SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vast net zoveel als dat een gezonde 23 jarige een federale overheidsambtenaar is.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoeveel kans heb je daarop als je 23 en gezond bent?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Postbezorgers zijn in de VS toch ook federale ambtenaren? Denk dat er best veel zijn dan nog.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Vast net zoveel als dat een gezonde 23 jarige een federale overheidsambtenaar is.![]()
Waar is het draadje?quote:Op donderdag 9 september 2021 20:06 schreef Molo het volgende:
Blijft een goed draadje dit
[ twitter ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ongevaccineerd of gevaccineerd maakt echt geen wezenlijk verschil in de kans dat hij/zij een ander besmet.
90% met antistoffen en effect op R waarde van de antistoffen is plus minus 0."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hoe wil je ze dan noemen? Het is niet juist om ze op een lijn te zetten met mensen die daadwerkelijk dood / ernstig ziek worden door het vaccin.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:10 schreef Momo het volgende:
Wappie dit, wappie dat, kunnen we een beetje normaal posten hier?![]()
Als we serieus op de kwestie in gaan, ben ik wel benieuwd welke regels het meest worden overtreden en welk overtreden het meest schadelijk is voor de maatschappij? Voor veel mensen zijn er nauwelijks nog regels van toepassing.
Er is in de dagelijke praktijk niet veel van regels te merken, totdat je iets gaat doen waarvoor nog een uitzondering geldt, zoals een TvT locatie bezoeken, naar het buitenland gaan of met het OV reizen. Ik zou niet eens weten welke regel ik zou moeten overtreden. Het vuurwerkverbod 2022 duurt nog 3 maanden..
Persoonlijk sta ik op dit moment voornamelijk achter de regel dat als je ziek bent, je thuis blijft en contact beperkt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Je moet nog steeds van alles en iedereen anderhalve meter afstand houden, hè.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:16 schreef GemMagic het volgende:
Als we serieus op de kwestie in gaan, ben ik wel benieuwd welke regels het meest worden overtreden en welk overtreden het meest schadelijk is voor de maatschappij? Voor veel mensen zijn er nauwelijks nog regels van toepassing.
Er is in de dagelijke praktijk niet veel van regels te merken, totdat je iets gaat doen waarvoor nog een uitzondering geldt, zoals een TvT locatie bezoeken, naar het buitenland gaan of met het OV reizen. Ik zou niet eens weten welke regel ik zou moeten overtreden. Het vuurwerkverbod 2022 duurt nog 3 maanden..
Persoonlijk sta ik op dit moment voornamelijk achter de regel dat als je ziek bent, je thuis blijft en contact beperkt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik moet helemaal niks.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet nog steeds van alles en iedereen anderhalve meter afstand houden, hè.![]()
Janneke ik heb dus een douche stang op 1,5 meter afgesteld, dat kan niet beste Janneke, zo kunnen we niet met elkaar leven, dit is extreem hoor.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet nog steeds van alles en iedereen anderhalve meter afstand houden, hè.![]()
Oke, goed punt, dat beleef ik niet meer zo. Dat afstand houden bij vreemden zit er een jaar wel standaard in. Verder is die 1.5m is in de praktijk geen statisch gegeven. Ik houd liever 'gepaste' afstand, waarbij gepast ter beoordeling van mij en afhankelijk van de situatie. Het heeft natuurlijk we indirect invloed op veel horeca, kantoren en andere locaties die de mogelijkheid tot het houden van die rekenafstand moeten borgen.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:17 schreef Janneke141 het volgende:
Je moet nog steeds van alles en iedereen anderhalve meter afstand houden, hè.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dit kan niet, geloof mij maar, ik ben afstandelijk, maar dit gaat te ver.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Oke, goed punt, dat beleef ik niet meer zo. Dat afstand houden bij vreemden zit er een jaar wel standaard in. Verder is die 1.5m is in de praktijk geen statisch gegeven. Ik houd liever 'gepaste' afstand, waarbij gepast ter beoordeling van mij en afhankelijk van de situatie. Het heeft natuurlijk we indirect invloed op veel horeca, kantoren en andere locaties die de mogelijkheid tot het houden van die rekenafstand moeten borgen.![]()
Allicht, zo gaat het bij mij ook en bij het grootste deel van de Nederlanders. Maar het is dus wel een onderdeel van de coronawet dat je meerdere keren per dag overtreedt.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:24 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Oke, goed punt, dat beleef ik niet meer zo. Dat afstand houden bij vreemden zit er een jaar wel standaard in. Verder is die 1.5m is in de praktijk geen statisch gegeven. Ik houd liever 'gepaste' afstand, waarbij gepast ter beoordeling van mij en afhankelijk van de situatie. Het heeft natuurlijk we indirect invloed op veel horeca, kantoren en andere locaties die de mogelijkheid tot het houden van die rekenafstand moeten borgen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
nou ik ben nogal technisch aangelegt, en die 1,5 meter is waar ik woon gewoon nooit gehaald, door niemand. Ik snap dat niet iedereen een timmermans oog heeft, maar dit zie ik goed, het hangt ervan af waar je woont, maar 1,5 meter nope.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht, zo gaat het bij mij ook en bij het grootste deel van de Nederlanders. Maar het is dus wel een onderdeel van de coronawet dat je meerdere keren per dag overtreedt.![]()
Niemand die ik ken houdt zich meer aan anderhalve meter. Echt niemand. Behalve misschien een verstrooide schijtluis of een ambtenaar zoals bij een vriend van me op werk.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Daar is ook de vaccinatiegraad best hoog.quote:Op donderdag 9 september 2021 18:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Corona is inmiddels een randstadfeestje, in Limburg is er geen corona meer.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
Doordeweekse ochtend op het station van een provinciestad. Maar een beetje dorpsbraderie mag echt niet hoor.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Waar is dit?quote:Op donderdag 9 september 2021 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Doordeweekse ochtend op het station van een provinciestad. Maar een beetje dorpsbraderie mag echt niet hoor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Ja dat is precies waarschijnlijk precies op het piekmoment als half Zwolle en omgeving naar Landstede en Deltion gaat.quote:
Ons kantoor in Zwolle is tegenwoordig dicht, maar er was altijd ongeveer een half van enorm drukte met scholieren, met moeite kon je dan in een bus prakken.
En die scholieren mogen natuurlijk weer zoveel mogelijk natuurlijk.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ah, ok. Ik dacht dat het een advies was; maar je hebt gelijk, blijkbaar is het verplicht en kan de politie hier op ingrijpen.quote:Op donderdag 9 september 2021 20:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht, zo gaat het bij mij ook en bij het grootste deel van de Nederlanders. Maar het is dus wel een onderdeel van de coronawet dat je meerdere keren per dag overtreedt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Tandjes. Al dat getest op Corona is een kostenpostje van slechts 1,8 miljard euro geweest en de teller loopt nog.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vanuit welke kostenpost? VWS? Want er is veel en veel meer getest en bekostigd in totaalquote:Op donderdag 9 september 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
Tandjes. Al dat getest op Corona is een kostenpostje van slechts 1,8 miljard euro geweest en de teller loopt nog.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wanneer gaat onze Boris de inkomstenbelasting verhogen? Zeker eerst even een minderheidskabinetje opleveren en dan nog een keer het zuur. Btw.. accijns.. vermogensbelasting.. erfbelasting.. HRA.. huis naar box 3.. onder de vlag van milieu en gezonde woningmarkt zullen er wel weer veel belastingverhogingen gaan plaatsvinden.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
Tandjes. Al dat getest op Corona is een kostenpostje van slechts 1,8 miljard euro geweest en de teller loopt nog.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het is een enkele post?quote:They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
VWS ja. Dit was alleen het kostenpostje testen en gerelateerd daar aan.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanuit welke kostenpost? VWS? Want er is veel en veel meer getest en bekostigd in totaal
Uit dit artikel : https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-coronatestlabswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dit is dan een stukje waar ze tenminste nog van weten waar het geld deze crisis naar toe is gegaan.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
Tandjes. Al dat getest op Corona is een kostenpostje van slechts 1,8 miljard euro geweest en de teller loopt nog."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dit ja. En dan heb je nog de spotjes van de overheid; zelftesten voor een bbq of verjaardagquote:Op donderdag 9 september 2021 20:40 schreef Discombobulate het volgende:
Niemand die ik ken houdt zich meer aan anderhalve meter. Echt niemand. Behalve misschien een verstrooide schijtluis of een ambtenaar zoals bij een vriend van me op werk.Eh, nee. Opbokken met je test.
Tics van je petten.![]()
Eerste Belgen hebben derde coronaprik al gekregenVerstandige woorden vind ik dit.quote:De vaccinatiewerkgroep wil niet spreken van een zogenoemde booster, een vaccindosis die de weerstand weer even wakker schudt. Voor deze kwetsbare groep zijn drie doses nodig voor een basisvaccinatie, stelt zij. Een booster kan daarop volgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben gevaccineerd, iedereen om mij heen heeft die kans ook gehad.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:51 schreef nattermann het volgende:
[..]
Dit ja. En dan heb je nog de spotjes van de overheid; zelftesten voor een bbq of verjaardagEh, nee. Opbokken met je test.
Ik laat mij nooit meer testen.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Juist.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ben gevaccineerd, iedereen om mij heen heeft die kans ook gehad.
Ik laat mij nooit meer testen.Tics van je petten.![]()
We moeten nog steeds rekening mee houden met derde "booster"-coronaprik,, alleen voor kwetsbaren en oudere mensen.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Ja ok, detail, heel belangrijk. Belangrijker dan de inhoud iddquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Er is nu toch aan de EMA gevraagd of die voor iedereen moet gaan gelden?quote:Op donderdag 9 september 2021 21:55 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten nog steeds rekening mee houden met derde "booster"-coronaprik,, alleen voor kwetsbaren en oudere mensen.![]()
Ja preciesquote:Op donderdag 9 september 2021 21:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
VWS ja. Dit was alleen het kostenpostje testen en gerelateerd daar aan.
Uit dit artikel : https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-coronatestlabs
Die kosten zijn vele malen hoger in totaal iddOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Strikt medisch gezien is het ook geen booster, maar gewoon een extra prik die nodig is voor veronderstelde minimale bescherming bij specifieke groepenquote:Op donderdag 9 september 2021 21:51 schreef _serial_ het volgende:
Eerste Belgen hebben derde coronaprik al gekregen
[..]
Verstandige woorden vind ik dit.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gezondheidsraadquote:Op donderdag 9 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is nu toch aan de EMA gevraagd of die voor iedereen moet gaan gelden?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat klopt. en ik hoop oprecht dat daar een eenduidig advies uitkomt, waar geen spelt tussen te krijgen is dat het alleen voor zeer kwetsbare en immuungecompromitteerden (lekker scrabble woord) zal zijn.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is nu toch aan de EMA gevraagd of die voor iedereen moet gaan gelden?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja maar ook de EMA komt met een advies.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
EMA ook, specifiek voor Pfizer: https://www.ema.europa.eu(...)19-vaccine-comirnatyquote:quote:EMA has started evaluating an application for the use of a booster dose of Comirnaty to be given 6 months after the second dose in people aged 16 years and older. Booster doses are given to vaccinated people (i.e. people who have completed their primary vaccination) to restore protection after it has waned.quote:Separately, EMA is also assessing data from the literature on the use of an additional, third dose of an mRNA vaccine (Comirnaty or SpikeVax) in severely immunocompromised people (i.e., with weakened immune systems). People with severely weakened immune systems who do not achieve an adequate level of protection from their standard primary vaccination may need an ‘additional’ dose as part of their primary vaccination.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 22:01:04 ]![]()
Ja ok, maar die gaan alleen over veiligheid en nut bij een derde prikquote:Op donderdag 9 september 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja maar ook de EMA komt met een advies.
Dat is nog gene beleidsadvies.
Maar ben benieuwd wat er uit komtOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ach hier in de regio hebben ze een testlocatie opgebouwd, een miljoen op stukgeslagen en toen weer afgebroken.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:24 schreef _serial_ het volgende:
Tandjes. Al dat getest op Corona is een kostenpostje van slechts 1,8 miljard euro geweest en de teller loopt nog.zie email 27 oktober![]()
Ja dat vond ik ook missie kansloos inderdaad.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach hier in de regio hebben ze een testlocatie opgebouwd, een miljoen op stukgeslagen en toen weer afgebroken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar zou ik prima achter staanquote:Op donderdag 9 september 2021 21:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat klopt. en ik hoop oprecht dat daar een eenduidig advies uitkomt, waar geen spelt tussen te krijgen is dat het alleen voor zeer kwetsbare en immuungecompromitteerden (lekker scrabble woord) zal zijn.
De verdere impact is natuurlijk wel dat dit invloed heeft niet alleen op individuen maar ook op de vaccinatiebewijzen, gok ik zo maar
En als je daar dan in hebt staan dat je een derde prik hebt gehad, weet iedereen dat je een 'immuunkneusje' bent. Dat is een stuk medisch dossier/medisch inhoudelijke informatie
En onwenselijk om open en bloot te moeten delen
En wat doe je als zo iemand geen derde prik wil, intrekken van code of niet?
Benieuwd wat ze ermee gaan doen iig
FascinerendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Niet voor toegang in ieder geval. Als er concrete redenen zijn om aan te nemen dat ik mogelijk corona heb doe ik het wel.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:52 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ben gevaccineerd, iedereen om mij heen heeft die kans ook gehad.
Ik laat mij nooit meer testen.zie email 27 oktober![]()
Doe ik het ook niet.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet voor toegang in ieder geval. Als er concrete redenen zijn om aan te nemen dat ik mogelijk corona heb doe ik het wel.~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Ik weet niet waar jouw regio is, maar ik weet al dat dit is gebeurd in Groningen en in Zwolle. En wie weet waar allemaal nog meerquote:Op donderdag 9 september 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:
Ach hier in de regio hebben ze een testlocatie opgebouwd, een miljoen op stukgeslagen en toen weer afgebroken.![]()
![]()
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Nee geen impact creëren op vaccinatiebewijzen. Dat moet je intact laten op 2.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar zou ik prima achter staan
De verdere impact is natuurlijk wel dat dit invloed heeft niet alleen op individuen maar ook op de vaccinatiebewijzen, gok ik zo maar
En als je daar dan in hebt staan dat je een derde prik hebt gehad, weet iedereen dat je een 'immuunkneusje' bent. Dat is een stuk medisch dossier/medisch inhoudelijke informatie
En onwenselijk om open en bloot te moeten delen
En wat doe je als zo iemand geen derde prik wil, intrekken van code of niet?
Benieuwd wat ze ermee gaan doen iig
Fascinerend
Die kan je prima weglaten in de API.
Ik denk dat Immuungecompromitteerde prima in beeld zijn, en die kun je dus zeer gericht benaderen via artsen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik doelde op Zwolle, wat niet echt deze regio is trouwens. Maar close enoughquote:Op donderdag 9 september 2021 22:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw regio is, maar ik weet al dat dit is gebeurd in Groningen en in Zwolle. En wie weet waar allemaal nog meer![]()
![]()
zie email 27 oktober![]()
Oh ik ben echt met je eens hoor. Maar dat haalt wel de grond verder weg onder vaccinatiebewijzen en op grond daarvan vrij kunnen reizenquote:Op donderdag 9 september 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee geen impact creëren op vaccinatiebewijzen. Dat moet je intact laten op 2.
Ik denk dat Immuungecompromitteerde prima in beeld zijn, en die kun je dus zeer gericht benaderen via artsen.
Want immuungecompromitteerd en twee prikken ipv één in je mik betekent mogelijk weinig tot geen bescherming. En dus meer risico voor anderenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vind je een leuk woord hè?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee geen impact creëren op vaccinatiebewijzen. Dat moet je intact laten op 2.
Ik denk dat Immuungecompromitteerde prima in beeld zijn, en die kun je dus zeer gericht benaderen via artsen.
Ik maak me vooral zorgen over de kant die 't op gaat bij bedrijven. Horeca e.d. kun je nog voor kiezen daar niets mee te doen, hoe klote het ook zou zijn. Maar niet op je werk welkom zijn of ontslagen worden omdat je niet gevaccineerd bent zou ik echt veel te ver vinden gaan![]()
Ze kunnen dat nu ook al, die groep is behoorlijk beperkt natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ik ben echt met je eens hoor. Maar dat haalt wel de grond verder weg onder vaccinatiebewijzen en op grond daarvan vrij kunnen reizen
Want immuungecompromitteerd en twee prikken ipv één in je mik betekent mogelijk weinig tot geen bescherming. En dus meer risico voor anderenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als je ontslagen wordt omdat je je niet hebt laten vaccineren, zou het UWV dan vinden dat je verwijtbaar werkloos bent?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind je een leuk woord hè?
Ik maak me vooral zorgen over de kant die 't op gaat bij bedrijven. Horeca e.d. kun je nog voor kiezen daar niets mee te doen, hoe klote het ook zou zijn. Maar niet op je werk welkom zijn of ontslagen worden omdat je niet gevaccineerd bent zou ik echt veel te ver vinden gaanOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Kloptquote:Op donderdag 9 september 2021 22:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen dat nu ook al, die groep is behoorlijk beperkt natuurlijk.
De risicogroepen die er nu nog zijn zijn sowieso beperkt. En in beeld
Maar ligt nogal gevoelig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zou je dan prikdiensten moeten doen?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je ontslagen wordt omdat je je niet hebt laten vaccineren, zou het UWV dan vinden dat je verwijtbaar werkloos bent?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zelfs dan laat ik me niet testen, maar meld ik me gewoon ziek van werk en wacht ik 2, 3, 5, 10 dagen tot ik weer beter ben, net als met griep.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet voor toegang in ieder geval. Als er concrete redenen zijn om aan te nemen dat ik mogelijk corona heb doe ik het wel.
Mocht ik zo erg ziek worden dan ik medische hulp nodig heb, dan mogen ze uiteraard wel een test afnemen.![]()
Ben ik helemaal met je eens. Vaccinatie mag nooit een grond worden voor weigering op de werkvloer, en die vaccinatiegegevens mogen ook niet op straat (lees in het personeelsdossier) belanden.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind je een leuk woord hè?
Ik maak me vooral zorgen over de kant die 't op gaat bij bedrijven. Horeca e.d. kun je nog voor kiezen daar niets mee te doen, hoe klote het ook zou zijn. Maar niet op je werk welkom zijn of ontslagen worden omdat je niet gevaccineerd bent zou ik echt veel te ver vinden gaanwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is wel een goeie ja.. Als ik bij het UWV kijk zie ik:quote:Op donderdag 9 september 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je ontslagen wordt omdat je je niet hebt laten vaccineren, zou het UWV dan vinden dat je verwijtbaar werkloos bent?Ik heb zo'n vermoeden dat er best geprobeerd zal worden te zeggen dat je eigen schuld is.quote:niet door eigen schuld werkloos bent geworden. Als u zelf ontslag neemt, heeft u alleen in uitzonderingssituaties recht op een WW-uitkering.![]()
Zolang ze niet de "risico" groepen van de huisartsen gebruiken van met de vaccinatie, toen bleek die groep ineens erg veel te groot.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
De risicogroepen die er nu nog zijn zijn sowieso beperkt. En in beeld
Maar ligt nogal gevoeligwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, prikdiensten op de Wallen. Komt helemaal goed.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou je dan prikdiensten moeten doen?![]()
Je kan niet zomaar iemand ontslaan zonder dossier natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja.. Als ik bij het UWV kijk zie ik:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat er best geprobeerd zal worden te zeggen dat je eigen schuld is.
Je kan natuurlijk wel iemand z'n contract niet verlengen, maar dan heb je gewoon recht op WW, als je tenminste aan de minimum aantal weken voldaan hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vaccinatie of niet voor horeca toegang is ook bs.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Vaccinatie mag nooit een grond worden voor weigering op de werkvloer, en die vaccinatiegegevens mogen ook niet op straat (lees in het personeelsdossier) belanden.
Besmettingen worden niet eens oververtegenwoordigd door ongevaccineerden bewezen doorgegeven. Tis allemaal drijfzand onderbuik polarisatie propaganda."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nog niet zeker is dat het voor iedereen gaat gelden.... Er is nog geen nieuws over vermeld.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is nu toch aan de EMA gevraagd of die voor iedereen moet gaan gelden?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Op dit moment is dat inderdaad zo. Laten we hopen dat dat zo blijft. Je merkt nu al dat werkgeversbonden hier graag wat wijzigingen in aanbrengen.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar iemand ontslaan zonder dossier natuurlijk.
Je kan natuurlijk wel iemand z'n contract niet verlengen, maar dan heb je gewoon recht op WW, als je tenminste aan de minimum aantal weken voldaan hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is natuurlijk vrij makkelijk te regelen allemaal, dat is het probleem. Je had vorige maand oid geloof ik dat verhaal van die kerel die ontslagen was omdat hij op kantoor was terwijl hij corona had, bij Dupont geloof ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar iemand ontslaan zonder dossier natuurlijk.
Je kan natuurlijk wel iemand z'n contract niet verlengen, maar dan heb je gewoon recht op WW, als je tenminste aan de minimum aantal weken voldaan hebt.
Uiteindelijk werd er gezegd dat het terecht was dat hij ontslagen was omdat de werkrelatie verpest was. Dat is natuurlijk niet echt hard te maken en gaat gegarandeerd hier ook gebruikt worden.![]()
Als mijn werkgever mij zou willen ontslaan, en dat zou zijn vanwege het feit dat ik me niet heb laten vaccinerenquote:Op donderdag 9 september 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op dit moment is dat inderdaad zo. Laten we hopen dat dat zo blijft. Je merkt nu al dat werkgeversbonden hier graag wat wijzigingen in aanbrengen.![]()
Succes, probeer maar.![]()
Ik ben ook best een leuk mensquote:Op donderdag 9 september 2021 22:26 schreef KingShark het volgende:
Ik ken een Janneke leuk mens, beetje raar om een Janneke zo, oh zo serieus zie doen, sorrie Janneke
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja dat klopt. maar daar speelde natuurlijk wel mee dat hij bewust meerdere dagen naar zijn werk was gekomen met hevige corona gerelateerde klachten, en pas na zeer ernstig aandringen (want het was toch geen corona) van zijn collega's en chef uiteindelijk thuis was gebleven om zich te laten testen, toen bleek hij positief.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij makkelijk te regelen allemaal, dat is het probleem. Je had vorige maand oid geloof ik dat verhaal van die kerel die ontslagen was omdat hij op kantoor was terwijl hij corona had, bij Dupont geloof ik.
Uiteindelijk werd er gezegd dat het terecht was dat hij ontslagen was omdat de werkrelatie verpest was. Dat is natuurlijk niet echt hard te maken en gaat gegarandeerd hier ook gebruikt worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
goed zo, chapeau.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben ook best een leuk mens![]()
Oh zeker, maar ik triggerde vooral op het stuk waar gezegd werd dat de werkrelatie verpest was en hij daarom geen recht had op een substantiële vergoeding. Dat vond ik best heftig.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat klopt. maar daar speelde natuurlijk wel mee dat hij bewust meerdere dagen naar zijn werk was gekomen met hevige corona gerelateerde klachten, en pas na zeer ernstig aandringen (want het was toch geen corona) van zijn collega's en chef uiteindelijk thuis was gebleven om zich te laten testen, toen bleek hij positief.![]()
Wel een transitievergoeding. Niet de extra geeiste extra vergoedingquote:Op donderdag 9 september 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, maar ik triggerde vooral op het stuk waar gezegd werd dat de werkrelatie verpest was en hij daarom geen recht had op een substantiële vergoeding. Dat vond ik best heftig.Bron : https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2021:7670quote:De beslissing
De kantonrechter:
ontbindt de tussen partijen bestaande arbeidsovereenkomst met ingang van 1 oktober 2021;
veroordeelt DuPont tot betaling aan [verweerder] van een bedrag van ¤ 23.311,68 aan transitievergoeding;wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zat dit stukje zo te lezen en ik vind het best wel schrikbarend eigenlijk. Vooral deze zin: "Voor de meerderheid van Nederlanders betekent dat meer vrijheid: mocht de maatregel ingaan dan wordt waarschijnlijk de anderhalvemetermaatregel losgelaten in horecagelegenheden."quote:
De NOS kan toch ook wel snappen dat dit alleen op papier geldt? Voorop gesteld ik ben gewoon gevaccineerd en vind dat iedereen dat gewoon zou moeten doen. Ik heb vanmiddag op een terrasje buiten geluncht, er werd nergens krampachtig 1,5 meter afstand genomen ofzo. Is ook helemaal niet nodig. En in de bioscoop zit ik liever op anderhalve meter zonder controlegezeik dan in een volle zaal. De bioscopen zelf vinden dat ook beter.
Maar met deze maatregelen zou ik dan dat niet meer mogen doen zonder eerst die app te downloaden en die QR-code aan te maken en dan te laten zien. Dat vind ik minder vrijheid, niet meer. En al helemaal niet voor de ondernemer die daar weer voor verantwoordelijk gehouden wordt. Daarnaast is het doel niet zuiver. Al dit gedoe levert miljoenen mensen die er mee te maken krijgen nul gezondheidswinst op maar wel een hele hoop rompslomp en irritatie, dat kun je toch moreel niet onderbouwen?![]()
Sowieso Dupont.. staat goede, op waarheid gebaseerde thriller/drama op Netflix met Dupont in een negatieve hoofdrol. Dark Waters, aanrader!quote:Op donderdag 9 september 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij makkelijk te regelen allemaal, dat is het probleem. Je had vorige maand oid geloof ik dat verhaal van die kerel die ontslagen was omdat hij op kantoor was terwijl hij corona had, bij Dupont geloof ik.
Uiteindelijk werd er gezegd dat het terecht was dat hij ontslagen was omdat de werkrelatie verpest was. Dat is natuurlijk niet echt hard te maken en gaat gegarandeerd hier ook gebruikt worden.
/offtopicLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Even de uitspraak doorgelezen. Dit was (deel van) het oordeel:quote:Op donderdag 9 september 2021 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel een transitievergoeding. Niet de extra geeiste extra vergoeding
[..]
Bron : https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2021:7670Dit lees ik als: Het was onhandig van de medewerker, maar niet voldoende om ontslagen te worden. Maargoed, daarna staat dit in de uitspraak:quote:Niet geoordeeld kan echter worden dat dit verwijtbaar handelen of nalaten van [verweerder] dusdanig is dat van DuPont in redelijkheid niet gevergd kan worden dat zij de arbeidsovereenkomst laat voortduren. Gelet op de coronapandemie is het zeker onverantwoord geweest van [verweerder] om te gaan werken terwijl hij verkoudheidsklachten had. De maatregel van ontslag is echter een uiterst middel. Het enkele feit dat [verweerder] met verkoudheidsklachten naar het werk is gegaan op 15 maart 2021 en niet naar huis is gegaan vindt de kantonrechter, ondanks het feit dat we midden in een pandemie zitten, onvoldoende voor de conclusie dat van DuPont daarom in redelijkheid niet verlangd kan worden om de arbeidsovereenkomst te laten voortduren. Daarbij weegt mee dat [verweerder] zich de volgende dag op 16 maart 2021 wel heeft ziekgemeld en zich bij de GGD heeft laten testen op het coronavirus, zodat hij de gedragsregels uiteindelijk wel heeft nageleefd. Ook weegt mee dat [verweerder] een solistische functie had waarbij hij weinig contact had met andere collega’s en daardoor niet veel collega’s heeft blootgesteld aan een mogelijke coronabesmetting. Voorts weegt mee dat op [naam 5] na – waarvan ook niet met zekerheid is vast te stellen dat hij door [verweerder] is besmet – niemand anders binnen het bedrijf door de aanwezigheid van [verweerder] besmet is geraakt met het coronavirus, zodat de gevolgen van het handelen van [verweerder] voor DuPont niet groot zijn geweest.Het stukje 'verstoorde arbeidsverhouding' kun je natuurlijk donder op tegen zeggen dat 't 'gebruikt' gaat worden.quote:Subsidiair heeft DuPont verzocht de arbeidsovereenkomst te ontbinden op de grond dat de arbeidsverhouding zodanig is verstoord, veroorzaakt door het verwijtbaar handelen of nalaten van [verweerder], dat van DuPont niet kan worden gevergd deze te laten voortduren (g-grond)5. DuPont heeft hieraan ten grondslag gelegd dat het niet opvolgen van de gedragsregels door [verweerder] ertoe heeft geleid dat de arbeidsverhouding is verstoord en herstel niet meer tot de mogelijkheden behoort. Het vertrouwen in [verweerder] was al beschadigd voor het incident op 15 maart 2021 en door het incident op 15 maart 2021 is het vertrouwen onherstelbaar beschadigd geraakt. [verweerder] heeft betwist dat sprake is van een verstoorde arbeidsverhouding.![]()
Persoonlijk zou ik niet voor een bedrijf willen werken waar vaccinatieplicht gaat gelden, gelukkig is bij ons daar geen sprake van, ze vragen wel of iedereen het aub zou willen doen, nog los van het feit dat ik gewoon gevaccineerd ben.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even de uitspraak doorgelezen. Dit was (deel van) het oordeel:
[..]
Dit lees ik als: Het was onhandig van de medewerker, maar niet voldoende om ontslagen te worden. Maargoed, daarna staat dit in de uitspraak:
[..]
Het stukje 'verstoorde arbeidsverhouding' kun je natuurlijk donder op tegen zeggen dat 't 'gebruikt' gaat worden.
Onder mijn directe collega's heb ik nog geen indicaties kunnen ontdekken dat ze niet gevaccineerd zijn, die hebben veelal puber of jonge kinderen, en daar is het sowieso een hot item vanwege de scholen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zit er een beetje hetzelfde in. Niet zozeer vanwege de vaccinatie, maar meer omdat het bedrijf van mening is zo diep in je privéleven in te grijpen terwijl dat ze niets aan gaat. Op het moment dat ze dat doen, waar stopt het dan?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik niet voor een bedrijf willen werken waar vaccinatieplicht gaat gelden, gelukkig is bij ons daar geen sprake van, ze vragen wel of iedereen het aub zou willen doen, nog los van het feit dat ik gewoon gevaccineerd ben.
Onder mijn directe collega's heb ik nog geen indicaties kunnen ontdekken dat ze niet gevaccineerd zijn, die hebben veelal puber of jonge kinderen, en daar is het sowieso een hot item vanwege de scholen.
Om eerlijk te zijn, het gesprek over vaccinatie vermijd ik met collega's juist zoveel mogelijk![]()
![]()
Ik ook hoor, maar bij de socialcalls komt het soms links of rechts toch ergens uit de hoek.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit er een beetje hetzelfde in. Niet zozeer vanwege de vaccinatie, maar meer omdat het bedrijf van mening is zo diep in je privéleven in te grijpen terwijl dat ze niets aan gaat. Op het moment dat ze dat doen, waar stopt het dan?
Om eerlijk te zijn, het gesprek over vaccinatie vermijd ik met collega's juist zoveel mogelijkwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vind het maar echt bizar wat ik hier allemaal lees en wat werkgevers denken te mogen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Hadden we deze al meegekregen? Verlengen van de wet voor de coronamelder tot januari 2022:
https://www.tweedekamer.n(...)15239&did=2021D32669![]()
Vind dat minder erg dan de recente verleningen van de corona / toegangsbewijzen wetquote:Op donderdag 9 september 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
Hadden we deze al meegekregen? Verlengen van de wet voor de coronamelder tot januari 2022:
https://www.tweedekamer.n(...)15239&did=2021D32669wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zeg altijd gewoon ja, maar eigenlijk moet ik gewoon vervelend gaan doen en zeggen van gaat jullie geen donder aan.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit er een beetje hetzelfde in. Niet zozeer vanwege de vaccinatie, maar meer omdat het bedrijf van mening is zo diep in je privéleven in te grijpen terwijl dat ze niets aan gaat. Op het moment dat ze dat doen, waar stopt het dan?
Om eerlijk te zijn, het gesprek over vaccinatie vermijd ik met collega's juist zoveel mogelijk
En eens hoor dat ze zo diep in iemand privé leven gaan. Zwaar oneens met de gang van zaken hier en daar. Nee het is ook gewoon dystopisch, je zou er niet eens over moeten discussiëren. Bovendien, wat is het probleem als iemand niet gevaccineerd is? Hij kan geen collega's besmetten die wel gevaccineerd zijn. Het argument heeft puur betrekking op de zorgbelasting, niet het individu of het bedrijf zelf. Wat denkt het bedrijf in godsnaam dat ze daar denken over te mogen beslissen? Het is echt propaganda waarin ze meegaan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is echt super-standaard hoor. Als zo'n zaak bij de rechter ligt kun je er donder op zeggen dat de verhoudingen verziekt zijn. Daar is niemand bij gebaat. Zeker als er in de zaak zelf ook nog de nodige harde woorden zijn gevallen (wat ik ook in de uitspraak lees).quote:Op donderdag 9 september 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even de uitspraak doorgelezen. Dit was (deel van) het oordeel:
[..]
Dit lees ik als: Het was onhandig van de medewerker, maar niet voldoende om ontslagen te worden. Maargoed, daarna staat dit in de uitspraak:
[..]
Het stukje 'verstoorde arbeidsverhouding' kun je natuurlijk donder op tegen zeggen dat 't 'gebruikt' gaat worden.zie email 27 oktober![]()
Nou ja in sommige gevallen snap ik het best. Maar dat zijn echt de uitzonderingen. Bijvoorbeeld op de corona-afdeling in het ziekenhuis of in de zorg voor de allerkwetsbaarsten. Dan wil je het gewoon weten denk ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg altijd gewoon ja, maar eigenlijk moet ik gewoon vervelend gaan doen en zeggen van gaat jullie geen donder aan.
En eens hoor dat ze zo diep in iemand privé leven gaan. Zwaar oneens met de gang van zaken hier en daar. Nee het is ook gewoon dystopisch, je zou er niet eens over moeten discussiëren. Bovendien, wat is het probleem als iemand niet gevaccineerd is? Hij kan geen collega's besmetten die wel gevaccineerd zijn. Het argument heeft puur betrekking op de zorgbelasting, niet het individu of het bedrijf zelf. Wat denkt het bedrijf in godsnaam dat ze daar denken over te mogen beslissen? Het is echt propaganda waarin ze meegaan.
Natuurlijk snap ik ook de argumenten tegen.
Maar voor Dupont of weet ik wat meer wie zie ik het ook niet zitten en ik denk ook niet dat we zo ver moeten gaan. De werkgever gaat niet over het lijf van zijn werknemer, das war einmal.zie email 27 oktober![]()
Ja natuurlijk, even met uitzondering van de uitzonderingen bedoelde ik. Ik zat te denken aan een kantoorbaantje of stratenmaker, whatever. Voor corona afdeling is het logisch natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in sommige gevallen snap ik het best. Maar dat zijn echt de uitzonderingen. Bijvoorbeeld op de corona-afdeling in het ziekenhuis of in de zorg voor de allerkwetsbaarsten. Dan wil je het gewoon weten denk ik.
Natuurlijk snap ik ook de argumenten tegen.
Maar voor Dupont of weet ik wat meer wie zie ik het ook niet zitten en ik denk ook niet dat we zo ver moeten gaan. De werkgever gaat niet over het lijf van zijn werknemer, das war einmal.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Mee eens! Dit druist echt tegen mensenrecht om wilsbeschikking van mens zelf en zeker mogen mensen zelf beslissen of ze aan werkgever kenbaar maken of ze wel/niet gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het maar echt bizar wat ik hier allemaal lees en wat werkgevers denken te mogen.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Als ik de uitspraak lees, is er ook sprake van overtreding van protocollen, en dat zijn dingen die je ook niet echt kunt gebruiken in een chemische fabriek natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar voor Dupont of weet ik wat meer wie zie ik het ook niet zitten en ik denk ook niet dat we zo ver moeten gaan. De werkgever gaat niet over het lijf van zijn werknemer, das war einmal.
Natuurlijk gaat een werkgever niet over je lijf, maar als je een paar keer verzocht is om naar huis te gaan en te gaan testen en je doet dat niet, sja.
Verder moeten we er absoluut voor blijven waken dat medische gegevens uit handen blijven van werkgeverswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
https://www.telegraph.co.(...)risk-vaccines-covid/
Natuurlijk, want welke jongere dacht het in godsnaam voor zichzelf te doen? Niemand. Voor vrijheid en the greater good.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Een kans van 0.01% sja.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)risk-vaccines-covid/
Natuurlijk, want welke jongere dacht het in godsnaam voor zichzelf te doen? Niemand. Voor vrijheid en the greater good.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben Moderned, erg blij meequote:Op donderdag 9 september 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
EMA ook, specifiek voor Pfizer: https://www.ema.europa.eu(...)19-vaccine-comirnaty
[..]
[..][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Idem hier.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben Moderned, erg blij meewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Uiteraard. Gewoon terecht hoor. Ik dacht dat het meer ging om verplicht vaccineren en dergelijke.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik de uitspraak lees, is er ook sprake van overtreding van protocollen, en dat zijn dingen die je ook niet echt kunt gebruiken in een chemische fabriek natuurlijk.
Natuurlijk gaat een werkgever niet over je lijf, maar als je een paar keer verzocht is om naar huis te gaan en te gaan testen en je doet dat niet, sja.
Verder moeten we er absoluut voor blijven waken dat medische gegevens uit handen blijven van werkgeverszie email 27 oktober![]()
quote:Op donderdag 9 september 2021 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Doordeweekse ochtend op het station van een provinciestad. Maar een beetje dorpsbraderie mag echt niet hoor.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
Dat mag iedereen gelukkig zelf weten, al wordt het wel verdomd moeilijk gemaakt. En wie zegt dat het bij een of twee vaccinaties blijft? Straks mag je ieder half jaar in de rij gaan staan...quote:![]()
![]()
Maar volgens de goede vrienden van de Gezondheidsraad is dit geen dwang hoor.
zie email 27 oktober![]()
Bron?quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit is namelijk hetzelfde als de vaccinatieplicht die Nederland voor de pokken had, geen wettelijke plicht, maar door de schoolplicht in combinatie met gevaccineerd moeten zijn voor school de facto wel een vaccinatieplicht.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Heeft de gezondheidsraad dat gezegd ja? Dan wil ik dat even zwart op wit zienquote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar volgens de goede vrienden van de Gezondheidsraad is dit geen dwang hoor.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rleed-aan-corona-doe
Ik had een standbeeld verwacht van een dikke man van 50."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat snap ik als je je tunnelvisie gericht houdt op "de dikke man van 50" die als enige is overleden aan covid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:00 schreef ludovico het volgende:
Ik had een standbeeld verwacht van een dikke man van 50.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Minister zegt ook totaal niks tegen gevalletjes die de grens over gaan. Dusseh, zegt misschien wat over wat ze okay vinden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar volgens de goede vrienden van de Gezondheidsraad is dit geen dwang hoor."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Heb jij die?quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat snap ik als je je tunnelvisie gericht houdt op "de dikke man van 50" die als enige is overleden aan covid.
Het is wel de stereotype, en de werkelijke Jan Modaal was oud, met onderliggend lijden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb jij die?
Het is wel de stereotype, en de werkelijke Jan Modaal was oud, met onderliggend lijden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Huh.. er sterven toch alleen maar jonge gezonde 30ers die altijd hebben gesport aan covid?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Tuuriljk joh. Dat is ook echt geclaimd ooit door...o wacht, niemand.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:12 schreef DonDruiper het volgende:
Huh.. er sterven toch alleen maar jonge gezonde 30ers die altijd hebben gesport aan covid?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Oh niet?quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuuriljk joh. Dat is ook echt geclaimd ooit door...o wacht, niemand.
Dat soort berichten heb ik vaak gelezen.
Dan zal ik me wel vergissen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ook, is net iets anders dan alleen maar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh niet?
Dat soort berichten heb ik vaak gelezen.
Dan zal ik me wel vergissen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531quote:Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) blijft prikbussen en persoonlijke gesprekken inzetten om mensen over te halen zich te laten vaccineren tegen COVID-19, hoewel de opkomst al weken niet meer stijgt. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie tegen NU.nl. "De twijfelaars volgen langzamer."
Iets meer dan 77 procent van de volwassen Nederlanders is volledig gevaccineerd tegen COVID-19. 85 procent heeft een eerste prik gehad. Maar de vaccinatieopkomst stijgt al weken niet meer.
Volgens VWS komt dat doordat de groep mensen die meteen enthousiast waren over een coronaprik inmiddels grotendeels is gevaccineerd.
"De meest gemotiveerden gaan natuurlijk het eerst. De twijfelaars volgen langzamer. Dan heb je ook nog de mensen met principiële bezwaren", aldus een woordvoerder.
Het ministerie wijkt dan ook niet af van zijn aanpak. "De algemene campagnes komen er weer aan. Maar voor een groot deel blijven we inzetten op maatwerk. We moeten de wijken in blijven gaan, naast het verspreiden van informatiefilmpjes, flyers en voorlichting."
"Zo'n 90 procent van de mensen die nu met COVID-19 in het ziekenhuis belanden, is niet gevaccineerd", licht de VWS- woordvoerder dat besluit toe. "Als de twee miljoen mensen die nog niet zijn gevaccineerd in het ziekenhuis belanden, krijgen we weer een nieuwe piek."![]()
standbeeld sowieso overdreven maar we zijn hier een beetje doorgeslagen in het gedenken, herdenken en stille tochtenquote:Op vrijdag 10 september 2021 08:00 schreef ludovico het volgende:
Ik had een standbeeld verwacht van een dikke man van 50.![]()
Dat pastte door de hoge metaalprijs niet in het budget.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:00 schreef ludovico het volgende:
Ik had een standbeeld verwacht van een dikke man van 50.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Dan heb je wat dingen gemist in de media. Kan gebeurenquote:Op vrijdag 10 september 2021 08:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuuriljk joh. Dat is ook echt geclaimd ooit door...o wacht, niemand.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Big if aan het eind maar de rest vind ik eigenlijk wel prima. Twijfelaars haal je, mijns inziens, over door goed te informeren, gesprekken aan te gaan, niet door te zeggen dat ze dan niet naar de rommelmarkt mogen. Die bussen zijn een van de betere dingen die ze gebruiken denk ik.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:36 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531![]()
Dat we de Denen maar snel mogen volgen. Gewoon nuchter beleid, geen dwang en drang. Precies zoals ik in het voorjaar nog hoopte dat het in Nederland zou gaan.
Misschien kan ons land zich wel aansluiten bij Denemarken, zijn we ook meteen van de formatie en Rutte af.Bron: NOS.nlquote:Laatste coronamaatregelen in Denemarken voorbij
In Denemarken gelden vanaf vandaag geen coronamaatregelen meer. Dat betekent dat het coronabewijs, waarmee kan worden aangetoond of iemand gevaccineerd, negatief getest of hersteld is van corona, nergens meer getoond hoeft te worden. Het coronavirus wordt door de Deense autoriteiten niet langer aangemerkt als virus dat gevaarlijk is voor de samenleving.
Eerder werden de mondkapjesplicht en andere coronamaatregelen al afgeschaft in Denemarken. Begin deze maand kon het nachtleven weer open gaan, in eerste instantie nog wel met een coronapas.
Volgens het Deense ministerie van Volksgezondheid zijn de versoepelingen mogelijk dankzij de hoge vaccinatiegraad. Meer dan 83 procent van de Denen van 12 jaar en ouder is volledig gevaccineerd tegen het coronavirus. Mensen die Denemarken in willen hebben nog wel te maken met beperkingen. Bovendien hebben de autoriteiten gewaarschuwd nieuwe maatregelen snel in te voeren, als dat nodig is.٩๏̯͡๏)۶![]()
we moeten ons wapenen, ook in Australie gaat dit virus gewoon woekeren, ik heb geen glazen bol, maar ik kan denken in scenarios, en het ziet er slecht uit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd of ze bij dezelfde aanpak blijven in Australië![]()
Kunnen ze daar nog verder maatregelen invoeren dan? Als je op het niveau zit dat je nog maar maximaal 6 pils in huis mag hebben (wat ook gecontroleerd wordt) dan raakt mijn inspiratie voor nog strengere maatregelen wel een beetje op eigenlijk. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik heb het eigenlijk nooit gelezen, maar dit virus is ' airborn' , die aerosolen zijn zo klein als sigaretten rook, je ruikt op tien meter afstand een peuk/rook, zo klein, mondkapjes af, we hebben een horror virus.![]()
Of een uitvloeisel van een eigen keuze...quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Riiiiight![]()
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ebola is dodelijker, dan sterft het uit, Dit virus heeft een paar lelijke eigenschappen, zoals een incubatie tijd van 2 weken, dat maakt mensen zoals ik gek,quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:15 schreef quirina het volgende:
Ja straks spuit t bloed uit onze ogen.
Oh nee dat was een ander virus.![]()
Werkt goed hoor, die respressionele lockdownquote:Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Meer soldaten door de straten, nu!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Denemarken: goed bezig
Dat maar meer politici het maar snel mogen in gaan zien dat het de meest verstandige keuze is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
hoe hoog zou de vaccinatiegraad zijn geweest bij ebola?quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:21 schreef KingShark het volgende:
[..]
Ebola is dodelijker, dan sterft het uit, Dit virus heeft een paar lelijke eigenschappen, zoals een incubatie tijd van 2 weken, dat maakt mensen zoals ik gek,![]()
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraadquote:Op vrijdag 10 september 2021 09:24 schreef Red_85 het volgende:
Denemarken: goed bezig
Dat maar meer politici het maar snel mogen in gaan zien dat het de meest verstandige keuze is.![]()
En die is voor een deel zo hoog gekomen, omdat ze daar de afgelopen twee maanden met Coronatoegangsbewijzen hebben gewerkt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraad![]()
Ze zitten daar op 83 procent vaccinatiegraad, dat is hier bijna net zo hoog. Bij de kwetsbaren nog een stuk hoger.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraad
Dus Nederland kan gewoon hetzelfde doen.٩๏̯͡๏)۶![]()
aanname?quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraad![]()
Ebola is sneller en dodelijker, daarom verspreid het zich langzaam, mense die besmet zijn gaan dood, Covid-19 heeft een hele snelle versprijding en is niet dodelijk voor iedereen, maar je wordt er wel doodziek van, het is een verkoudheidsvirus, maar het is een nieuwe, en daar kan je lichaam niet mee omgaan, je afweersysteem slaat op hol.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe hoog zou de vaccinatiegraad zijn geweest bij ebola?
hoofdpijn, geen adem kunnen halen, een longonsteking, dit is waarom de hele wereld plat ligt![]()
Je kent het verschil tussen een stereotype / meest voorkomende /modale leeftijd / gemiddelde leeftijd en de grote hoop met alle observaties?quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat was ook ons plan, alleen had Hugo eind juni bedacht dat je jongeren wel een uur na hun prik al de nachtclub in kon sturen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:29 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
En die is voor een deel zo hoog gekomen, omdat ze daar de afgelopen twee maanden met Coronatoegangsbewijzen hebben gewerkt.
Ja er zal ook gefraudeerd zijn aan de deur, maar het systeem klopte in de basis natuurlijk al niet. Resultaat was wel een flinke besmettingsexplosie, beleidsbepalers in een angststuip en wie weet een boel jongeren die daarna alsnog van de vaccinatie hebben afgezien omdat het ze toch geen 'beloning' meer opleverde.
Wat er had moeten gebeuren was - tijdelijk - in de zomerperiode met de coronacheck werken voor festivals en grotere evenementen, nachtclubs en discotheken, met inachtneming van 14 dagen incubatie na je volledige vaccinatie. Nu is het volstrekt verkeerd aangepakt en is daarna vanuit angst het complete festivalseizoen om zeep gegaan, waarbij ook kleinere, lokale evenementen als colleteral damage de dupe zijn geworden.
[ Bericht 18% gewijzigd door WheeledWarrior op 10-09-2021 10:04:35 ]![]()
Zo is ieder virus.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:15 schreef KingShark het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit gelezen, maar dit virus is ' airborn' , die aerosolen zijn zo klein als sigaretten rook, je ruikt op tien meter afstand een peuk/rook, zo klein, mondkapjes af, we hebben een horror virus.
Wilt niet zeggen dat je lichaam een beetje sigaretten rook niet kan oplossen noch een beetje corona virus....
Dit soort berichten... Dat mag je bij de ebola houden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
'Ziekenhuizen vrezen griepgolf door maatregelen'Toch maar weer kiezen voor groepsimmuniteit?quote:Ziekenhuizen maken zich zorgen over een griepgolf deze winter, schrijft het AD. Door alle coronamaatregelen was er afgelopen jaar nauwelijks influenza met als gevolg dat meer mensen vatbaar zijn voor een hevige griep. Toen corona in maart 2020 kwam, vertrok de griep. Afgelopen winter is een handvol officiële gevallen van influenza gemeld, terwijl dat er normaliter honderden zijn.
Veel ziekenhuizen vrezen dat de griep deze winter als een boemerang terugkomt, omdat de immuniteit van veel mensen naar beneden is gegaan.
"Zou de afstand die wij nu van elkaar nemen, influenza remmen? Of zou het feit dat wij al ruim anderhalf jaar afstand nemen van elkaar, zorgen dat ons immuunsysteem juist zwakker is geworden en influenza meer kans heeft?", vraagt Yvonne van der Weele, woordvoerder van het Admiraal de Ruyterziekenhuis in Goes, zich af.
https://www.omroepbrabant(...)or-coronamaatregelen![]()
Dacht dat griep niet meer bestond joh, uitgeroeid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:01 schreef Anton91 het volgende:
Zo te lezen is vandaag de angst campagne van de ziekenhuizen voor een mogelijke griepgolf begonnen"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dankzij de maatregelen is er inderdaad weinig griep geweest de afgelopen 18 maanden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dacht dat griep niet meer bestond joh, uitgeroeid.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee dat 'airborn aerosolen'verhaal, schift mijn denken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo is ieder virus.
Wilt niet zeggen dat je lichaam een beetje sigaretten rook niet kan oplossen noch een beetje corona virus....
Dit soort berichten... Dat mag je bij de ebola houden.![]()
Groepsimmuniteit... Tjah eeuwige dans met virus.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
'Ziekenhuizen vrezen griepgolf door maatregelen'
[..]
Toch maar weer kiezen voor groepsimmuniteit?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
De heilige maatregelen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dankzij de maatregelen is er inderdaad weinig griep geweest de afgelopen 18 maanden.
Denk dat er ook behoorlijke interactie is tussen virussen...
Maar het is toch compleet weg?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Geen idee..quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
De heilige maatregelen.
Denk dat er ook behoorlijke interactie is tussen virussen...
Maar het is toch compleet weg?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Jongens/Dames ik ben opgegroeid in ziekenhuizen vanwege ernstige longaandoeningen, ik zat op een buitenschool, in de natuur in een klasje.
Ik weet hoe het is om meerdere longonstekingen te hebben, geloof mij maar, het is niet een leuke manier om dood te gaan.![]()
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dacht dat griep niet meer bestond joh, uitgeroeid.![]()
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Toch maar weer kiezen voor groepsimmuniteit?
Immuniteit is naar beneden gegaan voor de griep zegt dit artikel. Hmmm oke.
Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar? Voor zover mij bekend is dat ook waarom griepvaccins meestal rond de, wat was het, 60% immuniteit bieden?
Dus stel dat wij nu de griep een jaar geskipt zouden hebben vanwege covid, in hoeverre boeit dat dan uberhaupt, aangezien elk jaar een andere mutatie vd griep sowieso de kop opsteekt?
En betreft mindere immuniteit? Voor zover mij bekend werkt je immuunsysteem naargelang je algemene gezondheid, niet naargelang het feit dat je de griep een jaar niet gehad hebt, toch?
Indien je dus niet stokoud bent, gezond leeft, niet viesdik, met een goed eet/beweegpatroon in je leven, dan zal je écht niet in het ziekenhuis belanden vanwege de griep.
Of zie ik dit verkeerd?![]()
Kortom dit gaat nog jaren duren want er is altijd wel een virus of een variantje.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit... Tjah eeuwige dans met virus.![]()
Dat een virus muteert betekent natuurlijk niet dat bestaande immuniteit opeens volledig ineffectief is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔
Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar? Voor zover mij bekend is dat ook waarom griepvaccins meestal rond de, wat was het, 60% immuniteit bieden?
Dus stel dat wij nu de griep een jaar geskipt zouden hebben vanwege covid, in hoeverre boeit dat dan uberhaupt, aangezien elk jaar een andere mutatie vd griep sowieso de kop opsteekt?
En betreft mindere immuniteit? Voor zover mij bekend werkt je immuunsysteem naargelang je algemene gezondheid, niet naargelang het feit dat je de griep een jaar niet gehad hebt, toch?
Indien je dus niet stokoud bent, gezond leeft, niet viesdik, met een goed eet/beweegpatroon in je leven, dan zal je écht niet in het ziekenhuis belanden vanwege de griep.
Of zie ik dit verkeerd?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Die lage R0... Ja kweet niet. Er is geen wereld hier zonder influenza antistoffen he. Dat is een theoretisch idee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.
Als je ziet wat westerse ziektes met indianen deed.. Lijkt mij dat je influenza enigszins onderschat.
Laat staan wat de Spaanse griep deed. Binnen 2 jaar de hele wereld rond."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als je niet accepteert dat er mensne in het ziekenhuis komen die pech hebben wel ja. Want er zijn altijd mensne met pech die naar het ziekenhuis moeten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Kortom dit gaat nog jaren duren want er is altijd wel een virus of een variantje."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als we hier op 83% zitten worden nog de doelpalen verschoven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraad
Zoals het al 1,5 jaar gaat met jut en jul.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Naja, als je zo dat artikel leest dan komt het daar wel een beetje op neer volgens de ziekenhuizen. Ik vind het maar verwarrend iig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat een virus muteert betekent natuurlijk niet dat bestaande immuniteit opeens volledig ineffectief is.![]()
Er zijn natuurlijk veel mensen die iemand kennen die door corona is overleden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
standbeeld sowieso overdreven maar we zijn hier een beetje doorgeslagen in het gedenken, herdenken en stille tochten
Hier gaat het altijd over de "kille cijfers" maar voor diegene die een naaste hebben verloren mag er best wat aandacht voor zijn.![]()
Daarbij zijn er altijd al jaren geweest waarin er nauwelijks influenza was. 2020 had toevallig net zo'n jaar kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Het gaat erom dat het virus op dat moment niet herkend lijkt te worden, dus dat je geen (ook niet inactieve) anti-stoffen ertegen hebt. Oftewel, je lichaam doet alsof het voor het eerst dat virus tegenkomt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔
Of zie ik dit verkeerd?
Er zijn een hoop verschillende griepvirussen. Er wordt met het griepvaccin vooral gefocused op welke griepvariant er hoogstwaarschijnlijk komt. Een aantal jaar geleden zijn er veel overlijdens geweest door het griepvirus, dat had (als ik me goed herinner) ermee te maken dat een ander virus dan degene die verwacht werd dominant is geworden.![]()
't Is maar een van de top 5 dodelijkste pandemieën uit de menselijke geschiedenis, inderdaad.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
standbeeld sowieso overdreven maar we zijn hier een beetje doorgeslagen in het gedenken, herdenken en stille tochtenCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
De griep muteert natuurlijk continu. Niet één keer per seizoen ofzo. Soms is er een variant die de andere variant overneemt, zoals we nu bij corona ook zien, dat gebeurt in griep ook. Griepprik makers gaan gokken welke variant het gaat worden en maken een breed vaccin tegen vormen waarvan ze denken die zou het wel eens kunnen worden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Het is bekend dat griepgolven vanuit landen als China deze kant opkomen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
Er valt weinig te vrezen, en dat is bekend, nodeloos angst aanjagen elke dag weer:![]()
![]()
Een goede analogie met virussen is die van de red queen theory. Die zegt dat we zoals in het bos van de rode koningin hard moeten rennen om op dezelfde plek te blijven. Zo is het ook met virussen.
Virussen muteren ontzettend snel om evolutionair gelijk te blijven staan zouden we ook zo snel moeten evolueren maar dat is veel moeilijker voor grote organismen (we kunnen niet all onze cellen tegelijk van dezelfde mutatie voorzien). Daarom planten grotere organismen zich geslachtelijk voort dus inplaats van heel snel kleine beetje veranderen, veranderen wij in 1 keer enorm veel (een kind is geen kopie van de ouders). Daarnaast hebben wij een afweer systeem wat die mutaties wel heeft maar die worden éénmalig gemaakt en opgeslagen voor het geval dat. Met vaccins of infectie zetten we een subset van al gemaakte mutaties in antilichamen en andere eiwitten als het ware 'aan'.
We hebben dus sowieso al 2 manieren om even hard te blijven rennen als de virussen, namelijk enorm veel mutaties tegelijk aanbrengen door geslachtelijke voortplanting, en een subdeel van onszelf voorzien van heel veel mutaties (het immuunsysteem). Maar we blijven even hard rennen dat betekent dat we ongeveer gelijk blijven staan want die virussen lopen ook verrekte hard.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Griepgolven, Covid. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is bekend dat griepgolven vanuit landen als China deze kant opkomen.
Er valt weinig te vrezen, en dat is bekend, nodeloos angst aanjagen elke dag weer:
[ afbeelding ]´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
ja vervelend maar moet daar een standbeeld voor komen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is maar een van de top 5 dodelijkste pandemieën uit de menselijke geschiedenis, inderdaad.![]()
dat gaan we zien, voorlopig zie ik van overheidskant meer onkunde dan onwilquote:Op vrijdag 10 september 2021 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we hier op 83% zitten worden nog de doelpalen verschoven.
Zoals het al 1,5 jaar gaat met jut en jul.![]()
Haha mijn post verwijderen omdat het je niet aanstaat miss_sly..
Triest hoor.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
In dit geval gaat het om een rouwende man die een standbeeld maakt voor zijn vrouw en andere slachtoffers. Wat is daar nou het probleem van? Ik vind dit nou net niet een voorbeeld van hoe we soms inderdaad best doorgeslagen zijn in dergelijke uitingen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja vervelend maar moet daar een standbeeld voor komen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
we hoeven het toch niet eens te zijn, ik vind het overdreven maar dat is mijn meningquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om een rouwende man die een standbeeld maakt voor zijn vrouw en andere slachtoffers. Wat is daar nou het probleem van? Ik vind dit nou net niet een voorbeeld van hoe we soms inderdaad best doorgeslagen zijn in dergelijke uitingen.![]()
Oh wat ben ik het eens met deze post.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2
620597/3/50#p201288978]vrijdag 10 september 2021 09:53[/url] schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was ook ons plan, alleen had Hugo eind juni bedacht dat je jongeren wel een uur na hun prik al de nachtclub in kon sturen.
Ja er zal ook gefraudeerd zijn aan de deur, maar het systeem klopte in de basis natuurlijk al niet. Resultaat was wel een flinke besmettingsexplosie, beleidsbepalers in een angststuip en wie weet een boel jongeren die daarna alsnog van de vaccinatie hebben afgezien omdat het ze toch geen 'beloning' meer opleverde.
Wat er had moeten gebeuren was - tijdelijk - in de zomerperiode met de coronacheck werken voor festivals en grotere evenementen, nachtclubs en discotheken, met inachtneming van 14 dagen incubatie na je volledige vaccinatie. Nu is het volstrekt verkeerd aangepakt en is daarna vanuit angst het complete festivalseizoen om zeep gegaan, waarbij ook kleinere, lokale evenementen als colleteral damage de dupe zijn geworden.
De oplossing lag zo voor de hand, maar wat mij betreft is het nog steeds gewoon pure onwil geweest van de overheid
- Conform OMT advies TvT max 24 uur
- Geen Dansen met Janssen (ook niet voor Pfizer/Moderna/AZ)
- Clubs nog wat langer dicht
- Buiten gewoon open.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ziekenhuizen vrezen dit omdat we ze lekker lean en mean hebben gemaakt en ze dus niet de IC capaciteit hebben voor meerdere ziektes die een paar honderd IC opnames veroorzaken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is bekend dat griepgolven vanuit landen als China deze kant opkomen.
Er valt weinig te vrezen, en dat is bekend, nodeloos angst aanjagen elke dag weer:
[ afbeelding ]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik heb niets verwijderd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:14 schreef DonDruiper het volgende:
Haha mijn post verwijderen omdat het je niet aanstaat miss_sly..
Triest hoor.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
O ja, dat TvT-max was ik zelfs nog vergeten, ja. Inderdaad, dat was ook niet zo handig om dat op 48u (of was het zelfs 72u?) te zetten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh wat ben ik het eens met deze post.
De oplossing lag zo voor de hand, maar wat mij betreft is het nog steeds gewoon pure onwil geweest van de overheid
- Conform OMT advies TvT max 24 uur
- Geen Dansen met Janssen (ook niet voor Pfizer/Moderna/AZ)
- Buiten gewoon open.
Verder eens met je punten. Clubs had je dan per 1 sep kunnen doen, bijvoorbeeld.![]()
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Buiten gewoon open.
Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?
Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden..![]()
A.s. dinsdag/woensdag toch?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In de praktijk werken veel horeca nu al zonder 1,5 meter, tenminste ik heb er weinig van gemerkt deze zomer in de tenten waar ik ben geweest.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?
Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.
Je kunt met QR-check gaan werken daar ja, maar ik heb niet de indruk dat je daarmee veel vaccinweigeraars gaat filteren op die plekken.![]()
Toont maar aan dat het een grotequote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.naar de sector is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Toeristen momenteel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Griepgolven, Covid. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?![]()
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.
Hoe ga je dat onderscheiden, bordjes op de gevels? Lijkt me een draak om te handhaven.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?
Hoe ga je dat onderscheiden, bordjes op de gevels? Lijkt me een draak om te handhaven.
Nog los van dat TvT gewoon zo snel mogelijk weg moet (liever gisteren)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.
Nog los van dat TvT gewoon zo snel mogelijk weg moet (liever gisteren)Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
het liefst helemaal nietsquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.![]()
Ik dacht dat @_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
40*quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja, dat TvT-max was ik zelfs nog vergeten, ja. Inderdaad, dat was ook niet zo handig om dat op 48u (of was het zelfs 72u?) te zetten.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dit lijkt me niet de juiste uitgangspositie om met zoiets te beginnen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.
Verder heb ik weinig last van want ik heb gewoon een QR, maar ik verwacht niet dat we de graad er echt gigantisch mee gaan opkrikken, eerlijk gezegd.![]()
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik dacht dat @:_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.![]()
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zie Frankrijk. Ging weer redelijk vlot toen bleek dat zo'n coronapas breed uitgerold zou gaan worden. Van ver achter ons, naar ruim voor ons.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat heeft niets te maken met een formeel onderscheid, maar met het feit dat discotheken niet opengaan als ze geplaceerd moeten zitten. Dat onderscheid is niet of ze normaliter om 12u dichtgaan of niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik heb er minder problemen mee als ze die pas zsm weer afschaffen zodra we de geambieerde graad eventueel wel hebben bereikt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.![]()
Omdat, in het theoretische geval dat vaccinaties niet meetellen, een bruine kroeg met ongevaccineerde 50+-ers waarschijnlijk meer druk op de zorg levert dan een stampende club met 500 ongevaccineerde jongeren want die komen veel minder vaak in het zorgcircuit terecht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?![]()
Want de babyboomers die nu nog in het ziekenhuis terecht komen zijn vast mensen die dagelijks in de horeca/clubs te vinden zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.![]()
![]()
Want al die jongeren komen nooit bij hun ouders?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:44 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Omdat, in het theoretische geval dat vaccinaties niet meetellen, een bruine kroeg met ongevaccineerde 50+-ers waarschijnlijk meer druk op de zorg levert dan een stampende club met 500 ongevaccineerde jongeren want die komen veel minder vaak in het zorgcircuit terecht.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ligt er aan.. als ze de zeggenschap / verantwoordelijkheid wellicht bij bedrijven neer gaan leggen kunnen die er voor kiezen om het alsnog langer in stand te houden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb er minder problemen mee als ze die pas zsm weer afschaffen zodra we de geambieerde graad eventueel wel hebben bereikt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
in combinatie met voor testen geld gaan vragen zou het misschien wel werkenquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.![]()
In de horeca? Zeker komen die daar, ja.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Want de babyboomers die nu nog in het ziekenhuis terecht komen zijn vast mensen die dagelijks in de horeca/clubs te vinden zijn?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Uhm ja..quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Want de babyboomers die nu nog in het ziekenhuis terecht komen zijn vast mensen die dagelijks in de horeca/clubs te vinden zijn?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Kijk naar Denemarken. Dat is ons vooruitzicht zodra de ziekenhuisopnames laag genoeg zijn. Je kunt zelfs kijken naar wat wij in juni gedaan hebben. Het kabinet is deze regels evengoed liever kwijt dan rijk.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb er minder problemen mee als ze die pas zsm weer afschaffen zodra we de geambieerde graad eventueel wel hebben bereikt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee die zitten in het bruine café.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want al die jongeren komen nooit bij hun ouders?![]()
Die ouders zijn toch gevaccineerd? En als ze dat niet zijn, dan komen de kinderen maar even niet op bezoek.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want al die jongeren komen nooit bij hun ouders?
De samenleving op slot houden omdat een groep 50 plussers zich niet willen laten vaccineren is waanzin.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Want mensen die niet gevaccineerd zijn zijn wel zo verstandig om de kinderen maar even niet op bezoek te laten komen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
Die ouders zijn toch gevaccineerd? En als ze dat niet zijn, dan komen de kinderen maar even niet op bezoek.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben er gewoon bang voor dat we volgend jaar nog steeds met bureaucreatie zitten die totaal niet meer nodig is, maar die in stand gehouden wordt onder het mom 'ach, het is een kleine moeite'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt er aan.. als ze de zeggenschap / verantwoordelijkheid wellicht bij bedrijven neer gaan leggen kunnen die er voor kiezen om het alsnog langer in stand te houden.
Maar hopelijk heb ik het mis en kunnen wij een voorbeeld nemen aan de Denen.![]()
Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want mensen die niet gevaccineerd zijn zijn wel zo verstandig om de kinderen maar even niet op bezoek te laten komen.
Als ze niet zo verstandig zijn is het hun eigen schuld dat ze op hun buik komen te liggen. Iedereen heeft z'n kans gehad. Zeker deze groep.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dan zijn ze ook zo slim om wel naar de horeca te gaan. Prima argument dus om vooral niet het verschil tussen avond/dag en nachthoreca te maken als je naar maatregelen kijkt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want mensen die niet gevaccineerd zijn zijn wel zo verstandig om de kinderen maar even niet op bezoek te laten komen.![]()
helemaal eens hoor maar er is geen politicus die daar verantwoordelijk voor wil zijn, dat is de moeilijkheidquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Eigen verantwoordelijkheid.
Als ze niet zo verstandig zijn is het hun eigen schuld dat ze op hun buik komen te liggen. Iedereen heeft z'n kans gehad. Zeker deze groep.![]()
Hugo over maskers in het ov.
Wie haalt die man een keer uit zijn functie? Tijd voor een opbouwer en iemand die durft. Slaat kant noch wal wat hij over de maskers zegt terwijl ze in zijn ogen alleenvoor schijnveiligheid dienen.
Wegwezen met die man'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Net zoals de verzorgingshuizen waar mensen van eenzaamheid stierven in het begin van de pandemie?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:46 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die ouders zijn toch gevaccineerd? En als ze dat niet zijn, dan komen de kinderen maar even niet op bezoek.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Niks van te merken tot op heden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk naar Denemarken. Dat is ons vooruitzicht zodra de ziekenhuisopnames laag genoeg zijn. Je kunt zelfs kijken naar wat wij in juni gedaan hebben. Het kabinet is deze regels evengoed liever kwijt dan rijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat was toch een totaal andere situatie manquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Net zoals de verzorgingshuizen waar mensen van eenzaamheid stierven in het begin van de pandemie?
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Goede reden om lekker met het autootje te blijven gaan.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.
Het Nederlandse OV vind ik persoonlijk sowieso een ramp.![]()
Jut en jul op de posities houden waar ze zitten is een slecht idee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Omdat we ook 10% achterlopen op Denemarken qua vaccinatiegraad.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik vind Hugo al maanden een slecht idee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dag 1: extra asfalt geen wijs plan met blijvend thuiswerkenquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Goede reden om lekker met het autootje te blijven gaan.
Het Nederlandse OV vind ik persoonlijk sowieso een ramp.
Dag 2: maskers blijven in het ov want straks zitten we weer ingeblikt omdat iedereen weer naar het werk gaat
Riiiiiiight....'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Als liepen we 10% voor. Al zaten we gelijk. Al was het 153,9%. Bloemschoen vindt niks een goed idee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat we ook 10% achterlopen op Denemarken qua vaccinatiegraad.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zo kennen we je weerquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als liepen we 10% voor. Al zaten we gelijk. Al was het 153,9%. Bloemschoen vindt niks een goed idee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dit snap ik niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dan zijn ze ook zo slim om wel naar de horeca te gaan. Prima argument dus om vooral niet het verschil tussen avond/dag en nachthoreca te maken als je naar maatregelen kijkt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Onzin.quote:
We zijn/waren consequent één van de eerste landen die versoepelen. Met cijfers waaronder de meeste vergelijkbare landen niet eens zouden denken aan versoepelen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Denemarken is sowieso wel een mooi gidsland voor ons. Ook o.a. met hun immigratiebeleid. Al is dat een andere discussie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat we ook 10% achterlopen op Denemarken qua vaccinatiegraad.![]()
Zo kennen we jou weer iddquote:
Tijd voor versoepelingen en downgraden van de maatregelen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mensen die niet gevaccineerd zijn laten wel gewoon bezoek komen gaf jij aan. Ik geef daarop aan dat die mensen ook gewoon naar de horeca gaan als ze toch niet nadenken. M.a.w. de risico's dat er druk op de zorg komt door versoepelingen is in een bruin café dan net zo groot als in een club. Dus alles over een kam scheren kan prima.quote:![]()
Het is klaar he.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo kennen we jou weer idd
Tijd voor versoepelingen en downgraden van de maatregelen.
Op de barricades.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
En dus gewoon pech voor heel veel anderen die met andere kwalen in het ziekenhuis niet behandeld kunnen worden?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
Als ze niet zo verstandig zijn is het hun eigen schuld dat ze op hun buik komen te liggen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
een angermanagementcursus misschien wat voor je?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als liepen we 10% voor. Al zaten we gelijk. Al was het 153,9%. Bloemschoen vindt niks een goed idee.![]()
Wat is het alternatief dan? Maatregelen tot in de eeuwigheid vanwege wat koppige boomers, allochtonen en kerkgangers?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus gewoon pech voor heel veel anderen die met andere kwalen in het ziekenhuis niet behandeld kunnen worden?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nou poeh poeh.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin.
We zijn/waren consequent één van de eerste landen die versoepelen. Met cijfers waaronder de meeste vergelijkbare landen niet eens zouden denken aan versoepelen.
Nog steeds niets te merken in complete industriën. Totaal arbitrair zonder ook maar iets aan vast te knopen.
En maar blijven komen met vage vergelijkingen en nietszeggende oneliners.
Als zn schoenen maar goed zitten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die logica snap ik niet. In een café waar iedereen aan een tafel zit en ivm een club nog enigszins op afstand is het besmettingsrisico echt vele malen kleiner dan in een slecht geventileerde nachtclub waar iedereen in elkaars nek aan het hijgen is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:59 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Mensen die niet gevaccineerd zijn laten wel gewoon bezoek komen gaf jij aan. Ik geef daarop aan dat die mensen ook gewoon naar de horeca gaan als ze toch niet nadenken. M.a.w. de risico's dat er druk op de zorg komt door versoepelingen is in een bruin café dan net zo groot als in een club. Dus alles over een kam scheren kan prima.
En als die jongeren (gevaccineerd of niet) naar hun ouders gaan, zullen ze die ook gewoon besmetten. Dus het risico van een nachtclub is wel degelijk vele malen hoger dan van de gemiddelde kroeg.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.quote:Theater wil coronaregel negeren: alle bezoekers welkom
Een theater in Haarlem wil volgende week een volle zaal bij twee try-outs van cabaretier Theo Maassen. Theaters mogen vanwege de coronamaatregelen voor maximaal twee derde gevuld zijn, maar Theater De Liefde is uit frustratie over de coronaregels niet van plan zich daaraan te houden.
"Terwijl de voetbalstadions barstensvol zitten, er een megalomaan race-evenement praktisch naast de deur plaatsvindt, er van artiesten verwacht wordt dat ze voor niets komen opdagen en de politiek tot op dit moment geen enkel gehoor geeft aan een actie als 'Unmute Us', proberen wij braaf en lief de regels te volgen. We hebben daarom nu maar eens besloten een lange neus te trekken naar de voorschriften", zegt het bestuur. Voorzitter Mylou Frencken is wel bang voor een boete, maar wil het risico best lopen, zei ze op NPO Radio 1.
Volgens het theater staat Theo Maassen achter het besluit. Als mensen die al een kaartje hebben gekocht alsnog willen afzeggen, krijgen ze hun geld terug. Bezoekers moeten aan de deur wel een negatief testresultaat of een vaccinatiebewijs laten zien.![]()
De economie draait als een tierelier. Als er één ding voorop staat is het dat Nederland altijd veel meer waarde toegekend heeft aan de economie dan menig ander land.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:01 schreef Red_85 het volgende:
Nog steeds niets te merken in complete industriën.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, dat is precies het alternatief. Nou goed?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan? Maatregelen tot in de eeuwigheid vanwege wat koppige boomers, allochtonen en kerkgangers?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
'perfectly calm man, I'm perfectly calm'quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
een angermanagementcursus misschien wat voor je?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee, als je het stiekem doet en het lekt uit, dan sta je er lekker op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het verschil is alleen dat de kans dat je als jongere in het zorgcircuit komt vele malen kleiner is dan als oudere. En, zoals ik al eerder betoogd heb, ben ik van mening dat we daar veel meer op moeten sturen. Een besmetting is pas een issue als hij/zij een bed bezet houdt in een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die logica snap ik niet. In een café waar iedereen aan een tafel zit en ivm een club nog enigszins op afstand is het besmettingsrisico echt vele malen kleiner dan in een slecht geventileerde nachtclub waar iedereen in elkaars nek aan het hijgen is.
En als die jongeren (gevaccineerd of niet) naar hun ouders gaan, zullen ze die ook gewoon besmetten. Dus het risico van een nachtclub is wel degelijk vele malen hoger dan van de gemiddelde kroeg.
Daar komt bij dat een goed bruin café niet veel beter geventileerd is als een nachtclub en daar zeker niet iedereen continue op een stoel zit.![]()
Daar gaan we al. Stukje bij beetje krijgen we te horen dat de versoepelingen toch maar niet door gaan vrees ik.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.![]()
Wat dan wel?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is precies het alternatief. Nou goed?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Omdat het niet het doel is om dat theater 2x vol te krijgen, maar om de regels zo te veranderen (of los te laten, liever gezegd) dat het theater gewoon weer altijd vol kan. Iets wat de betrokken ministers tot op heden stelselmatig weigeren voor de culturele sector.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Tja, als je niet leest wat ik schrijf is het lastig discussiëren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:05 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat de kans dat je als jongere in het zorgcircuit komt vele malen kleiner is dan als oudere.Heb ik ook niet gezegd. Gelukkig is het helemaal niet zo zwart-wit als 'of iedereen zit op z'n stoel of niet'. Daar zitten nogal wat gradaties tussen. En dan is er bij een gemiddelde kroeg veel meer ruimte dan in een gemiddelde nachtclub.quote:Daar komt bij dat een goed bruin café niet veel beter geventileerd is als een nachtclub en daar zeker niet iedereen continue op een stoel zit.
Dat de Janssen-piek vrijwel direct over was, nadat de clubs gesloten werden (maar de kroegen open bleven) spreekt wat dat betreft boekdelen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat zag je toch van een kilometer aankomen? Eerst moeten we allemaal aan de TvT, op liefst zo veel mogelijk plaatsen. En dat noemen we dan vrijheid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:05 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Daar gaan we al. Stukje bij beetje krijgen we te horen dat de versoepelingen toch maar niet door gaan vrees ik.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb het niet over stiekem. Gewoon je ding doen. Hier was gisteren om de hoek een café dat een feest had, om wat voor reden dan ook. Daar was:quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, als je het stiekem doet en het lekt uit, dan sta je er lekker op.
- geen anderhalve meter
- geen stilzitten
- geen controle op gezondheid/pas/whatever
- geen 2/3e vulling (weet niet of dat daarvoor geldt) eerder 4/3e
- geen goede ventilatie (behalve voor degenen die buiten aan het roken waren
En het belangrijkste:
- geen haan die ernaar kraaide.![]()
Grappig hoe kritisch zijn altijd alleen in de eigen straat wordt gedaan. Dit is een gewoon een PR-stunt en heeft weinig van doen met iets te willen veranderen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het niet het doel is om dat theater 2x vol te krijgen, maar om de regels zo te veranderen (of los te laten, liever gezegd) dat het theater gewoon weer altijd vol kan. Iets wat de betrokken ministers tot op heden stelselmatig weigeren voor de culturele sector.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Voetbalstadions zitten ook helemaal niet barstensvol, dus een beetje een domme vergelijking. Ook voetbalstadions mogen maar twee derde van de capaciteit benutten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.![]()
https://www.gezondheidsra(...)ID-19-vaccinatie.pdfquote:Op vrijdag 10 september 2021 07:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heeft de gezondheidsraad dat gezegd ja? Dan wil ik dat even zwart op wit zien
Pagina’s 13 en 14. Die vinden dat er pas sprake is van dwang als je desnoods met geweld gevaccineerd wordt.zie email 27 oktober![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een gefotoshopt artikel.![]()
Zingt u maar mee: “Hij is een leugenaar!”. Wat een onbetrouwbaar figuur.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.zie email 27 oktober![]()
Waarom zouden we dat doen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zingt u maar mee: “Hij is een leugenaar!”. Wat een onbetrouwbaar figuur.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit is er eentje uit de categorie 'we betreuren de ophef'. Het is pas erg als je gepakt wordt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:07 schreef Mallerd01 het volgende:
En het belangrijkste:
- geen haan die ernaar kraaide.
En iets om op te kauwen: door dit soort 'incidenten' waar zogenaamd niets aan de hand is zitten we misschien wel nog steeds met de zorgdruk waar we nu mee te maken hebben?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ze hadden al kaarten verkocht, weliswaar is niet duidelijk of ze al 2x vol zijn. En regels overtreden om ze zover te krijgen dat ze losgelaten worden is, mijns inziens, niet de beste tactiek.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het niet het doel is om dat theater 2x vol te krijgen, maar om de regels zo te veranderen (of los te laten, liever gezegd) dat het theater gewoon weer altijd vol kan. Iets wat de betrokken ministers tot op heden stelselmatig weigeren voor de culturele sector.![]()
De Jonge: grote nadelen aan afschaffen mondkapjesplicht ov
Waarschijnlijk moeten mensen in het openbaar vervoer voorlopig nog een mondkapje dragen. Demissionair minister De Jonge zei vanochtend dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de mondkapjesplicht in het ov.
Eerder deze week zei NS-directeur Rintel tegen BNR dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.
De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."![]()
Behalve dan dat die 2/3 wel op elkaar gepakt zit/staat.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:07 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Voetbalstadions zitten ook helemaal niet barstensvol, dus een beetje een domme vergelijking. Ook voetbalstadions mogen maar twee derde van de capaciteit benutten.
Als je overigens in de Kuip 32K toelaat met TvT dan kun je het net zo goed helemaal volgooien.![]()
Dat valt reuze mee. In de Arena zit het prima verdeeld hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Behalve dan dat die 2/3 wel op elkaar gepakt zit/staat.![]()
Ik weet nog steeds het alternatief niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'we betreuren de ophef'. Het is pas erg als je gepakt wordt.
En iets om op te kauwen: door dit soort 'incidenten' waar zogenaamd niets aan de hand is zitten we misschien wel nog steeds met de zorgdruk waar we nu mee te maken hebben?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Als je pretendeert de 1,5m helemaal los te laten straks, dan moeten de stadions ook gewoon weer helemaal vol, wat mij betreft. Zij werken immers al met TvT/coronacheck.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:11 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. In de Arena zit het prima verdeeld hoor.![]()
Er is inderdaad geen enkele mogelijkheid tussen 'alle maatregelen wegdoen' en 'we blijven tot in de lengte der dagen met alle maatregelen zitten'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds het alternatief niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
Waarschijnlijk moeten mensen in het openbaar vervoer voorlopig nog een mondkapje dragen. Demissionair minister De Jonge zei vanochtend dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de mondkapjesplicht in het ov.
Eerder deze week zei NS-directeur Rintel tegen BNR dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.
De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."![]()
Wat een idioot is het toch ook. Ik lees ook dat hij zegt dat het niet wordt afgeschaft omdat mensen 'zich daardoor extra kwetsbaar zouden voelen in het OV'.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."
Ik blijf het zeggen: die man is een kwaadaardige vijand. Totaal ontspoord.![]()
Oh eens hoor, ik probeer het ook niet goed te praten, het enige wat ik in de oorspronkelijke quote zo bijzonder vond is dat er media bij gezocht wordt terwijl het op (kleine?) schaal overal allang gebeurt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'we betreuren de ophef'. Het is pas erg als je gepakt wordt.
En iets om op te kauwen: door dit soort 'incidenten' waar zogenaamd niets aan de hand is zitten we misschien wel nog steeds met de zorgdruk waar we nu mee te maken hebben?
Ik weet niet of het druk op de zorg hoog houdt, het is ook enorm lastig te controleren. Ik weet wel dat als je maar lang genoeg maatregelen aanhoudt die niet goed uit te leggen zijn aan sommigen en daarbij niet handhaaft, mensen uiteindelijk hun eigen gang gaan. Dat dat niet de bedoeling is, snap ik, dat mensen hun brood ermee verdienen en het anders niet meer weten, snap ik ook.![]()
Ja nou, poeh poeh, moet je niet willen. Misschien kwetsbare uurtjes in het OV, net als ouderenuurtjes in de supermarkt. Misschien, heel gek, moeten kwetsbaren maar niet in een tram in Scheveningen gaan zitten tijdens een pandemie. Of kwets ik ze nu zo dat ze dubbel gekwetst zijn, sandwich gekwetst?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."Go hard or go home![]()
Dat gaat dan ook gebeuren, dat geldt dan echter ook voor de theaters. Dus wat is dan het punt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als je pretendeert de 1,5m helemaal los te laten straks, dan moeten de stadions ook gewoon weer helemaal vol, wat mij betreft. Zij werken immers al met TvT/coronacheck.![]()
Dat ik die 2/3e die ze nu hanteren inclusief TvT/coronacheck niet helemaal snap.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:14 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook gebeuren, dat geldt dan echter ook voor de theaters. Dus wat is dan het punt?![]()
Nou ja, dat is het voornaamste probleem, inderdaad. En dat terwijl de Kamer allang een motie had verworpen om de plicht aan te houden. https://www.ovpro.nl/coro(...)icht-ov/?gdpr=acceptquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.
Maar goed, ik me er ook alvast op ingesteld dat het thuiswerkadvies ook gaat blijven.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dus dan 1 van de 2.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is inderdaad geen enkele mogelijkheid tussen 'alle maatregelen wegdoen' en 'we blijven tot in de lengte der dagen met alle maatregelen zitten'.
Nou, welke wordt het?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik ook niet, maar dat is een andere discussie. Maar dan moet zo'n theater-eigenaar niet roepen dat de stadions helemaal vol zitten, want dat is onzin.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ik die 2/3e die ze nu hanteren inclusief TvT/coronacheck niet helemaal snap.![]()
Knettergek. Geen ander woord voor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."
Ten eerste is het inhoudelijk pure bullshit. Dit kun je namelijk altijd zeggen, dan zouden we er nooit meer af kunnen en dat lijkt me toch behoorlijk in tegenspraak met wat je altijd beloofd hebt.
Ten tweede. Deze argumenten zijn niet nieuw ofzo hè. Hij heeft zelf afschaffing per 20 september aangekondigd. Dat de cijfers tegenvallen of weet ik het wat kan. Maar dit is niet nieuw. Dit was toen ook bekend. Dan ben je gewoon een wispelturige, onbetrouwbare prutser.zie email 27 oktober![]()
hij is gewoon een beetje domquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wat een idioot is het toch ook. Ik lees ook dat hij zegt dat het niet wordt afgeschaft omdat mensen 'zich daardoor extra kwetsbaar zouden voelen in het OV'.
Ik blijf het zeggen: die man is een kwaadaardige vijand. Totaal ontspoord.![]()
En natuurlijk dat die dingen nou niet echt gedragen worden zoals het zou moeten. Dus ik durf nog steeds wel te betwijfelen wat dan de toegevoegde waarde ervan is behalve "bewustwording".quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.![]()
Tja, dat ze niet goed gedragen worden, daar kan Hugo zelf natuurlijk niets aan doen. Maar ik blijf erbij, je komt met allerlei verwachtingen nog geen maand geleden, maar daar kunnen ze alweer niet aan voldoen. Per 20 september zouden we kunnen versoepelen, dat gaat al niet lukken (op zijn vroegst 25e). Mondkapjes in het OV zouden verdwijnen, gaat hem ook niet worden. Anderhalve meter gaat verdwijnen, ik denk het niet...quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:16 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
En natuurlijk dat die dingen nou niet echt gedragen worden zoals het zou moeten. Dus ik durf nog steeds wel te betwijfelen wat dan de toegevoegde waarde ervan is behalve "bewustwording".
Edit: Versoepelingen in de cultuursector zijn nu ook al geen zekerheidje meer. Tja...![]()
Paar weken terug bij Feyenoord kwam er ook zo'n tram voorrijden bij het stadion, bommetje vol en 3/4 van het volk erin had de kap op de kin hangen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:16 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
En natuurlijk dat die dingen nou niet echt gedragen worden zoals het zou moeten. Dus ik durf nog steeds wel te betwijfelen wat dan de toegevoegde waarde ervan is behalve "bewustwording".![]()
![]()
Dat is het toch ook, een chip diaper?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Paar weken terug bij Feyenoord kwam er ook zo'n tram voorrijden bij het stadion, bommetje vol en 3/4 van het volk erin had de kap op de kin hangen.![]()
Dat lijkt me niet. Zo'n sluwe veredelde basisschooldirecteur die het schopt tot minister is niet dom. Dat zou zijn kwaadaardigheid en drang naar (absolute) macht ook bagatelliseren.quote:
Hij kan maar niet van de knoppen afblijven. Dat terwijl hij ook nog eens als demissionair minister amper legitimiteit geniet. Deze regering moet zo snel mogelijk afgevoerd worden, want ze denken dat ze alles kunnen maken.![]()
Ik ga redelijk vaak met OV nu, in de werkspits tijden dragen nog best veel mensen gewoon hun mondkapje, maar later in de avond of in het weekend ook weer niet. Hangt ook een beetje van de controleurs af, sommigen spreken mensen zonder mondkapje aan, anderen boeit het dan weer niet. Voor mij voelt het wel raar dat je daar wel een mondkapje moet dragen. Bijvoorbeeld ook op het perron en in de enorme stationshal moet je een mondkapje dragen. Daar staan dan ook wel eens medewerkers die dan meteen dreigen met een boete. Maar als je de straat oversteekt en de drukke AH in loopt hoef je geen mondkapje op....![]()
Sinds wanneer komen kwetsbaren niet meer in de supermarkt?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)tuursector~a52a4287/quote:Het kabinet hint ondanks de aangekondigde cultuurprotesten nog niet op versoepelingen binnen die sector. Ze willen niet vooruitlopen op de feiten en wachten een advies van het Outbreak Management Team af.
Volgens zorgminister De Jonge was het onvermijdelijk dat na "de discopiek" van afgelopen zomer "eventjes op de rem" is getrapt. Het festivalseizoen is daardoor goeddeels mislukt. Minister Stef Blok van Economische Zaken zegt "net als heel Nederland" te hopen dat de maatregelen zo snel mogelijk versoepeld kunnen worden, "maar we moeten tegelijkertijd wel zorgen dat het virus eronder blijft".
Het kabinet spreekt zondag in het Catshuis over de coronamaatregelen. Uiteindelijk wordt dinsdag een besluit genomen over mogelijke versoepelingen vanaf 25 september. Bij de meest recente persconferentie zei demissionair premier Mark Rutte te hopen dat rond die datum de anderhalve meter in de hele samenleving losgelaten kan worden. Vorige week voegde De Jonge daaraan toe dat ook gekeken wordt of coronatoegangsbewijzen breder ingezet kunnen worden.![]()
https://coronabeeld.nl/
Waarom blijft % volledig gevaccineerd nog ruim achter op eerste prik als er bijna niet meer geprikt wordt?![]()
Dat is ook niet het punt natuurlijk maar hij (of z'n analisten) weten dat ook wel en daardoor valt het nut van die maatregel natuurlijk wel te betwijfelen. Dus wat heb je er nog aan om hem dan aan te houden?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:18 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Tja, dat ze niet goed gedragen worden, daar kan Hugo zelf natuurlijk niets aan doen. Maar ik blijf erbij, je komt met allerlei verwachtingen nog geen maand geleden, maar daar kunnen ze alweer niet aan voldoen. Per 20 september zouden we kunnen versoepelen, dat gaat al niet lukken (op zijn vroegst 25e). Mondkapjes in het OV zouden verdwijnen, gaat hem ook niet worden. Anderhalve meter gaat verdwijnen, ik denk het niet...
Edit: Versoepelingen in de cultuursector zijn nu ook al geen zekerheidje meer. Tja...![]()
Op een perron en in zo'n hal is het sowieso dikke onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:20 schreef Momo het volgende:
Ik ga redelijk vaak met OV nu, in de werkspits tijden dragen nog best veel mensen gewoon hun mondkapje, maar later in de avond of in het weekend ook weer niet. Hangt ook een beetje van de controleurs af, sommigen spreken mensen zonder mondkapje aan, anderen boeit het dan weer niet. Voor mij voelt het wel raar dat je daar wel een mondkapje moet dragen. Bijvoorbeeld ook op het perron en in de enorme stationshal moet je een mondkapje dragen. Daar staan dan ook wel eens medewerkers die dan meteen dreigen met een boete. Maar als je de straat oversteekt en de drukke AH in loopt hoef je geen mondkapje op....
Echt, ik ben zo blij dat ik zelden tot nooit meer met het OV ga in Nederland. Gigantisch overpriced ook als je de 'service' ziet die je ervoor terug krijgt.![]()
Ik ben gevaccineerd, juist omdat ik me van het begin al heb voorgenomen om heel mijn leven nooit zo'n teststraat binnen te stappen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zag je toch van een kilometer aankomen? Eerst moeten we allemaal aan de TvT, op liefst zo veel mogelijk plaatsen. En dat noemen we dan vrijheid.
Zouden meer mensen moeten doen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
We doen het voor de dubbelgevaccineerde kwetsbaren die graag tijdens de spits rijdenquote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
Dansen met Jansen was gewoon ontslagwaardig. Veel kwalijker dan welke toeslagenaffaire dan ook. Gespeeld met mensenlevens, sectoren geruïneerd..quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:21 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)tuursector~a52a4287/![]()
Hij heeft zijn ontslag dan ook al aangeboden bij de Koning, maar die moet hem uiteindelijk uit zijn functie zetten. Dat kan pas als er een nieuwe minister voor die functie is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Dansen met Jansen was gewoon ontslagwaardig. Veel kwalijker dan welke toeslagenaffaire dan ook. Gespeeld met mensenlevens, sectoren geruïneerd..Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Hé kijk weer een middelvinger van de dansen met Janssen man.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:21 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)tuursector~a52a4287/zie email 27 oktober![]()
Als Hugo nu het kabinet van de koning informeert dat hij per direct weg wil gaat dat gewoon gebeuren hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hij heeft zijn ontslag dan ook al aangeboden bij de Koning, maar die moet hem uiteindelijk uit zijn functie zetten. Dat kan pas als er een nieuwe minister voor die functie is.zie email 27 oktober![]()
Dat klopt, maar er is geen manier om hem uit zijn functie te zetten als hij dat niet wil. Tenzij hij ergens hoofdelijk voor aansprakelijk gesteld wordt door de Kamer, en dan gaat het al om zware strafbare feiten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als Hugo nu het kabinet van de koning informeert dat hij per direct weg wil gaat dat gewoon gebeuren hoor.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik vraag me af op welke schaal het werkelijk gebeurt. Ik denk inderdaad dat het hoofdzakelijk op kleine schaal is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Mallerd01 het volgende:
Oh eens hoor, ik probeer het ook niet goed te praten, het enige wat ik in de oorspronkelijke quote zo bijzonder vond is dat er media bij gezocht wordt terwijl het op (kleine?) schaal overal allang gebeurt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Optie 1 of 2?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af op welke schaal het werkelijk gebeurt. Ik denk inderdaad dat het hoofdzakelijk op kleine schaal is.
Alles open of maatregelen tot in den eeuwigheid.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik vrees een hele grote teleurstelling. Ze zijn nu alweer subtiel aan het lekken dat er niet versoepeld gaat worden.quote:![]()
Wat me vooral dwars zit aan de huidige beleidsrichting is het complete gebrek aan commitment. Eerst kondig je 'mogelijke' versoepelingen aan die je daarna consequent weigert door te zetten. In plaats van versoepelen en daarna de consequenties daarvan nemen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hé kijk weer een middelvinger van de dansen met Janssen man.
Laf beleid is het. Zo gaan we er in 2025 nog niet komen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
We zullen het nooit weten want het wordt niet gecontroleerd. Kan alleen vertellen over wat ik zelf zie/meemaak dus N=1quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me af op welke schaal het werkelijk gebeurt. Ik denk inderdaad dat het hoofdzakelijk op kleine schaal is.![]()
Op het perron heb ik nog nooit meegemaakt dat er met een boete gedreigd wordt. Op het perron hebben veel mensen (mezelf incluis) het kapje dan ook heel vaak niet (volledig) op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:20 schreef Momo het volgende:
Bijvoorbeeld ook op het perron en in de enorme stationshal moet je een mondkapje dragen. Daar staan dan ook wel eens medewerkers die dan meteen dreigen met een boete. Maar als je de straat oversteekt en de drukke AH in loopt hoef je geen mondkapje op....Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat je het wel/niet in stand wilt houden maakt voor mij persoonlijk niet uit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
Maar de reden " "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid" ontgaat mij echt compleet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: