In Denemark heeft zo'n 90% van de volwassenen minimaal één prik. In Nederland 85%. Bij de tweede prik zit er zelfs tien procentpunt verschil tussen Denemarken en Nederland.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de keuze om hier 1 prik + herstelbewijs cijfers ook heel erg vertekenen. Als je er vanuit gaat dat de meeste mensen die de moeite hebben genomen de eerste prik te halen de tweede ook gaan halen als ze die moeten halen dan zitten wij ook op 83,1%.
De eerste prik in NL is 83,1%, met de tweede prik 74,3%. Ik denk dat herstelbewijzen daar een flinke rol in spelen, kan me niet zo goed voorstellen dat veel mensen die tweede prik laten schieten als ze de eerste al hebben.
Oftewel, dan is die vaccinatiegraad in Denemarken niet zoveel beter dan die van ons.
Laat ze in iedergeval de corona pas voorbereiden mocht het straks in de herfst en winter nodig zijn. Nu zie ik daar nog geen aanleiding voor om die vanaf 20 september in te gaan zetten, maar we hebben geen idee hoe het in het najaar gaat verlopen.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze cijfers laten maar weer eens de noodzaak zien om z.s.m. met die Coronapas te gaan werken. Op zoveel mogelijk plekken. We zijn zo hard achteruit gegaan de afgelopen weken, logisch dat we dus naar verdergaande maatregelen grijpen
Haha, dat is zeker waar! Echter hier in de gemeente is het 75 % zie ik net, dat is toch netjes. En de meeste van de mensen waar ik het over had wonen in Eindhoven. Dat geldt als grote stad. Wel een boerenstad natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja nee maar jij woont in een achtergesteld onderontwikkeld boerengebied, dat moet je wel even meenemen in je betoog
Moet dat dan niet zijn: Brøn ?quote:Op donderdag 9 september 2021 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Bron is een goede Deense serie. Hier bekend als The Bridge.
Iets als dit bedoel je?quote:Op donderdag 9 september 2021 15:28 schreef aTypisch het volgende:
het wordt inderdaad tijd voor een wereldpaspoort waarbij we alles koppelen
quote:Collection of data and interconnection of registers is a key instrument under EU law to speed up access for competent authorities to financial information and facilitate cross-border cooperation. This project shall look into various possibilities for collecting information to set up an asset registry which may afterwards feed into a future policy initiative. It shall aim at exploring how to collect and link information available from various sources on asset ownership (e.g. land registries, company registers, trusts and foundations registers, central depositories of securities ownership, etc.) and analyse the design, scope, and challenges for such a Union asset registry. The possibility to include in the registry data related to the ownership of other assets such as cryptocurrencies, works of art, real estate, and gold, shall also be considered
quote:Op donderdag 9 september 2021 15:24 schreef _serial_ het volgende:
Laatste update: 09-09-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 2819
Gemeentes met +5 besmettingen:
206 Amsterdam
147 Rotterdam
135 's-Gravenhage
62 Almere
62 Utrecht
46 Groningen
44 Haarlemmermeer
42 Enschede
41 Eindhoven
38 Apeldoorn
37 Zoetermeer
36 Tilburg
35 Haarlem
33 Zaanstad
30 Emmen
30 Leiden
30 's-Hertogenbosch
28 Dordrecht
27 Schiedam
26 Breda
26 Leeuwarden
24 Westland
23 Rijswijk
21 Venlo
20 SmallingerlandJij hebt hogere cijfers dan Thom-Ivar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
38 gemeentes met 0 besmettingen
60 gemeentes met 1 besmettingen
107 gemeentes met 2-4 besmettingen
21 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpYou won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:
Ik heb in mijn post 12+ met 12+ vergeleken. Die tweede prik gaf ik in mijn post een (hypothethische) uitleg over.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In Denemark heeft zo'n 90% van de volwassenen minimaal één prik. In Nederland 85%. Bij de tweede prik zit er zelfs tien procentpunt verschil tussen Denemarken en Nederland.
En ik geef de cijfers waaruit blijkt dat Denemarken qua vaccinatiegraad wel degelijk een stukje verder is gekomen dan Nederland.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb in mijn post 12+ met 12+ vergeleken. Die tweede prik gaf ik in mijn post een (hypothethische) uitleg over.
Nee, dat is op zijn Zweeds.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Moet dat dan niet zijn: Brøn ?
Voorbereiden is inderdaad één ding. Als het echt helemaal fout loopt zou ik het fijn vinden dat we wel gewoon dingen kunnen blijven doen door middel van zo'n pas. Maar die noodzaak ontbreekt voorlopig en toch lijkt het erop dat ze het gewoon in gaan voeren. Niet omdat de noodzaak er is, maar om mensen toch indirect te dwingen tot een prik. Beetje karig.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:32 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Laat ze in iedergeval de corona pas voorbereiden mocht het straks in de herfst en winter nodig zijn. Nu zie ik daar nog geen aanleiding voor om die vanaf 20 september in te gaan zetten, maar we hebben geen idee hoe het in het najaar gaat verlopen.
Oh op die manier. Ja oke, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En ik geef de cijfers waaruit blijkt dat Denemarken qua vaccinatiegraad wel degelijk een stukje verder is gekomen dan Nederland.
Verder ben ik het wel eens met de strekking van je post. In Nederland zijn ook (naar rato) 1 miljoen mensen meer positief getest. Dat is ook alweer een procent of 5 meer dan in Denemarken.
Mijn gemeente is het rond de 69% zie ikquote:Op donderdag 9 september 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, dat is zeker waar! Echter hier in de gemeente is het 75 % zie ik net, dat is toch netjes. En de meeste van de mensen waar ik het over had wonen in Eindhoven. Dat geldt als grote stad. Wel een boerenstad natuurlijk.
Blijft relevant, strijderquote:Op donderdag 9 september 2021 15:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die discussie heb ik inmiddels opgegeven
Het Zweeds gebruikt dat streepje juist nietquote:Op donderdag 9 september 2021 15:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat is op zijn Zweeds.
Weet je zeker dat je daardoor omgeven bent en dat je er niet onderdeel van bent? Ik kan me wat posts herinneren waar je aangeeft dat je fallusbewegingen maakt met alles wat langgerekt is, dat wordt daar ook best veel gedaanquote:Op donderdag 9 september 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn gemeente is het rond de 69% zie ik
Maar ja, ergens ben ik niet verbaasd... ik ben omgeven door tokkies
Haha! Ja die zijn hier eigenlijk niet veel, die heb je meer in de stad natuurlijk. Maar hier zijn de meesten er toch wel serieus mee bezig. De laatste twee maanden over het algemeen bijna elke dag 0 besmettingen, heel sporadisch een dag 2 of 3. Ondanks dat er al twee kermissen zijn geweest!quote:Op donderdag 9 september 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb wel een verklaring. Om maar eens met Farid Azarkan te spreken: "Wij hebben Hugo de Jonge."quote:Op donderdag 9 september 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh op die manier. Ja oke, daar ben ik het wel mee eens.
Ik denk dat als je en-masse gaat testen op anti-stoffen de twee elkaar niet zover zullen ontlopen. Des te wranger dat het daar wel open kan en hier niet. Uiteraard moeten we nog zien of het daar goed gaat, hoewel ik goede hoop heb.
Het effect is hetzelfde als vaccineren.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:33 schreef groenen het volgende:
Dat Nunspeet is wel goed bezig met groepsimmuniteit, enig idee hoe dat kan?
Alleen naar mijn vrouw doe ik dat!!!quote:Op donderdag 9 september 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je daardoor omgeven bent en dat je er niet onderdeel van bent? Ik kan me wat posts herinneren waar je aangeeft dat je fallusbewegingen maakt met alles wat langgerekt is, dat wordt daar ook best veel gedaan
En nóg is je auto makkelijk terug te vinden.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, dat van die fallusbewegingen ben ik ook nog aan het verwerken....quote:Op donderdag 9 september 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je daardoor omgeven bent en dat je er niet onderdeel van bent? Ik kan me wat posts herinneren waar je aangeeft dat je fallusbewegingen maakt met alles wat langgerekt is, dat wordt daar ook best veel gedaan
Wacht maar tot je het me ziet doen, ik heb die shit geperfectioneerd.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, dat van die fallusbewegingen ben ik ook nog aan het verwerken....![]()
Haha, nee hoor, dat zullen we echt nooit denken...quote:Op donderdag 9 september 2021 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alleen naar mijn vrouw doe ik dat!!!
Niet mijn woorden uit verband halen ajb, straks denkt men nog dat ik raar ben ofzo
quote:
Rutte zegt letterlijk niks in deze tweet. Zoals gewoonlijk dus.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Fijn dat ze nu door dat gesprek zien wat er leeft. Anders was dat natuurlijk nooit duidelijk geweest.
quote:Op donderdag 9 september 2021 15:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wacht maar tot je het me ziet doen, ik heb die shit geperfectioneerd.
Maareh.. ontopic. Jeetje. Corona. Erg he?
Dat doet hij al 11 jaar en nog steeds heeft VVD de meeste zetelsquote:Op donderdag 9 september 2021 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte zegt letterlijk niks in deze tweet. Zoals gewoonlijk dus.
Niet door mij.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat doet hij al 11 jaar en nog steeds heeft VVD de meeste zetels
quote:Op donderdag 9 september 2021 15:48 schreef Mammietje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja... dat is niet mis, die corona...
Nu is wel het moment om die evenementen weer te gaan versoepelen, het laatste goede weer van deze herfst is ongeveer na deze week afgelopen dus daarna hoeft er ook geen evenement meer georganiseerd te worden. win-win dus.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het doel van het gesprek was dit tweetje?
Nou, in de winter zijn er ook evenementen hoor. Ik heb al tickets voor een festival in december, Binnen dus. Maar ik snap je punt hoor, niet te vergelijken met de zomer en waar er veel voorbij zijn gegaan.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:50 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nu is wel het moment om die evenementen weer te gaan versoepelen, het laatste goede weer van deze herfst is ongeveer na deze week afgelopen dus daarna hoeft er ook geen evenement meer georganiseerd te worden. win-win dus.
Ja dat wist ikquote:Op donderdag 9 september 2021 15:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het Zweeds gebruikt dat streepje juist niet![]()
@:Molo
Vond ik ook wel!quote:Op donderdag 9 september 2021 15:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Dat gifje, fantastisch! Waar had je op gezocht?
Ja my bad. Ik had zitten beunen aan de scripts vandaag en tijdelijk datum van gisteren erin gezet.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jij hebt hogere cijfers dan Thom-Ivar?
Daar hebben we een oplossing voor: we beginnen met het versoepelen van (meerdaagse) buiten evenementen. Voor binnen evenementen wachten we nog even zodat we misschien een herfstpiek krijgen zodat we dat kunnen uitstellen tot 2030.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, in de winter zijn er ook evenementen hoor. Ik heb al tickets voor een festival in december, Binnen dus. Maar ik snap je punt hoor, niet te vergelijken met de zomer en waar er veel voorbij zijn gegaan.
Ik ben benieuwd of de sector het zelf ook een goed gesprek vond.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
56 gemeentes met 0 besmettingen
58 gemeentes met 1 besmettingen
115 gemeentes met 2-4 besmettingen
14 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Kortom: geen enkele noodzaak om TvT verder in te voeren, evenementen kunnen open, mondkapjes kunnen weg.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Mooi, in dit gevalquote:Op donderdag 9 september 2021 15:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja my bad. Ik had zitten beunen aan de scripts vandaag en tijdelijk datum van gisteren erin gezet.
Is inmiddels gecorrigeerd
quote:Op donderdag 9 september 2021 15:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja my bad. Ik had zitten beunen aan de scripts vandaag en tijdelijk datum van gisteren erin gezet.
Is inmiddels gecorrigeerd
Milo is Fins trouwensquote:Op donderdag 9 september 2021 15:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Had ik het goed onthouden uit mijn Zweedse lessen
Ik zie al voor me hoe het gesprek is gegaan.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de sector het zelf ook een goed gesprek vond.
Dat gesprek had veel eerder plaats moeten vinden.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de sector het zelf ook een goed gesprek vond.
quote:Op donderdag 9 september 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zie al voor me hoe het gesprek is gegaan.
Evenementensector: "Ja jeetje, we hebben het echt super zwaar, we vinden het heel moeilijk om een visie te ontdekken en we weten niet waar we aan toe zijn"
Rutte/de Jonge: "Ja nou ja weetje, het virus is onvoorspelbaar. Het is eigenlijk net als de podia op Mysteryland. Het ene podium is druk, het andere podium niet. Maar dat weet je natuurlijk niet vantevoren. We weten pas achteraf of het podium druk is geweest en tot die tijd zijn jullie helaas gebonden aan regels"
de Jonge: "Maar hoe willen jullie het zelf graag?"
Evenementensector: "Ja wij willen open kunnen"
de Jonge: "Ja ja, begrijp ik. Gaan we doen, gaan we regelen. Komt goed"
dag later de Jonge: "In goed overleg met de evenementensector hebben we besloten tot een collectief faillisement van de hele sector. Stef Blok zal hier zorg voor dragen."
Goed punt. Mijn vaccinatie in juni en juli is geen steunbetuiging van het beleid van de regering.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk heel vreemd, dan lijkt het alsof je eerdere prik nemen ook een politieke afweging was.
https://www.msn.com/nl-nl(...)AOglt3?ocid=msedgntpquote:Je moet wat om te overleven. Vandaar dat verschillende coronatestbedrijven plannen hebben om straks op soa's te testen. Goeie handel als er ooit toch nog een slutty summer of love komt.
Met alle plannen voor Testen-voor-Toegang schoten de commerciële coronatestbedrijven en teststraten als paddo's uit de grond. Maar wat als er straks weinig meer behoefte is aan die tests? Omschakelen en de focus wat naar beneden verleggen, schrijft BNR. De radiozender sprak enkele testbedrijven die zeggen corona straks in te ruilen voor soa's. Gerampetampt wordt er immers altijd wel.
Spoedtest.nl is een van die partijen. Het bedrijf wil zelfs binnenkort al beginnen met de nieuwe dienst. Dat ziet er als volgt uit: mensen bestellen online een testje, krijgen hem opgestuurd, doen de test, sturen hem terug en krijgen vervolgens de uitslag binnen. "Anoniem, snel en je betaalt er zelf voor", aldus het bedrijf tegen BNR.
Ook Coronalab.eu en Snelkliniek hebben de wens om zich te begeven in de wondere wereld der soa's. Laatstgenoemde wil op den duur een eigen lab openen en verschillende testlocaties in gebruik nemen.
Taak van de huisarts
Niet iedereen is echter enthousiast over de plannen. Een aan Soa Aids Nederland verbonden huisarts stelt dat het normaalgesproken de taak van de huisarts is om te bepalen welke test je nodig hebt. De angst bestaat dat de commerciële testbedrijven tekortschieten op het vlak van voorlichting en nazorg.
quote:Op donderdag 9 september 2021 16:43 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AOglt3?ocid=msedgntp
Zou je die net als de coronazelftesten ook in dozen van 10 tegelijk kunnen bestellen?quote:Op donderdag 9 september 2021 16:43 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)AOglt3?ocid=msedgntp
Dat wordt de boer op gaan.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:00 schreef Haags het volgende:
Mijn stadje scoort een beroerde 59% qua vaccinaties. Ik vind dat pijnlijk.
Neem je Australië nog serieus?quote:Op donderdag 9 september 2021 17:08 schreef Za het volgende:
Australische gezondheidschef: “ Men zal moeten wennen aan eindeloze boostershots ”
Kerry Chant, chief health officer van New South Wales, zegt dat Covid mogelijk “voor eeuwig” onder ons zal zijn en dat mensen beter zo snel mogelijk wennen aan het idee van een eindeloze cyclus van varianten en vaccins.
https://www.msn.com/nl-be(...)aMj2?ocid=entnewsntp
Gaat dit de toekomst zijn, en gaan we hier straks aan wennen, niet langer verzet maar acceptatie van permanente covid en bijbehorende boosters?
Ach, dat land gaat nergens meer over. Dit is de premier daar: https://www.skynews.com.a(...)4eed840e317779151688quote:Op donderdag 9 september 2021 17:08 schreef Za het volgende:
Australische gezondheidschef: “Men zal moeten wennen aan eindeloze boostershots”
Kerry Chant, chief health officer van New South Wales, zegt dat Covid mogelijk “voor eeuwig” onder ons zal zijn en dat mensen beter zo snel mogelijk wennen aan het idee van een eindeloze cyclus van varianten en vaccins.
https://www.msn.com/nl-be(...)aMj2?ocid=entnewsntp
Gaat dit de toekomst zijn, en gaan we hier straks aan wennen, niet langer verzet maar acceptatie van permanente covid en bijbehorende boosters?
En:quote:New South Wales Premier Gladys Berejiklian has declared she does not want to be “anywhere with someone who’s not vaccinated” during Thursday’s COVID-19 update.
“That's just my personal choice and people will make those personal choices,” she said.
Speciaal voor @dick_laurent , zou Idiocracy een documentaire over Australië zijn? Boostershots vullen met Monster energy?quote:“But I just want to make this point very clear: if people want to enjoy the things we have missed such as a meal or any other issue, or any other venue, they’re going to have to be vaccinated.”
The NSW government on Thursday revealed a string of future freedoms which will apply only to fully vaccinated residents.
Schandalig. Dit kun je doortrekken naar nog 100 voorbeelden van mensen die een risico nemen op ziekte. Allemaal korten?quote:Op donderdag 9 september 2021 17:00 schreef Kickinalfa het volgende:
In Duitsland krijg je ook niet meer betaald als je corona hebt en niet hebt gevaccineerd.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)alaris-na-besmetting
Het gaat me niet om Australië, ik geloof in telkens nieuwe escape varianten geïnduceerd door vaccins, en die vaccins zullen hoe dan ook aan zwakkeren gegeven blijven worden.quote:
Zou mij niet verbazen. Onze samenleving is toch al aan het vervallen.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:08 schreef Za het volgende:
Word je in Duitsland ook gekort op je loon als je niet kan werken door een voetbalblessure ofzo?quote:Op donderdag 9 september 2021 17:00 schreef Kickinalfa het volgende:
In Duitsland krijg je ook niet meer betaald als je corona hebt en niet hebt gevaccineerd.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)alaris-na-besmetting
Mij ook niet, mensen worden murw.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:15 schreef Discombobulate het volgende:
Zou mij niet verbazen. Onze samenleving is toch al aan het vervallen.
Goh, dat ik het een keer eens zou zijn met het FNV:quote:Op donderdag 9 september 2021 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Word je in Duitsland ook gekort op je loon als je niet kan werken door een voetbalblessure ofzo?
Niet gevaccineerd dus kun je niet naar kantoor komen. Niet naar kantoor kunnen komen dus kun je niet volledig meewerken in projecten. Niet volledig mee kunnen werken in projecten dus je bent niet voldoende zichtbaar. Niet voldoende zichtbaar en je beoordeling is lager. Paar keer lage beoordeling en verbetertraject. Verbetertraject ga je door maar je bent nog niet gevaccineerd dus ontslag.quote:FNV-vicevoorzitter Kitty Jong noemt strenge maatregelen tegen ongevaccineerde werknemers in een gesprek met dagblad Trouw een aantasting van de grondrechten. Als werkgevers in kaart willen brengen wie wel en niet gevaccineerd is, wordt de privacy van werknemers te grabbel gegooid, meent Jong. “Als we dit gaan faciliteren, komen we op een glijdende schaal terecht. Want als een werkgever wéét dat jij niet gevaccineerd bent, wat wordt dan de volgende stap?”
Zijn toch amper besmettingen de laatste tijd? Zit wel goed met die natuurlijke immuniteit, bovendien is die ook nog eens beter.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
20% vaccinatiegraad in Urk... niet best...
https://www.telegraaf.nl/video/497419253/lage-vaccinatiegraad-urk-wij-zijn-er-trots-op
die is niet met vaccinatie te voorkomen, al gaat dit wel te verquote:Op donderdag 9 september 2021 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Word je in Duitsland ook gekort op je loon als je niet kan werken door een voetbalblessure ofzo?
Ja, ik ben heel benieuwd waar deze drang om te micro-managen heen gaat. Puur vanuit een experiment bekeken is het reuze interessant, maar op persoonlijk vlak heb ik er wat meer moeite mee.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
We zijn echt van het padje af joh. Gaat ook niet meer veranderen. Misschien binnen heel wat jaar pas weer.
vroeger was alles beterquote:Op donderdag 9 september 2021 17:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen. Onze samenleving is toch al aan het vervallen.
Met een vaccinatie kun je een besmetting met corona ook niet voorkomen.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
die is niet met vaccinatie te voorkomen, al gaat dit wel te ver
quote:Op donderdag 9 september 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Speciaal voor @:dick_laurent , zou Idiocracy een documentaire over Australië zijn? Boostershots vullen met Monster energy?
Dat is iets genuanceerder.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met een vaccinatie kun je een besmetting met corona ook niet voorkomen.
Dat klopt, maar toch duiken er nog elke dag weer berichten op dat mensen denken dat een vaccinatie je onkwetsbaar maakt oid.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is iets genuanceerder.
Met vaccinatie:
- kan je besmetting niet voorkomen maar de kans dat je er nog ziek van wordt is minimaal
- ben je minder lang besmettelijk naar anderen omdat je immuunsysteem het virus sneller opruimt, het virus heeft een host nodig om zich succesvol te vermenigvuldigen en verspreiden
je moet wel blijven uitkijken met overstekenquote:Op donderdag 9 september 2021 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat klopt, maar toch duiken er nog elke dag weer berichten op dat mensen denken dat een vaccinatie je onkwetsbaar maakt oid.
Echt wel, ik verwacht een gemicro-managede samenleving ad nauseam. Waren we sowieso al hard naar op weg. Wat de fok is er nou mis met iets meer gewoon de dingen laten zoals ze zijn, het een beetje te accepteren, de natuur lost het ook zelf wel weer op. Natuurlijk moet je nadenken over dingen, maar nu wordt het wel heel BNW.quote:
Onkwetsbaar in de zin van je wordt niet ziek. Als jong persoon heb je echt niet zo veel te vrezen, want dat had je sowieso al niet. Niet onkwetsbaar in de zin van dat je het eventueel niet zou kunnen verspreiden nog.quote:Op donderdag 9 september 2021 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat klopt, maar toch duiken er nog elke dag weer berichten op dat mensen denken dat een vaccinatie je onkwetsbaar maakt oid.
Meermaals je inentingsbewijs moeten tonen, mondkapje dragen, contactgegevens achter laten, anderhalve meter afstand houden; "leuk"...quote:Op donderdag 9 september 2021 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het is maar net de vraag of mensen door vaccinatieplicht zich laten vaccineren of zich leuke uitjes laten ontnemen. Ligt aan de persoon, situatie, etc.
Je houdt elke dag een minuut stilte?quote:Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is maar waar je om juicht, drie overlijdens.
Maar goed, de cijfers hebben er ook wel eens slechter uit gezien he.
Mark ziet nu eindelijk de ernst in.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:47 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Fijn dat ze nu door dat gesprek zien wat er leeft. Anders was dat natuurlijk nooit duidelijk geweest.
We nemen het mee naar achteren en doen er verder niets mee.quote:
Er zit ook iets tussen juichen en een minuut stilte.quote:Op donderdag 9 september 2021 18:01 schreef Noek het volgende:
[..]
Je houdt elke dag een minuut stilte?
Corona is inmiddels een randstadfeestje, in Limburg is er geen corona meer.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Dat is iets op je computer toch? Of hoe heet zo'n ding...
Maar lach maar, hier is het vandaag wederom een grote grijze plek in Noord-Limburg, niks virus.
Die cruella Berejiklian is premier van NSW, de premier van Australië zelf vliegt van Canberra naar Sydney vanwege vaderdag. Voor het vieze ongedierte wat men "burgerbevolking" noemt gelden allerlei absurde quarantaineverplichtingen enz. Voor more equal animals als Morrison uiteraard niet...quote:Op donderdag 9 september 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach, dat land gaat nergens meer over. Dit is de premier daar: https://www.skynews.com.a(...)4eed840e317779151688
[..]
En:
[..]
Speciaal voor @:dick_laurent , zou Idiocracy een documentaire over Australië zijn? Boostershots vullen met Monster energy?
rutte volgende week: 'leuke suggestie, doen we niks mee'quote:
Ons omt lid verkondigde toch min of meer hetzelfde?quote:Op donderdag 9 september 2021 17:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Neem je Australië nog serieus?
Land of the free.quote:De Amerikaanse president Biden wil dat alle federale overheidsmedewerkers en mensen die in opdracht van de federale overheid in de Verenigde Staten werken verplicht worden om zich te laten vaccineren. Dat melden verschillende media, waaronder The Washington Post en CNN, op basis van bronnen in het Witte Huis.
De president had deze zomer al een vaccinatieplicht voor federale overheidsmedewerkers ingevoerd, maar tot nu toe konden mensen die dat weigerden zich ook laten testen. Deze uitzondering wil Biden waarschijnlijk niet meer maken.
Vrijer dan op je buik liggend, geintubeerd onder zware anesthesie en volgespoten met spierverslappers zodat je niet tegen kan stribbelen terwijl je langzaam stikt.quote:
quote:Op donderdag 9 september 2021 19:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Vrijer dan op je buik liggend, geintubeerd onder zware anesthesie en volgespoten met spierverslappers zodat je niet tegen kan stribbelen terwijl je langzaam stikt.
Ok, dus we stoppen met doktoren, ziekenhuizen, onderzoek want tenslotte lost de natuur het ook zelf weer op dus kappen met al die geldverslindende onzin. Toch?quote:Op donderdag 9 september 2021 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Echt wel, ik verwacht een gemicro-managede samenleving ad nauseam. Waren we sowieso al hard naar op weg. Wat de fok is er nou mis met iets meer gewoon de dingen laten zoals ze zijn, het een beetje te accepteren, de natuur lost het ook zelf wel weer op. Natuurlijk moet je nadenken over dingen, maar nu wordt het wel heel BNW.
Hertzberger OMT?quote:Op donderdag 9 september 2021 18:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ons omt lid verkondigde toch min of meer hetzelfde?
Hetzberger dacht ik
Nee serieus, een vrij beschikbare goede gezondheid bewerkstelligen zodat je vrij van angst kan leven, denken dat dat persoonlijke vrijheid niet vergroot, is precies waarom de VS een derdewereldland is.quote:
Ik ben het met je eens dat de VS een derdewereldland is, en al helemaal op het gebied van zorg, maar dat maakt nog niet dat een vaccinatieplicht ineens een goed idee is. Het zijn twee zaken die niets met elkaar te maken hebben.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee serieus, een vrij beschikbare goede gezondheid bewerkstelligen zodat je vrij van angst kan leven, denken dat dat persoonlijke vrijheid niet vergroot, is precies waarom de VS een derdewereldland is.
Toch wel, het toch al paranoïde land leeft nu nog meer in angst voor de ander doordat een groot gedeelte een dodelijke pandemie in leven houdt.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de VS een derdewereldland is, en al helemaal op het gebied van zorg, maar dat maakt nog niet dat een vaccinatieplicht ineens een goed idee is. Het zijn twee zaken die niets met elkaar te maken hebben.
Ineens? George Washington hanteerde al een vaccinatie plicht voor zijn troepen in de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog.quote:Op donderdag 9 september 2021 19:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de VS een derdewereldland is, en al helemaal op het gebied van zorg, maar dat maakt nog niet dat een vaccinatieplicht ineens een goed idee is. Het zijn twee zaken die niets met elkaar te maken hebben.
Hoeveel kans heb je daarop als je 23 en gezond bent?quote:Op donderdag 9 september 2021 19:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Vrijer dan op je buik liggend, geintubeerd onder zware anesthesie en volgespoten met spierverslappers zodat je niet tegen kan stribbelen terwijl je langzaam stikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |