Het is maar waar je om juicht, drie overlijdens.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.362 nieuw gemelde positieve testen
- 68 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens
Heel netjes. Zeker met het oog op de scholen enzo.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.362 nieuw gemelde positieve testen
- 68 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens
Is die 700.000 echt bekend? Dat dat er zoveel zijn? Want dan blijft er verdomd weinig over. En als ik in mijn eigen omgeving kijk, en dat is een normale omgeving met "nette'", "normale", niet al te domme mensen, dan ken ik er zo al wel 30 die zich uit principe niet laten vaccineren. Waarvan ik het weet.. Dat zijn kennissen, familie, sportgenoten, klanten.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik echt niet. Als we de groep die niet gevaccineerd kan worden (de Jonge heeft een aantal keer 5% van de groep die in aanmerking komt genoemd, dat is ongeveer 700.000 mensen) eraf halen hou je nog zo'n 1,1 miljoen mensen over.
Van die 1,1 miljoen mensen heb je zo'n 600.000 jongeren in de leeftijd 12 tot 17, daar is de vaccinatiegraad erg laag. In de groep die overblijft zitten de streng gereformeerden, de niet-westerse allochtonen, de mensen met prikangst én degenen die geloven dat ze 5G in je arm spuiten.
Overigens, een vaccinatieplicht vind ik wel verder gaan dan een beetje druk.
quote:Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is maar waar je om juicht, drie overlijdens.
Ja dat zou kunnen idd.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Shaar12 het volgende:
Dat moet haast wel weer een storing zijn haha.
Er overlijden elke dag 400 mensen in Nederland, staan de meeste mensen ook niet echt bij stil.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar goed, de cijfers hebben er ook wel eens slechter uit gezien he.
dan weet ik genoeg. Storing dus.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
Groningen maar 6. 40 minder dan gisteren.
Ja nee maar jij woont in een achtergesteld onderontwikkeld boerengebied, dat moet je wel even meenemen in je betoogquote:Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is die 700.000 echt bekend? Dat dat er zoveel zijn? Want dan blijft er verdomd weinig over. En als ik in mijn eigen omgeving kijk, en dat is een normale omgeving met "nette'", "normale", niet al te domme mensen, dan ken ik er zo al wel 30 die zich uit principe niet laten vaccineren. Waarvan ik het weet.. Dat zijn kennissen, familie, sportgenoten, klanten.
Nou weten we waar die prikbus heen moet.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is die 700.000 echt bekend? Dat dat er zoveel zijn? Want dan blijft er verdomd weinig over. En als ik in mijn eigen omgeving kijk, en dat is een normale omgeving met "nette'", "normale", niet al te domme mensen, dan ken ik er zo al wel 30 die zich uit principe niet laten vaccineren. Waarvan ik het weet.. Dat zijn kennissen, familie, sportgenoten, klanten.
Kortom ik denk dat er veel meer mensen zijn die wel kunnen, maar niet willen.
Dus toch een storing haha.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
R.I.P. Scrummiequote:Op donderdag 9 september 2021 14:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ehhh tja. Mij lijkt deze actie niet erg zinvol. Dan breng je je eigen gezondheid in gevaar omdat anderen vaccinatiedwang ervaren?
Ik snap je mening wel hoor over die vaccinatiedwang, maar ik zou het op een andere manier uiten dan.
Ik heb het idee dat de keuze om hier 1 prik + herstelbewijs cijfers ook heel erg vertekenen. Als je er vanuit gaat dat de meeste mensen die de moeite hebben genomen de eerste prik te halen de tweede ook gaan halen als ze die moeten halen dan zitten wij ook op 83,1%.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat scheelt dus bijna 10% met ons, een flink getal..
Joh.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er overlijden elke dag 400 mensen in Nederland, staan de meeste mensen ook niet echt bij stil.
"Huh? Virus?"quote:Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja nee maar jij woont in een achtergesteld onderontwikkeld boerengebied, dat moet je wel even meenemen in je betoog
Toch weer 3 man minder op de IC. Elk nadeel heb zo zijn voordeel.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar goed, de cijfers hebben er ook wel eens slechter uit gezien he.
De Jonge heeft een aantal keer genoemd dat 5% niet kan. 5% van zo'n 14 miljoen mensen (de mensen die in aanmerking komen) is zo'n 700.000. Dat zijn mensen die behandelingen tegen kanker hebben, immuunsysteemproblemen, dat soort zaken.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Kortom ik denk dat er veel meer mensen zijn die wel kunnen, maar niet willen.
Al zegt een andere bron: 42.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |