jarige student die de regels van het bedrijf waar hij werkte opvolgde en n gestoorde moordenaar die 'een daad wilde stellen' en thuis nog een arsenaal aan wapens had liggen. Over walgelijk gesproken.

Kost je blijkbaar heel wat moeite om 1. het artikel in kwestie te lezen en 2. deze moord gewoon te veroordelen voor wat het is.

Goede vraag ook van @probeer . Moeten medewerkers voortaan ook gewoon bier verkopen aan minderjarigen of mogen ze daar wel 'autoritair op hun strepen gaan staan'? En als ze weigeren bier mee te geven is er dan ook sprake van 'twee haantjes'? En als zo'n zeventienjarige dan maar besluit de boel overhoop te knallen, is er dan ook "aan het kortste eind getrokken"? 8)7 8)7

Maar goed, succes met je slachtofferrol en bijkomende kruistocht tegen Mark en Hugo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201450192
quote:

[..]
Die mallotige schutter daar moet het over gaan niet het slachtoffer die in de optiek van sommige blijkbaar bijna gewoon zelfmoord gepleegd heeft omdat hij iemand aansprak op de geldende regels in Duitsland. :')
pi_201450248
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 06:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nog geen tweet van Baudet die feest viert vanwege dit nieuwsbericht. Hij heeft namelijk meerdere keren opgeroepen in verzet te komen tegen de maatregelen.
Best zieke post dit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201450300
quote:
7s.gif Op maandag 20 september 2021 21:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

ik ben volledig tegen de complotwappies maar ben altijd wat terughoudend als willekeurige mensen over vaccinaties beginnen omdat wanneer sommigen erover beginnen geen stopknop kennen. Daarnaast ervaar ik vaak plaatsvervangende schaamte.

Ik denk dat in mijn beleving ongeveer 1 op de 10 is die erg pro vaccineren is en de rest lijkt er wat tussenin te hangen.
pi_201450328
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ik ben volledig tegen de complotwappies maar ben altijd wat terughoudend als willekeurige mensen over vaccinaties beginnen omdat wanneer sommigen erover beginnen geen stopknop kennen. Daarnaast ervaar ik vaak plaatsvervangende schaamte.

Ik denk dat in mijn beleving ongeveer 1 op de 10 is die erg pro vaccineren is en de rest lijkt er wat tussenin te hangen.
alleende relealiteit is dat 85% van de Volwassen bevolking zich heeft laten vaccineren. En zeg eens wat is provaccineren, iedereen die zich heeft laten vaccineren zonder de laatste maatregelen (iets van 70% van de volwassen bevolking)?
pi_201450420
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:49 schreef GGMM het volgende:
En dat hij de misdaad een uur later nog pleegt. Dan kun je niet meer spreken over een ongelukkige samenloop van hoogspanningen in de hersencellen van de dader.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:14:32 #126
465716 Witte_Slip_Met_Remspoor
Onderbroek Met Bruine Streep
pi_201450479
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:58 schreef Korenfok het volgende:
Een 49 jarige man schiet iemand door voor het wijzen op een landelijke richtlijn...

Precies! Iedere gevaarlijke vuurwapengevaarlijke autochtone Duitser ketenen we vast aan 1000 vluchtelingen. Moeten ze daar wel speciale winkels enzo bouwen waar de gangpaden breed genoeg zijn om met een meute van 1001 aan elkaar geketende mensen tegelijkertijd te kunnen winkelen. Verder dan wat kleine praktische problemen is dit de beste oplossing.
Het soort klamme onderbroek zoals je die zoal zou kunnen vinden achter een Duits zelfservice tankstation.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:14:45 #127
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201450484
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Moeten medewerkers voortaan ook gewoon bier verkopen aan minderjarigen of mogen ze daar wel 'autoritair op hun strepen gaan staan'? En als ze weigeren bier mee te geven is er dan ook sprake van 'twee haantjes'?
Denk je nou echt dat er daar in Duitsland niet eerst een discussie aan vooraf is gegaan :')
Toen die schutter de tweede keer terug kwam en hij zijn mondkapje afzette heeft die jongen dus weer geprobeerd die man te overtuigen zijn mondkapje op te zetten.

Maar blijkbaar is het wat lastig voor te stellen dat er mensen zijn met een kort lontje waarbij je wat voorzichtiger moet zijn om je wil op te dringen en moet het dan meteen maar een wappie zijn.
Damn, zelfs als je het wat genuanceerder ziet word je hier al weggezet als Corona-ontkenner of als iemand die een kruistocht tegen Mark en Hugo zou ondernemen 8)7
Die schutter was gestoord, maar zo'n obsessie hebben voor wappies, Engel of Baudet om die er in dit topic ook weer bij te slepen gaat eveneens het gezonde verstand voorbij.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:21:32 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201450546
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Denk je nou echt dat er daar in Duitsland niet eerst een discussie aan vooraf is gegaan :')
Toen die schutter de tweede keer terug kwam en hij zijn mondkapje afzette heeft die jongen dus weer geprobeerd die man te overtuigen zijn mondkapje op te zetten.

Maar blijkbaar is het wat lastig voor te stellen dat er mensen zijn met een kort lontje waarbij je wat voorzichtiger moet zijn om je wil op te dringen en moet het dan meteen maar een wappie zijn.
Damn, zelfs als je het wat genuanceerder ziet word je hier al weggezet als Corona-ontkenner of als iemand die een kruistocht tegen Mark en Hugo zou ondernemen 8)7
Die schutter was gestoord, maar zo'n obsessie hebben voor wappies, Engel of Baudet om die er in dit topic ook weer bij te slepen gaat eveneens het gezonde verstand voorbij.
Mensen die bewust geen mondkapje dragen om reacties uit te lokken en winkelpersoneel te provoceren, dat zijn wappies. Iemand die zijn mondkapje vergeet zet zijn mondkapje op en maakt evt excuses.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:30:32 #129
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201450627
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mensen die bewust geen mondkapje dragen om reacties uit te lokken en winkelpersoneel te provoceren, dat zijn wappies. Iemand die zijn mondkapje vergeet zet zijn mondkapje op en maakt evt excuses.
Het is wel duidelijk wie de schoen past in deze. Misschien moet je Baudet nog even de schuld geven van wat die Duitser daar geflikt heeft :')
Is het nou echt zo moeilijk voor te stellen dat mensen ook schijt kunnen hebben aan regels zonder achterliggende complottheorien.
pi_201450663
quote:

[..]

Het is vrij duidelijk dat dit een gestoorde gek betreft, en zijn algehele persoonlijkheid de reden is van deze moord. Net zoals het ook duidelijk is, dat zijn weigering van de coronamaatregelen de aanleiding is.

Jij bent hier degene, en opmerkelijk ook de enige, die dit op verachtelijke wijze probeert (en faalt) te verdraaien tot een 'waar er twee vechten ...' ding, in een poging de aanleiding te verhullen.
pi_201450807
Probeer als 20 jarige het gevaar maar eens in te schatten van een 17 jarige die per se sigaretten/drank wil of hetzelfde van een volwassen mondkapjesweigeraar.
  dinsdag 21 september 2021 @ 08:48:53 #132
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201450844
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Het is vrij duidelijk dat dit een gestoorde gek betreft, en zijn algehele persoonlijkheid de reden is van deze moord. Net zoals het ook duidelijk is, dat zijn weigering van de coronamaatregelen de aanleiding is.

Jij bent hier degene, en opmerkelijk ook de enige, die dit op verachtelijke wijze probeert (en faalt) te verdraaien tot een 'waar er twee vechten ...' ding, in een poging de aanleiding te verhullen.
Dat het een gestoorde gek betreft dat mag wel duidelijk zijn, dat ik er een 'waar er twee vechten ...' ding van probeer te maken iets minder.
Die jongen had duidelijk te weinig mensenkennis en heeft blijkbaar de discussie nogal op de spits gedreven dat het hier is geindigd. Misschien heeft hij hem terloops ook nog wel even Wappie genoemd of Corona-ontkenner.
Dat kan uitstekend veilig vanaf je zolderkamer maar in het echte leven lopen er eenmaal gestoorde gekken rond die niet alles pikken van iedereen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:08:36 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201451045
quote:

Waar staat dat hij autochtonig is dan?

Foto biedt geen zekerheid in ieder geval. Niet typisch Duits, zo natuurlijk wel kunnen.
The End Times are wild
pi_201451098
Echt ziek om neergeschoten te worden omdat je je werk doet.
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:15:01 #135
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201451137
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Foto biedt geen zekerheid in ieder geval. Niet typisch Duits, zo natuurlijk wel kunnen.
Ik vind hem er nogal Duits uitzien hoor. Sowieso een witte man met zo te zien tattoo's op zijn armen.
pi_201451303
Is deze moordenaar nu een heldhaftige strijder in FvD kringen?
PWBF
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:32:07 #137
8369 speknek
Another day another slay
pi_201451317
quote:
Niet typisch Duits, zo natuurlijk wel kunnen.
:').

Die ziet er haske typisch Duits uit.

Enniewee, het is niet alleen in deze thread waar extreemrechts blij lijkt te zijn.

Rechte jubeln ber Mord von Idar-Oberstein
quote:
Im Chat-Kanal des rechtsextremen Verschwrungsideologen Sven Liebich entflammt der Hass besonders rasch. Der Tter habe wohl einfach die "Schnauze voll" gehabt, kommentiert dort einer, oder auch: ,,Wenns die richtigen trifft, hab ich nichts dagegen".

Ein weiterer schreibt: "Kein Mitleid. Die Leute immer mit dem Maskenschei nerven. Da dreht irgendwann mal einer durch. Gut so."
https://www.tagesspiegel.(...)rstein/27631262.html

#QuerdenkerSindTerroristen trend nu in Duitsland, dus we zien of de put gedempt wordt.
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:33:37 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201451331
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:32 schreef speknek het volgende:

[..]
:').

Die ziet er haske typisch Duits uit.

Enniewee, het is niet alleen in deze thread waar extreemrechts blij lijkt te zijn.

Rechte jubeln ber Mord von Idar-Oberstein
https://www.tagesspiegel.(...)rstein/27631262.html

#QuerdenkerSindTerroristen trend nu in Duitsland, dus we zien of de put gedempt wordt.
Alleen die hashtag is natuurlijk al walgelijk. Querdenker (Dwarsdenkers) zijn terroristen. Letterlijk thoughtcrime.
The End Times are wild
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:34:31 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_201451342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Alleen die hashtag is natuurlijk al walgelijk. Querdenker (Dwarsdenkers) zijn terroristen. Letterlijk thoughtcrime.
Ja want daar is die 20 jarige jongen aan overleden, gedachtes. Letterlijk fascisme.
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:35:45 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201451351
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:34 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja want daar is die 20 jarige jongen aan overleden, gedachtes. Letterlijk fascisme.
Je snapt niet wat ik bedoel.
The End Times are wild
  dinsdag 21 september 2021 @ 09:38:38 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_201451376
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:35 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je snapt niet wat ik bedoel.
Je probeert eerst de schuld te verschuiven en tonepolice-t vervolgens kritiek. Ik snap vrij goed wat je hier aan het doen bent.
pi_201451409
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik vind hem er nogal Duits uitzien hoor. Sowieso een witte man met zo te zien tattoo's op zijn armen.
quote:
Bei dem mutmalichen Tter handelt es sich um einen 49-jhrigen Deutschen, der in Idar-Oberstein lebte. Der Mann ist bisher polizeilich nicht in Erscheinung getreten. Bei der Durchsuchung seiner Wohnung in einem Stadtteil von Idar-Oberstein hatten die Ermittler die Tatwaffe sowie weitere Schusswaffen und Munition gefunden. Laut Staatsanwaltschaft hat der Mann keine waffenrechtliche Erlaubnis - die Herkunft der Waffen msse noch weiter aufgeklrt werden.
is dus een man van duitse afkomst die in Idar-Oberstein leeft en nooit eerder met de politie in aanraking kwam, maar schijnbaar wel een hoop illegale wapens bezat.

maakt natuurlijk verder weinig uit wat de afkomst is, snap ook niet dat sommige mensen daarop zo zitten te geilen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201451592
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Je probeert het gewoon of niet? _O-
pi_201451662
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ben je weleens in Duitsland geweest? Ik vind hem er namelijk wel uit zien als een typische Duitser.
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:47:22 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201452949
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 september 2021 09:30 schreef Nielsch het volgende:
Is deze moordenaar nu een heldhaftige strijder in FvD kringen?
Op twitter nog weinig screenshots uit wappiegroepen helaas. Wel deze:
twitter

Is dus geen held maar het is fakenews om wappies in een kwaad daglicht te zetten? :')
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:51:06 #146
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201453005
quote:

Waar waarschuwde het NCTV dan voor ?
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator dinsdag 21 september 2021 @ 11:51:24 #147
8781 crew  Frutsel
pi_201453013
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op twitter nog weinig screenshots uit wappiegroepen helaas. Wel deze:
[ twitter ]

Is dus geen held maar het is fakenews om wappies in een kwaad daglicht te zetten? :')
Nou Sharon zegt niet datgene wat AnoniemeKneuzenheldKustbewoner beweert :)
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:56:37 #148
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_201453108
quote:

Waar staat dat het een autochtoon was? })
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 21 september 2021 @ 11:56:42 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201453109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:51 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Waar waarschuwde het NCTV dan voor ?
quote:
Wel is het voorstelbaar dat een eenling overgaat tot het plegen van aanslag.

https://www.nctv.nl/onder(...)oorbereiding-aanslag
Geen idee of je hier van een aanslag kan spreken maar ik denk van wel want hij kwam bewust terug om die jongen door het hoofd te schieten. Het gaat in ieder geval om een doorgedraaide eenling.
pi_201453170
Levenslang opsluiten die pauper. Missen we niks aan.
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:07:24 #151
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_201453233
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 11:56 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Geen idee of je hier van een aanslag kan spreken maar ik denk van wel want hij kwam bewust terug om die jongen door het hoofd te schieten. Het gaat in ieder geval om een doorgedraaide eenling.
Ik lees alleen iets over moslims met psychische problemen (als je je leven laat leiden door een boekje heb je sowieso psychische problemen) en over extreem rechts.
Ik lees niks over wappies en/of antivaxxers
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 21 september 2021 @ 12:35:59 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201453567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:01 schreef koffiekoekjes het volgende:
Levenslang opsluiten die pauper. Missen we niks aan.
Terugsturen naar het land van herkomst! Dat zal hem leren!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:03:51 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201453924
quote:

[..]
T
Gezond verstand, aldus Woelwater, die het hier over haantjesgedrag en 'kortste eindjes' trekken heeft. Sowieso, een nuance zien in dit verhaal... Toont vooral aan waar je sympathien liggen.

En dan dit:

"Toen die schutter de tweede keer terug kwam en hij zijn mondkapje afzette heeft die jongen dus weer geprobeerd die man te overtuigen zijn mondkapje op te zetten."

Het gore lef; je werk doen en de regels opvolgen en van je klanten verwachten dat ze dat ook doen. Je brengt het alsof die student fout zat en de 'man gewoon met rust had moeten laten' want ja, kort lontje.

Gezond verstand? Batshit insane. Marcheer je aankomend weekend ook weer mee met de gehuurde doktersjassen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:04:55 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201453946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:30 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Het is wel duidelijk wie de schoen past in deze. Misschien moet je Baudet nog even de schuld geven van wat die Duitser daar geflikt heeft :')
Is het nou echt zo moeilijk voor te stellen dat mensen ook schijt kunnen hebben aan regels zonder achterliggende complottheorien.
Het is vooral moeilijk voor te stellen dat schijt hebben aan de regels moet leiden tot het neerschieten van iemand.

Bel me even wanneer het kwartje valt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:05:24 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201453956
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit... en dan 'gezond verstand' menen te gebruiken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:06:00 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201453968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 08:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Dat het een gestoorde gek betreft dat mag wel duidelijk zijn, dat ik er een 'waar er twee vechten ...' ding van probeer te maken iets minder.
Die jongen had duidelijk te weinig mensenkennis en heeft blijkbaar de discussie nogal op de spits gedreven dat het hier is geindigd. Misschien heeft hij hem terloops ook nog wel even Wappie genoemd of Corona-ontkenner.
Dat kan uitstekend veilig vanaf je zolderkamer maar in het echte leven lopen er eenmaal gestoorde gekken rond die niet alles pikken van iedereen.
De tering...

8)7

Verder is dit topic wel verhelderend, gewoon een gevalletje turven van de usual suspects. Zien die moordenaar waarschijnlijk ook gewoon als verzetsheld of zo. En straks weer verkleed de straat op "LIEFDE, FRIJHEIT, GEEN DIKKETUUR" roepen en waarschuwen voor een 'glijdende schaal' en een gevaarlijke overheid.

Wat een kneuzenkermis is het ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-09-2021 13:11:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201454020
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je moet mensen in de hedendaagse individualistische samenleving gewoon met rust laten. Je weet maar nooit wat voor een gek er tegenover je staat.

Niet iedereen zit er op te wachten om een toneelstukje op te blijven voeren met een lapje stof voor je mond te dragen puur om te laten zien dat je deugt, of om wat angstigen een vals gevoel van veiligheid te geven ondanks dat pak hem beet 80% including zijzelf volledig gevaccineerd zijn.

Met virusbestrijding heeft het helemaal niks meer te maken. Dit is juist wat de overheid wil, het tegen elkaar opzetten van mensen.
Wauw, je bent knettergek.
pi_201454052
quote:

Wappie gespot.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:32:34 #159
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201454342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gore lef; je werk doen en de regels opvolgen en van je klanten verwachten dat ze dat ook doen. Je brengt het alsof die student fout zat en de 'man gewoon met rust had moeten laten' want ja, kort lontje.
Jij bent er zeker ook zo eentje die in het verkeer mensen erop wijst dat ze zich aan de regels moeten houden, daar een vermoeiende discussie over begint en het dan vreemd vindt om een keer overhoop geknald te worden :')
Iemand weigeren bier te verkopen waar hij binnen twee minuten de shop mee uit had kunnen lopen of lekker autoritair doen, het op de spits drijven en iemand proberen een mondkapje op te laten zetten, het is maar net waar je een grotere kick uit krijgt.

En natuurlijk zie ik het als een held, daarom beaam ik ook dat het een gestoorde gek is :')
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:34:52 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201454404
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:32 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Jij bent er zeker ook zo eentje die in het verkeer mensen erop wijst dat ze zich aan de regels moeten houden, daar een vermoeiende discussie over begint en het dan vreemd vindt om een keer overhoop geknald te worden :')
Iemand weigeren bier te verkopen waar hij binnen twee minuten de shop mee uit had kunnen lopen of lekker autoritair doen, het op de spits drijven en iemand proberen een mondkapje op te laten zetten, het is maar net waar je een grotere kick uit krijgt.

En natuurlijk zie ik het als een held, daarom beaam ik ook dat het een gestoorde gek is :')
Dat mensen overhoop geknald worden tijdens een ruzie vind ik inderdaad vreemd. Denk dat de meeste mensen zullen zeggen: Goh, vreemd. Nogal overtrokken.

Je legt hier de schuld simpelweg neer bij die student, die je ondanks enige onderbouwing maar meteen verwijt autoritair geweest te zijn, de zaak op het spits gedreven te hebben, zich heeft willen laten gelden en weet ik wat voor achterlijke goedpraterij. (Maar je moet ook wel, je hebt nu eenmaal partij gekozen). Waarschijnlijker is dat het hier een jonkie betrof die de regels van zijn baas wilde opvolgen om zijn baantje niet te verliezen en gewoon gevraagd heeft of meneer Rambo zich net als de rest naar de regels wilde voegen. Iets schappelijker, medunkt.

Punt is dat dit heerschap thuis al een arsenaal had liggen, gewoon gevraagd was zich te houden aan de regels, en daarom maar besloot "als signaal" een 20-jarige pompbediende neer te leggen.

Echt, laat je nakijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:53:55 #161
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201454726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je legt hier de schuld simpelweg neer bij die student, die je ondanks enige onderbouwing maar meteen verwijt autoritair geweest te zijn, de zaak op het spits gedreven te hebben, zich heeft willen laten gelden
De schuld ligt natuurlijk bij de schutter maar het is achterlijk naef om aan te nemen dat de bediende slechts 1 keer vriendelijk heeft gevraagd dat mondkapje op te zetten en het daarbij heeft gelaten.
Hij heeft tot twee keer toe geweigerd die idioot bier te verkopen, daar is wel iets meer bij komen kijken dan enkel een vriendelijk verzoek.
En als je het echt zo vreemd vind dat mensen neergeschoten worden vanwege een ruzie raad ik je aan iets vaker de krant te lezen en eventueel op straat zoveel mogelijk mensen die je niet kent tegen de haren in te wrijven.
  dinsdag 21 september 2021 @ 13:57:03 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201454773
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 13:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]
De schuld ligt natuurlijk bij de schutter maar het is achterlijk naef om aan te nemen dat de bediende slechts 1 keer vriendelijk heeft gevraagd dat mondkapje op te zetten en het daarbij heeft gelaten.
Hij heeft tot twee keer toe geweigerd die idioot bier te verkopen, daar is wel iets meer bij komen kijken dan enkel een vriendelijk verzoek.
En als je het echt zo vreemd vind dat mensen neergeschoten worden vanwege een ruzie raad ik je aan iets vaker de krant te lezen en eventueel op straat zoveel mogelijk mensen die je niet kent tegen de haren in te wrijven.
Ah, de volgende keer dat een 15-jarige bier komt halen en 'tot tweemaal toe' verzocht wordt het pand te verlaten, moeten we ook niet vreemd opkijken als er geschoten wordt.

Verder zijn je vergelijkingen weer van hetzelfde deplorabele niveau. Die schutter kwam iets halen. Dan heb je je te schikken naar de regels. O.a. dat je betaalt voor je spullen. Dat je de tent niet naakt binnenkomt. Dat je een mondkapje ophebt.

Maar nee, Woelwater kan het allemaal wel begrijpen dat je dan overhoop geschoten wordt. Met terugwerkende kracht eigen schuld, dikke bult.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201454869
quote:

Gelukkig was Adolf wel een autochtoon |:)
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:12:12 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201454998
Jeetje mensen die moord bagatelliseren en schijnbaar zich wel kunnen verplaatsen in die dorpsidioot die flipt omdat hij geen bier kreeg.
pi_201455280
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:12 schreef Momo het volgende:
Jeetje mensen die moord bagatelliseren en schijnbaar zich wel kunnen verplaatsen in die dorpsidioot die flipt omdat hij geen bier kreeg.
Onderschat nooit het belang van bier.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_201455388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:03 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
zucht, soms vraag je je af of mensen helemaal niks van geschiedenis weten...

Hitler was geen duitser (maar oostenrijkse staatsburger van geboorte) ... in 1924 heeft de beierse politie hem als ongewenste buitenlander geprobeert Duitsland uit te zetten, nadat hij zn gevangenisstraf uitgezeten had wegens de Bierkeller-putsch.

https://de.wikipedia.org/(...)esangeh%C3%B6rigkeit
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:50:49 #167
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201455457
"verplaatsen in" of goedpraten is natuurlijk wel iets anders dan het besef hebben dat er eenmaal zulke gekken bestaan. Dan kan je wel fijn voet bij stuk houden om iemand geen bier te willen verkopen vanwege een belachelijk mondkapje, maar deze keer heeft hij dus duidelijk de verkeerde getroffen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:57:33 #168
66444 Lord_Vetinari
pi_201455555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:03 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Nee. Hij was Oostenrijker, dus in Duitsland een allochtoon. Het gaf nog problemen want om gekozen te kunnen worden moest hij Duitser zijn.
  dinsdag 21 september 2021 @ 14:59:36 #169
66444 Lord_Vetinari
pi_201455591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]
zucht, soms vraag je je af of mensen helemaal niks van geschiedenis weten...

Hitler was geen duitser (maar oostenrijkse staatsburger van geboorte) ... in 1924 heeft de beierse politie hem als ongewenste buitenlander geprobeert Duitsland uit te zetten, nadat hij zn gevangenisstraf uitgezeten had wegens de Bierkeller-putsch.

https://de.wikipedia.org/(...)esangeh%C3%B6rigkeit
Maar dat kon niet omdat hij inmiddels zijn Oostenrijkse nationaliteit had opgegeven en dus statenloos wa.
pi_201455869
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:50 schreef Woelwater het volgende:
"verplaatsen in" of goedpraten is natuurlijk wel iets anders dan het besef hebben dat er eenmaal zulke gekken bestaan. Dan kan je wel fijn voet bij stuk houden om iemand geen bier te willen verkopen vanwege een belachelijk mondkapje, maar deze keer heeft hij dus duidelijk de verkeerde getroffen.
Alleen al de benadrukking van hoe jij over mondkapjes denkt geeft je subjectiviteit over dit onderwerp weer duidelijk aan. En dat vaccinatieweigeraars en andere recalcitranten een gebrek aan empathie hebben etaleren ze hier duidelijk.
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:19:15 #171
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201455905
quote:
Kijk, nou. Er zijn zelfs mensen die dit proberen goed te praten. 8)7
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_201455921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee. Hij was Oostenrijker, dus in Duitsland een allochtoon. Het gaf nog problemen want om gekozen te kunnen worden moest hij Duitser zijn.
Je weet zelf ook wel dat racisten niets geven om die grenzen, maar meer om het feit dat Adolf etnisch gezien een Germaan is.
pi_201456329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 14:50 schreef Woelwater het volgende:
Ik stel voor dat jij voortaan gewoon een mondkapje op doet en je laat vaccineren. Voor hetzelfde geld kom je de verkeerde tegen die jou door je kop schiet wegens het niet dragen van een mondkapje.
Цой жив
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:49:29 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_201456352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:20 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Je weet zelf ook wel dat racisten niets geven om die grenzen, maar meer om het feit dat Adolf etnisch gezien een Germaan is.
Zelfs dat is nog te betwisten. Het gebied waar de familie vandaan komt heeft sterke Tsjechische invloeden.
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:51:12 #175
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201456379
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:47 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik stel voor dat jij voortaan gewoon een mondkapje op doet en je laat vaccineren. Voor hetzelfde geld kom je de verkeerde tegen die jou door je kop schiet wegens het niet dragen van een mondkapje.
Daar zou ik niet eens van opkijken als je ziet wat voor extreme pro-vaxxers er hier allemaal posten :7
pi_201456432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Daar zou ik niet eens van opkijken als je ziet wat voor extreme pro-vaxxers er hier allemaal posten :7
Ook m.b.t. dit onderwerp vind je extremisten aan beide zijden.
pi_201456456
quote:

Een Duitser zal vast naar Engel en co luisteren.
Je hoeft er niet eens naar te luisteren om te moeten constateren dat mensen steeds depressiever worden met alles wat er zo aan de hand is.
Ook zonder Engel lopen er genoeg dwazen rond.
  dinsdag 21 september 2021 @ 15:58:59 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201456469
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

dinsdag 21 september 2021 @ 16:00:06 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201456487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 15:57 schreef Cherni het volgende:

[..]
Een Duitser zal vast naar Engel en co luisteren.
Je hoeft er niet eens naar te luisteren om te moeten constateren dat mensen steeds depressiever worden met alles wat er zo aan de hand is.
Ook zonder Engel lopen er genoeg dwazen rond.
Niet naar onze Engel maar dit zal vast wel een volger van de Duitse Engels zijn.
pi_201456630
quote:

[..]
Wappie vermoord door vriend:

NWS / Coronaruzie: vrouw overleden na ruzie over omgang met gevaccineerden
  dinsdag 21 september 2021 @ 16:10:50 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201456649
quote:
Dat is vergelijkbaar natuurlijk :')
pi_201456672
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet naar onze Engel maar dit zal vast wel een volger van de Duitse Engels zijn.
Over engelen hebben duisters wel een liedje gemaakt. :P

dinsdag 21 september 2021 @ 16:13:29 #183
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201456690
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Over engelen hebben duisters wel een liedje gemaakt. :P

Rammstein _O_ _O_ _O_ _O_

:T
  dinsdag 21 september 2021 @ 16:14:33 #184
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201456710
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat is vergelijkbaar natuurlijk :')
Het is in ieder geval opmerkelijk dat je daar wel de omstandigheden meeneemt in het veroordelen van een moord en in dit topic de fout enkel aan de schutter Baudet en Engel lijkt te wijten.
quote:
16s.gif Op zondag 19 september 2021 13:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Tuurlijk, hij had haar niet moeten vermoorden maar het gaat om de omstandigheden. Hij werd geterroriseerd, geslagen, mocht zijn ouders niet meer zien, mocht niet meer zijn hobby uitoefenen, etc.
  dinsdag 21 september 2021 @ 16:18:32 #185
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201456767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 16:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Het is in ieder geval opmerkelijk dat je daar wel de omstandigheden meeneemt in het veroordelen van een moord en in dit topic de fout enkel aan de schutter Baudet en Engel lijkt te wijten.
[..]

Bij de andere moord zijn wat mij betreft Baudet en Engel ook medeverantwoordelijk. Dankzij de opruiing van oa die 2 heeft de overleden vrouw doen besluiten haar vriend te terroriseren die vervolgens geen uitweg meer zag.
  dinsdag 21 september 2021 @ 18:55:16 #186
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201458846
De dader komt uit extreemrechtse hoek. Dat had ik niet verwacht.

Zie draadje:

twitter
pi_201459007
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 22:46 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Het is te laf voor woorden dat overheid de handhavingsplicht bij cassieres en winkelbediendes neerlegt, of het nu om mondkapjes, alcoholische drank of sigaretten gaat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201459119
quote:

[..]
Of de overheid stelt gewoon een agent op voor zo'n tankstation. De overheid wil toch graag dat maatregelen gehandhaafd worden? Dan zet men daar maar agenten voor in ipv gewone burgers die niet betaald worden om wetten en maatregelen te handhaven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:32:19 #189
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201459337
quote:

[..]
Die schieten in ieder geval geen 20-jarige bijbaantjesvervullers neer 'omdat ze een kort lontje hebben'; zitten meer in jouw hoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201459377
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 06:02 schreef probeer het volgende:
Dan ook maar gewoon elke 17-jarige dat bier meegeven ja?
Is in Duitsland gewoon legaal hoor, daar mag je vanaf je 16e gewoon bier kopen... En oh ja, vanaf je 14e mag je het onder toezicht drinken.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:39:13 #191
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201459461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die schieten in ieder geval geen 20-jarige bijbaantjesvervullers neer 'omdat ze een kort lontje hebben'; zitten meer in jouw hoek.
Wat is zijn hoek? Cheap shot dit weer Etto.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:41:16 #192
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201459492
Haha, wat een idiote wappie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:42:39 #193
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201459518
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Is in Duitsland gewoon legaal hoor, daar mag je vanaf je 16e gewoon bier kopen... En oh ja, vanaf je 14e mag je het onder toezicht drinken.
Helemaal niets mis mee trouwens.
Alcohol is het bindmiddel van de samenleving. Zonder drank kleurden de straten al jaren rood.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201459610
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Helemaal niets mis mee trouwens.
Alcohol is het bindmiddel van de samenleving. Zonder drank kleurden de straten al jaren rood.
De sarcastische partij "die Partei" pleit hier in de gemeenteraad dan ook voor een bierfontein in het binnenkort te openen stadsarchief, zodat burgers daar gratis hun "flssiges Brot" kunnen komen halen. _O_
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:48:06 #195
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201459611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Kennelijk de hoek van Corona-ontkenners en kruisridders tegen Hugo en Mark. Je schijnt dus onschendbaar te zijn als je mensen wil dwingen een mondkapje op te zetten die er niet van gediend zijn. Als je dan politieagentje wil spelen kan je blijkbaar niet irritant zijn of een discussie zo erg op de spits drijven dat iemand thuis een blaffer gaat halen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:52:20 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201459666
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lijkt me duidelijk.

De hoek van de mensen die menen dat "in een individualistische samenleving mensen met rust gelaten willen worden", het normaal is dat bij verkeersruzies geschoten wordt en dat een 20-jarige kassamedewerker "waarschijnlijk autoritair optrad" en daardoor als haantje tegenover haantje aan het kortste eind trok.

Die hoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:54:00 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201459694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:48 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Kennelijk de hoek van Corona-ontkenners en kruisridders tegen Hugo en Mark. Je schijnt dus onschendbaar te zijn als je mensen wil dwingen een mondkapje op te zetten die er niet van gediend zijn. Als je dan politieagentje wil spelen kan je blijkbaar niet irritant zijn of een discussie zo erg op de spits drijven dat iemand thuis een blaffer gaat halen.
Onschendbaar... Politieagentje spelen... irritant zijn als logische oorzaak om te gaan schieten.

Verder: die vent betreedt een winkel; daar gelden de regels van de winkel. Bevalt je dat niet? Opflikkeren.

Echt... hoe werkt jouw hoofd?

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-09-2021 20:00:42 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201459741
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Onschendbaar... Politieagentje spelen... irritant zijn als logische oorzaak om te gaan schieten.

Laat die klapmongool toch raaskallen. Is geen eer aan te behalen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
  dinsdag 21 september 2021 @ 19:58:58 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201459769
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maak er 14-jarige van en het argument blijft hetzelfde. Kennelijk mag de pompbediende in zo'n geval niet ' autoritair' optreden als 'politieagent' en de 'discussie op de spits drijven', want dan is het logisch om te verwachten dat zo'n gozer thuis een blaffer haalt. En ook vreemd dat zo'n pompbediende de regels van de overheid moet opvolgen en uitvoeren... bizar... Gewoon bier meegeven, iedereen blij.

Toch, woel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:03:20 #201
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201459862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je kan wel doordrammen over een mondkapje waar iemand binnen twee minuten de winkel verlaten kan hebben door gewoon even dat bier af te rekenen, maar de echte wereld is geen Teletubbie-land waar iedereen lief en meegaand is.
Als 99% wel dat mondkapje opheeft, wat zou je je dan druk maken om die ene persoon :')
Het lijkt me echt sterk dat er verder geen woorden over en weer zijn gevallen en dat die lijpo zomaar even thuis een pistool op is gaan halen.

quote:
Verder: die vent betreedt een winkel; daar gelden de regels van de winkel. Bevalt je dat niet? Opflikkeren.
Zo zal dat jochie het inderdaad ook wel gezegd hebben, alleen deze keer helaas tegen de verkeerde.
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:06:02 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201459919
Je kan wel doordrammen over een leeftijdsbewijs waar iemand binnen twee minuten de winkel verlaten kan hebben door gewoon even dat bier af te rekenen, maar de echte wereld is geen Teletubbie-land waar iedereen lief en meegaand is.
Als 99% wel bij twijfel diens leeftijdsbewijs laat zien, wat zou je je dan druk maken om die ene persoon :')
Het lijkt me echt sterk dat er verder geen woorden over en weer zijn gevallen en dat die lijpo zomaar even thuis een pistool op is gaan halen.

Je kan wel doordrammen over het moeten betalen voor je spullen waar iemand binnen twee minuten de winkel verlaten kan hebben door gewoon even dat bier mee te geven, maar de echte wereld is geen Teletubbie-land waar iedereen lief en meegaand is.
Als 99% wel gewoon afrekent, wat zou je je dan druk maken om die ene persoon :')

Ad infinitum.

Verder is wel duidelijk dat je de schuld voor heel dit gebeuren bij het slachtoffer legt. Je moet ook wel, je zit te diep in die BNW-meuk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:08:24 #203
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201459959
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
Je moet ook wel, je zit te diep in die BNW-meuk.
_O-
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:10:04 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201459990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:08 schreef Woelwater het volgende:

[..]
_O-
Dat is de reactie van weldenkende mensen op de povere pogingen tot goedpraten van wappie-gedrag, inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:15:16 #205
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201460095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is de reactie van weldenkende mensen op de povere pogingen tot goedpraten van wappie-gedrag, inderdaad.
Ja hoe wereldvreemd moet je zijn om te denken dat een schietpartij zeldzaam is en dat je zomaar met een vreemde ruzie kan maken over iets pietluttigs als een mondkapje.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)door-hoofd-geschoten

https://nos.nl/artikel/23(...)in-kritieke-toestand

https://www.telegraaf.nl/(...)uzie-tussen-jongeren

https://www.rijnmond.nl/n(...)at-man-neergeschoten

En die persoonlijke aanval dat ik diep in de BNW-meuk zou zitten slaat gewoon nergens op. Dat was wel _O- waardig.
pi_201460184
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
Maak er 14-jarige van en het argument blijft hetzelfde.
Het ging mij er meer om dat sommige lui blijkbaar nogal slecht geinformeerd zijn en schijnbaar denken dat de regelgeving overal hetzelfde is als hier.
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:23:39 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201460215
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Ja hoe wereldvreemd moet je zijn om te denken dat een schietpartij zeldzaam is en dat je zomaar met een vreemde ruzie kan maken over iets pietluttigs als een mondkapje.

En die persoonlijke aanval dat ik diep in de BNW-meuk zou zitten slaat gewoon nergens op. Dat was wel _O- waardig.
Totaal het punt gemist, toch vreemd voor een kritische denker.

Er wordt hier gesteld dat men regels gewoon moet laten voor wat ze zijn, want:

1. We leven in een individualistische samenleving;
2. Waarin mensen met rust gelaten willen worden;
3. Werknemers die hun werk uitvoeren eigenlijk als ja-knikkers gewoon moeten doen wat een klant wil, ook al druist dat in tegen de regels van hun werkgever en de overheid;
4. Het derhalve eigen schuld is als je als werknemer in een individualistische samenleving waarin mensen met rust gelaten willen worden door je kop geschoten wordt als je je werk uitvoert conform de regels van je werkgever en de overheid. Dat is logisch. Te verwachten, zelfs.

De enige reden dat Woelwater en z'n bende verklede artsen hier trachten 'verzachtende omstandigheden' aan te brengen (met wat, een 'autoritaire, irritante, discussie-op-het-spits-drijvende 20-jarige vakkenvuller' die gewoon niet zo moeilijk had moeten doen) is omdat het mondkapjes betreft. En daar reageren sommigen nogal Engel-esk op.

Stel je voor dat het gewoon een ordinaire roofoverval was geweest met, waarom ook niet, een Marokkaanse schutter.

Denk niet dat Woelwater en het 'wij zijn de nieuwe joden'-legioen dan met dezelfde argumentatie was gekomen:

"Ja, het is tegen de regels om mensen te beroven... Maar in een individualistische samenleving willen mensen met rust gelaten worden, en daarbij, als 99 mensen gewoon hun spulletjes netjes afrekenen, wat maakt dan die ene dief of overvaller uit... doe niet zo moeilijk, in twee minuten ben je ervan af en kan alles doorgaan zoals het is."

Nee, he?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:39:41 #208
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201460467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
De enige reden dat Woelwater en z'n bende verklede artsen

Woelwater en het 'wij zijn de nieuwe joden'-legioen
Wat ben jij toch ook een walgelijk mannetje zeg :r

Iemand komt je shop ingelopen, pakt wat bier en wil afrekenen.
1 - Je rekent af met hem, hij loopt je shop weer uit en volgende klant.
Of 2- Je begint een discussie dat iemand een mondkapje op moet doen en weigert zijn bier af te rekenen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat als ik bij een pompstation zou werken dat ik dan iemand zou gaan dwingen een mondkapje op te zetten en hem voor het blok zou zetten door zijn bier niet af te rekenen.
Maar misschien ben ik gewoon te meegaand en werk daarom niet op een pompstation en loop wat minder risico door mijn kop geschoten te worden.

Maar het is verder goed met je :{w
Ga in een volksbuurt als Rotterdam-Zuid maar eens wat mensen aanspreken op overtredingen en misschien leer je het echte leven kennen buiten je links politiek correcte bubbel.
  dinsdag 21 september 2021 @ 20:44:36 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201460556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Wat ben jij toch ook een walgelijk mannetje zeg :r

Iemand komt je shop ingelopen, pakt wat bier en wil afrekenen.
1 - Je rekent af met hem, hij loopt je shop weer uit en volgende klant.
Of 2- Je begint een discussie dat iemand een mondkapje op moet doen en weigert zijn bier af te rekenen.

Ik kan me echt niet voorstellen dat als ik bij een pompstation zou werken dat ik dan iemand zou gaan dwingen een mondkapje op te zetten en hem voor het blok zou zetten door zijn bier niet af te rekenen.
Maar misschien ben ik gewoon te meegaand en werk daarom niet op een pompstation en loop wat minder risico door mijn kop geschoten te worden.

Maar het is verder goed met je :{w
Ga in een volksbuurt als Rotterdam-Zuid maar eens wat mensen aanspreken op overtredingen en misschien leer je het echte leven kennen buiten je links politiek correcte bubbel.
"Walgelijk..."

Vertel nog wat over 'twee haantjes', kortste eindjes en een autoritaire 20-jarige pompbediende.

Veel walgelijker dan victim blaming wordt het niet. Maar je moet wat, in je campagne tegen de mondkap.

En succes dit weekend met de volgende mars tegen de (ongetwijfeld links) politiek correcte elite. Want zo werkt het wel natuurlijk: als het je vrijstaat op basis van echt helemaal niets dan je eigen onderbuik maar allerhande eigenschappen aan die 20-jarige knul toe te schrijven (autoritair, irritant, grote bek) dan staat dat anderen natuurlijk ook. Daarom: lees eens wat minder complotwappie sites, Engel-wannabe.

Moet verder trouwens makkelijk shoppen zijn in Rotterdam-Zuid, als ik het zo lees; gewoon meenemen wat je nodig hebt; aanspreken op ongewenst gedrag in de winkel is namelijk 'haantjesgedrag' en een vorm van 'links politiek correctisme'. Bestaan er nog wel winkels in Rotterdam-Zuid of is het daar een grote anarchie?

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-09-2021 20:49:47 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201462112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 19:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lijkt me duidelijk.

De hoek van de mensen die menen dat "in een individualistische samenleving mensen met rust gelaten willen worden", het normaal is dat bij verkeersruzies geschoten wordt en dat een 20-jarige kassamedewerker "waarschijnlijk autoritair optrad" en daardoor als haantje tegenover haantje aan het kortste eind trok.

Die hoek.
Wat mij betreft handhaaft de staat zelf de opgestelde wetten en maatregelen ipv daar 20-jarige studenten met een bijbaantje en 16-jarige cassires onbezoldigd mee op te zadelen. Een politieagent is getraind en uitgerust om met potentieel gewelddadige mensen en situaties om te gaan, een jongere met een bijbaantje niet.
pi_201462878
Ze spreken het natuurlijk niet letterlijk uit, maar volgens mij vindt een aantal hier het stiekem best mooi dat zo'n 'corona-facistje' is doodgeschoten.
Цой жив
pi_201463126
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 12:07 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ik lees alleen iets over moslims met psychische problemen (als je je leven laat leiden door een boekje heb je sowieso psychische problemen) en over extreem rechts.
Ik lees niks over wappies en/of antivaxxers
AfD-aanhanger blijkt nu. Kan niet zeggen dat ik verbaasd ben, zit sowieso iets los bij hen.
  woensdag 22 september 2021 @ 11:15:28 #214
396550 Richestorags
pi_201467010
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat mij betreft handhaaft de staat zelf de opgestelde wetten en maatregelen ipv daar 20-jarige studenten met een bijbaantje en 16-jarige cassires onbezoldigd mee op te zadelen. Een politieagent is getraind en uitgerust om met potentieel gewelddadige mensen en situaties om te gaan, een jongere met een bijbaantje niet.
Klopt. Dit incident heeft natuurlijk iets pijnlijks blootgelegd. Er wordt een verantwoordelijkheid (en bijbehorende manier van communiceren en omgaan met geweld bij het afdwingen /.handhaven hiervan) neergelegd bij mensen die hier helemaal niet voor opgeleid zijn.
  woensdag 22 september 2021 @ 11:18:31 #215
396550 Richestorags
pi_201467066
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 22:59 schreef Zwoerd het volgende:
Ze spreken het natuurlijk niet letterlijk uit, maar volgens mij vindt een aantal hier het stiekem best mooi dat zo'n 'corona-facistje' is doodgeschoten.
Stukje projectie. Het enige dat ik hier lees is dat @Woelwater stelt dat in de echte wereld politieke werkelijkheden soms nare consequenties kunnen hebben. Er lopen een hoop lui rond die zich niets laten vertellen en zo op spanning staan dat ze vrij snel tot geweld overgaan. Het is walgelijk dat de overheid van winkelmedewerkers verlangt dat zij een enigszins autoritaire interactie met deze lui (moeten) hebben op straffe van een boete.
pi_201468396
quote:
15s.gif Op maandag 20 september 2021 22:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik wil toch op een of andere wijze contact proberen te blijven houden met deze - ooit zeer goede - vriend, maar het is met de dag lastiger. En ik verwijt dit echt youtube en andere techgiganten die debiele onzin laten staan. Natuurlijk heeft een ieder zijn of haar eigen verantwoording, maar sommigen zijn te labiel en verzanden in het drasmoeras van youtube of feestboek. :{

Hoe ga jij met deze vriend om? Helemaal nooit meer contact? Alleen telefonisch? Vind het echt moeilijk. Was eigenlijk zelfs mijn beste vriend. Kan je nagaan. Niet zomaar een vriend, we deelden alles, lief en leed. Hij is helemaal verzand in het youtube drasmoeras. ;( En hij wenst niet gered te worden.
Probeer hem te begrijpen, zonder te oordelen
Probeer jezelf om in zijn schoenen te plaatsen ook al ben je het helemaal niet eens met de theorien die hij aanhangt
Probeer iets van commen ground te vinden , als vb kan me wel een beetje vinden in de kritiek mbt 9/11/QR codes or whatever maar de platte aarde , de luminateis dat gaat me net iets te ver

Het ergste wat je kan doen is hem niet serieus te nemen, minachtend zijn mbt tot zijn theorien dat zal alleen averechts werken en die afstand die er is tussen jullie alleen maar vergroten

Ben zelf iemand die dan 10 jaar in de complotwereld zit en kan je beste vriend wel begrijpen . Jij zegt dat die gered moet worden uit deze wereld maar hij zal dezelfde idee hebben dat niet hij maar JIJ gered moet worden van de mindcontrol van de mysterieuze elite

Ik weet niet of je bekend bent met Daryl Davis? Hij is een donkere jazz muzikant, die in zijn jeugd te maken kreeg met racisme en ipv boos te worden of zichzelf in de slachtoffer hoek te plaatsen . Had hij als missie in zijn leven om de mensen die haatdragende ideologien aanhangende , om die beter te begrijpen

Zo infiltreerde hij de kkk en werd zelfs goede vrienden met bepaalde klansleden , Puur door te luisteren , zonder te oordelen en zichzelf in hun schoenen te plaatsen zijn meer dan 200 kkk leden uit te klan gestapt . De manier waarop die dat deed was echt voortreffelijk _O_

Ik geloof als de mindset van Daryl kopieert en toepast op de vriend van je , dat je vanzelf weer dichter bij elkaar komt

Hier zijn de videos:

Why I, as a black man, attend KKK rallies. | Daryl Davis

This Black Musician Explains Why He is Friends With White Supremacists

Laat me weten hoe het allemaal verloopt en ik wens je veel succes ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_boo op 22-09-2021 20:19:46 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201468834
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
"Walgelijk..."

Vertel nog wat over 'twee haantjes', kortste eindjes en een autoritaire 20-jarige pompbediende.

Veel walgelijker dan victim blaming wordt het niet. Maar je moet wat, in je campagne tegen de mondkap.

En succes dit weekend met de volgende mars tegen de (ongetwijfeld links) politiek correcte elite. Want zo werkt het wel natuurlijk: als het je vrijstaat op basis van echt helemaal niets dan je eigen onderbuik maar allerhande eigenschappen aan die 20-jarige knul toe te schrijven (autoritair, irritant, grote bek) dan staat dat anderen natuurlijk ook. Daarom: lees eens wat minder complotwappie sites, Engel-wannabe.

Moet verder trouwens makkelijk shoppen zijn in Rotterdam-Zuid, als ik het zo lees; gewoon meenemen wat je nodig hebt; aanspreken op ongewenst gedrag in de winkel is namelijk 'haantjesgedrag' en een vorm van 'links politiek correctisme'. Bestaan er nog wel winkels in Rotterdam-Zuid of is het daar een grote anarchie?
Daar lopen vaak beveiligers rond he.

En genoeg mensen zonder mondkapjes gezien in de winkels, die echt niet worden aangesproken door de 16-18 jarige medewerkers in een supermarkt bv.
pi_201469032
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Precies dit. Hij had net zo goed naar zijn pistool kunnen grijpen als hem bier geweigerd zou worden om elk andere willekeurige reden. Mensen schieten aan de lopende band mensen af omdat ze zich door de ander beperkt/aangevallen voelen. Dat hoeft helemaal niets te maken te hebben met anti-mondkap/coronamaatregelen-fanatisme per se. Het zou natuurlijk ook wl kunnen, maar op het moment van de vele ''zie je nou wel"-reacties was dat totaal niet duidelijk. Ophitsers, allemaal.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 22 september 2021 @ 13:29:09 #219
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201469106
Echte waanzin dit. Gaat totaal nergens meer over. De maatschappij is kapot. Bier verkopen in een tankstation, wat denken ze wel niet. Idioten.
  woensdag 22 september 2021 @ 13:45:53 #220
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201469299
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 12:47 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Probeer hem te begrijpen, zonder te oordelen
...

Het ergste wat je kan doen is hem niet serieus te nemen, minachtend zijn mbt tot zijn theorien dat zal alleen averechts werken en die afstand die er is tussen jullie alleen maar vergroten

...
Laat me weten hoe het allemaal verloopt en ik wens je veel succes ^O^
quote:
na een analyse van zijn profielen op sociale media. ,,Het was een kwestie van tijd voor het zo zou escaleren.”

...

N. hield de pompbediende verantwoordelijk voor de situatie
...
Een buurvrouw omschrijft hem in gesprek met Duitse media als ‘opvliegend en agressief’.
...
Hij viel me ​​vaak verbaal aan, beledigde me diep en vulgair. Het was een kwestie van tijd tot het zo zou escaleren.”
...
Een totale oorlog zou de maatschappij een stuk verder brengen, stelde hij op Twitter. ‘Ik kijk uit naar de volgende oorlog.
...
Het feit dat N. niet alleen n revolver, maar ook andere wapens en munitie thuis in zijn bezit had, duidt op verdere radicalisering.
En toen kwam de realiteit om de hoek kijken: het is gewoon een hyperagressieve idioot die we helemaal niet moeten proberen te begrijpen. Als het die complottheorien niet waren geweest dan was ie wel doorgedraaid over die nagelstudio naast hem, omdat vrouwen los rondlopen deze dagen of anders iets met buitenlanders.

Enne, waarom moet iedereen altijd moeite doen om dit soort wappie's te begrijpen in plaats van dat ze andersom diezelfde moeite doen? "Gut, de hele maatschappij heeft een probleem met me. Dat moet aan hen allemaal liggen!"
pi_201469452
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
En toen kwam de realiteit om de hoek kijken: het is gewoon een hyperagressieve idioot die we helemaal niet moeten proberen te begrijpen. Als het die complottheorien niet waren geweest dan was ie wel doorgedraaid over die nagelstudio naast hem, omdat vrouwen los rondlopen deze dagen of anders iets met buitenlanders.

Enne, waarom moet iedereen altijd moeite doen om dit soort wappie's te begrijpen in plaats van dat ze andersom diezelfde moeite doen? "Gut, de hele maatschappij heeft een probleem met me. Dat moet aan hen allemaal liggen!"
Onze linkse boomknuffelaar had het over zijn beste vriend , daar reageerde ik op , had het niet over de dader zelf
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  woensdag 22 september 2021 @ 14:01:55 #222
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201469525
quote:
18s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Onze linkse boomknuffelaar had het over zijn beste vriend , daar reageerde ik op , had het niet over de dader zelf
Oeps, sorry!
pi_201471119
quote:
15s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:29 schreef Twiitch het volgende:
Echte waanzin dit. Gaat totaal nergens meer over. De maatschappij is kapot. Bier verkopen in een tankstation, wat denken ze wel niet. Idioten.
Dat de nederlandse kritische denkers dan maar gaan demonstreren dat we in nl ook weer bier bij tankstations kunnen gaan kopen daar heeft iedereen tenminste wat aan. :D
pi_201472352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 13:23 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Precies dit. Hij had net zo goed naar zijn pistool kunnen grijpen als hem bier geweigerd zou worden om elk andere willekeurige reden. Mensen schieten aan de lopende band mensen af omdat ze zich door de ander beperkt/aangevallen voelen. Dat hoeft helemaal niets te maken te hebben met anti-mondkap/coronamaatregelen-fanatisme per se. Het zou natuurlijk ook wl kunnen, maar op het moment van de vele ''zie je nou wel"-reacties was dat totaal niet duidelijk. Ophitsers, allemaal.
Ja, alleen hebben we hier bewijs dat het deze Rambo wl om corona was te doen. Lees anders nog even de berichtgeving.

Ik begrijp dat het vervelend is als je zo'n sujet in je gelederen hebt, maar dit is waar jullie complotgezwam toe leidt: instabiele figuren die gewoon wat pompbedienden neer gaan schieten om 'een daad te stellen'. Wees er trots op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Klopt. Dit incident heeft natuurlijk iets pijnlijks blootgelegd. Er wordt een verantwoordelijkheid (en bijbehorende manier van communiceren en omgaan met geweld bij het afdwingen /.handhaven hiervan) neergelegd bij mensen die hier helemaal niet voor opgeleid zijn.
Van overheidswege is ook bepaald dat diefstal niet is toegestaan. Dus de pompbediende had kennelijk ook niet de 'bevoegdheid' mensen te wijzen op het moeten afrekenen van spullen. Want dat is gevaarlijk. En autoriteit. En communicatie. En handhaving.

Echt, de bochten waar jullie je maar in blijven wringen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 11:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Stukje projectie. Het enige dat ik hier lees is dat @:Woelwater stelt dat in de echte wereld politieke werkelijkheden soms nare consequenties kunnen hebben. Er lopen een hoop lui rond die zich niets laten vertellen en zo op spanning staan dat ze vrij snel tot geweld overgaan. Het is walgelijk dat de overheid van winkelmedewerkers verlangt dat zij een enigszins autoritaire interactie met deze lui (moeten) hebben op straffe van een boete.
Ja, dus winkelmedewerkers zijn ook autoritair bezig wanneer ze erop wijzen dat je je spullen dient af te rekenen.

Is het niet beter dat winkelmedewerkers gewoon helemaal niets meer zeggen? Ze zijn kennelijk al heel gauw 'autoritair', en we moeten eigenlijk vooral rekening houden met die paar wappies die (al dan niet met een arsenaal wapens al thuis) misschien wel kunnen exploderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472435
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, alleen hebben we hier bewijs dat het deze Rambo wl om corona was te doen. Lees anders nog even de berichtgeving.

Ik begrijp dat het vervelend is als je zo'n sujet in je gelederen hebt, maar dit is waar jullie complotgezwam toe leidt: instabiele figuren die gewoon wat pompbedienden neer gaan schieten om 'een daad te stellen'. Wees er trots op.
Och joh, als hij onder mijn gelederen valt, dan valt het staatsbeleid onder jouw verantwoordelijkheid. Zullen we de schade daarvan in kaart brengen?

Maar citeer eens wat precies blijkt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 22 september 2021 @ 17:47:17 #228
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_201472445
Wappies gonna wap
pi_201472455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:46 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Och joh, als hij onder mijn gelederen valt, dan valt het staatsbeleid onder jouw verantwoordelijkheid. Zullen we de schade daarvan in kaart brengen?

Maar citeer eens wat precies blijkt.
Welk staatsbeleid?

En citeren? Bericht staat gewoon in OP. Met nog een extra aanvulling op deze pagina.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welk staatsbeleid?

En citeren? Bericht staat gewoon in OP. Met nog een extra aanvulling op deze pagina.
Het staatsbeleid waar wappies zich van afkeren.
pi_201472462
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:47 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het staatsbeleid waar wappies zich van afkeren.
Ja, zoals?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, zoals?
Zoals beleid wat leid tot "druk van de pandemie hem dwong".
pi_201472474
quote:
14s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:49 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Zoals beleid wat leid tot "druk van de pandemie hem dwong".
Ja, welk beleid... kom eens met voorbeelden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472496
Ik kan die man wel snappen. Niemand heeft wat te zeggen over wat ik aan doe of wat ik in mijn lichaam spuit.

Om dan vervolgens iemand te vermoorden is buitenproportioneel, gaat te ver en is een zeer trieste verloop van omstandigheden.
pi_201472522
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, dus winkelmedewerkers zijn ook autoritair bezig wanneer ze erop wijzen dat je je spullen dient af te rekenen.

Is het niet beter dat winkelmedewerkers gewoon helemaal niets meer zeggen? Ze zijn kennelijk al heel gauw 'autoritair', en we moeten eigenlijk vooral rekening houden met die paar wappies die (al dan niet met een arsenaal wapens al thuis) misschien wel kunnen exploderen.
Diefstal is niet vergelijkbaar. Daarvan weten we dat het moreel abject is net zoals de Taliban het vindt dat mensen die op een bepaalde manier moeten kleden vanwege de bescherming van de maatschappij.
pi_201472523
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:52 schreef Derrazi het volgende:
Ik kan die man wel snappen. Niemand heeft wat te zeggen over wat ik aan doe of wat ik in mijn lichaam spuit.

Om dan vervolgens iemand te vermoorden is buitenproportioneel, gaat te ver en is een zeer trieste verloop van omstandigheden.
Dat kan; dan dien je in een andere winkel je bier te halen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat kan; dan dien je in een andere winkel je bier te halen.
En wat als het bedrijf in kwestie nou vindt dat mondkapjes onzin zijn.
pi_201472560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
En wat als het bedrijf in kwestie nou vindt dat mondkapjes onzin zijn.
Dat vond het dus niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:54 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Diefstal is niet vergelijkbaar. Daarvan weten we dat het moreel abject is net zoals de Taliban het vindt dat mensen die op een bepaalde manier moeten kleden vanwege de bescherming van de maatschappij.
Ah, dus daar mag een winkelmedewerker wel wat van zeggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201472584
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vond het dus niet.
Dat weet je dus niet. Misschien houden ze zich aan de regels vanwege de boetes. Net zoals de horeca vanaf zaterdag gebonden zijn aan de regels.
pi_201472763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:00 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat weet je dus niet. Misschien houden ze zich aan de regels vanwege de boetes. Net zoals de horeca vanaf zaterdag gebonden zijn aan de regels.
Zoals het betalen van belasting e.d.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 18:23:42 #242
485843 crew  Jippie
pi_201472844
quote:
Dat krijg je als mensen worden opgehitst door complotdenkers, jongen van 20 deed waarschijnlijk alleen wat zijn baas heeft opgedragen. Vergeet niet dat de dader na een uur terugkwam met een vuurwapen, geen impulsiviteit gewoon doordacht :r
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 18:25:48 #243
485843 crew  Jippie
pi_201472870
quote:

Onzin, een fucking mondkapje!
pi_201473553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, welk beleid... kom eens met voorbeelden.
Neuh, dat ligt teveel voor de hand. Kern van het verhaal: gestoord beleid + gestoorde man = resultaat. Ik zie er verder geenszins wappie-gemotiveerd terrorisme in terug.
  woensdag 22 september 2021 @ 19:10:36 #245
396550 Richestorags
pi_201473616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Van overheidswege is ook bepaald dat diefstal niet is toegestaan. Dus de pompbediende had kennelijk ook niet de 'bevoegdheid' mensen te wijzen op het moeten afrekenen van spullen. Want dat is gevaarlijk. En autoriteit. En communicatie. En handhaving.

De politie zal dat ook zeker niet in alle gevallen aanraden Etto, dus je hebt (onbedoeld en ongewild) gelijk. Wie is jullie en welke bochten wringen we ons in? De bocht waarin een andere mening jou niet bevalt? De bocht waarin jij stelt dat "jullie" een groepje is met allemaal dezelfde mening om het makkelijk voor jezelf te maken?
  woensdag 22 september 2021 @ 19:31:19 #246
Why is all the rum gone?
pi_201473953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 20:03 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Je kan wel doordrammen over een mondkapje waar iemand binnen twee minuten de winkel verlaten kan hebben door gewoon even dat bier af te rekenen, maar de echte wereld is geen Teletubbie-land waar iedereen lief en meegaand is.
Als 99% wel dat mondkapje opheeft, wat zou je je dan druk maken om die ene persoon :')
[..]
Zo zal dat jochie het inderdaad ook wel gezegd hebben, alleen deze keer helaas tegen de verkeerde.
Wow....nog een goedprater....bizar....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 september 2021 @ 19:32:59 #247
Why is all the rum gone?
pi_201473990
quote:

En nog een goedprater.....er zijn toch wel heel veel achterlijke mongolen op deze aardkloot....
pi_201474288
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat krijg je als mensen worden opgehitst door complotdenkers, jongen van 20 deed waarschijnlijk alleen wat zijn baas heeft opgedragen. Vergeet niet dat de dader na een uur terugkwam met een vuurwapen, geen impulsiviteit gewoon doordacht :r
Ik weet niet of dat juridisch dan met voorbedachte rade zou betekenen.
Volgens mij was dit nog steeds impulsief handelen, van een geesteszieke gevaarlijke gek.
Ik denk dat iets als TBS zinniger is voor zo'n figuur dan gevangenisstraf.
  woensdag 22 september 2021 @ 20:23:16 #249
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201474963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wow....nog een goedprater....bizar....
Wow....nog een wereldvreemd figuur....bizar....

Er valt weinig goed te praten aan iemand die een ander overhoop schiet, maar je kan wel stellen dat het niet slim is geweest van die jongen om de confrontatie op te zoeken met iemand waarvan hij totaal de achtergrond niet wist.
Misschien kunnen ze de overige werknemers daar een cursus conflictbeheersing cadeau doen.
In geval van voorgenoemde voorbeeld winkeldiefstal is het soms ook verstandiger de dief maar te laten lopen als hij zich agressief opstelt. En dan gaat het hier nog maar om het al dan niet ophebben van een "fucking mondkapje!"
pi_201475014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:23 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Er valt weinig goed te praten aan iemand die een ander overhoop schiet, maar je kan wel stellen dat het niet slim is geweest van die jongen om de confrontatie op te zoeken met iemand waarvan hij totaal de achtergrond niet wist.
Misschien kunnen ze de overige werknemers daar een cursus conflictbeheersing cadeau doen.
In geval van voorgenoemde voorbeeld winkeldiefstal is het soms ook verstandiger de dief maar te laten lopen als hij zich agressief opstelt. En dan gaat het hier nog maar om het al dan niet ophebben van een "fucking mondkapje!"
Mee eens , het gaat om 1 iemand zonder mondkapje, ja laat maar lopen dan, dan weet je toch al dat hij dat ws opzettelijk doet.

Hier ook genoeg mensen gezien zonder mondkapje, die werden ook niet aangesrpoken, laat de politie dat maar doen

Of zet Captain Jack en Etto er neer

[ Bericht 1% gewijzigd door macca728 op 22-09-2021 20:31:19 ]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 20:34:49 #251
485843 crew  Jippie
pi_201475198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat juridisch dan met voorbedachte rade zou betekenen.
Volgens mij was dit nog steeds impulsief handelen, van een geesteszieke gevaarlijke gek.
Ik denk dat iets als TBS zinniger is voor zo'n figuur dan gevangenisstraf.
twitter

Hij heeft zichzelf eerst nog op zijn gemak omgekleed, kijk het gifje hierboven maar, en dan nog een wit shirt ook.

Heeft zich zelf bij de politie gemeld de volgende morgen.

twitter
pi_201475236
Bij zulke lui is gewoon iets mis in de hersenen, een stofje ontbreekt of een verbinding is verkronkeld, zo iets.
Dat plus een slechte jeugd.

TBS en een lange psychiatrische behandeling voor die vent, plus medicijnen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201475318
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
[ twitter ]

Hij heeft zichzelf eerst nog op zijn gemak omgekleed, kijk het gifje hierboven maar, en dan nog een wit shirt ook.

Heeft zich zelf bij de politie gemeld de volgende morgen.

[ twitter ]
Sorry, maar dat verandert niets aan mijn mening.
Iemand die zoiets doet is overduidelijk volslagen gestoord, om dan van doordacht te spreken vind ik onzin.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 20:42:40 #254
485843 crew  Jippie
pi_201475329
quote:

[..]

Ben jij zo bang uitgevallen dat je iemand niet durft aan te spreken over een simpel mondkapje? Bij een overvaltraining leert men kassamedewerkers dat je het geld gewoon moet meegeven. Maar aan de andere kant mag je wel een burgeraanhouding doen. Hoe dat in Duitsland zit weet ik niet.

Ik denk eerlijk gezegd dat die jongen niet de eerste is geweest die heeft gezegd tegen de latere dader dat hij zijn mondkapje op moest doen. Totaal verknipte gast, van mij mogen ze voor de rest van zijn leven achter de tralies zetten met mondkapje op.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 20:44:39 #255
485843 crew  Jippie
pi_201475358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Iemand die zoiets doet is overduidelijk volslagen gestoord, om dan van doordacht te spreken vind ik onzin.
Gestoord en verknipt zeker maar niet ontoerekeningsvatbaar. Een seriemoordenaar weet ook precies wat hij doet, maar heeft wel een zieke geest.
pi_201475405
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:42 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ben jij zo bang uitgevallen dat je iemand niet durft aan te spreken over een simpel mondkapje? Bij een overvaltraining leert men kassamedewerkers dat je het geld gewoon moet meegeven. Maar aan de andere kant mag je wel een burgeraanhouding doen. Hoe dat in Duitsland zit weet ik niet.

Ik denk eerlijk gezegd dat die jongen niet de eerste is geweest die heeft gezegd tegen de latere dader dat hij zijn mondkapje op moest doen. Totaal verknipte gast, van mij mogen ze voor de rest van zijn leven achter de tralies zetten met mondkapje op.
Mag je dat verwachten ja ? Was deze jongen er op getraind om met agressie om te gaan bv ?
Je moet ook de situatie inschatten, sommige reageren nu eenmaal heel agressief, deze man schoot hem dood.
pi_201475408
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:44 schreef Jippie het volgende:

[..]
Gestoord en verknipt zeker maar niet ontoerekeningsvatbaar. Een seriemoordenaar weet ook precies wat hij doet, maar heeft wel een zieke geest.
Ik denk dat seriemoordenaars ook thuishoren in een gesloten inrichting.
Waarschijnlijk vrijwel altijd bij voorkeur voor de rest van hun leven.
pi_201475412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Mwah meestal als je een wapen gaat halen en dan terugkomt dan kan er wel zaak gemaakt worden voor voorbedachte rade. Je hebt immers de tijd gehad om af te koelen en je te bedenken. Als je in plaats daarvan ergens een wapen gaat halen en terug gaat dan ga je dus terug met een idee om de confrontatie opnieuw aan te gaan (met wapen).
pi_201475450
Tja als je met gekke maatregelen komt dan kan je ook verwachten dat mensen zich gek gaan gedragen.
Facts don't care about your feelings
pi_201475464
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:49 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
Mwah meestal als je een wapen gaat halen en dan terugkomt dan kan er wel zaak gemaakt worden voor voorbedachte rade. Je hebt immers de tijd gehad om af te koelen en je te bedenken. Als je in plaats daarvan ergens een wapen gaat halen en terug gaat dan ga je dus terug met een idee om de confrontatie opnieuw aan te gaan (met wapen).
Dat zou kunnen, daarom gaf ik ook al aan dat ik niet weet hoe het juridisch zit.
Dat deze man niet afgekoeld was, is echter glashelder.
Zo iemand hoort wat mij betreft eerder in een gesloten inrichting dan in een gevangenis thuis.
Of behandeling zin heeft, is een 2e vraag.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 20:54:46 #261
485843 crew  Jippie
pi_201475500
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:49 schreef macca728 het volgende:

[..]
Mag je dat verwachten ja ? Was deze jongen er op getraind om met agressie om te gaan bv ?
Je moet ook de situatie inschatten, sommige reageren nu eenmaal heel agressief, deze man schoot hem dood.
Wat mag ik verwachten? Denk je dat agressietraining had geholpen? Tegen een vuurwapen doe je niet veel.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 20:56:10 #262
485843 crew  Jippie
pi_201475530
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik denk dat seriemoordenaars ook thuishoren in een gesloten inrichting.
Waarschijnlijk vrijwel altijd bij voorkeur voor de rest van hun leven.
Dat horen ze ook, maar zeg niet dat ze 'impulsief' 31 mensen vermoorden..
pi_201475550
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat mag ik verwachten? Denk je dat agressietraining had geholpen? Tegen een vuurwapen doe je niet veel.
Mag je verwachten van iemand die niet veel salaris zal verdienen dat hij mensen gaat aanspreken op het naleven van regels ?

Wellicht, had hij beter in kunnen schatten of deze man agressief zou reageren.

Nee daar begin je niets tegen
pi_201475556
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:56 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dat horen ze ook, maar zeg niet dat ze 'impulsief' 31 mensen vermoorden..
Nee, dat ben ik met je eens.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 21:04:03 #265
485843 crew  Jippie
pi_201475649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:56 schreef macca728 het volgende:

[..]
Mag je verwachten van iemand die niet veel salaris zal verdienen dat hij mensen gaat aanspreken op het naleven van regels ?

Wellicht, had hij beter in kunnen schatten of deze man agressief zou reageren.

Nee daar begin je niets tegen
Mag je verwachten van een voorbijganger dat hij een iemand uit het water haalt ? Van een ll verpleegkundige dat ze iemand reanimeert? Wat een onzinnige opmerking, als je baas jou de opdracht geeft om daar mensen op aan te spreken (in opdracht van de overheid en op last van een boete) dan doe je dat gewoon. De enige verantwoordelijke voor deze moord is degene die naar huis ging om een vuurwapen te halen en de trekker heeft overgehaald.
pi_201475671
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:04 schreef Jippie het volgende:

[..]
Mag je verwachten van een voorbijganger dat hij een iemand uit het water haalt ? Van een ll verpleegkundige dat ze iemand reanimeert? Wat een onzinnige opmerking, als je baas jou de opdracht geeft om daar mensen op aan te spreken (in opdracht van de overheid en op last van een boete) dan doe je dat gewoon. De enige verantwoordelijke voor deze moord is degene die naar huis ging om een vuurwapen te halen en de trekker heeft overgehaald.
Onzinnige vergelijkingen maak jij. Een drenekling zal je niet doodschieten en daar gaat het om medische hulp.
Bij reanimatie ook. Welke medische hulp geeft deze medewerker als hij iemand aanspreekt op een regel ?

En ja natuurlijk is de schutter de enige verantwoordelijke.
pi_201475724
quote:

[..]
Ik neem trouwens aan, dat jij ook jongeren aanspreekt als ze op de stoep fietsen of andere mensen lastig vallen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 21:10:58 #268
485843 crew  Jippie
pi_201475763
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:05 schreef macca728 het volgende:

[..]
Onzinnige vergelijkingen maak jij. Een drenekling zal je niet doodschieten en daar gaat het om medische hulp.
Bij reanimatie ook. Welke medische hulp geeft deze medewerker als hij iemand aanspreekt op een regel ?

En ja natuurlijk is de schutter de enige verantwoordelijke.

Jij zegt dat je van iemand die slecht betaald wordt geen naleving van zijn taken mag verwachten. Een ll verpleegkundige wordt ook slecht betaald en die voorbijganger komt zelf voor niets in aktie.

Een mondkapje wordt ook gezien als 'levensreddend' vandaar mijn vergelijking.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 21:12:40 #269
485843 crew  Jippie
pi_201475796
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:08 schreef macca728 het volgende:

[..]
Ik neem trouwens aan, dat jij ook jongeren aanspreekt als ze op de stoep fietsen of andere mensen lastig vallen.
Ja, ik spreek ze ook aan als ze rotjes bij het bejaardenhuis afsteken, dan zeg ik dat ze pas stoer zijn als ze dat voor het politiebureau doen.
pi_201475830
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jij zegt dat je van iemand die slecht betaald wordt geen naleving van zijn taken mag verwachten. Een ll verpleegkundige wordt ook slecht betaald en die voorbijganger komt zelf voor niets in aktie.

Een mondkapje wordt ook gezien als 'levensreddend' vandaar mijn vergelijking.
Misschien nog een keer lezen en het woor MEDISCH begrijpen.
Het is zijn taak niet, zijn taak is klanten helpen.

Die verpleegster gaat ook willekeurige mensen niet aanspreken op het niet dragen van mondkapjes.
pi_201475872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja als je met gekke maatregelen komt dan kan je ook verwachten dat mensen zich gek gaan gedragen.
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ah wacht, het is Yoshi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 september 2021 @ 21:18:38 #272
Why is all the rum gone?
pi_201475890
quote:

Er valt weinig goed te praten aan iemand die een ander overhoop schiet, maar....

.....je doet het toch.
pi_201475954
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Ah wacht, het is Yoshi.
Wat is er zo raar aan? We leven in een wereld waar ze proberen gekken toch in de maatschappij te krijgen (zij het via inrichting, psychiater, medicatie etc.) en de corona maatregelen hebben best een impact gehad hierop. Als je toch al wat mankeert kun je hier extremer op reageren. Zelfs normale mensen gedragen zich gekker door de regeltjes.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 september 2021 @ 21:26:00 #274
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201475992
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 20:42 schreef Jippie het volgende:
Ben jij zo bang uitgevallen dat je iemand niet durft aan te spreken over een simpel mondkapje?
Oh nee hoor, kinderen die bij een bejaardentehuis wat rotjes lopen af te steken of zonder mondkapje een blikje Fanta bij mij in de winkel komen halen durf ik daar best wel op aan te spreken. Fatsoenlijk kantoorvolk zou ik er ook wel op aanspreken maar je moet ook kunnen inschatten wanneer iets uit de hand gaat lopen en je beter eieren voor je geld kunt kiezen en dat blikje Fanta misschien beter maar gewoon mee kan geven.
pi_201475995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Wat is er zo raar aan? We leven in een wereld waar ze proberen gekken toch in de maatschappij te krijgen (zij het via inrichting, psychiater, medicatie etc.) en de corona maatregelen hebben best een impact gehad hierop. Als je toch al wat mankeert kun je hier extremer op reageren. Zelfs normale mensen gedragen zich gekker door de regeltjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201476013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Oh nee hoor, kinderen die bij een bejaardentehuis wat rotjes lopen af te steken of zonder mondkapje een blikje Fanta bij mij in de winkel komen halen durf ik best wel aan te spreken. Fatsoenlijk kantoorvolk zou ik er ook wel op aanspreken maar je moet ook kunnen inschatten wanneer iets uit de hand gaat lopen en je beter eieren voor je geld kunt kiezen en dat blikje Fanta misschien beter maar gewoon mee kan geven.
Dus winkelpersoneel is niet opgeleid om orde te handhaven, maar ze moeten wel allemaal psycholoog zijn.

Helder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 21:28:14 #277
485843 crew  Jippie
pi_201476025
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:14 schreef macca728 het volgende:

[..]
Misschien nog een keer lezen en het woor MEDISCH begrijpen.
Het is zijn taak niet, zijn taak is klanten helpen.

Die verpleegster gaat ook willekeurige mensen niet aanspreken op het niet dragen van mondkapjes.
En als er voor de klanten gedragsregels gelden zal hij gevraagd zijn door zijn baas om daar op toe te zien.

Denk je dat die verpleegkundige niemand in het ZH aanspreekt dat ze een kapje moeten dragen?
pi_201476041
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
En als er voor de klanten gedragsregels gelden zal hij gevraagd zijn door zijn baas om daar op toe te zien.

Denk je dat die verpleegkundige niemand in het ZH aanspreekt dat ze een kapje moeten dragen?
Echt he...

Overal camera's op die stations; de baas ziet alles. Maar nee, het was een 'autoritaire, discussie uitlokkende, irritante' klojo die gewoon niet zo moeilijk had moeten doen met dat bier.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 21:32:45 #279
485843 crew  Jippie
pi_201476090
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:26 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Oh nee hoor, kinderen die bij een bejaardentehuis wat rotjes lopen af te steken of zonder mondkapje een blikje Fanta bij mij in de winkel komen halen durf ik daar best wel op aan te spreken. Fatsoenlijk kantoorvolk zou ik er ook wel op aanspreken maar je moet ook kunnen inschatten wanneer iets uit de hand gaat lopen en je beter eieren voor je geld kunt kiezen en dat blikje Fanta misschien beter maar gewoon mee kan geven.
De dader kwam gewoon wat blikjes bier kopen, wat is daar voor 'dreigends' aan? Gewoon een kapje op, stoer doe je maar thuis. De 2e keer kwam de dader met een kapje op de winkel in en ging bewust bij de kassa de medewerker provoceren, niets maar dan ook niets had die jongen kunnen helpen want die dader had zijn plan al getrokken.
pi_201476124
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:28 schreef Jippie het volgende:

[..]

Zit die verpleegster alleen ?
En ik denk eerder dat ze dat vaak niet zal doen nee.
pi_201476181
Hoe weet men hier eigenlijk dat deze man zich argressief gedroeg? Er wordt beweerd dat de jongen blijkbaar in had moeten schatten dat dit verkeerd zou kunnen aflopen. Hoe weten jullie wat zich precies heeft afgespeeld?
Цой жив
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 21:40:07 #282
485843 crew  Jippie
pi_201476182
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:35 schreef macca728 het volgende:

[..]
Zit die verpleegster alleen ?
En ik denk eerder dat ze dat vaak niet zal doen nee.
Niet alleen in het ZH, wel alleen op een kamer of gang. En ik denk dat ze dat regelmatig zal doen. Of denk je dat iedere bezoeker braaf een mondkapje op zet?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 21:42:06 #283
485843 crew  Jippie
pi_201476202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:40 schreef Zwoerd het volgende:
Hoe weet men hier eigenlijk dat deze man zich argressief gedroeg? Er wordt beweerd dat de jongen blijkbaar in had moeten schatten dat dit verkeerd zou kunnen aflopen. Hoe weten jullie wat zich precies heeft afgespeeld?
Het enige duidelijke agressieve wat ik uit de politie verklaring haal is het neerschieten van de pompmedewerker.
  woensdag 22 september 2021 @ 21:50:21 #284
396550 Richestorags
pi_201476309
quote:

[..]
Zo werkt het niet in het echte leven en dit geval is een voorbeeld waarin dat duidelijk wordt (of kan een voorbeeld daarvan zijn). Niet iedereen laat zich aanspreken, niet bij iedereen is het verstandig diegene aan te spreken. De politie zal ook nooit adviseren om ongeacht wie het is bij iedereen altijd iemand aan te spreken, een burgerarrest uit te voeren of in te grijpen bij een vechtpartij.

Nou zijn wij er niet bij geweest, dus heeft het weinig zin om te gaan speculeren of de winkelmedewerker wel of niet de discussie op de spits dreef (overigens rechtvaardigt dat natuurlijk nooit een moord!). Ook kunnen wij niet inschatten of de dader eruit zag als iemand bij wie je het beter kan laten gaan. Of dat de medewerker de mensenkennis had om te kunnen inschatten of het verstandig was deze meneer wel of niet aan te spreken. Dat is precies waar het wringt. Politieagenten en handhavers zijn hier wel geschikt voor geacht en hebben hier ook een mandaat voor en hebben extra middelen om in te grijpen als het fout gaat en extra geweldsbevoegdheden. Buiten kijf staat dat het onzin is om te verwachten dat een 20-jarige jongen de wet handhaaft tegen alles en iedereen terwijl alles en iedereen ook tot alles in staat is. Dat is immoreel en kan tot dit soort situaties leiden.
pi_201476476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 17:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe je het ook wendt of keert, het is te laf voor woorden van onze overheid dat ze bijv. de handhaving op het alcoholverkoopverbod aan jongeren onder de 18 door jongeren van diezelfde leeftijd met een bijbaantje uit laat voeren. Bij diefstal uit de supermarkt horen die cassires en vakkenvullers in tienerleeftijd ook gewoon de politie te bellen ipv zelf achter de winkeldief aan te gaan.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:01:35 #286
396550 Richestorags
pi_201476516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Hoe je het ook wendt of keert, het is te laf voor woorden van onze overheid dat ze bijv. de handhaving op het alcoholverkoopverbod aan jongeren onder de 18 door jongeren van diezelfde leeftijd met een bijbaantje uit laat voeren. Bij diefstal uit de supermarkt horen die cassires en vakkenvullers in tienerleeftijd ook gewoon de politie te bellen ipv zelf achter de winkeldief aan te gaan.
Niks aan toe te voegen. De wereld is geen roze wolk met allemaal redelijke mensen erin.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:05:59 #287
396550 Richestorags
pi_201476592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:40 schreef Zwoerd het volgende:
Niet relevant. Statistisch gezien weten wij dat dit soort incidenten gaat optreden als je ongewapende jochies de wet laat handhaven. Deze jongen heeft het ongelukkige lot getrokken, of hij daar nou wel of niet zelf nog wat aan heeft kunnen doen. Het punt is dat hij berhaupt in de situatie is terecht gekomen waarin de overheid de verantwoordelijkheid om een wet die bij handhaving op agressie en weerstand kan stuiten (getuige dit incident, overigens lang niet het enige incident) bij hem heeft neergelegd op straffe van een boete voor zijn baas.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:06:42 #288
485843 crew  Jippie
pi_201476600
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zo werkt het niet in het echte leven en dit geval is een voorbeeld waarin dat duidelijk wordt (of kan een voorbeeld daarvan zijn). Niet iedereen laat zich aanspreken, niet bij iedereen is het verstandig diegene aan te spreken. De politie zal ook nooit adviseren om ongeacht wie het is bij iedereen altijd iemand aan te spreken, een burgerarrest uit te voeren of in te grijpen bij een vechtpartij.

Nou zijn wij er niet bij geweest, dus heeft het weinig zin om te gaan speculeren of de winkelmedewerker wel of niet de discussie op de spits dreef (overigens rechtvaardigt dat natuurlijk nooit een moord!). Ook kunnen wij niet inschatten of de dader eruit zag als iemand bij wie je het beter kan laten gaan. Of dat de medewerker de mensenkennis had om te kunnen inschatten of het verstandig was deze meneer wel of niet aan te spreken. Dat is precies waar het wringt. Politieagenten en handhavers zijn hier wel geschikt voor geacht en hebben hier ook een mandaat voor en hebben extra middelen om in te grijpen als het fout gaat en extra geweldsbevoegdheden. Buiten kijf staat dat het onzin is om te verwachten dat een 20-jarige jongen de wet handhaaft tegen alles en iedereen terwijl alles en iedereen ook tot alles in staat is. Dat is immoreel en kan tot dit soort situaties leiden.
Het hoort tot die jongen zijn taak, dus doet hij dat. Die jongen is niets aan te rekenen. Het is een gedragsregel in de winkel. Was het handiger geweest om een beveiliger neer te zetten? Ja. Maar ook die had het moeten ontgelden.

En denk je echt dat die dader een handhaver of een agent niet had neer geschoten? Ik denk dat hij die ook had neergeschoten.
Gewoon een lafbek die een wapen nodig heeft gehad om iets 'te bereiken'.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:10:32 #289
485843 crew  Jippie
pi_201476674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 21:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dit speelde zich in Duitsland af en supermarkteigenaren hebben in Nederland de plicht om te zorgen voor een veilige werkomgeving, niet de overheid die stelt daar juist de regels voor op. Beveiliging bij een supermarkt vind ik een goede zaak, teken van een verantwoordelijke eigenaar.
pi_201476678
Die jongen is ook niets aan te rekenen, dat zegt ook niemand.

Maar het is zijn taak niet.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:10:59 #291
396550 Richestorags
pi_201476686
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:06 schreef Jippie het volgende:

[..]
Het hoort tot die jongen zijn taak, dus doet hij dat. Die jongen is niets aan te rekenen. Het is een gedragsregel in de winkel. Was het handiger geweest om een beveiliger neer te zetten? Ja. Maar ook die had het moeten ontgelden.

En denk je echt dat die dader een handhaver of een agent niet had neer geschoten? Ik denk dat hij die ook had neergeschoten.
Ik reken die jongen toch ook niks aan? Trouwens, toen de beste jongen hier kwam werken kon het al prima pre-Corona zijn dus de taakomschrijving is dan halverwege veranderd.

Jij speculeert nu net zo goed over of de dader wel of niet een beveiliger, agent of handhaver had neergeschoten. Misschien hadden die deze man juist weten te sussen, dat weten we niet dus laten we daar niet over praten. Punt is, dat deze mensen ervoor opgeleid zijn en geleerd hebben om met conflicten om te gaan en in het geval van agenten en handhavers ook nog geweldsmandaten en kogelvrije vesten hebben. Zij zijn dus ook meer beschermd en kunnen zich beter verdedigen.

Deze jongen is weerloos tegen een dergelijke gek maar er wordt wel van hem verwacht dat hij een wet handhaaft die dergelijke gekken in de positie kan brengen om dit te doen.
pi_201476688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niet relevant. Statistisch gezien weten wij dat dit soort incidenten gaat optreden als je ongewapende jochies de wet laat handhaven. Deze jongen heeft het ongelukkige lot getrokken, of hij daar nou wel of niet zelf nog wat aan heeft kunnen doen. Het punt is dat hij berhaupt in de situatie is terecht gekomen waarin de overheid de verantwoordelijkheid om een wet die bij handhaving op agressie en weerstand kan stuiten (getuige dit incident, overigens lang niet het enige incident) bij hem heeft neergelegd op straffe van een boete voor zijn baas.
Dat zou dus in elk beroep waar contact met mensen bij komt kijken alleen mensen mogen werken die opgeleidt zijn om met agressie om te gaan.

Er wordt in dit topic gezegd dat deze jongen maar niet zo autoritair had moeten optreden. Als dat je eerste gedachte is bij iemand die zonder reden is vermoord, zit er een behoorlijke kronkel in je kop.
Цой жив
pi_201476691
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:10 schreef Jippie het volgende:

[..]
Dit speelde zich in Duitsland af en supermarkteigenaren hebben in Nederland de plicht om te zorgen voor een veilige werkomgeving, niet de overheid die stelt daar juist de regels voor op. Beveiliging bij een supermarkt vind ik een goede zaak, teken van een verantwoordelijke eigenaar.
Ja en die beveiliging zie je niet voor niets.
pi_201476693
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 18:25 schreef Jippie het volgende:

[..]
Onzin, een fucking mondkapje!
Onzin, een fucking hoofddoekje;
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:12:09 #295
485843 crew  Jippie
pi_201476713
quote:

[..]
Zie boven, Duitsland. En bij wet is de werkgever verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving en niet de overheid (tenzij de overheid de werkgever is).
  woensdag 22 september 2021 @ 22:13:02 #296
396550 Richestorags
pi_201476727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat zou dus in elk beroep waar contact met mensen bij komt kijken alleen mensen mogen werken die opgeleidt zijn om met agressie om te gaan.

Er wordt in dit topic gezegd dat deze jongen maar niet zo autoritair had moeten optreden. Als dat je eerste gedachte is bij iemand die zonder reden is vermoord, zit er een behoorlijke kronkel in je kop.
Daarom wordt bij sommige beroepen dan ook beveiliging erbij gezet of zelfs politie. Bijvoorbeeld bij een gemeentehuis.

Tsja, als iemand vindt dat het terecht is dat deze jongen is vermoord omdat hij autoritair was, hoef je daar terecht niet in mee te gaan. Er is echter bijna niemand die dat stelt en toch focus jij je daar op.
pi_201476743
quote:
0s.gif Op woensdag 22 september 2021 19:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
En nog een goedprater.....er zijn toch wel heel veel achterlijke mongolen op deze aardkloot....
Voorspelbare Ad hominem. Die overigens meer vertelt over je eigen cognitieve capiciteiten bij moeilijke onderwerpen.

Overigens als je mijn reactie nog een keer leest na het tellen tot 10 lees je dat ik beide daden beoordeel.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:14:00 #298
396550 Richestorags
pi_201476750
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zie boven, Duitsland. En bij wet is de werkgever verantwoordelijk voor een veilige werkomgeving en niet de overheid (tenzij de overheid de werkgever is).
De overheid heeft nu een situatie gecreerd waarin de werkgever dat niet langer kan omdat de werkgever op straffe van een boete een wet moet handhaven die getuige dit incident (dat niet het enige is) agressie oproept bij bepaalde mensen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter woensdag 22 september 2021 @ 22:15:49 #299
485843 crew  Jippie
pi_201476784
quote:

[..]
Ben het wel met je eens dat je beter vrouwen de wet kan laten handhaven, mannen zijn zo incapabel :P

Maar wat je zegt is onzin, er is er maar eentje verantwoordelijk voor dit misdrijf en dat is de 49 jarige die de trekker overhaalde.
  woensdag 22 september 2021 @ 22:16:51 #300
396550 Richestorags
pi_201476810
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:15 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ben het wel met je eens dat je beter vrouwen de wet kan laten handhaven, mannen zijn zo incapabel :P

Maar wat je zegt is onzin, er is er maar eentje verantwoordelijk voor dit misdrijf en dat is de 49 jarige die de trekker overhaalde.
Wat ik zeg is niet onzin puur omdat jij het onzin vindt maar goed. Daarvoor zal je toch echt met een onderbouwing moeten komen en dan nog kunnen we het met elkaar oneens zijn.
pi_201476955
quote:
2s.gif Op woensdag 22 september 2021 22:06 schreef Jippie het volgende:

[..]

Nee hoor, de twintigjarige had enkel en alleen als taak af te rekenen wanneer een klant komt tanken of iets in het tankstation koopt. Niet om automobilisten aan te spreken op de verkeerde Umweltplakette op hun voorruit, niet om brommerrijders die net getankt hebben aan te spreken op hun opgevoerde brommer, niet om jongeren die wat energydrankjes komen kopen aan te spreken op de geluidsoverlast die de drillrapmuziek op hun smartphone om 22:15 veroorzaakt en niet om een door de overheid in het leven geroepen mondkapjesplicht te handhaven. En al helemaal niet tegen het schamele loontje dat je met zo'n bijbaantje tijdens je studententijd verdient. Dat zou wat zijn; als twintigjarige met een bijbaantje het grootste gezeik met je werkgever krijgen, omdat die een boete heeft moeten betalen omdat er iemand geen mondkapje in het tankstation gedragen heeft waar jij tot laat in de avond moederziel alleen werkt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')