abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201448953
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Moeilijk is het niet, wel een behoorlijk grote kostenpost om elke winkelier er toe te bewegen een beveiliger in te zetten of uitsluitend volwassen en potige kerels in dienst te nemen.
Tsja en daarom gaat het fout. De overheid niet bij machte om hun eigen regels te handhaven legt het neer bij de ondernemers en hun personeel.
  dinsdag 21 september 2021 @ 01:11:51 #102
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449005
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:57 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Tsja en daarom gaat het fout. De overheid niet bij machte om hun eigen regels te handhaven legt het neer bij de ondernemers en hun personeel.
Onzin, want dit is volledig inwisselbaar met bijvoorbeeld huisregels van een winkelier. De regels zijn niet het probleem, dat zijn de mensen die daar niet mee om kunnen gaan.
pi_201449011
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:11 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Onzin, want dit is volledig inwisselbaar met bijvoorbeeld huisregels van een winkelier. De regels zijn niet het probleem, dat zijn de mensen die daar niet mee om kunnen gaan.
Dat is jouw mening, ik zie dat wat anders.
pi_201449022
Het is wachten totdat zoiets hier ook gebeurt dankzij de opruiende teksten van Baudet en Willem Engel.
  dinsdag 21 september 2021 @ 01:17:59 #105
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449026
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:12 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Dat is jouw mening, ik zie dat wat anders.
Of het nu gaat om een winkelmandje verplicht meenemen, geen rugtas mee de winkel in mogen of een mondkapje op zetten, het zijn allemaal vrij vergelijkbare zaken. Bij het een zeg je alleen dat zou een medewerker niet hoeven te verwachten en bij het ander niet.

Er zit niet echt een consistente lijn in.
pi_201449034
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:16 schreef Gehrman het volgende:
Het is wachten totdat zoiets hier ook gebeurt dankzij de opruiende teksten van Baudet en Willem Engel.
Vergeet Hugo niet
pi_201449080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:17 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Of het nu gaat om een winkelmandje verplicht meenemen, geen rugtas mee de winkel in mogen of een mondkapje op zetten, het zijn allemaal vrij vergelijkbare zaken. Bij het een zeg je alleen dat zou een medewerker niet hoeven te verwachten en bij het ander niet.

Er zit niet echt een consistente lijn in.
Dus jij vindt dat een 20 jarige winkelmedewerker met minimumloontje zich ook moet bezighouden met klanten die een rugtas of geen winkelmandje meenemen in de winkel.
Lijkt me beetje absurd.
  dinsdag 21 september 2021 @ 02:04:26 #108
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449231
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:33 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Dus jij vindt dat een 20 jarige winkelmedewerker met minimumloontje zich ook moet bezighouden met klanten die een rugtas of geen winkelmandje meenemen in de winkel.
Lijkt me beetje absurd.
Wat is er zo absurd aan?
pi_201449249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:04 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Wat is er zo absurd aan?
Daar is die jonge medewerker niet voor aangenomen, staat niet in zijn taakomschrijving en wordt daar ook niet voor betaald.
Blijkbaar wordt dat ineens normaal gevonden.
  dinsdag 21 september 2021 @ 02:15:43 #110
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_201449278
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:09 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Daar is die jonge medewerker niet voor aangenomen, staat niet in zijn taakomschrijving en wordt daar ook niet voor betaald.
Onzin, mensen wijzen op de huisregels, of breder omschreven, verantwoordelijkheid voor goede gang van zaken zijn wel degelijk juridisch vastgelegd bij de grote concerns.
pi_201449288
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Onzin, mensen wijzen op de huisregels, of breder omschreven, verantwoordelijkheid voor goede gang van zaken zijn wel degelijk juridisch vastgelegd bij de grote concerns.
Bij grote concerns is de taakomschrijving prima vastgelegd meestal.
  dinsdag 21 september 2021 @ 03:15:55 #112
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201449542
Simpel, twee haantjes tegenover elkaar en er heeft er een aan het kortste eind getrokken.
Een twintigjarig jochie wat autoritair op zijn strepen wil staan en weigert om domweg wat bier te verkopen en een crimineel die zich de wet niet voor liet schrijven door een kind wat nog nat was achter de oren.

Wat zijn er hier dan een paar walgelijke figuren die gelijk beginnen over wappie, Engel en Baudet en deze trieste gebeurtenis aangrijpen misbruiken om weer lekker tegen ongevaccineerde of wappies aan te schoppen :r
Net alsof een Duitse crimineel ook maar enige boodschap heeft aan wat die figuren in Nederland verkondigen.

Ja, het ging in eerste instantie om een mondkapje, maar hier heb ik ook zat mensen zonder mondkapje in de supermarkt of pomp gezien en die werden gewoon geholpen.
pi_201449769
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 september 2021 02:09 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Blijkbaar wordt dat ineens normaal gevonden.
Eens, probleem ligt bij tekort aan geestelijke hulpverleners blijkbaar ook in Duitsland.

Iemand kapot schieten om een mondkapje, :?
In zo’n hoofd is wel meer aan de hand.
pi_201449922
quote:
1s.gif Op maandag 20 september 2021 22:03 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Wat verdrietig voor je.
Zelf ben ik ook een vriendschap kwijtgeraakt. Diegene is fullblown complotwappie geworden en kan over niks anders meer praten. Dodelijk vermoeiend en vooral heel frustrerend.
Ook hem zie ik op Twitter steeds verder radicaliseren. Vrienden heeft hij nauwelijks meer over.
Familieleden hier. Een neef en zijn gezin. Die man heeft zijn bloedeigen vader emotioneel kapot zien gaan omdat vader niet bij de laatste momenten van zijn broer kon zijn, een 83-jarige man met het verstand van een kind die in een verzorgtehuis stierf aan corona zonder zijn familie, de enige mensen die hij kende, om hem heen.

En dat gore stuk vreten durft te stellen dat Corona een hoax is, niet erger dan de griep. Nu constant actief op de wappie-twitter/facebook volgens mijn moeder.

Al vonden mijn ouders het niet leuk dat ik hem (in het bijzijn van andere familie) een achterlijke boerenlul met een verstand kleiner dan een aardappel noemde. Schijnt nogal gezeik gegeven te hebben aan die kant van de familie. Ik geef er geen fuck om, die gast bestaat niet meer voor me.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201449928
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:28 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Ga je voor mij praten?
De medewerker rekent gewoon het bier af en laat de handhaving over aan de mensen die daartoe bevoegd zijn, zo moeilijk is dat toch niet?
Dan ook maar gewoon elke 17-jarige dat bier meegeven ja?
pi_201449932
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 03:15 schreef Woelwater het volgende:
Simpel, twee haantjes tegenover elkaar en er heeft er een aan het kortste eind getrokken.
Een twintigjarig jochie wat autoritair op zijn strepen wil staan en weigert om domweg wat bier te verkopen en een crimineel die zich de wet niet voor liet schrijven door een kind wat nog nat was achter de oren.

Wat zijn er hier dan een paar walgelijke figuren die gelijk beginnen over wappie, Engel en Baudet en deze trieste gebeurtenis aangrijpen misbruiken om weer lekker tegen ongevaccineerde of wappies aan te schoppen :r
Net alsof een Duitse crimineel ook maar enige boodschap heeft aan wat die figuren in Nederland verkondigen.

Ja, het ging in eerste instantie om een mondkapje, maar hier heb ik ook zat mensen zonder mondkapje in de supermarkt of pomp gezien en die werden gewoon geholpen.
Als ik in je posthistorie ga zoeken, kom ik er dan achter dat ook jij een corona-ontkenner bent?
  Redactie Sport dinsdag 21 september 2021 @ 06:36:09 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201450027
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 22:37 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Mondkapjesplicht handhaven hoort niet bij hun functie.
Op het moment blijkbaar wel he? Je weet het niet als winkel, wie weet is het een Mystery Shopper. Staat gewoon in zijn recht om dan niets te verkopen, net als bij iemand van 17 die alcohol poogt te kopen.

En dan nog ben je volkomen debiel om dit goed te praten, zelfs al vind je mondkapjes totaal waardeloos en de verkoper wat overdrijven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 21 september 2021 @ 06:55:24 #118
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201450104
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 01:16 schreef Gehrman het volgende:
Nog geen tweet van Baudet die feest viert vanwege dit nieuwsbericht. Hij heeft namelijk meerdere keren opgeroepen in verzet te komen tegen de maatregelen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201450116
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 september 2021 00:54 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Moeilijk is het niet, wel een behoorlijk grote kostenpost om elke winkelier er toe te bewegen een beveiliger in te zetten of uitsluitend volwassen en potige kerels in dienst te nemen. En dat omdat er een jongen is vermoord door een wappie met problemen. Beetje buitenproportioneel allemaal, maar vooruit.
De ondernemers hebben geld genoeg om potige kerels in dienst te nemen om de regels te handhaven. O wacht dat gaat niet, want de ondernemers zijn zelf de potige kerels, die hun personeel geen veilige werkplek gunnen.
  dinsdag 21 september 2021 @ 07:04:20 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201450148
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 september 2021 03:15 schreef Woelwater het volgende:

Dit soort posts bevestigen verder gewoon die kijk op 'wappies'.

'Twee haantjes waarbij er een aan het kortste eind heeft getrokken'... Nee, één 20-jarige student die de regels van het bedrijf waar hij werkte opvolgde en één gestoorde moordenaar die 'een daad wilde stellen' en thuis nog een arsenaal aan wapens had liggen. Over walgelijk gesproken.

Kost je blijkbaar heel wat moeite om 1. het artikel in kwestie te lezen en 2. deze moord gewoon te veroordelen voor wat het is.

Goede vraag ook van @probeer . Moeten medewerkers voortaan ook gewoon bier verkopen aan minderjarigen of mogen ze daar wel 'autoritair op hun strepen gaan staan'? En als ze weigeren bier mee te geven is er dan ook sprake van 'twee haantjes'? En als zo'n zeventienjarige dan maar besluit de boel overhoop te knallen, is er dan ook "aan het kortste eind getrokken"? 8)7 8)7

Maar goed, succes met je slachtofferrol en bijkomende kruistocht tegen Mark en Hugo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201450192
quote:
2s.gif Op maandag 20 september 2021 23:33 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]
Nee die jongen deed niet zijn werk, hij staat daar om dingen af te rekenen en niet om overheidsbeleid te handhaven.
Die mallotige schutter daar moet het over gaan niet het slachtoffer die in de optiek van sommige blijkbaar bijna gewoon zelfmoord gepleegd heeft omdat hij iemand aansprak op de geldende regels in Duitsland. :')
pi_201450248
quote:
16s.gif Op dinsdag 21 september 2021 06:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nog geen tweet van Baudet die feest viert vanwege dit nieuwsbericht. Hij heeft namelijk meerdere keren opgeroepen in verzet te komen tegen de maatregelen.
Best zieke post dit.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_201450300
quote:
7s.gif Op maandag 20 september 2021 21:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Sommige mensen radicaliseren helemaal door dat domme internet. Vooral youtube en Facebook zijn boosdoeners met de meest debiele theorien over covid gelinkt aan 5G, reptielen, platte aarde, loeminaties, vrijmetselaars, Bilderberg, de meest maffe theorien gaan daar rond en toch met veel te weinig optreden hiertegen, ook nu nog.

Een vriend van me, vroeger echt goede vriend we trokken samen op, intelligent, belezen, sociaal ingesteld, is nu helemaal de weg kwijt en gelooft in vrijwel alle onzinverhalen van youtube. Hij radicaliseert en het contact is nu ook niet meer erg goed. We staan steeds verder van elkaar. Erg jammer. ;(

Ik denk niet dat hij echt zo door gaat draaien dat hij mensen iets aan gaat doen, zo is hij niet.

Maar ik zie hem wel telkens verder de afgrond in verdwijnen en telkens maffere theorien aanhangen allemaal van het internet. Televisie en kranten gelooft hij niet, maar alles op youtube is waar volgens hem. :{
ik ben volledig tegen de complotwappies maar ben altijd wat terughoudend als willekeurige mensen over vaccinaties beginnen omdat wanneer sommigen erover beginnen geen stopknop kennen. Daarnaast ervaar ik vaak plaatsvervangende schaamte.

Ik denk dat in mijn beleving ongeveer 1 op de 10 is die erg pro vaccineren is en de rest lijkt er wat tussenin te hangen.
pi_201450328
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 september 2021 07:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ik ben volledig tegen de complotwappies maar ben altijd wat terughoudend als willekeurige mensen over vaccinaties beginnen omdat wanneer sommigen erover beginnen geen stopknop kennen. Daarnaast ervaar ik vaak plaatsvervangende schaamte.

Ik denk dat in mijn beleving ongeveer 1 op de 10 is die erg pro vaccineren is en de rest lijkt er wat tussenin te hangen.
alleende relealiteit is dat 85% van de Volwassen bevolking zich heeft laten vaccineren. En zeg eens wat is provaccineren, iedereen die zich heeft laten vaccineren zonder de laatste maatregelen (iets van 70% van de volwassen bevolking)?
pi_201450420
quote:
0s.gif Op maandag 20 september 2021 21:49 schreef GGMM het volgende:
Dat hij geen mondkapje droeg is natuurlijk niet juist, maar ik vind het toch wel iets erger dat hij iemand vermoordt.
En dat hij de misdaad een uur later nog pleegt. Dan kun je niet meer spreken over een ongelukkige samenloop van hoogspanningen in de hersencellen van de dader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')