Bron?quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar volgens de goede vrienden van de Gezondheidsraad is dit geen dwang hoor.
Heeft de gezondheidsraad dat gezegd ja? Dan wil ik dat even zwart op wit zienquote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dat snap ik als je je tunnelvisie gericht houdt op "de dikke man van 50" die als enige is overleden aan covid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:00 schreef ludovico het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rleed-aan-corona-doe
Ik had een standbeeld verwacht van een dikke man van 50.
Minister zegt ook totaal niks tegen gevalletjes die de grens over gaan. Dusseh, zegt misschien wat over wat ze okay vinden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Heb jij die?quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat snap ik als je je tunnelvisie gericht houdt op "de dikke man van 50" die als enige is overleden aan covid.
Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb jij die?
Het is wel de stereotype, en de werkelijke Jan Modaal was oud, met onderliggend lijden.
Tuuriljk joh. Dat is ook echt geclaimd ooit door...o wacht, niemand.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:12 schreef DonDruiper het volgende:
Huh.. er sterven toch alleen maar jonge gezonde 30ers die altijd hebben gesport aan covid?
Oh niet?quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuuriljk joh. Dat is ook echt geclaimd ooit door...o wacht, niemand.
Ook, is net iets anders dan alleen maar.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh niet?
Dat soort berichten heb ik vaak gelezen.
Dan zal ik me wel vergissen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531quote:Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) blijft prikbussen en persoonlijke gesprekken inzetten om mensen over te halen zich te laten vaccineren tegen COVID-19, hoewel de opkomst al weken niet meer stijgt. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie tegen NU.nl. "De twijfelaars volgen langzamer."
Iets meer dan 77 procent van de volwassen Nederlanders is volledig gevaccineerd tegen COVID-19. 85 procent heeft een eerste prik gehad. Maar de vaccinatieopkomst stijgt al weken niet meer.
Volgens VWS komt dat doordat de groep mensen die meteen enthousiast waren over een coronaprik inmiddels grotendeels is gevaccineerd.
"De meest gemotiveerden gaan natuurlijk het eerst. De twijfelaars volgen langzamer. Dan heb je ook nog de mensen met principiële bezwaren", aldus een woordvoerder.
Het ministerie wijkt dan ook niet af van zijn aanpak. "De algemene campagnes komen er weer aan. Maar voor een groot deel blijven we inzetten op maatwerk. We moeten de wijken in blijven gaan, naast het verspreiden van informatiefilmpjes, flyers en voorlichting."
"Zo'n 90 procent van de mensen die nu met COVID-19 in het ziekenhuis belanden, is niet gevaccineerd", licht de VWS- woordvoerder dat besluit toe. "Als de twee miljoen mensen die nog niet zijn gevaccineerd in het ziekenhuis belanden, krijgen we weer een nieuwe piek."
standbeeld sowieso overdreven maar we zijn hier een beetje doorgeslagen in het gedenken, herdenken en stille tochtenquote:Op vrijdag 10 september 2021 08:00 schreef ludovico het volgende:
Dat pastte door de hoge metaalprijs niet in het budget.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:00 schreef ludovico het volgende:
Dan heb je wat dingen gemist in de media. Kan gebeurenquote:Op vrijdag 10 september 2021 08:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuuriljk joh. Dat is ook echt geclaimd ooit door...o wacht, niemand.
Big if aan het eind maar de rest vind ik eigenlijk wel prima. Twijfelaars haal je, mijns inziens, over door goed te informeren, gesprekken aan te gaan, niet door te zeggen dat ze dan niet naar de rommelmarkt mogen. Die bussen zijn een van de betere dingen die ze gebruiken denk ik.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:36 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)cid=msedgdhp&pc=U531
Bron: NOS.nlquote:Laatste coronamaatregelen in Denemarken voorbij
In Denemarken gelden vanaf vandaag geen coronamaatregelen meer. Dat betekent dat het coronabewijs, waarmee kan worden aangetoond of iemand gevaccineerd, negatief getest of hersteld is van corona, nergens meer getoond hoeft te worden. Het coronavirus wordt door de Deense autoriteiten niet langer aangemerkt als virus dat gevaarlijk is voor de samenleving.
Eerder werden de mondkapjesplicht en andere coronamaatregelen al afgeschaft in Denemarken. Begin deze maand kon het nachtleven weer open gaan, in eerste instantie nog wel met een coronapas.
Volgens het Deense ministerie van Volksgezondheid zijn de versoepelingen mogelijk dankzij de hoge vaccinatiegraad. Meer dan 83 procent van de Denen van 12 jaar en ouder is volledig gevaccineerd tegen het coronavirus. Mensen die Denemarken in willen hebben nog wel te maken met beperkingen. Bovendien hebben de autoriteiten gewaarschuwd nieuwe maatregelen snel in te voeren, als dat nodig is.
we moeten ons wapenen, ook in Australie gaat dit virus gewoon woekeren, ik heb geen glazen bol, maar ik kan denken in scenarios, en het ziet er slecht uit.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd of ze bij dezelfde aanpak blijven in Australië
Kunnen ze daar nog verder maatregelen invoeren dan? Als je op het niveau zit dat je nog maar maximaal 6 pils in huis mag hebben (wat ook gecontroleerd wordt) dan raakt mijn inspiratie voor nog strengere maatregelen wel een beetje op eigenlijk. Kan ook aan mij liggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Of een uitvloeisel van een eigen keuze...quote:Op vrijdag 10 september 2021 01:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ebola is dodelijker, dan sterft het uit, Dit virus heeft een paar lelijke eigenschappen, zoals een incubatie tijd van 2 weken, dat maakt mensen zoals ik gek,quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:15 schreef quirina het volgende:
Ja straks spuit t bloed uit onze ogen.
Oh nee dat was een ander virus.
Werkt goed hoor, die respressionele lockdownquote:Op vrijdag 10 september 2021 09:10 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
hoe hoog zou de vaccinatiegraad zijn geweest bij ebola?quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:21 schreef KingShark het volgende:
[..]
Ebola is dodelijker, dan sterft het uit, Dit virus heeft een paar lelijke eigenschappen, zoals een incubatie tijd van 2 weken, dat maakt mensen zoals ik gek,
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraadquote:Op vrijdag 10 september 2021 09:24 schreef Red_85 het volgende:
Denemarken: goed bezig
Dat maar meer politici het maar snel mogen in gaan zien dat het de meest verstandige keuze is.
En die is voor een deel zo hoog gekomen, omdat ze daar de afgelopen twee maanden met Coronatoegangsbewijzen hebben gewerkt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat kan ook alleen maar door de hoge vaccinatiegraad
Ze zitten daar op 83 procent vaccinatiegraad, dat is hier bijna net zo hoog. Bij de kwetsbaren nog een stuk hoger.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
aanname?quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ebola is sneller en dodelijker, daarom verspreid het zich langzaam, mense die besmet zijn gaan dood, Covid-19 heeft een hele snelle versprijding en is niet dodelijk voor iedereen, maar je wordt er wel doodziek van, het is een verkoudheidsvirus, maar het is een nieuwe, en daar kan je lichaam niet mee omgaan, je afweersysteem slaat op hol.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe hoog zou de vaccinatiegraad zijn geweest bij ebola?
Je kent het verschil tussen een stereotype / meest voorkomende /modale leeftijd / gemiddelde leeftijd en de grote hoop met alle observaties?quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedankt voor het onderstrepen van mijn punt.
Dat was ook ons plan, alleen had Hugo eind juni bedacht dat je jongeren wel een uur na hun prik al de nachtclub in kon sturen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:29 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
En die is voor een deel zo hoog gekomen, omdat ze daar de afgelopen twee maanden met Coronatoegangsbewijzen hebben gewerkt.
Zo is ieder virus.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:15 schreef KingShark het volgende:
Ik heb het eigenlijk nooit gelezen, maar dit virus is ' airborn' , die aerosolen zijn zo klein als sigaretten rook, je ruikt op tien meter afstand een peuk/rook, zo klein, mondkapjes af, we hebben een horror virus.
Toch maar weer kiezen voor groepsimmuniteit?quote:Ziekenhuizen maken zich zorgen over een griepgolf deze winter, schrijft het AD. Door alle coronamaatregelen was er afgelopen jaar nauwelijks influenza met als gevolg dat meer mensen vatbaar zijn voor een hevige griep. Toen corona in maart 2020 kwam, vertrok de griep. Afgelopen winter is een handvol officiële gevallen van influenza gemeld, terwijl dat er normaliter honderden zijn.
Veel ziekenhuizen vrezen dat de griep deze winter als een boemerang terugkomt, omdat de immuniteit van veel mensen naar beneden is gegaan.
"Zou de afstand die wij nu van elkaar nemen, influenza remmen? Of zou het feit dat wij al ruim anderhalf jaar afstand nemen van elkaar, zorgen dat ons immuunsysteem juist zwakker is geworden en influenza meer kans heeft?", vraagt Yvonne van der Weele, woordvoerder van het Admiraal de Ruyterziekenhuis in Goes, zich af.
https://www.omroepbrabant(...)or-coronamaatregelen
Dacht dat griep niet meer bestond joh, uitgeroeid.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:01 schreef Anton91 het volgende:
Zo te lezen is vandaag de angst campagne van de ziekenhuizen voor een mogelijke griepgolf begonnen
Dankzij de maatregelen is er inderdaad weinig griep geweest de afgelopen 18 maanden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dacht dat griep niet meer bestond joh, uitgeroeid.
Nee dat 'airborn aerosolen'verhaal, schift mijn denken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo is ieder virus.
Wilt niet zeggen dat je lichaam een beetje sigaretten rook niet kan oplossen noch een beetje corona virus....
Dit soort berichten... Dat mag je bij de ebola houden.
Groepsimmuniteit... Tjah eeuwige dans met virus.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
'Ziekenhuizen vrezen griepgolf door maatregelen'
[..]
Toch maar weer kiezen voor groepsimmuniteit?
De heilige maatregelen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dankzij de maatregelen is er inderdaad weinig griep geweest de afgelopen 18 maanden.
Geen idee..quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
De heilige maatregelen.
Denk dat er ook behoorlijke interactie is tussen virussen...
Maar het is toch compleet weg?
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dacht dat griep niet meer bestond joh, uitgeroeid.
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Toch maar weer kiezen voor groepsimmuniteit?
Kortom dit gaat nog jaren duren want er is altijd wel een virus of een variantje.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Groepsimmuniteit... Tjah eeuwige dans met virus.
Dat een virus muteert betekent natuurlijk niet dat bestaande immuniteit opeens volledig ineffectief is.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔
Immuniteit is naar beneden gegaan voor de griep zegt dit artikel. Hmmm oke.
Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar? Voor zover mij bekend is dat ook waarom griepvaccins meestal rond de, wat was het, 60% immuniteit bieden?
Dus stel dat wij nu de griep een jaar geskipt zouden hebben vanwege covid, in hoeverre boeit dat dan uberhaupt, aangezien elk jaar een andere mutatie vd griep sowieso de kop opsteekt?
En betreft mindere immuniteit? Voor zover mij bekend werkt je immuunsysteem naargelang je algemene gezondheid, niet naargelang het feit dat je de griep een jaar niet gehad hebt, toch?
Indien je dus niet stokoud bent, gezond leeft, niet viesdik, met een goed eet/beweegpatroon in je leven, dan zal je écht niet in het ziekenhuis belanden vanwege de griep.
Of zie ik dit verkeerd?
Die lage R0... Ja kweet niet. Er is geen wereld hier zonder influenza antistoffen he. Dat is een theoretisch idee.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.
Als je niet accepteert dat er mensne in het ziekenhuis komen die pech hebben wel ja. Want er zijn altijd mensne met pech die naar het ziekenhuis moeten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:13 schreef Nober het volgende:
[..]
Kortom dit gaat nog jaren duren want er is altijd wel een virus of een variantje.
Als we hier op 83% zitten worden nog de doelpalen verschoven.quote:Op vrijdag 10 september 2021 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Naja, als je zo dat artikel leest dan komt het daar wel een beetje op neer volgens de ziekenhuizen. Ik vind het maar verwarrend iig.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat een virus muteert betekent natuurlijk niet dat bestaande immuniteit opeens volledig ineffectief is.
Er zijn natuurlijk veel mensen die iemand kennen die door corona is overleden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
standbeeld sowieso overdreven maar we zijn hier een beetje doorgeslagen in het gedenken, herdenken en stille tochten
Daarbij zijn er altijd al jaren geweest waarin er nauwelijks influenza was. 2020 had toevallig net zo'n jaar kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat het een lage R0 waarde had kon het zich natuurlijk niet goed verspreiden, dus dat is opzich wel logisch.
Het gaat erom dat het virus op dat moment niet herkend lijkt te worden, dus dat je geen (ook niet inactieve) anti-stoffen ertegen hebt. Oftewel, je lichaam doet alsof het voor het eerst dat virus tegenkomt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit nu interpreteren.... 🤔
Immuniteit is naar beneden gegaan voor de griep zegt dit artikel. Hmmm oke.
Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar? Voor zover mij bekend is dat ook waarom griepvaccins meestal rond de, wat was het, 60% immuniteit bieden?
Dus stel dat wij nu de griep een jaar geskipt zouden hebben vanwege covid, in hoeverre boeit dat dan uberhaupt, aangezien elk jaar een andere mutatie vd griep sowieso de kop opsteekt?
En betreft mindere immuniteit? Voor zover mij bekend werkt je immuunsysteem naargelang je algemene gezondheid, niet naargelang het feit dat je de griep een jaar niet gehad hebt, toch?
Indien je dus niet stokoud bent, gezond leeft, niet viesdik, met een goed eet/beweegpatroon in je leven, dan zal je écht niet in het ziekenhuis belanden vanwege de griep.
Of zie ik dit verkeerd?
't Is maar een van de top 5 dodelijkste pandemieën uit de menselijke geschiedenis, inderdaad.quote:Op vrijdag 10 september 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
standbeeld sowieso overdreven maar we zijn hier een beetje doorgeslagen in het gedenken, herdenken en stille tochten
De griep muteert natuurlijk continu. Niet één keer per seizoen ofzo. Soms is er een variant die de andere variant overneemt, zoals we nu bij corona ook zien, dat gebeurt in griep ook. Griepprik makers gaan gokken welke variant het gaat worden en maken een breed vaccin tegen vormen waarvan ze denken die zou het wel eens kunnen worden.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
Maar, de griep muteert toch sowieso ieder jaar?
Het is bekend dat griepgolven vanuit landen als China deze kant opkomen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:02 schreef Nober het volgende:
Griepgolven, Covid. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is bekend dat griepgolven vanuit landen als China deze kant opkomen.
Er valt weinig te vrezen, en dat is bekend, nodeloos angst aanjagen elke dag weer:
[ afbeelding ]
ja vervelend maar moet daar een standbeeld voor komen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
't Is maar een van de top 5 dodelijkste pandemieën uit de menselijke geschiedenis, inderdaad.
dat gaan we zien, voorlopig zie ik van overheidskant meer onkunde dan onwilquote:Op vrijdag 10 september 2021 10:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als we hier op 83% zitten worden nog de doelpalen verschoven.
Zoals het al 1,5 jaar gaat met jut en jul.
In dit geval gaat het om een rouwende man die een standbeeld maakt voor zijn vrouw en andere slachtoffers. Wat is daar nou het probleem van? Ik vind dit nou net niet een voorbeeld van hoe we soms inderdaad best doorgeslagen zijn in dergelijke uitingen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja vervelend maar moet daar een standbeeld voor komen?
we hoeven het toch niet eens te zijn, ik vind het overdreven maar dat is mijn meningquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om een rouwende man die een standbeeld maakt voor zijn vrouw en andere slachtoffers. Wat is daar nou het probleem van? Ik vind dit nou net niet een voorbeeld van hoe we soms inderdaad best doorgeslagen zijn in dergelijke uitingen.
Oh wat ben ik het eens met deze post.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2
620597/3/50#p201288978]vrijdag 10 september 2021 09:53[/url] schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was ook ons plan, alleen had Hugo eind juni bedacht dat je jongeren wel een uur na hun prik al de nachtclub in kon sturen.
Ja er zal ook gefraudeerd zijn aan de deur, maar het systeem klopte in de basis natuurlijk al niet. Resultaat was wel een flinke besmettingsexplosie, beleidsbepalers in een angststuip en wie weet een boel jongeren die daarna alsnog van de vaccinatie hebben afgezien omdat het ze toch geen 'beloning' meer opleverde.
Wat er had moeten gebeuren was - tijdelijk - in de zomerperiode met de coronacheck werken voor festivals en grotere evenementen, nachtclubs en discotheken, met inachtneming van 14 dagen incubatie na je volledige vaccinatie. Nu is het volstrekt verkeerd aangepakt en is daarna vanuit angst het complete festivalseizoen om zeep gegaan, waarbij ook kleinere, lokale evenementen als colleteral damage de dupe zijn geworden.
Ziekenhuizen vrezen dit omdat we ze lekker lean en mean hebben gemaakt en ze dus niet de IC capaciteit hebben voor meerdere ziektes die een paar honderd IC opnames veroorzaken.quote:Op vrijdag 10 september 2021 10:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is bekend dat griepgolven vanuit landen als China deze kant opkomen.
Er valt weinig te vrezen, en dat is bekend, nodeloos angst aanjagen elke dag weer:
[ afbeelding ]
Ik heb niets verwijderd.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:14 schreef DonDruiper het volgende:
Haha mijn post verwijderen omdat het je niet aanstaat miss_sly..
Triest hoor.
O ja, dat TvT-max was ik zelfs nog vergeten, ja. Inderdaad, dat was ook niet zo handig om dat op 48u (of was het zelfs 72u?) te zetten.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Oh wat ben ik het eens met deze post.
De oplossing lag zo voor de hand, maar wat mij betreft is het nog steeds gewoon pure onwil geweest van de overheid
- Conform OMT advies TvT max 24 uur
- Geen Dansen met Janssen (ook niet voor Pfizer/Moderna/AZ)
- Clubs nog wat langer dicht
- Buiten gewoon open.
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Clubs nog wat langer dicht
- Buiten gewoon open.
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?
Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden..
A.s. dinsdag/woensdag toch?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.
In de praktijk werken veel horeca nu al zonder 1,5 meter, tenminste ik heb er weinig van gemerkt deze zomer in de tenten waar ik ben geweest.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?
Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.
Toont maar aan dat het een grotequote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.
Toeristen momenteel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Griepgolven, Covid. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?
Hoe ga je dat onderscheiden, bordjes op de gevels? Lijkt me een draak om te handhaven.
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.
Nog los van dat TvT gewoon zo snel mogelijk weg moet (liever gisteren)
het liefst helemaal nietsquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.
Ik dacht dat @_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.
40*quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja, dat TvT-max was ik zelfs nog vergeten, ja. Inderdaad, dat was ook niet zo handig om dat op 48u (of was het zelfs 72u?) te zetten.
Dit lijkt me niet de juiste uitgangspositie om met zoiets te beginnen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik dacht dat @:_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.
Zie Frankrijk. Ging weer redelijk vlot toen bleek dat zo'n coronapas breed uitgerold zou gaan worden. Van ver achter ons, naar ruim voor ons.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?
Dat heeft niets te maken met een formeel onderscheid, maar met het feit dat discotheken niet opengaan als ze geplaceerd moeten zitten. Dat onderscheid is niet of ze normaliter om 12u dichtgaan of niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.
Ik heb er minder problemen mee als ze die pas zsm weer afschaffen zodra we de geambieerde graad eventueel wel hebben bereikt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.
Omdat, in het theoretische geval dat vaccinaties niet meetellen, een bruine kroeg met ongevaccineerde 50+-ers waarschijnlijk meer druk op de zorg levert dan een stampende club met 500 ongevaccineerde jongeren want die komen veel minder vaak in het zorgcircuit terecht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?
Want de babyboomers die nu nog in het ziekenhuis terecht komen zijn vast mensen die dagelijks in de horeca/clubs te vinden zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |