Ja, dus winkelmedewerkers zijn ook autoritair bezig wanneer ze erop wijzen dat je je spullen dient af te rekenen.quote:Op woensdag 22 september 2021 11:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Stukje projectie. Het enige dat ik hier lees is dat @:Woelwater stelt dat in de echte wereld politieke werkelijkheden soms nare consequenties kunnen hebben. Er lopen een hoop lui rond die zich niets laten vertellen en zo op spanning staan dat ze vrij snel tot geweld overgaan. Het is walgelijk dat de overheid van winkelmedewerkers verlangt dat zij een enigszins autoritaire interactie met deze lui (moeten) hebben op straffe van een boete.
Och joh, als hij onder mijn gelederen valt, dan valt het staatsbeleid onder jouw verantwoordelijkheid. Zullen we de schade daarvan in kaart brengen?quote:Op woensdag 22 september 2021 17:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, alleen hebben we hier bewijs dat het deze Rambo wél om corona was te doen. Lees anders nog even de berichtgeving.
Ik begrijp dat het vervelend is als je zo'n sujet in je gelederen hebt, maar dit is waar jullie complotgezwam toe leidt: instabiele figuren die gewoon wat pompbedienden neer gaan schieten om 'een daad te stellen'. Wees er trots op.
Welk staatsbeleid?quote:Op woensdag 22 september 2021 17:46 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Och joh, als hij onder mijn gelederen valt, dan valt het staatsbeleid onder jouw verantwoordelijkheid. Zullen we de schade daarvan in kaart brengen?
Maar citeer eens wat precies blijkt.
Het staatsbeleid waar wappies zich van afkeren.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Welk staatsbeleid?
En citeren? Bericht staat gewoon in OP. Met nog een extra aanvulling op deze pagina.
Ja, zoals?quote:Op woensdag 22 september 2021 17:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Het staatsbeleid waar wappies zich van afkeren.
Zoals beleid wat leid tot "druk van de pandemie hem dwong".quote:
Ja, welk beleid... kom eens met voorbeelden.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:49 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zoals beleid wat leid tot "druk van de pandemie hem dwong".
Diefstal is niet vergelijkbaar. Daarvan weten we dat het moreel abject is net zoals de Taliban het vindt dat mensen die op een bepaalde manier moeten kleden vanwege de bescherming van de maatschappij.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus winkelmedewerkers zijn ook autoritair bezig wanneer ze erop wijzen dat je je spullen dient af te rekenen.
Is het niet beter dat winkelmedewerkers gewoon helemaal niets meer zeggen? Ze zijn kennelijk al heel gauw 'autoritair', en we moeten eigenlijk vooral rekening houden met die paar wappies die (al dan niet met een arsenaal wapens al thuis) misschien wel kunnen exploderen.
Dat kan; dan dien je in een andere winkel je bier te halen.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:52 schreef Derrazi het volgende:
Ik kan die man wel snappen. Niemand heeft wat te zeggen over wat ik aan doe of wat ik in mijn lichaam spuit.
Om dan vervolgens iemand te vermoorden is buitenproportioneel, gaat te ver en is een zeer trieste verloop van omstandigheden.
En wat als het bedrijf in kwestie nou vindt dat mondkapjes onzin zijn.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat kan; dan dien je in een andere winkel je bier te halen.
Dat vond het dus niet.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:55 schreef Derrazi het volgende:
[..]
En wat als het bedrijf in kwestie nou vindt dat mondkapjes onzin zijn.
Ah, dus daar mag een winkelmedewerker wel wat van zeggen.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:54 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Diefstal is niet vergelijkbaar. Daarvan weten we dat het moreel abject is net zoals de Taliban het vindt dat mensen die op een bepaalde manier moeten kleden vanwege de bescherming van de maatschappij.
Dat weet je dus niet. Misschien houden ze zich aan de regels vanwege de boetes. Net zoals de horeca vanaf zaterdag gebonden zijn aan de regels.quote:
Zoals het betalen van belasting e.d.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:00 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Dat weet je dus niet. Misschien houden ze zich aan de regels vanwege de boetes. Net zoals de horeca vanaf zaterdag gebonden zijn aan de regels.
Dat krijg je als mensen worden opgehitst door complotdenkers, jongen van 20 deed waarschijnlijk alleen wat zijn baas heeft opgedragen. Vergeet niet dat de dader na een uur terugkwam met een vuurwapen, geen impulsiviteit gewoon doordachtquote:Op maandag 20 september 2021 21:46 schreef Steven_Stil het volgende:
Dat krijg je wanneer winkelbediendes als handhaver gaan optreden.
Onzin, een fucking mondkapje!quote:Op woensdag 22 september 2021 17:52 schreef Derrazi het volgende:
Ik kan die man wel snappen. Niemand heeft wat te zeggen over wat ik aan doe of wat ik in mijn lichaam spuit.
Om dan vervolgens iemand te vermoorden is buitenproportioneel, gaat te ver en is een zeer trieste verloop van omstandigheden.
Neuh, dat ligt teveel voor de hand. Kern van het verhaal: gestoord beleid + gestoorde man = resultaat. Ik zie er verder geenszins wappie-gemotiveerd terrorisme in terug.quote:Op woensdag 22 september 2021 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, welk beleid... kom eens met voorbeelden.
De politie zal dat ook zeker niet in alle gevallen aanraden Etto, dus je hebt (onbedoeld en ongewild) gelijk. Wie is jullie en welke bochten wringen we ons in? De bocht waarin een andere mening jou niet bevalt? De bocht waarin jij stelt dat "jullie" een groepje is met allemaal dezelfde mening om het makkelijk voor jezelf te maken?quote:Op woensdag 22 september 2021 17:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van overheidswege is ook bepaald dat diefstal niet is toegestaan. Dus de pompbediende had kennelijk ook niet de 'bevoegdheid' mensen te wijzen op het moeten afrekenen van spullen. Want dat is gevaarlijk. En autoriteit. En communicatie. En handhaving.
Echt, de bochten waar jullie je maar in blijven wringen...
Wow....nog een goedprater....bizar....quote:Op dinsdag 21 september 2021 20:03 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Je kan wel doordrammen over een mondkapje waar iemand binnen twee minuten de winkel verlaten kan hebben door gewoon even dat bier af te rekenen, maar de echte wereld is geen Teletubbie-land waar iedereen lief en meegaand is.
Als 99% wel dat mondkapje opheeft, wat zou je je dan druk maken om die ene persoon![]()
Het lijkt me echt sterk dat er verder geen woorden over en weer zijn gevallen en dat die lijpo zomaar even thuis een pistool op is gaan halen.
[..]
Zo zal dat jochie het inderdaad ook wel gezegd hebben, alleen deze keer helaas tegen de verkeerde.
En nog een goedprater.....er zijn toch wel heel veel achterlijke mongolen op deze aardkloot....quote:Op woensdag 22 september 2021 17:52 schreef Derrazi het volgende:
Ik weet niet of dat juridisch dan met voorbedachte rade zou betekenen.quote:Op woensdag 22 september 2021 18:23 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat krijg je als mensen worden opgehitst door complotdenkers, jongen van 20 deed waarschijnlijk alleen wat zijn baas heeft opgedragen. Vergeet niet dat de dader na een uur terugkwam met een vuurwapen, geen impulsiviteit gewoon doordacht
Wow....nog een wereldvreemd figuur....bizar....quote:Op woensdag 22 september 2021 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wow....nog een goedprater....bizar....
Mee eens , het gaat om 1 iemand zonder mondkapje, ja laat maar lopen dan, dan weet je toch al dat hij dat ws opzettelijk doet.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:23 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wow....nog een wereldvreemd figuur....bizar....
Er valt weinig goed te praten aan iemand die een ander overhoop schiet, maar je kan wel stellen dat het niet slim is geweest van die jongen om de confrontatie op te zoeken met iemand waarvan hij totaal de achtergrond niet wist.
Misschien kunnen ze de overige werknemers daar een cursus conflictbeheersing cadeau doen.
In geval van voorgenoemde voorbeeld winkeldiefstal is het soms ook verstandiger de dief maar te laten lopen als hij zich agressief opstelt. En dan gaat het hier nog maar om het al dan niet ophebben van een "fucking mondkapje!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |