abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201278765
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat denk ik echt niet. Als we de groep die niet gevaccineerd kan worden (de Jonge heeft een aantal keer 5% van de groep die in aanmerking komt genoemd, dat is ongeveer 700.000 mensen) eraf halen hou je nog zo'n 1,1 miljoen mensen over.

Van die 1,1 miljoen mensen heb je zo'n 600.000 jongeren in de leeftijd 12 tot 17, daar is de vaccinatiegraad erg laag. In de groep die overblijft zitten de streng gereformeerden, de niet-westerse allochtonen, de mensen met prikangst én degenen die geloven dat ze 5G in je arm spuiten.

Overigens, een vaccinatieplicht vind ik wel verder gaan dan een beetje druk.
Dus er valt nog wel heel veel winst te behalen. Laten die streng gerformeerden en vooral de niet westerse allochtonen nou oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:57:04 #103
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201278794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef aartstyle het volgende:
Je kan ook op andere manieren protesteren tegen die vaccinatiedwang lijkt me.
Op het Malieveld tussen de wappies gaan staan en een knuppel in je nek vangen zeker _O-
pi_201278803
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:55 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Dus er valt nog wel heel veel winst te behalen. Laten die streng gerformeerden en vooral de niet westerse allochtonen nou oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen.
Beter zet je dus TvT in bij kerken, moskeeën en shisha lounges ipv bioscopen.....
pi_201278815
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Beter zet je dus TvT in bij kerken, moskeeën en shisha lounges ipv bioscopen.....
Wellicht wel. Maar dat ligt nogal gevoelig.
pi_201278830

Zo zie je maar, de Grote Leider heeft alles onder controle _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201278841
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:59 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

Walter White?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201278879
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik bedoelde hoe het over het algemeen gaat, of kinderen van 12 aansprakelijk gesteld kunnen worden of dat dat hun ouders zijn. Ik snap 't, dank je wel :)
Als in civiel? Onder de 14 altijd de ouders. 14 tot 16 beide en 16+ het kind zelf. (Oké iets genuanceerder maar hier komt het op neer)
zie email 27 oktober
pi_201278880
twitter
pi_201278888
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoe zit het hiermee dan? Dit toont namelijk heel andere cijfers van de groepsgrootte die niet of niet voldoende beschermd is met de herfst/winter voor de deur..

[ twitter ]
Ik heb me gebaseerd op de uitspraak van de Jonge dat 1,8 miljoen van de mensen die in aanmerking komt niet gevaccineerd is. Geen idee waar Yorick 6,2 miljoen mensen vandaan haalt. Ik gok 11,3 + 6,2 = 17,5 miljoen mensen.

Er zijn zo'n 2,6 miljoen kinderen onder de 12 in alle leeftijdsgroepen bij elkaar, die komen niet in aanmerking dus die ga je sowieso niet bereiken.

Als je daar 1,8 miljoen bij optelt kom je op 4,4 miljoen.
pi_201278890
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Onder de 3000 lijkt me gewoon prima toch? Met het oog op Zandvoort en op alle scholen die weer open zijn nu.
pi_201278895
quote:

[..]
Goed idee! Of bij toegangswegen naar bepaalde wijken.
pi_201278905
:M :lijstje:
pi_201278910
*wacht zonder dwang of drang op de cijfertjes... :M :lijstje:
pi_201278911
quote:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat dat nogal lastig is, maar ik denk dat TVT bij alleen kerken, moskeeën en dergelijken zinvoller is dan in de hele uitgaanssector ja.
pi_201278933
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:03 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Onder de 3000 lijkt me gewoon prima toch? Met het oog op Zandvoort en op alle scholen die weer open zijn nu.
Verschillen zijn klein, schiet je door richting 3500 zit je ineens op een groeipercentage van bijna 5%..al met al is het al weken 'saai' stabiel.
pi_201278934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:59 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]

Wel oranjegezind. :+
pi_201278935
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat dat nogal lastig is, maar ik denk dat TVT bij alleen kerken, moskeeën en dergelijken zinvoller is dan in de hele uitgaanssector ja.
Mwa, in nachtclubs of op grote evenementen lijkt het me wel handig. Een bioscoop of restaurant vind ik ook wat overdreven. Dat is alleen maar om de vaccinatiegraad op te krikken.
pi_201278946
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Verschillen zijn klein, schiet je door richting 3500 zit je ineens op een groeipercentage van bijna 5%..al met al is het al weken 'saai' stabiel.
Ik teken voor 'saai stabiel' vandaag. Denk toch dat we langzaam wel weer wat gaan stijgen.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:06:27 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_201278950
quote:
Van die 1,1 miljoen mensen heb je zo'n 600.000 jongeren in de leeftijd 12 tot 17, daar is de vaccinatiegraad erg laag.
En die kan op deze manier prima omhoog, ook heel fijn voor de leraren.
quote:
In de groep die overblijft zitten de streng gereformeerden, de niet-westerse allochtonen, de mensen met prikangst én degenen die geloven dat ze 5G in je arm spuiten.
En zoals eerder gezegd, gereformeerden zijn niet per se tegen vaccinatie, en houden ook van restaurants en cafes. Niet-westerse allochtonen zijn een beetje wantrouwig maar geen antivaxxers en gaan ook graag naar de bioscoop e.d. dus daar valt ook nog gewoon winst te halen (ik denk dat je het overigens vooral over moslims hebt, aziaten zijn allemaal volledig gevaxxed). Frankrijk heeft veel meer niet-westerse allochtonen dan wij en toch is het percentage een stuk hoger.
quote:
Een coronapas in de horeca is geen vaccinatieplicht.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201278954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:05 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Mwa, in nachtclubs of op grote evenementen lijkt het me wel handig. Een bioscoop of restaurant vind ik ook wat overdreven. Dat is alleen maar om de vaccinatiegraad op te krikken.
Het hangt er vanaf wie je wil bereiken. Wil je de mensen die in de ziekenhuizen terecht komen bereiken is een prikbus bij de kerk/moskee zinvoller dan een prikbus op een school.

Wil je de vaccinatiegraad opkrikken met hogere percentages om een groter 'schild' te krijgen kun je beter in die leeftijdsgroep kijken.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:07:19 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201278959
Prima cijfers!

(Hieronder morgen pas lezen)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overmorgen hieronder pas lezen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201278961
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee, dit snap ik niet helemaal.

Ik vraag me het gewoon oprecht af. Ik snap best dat je tegen gedwongen vaccinatie bent, ik vind dat geen vreemde gedachte. Maar wat je wil bereiken door eerst wel een prik te halen en 'dan maar niet' snap ik niet zo goed.

Nouja, behalve dan misschien voor je eigen 'gevoel' ofzo.
waarom snap je dat niet?

je kunt het toch oneens zijn met waar die prikken op politiek vlak voor worden gebruikt? dat kan een reden zijn om een andere afweging te maken

dat is toch niet zo moeilijk?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 15:08:02 ]
pi_201278973
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:58 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Wellicht wel. Maar dat ligt nogal gevoelig.
Ik vind het nogal hypocriet dat we (lees het OMT/kabinet) hele groepen als "schuldige" kunnen aanwijzen (scholieren, vakantiegangers, wappies, ongevaccineerden) maar vervolgens bij allochtonen zo in de kramp schiet.

En vervolgens de hele samenleving aan QR codes verbindt terwijl dat zeer waarschijnlijk geen drol zal uitmaken.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:09:01 #125
14505 OProg
A Life in Music
pi_201278985
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:04 schreef Mammietje het volgende:
*wacht zonder dwang of drang op de cijfertjes... :M :lijstje:
Ik ook. :M :lijstje:

Hele mooie cijfers weer!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:09:17 #126
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201278993
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:07 schreef aTypisch het volgende:

[..]
waarom snap je dat niet?

je kunt het toch oneens zijn met waar die prikken op politiek vlak voor worden gebruikt? dat kan een reden zijn om een andere afweging te maken

dat is toch niet zo moeilijk?
Ik vind dat persoonlijk heel vreemd, dan lijkt het alsof je eerdere prik nemen ook een politieke afweging was.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201278994
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:06 schreef speknek het volgende:

[..]
En die kan op deze manier prima omhoog, ook heel fijn voor de leraren.
Een leraar die zich zorgen maakt is neem ik aan gevaccineerd. Ik ben ook van mening dat de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk moet worden, de manier waarop is waar ik moeite mee heb.

quote:
En zoals eerder gezegd, gereformeerden zijn niet per se tegen vaccinatie, en houden ook van restaurants en cafes. Niet-westerse allochtonen zijn een beetje wantrouwig maar geen antivaxxers en gaan ook graag naar de bioscoop e.d. dus daar valt ook nog gewoon winst te halen (ik denk dat je het overigens vooral over moslims hebt, aziaten zijn allemaal volledig gevaxxed). Frankrijk heeft veel meer niet-westerse allochtonen dan wij en toch is het percentage een stuk hoger.
Ik heb 't ook niet over alle gereformeerden maar de strengere stromingen, de meer orthodoxe kanten. Ik heb 't inderdaad vooral over Moslims dan ja.

quote:
Een coronapas in de horeca is geen vaccinatieplicht.
Eerder in de discussie ging het over een vaccinatieplicht invoeren, ik denk dat ik per abuis jouw argument daaraan gekoppeld heb. Excuus daarvoor.
pi_201278995
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
True Faith en Bizarre Love Triangle zijn wel lekkere nummertjes hoor.
Zeker! Twee jaar geleden nog live gezien. En hun oude werk als Joy Division mag er ook zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 september 2021 @ 15:09:42 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_201278997
:lijstje:

Geweldige cijfers
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_201279002
quote:
10s.gif Op donderdag 9 september 2021 13:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Urk. _O-

Bedoel. Als je daar niet woont, dan kom je daar toch nooit :')
Schoolreisje? Oh nee, dat is Volendam...
pi_201279012
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind dat persoonlijk heel vreemd, dan lijkt het alsof je eerdere prik nemen ook een politieke afweging was.
hoezo? daar kun je eerst niet over nagedacht hebben of over van mening zijn veranderd
  donderdag 9 september 2021 @ 15:11:08 #132
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_201279015
https://www.gelderlander.(...)an-gemaakt~a77e0012/

Vind hier ook wel wat inzitten. Vaccinatiegraad op orde (83% in Denemarken): dan alles open. De rest kan ziek worden, maar zal nooit een hoge druk in de zorg ontketenen. Dat was toch verder ook de bedoeling aan het begin van de pandemie?

quote:
Nu hebben de Denen de afgelopen weken al veel beperkingen afgeschaft (geen mondkapjes meer in het ov, wél festivals, nachtclubs weer open), maar vrijdag gaan ook de laatste maatregelen overboord: verplicht afstand houden hoeft niet meer, nachtclubs en voetbalstadions hoeven niet meer om vaccinatiebewijzen of testresultaten te vragen en er geldt niet langer een maximumaantal bezoekers voor evenementen.
Dus ook de ongevaccineerden kunnen meedoen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:11:43 #133
pi_201279025
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:10 schreef aTypisch het volgende:

[..]
hoezo? daar kun je eerst niet over nagedacht hebben of over van mening zijn veranderd
Ik vind dat niet heel logisch, je vaccineert je toch niet vanwege een paar mannetjes in Den Haag maar voor jezelf of voor je directe omgeving?
pi_201279027
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik vind het nogal hypocriet dat we (lees het OMT/kabinet) hele groepen als "schuldige" kunnen aanwijzen (scholieren, vakantiegangers, wappies, ongevaccineerden) maar vervolgens bij allochtonen zo in de kramp schiet.

En vervolgens de hele samenleving aan QR codes verbindt terwijl dat zeer waarschijnlijk geen drol zal uitmaken.
Ja eens, maar dat is een andere discussie. Ze wijzen gewoon de ongevaccineerden aan als schuldigen en dat is aan de ziekenhuis cijfers te zien ook terecht. Dat daarvan een groot deel moslim is zouden we er wel bij kunnen vermelden, maar 1 ongevaccineerde moslim is net zo schuldig als 1 ongevaccineerde niet gelovige.
pi_201279028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:

Vind hier ook wel wat inzitten. Vaccinatiegraad op orde (83% in Denemarken): dan alles open. De rest kan ziek worden, maar zal nooit een hoge druk in de zorg ontketenen. Dat was toch verder ook de bedoeling aan het begin van de pandemie?
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat de zorg iets minder piept en kraakt in Denemarken spijtig genoeg... ;(
  donderdag 9 september 2021 @ 15:11:59 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201279032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En in Denemarken zitten nu 28 mensen op de IC. Dat is omgerekend ongeveer 90 mensen in Nederland. Ruim twee keer zo weinig dus.
In Denemarken hebben ze ook iets minder laagopgeleide dikke allochtonen en dat soort risicogroepen...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 9 september 2021 @ 15:12:08 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201279038
quote:

[..]
Ja dat was inderdaad de bedoeling.
pi_201279044
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind dat niet heel logisch, je vaccineert je toch niet vanwege een paar mannetjes in Den Haag maar voor jezelf of voor je directe omgeving?
ja ik heb hierover gezegd wat ik wil zeggen, succes met het verwerken
pi_201279046
quote:

[..]
Dat klopt, maar die hebben wel eerst twee maanden met vaccinatiebewijzen gewerkt. Ging prima daar.
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:13:02 #140
pi_201279053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Zeker! Twee jaar geleden nog live gezien. En hun oude werk als Joy Division mag er ook zijn.
Wel jammer van die zanger van Joy Division, waar hangt die eigenlijk uit?

SPOILER
pi_201279058
quote:

[..]
Ik zie hier een begin juli scenario aankomen. Althans dat is een mogelijkheid.

Als we zeker weten dat de zorg niet overspoelt zeg ik open die handel. Maar ik denk dat ze daar nog wel twijfels over hebben in Nederland.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 15:13:21 #142
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201279059
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Molo het volgende:

[..]
In Denemarken hebben ze ook iets minder laagopgeleide dikke allochtonen en dat soort risicogroepen...
Bron?
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:13:34 #143
pi_201279062
quote:
9s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:12 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja ik heb hierover gezegd wat ik wil zeggen, succes met het verwerken
Nouja het zal mij vrij weinig uitmaken (tenzij ze in Den Haag de maatregelen aanscherpen omdat er te weinig mensen geprikt zijn)
pi_201279067
quote:

[..]
Dat scheelt dus bijna 10% met ons, een flink getal..
pi_201279073
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja het zal mij vrij weinig uitmaken (tenzij ze in Den Haag de maatregelen aanscherpen omdat er te weinig mensen geprikt zijn)
gast _O-
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:15:19 #146
pi_201279087
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
gast _O-
Ja ik snap jouw persoonlijke aanvallen ook niet zo goed nee.
Op iets wat ik aan iemand anders vraag ook nog :D
pi_201279093
- 2.362 nieuw gemelde positieve testen
- 68 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens

*O*
pi_201279097
twitter
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 15:16:12 #149
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201279098
https://nos.nl/artikel/23(...)aad-in-jouw-gemeente

Woon half in een 63% gemeente en in een 73% gemeente. En ze rekenen mij nog mee bij de 63% :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201279102
Dat moet haast wel weer een storing zijn haha.
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:16:28 #151
pi_201279108
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 16 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens

*O*
Het is maar waar je om juicht, drie overlijdens.

Maar goed, de cijfers hebben er ook wel eens slechter uit gezien he.
pi_201279111
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 16 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens
Heel netjes. Zeker met het oog op de scholen enzo.

Even tot dinsdag volhouden en dan zou het best eens mee kunnen vallen met die persco over de regels vanaf 20 september.
pi_201279115
quote:

[..]
Dat denk ik echt niet. Als we de groep die niet gevaccineerd kan worden (de Jonge heeft een aantal keer 5% van de groep die in aanmerking komt genoemd, dat is ongeveer 700.000 mensen) eraf halen hou je nog zo'n 1,1 miljoen mensen over.

Van die 1,1 miljoen mensen heb je zo'n 600.000 jongeren in de leeftijd 12 tot 17, daar is de vaccinatiegraad erg laag. In de groep die overblijft zitten de streng gereformeerden, de niet-westerse allochtonen, de mensen met prikangst én degenen die geloven dat ze 5G in je arm spuiten.

Is die 700.000 echt bekend? Dat dat er zoveel zijn? Want dan blijft er verdomd weinig over. En als ik in mijn eigen omgeving kijk, en dat is een normale omgeving met "nette'", "normale", niet al te domme mensen, dan ken ik er zo al wel 30 die zich uit principe niet laten vaccineren. Waarvan ik het weet.. Dat zijn kennissen, familie, sportgenoten, klanten.

Kortom ik denk dat er veel meer mensen zijn die wel kunnen, maar niet willen.
pi_201279117
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

:')
pi_201279118
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:16 schreef Shaar12 het volgende:
Dat moet haast wel weer een storing zijn haha.
Ja dat zou kunnen idd.
pi_201279119
Zandvoort effect is begonnen!
- verwijderd door admin -
pi_201279120
Percentage positief keldert flink door testen voor scholen vermoedelijk :)
pi_201279125
Groningen maar 6. 40 minder dan gisteren.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:18:11 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201279131
quote:

[..]

Er overlijden elke dag 400 mensen in Nederland, staan de meeste mensen ook niet echt bij stil.
pi_201279133
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef Zipportal het volgende:
dan weet ik genoeg. Storing dus.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 15:18:23 #161
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201279135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Is die 700.000 echt bekend? Dat dat er zoveel zijn? Want dan blijft er verdomd weinig over. En als ik in mijn eigen omgeving kijk, en dat is een normale omgeving met "nette'", "normale", niet al te domme mensen, dan ken ik er zo al wel 30 die zich uit principe niet laten vaccineren. Waarvan ik het weet.. Dat zijn kennissen, familie, sportgenoten, klanten.
Ja nee maar jij woont in een achtergesteld onderontwikkeld boerengebied, dat moet je wel even meenemen in je betoog :D
pi_201279139
twitter

twitter
pi_201279141
quote:

[..]

Nou weten we waar die prikbus heen moet. :P
pi_201279144
quote:
Dus toch een storing haha.
pi_201279147
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ehhh tja. Mij lijkt deze actie niet erg zinvol. Dan breng je je eigen gezondheid in gevaar omdat anderen vaccinatiedwang ervaren?

Ik snap je mening wel hoor over die vaccinatiedwang, maar ik zou het op een andere manier uiten dan.
R.I.P. Scrummie -O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201279149
Jep dit moet een storing zijn..
pi_201279152
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat scheelt dus bijna 10% met ons, een flink getal..
Ik heb het idee dat de keuze om hier 1 prik + herstelbewijs cijfers ook heel erg vertekenen. Als je er vanuit gaat dat de meeste mensen die de moeite hebben genomen de eerste prik te halen de tweede ook gaan halen als ze die moeten halen dan zitten wij ook op 83,1%.

De eerste prik in NL is 83,1%, met de tweede prik 74,3%. Ik denk dat herstelbewijzen daar een flinke rol in spelen, kan me niet zo goed voorstellen dat veel mensen die tweede prik laten schieten als ze de eerste al hebben.

Oftewel, dan is die vaccinatiegraad in Denemarken niet zoveel beter dan die van ons.

Ik heb heel sterk het idee dat we heel erg kijken naar vertekende cijfers (net als eigenlijk alle cijfers tijdens deze pandemie).
  donderdag 9 september 2021 @ 15:19:42 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201279157
quote:
10s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bron?
GeenStijl.dk natuurlijk :7
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:20:01 #169
pi_201279161
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er overlijden elke dag 400 mensen in Nederland, staan de meeste mensen ook niet echt bij stil.
Joh.
pi_201279166
quote:
6s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja nee maar jij woont in een achtergesteld onderontwikkeld boerengebied, dat moet je wel even meenemen in je betoog :D
"Huh? Virus?" :7 ;)
  donderdag 9 september 2021 @ 15:20:21 #171
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201279168
quote:

[..]

Toch weer 3 man minder op de IC. Elk nadeel heb zo zijn voordeel.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201279170
quote:

[..]

De Jonge heeft een aantal keer genoemd dat 5% niet kan. 5% van zo'n 14 miljoen mensen (de mensen die in aanmerking komen) is zo'n 700.000. Dat zijn mensen die behandelingen tegen kanker hebben, immuunsysteemproblemen, dat soort zaken.
pi_201279184
quote:
Al zegt een andere bron: 42.
  donderdag 9 september 2021 @ 15:22:13 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201279196
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:20 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Joh.
Waar doelde je dan op met je post over die 3 overlijdens.
pi_201279200
pi_201279206
pi_201279210
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:23:20 #178
pi_201279216
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Waar doelde je dan op met je post over die 3 overlijdens.
Op dat het juichmannetje onder de melding onder drie overlijdens wat vreemd stond :D Was niet zo heel serieus bedoeld.
pi_201279217
  donderdag 9 september 2021 @ 15:23:25 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201279218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat de keuze om hier 1 prik + herstelbewijs cijfers ook heel erg vertekenen. Als je er vanuit gaat dat de meeste mensen die de moeite hebben genomen de eerste prik te halen de tweede ook gaan halen als ze die moeten halen dan zitten wij ook op 83,1%.

De eerste prik in NL is 83,1%, met de tweede prik 74,3%. Ik denk dat herstelbewijzen daar een flinke rol in spelen, kan me niet zo goed voorstellen dat veel mensen die tweede prik laten schieten als ze de eerste al hebben.

Oftewel, dan is die vaccinatiegraad in Denemarken niet zoveel beter dan die van ons.

Ik heb heel sterk het idee dat we heel erg kijken naar vertekende cijfers (net als eigenlijk alle cijfers tijdens deze pandemie).
Tevens vergeten veel mensen dat de niet-gevaccineerden echt niet allemaal kwetsbaar zijn

Doordat ze geen risicogroep zijn, of gewoon omdat ze al (al dan niet bewust) al antistoffen en bescherming ervan hebben opgebouwd zonder vaccinatie
pi_201279220
quote:
Dagcijfers aan het dalen, percentage positief wéér gedaald. Lijkt me wel dat we nu een licht dalende trend te pakken hebben.

Zandvoort was een succes. Time to rock. :Y)
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201279222
pi_201279227
pi_201279228
Laatste update: 09-09-2021 - 15:53

Totaal aantal besmettingen: 2403

Gemeentes met +5 besmettingen:
218 Amsterdam
143 Rotterdam
102 's-Gravenhage
73 Utrecht
50 Zaanstad
33 Haarlem
33 Leeuwarden
32 Almere
31 Nunspeet
30 Amersfoort
29 Enschede
28 Haarlemmermeer
27 Heerenveen
26 Dordrecht
25 Eindhoven
24 Delft
23 Hardenberg
23 Tilburg
22 Emmen
22 Nijmegen
20 Schiedam
19 Zwolle
18 Smallingerland
18 Apeldoorn
17 Venlo
SPOILER
Daarnaast zijn er:
56 gemeentes met 0 besmettingen
58 gemeentes met 1 besmettingen
115 gemeentes met 2-4 besmettingen
14 gemeentes met 5 besmettingen

Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php

[ Bericht 23% gewijzigd door _serial_ op 09-09-2021 15:53:57 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201279230
quote:
ROTTERDAMMED
pi_201279238
RIVM meldt ook 6 voor Groningen.
pi_201279245
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Tevens vergeten veel mensen dat de niet-gevaccineerden echt niet allemaal kwetsbaar zijn

Doordat ze geen risicogroep zijn, of gewoon omdat ze al (al dan niet bewust) al antistoffen en bescherming ervan hebben opgebouwd zonder vaccinatie
Die discussie heb ik inmiddels opgegeven :P
pi_201279246
quote:
Tot nu toe zijn er 23.179.631 prikken gezet. Dit getal omvat zowel eerste als tweede prikken. Dit getal wordt bijgewerkt op dinsdag en donderdag.
pi_201279247
2819, dat ligt meer in lijn der verwachting.
pi_201279263
R-waarde per 7 sep: 0,98.
pi_201279272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Of voor andere redenen. Sowieso zal de jeugd niet hieronder vallen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201279274
quote:
9s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wel jammer van die zanger van Joy Division, waar hangt die eigenlijk uit?

SPOILER
41 jaar geleden gestorven. Zichzelf opgehangen. Geen idee waar die nu uithangt.
pi_201279280

[ Bericht 100% gewijzigd door bloodymary1 op 09-09-2021 15:26:39 ]
pi_201279281
Deze cijfers laten maar weer eens de noodzaak zien om z.s.m. met die Coronapas te gaan werken. Op zoveel mogelijk plekken. We zijn zo hard achteruit gegaan de afgelopen weken, logisch dat we dus naar verdergaande maatregelen grijpen :Y
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 15:27:43 #195
pi_201279300
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Treurig verhaal blijft dat. Control vind ik ook niet echt een feestelijke film om te kijken.
pi_201279309
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ik gok dat ie dan inmiddels niet meer uithangt. :{
pi_201279316
quote:
12s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze cijfers laten maar weer eens de noodzaak zien om z.s.m. met die Coronapas te gaan werken. Op zoveel mogelijk plekken. We zijn zo hard achteruit gegaan de afgelopen weken, logisch dat we dus naar verdergaande maatregelen grijpen :Y
het wordt inderdaad tijd voor een wereldpaspoort waarbij we alles koppelen

data over gezondheid, maar ook je bezittingen en je digitale munten moeten hierin worden gevangen

het is for the greater good, voor je eigen veiligheid en die van je naasten
pi_201279319
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:24 schreef Shaar12 het volgende:
2819, dat ligt meer in lijn der verwachting.
Waar komt dat getal nu vandaan tov. die 2403? Nameldingen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201279320
quote:
10s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Bron?
Bron is een goede Deense serie. Hier bekend als The Bridge.
pi_201279348
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Bron is een goede Deense serie. Hier bekend als The Bridge.
Een like gezet.
pi_201279370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

In Denemark heeft zo'n 90% van de volwassenen minimaal één prik. In Nederland 85%. Bij de tweede prik zit er zelfs tien procentpunt verschil tussen Denemarken en Nederland.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201279371
quote:
12s.gif Op donderdag 9 september 2021 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laat ze in iedergeval de corona pas voorbereiden mocht het straks in de herfst en winter nodig zijn. Nu zie ik daar nog geen aanleiding voor om die vanaf 20 september in te gaan zetten, maar we hebben geen idee hoe het in het najaar gaat verlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')