abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201278517
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Lijkt mij ook, maar er zullen altijd mensen volharden lijkt me. Maar iedere persoon winst is er in principe één. Even los van het morele aspect.
Het enige wat al naar buiten kwam in andere landen is dat het eigenlijk niet of lastig te controleren is of ondernemers zich er daadwerkelijk aan houden. Genoeg ondernemers die dus tegen het idee zullen zijn of juist omzet zien kelderen en dus iedereen maar gewoon toegang zullen geven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201278518
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In andere landen werkt(e) het wel degelijk, dus ik denk dat Nederland daarin niet veel anders zal zijn.
Als de franse methode doorgaat zal het percentage gevaccineerden omhoog knallen. Ook al zegt men van niet.

Ik verwacht wel grote protestacties en politici die hun kans grijpen. Daarbij koren op de molen van de complotdenkers etc.

Zelf vind ik het een hele lastige discussie. Ben niet voor en ben niet tegen. Maar gooi de kroegen maar open hoor voor de gevaccineerden (en negatief getesten).
pi_201278521
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Lijkt mij ook, maar er zullen altijd mensen volharden lijkt me. Maar iedere persoon winst is er in principe één. Even los van het morele aspect.
Het werkt (mogelijk? spreek nu alleen even voor mijzelf) ook een andere kant op; stond als eerst in de rij voor een prikje, maar bij een plicht zal ik niet opnieuw een prikje nemen (mocht dat gaan gebeuren dan, volgend jaar bijv.).
pi_201278531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Het werkt (mogelijk? spreek nu alleen even voor mijzelf) ook een andere kant op; stond als eerst in de rij voor een prikje, maar bij een plicht zal ik niet opnieuw een prikje nemen (mocht dat gaan gebeuren dan, volgend jaar bijv.).
En wie heb je daar precies mee?
pi_201278547
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:36 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En wie heb je daar precies mee?
Niemand gok ik zo? Waarom zou ik er iemand mee moeten hebben?
  donderdag 9 september 2021 @ 14:38:33 #81
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201278559
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het enige wat al naar buiten kwam in andere landen is dat het eigenlijk niet of lastig te controleren is of ondernemers zich er daadwerkelijk aan houden. Genoeg ondernemers die dus tegen het idee zullen zijn of juist omzet zien kelderen en dus iedereen maar gewoon toegang zullen geven.
Waarmee je dus de factor veiligheid sowieso niet op 1 hebt staan.

Maar goed, dat dit plan puur is bedacht om de prikgraad op te krikken, hebben ze al min of meer open toegegeven.
pi_201278564
quote:

[..]
Het gaat in deze toch juist om de mensen die zich (bewust) nog helemaal niet hebben laten vaccineren? Een eventueel booster shot (voor de ouderen) is wel echt weer een heel andere discussie lijkt me.
pi_201278585
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:37 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Niemand gok ik zo? Waarom zou ik er iemand mee moeten hebben?
Ik snap je logica niet. Je bent dus voor een vaccinatie voor jezelf. Maar je bent tegen een vaccinatieplicht/dwang. Dat snap ik nog.

Maar omdat er een vaccinatie dwang zou zijn neem je maar geen prik meer. Daar snap ik niks van.

Je kan ook op andere manieren protesteren tegen die vaccinatiedwang lijkt me.

.
pi_201278590
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat in deze toch juist om de mensen die zich (bewust) nog helemaal niet hebben laten vaccineren? Een eventueel booster shot (voor de ouderen) is wel echt weer een heel andere discussie lijkt me.
Ik heb het niet over een boostershot. Dat vaccin werkt toch niet zo lang?
pi_201278594
quote:

[..]
Alleen wat denk je met zo'n statement te bereiken?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201278602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik snap je logica niet. Je bent dus voor een vaccinatie voor jezelf. Maar je bent tegen een vaccinatieplicht/dwang. Dat snap ik nog.

Maar omdat er een vaccinatie dwang zou zijn neem je maar geen prik meer. Daar snap ik niks van.

.
Dat heet principes hebben.
pi_201278603
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik heb het niet over een boostershot. Dat vaccin werkt toch niet zo lang?
Volgens mij is daar nog geen consensus over.. toch?
pi_201278611
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:35 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Als de franse methode doorgaat zal het percentage gevaccineerden omhoog knallen. Ook al zegt men van niet.

Ik verwacht wel grote protestacties en politici die hun kans grijpen. Daarbij koren op de molen van de complotdenkers etc.

Zelf vind ik het een hele lastige discussie. Ben niet voor en ben niet tegen. Maar gooi de kroegen maar open hoor voor de gevaccineerden (en negatief getesten).
Zoveel ongevaccineerden zijn er hier echt niet hoor. Om één of andere reden blijven we maar in dat cirkeltje hangen dat er 1,8 miljoen complotdenkers zijn ofzo.

5% die niet gevaccineerd kan worden, van de ongevaccineerden is zo'n 30% tussen de 12 en 17 jaar, dus dan heb je al zo'n 1,1 tot 1,2 miljoen mensen van die 1,8 die of niet kan of in een lage leeftijdsgroep zit.

Daarnaast 10% van de gevaccineerden waar de vaccinatie onvoldoende zinvol is en een vaccinatieplicht is vooral voor de bühne. Qua mensen in de risicogroep kun je daar wellicht nog zo'n 200.000 tot 300.000 mensen mee bereiken wellicht. Zo'n ingrijpende maatregel voor zo weinig effect lijkt me zinloos.

@trein2000 Stel dat er een vaccinatieplicht komt en een kind is niet gevaccineerd, is dat kind dan zelf aansprakelijk of zijn ouders? Op dit moment mag een 12-jarige zelf beslissen of diegene wel of niet wil, als er een plicht is werkt het toch anders?
pi_201278614
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef aartstyle het volgende:

[..]

.
no snowflake in an avalanche ever feels responsible
pi_201278618
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Volgens mij is daar nog geen consensus over.. toch?
Nee, vandaar de 'mocht dat gaan gebeuren dan'.
pi_201278621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
jou uit je safespace halen misschien
pi_201278628
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:41 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Dat heet principes hebben.
Ehhh tja. Mij lijkt deze actie niet erg zinvol. Dan breng je je eigen gezondheid in gevaar omdat anderen vaccinatiedwang ervaren?

Ik snap je mening wel hoor over die vaccinatiedwang, maar ik zou het op een andere manier uiten dan.
pi_201278664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ehhh tja. Mij lijkt deze actie niet erg zinvol. Dan breng je je eigen gezondheid in gevaar omdat anderen vaccinatiedwang ervaren?

Ik snap je mening wel hoor over die vaccinatiedwang, maar ik zou het op een andere manier uiten dan.
Volgens mij is er tot nu toe telkens gezegd dat de werking tegen ernstige ziekte ook na 6 maanden nog hoog is, maar dat je eerder/meer besmettelijk kan zijn na die tijd. Dan breng je je eigen gezondheid dus eigenlijk niet in gevaar ermee.

Ja, druk op de zorg is een probleem op dat moment, maar dat wordt de komende maanden ook met een griepgolf een probleem, dus dat probleem ontstaat in elk scenario.

Net als de ziekenhuismedewerkers willen protesteren door zondagsdiensten te gaan draaien om meer geld/waardering te krijgen lijkt dit me juist een uiterst effectief middel om te protesteren.
pi_201278668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niets, behalve op persoonlijk vlak. Het is ook niet echt een statement.
  donderdag 9 september 2021 @ 14:47:03 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_201278670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:42 schreef chratnox het volgende:
Zoveel ongevaccineerden zijn er hier echt niet hoor. Om één of andere reden blijven we maar in dat cirkeltje hangen dat er 1,8 miljoen complotdenkers zijn ofzo.
Ik weet niet hoe je bij die conclusie komt. Complotdenkers krijg je niet aan de vaccinatie door meer overheidscontrole, integendeel juist.
Het grootste deel van de ongevaccineerden zijn mensen met prikangst of overmoedig over hun eigen fysieke gezondheid. Met een beetje een druk krijg je die net zoals in Frankrijk gewoon naar het prikloket.
quote:
5% die niet gevaccineerd kan worden, van de ongevaccineerden is zo'n 30% tussen de 12 en 17 jaar, dus dan heb je al zo'n 1,1 tot 1,2 miljoen mensen van die 1,8 die of niet kan of in een lage leeftijdsgroep zit.

Daarnaast 10% van de gevaccineerden waar de vaccinatie onvoldoende zinvol is en een vaccinatieplicht is vooral voor de bühne. Qua mensen in de risicogroep kun je daar wellicht nog zo'n 200.000 tot 300.000 mensen mee bereiken wellicht. Zo'n ingrijpende maatregel voor zo weinig effect lijkt me zinloos.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:00 schreef speknek het volgende:
Daarnaast gaat het niet alleen om de ziekenhuisopnames van deze groep heh. Het vaccin zorgt voor 1 - (0.2 (bescherming infectie) x 0.06 (symptomatisch)) = 98.8% minder virus dat rondgaat. En dan is het virus dat rondgaat ook nog eens minder besmettelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201278672
quote:
9s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]
jou uit je safespace halen misschien
Nee, dit snap ik niet helemaal.

Ik vraag me het gewoon oprecht af. Ik snap best dat je tegen gedwongen vaccinatie bent, ik vind dat geen vreemde gedachte. Maar wat je wil bereiken door eerst wel een prik te halen en 'dan maar niet' snap ik niet zo goed.

Nouja, behalve dan misschien voor je eigen 'gevoel' ofzo.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201278683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

@:trein2000 Stel dat er een vaccinatieplicht komt en een kind is niet gevaccineerd, is dat kind dan zelf aansprakelijk of zijn ouders? Op dit moment mag een 12-jarige zelf beslissen of diegene wel of niet wil, als er een plicht is werkt het toch anders?
Je vraagt me nu hoe toekomstige wetgeving er uit ziet. Dat weet ik simpelweg niet. Kinderen vanaf 12 zijn strafrechtelijk vervolgbaar. Dat weet ik wel.
zie email 27 oktober
pi_201278684
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nee, dit snap ik niet helemaal.

Ik vraag me het gewoon oprecht af. Ik snap best dat je tegen gedwongen vaccinatie bent, ik vind dat geen vreemde gedachte. Maar wat je wil bereiken door eerst wel een prik te halen en 'dan maar niet' snap ik niet zo goed.
Door wel een prikje te halen zou het voor mij voelen als meewerken aan/steun geven aan een plicht. En dat wil ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2021 14:48:32 ]
pi_201278699
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:47 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe je bij die conclusie komt. Complotdenkers krijg je niet aan de vaccinatie door meer overheidscontrole, integendeel juist.
Het grootste deel van de ongevaccineerden zijn mensen met prikangst of overmoedig over hun eigen fysieke gezondheid. Met een beetje een druk krijg je die net zoals in Frankrijk gewoon naar het prikloket.
[..]
[..]

Dat denk ik echt niet. Als we de groep die niet gevaccineerd kan worden (de Jonge heeft een aantal keer 5% van de groep die in aanmerking komt genoemd, dat is ongeveer 700.000 mensen) eraf halen hou je nog zo'n 1,1 miljoen mensen over.

Van die 1,1 miljoen mensen heb je zo'n 600.000 jongeren in de leeftijd 12 tot 17, daar is de vaccinatiegraad erg laag. In de groep die overblijft zitten de streng gereformeerden, de niet-westerse allochtonen, de mensen met prikangst én degenen die geloven dat ze 5G in je arm spuiten.

Overigens, een vaccinatieplicht vind ik wel verder gaan dan een beetje druk.
pi_201278707
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 14:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je vraagt me nu hoe toekomstige wetgeving er uit ziet. Dat weet ik simpelweg niet. Kinderen vanaf 12 zijn strafrechtelijk vervolgbaar. Dat weet ik wel.
Ik bedoelde hoe het over het algemeen gaat, of kinderen van 12 aansprakelijk gesteld kunnen worden of dat dat hun ouders zijn. Ik snap 't, dank je wel :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')