En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- Clubs nog wat langer dicht
- Buiten gewoon open.
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?
Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden..
A.s. dinsdag/woensdag toch?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.
In de praktijk werken veel horeca nu al zonder 1,5 meter, tenminste ik heb er weinig van gemerkt deze zomer in de tenten waar ik ben geweest.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?
Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.
Toont maar aan dat het een grotequote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:
[..]
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.
Toeristen momenteel.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Griepgolven, Covid. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?
Hoe ga je dat onderscheiden, bordjes op de gevels? Lijkt me een draak om te handhaven.
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.
Nog los van dat TvT gewoon zo snel mogelijk weg moet (liever gisteren)
het liefst helemaal nietsquote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.
Ik dacht dat @_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.
40*quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
O ja, dat TvT-max was ik zelfs nog vergeten, ja. Inderdaad, dat was ook niet zo handig om dat op 48u (of was het zelfs 72u?) te zetten.
Dit lijkt me niet de juiste uitgangspositie om met zoiets te beginnen.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik dacht dat @:_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.
Zie Frankrijk. Ging weer redelijk vlot toen bleek dat zo'n coronapas breed uitgerold zou gaan worden. Van ver achter ons, naar ruim voor ons.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?
Dat heeft niets te maken met een formeel onderscheid, maar met het feit dat discotheken niet opengaan als ze geplaceerd moeten zitten. Dat onderscheid is niet of ze normaliter om 12u dichtgaan of niet.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.
Ik heb er minder problemen mee als ze die pas zsm weer afschaffen zodra we de geambieerde graad eventueel wel hebben bereikt.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.
Omdat, in het theoretische geval dat vaccinaties niet meetellen, een bruine kroeg met ongevaccineerde 50+-ers waarschijnlijk meer druk op de zorg levert dan een stampende club met 500 ongevaccineerde jongeren want die komen veel minder vaak in het zorgcircuit terecht.quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren?
Want de babyboomers die nu nog in het ziekenhuis terecht komen zijn vast mensen die dagelijks in de horeca/clubs te vinden zijn?quote:Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |