quote:Op woensdag 22 september 2021 19:49 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat juridisch dan met voorbedachte rade zou betekenen.
Volgens mij was dit nog steeds impulsief handelen, van een geesteszieke gevaarlijke gek.
Ik denk dat iets als TBS zinniger is voor zo'n figuur dan gevangenisstraf.
Sorry, maar dat verandert niets aan mijn mening.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:34 schreef Jippie het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hij heeft zichzelf eerst nog op zijn gemak omgekleed, kijk het gifje hierboven maar, en dan nog een wit shirt ook.
Heeft zich zelf bij de politie gemeld de volgende morgen.
[ twitter ]
Ben jij zo bang uitgevallen dat je iemand niet durft aan te spreken over een simpel mondkapje? Bij een overvaltraining leert men kassamedewerkers dat je het geld gewoon moet meegeven. Maar aan de andere kant mag je wel een burgeraanhouding doen. Hoe dat in Duitsland zit weet ik niet.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:23 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Wow....nog een wereldvreemd figuur....bizar....
Er valt weinig goed te praten aan iemand die een ander overhoop schiet, maar je kan wel stellen dat het niet slim is geweest van die jongen om de confrontatie op te zoeken met iemand waarvan hij totaal de achtergrond niet wist.
Misschien kunnen ze de overige werknemers daar een cursus conflictbeheersing cadeau doen.
In geval van voorgenoemde voorbeeld winkeldiefstal is het soms ook verstandiger de dief maar te laten lopen als hij zich agressief opstelt. En dan gaat het hier nog maar om het al dan niet ophebben van een "fucking mondkapje!"
Gestoord en verknipt zeker maar niet ontoerekeningsvatbaar. Een seriemoordenaar weet ook precies wat hij doet, maar heeft wel een zieke geest.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:41 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Sorry, maar dat verandert niets aan mijn mening.
Iemand die zoiets doet is overduidelijk volslagen gestoord, om dan van doordacht te spreken vind ik onzin.
Mag je dat verwachten ja ? Was deze jongen er op getraind om met agressie om te gaan bv ?quote:Op woensdag 22 september 2021 20:42 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ben jij zo bang uitgevallen dat je iemand niet durft aan te spreken over een simpel mondkapje? Bij een overvaltraining leert men kassamedewerkers dat je het geld gewoon moet meegeven. Maar aan de andere kant mag je wel een burgeraanhouding doen. Hoe dat in Duitsland zit weet ik niet.
Ik denk eerlijk gezegd dat die jongen niet de eerste is geweest die heeft gezegd tegen de latere dader dat hij zijn mondkapje op moest doen. Totaal verknipte gast, van mij mogen ze voor de rest van zijn leven achter de tralies zetten met mondkapje op.
Ik denk dat seriemoordenaars ook thuishoren in een gesloten inrichting.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Gestoord en verknipt zeker maar niet ontoerekeningsvatbaar. Een seriemoordenaar weet ook precies wat hij doet, maar heeft wel een zieke geest.
Mwah meestal als je een wapen gaat halen en dan terugkomt dan kan er wel zaak gemaakt worden voor voorbedachte rade. Je hebt immers de tijd gehad om af te koelen en je te bedenken. Als je in plaats daarvan ergens een wapen gaat halen en terug gaat dan ga je dus terug met een idee om de confrontatie opnieuw aan te gaan (met wapen).quote:Op woensdag 22 september 2021 20:41 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Sorry, maar dat verandert niets aan mijn mening.
Iemand die zoiets doet is overduidelijk volslagen gestoord, om dan van doordacht te spreken vind ik onzin.
Dat zou kunnen, daarom gaf ik ook al aan dat ik niet weet hoe het juridisch zit.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:49 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah meestal als je een wapen gaat halen en dan terugkomt dan kan er wel zaak gemaakt worden voor voorbedachte rade. Je hebt immers de tijd gehad om af te koelen en je te bedenken. Als je in plaats daarvan ergens een wapen gaat halen en terug gaat dan ga je dus terug met een idee om de confrontatie opnieuw aan te gaan (met wapen).
Wat mag ik verwachten? Denk je dat agressietraining had geholpen? Tegen een vuurwapen doe je niet veel.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mag je dat verwachten ja ? Was deze jongen er op getraind om met agressie om te gaan bv ?
Je moet ook de situatie inschatten, sommige reageren nu eenmaal heel agressief, deze man schoot hem dood.
Dat horen ze ook, maar zeg niet dat ze 'impulsief' 31 mensen vermoorden..quote:Op woensdag 22 september 2021 20:49 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik denk dat seriemoordenaars ook thuishoren in een gesloten inrichting.
Waarschijnlijk vrijwel altijd bij voorkeur voor de rest van hun leven.
Mag je verwachten van iemand die niet veel salaris zal verdienen dat hij mensen gaat aanspreken op het naleven van regels ?quote:Op woensdag 22 september 2021 20:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Wat mag ik verwachten? Denk je dat agressietraining had geholpen? Tegen een vuurwapen doe je niet veel.
Nee, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:56 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat horen ze ook, maar zeg niet dat ze 'impulsief' 31 mensen vermoorden..
Mag je verwachten van een voorbijganger dat hij een iemand uit het water haalt ? Van een ll verpleegkundige dat ze iemand reanimeert? Wat een onzinnige opmerking, als je baas jou de opdracht geeft om daar mensen op aan te spreken (in opdracht van de overheid en op last van een boete) dan doe je dat gewoon. De enige verantwoordelijke voor deze moord is degene die naar huis ging om een vuurwapen te halen en de trekker heeft overgehaald.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Mag je verwachten van iemand die niet veel salaris zal verdienen dat hij mensen gaat aanspreken op het naleven van regels ?
Wellicht, had hij beter in kunnen schatten of deze man agressief zou reageren.
Nee daar begin je niets tegen
Onzinnige vergelijkingen maak jij. Een drenekling zal je niet doodschieten en daar gaat het om medische hulp.quote:Op woensdag 22 september 2021 21:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mag je verwachten van een voorbijganger dat hij een iemand uit het water haalt ? Van een ll verpleegkundige dat ze iemand reanimeert? Wat een onzinnige opmerking, als je baas jou de opdracht geeft om daar mensen op aan te spreken (in opdracht van de overheid en op last van een boete) dan doe je dat gewoon. De enige verantwoordelijke voor deze moord is degene die naar huis ging om een vuurwapen te halen en de trekker heeft overgehaald.
Ik neem trouwens aan, dat jij ook jongeren aanspreekt als ze op de stoep fietsen of andere mensen lastig vallen.quote:Op woensdag 22 september 2021 21:04 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mag je verwachten van een voorbijganger dat hij een iemand uit het water haalt ? Van een ll verpleegkundige dat ze iemand reanimeert? Wat een onzinnige opmerking, als je baas jou de opdracht geeft om daar mensen op aan te spreken (in opdracht van de overheid en op last van een boete) dan doe je dat gewoon. De enige verantwoordelijke voor deze moord is degene die naar huis ging om een vuurwapen te halen en de trekker heeft overgehaald.
Jij zegt dat je van iemand die slecht betaald wordt geen naleving van zijn taken mag verwachten. Een ll verpleegkundige wordt ook slecht betaald en die voorbijganger komt zelf voor niets in aktie.quote:Op woensdag 22 september 2021 21:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
Onzinnige vergelijkingen maak jij. Een drenekling zal je niet doodschieten en daar gaat het om medische hulp.
Bij reanimatie ook. Welke medische hulp geeft deze medewerker als hij iemand aanspreekt op een regel ?
En ja natuurlijk is de schutter de enige verantwoordelijke.
Ja, ik spreek ze ook aan als ze rotjes bij het bejaardenhuis afsteken, dan zeg ik dat ze pas stoer zijn als ze dat voor het politiebureau doen.quote:Op woensdag 22 september 2021 21:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik neem trouwens aan, dat jij ook jongeren aanspreekt als ze op de stoep fietsen of andere mensen lastig vallen.
Misschien nog een keer lezen en het woor MEDISCH begrijpen.quote:Op woensdag 22 september 2021 21:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jij zegt dat je van iemand die slecht betaald wordt geen naleving van zijn taken mag verwachten. Een ll verpleegkundige wordt ook slecht betaald en die voorbijganger komt zelf voor niets in aktie.
Een mondkapje wordt ook gezien als 'levensreddend' vandaar mijn vergelijking.
quote:Op woensdag 22 september 2021 20:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja als je met gekke maatregelen komt dan kan je ook verwachten dat mensen zich gek gaan gedragen.
.....je doet het toch.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:23 schreef Woelwater het volgende:
Er valt weinig goed te praten aan iemand die een ander overhoop schiet, maar....
Wat is er zo raar aan? We leven in een wereld waar ze proberen gekken toch in de maatschappij te krijgen (zij het via inrichting, psychiater, medicatie etc.) en de corona maatregelen hebben best een impact gehad hierop. Als je toch al wat mankeert kun je hier extremer op reageren. Zelfs normale mensen gedragen zich gekker door de regeltjes.quote:
Oh nee hoor, kinderen die bij een bejaardentehuis wat rotjes lopen af te steken of zonder mondkapje een blikje Fanta bij mij in de winkel komen halen durf ik daar best wel op aan te spreken. Fatsoenlijk kantoorvolk zou ik er ook wel op aanspreken maar je moet ook kunnen inschatten wanneer iets uit de hand gaat lopen en je beter eieren voor je geld kunt kiezen en dat blikje Fanta misschien beter maar gewoon mee kan geven.quote:Op woensdag 22 september 2021 20:42 schreef Jippie het volgende:
Ben jij zo bang uitgevallen dat je iemand niet durft aan te spreken over een simpel mondkapje?
quote:Op woensdag 22 september 2021 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat is er zo raar aan? We leven in een wereld waar ze proberen gekken toch in de maatschappij te krijgen (zij het via inrichting, psychiater, medicatie etc.) en de corona maatregelen hebben best een impact gehad hierop. Als je toch al wat mankeert kun je hier extremer op reageren. Zelfs normale mensen gedragen zich gekker door de regeltjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |