abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201288623
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar volgens de goede vrienden van de Gezondheidsraad is dit geen dwang hoor. :')
Of een uitvloeisel van een eigen keuze...

Riiiiight :') :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201288625
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:15 schreef quirina het volgende:
Ja straks spuit t bloed uit onze ogen.
Oh nee dat was een ander virus.
Ebola is dodelijker, dan sterft het uit, Dit virus heeft een paar lelijke eigenschappen, zoals een incubatie tijd van 2 weken, dat maakt mensen zoals ik gek,
pi_201288640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd of ze bij dezelfde aanpak blijven in Australië
Werkt goed hoor, die respressionele lockdown :')
Meer soldaten door de straten, nu!
1947-2016
pi_201288647
pi_201288682
Denemarken: goed bezig (y)

Dat maar meer politici het maar snel mogen in gaan zien dat het de meest verstandige keuze is.
1947-2016
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:25:11 #130
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201288688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:21 schreef KingShark het volgende:

[..]
Ebola is dodelijker, dan sterft het uit, Dit virus heeft een paar lelijke eigenschappen, zoals een incubatie tijd van 2 weken, dat maakt mensen zoals ik gek,
hoe hoog zou de vaccinatiegraad zijn geweest bij ebola?
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:25:40 #131
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201288696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:24 schreef Red_85 het volgende:
Denemarken: goed bezig (y)

Dat maar meer politici het maar snel mogen in gaan zien dat het de meest verstandige keuze is.
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraad
pi_201288726
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
En die is voor een deel zo hoog gekomen, omdat ze daar de afgelopen twee maanden met Coronatoegangsbewijzen hebben gewerkt.
pi_201288735
quote:

[..]
Ze zitten daar op 83 procent vaccinatiegraad, dat is hier bijna net zo hoog. Bij de kwetsbaren nog een stuk hoger.

Dus Nederland kan gewoon hetzelfde doen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_201288739
quote:

[..]
aanname?
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:34:03 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201288780
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:30 schreef aTypisch het volgende:

[..]
aanname?
nee ze geven dat als reden op
pi_201288781
quote:

[..]
hoe hoog zou de vaccinatiegraad zijn geweest bij ebola?
Ebola is sneller en dodelijker, daarom verspreid het zich langzaam, mense die besmet zijn gaan dood, Covid-19 heeft een hele snelle versprijding en is niet dodelijk voor iedereen, maar je wordt er wel doodziek van, het is een verkoudheidsvirus, maar het is een nieuwe, en daar kan je lichaam niet mee omgaan, je afweersysteem slaat op hol.

hoofdpijn, geen adem kunnen halen, een longonsteking, dit is waarom de hele wereld plat ligt
pi_201288789
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
nee ze geven dat als reden op
ah ja
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:37:54 #138
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201288810
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:34 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ah ja
dan is het niet goed?
pi_201288835
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 08:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.
Je kent het verschil tussen een stereotype / meest voorkomende /modale leeftijd / gemiddelde leeftijd en de grote hoop met alle observaties?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 10 september 2021 @ 09:53:46 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201288978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:29 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
En die is voor een deel zo hoog gekomen, omdat ze daar de afgelopen twee maanden met Coronatoegangsbewijzen hebben gewerkt.
Dat was ook ons plan, alleen had Hugo eind juni bedacht dat je jongeren wel een uur na hun prik al de nachtclub in kon sturen.

Ja er zal ook gefraudeerd zijn aan de deur, maar het systeem klopte in de basis natuurlijk al niet. Resultaat was wel een flinke besmettingsexplosie, beleidsbepalers in een angststuip en wie weet een boel jongeren die daarna alsnog van de vaccinatie hebben afgezien omdat het ze toch geen 'beloning' meer opleverde.

Wat er had moeten gebeuren was - tijdelijk - in de zomerperiode met de coronacheck werken voor festivals en grotere evenementen, nachtclubs en discotheken, met inachtneming van 14 dagen incubatie na je volledige vaccinatie. Nu is het volstrekt verkeerd aangepakt en is daarna vanuit angst het complete festivalseizoen om zeep gegaan, waarbij ook kleinere, lokale evenementen als colleteral damage de dupe zijn geworden.

[ Bericht 18% gewijzigd door WheeledWarrior op 10-09-2021 10:04:35 ]
pi_201289052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 09:15 schreef KingShark het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit gelezen, maar dit virus is ' airborn' , die aerosolen zijn zo klein als sigaretten rook, je ruikt op tien meter afstand een peuk/rook, zo klein, mondkapjes af, we hebben een horror virus.
Zo is ieder virus.

Wilt niet zeggen dat je lichaam een beetje sigaretten rook niet kan oplossen noch een beetje corona virus....

Dit soort berichten... Dat mag je bij de ebola houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201289059
Zo te lezen is vandaag de angst campagne van de ziekenhuizen voor een mogelijke griepgolf begonnen :7
pi_201289062
'Ziekenhuizen vrezen griepgolf door maatregelen'

quote:
Ziekenhuizen maken zich zorgen over een griepgolf deze winter, schrijft het AD. Door alle coronamaatregelen was er afgelopen jaar nauwelijks influenza met als gevolg dat meer mensen vatbaar zijn voor een hevige griep. Toen corona in maart 2020 kwam, vertrok de griep. Afgelopen winter is een handvol officiële gevallen van influenza gemeld, terwijl dat er normaliter honderden zijn.

Veel ziekenhuizen vrezen dat de griep deze winter als een boemerang terugkomt, omdat de immuniteit van veel mensen naar beneden is gegaan.

"Zou de afstand die wij nu van elkaar nemen, influenza remmen? Of zou het feit dat wij al ruim anderhalf jaar afstand nemen van elkaar, zorgen dat ons immuunsysteem juist zwakker is geworden en influenza meer kans heeft?", vraagt Yvonne van der Weele, woordvoerder van het Admiraal de Ruyterziekenhuis in Goes, zich af.

https://www.omroepbrabant(...)or-coronamaatregelen
Toch maar weer kiezen voor groepsimmuniteit?
pi_201289070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:01 schreef Anton91 het volgende:
Zo te lezen is vandaag de angst campagne van de ziekenhuizen voor een mogelijke griepgolf begonnen :7
Dacht dat griep niet meer bestond joh, uitgeroeid.
pi_201289077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dankzij de maatregelen is er inderdaad weinig griep geweest de afgelopen 18 maanden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201289083
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zo is ieder virus.

Wilt niet zeggen dat je lichaam een beetje sigaretten rook niet kan oplossen noch een beetje corona virus....

Dit soort berichten... Dat mag je bij de ebola houden.
Nee dat 'airborn aerosolen'verhaal, schift mijn denken.
pi_201289086
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit... Tjah eeuwige dans met virus.
pi_201289100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dankzij de maatregelen is er inderdaad weinig griep geweest de afgelopen 18 maanden.
De heilige maatregelen.

Denk dat er ook behoorlijke interactie is tussen virussen...

Maar het is toch compleet weg?
pi_201289110
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
De heilige maatregelen.

Denk dat er ook behoorlijke interactie is tussen virussen...

Maar het is toch compleet weg?
Geen idee..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201289127
Jongens/Dames ik ben opgegroeid in ziekenhuizen vanwege ernstige longaandoeningen, ik zat op een buitenschool, in de natuur in een klasje.

Ik weet hoe het is om meerdere longonstekingen te hebben, geloof mij maar, het is niet een leuke manier om dood te gaan.
pi_201289140
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 10:12:15 #152
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201289207
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔

Immuniteit is naar beneden gegaan voor de griep zegt dit artikel. Hmmm oke.

Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar? Voor zover mij bekend is dat ook waarom griepvaccins meestal rond de, wat was het, 60% immuniteit bieden?
Dus stel dat wij nu de griep een jaar geskipt zouden hebben vanwege covid, in hoeverre boeit dat dan uberhaupt, aangezien elk jaar een andere mutatie vd griep sowieso de kop opsteekt?

En betreft mindere immuniteit? Voor zover mij bekend werkt je immuunsysteem naargelang je algemene gezondheid, niet naargelang het feit dat je de griep een jaar niet gehad hebt, toch?
Indien je dus niet stokoud bent, gezond leeft, niet viesdik, met een goed eet/beweegpatroon in je leven, dan zal je écht niet in het ziekenhuis belanden vanwege de griep.
Of zie ik dit verkeerd?
pi_201289217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Groepsimmuniteit... Tjah eeuwige dans met virus.
Kortom dit gaat nog jaren duren want er is altijd wel een virus of een variantje.
pi_201289223
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔

Immuniteit is naar beneden gegaan voor de griep zegt dit artikel. Hmmm oke.

Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar? Voor zover mij bekend is dat ook waarom griepvaccins meestal rond de, wat was het, 60% immuniteit bieden?
Dus stel dat wij nu de griep een jaar geskipt zouden hebben vanwege covid, in hoeverre boeit dat dan uberhaupt, aangezien elk jaar een andere mutatie vd griep sowieso de kop opsteekt?

En betreft mindere immuniteit? Voor zover mij bekend werkt je immuunsysteem naargelang je algemene gezondheid, niet naargelang het feit dat je de griep een jaar niet gehad hebt, toch?
Indien je dus niet stokoud bent, gezond leeft, niet viesdik, met een goed eet/beweegpatroon in je leven, dan zal je écht niet in het ziekenhuis belanden vanwege de griep.
Of zie ik dit verkeerd?
Dat een virus muteert betekent natuurlijk niet dat bestaande immuniteit opeens volledig ineffectief is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201289229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 10:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.
Die lage R0... Ja kweet niet. Er is geen wereld hier zonder influenza antistoffen he. Dat is een theoretisch idee.

Als je ziet wat westerse ziektes met indianen deed.. Lijkt mij dat je influenza enigszins onderschat.

Laat staan wat de Spaanse griep deed. Binnen 2 jaar de hele wereld rond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')