Dit snap ik niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Dan zijn ze ook zo slim om wel naar de horeca te gaan. Prima argument dus om vooral niet het verschil tussen avond/dag en nachthoreca te maken als je naar maatregelen kijkt.
Onzin.quote:
Denemarken is sowieso wel een mooi gidsland voor ons. Ook o.a. met hun immigratiebeleid. Al is dat een andere discussie.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat we ook 10% achterlopen op Denemarken qua vaccinatiegraad.
Zo kennen we jou weer iddquote:
Mensen die niet gevaccineerd zijn laten wel gewoon bezoek komen gaf jij aan. Ik geef daarop aan dat die mensen ook gewoon naar de horeca gaan als ze toch niet nadenken. M.a.w. de risico's dat er druk op de zorg komt door versoepelingen is in een bruin café dan net zo groot als in een club. Dus alles over een kam scheren kan prima.quote:
Het is klaar he.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo kennen we jou weer idd
Tijd voor versoepelingen en downgraden van de maatregelen.
En dus gewoon pech voor heel veel anderen die met andere kwalen in het ziekenhuis niet behandeld kunnen worden?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:49 schreef DonDruiper het volgende:
Als ze niet zo verstandig zijn is het hun eigen schuld dat ze op hun buik komen te liggen.
een angermanagementcursus misschien wat voor je?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als liepen we 10% voor. Al zaten we gelijk. Al was het 153,9%. Bloemschoen vindt niks een goed idee.
Wat is het alternatief dan? Maatregelen tot in de eeuwigheid vanwege wat koppige boomers, allochtonen en kerkgangers?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dus gewoon pech voor heel veel anderen die met andere kwalen in het ziekenhuis niet behandeld kunnen worden?
Nou poeh poeh.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Onzin.
We zijn/waren consequent één van de eerste landen die versoepelen. Met cijfers waaronder de meeste vergelijkbare landen niet eens zouden denken aan versoepelen.
Die logica snap ik niet. In een café waar iedereen aan een tafel zit en ivm een club nog enigszins op afstand is het besmettingsrisico echt vele malen kleiner dan in een slecht geventileerde nachtclub waar iedereen in elkaars nek aan het hijgen is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:59 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Mensen die niet gevaccineerd zijn laten wel gewoon bezoek komen gaf jij aan. Ik geef daarop aan dat die mensen ook gewoon naar de horeca gaan als ze toch niet nadenken. M.a.w. de risico's dat er druk op de zorg komt door versoepelingen is in een bruin café dan net zo groot als in een club. Dus alles over een kam scheren kan prima.
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.quote:Theater wil coronaregel negeren: alle bezoekers welkom
Een theater in Haarlem wil volgende week een volle zaal bij twee try-outs van cabaretier Theo Maassen. Theaters mogen vanwege de coronamaatregelen voor maximaal twee derde gevuld zijn, maar Theater De Liefde is uit frustratie over de coronaregels niet van plan zich daaraan te houden.
"Terwijl de voetbalstadions barstensvol zitten, er een megalomaan race-evenement praktisch naast de deur plaatsvindt, er van artiesten verwacht wordt dat ze voor niets komen opdagen en de politiek tot op dit moment geen enkel gehoor geeft aan een actie als 'Unmute Us', proberen wij braaf en lief de regels te volgen. We hebben daarom nu maar eens besloten een lange neus te trekken naar de voorschriften", zegt het bestuur. Voorzitter Mylou Frencken is wel bang voor een boete, maar wil het risico best lopen, zei ze op NPO Radio 1.
Volgens het theater staat Theo Maassen achter het besluit. Als mensen die al een kaartje hebben gekocht alsnog willen afzeggen, krijgen ze hun geld terug. Bezoekers moeten aan de deur wel een negatief testresultaat of een vaccinatiebewijs laten zien.
De economie draait als een tierelier. Als er één ding voorop staat is het dat Nederland altijd veel meer waarde toegekend heeft aan de economie dan menig ander land.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:01 schreef Red_85 het volgende:
Nog steeds niets te merken in complete industriën.
Ja, dat is precies het alternatief. Nou goed?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:01 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan? Maatregelen tot in de eeuwigheid vanwege wat koppige boomers, allochtonen en kerkgangers?
'perfectly calm man, I'm perfectly calm'quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
een angermanagementcursus misschien wat voor je?
Nee, als je het stiekem doet en het lekt uit, dan sta je er lekker op.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.
Het verschil is alleen dat de kans dat je als jongere in het zorgcircuit komt vele malen kleiner is dan als oudere. En, zoals ik al eerder betoogd heb, ben ik van mening dat we daar veel meer op moeten sturen. Een besmetting is pas een issue als hij/zij een bed bezet houdt in een ziekenhuis.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die logica snap ik niet. In een café waar iedereen aan een tafel zit en ivm een club nog enigszins op afstand is het besmettingsrisico echt vele malen kleiner dan in een slecht geventileerde nachtclub waar iedereen in elkaars nek aan het hijgen is.
En als die jongeren (gevaccineerd of niet) naar hun ouders gaan, zullen ze die ook gewoon besmetten. Dus het risico van een nachtclub is wel degelijk vele malen hoger dan van de gemiddelde kroeg.
Daar gaan we al. Stukje bij beetje krijgen we te horen dat de versoepelingen toch maar niet door gaan vrees ik.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:50 schreef Janneke141 het volgende:
De Jonge vindt het afschaffen van mondkapjes in treinen maar een slecht idee. Daar zitten we dus ook nog wel even aan vast.
Wat dan wel?quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat is precies het alternatief. Nou goed?
Omdat het niet het doel is om dat theater 2x vol te krijgen, maar om de regels zo te veranderen (of los te laten, liever gezegd) dat het theater gewoon weer altijd vol kan. Iets wat de betrokken ministers tot op heden stelselmatig weigeren voor de culturele sector.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:03 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap aan dit hele gebeuren: waarom moet je het zo nodig aan de grote klok hangen? Doe gewoon je ding, informeer mensen eventueel maar ga er niet allemaal media aandacht bij zoeken. Bijkomend voordeel is dan dat de kans dat er controle plaatsvindt en je een boete krijgt, minimaal is. Nu kun je er gif op innemen dat er volgende week een boa/handhaver/agent klaarstaat om te controleren en er verontwaardigde reacties vanuit allerlei kampen komen.
Tja, als je niet leest wat ik schrijf is het lastig discussiëren.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:05 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat de kans dat je als jongere in het zorgcircuit komt vele malen kleiner is dan als oudere.
Heb ik ook niet gezegd. Gelukkig is het helemaal niet zo zwart-wit als 'of iedereen zit op z'n stoel of niet'. Daar zitten nogal wat gradaties tussen. En dan is er bij een gemiddelde kroeg veel meer ruimte dan in een gemiddelde nachtclub.quote:Daar komt bij dat een goed bruin café niet veel beter geventileerd is als een nachtclub en daar zeker niet iedereen continue op een stoel zit.
Dat zag je toch van een kilometer aankomen? Eerst moeten we allemaal aan de TvT, op liefst zo veel mogelijk plaatsen. En dat noemen we dan vrijheid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:05 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Daar gaan we al. Stukje bij beetje krijgen we te horen dat de versoepelingen toch maar niet door gaan vrees ik.
Ik heb het niet over stiekem. Gewoon je ding doen. Hier was gisteren om de hoek een café dat een feest had, om wat voor reden dan ook. Daar was:quote:Op vrijdag 10 september 2021 12:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, als je het stiekem doet en het lekt uit, dan sta je er lekker op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |