abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201290753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat het niet het doel is om dat theater 2x vol te krijgen, maar om de regels zo te veranderen (of los te laten, liever gezegd) dat het theater gewoon weer altijd vol kan. Iets wat de betrokken ministers tot op heden stelselmatig weigeren voor de culturele sector.
Grappig hoe kritisch zijn altijd alleen in de eigen straat wordt gedaan. Dit is een gewoon een PR-stunt en heeft weinig van doen met iets te willen veranderen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201290757
quote:
18s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.
Voetbalstadions zitten ook helemaal niet barstensvol, dus een beetje een domme vergelijking. Ook voetbalstadions mogen maar twee derde van de capaciteit benutten.
pi_201290758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 07:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Heeft de gezondheidsraad dat gezegd ja? Dan wil ik dat even zwart op wit zien
https://www.gezondheidsra(...)ID-19-vaccinatie.pdf
Pagina’s 13 en 14. Die vinden dat er pas sprake is van dwang als je desnoods met geweld gevaccineerd wordt.
zie email 27 oktober
pi_201290769
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een gefotoshopt artikel.
pi_201290778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.
Zingt u maar mee: “Hij is een leugenaar!”. Wat een onbetrouwbaar figuur.
zie email 27 oktober
pi_201290786
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zingt u maar mee: “Hij is een leugenaar!”. Wat een onbetrouwbaar figuur.
Waarom zouden we dat doen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201290787
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:07 schreef Mallerd01 het volgende:
En het belangrijkste:
- geen haan die ernaar kraaide.
Dit is er eentje uit de categorie 'we betreuren de ophef'. Het is pas erg als je gepakt wordt.

En iets om op te kauwen: door dit soort 'incidenten' waar zogenaamd niets aan de hand is zitten we misschien wel nog steeds met de zorgdruk waar we nu mee te maken hebben?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:10:11 #258
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201290794
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat het niet het doel is om dat theater 2x vol te krijgen, maar om de regels zo te veranderen (of los te laten, liever gezegd) dat het theater gewoon weer altijd vol kan. Iets wat de betrokken ministers tot op heden stelselmatig weigeren voor de culturele sector.
Ze hadden al kaarten verkocht, weliswaar is niet duidelijk of ze al 2x vol zijn. En regels overtreden om ze zover te krijgen dat ze losgelaten worden is, mijns inziens, niet de beste tactiek.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:10:17 #259
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201290798
De Jonge: grote nadelen aan afschaffen mondkapjesplicht ov

Waarschijnlijk moeten mensen in het openbaar vervoer voorlopig nog een mondkapje dragen. Demissionair minister De Jonge zei vanochtend dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de mondkapjesplicht in het ov.

Eerder deze week zei NS-directeur Rintel tegen BNR dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.

De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:10:54 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290807
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:07 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Voetbalstadions zitten ook helemaal niet barstensvol, dus een beetje een domme vergelijking. Ook voetbalstadions mogen maar twee derde van de capaciteit benutten.
Behalve dan dat die 2/3 wel op elkaar gepakt zit/staat.

Als je overigens in de Kuip 32K toelaat met TvT dan kun je het net zo goed helemaal volgooien.
pi_201290829
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Behalve dan dat die 2/3 wel op elkaar gepakt zit/staat.
Dat valt reuze mee. In de Arena zit het prima verdeeld hoor.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:12:11 #262
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201290837
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'we betreuren de ophef'. Het is pas erg als je gepakt wordt.

En iets om op te kauwen: door dit soort 'incidenten' waar zogenaamd niets aan de hand is zitten we misschien wel nog steeds met de zorgdruk waar we nu mee te maken hebben?
Ik weet nog steeds het alternatief niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:12:56 #263
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:11 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat valt reuze mee. In de Arena zit het prima verdeeld hoor.
Als je pretendeert de 1,5m helemaal los te laten straks, dan moeten de stadions ook gewoon weer helemaal vol, wat mij betreft. Zij werken immers al met TvT/coronacheck.
pi_201290851
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:12 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ik weet nog steeds het alternatief niet.
Er is inderdaad geen enkele mogelijkheid tussen 'alle maatregelen wegdoen' en 'we blijven tot in de lengte der dagen met alle maatregelen zitten'.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201290853
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:

Waarschijnlijk moeten mensen in het openbaar vervoer voorlopig nog een mondkapje dragen. Demissionair minister De Jonge zei vanochtend dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de mondkapjesplicht in het ov.

Eerder deze week zei NS-directeur Rintel tegen BNR dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.

De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.
pi_201290860
quote:

Wat een idioot is het toch ook. Ik lees ook dat hij zegt dat het niet wordt afgeschaft omdat mensen 'zich daardoor extra kwetsbaar zouden voelen in het OV'.

Ik blijf het zeggen: die man is een kwaadaardige vijand. Totaal ontspoord.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:13:36 #267
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201290871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Oh eens hoor, ik probeer het ook niet goed te praten, het enige wat ik in de oorspronkelijke quote zo bijzonder vond is dat er media bij gezocht wordt terwijl het op (kleine?) schaal overal allang gebeurt.

Ik weet niet of het druk op de zorg hoog houdt, het is ook enorm lastig te controleren. Ik weet wel dat als je maar lang genoeg maatregelen aanhoudt die niet goed uit te leggen zijn aan sommigen en daarbij niet handhaaft, mensen uiteindelijk hun eigen gang gaan. Dat dat niet de bedoeling is, snap ik, dat mensen hun brood ermee verdienen en het anders niet meer weten, snap ik ook.
pi_201290876
quote:

Ja nou, poeh poeh, moet je niet willen. Misschien kwetsbare uurtjes in het OV, net als ouderenuurtjes in de supermarkt. Misschien, heel gek, moeten kwetsbaren maar niet in een tram in Scheveningen gaan zitten tijdens een pandemie. Of kwets ik ze nu zo dat ze dubbel gekwetst zijn, sandwich gekwetst?
Go hard or go home
pi_201290878
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je pretendeert de 1,5m helemaal los te laten straks, dan moeten de stadions ook gewoon weer helemaal vol, wat mij betreft. Zij werken immers al met TvT/coronacheck.
Dat gaat dan ook gebeuren, dat geldt dan echter ook voor de theaters. Dus wat is dan het punt?
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:14:50 #270
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290889
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:14 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat gaat dan ook gebeuren, dat geldt dan echter ook voor de theaters. Dus wat is dan het punt?
Dat ik die 2/3e die ze nu hanteren inclusief TvT/coronacheck niet helemaal snap.
pi_201290891
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.
Nou ja, dat is het voornaamste probleem, inderdaad. En dat terwijl de Kamer allang een motie had verworpen om de plicht aan te houden. https://www.ovpro.nl/coro(...)icht-ov/?gdpr=accept

Maar goed, ik me er ook alvast op ingesteld dat het thuiswerkadvies ook gaat blijven.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:15:21 #272
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201290895
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Er is inderdaad geen enkele mogelijkheid tussen 'alle maatregelen wegdoen' en 'we blijven tot in de lengte der dagen met alle maatregelen zitten'.
Dus dan 1 van de 2.

Nou, welke wordt het?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201290899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat ik die 2/3e die ze nu hanteren inclusief TvT/coronacheck niet helemaal snap.
Ik ook niet, maar dat is een andere discussie. Maar dan moet zo'n theater-eigenaar niet roepen dat de stadions helemaal vol zitten, want dat is onzin.
pi_201290901
quote:

Knettergek. Geen ander woord voor.

Ten eerste is het inhoudelijk pure bullshit. Dit kun je namelijk altijd zeggen, dan zouden we er nooit meer af kunnen en dat lijkt me toch behoorlijk in tegenspraak met wat je altijd beloofd hebt.

Ten tweede. Deze argumenten zijn niet nieuw ofzo hè. Hij heeft zelf afschaffing per 20 september aangekondigd. Dat de cijfers tegenvallen of weet ik het wat kan. Maar dit is niet nieuw. Dit was toen ook bekend. Dan ben je gewoon een wispelturige, onbetrouwbare prutser.
zie email 27 oktober
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:16:12 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201290905
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Confetti het volgende:

[..]
Wat een idioot is het toch ook. Ik lees ook dat hij zegt dat het niet wordt afgeschaft omdat mensen 'zich daardoor extra kwetsbaar zouden voelen in het OV'.

Ik blijf het zeggen: die man is een kwaadaardige vijand. Totaal ontspoord.
hij is gewoon een beetje dom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')