Doe ik het ook niet.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet voor toegang in ieder geval. Als er concrete redenen zijn om aan te nemen dat ik mogelijk corona heb doe ik het wel.
Ik weet niet waar jouw regio is, maar ik weet al dat dit is gebeurd in Groningen en in Zwolle. En wie weet waar allemaal nog meerquote:Op donderdag 9 september 2021 22:02 schreef trein2000 het volgende:
Ach hier in de regio hebben ze een testlocatie opgebouwd, een miljoen op stukgeslagen en toen weer afgebroken.
Nee geen impact creëren op vaccinatiebewijzen. Dat moet je intact laten op 2.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar zou ik prima achter staan
De verdere impact is natuurlijk wel dat dit invloed heeft niet alleen op individuen maar ook op de vaccinatiebewijzen, gok ik zo maar
En als je daar dan in hebt staan dat je een derde prik hebt gehad, weet iedereen dat je een 'immuunkneusje' bent. Dat is een stuk medisch dossier/medisch inhoudelijke informatie
En onwenselijk om open en bloot te moeten delen
En wat doe je als zo iemand geen derde prik wil, intrekken van code of niet?
Benieuwd wat ze ermee gaan doen iig
Fascinerend
Ik doelde op Zwolle, wat niet echt deze regio is trouwens. Maar close enoughquote:Op donderdag 9 september 2021 22:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jouw regio is, maar ik weet al dat dit is gebeurd in Groningen en in Zwolle. En wie weet waar allemaal nog meer![]()
![]()
Oh ik ben echt met je eens hoor. Maar dat haalt wel de grond verder weg onder vaccinatiebewijzen en op grond daarvan vrij kunnen reizenquote:Op donderdag 9 september 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee geen impact creëren op vaccinatiebewijzen. Dat moet je intact laten op 2.
Die kan je prima weglaten in de API.
Ik denk dat Immuungecompromitteerde prima in beeld zijn, en die kun je dus zeer gericht benaderen via artsen.
Vind je een leuk woord hè?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee geen impact creëren op vaccinatiebewijzen. Dat moet je intact laten op 2.
Die kan je prima weglaten in de API.
Ik denk dat Immuungecompromitteerde prima in beeld zijn, en die kun je dus zeer gericht benaderen via artsen.
Ze kunnen dat nu ook al, die groep is behoorlijk beperkt natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ik ben echt met je eens hoor. Maar dat haalt wel de grond verder weg onder vaccinatiebewijzen en op grond daarvan vrij kunnen reizen
Want immuungecompromitteerd en twee prikken ipv één in je mik betekent mogelijk weinig tot geen bescherming. En dus meer risico voor anderen
Als je ontslagen wordt omdat je je niet hebt laten vaccineren, zou het UWV dan vinden dat je verwijtbaar werkloos bent?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind je een leuk woord hè?
Ik maak me vooral zorgen over de kant die 't op gaat bij bedrijven. Horeca e.d. kun je nog voor kiezen daar niets mee te doen, hoe klote het ook zou zijn. Maar niet op je werk welkom zijn of ontslagen worden omdat je niet gevaccineerd bent zou ik echt veel te ver vinden gaan
Kloptquote:Op donderdag 9 september 2021 22:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze kunnen dat nu ook al, die groep is behoorlijk beperkt natuurlijk.
Zou je dan prikdiensten moeten doen?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je ontslagen wordt omdat je je niet hebt laten vaccineren, zou het UWV dan vinden dat je verwijtbaar werkloos bent?
Zelfs dan laat ik me niet testen, maar meld ik me gewoon ziek van werk en wacht ik 2, 3, 5, 10 dagen tot ik weer beter ben, net als met griep.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet voor toegang in ieder geval. Als er concrete redenen zijn om aan te nemen dat ik mogelijk corona heb doe ik het wel.
Ben ik helemaal met je eens. Vaccinatie mag nooit een grond worden voor weigering op de werkvloer, en die vaccinatiegegevens mogen ook niet op straat (lees in het personeelsdossier) belanden.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vind je een leuk woord hè?
Ik maak me vooral zorgen over de kant die 't op gaat bij bedrijven. Horeca e.d. kun je nog voor kiezen daar niets mee te doen, hoe klote het ook zou zijn. Maar niet op je werk welkom zijn of ontslagen worden omdat je niet gevaccineerd bent zou ik echt veel te ver vinden gaan
Dat is wel een goeie ja.. Als ik bij het UWV kijk zie ik:quote:Op donderdag 9 september 2021 22:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je ontslagen wordt omdat je je niet hebt laten vaccineren, zou het UWV dan vinden dat je verwijtbaar werkloos bent?
Ik heb zo'n vermoeden dat er best geprobeerd zal worden te zeggen dat je eigen schuld is.quote:niet door eigen schuld werkloos bent geworden. Als u zelf ontslag neemt, heeft u alleen in uitzonderingssituaties recht op een WW-uitkering.
Zolang ze niet de "risico" groepen van de huisartsen gebruiken van met de vaccinatie, toen bleek die groep ineens erg veel te groot.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
De risicogroepen die er nu nog zijn zijn sowieso beperkt. En in beeld
Maar ligt nogal gevoelig
Ja, prikdiensten op de Wallen. Komt helemaal goed.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou je dan prikdiensten moeten doen?
Je kan niet zomaar iemand ontslaan zonder dossier natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel een goeie ja.. Als ik bij het UWV kijk zie ik:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat er best geprobeerd zal worden te zeggen dat je eigen schuld is.
Vaccinatie of niet voor horeca toegang is ook bs.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben ik helemaal met je eens. Vaccinatie mag nooit een grond worden voor weigering op de werkvloer, en die vaccinatiegegevens mogen ook niet op straat (lees in het personeelsdossier) belanden.
Nog niet zeker is dat het voor iedereen gaat gelden.... Er is nog geen nieuws over vermeld.quote:Op donderdag 9 september 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is nu toch aan de EMA gevraagd of die voor iedereen moet gaan gelden?
Op dit moment is dat inderdaad zo. Laten we hopen dat dat zo blijft. Je merkt nu al dat werkgeversbonden hier graag wat wijzigingen in aanbrengen.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar iemand ontslaan zonder dossier natuurlijk.
Je kan natuurlijk wel iemand z'n contract niet verlengen, maar dan heb je gewoon recht op WW, als je tenminste aan de minimum aantal weken voldaan hebt.
Het is natuurlijk vrij makkelijk te regelen allemaal, dat is het probleem. Je had vorige maand oid geloof ik dat verhaal van die kerel die ontslagen was omdat hij op kantoor was terwijl hij corona had, bij Dupont geloof ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar iemand ontslaan zonder dossier natuurlijk.
Je kan natuurlijk wel iemand z'n contract niet verlengen, maar dan heb je gewoon recht op WW, als je tenminste aan de minimum aantal weken voldaan hebt.
Als mijn werkgever mij zou willen ontslaan, en dat zou zijn vanwege het feit dat ik me niet heb laten vaccinerenquote:Op donderdag 9 september 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Op dit moment is dat inderdaad zo. Laten we hopen dat dat zo blijft. Je merkt nu al dat werkgeversbonden hier graag wat wijzigingen in aanbrengen.
Ik ben ook best een leuk mensquote:Op donderdag 9 september 2021 22:26 schreef KingShark het volgende:
Ik ken een Janneke leuk mens, beetje raar om een Janneke zo, oh zo serieus zie doen, sorrie Janneke
Ja dat klopt. maar daar speelde natuurlijk wel mee dat hij bewust meerdere dagen naar zijn werk was gekomen met hevige corona gerelateerde klachten, en pas na zeer ernstig aandringen (want het was toch geen corona) van zijn collega's en chef uiteindelijk thuis was gebleven om zich te laten testen, toen bleek hij positief.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij makkelijk te regelen allemaal, dat is het probleem. Je had vorige maand oid geloof ik dat verhaal van die kerel die ontslagen was omdat hij op kantoor was terwijl hij corona had, bij Dupont geloof ik.
Uiteindelijk werd er gezegd dat het terecht was dat hij ontslagen was omdat de werkrelatie verpest was. Dat is natuurlijk niet echt hard te maken en gaat gegarandeerd hier ook gebruikt worden.
goed zo, chapeau.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben ook best een leuk mens
Oh zeker, maar ik triggerde vooral op het stuk waar gezegd werd dat de werkrelatie verpest was en hij daarom geen recht had op een substantiële vergoeding. Dat vond ik best heftig.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat klopt. maar daar speelde natuurlijk wel mee dat hij bewust meerdere dagen naar zijn werk was gekomen met hevige corona gerelateerde klachten, en pas na zeer ernstig aandringen (want het was toch geen corona) van zijn collega's en chef uiteindelijk thuis was gebleven om zich te laten testen, toen bleek hij positief.
Wel een transitievergoeding. Niet de extra geeiste extra vergoedingquote:Op donderdag 9 september 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh zeker, maar ik triggerde vooral op het stuk waar gezegd werd dat de werkrelatie verpest was en hij daarom geen recht had op een substantiële vergoeding. Dat vond ik best heftig.
Bron : https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2021:7670quote:De beslissing
De kantonrechter:
ontbindt de tussen partijen bestaande arbeidsovereenkomst met ingang van 1 oktober 2021;
veroordeelt DuPont tot betaling aan [verweerder] van een bedrag van ¤ 23.311,68 aan transitievergoeding;
Ik zat dit stukje zo te lezen en ik vind het best wel schrikbarend eigenlijk. Vooral deze zin: "Voor de meerderheid van Nederlanders betekent dat meer vrijheid: mocht de maatregel ingaan dan wordt waarschijnlijk de anderhalvemetermaatregel losgelaten in horecagelegenheden."quote:
Sowieso Dupont.. staat goede, op waarheid gebaseerde thriller/drama op Netflix met Dupont in een negatieve hoofdrol. Dark Waters, aanrader!quote:Op donderdag 9 september 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is natuurlijk vrij makkelijk te regelen allemaal, dat is het probleem. Je had vorige maand oid geloof ik dat verhaal van die kerel die ontslagen was omdat hij op kantoor was terwijl hij corona had, bij Dupont geloof ik.
Uiteindelijk werd er gezegd dat het terecht was dat hij ontslagen was omdat de werkrelatie verpest was. Dat is natuurlijk niet echt hard te maken en gaat gegarandeerd hier ook gebruikt worden.
Even de uitspraak doorgelezen. Dit was (deel van) het oordeel:quote:Op donderdag 9 september 2021 22:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel een transitievergoeding. Niet de extra geeiste extra vergoeding
[..]
Bron : https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBROT:2021:7670
Dit lees ik als: Het was onhandig van de medewerker, maar niet voldoende om ontslagen te worden. Maargoed, daarna staat dit in de uitspraak:quote:Niet geoordeeld kan echter worden dat dit verwijtbaar handelen of nalaten van [verweerder] dusdanig is dat van DuPont in redelijkheid niet gevergd kan worden dat zij de arbeidsovereenkomst laat voortduren. Gelet op de coronapandemie is het zeker onverantwoord geweest van [verweerder] om te gaan werken terwijl hij verkoudheidsklachten had. De maatregel van ontslag is echter een uiterst middel. Het enkele feit dat [verweerder] met verkoudheidsklachten naar het werk is gegaan op 15 maart 2021 en niet naar huis is gegaan vindt de kantonrechter, ondanks het feit dat we midden in een pandemie zitten, onvoldoende voor de conclusie dat van DuPont daarom in redelijkheid niet verlangd kan worden om de arbeidsovereenkomst te laten voortduren. Daarbij weegt mee dat [verweerder] zich de volgende dag op 16 maart 2021 wel heeft ziekgemeld en zich bij de GGD heeft laten testen op het coronavirus, zodat hij de gedragsregels uiteindelijk wel heeft nageleefd. Ook weegt mee dat [verweerder] een solistische functie had waarbij hij weinig contact had met andere collega’s en daardoor niet veel collega’s heeft blootgesteld aan een mogelijke coronabesmetting. Voorts weegt mee dat op [naam 5] na – waarvan ook niet met zekerheid is vast te stellen dat hij door [verweerder] is besmet – niemand anders binnen het bedrijf door de aanwezigheid van [verweerder] besmet is geraakt met het coronavirus, zodat de gevolgen van het handelen van [verweerder] voor DuPont niet groot zijn geweest.
Het stukje 'verstoorde arbeidsverhouding' kun je natuurlijk donder op tegen zeggen dat 't 'gebruikt' gaat worden.quote:Subsidiair heeft DuPont verzocht de arbeidsovereenkomst te ontbinden op de grond dat de arbeidsverhouding zodanig is verstoord, veroorzaakt door het verwijtbaar handelen of nalaten van [verweerder], dat van DuPont niet kan worden gevergd deze te laten voortduren (g-grond)5. DuPont heeft hieraan ten grondslag gelegd dat het niet opvolgen van de gedragsregels door [verweerder] ertoe heeft geleid dat de arbeidsverhouding is verstoord en herstel niet meer tot de mogelijkheden behoort. Het vertrouwen in [verweerder] was al beschadigd voor het incident op 15 maart 2021 en door het incident op 15 maart 2021 is het vertrouwen onherstelbaar beschadigd geraakt. [verweerder] heeft betwist dat sprake is van een verstoorde arbeidsverhouding.
Persoonlijk zou ik niet voor een bedrijf willen werken waar vaccinatieplicht gaat gelden, gelukkig is bij ons daar geen sprake van, ze vragen wel of iedereen het aub zou willen doen, nog los van het feit dat ik gewoon gevaccineerd ben.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even de uitspraak doorgelezen. Dit was (deel van) het oordeel:
[..]
Dit lees ik als: Het was onhandig van de medewerker, maar niet voldoende om ontslagen te worden. Maargoed, daarna staat dit in de uitspraak:
[..]
Het stukje 'verstoorde arbeidsverhouding' kun je natuurlijk donder op tegen zeggen dat 't 'gebruikt' gaat worden.
Ik zit er een beetje hetzelfde in. Niet zozeer vanwege de vaccinatie, maar meer omdat het bedrijf van mening is zo diep in je privéleven in te grijpen terwijl dat ze niets aan gaat. Op het moment dat ze dat doen, waar stopt het dan?quote:Op donderdag 9 september 2021 22:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik niet voor een bedrijf willen werken waar vaccinatieplicht gaat gelden, gelukkig is bij ons daar geen sprake van, ze vragen wel of iedereen het aub zou willen doen, nog los van het feit dat ik gewoon gevaccineerd ben.
Onder mijn directe collega's heb ik nog geen indicaties kunnen ontdekken dat ze niet gevaccineerd zijn, die hebben veelal puber of jonge kinderen, en daar is het sowieso een hot item vanwege de scholen.
Ik ook hoor, maar bij de socialcalls komt het soms links of rechts toch ergens uit de hoek.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit er een beetje hetzelfde in. Niet zozeer vanwege de vaccinatie, maar meer omdat het bedrijf van mening is zo diep in je privéleven in te grijpen terwijl dat ze niets aan gaat. Op het moment dat ze dat doen, waar stopt het dan?
Om eerlijk te zijn, het gesprek over vaccinatie vermijd ik met collega's juist zoveel mogelijk
Vind dat minder erg dan de recente verleningen van de corona / toegangsbewijzen wetquote:Op donderdag 9 september 2021 23:22 schreef chratnox het volgende:
Hadden we deze al meegekregen? Verlengen van de wet voor de coronamelder tot januari 2022:
https://www.tweedekamer.n(...)15239&did=2021D32669
Ik zeg altijd gewoon ja, maar eigenlijk moet ik gewoon vervelend gaan doen en zeggen van gaat jullie geen donder aan.quote:Op donderdag 9 september 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zit er een beetje hetzelfde in. Niet zozeer vanwege de vaccinatie, maar meer omdat het bedrijf van mening is zo diep in je privéleven in te grijpen terwijl dat ze niets aan gaat. Op het moment dat ze dat doen, waar stopt het dan?
Om eerlijk te zijn, het gesprek over vaccinatie vermijd ik met collega's juist zoveel mogelijk
Is echt super-standaard hoor. Als zo'n zaak bij de rechter ligt kun je er donder op zeggen dat de verhoudingen verziekt zijn. Daar is niemand bij gebaat. Zeker als er in de zaak zelf ook nog de nodige harde woorden zijn gevallen (wat ik ook in de uitspraak lees).quote:Op donderdag 9 september 2021 22:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Even de uitspraak doorgelezen. Dit was (deel van) het oordeel:
[..]
Dit lees ik als: Het was onhandig van de medewerker, maar niet voldoende om ontslagen te worden. Maargoed, daarna staat dit in de uitspraak:
[..]
Het stukje 'verstoorde arbeidsverhouding' kun je natuurlijk donder op tegen zeggen dat 't 'gebruikt' gaat worden.
Nou ja in sommige gevallen snap ik het best. Maar dat zijn echt de uitzonderingen. Bijvoorbeeld op de corona-afdeling in het ziekenhuis of in de zorg voor de allerkwetsbaarsten. Dan wil je het gewoon weten denk ik.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zeg altijd gewoon ja, maar eigenlijk moet ik gewoon vervelend gaan doen en zeggen van gaat jullie geen donder aan.
En eens hoor dat ze zo diep in iemand privé leven gaan. Zwaar oneens met de gang van zaken hier en daar. Nee het is ook gewoon dystopisch, je zou er niet eens over moeten discussiëren. Bovendien, wat is het probleem als iemand niet gevaccineerd is? Hij kan geen collega's besmetten die wel gevaccineerd zijn. Het argument heeft puur betrekking op de zorgbelasting, niet het individu of het bedrijf zelf. Wat denkt het bedrijf in godsnaam dat ze daar denken over te mogen beslissen? Het is echt propaganda waarin ze meegaan.
Ja natuurlijk, even met uitzondering van de uitzonderingen bedoelde ik. Ik zat te denken aan een kantoorbaantje of stratenmaker, whatever. Voor corona afdeling is het logisch natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in sommige gevallen snap ik het best. Maar dat zijn echt de uitzonderingen. Bijvoorbeeld op de corona-afdeling in het ziekenhuis of in de zorg voor de allerkwetsbaarsten. Dan wil je het gewoon weten denk ik.
Natuurlijk snap ik ook de argumenten tegen.
Maar voor Dupont of weet ik wat meer wie zie ik het ook niet zitten en ik denk ook niet dat we zo ver moeten gaan. De werkgever gaat niet over het lijf van zijn werknemer, das war einmal.
Mee eens! Dit druist echt tegen mensenrecht om wilsbeschikking van mens zelf en zeker mogen mensen zelf beslissen of ze aan werkgever kenbaar maken of ze wel/niet gevaccineerd zijn.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind het maar echt bizar wat ik hier allemaal lees en wat werkgevers denken te mogen.
Als ik de uitspraak lees, is er ook sprake van overtreding van protocollen, en dat zijn dingen die je ook niet echt kunt gebruiken in een chemische fabriek natuurlijk.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar voor Dupont of weet ik wat meer wie zie ik het ook niet zitten en ik denk ook niet dat we zo ver moeten gaan. De werkgever gaat niet over het lijf van zijn werknemer, das war einmal.
Een kans van 0.01% sja.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:41 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.telegraph.co.(...)risk-vaccines-covid/
Natuurlijk, want welke jongere dacht het in godsnaam voor zichzelf te doen? Niemand. Voor vrijheid en the greater good.
Ik ben Moderned, erg blij meequote:Op donderdag 9 september 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
EMA ook, specifiek voor Pfizer: https://www.ema.europa.eu(...)19-vaccine-comirnaty
[..]
[..]
Idem hier.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben Moderned, erg blij mee
Uiteraard. Gewoon terecht hoor. Ik dacht dat het meer ging om verplicht vaccineren en dergelijke.quote:Op donderdag 9 september 2021 23:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik de uitspraak lees, is er ook sprake van overtreding van protocollen, en dat zijn dingen die je ook niet echt kunt gebruiken in een chemische fabriek natuurlijk.
Natuurlijk gaat een werkgever niet over je lijf, maar als je een paar keer verzocht is om naar huis te gaan en te gaan testen en je doet dat niet, sja.
Verder moeten we er absoluut voor blijven waken dat medische gegevens uit handen blijven van werkgevers
quote:Op donderdag 9 september 2021 20:43 schreef Janneke141 het volgende:
[ afbeelding ]
Doordeweekse ochtend op het station van een provinciestad. Maar een beetje dorpsbraderie mag echt niet hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |