Op het Malieveld tussen de wappies gaan staan en een knuppel in je nek vangen zekerquote:Op donderdag 9 september 2021 14:40 schreef aartstyle het volgende:
Je kan ook op andere manieren protesteren tegen die vaccinatiedwang lijkt me.
Beter zet je dus TvT in bij kerken, moskeeën en shisha lounges ipv bioscopen.....quote:Op donderdag 9 september 2021 14:55 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dus er valt nog wel heel veel winst te behalen. Laten die streng gerformeerden en vooral de niet westerse allochtonen nou oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen.
Wellicht wel. Maar dat ligt nogal gevoelig.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beter zet je dus TvT in bij kerken, moskeeën en shisha lounges ipv bioscopen.....
Walter White?quote:Op donderdag 9 september 2021 14:59 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zie je maar, de Grote Leider heeft alles onder controle
Als in civiel? Onder de 14 altijd de ouders. 14 tot 16 beide en 16+ het kind zelf. (Oké iets genuanceerder maar hier komt het op neer)quote:Op donderdag 9 september 2021 14:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde hoe het over het algemeen gaat, of kinderen van 12 aansprakelijk gesteld kunnen worden of dat dat hun ouders zijn. Ik snap 't, dank je wel
Ik heb me gebaseerd op de uitspraak van de Jonge dat 1,8 miljoen van de mensen die in aanmerking komt niet gevaccineerd is. Geen idee waar Yorick 6,2 miljoen mensen vandaan haalt. Ik gok 11,3 + 6,2 = 17,5 miljoen mensen.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoe zit het hiermee dan? Dit toont namelijk heel andere cijfers van de groepsgrootte die niet of niet voldoende beschermd is met de herfst/winter voor de deur..
[ twitter ]
Onder de 3000 lijkt me gewoon prima toch? Met het oog op Zandvoort en op alle scholen die weer open zijn nu.quote:
Goed idee! Of bij toegangswegen naar bepaalde wijken.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Beter zet je dus TvT in bij kerken, moskeeën en shisha lounges ipv bioscopen.....
Ik heb zo'n vermoeden dat dat nogal lastig is, maar ik denk dat TVT bij alleen kerken, moskeeën en dergelijken zinvoller is dan in de hele uitgaanssector ja.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Verschillen zijn klein, schiet je door richting 3500 zit je ineens op een groeipercentage van bijna 5%..al met al is het al weken 'saai' stabiel.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:03 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Onder de 3000 lijkt me gewoon prima toch? Met het oog op Zandvoort en op alle scholen die weer open zijn nu.
Wel oranjegezind.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:59 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Zo zie je maar, de Grote Leider heeft alles onder controle
Mwa, in nachtclubs of op grote evenementen lijkt het me wel handig. Een bioscoop of restaurant vind ik ook wat overdreven. Dat is alleen maar om de vaccinatiegraad op te krikken.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat dat nogal lastig is, maar ik denk dat TVT bij alleen kerken, moskeeën en dergelijken zinvoller is dan in de hele uitgaanssector ja.
Ik teken voor 'saai stabiel' vandaag. Denk toch dat we langzaam wel weer wat gaan stijgen.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verschillen zijn klein, schiet je door richting 3500 zit je ineens op een groeipercentage van bijna 5%..al met al is het al weken 'saai' stabiel.
En die kan op deze manier prima omhoog, ook heel fijn voor de leraren.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Van die 1,1 miljoen mensen heb je zo'n 600.000 jongeren in de leeftijd 12 tot 17, daar is de vaccinatiegraad erg laag.
En zoals eerder gezegd, gereformeerden zijn niet per se tegen vaccinatie, en houden ook van restaurants en cafes. Niet-westerse allochtonen zijn een beetje wantrouwig maar geen antivaxxers en gaan ook graag naar de bioscoop e.d. dus daar valt ook nog gewoon winst te halen (ik denk dat je het overigens vooral over moslims hebt, aziaten zijn allemaal volledig gevaxxed). Frankrijk heeft veel meer niet-westerse allochtonen dan wij en toch is het percentage een stuk hoger.quote:In de groep die overblijft zitten de streng gereformeerden, de niet-westerse allochtonen, de mensen met prikangst én degenen die geloven dat ze 5G in je arm spuiten.
Een coronapas in de horeca is geen vaccinatieplicht.quote:Overigens, een vaccinatieplicht vind ik wel verder gaan dan een beetje druk.
Het hangt er vanaf wie je wil bereiken. Wil je de mensen die in de ziekenhuizen terecht komen bereiken is een prikbus bij de kerk/moskee zinvoller dan een prikbus op een school.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:05 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Mwa, in nachtclubs of op grote evenementen lijkt het me wel handig. Een bioscoop of restaurant vind ik ook wat overdreven. Dat is alleen maar om de vaccinatiegraad op te krikken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overmorgen hieronder pas lezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
waarom snap je dat niet?quote:Op donderdag 9 september 2021 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, dit snap ik niet helemaal.
Ik vraag me het gewoon oprecht af. Ik snap best dat je tegen gedwongen vaccinatie bent, ik vind dat geen vreemde gedachte. Maar wat je wil bereiken door eerst wel een prik te halen en 'dan maar niet' snap ik niet zo goed.
Nouja, behalve dan misschien voor je eigen 'gevoel' ofzo.
Ik vind het nogal hypocriet dat we (lees het OMT/kabinet) hele groepen als "schuldige" kunnen aanwijzen (scholieren, vakantiegangers, wappies, ongevaccineerden) maar vervolgens bij allochtonen zo in de kramp schiet.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:58 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Wellicht wel. Maar dat ligt nogal gevoelig.
Ik ook.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:04 schreef Mammietje het volgende:
*wacht zonder dwang of drang op de cijfertjes...![]()
Ik vind dat persoonlijk heel vreemd, dan lijkt het alsof je eerdere prik nemen ook een politieke afweging was.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
waarom snap je dat niet?
je kunt het toch oneens zijn met waar die prikken op politiek vlak voor worden gebruikt? dat kan een reden zijn om een andere afweging te maken
dat is toch niet zo moeilijk?
Een leraar die zich zorgen maakt is neem ik aan gevaccineerd. Ik ben ook van mening dat de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk moet worden, de manier waarop is waar ik moeite mee heb.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:06 schreef speknek het volgende:
[..]
En die kan op deze manier prima omhoog, ook heel fijn voor de leraren.
Ik heb 't ook niet over alle gereformeerden maar de strengere stromingen, de meer orthodoxe kanten. Ik heb 't inderdaad vooral over Moslims dan ja.quote:En zoals eerder gezegd, gereformeerden zijn niet per se tegen vaccinatie, en houden ook van restaurants en cafes. Niet-westerse allochtonen zijn een beetje wantrouwig maar geen antivaxxers en gaan ook graag naar de bioscoop e.d. dus daar valt ook nog gewoon winst te halen (ik denk dat je het overigens vooral over moslims hebt, aziaten zijn allemaal volledig gevaxxed). Frankrijk heeft veel meer niet-westerse allochtonen dan wij en toch is het percentage een stuk hoger.
Eerder in de discussie ging het over een vaccinatieplicht invoeren, ik denk dat ik per abuis jouw argument daaraan gekoppeld heb. Excuus daarvoor.quote:Een coronapas in de horeca is geen vaccinatieplicht.
Zeker! Twee jaar geleden nog live gezien. En hun oude werk als Joy Division mag er ook zijn.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
True Faith en Bizarre Love Triangle zijn wel lekkere nummertjes hoor.
Schoolreisje? Oh nee, dat is Volendam...quote:Op donderdag 9 september 2021 13:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Urk.![]()
Bedoel. Als je daar niet woont, dan kom je daar toch nooit
hoezo? daar kun je eerst niet over nagedacht hebben of over van mening zijn veranderdquote:Op donderdag 9 september 2021 15:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat persoonlijk heel vreemd, dan lijkt het alsof je eerdere prik nemen ook een politieke afweging was.
Dus ook de ongevaccineerden kunnen meedoen.quote:Nu hebben de Denen de afgelopen weken al veel beperkingen afgeschaft (geen mondkapjes meer in het ov, wél festivals, nachtclubs weer open), maar vrijdag gaan ook de laatste maatregelen overboord: verplicht afstand houden hoeft niet meer, nachtclubs en voetbalstadions hoeven niet meer om vaccinatiebewijzen of testresultaten te vragen en er geldt niet langer een maximumaantal bezoekers voor evenementen.
Ik vind dat niet heel logisch, je vaccineert je toch niet vanwege een paar mannetjes in Den Haag maar voor jezelf of voor je directe omgeving?quote:Op donderdag 9 september 2021 15:10 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoezo? daar kun je eerst niet over nagedacht hebben of over van mening zijn veranderd
Ja eens, maar dat is een andere discussie. Ze wijzen gewoon de ongevaccineerden aan als schuldigen en dat is aan de ziekenhuis cijfers te zien ook terecht. Dat daarvan een groot deel moslim is zouden we er wel bij kunnen vermelden, maar 1 ongevaccineerde moslim is net zo schuldig als 1 ongevaccineerde niet gelovige.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:08 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het nogal hypocriet dat we (lees het OMT/kabinet) hele groepen als "schuldige" kunnen aanwijzen (scholieren, vakantiegangers, wappies, ongevaccineerden) maar vervolgens bij allochtonen zo in de kramp schiet.
En vervolgens de hele samenleving aan QR codes verbindt terwijl dat zeer waarschijnlijk geen drol zal uitmaken.
Ik heb zo'n vermoeden dat de zorg iets minder piept en kraakt in Denemarken spijtig genoeg...quote:Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.gelderlander.(...)an-gemaakt~a77e0012/
Vind hier ook wel wat inzitten. Vaccinatiegraad op orde (83% in Denemarken): dan alles open. De rest kan ziek worden, maar zal nooit een hoge druk in de zorg ontketenen. Dat was toch verder ook de bedoeling aan het begin van de pandemie?
[..]
Dus ook de ongevaccineerden kunnen meedoen.
In Denemarken hebben ze ook iets minder laagopgeleide dikke allochtonen en dat soort risicogroepen...quote:Op donderdag 9 september 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En in Denemarken zitten nu 28 mensen op de IC. Dat is omgerekend ongeveer 90 mensen in Nederland. Ruim twee keer zo weinig dus.
Ja dat was inderdaad de bedoeling.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
Vind hier ook wel wat inzitten. Vaccinatiegraad op orde (83% in Denemarken): dan alles open. De rest kan ziek worden, maar zal nooit een hoge druk in de zorg ontketenen. Dat was toch verder ook de bedoeling aan het begin van de pandemie?
[..]
ja ik heb hierover gezegd wat ik wil zeggen, succes met het verwerkenquote:Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat niet heel logisch, je vaccineert je toch niet vanwege een paar mannetjes in Den Haag maar voor jezelf of voor je directe omgeving?
Dat klopt, maar die hebben wel eerst twee maanden met vaccinatiebewijzen gewerkt. Ging prima daar.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Wel jammer van die zanger van Joy Division, waar hangt die eigenlijk uit?quote:Op donderdag 9 september 2021 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeker! Twee jaar geleden nog live gezien. En hun oude werk als Joy Division mag er ook zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Ik zie hier een begin juli scenario aankomen. Althans dat is een mogelijkheid.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Bron?quote:Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Molo het volgende:
[..]
In Denemarken hebben ze ook iets minder laagopgeleide dikke allochtonen en dat soort risicogroepen...
Nouja het zal mij vrij weinig uitmaken (tenzij ze in Den Haag de maatregelen aanscherpen omdat er te weinig mensen geprikt zijn)quote:Op donderdag 9 september 2021 15:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja ik heb hierover gezegd wat ik wil zeggen, succes met het verwerken
Dat scheelt dus bijna 10% met ons, een flink getal..quote:Op donderdag 9 september 2021 15:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
gastquote:Op donderdag 9 september 2021 15:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja het zal mij vrij weinig uitmaken (tenzij ze in Den Haag de maatregelen aanscherpen omdat er te weinig mensen geprikt zijn)
Ja ik snap jouw persoonlijke aanvallen ook niet zo goed nee.quote:
Het is maar waar je om juicht, drie overlijdens.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.362 nieuw gemelde positieve testen
- 68 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens
Heel netjes. Zeker met het oog op de scholen enzo.quote:Op donderdag 9 september 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 2.362 nieuw gemelde positieve testen
- 68 nieuwe ziekenhuisopnames
- 16 nieuwe IC-opnames
- 3 nieuwe overlijdens
Is die 700.000 echt bekend? Dat dat er zoveel zijn? Want dan blijft er verdomd weinig over. En als ik in mijn eigen omgeving kijk, en dat is een normale omgeving met "nette'", "normale", niet al te domme mensen, dan ken ik er zo al wel 30 die zich uit principe niet laten vaccineren. Waarvan ik het weet.. Dat zijn kennissen, familie, sportgenoten, klanten.quote:Op donderdag 9 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat denk ik echt niet. Als we de groep die niet gevaccineerd kan worden (de Jonge heeft een aantal keer 5% van de groep die in aanmerking komt genoemd, dat is ongeveer 700.000 mensen) eraf halen hou je nog zo'n 1,1 miljoen mensen over.
Van die 1,1 miljoen mensen heb je zo'n 600.000 jongeren in de leeftijd 12 tot 17, daar is de vaccinatiegraad erg laag. In de groep die overblijft zitten de streng gereformeerden, de niet-westerse allochtonen, de mensen met prikangst én degenen die geloven dat ze 5G in je arm spuiten.
Overigens, een vaccinatieplicht vind ik wel verder gaan dan een beetje druk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |