abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201290112
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:16 schreef _serial_ het volgende:

[..]
- Clubs nog wat langer dicht
- Buiten gewoon open.
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?

Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201290135
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden. Bovendien is dan de vraag, wat klassificeer je als een "club" en wat niet? De kroeg die gewoon café draait maar die wel tot 4 uur open is? Of alleen de tent die volle bak een DJ heeft draaien?

Dat onderscheid tussen "nachthoreca" en cafés/restaurants is van het begin al willekeurig geweest dus eigenlijk moet dat hele onderscheid weg: Alle horeca alléén met TvT/vaccinatiebewijs en zonder 1,5 meter.
Alles met een nachtvergunning of sluitingstijd na 00:00 lijkt mij voldoende.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201290146
quote:

[..]
En daarvoor is het nu zo ongeveer te laat, want voor live muziek buiten is het weer langzaam te slecht aan het worden..
Ze nemen dat besluit niet voor niks pas 20 september.
pi_201290197
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:

[..]
A.s. dinsdag/woensdag toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:31:04 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290200
quote:

[..]

In de praktijk werken veel horeca nu al zonder 1,5 meter, tenminste ik heb er weinig van gemerkt deze zomer in de tenten waar ik ben geweest.

Je kunt met QR-check gaan werken daar ja, maar ik heb niet de indruk dat je daarmee veel vaccinweigeraars gaat filteren op die plekken.
pi_201290201
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef PS. het volgende:

[..]
Toont maar aan dat het een grote :W naar de sector is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:31:25 #182
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201290209
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Griepgolven, Covid. Wat komt er tegenwoordig niet uit China?
Toeristen momenteel.
pi_201290237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?

Hoe ga je dat onderscheiden, bordjes op de gevels? Lijkt me een draak om te handhaven.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201290246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:34 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Je bedoelt dus zo'n beetje elke kroeg in een willekeurige uitgaansstraat? En alles wat niet mee wil doen, verplichten om 00:00 te sluiten en geen entertainment/live muziek te voeren?

Hoe ga je dat onderscheiden, bordjes op de gevels? Lijkt me een draak om te handhaven.
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.

Nog los van dat TvT gewoon zo snel mogelijk weg moet (liever gisteren)
pi_201290257
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:35 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Sja, dan is de keuze dat die inderdaad TvT moeten doen.

Nog los van dat TvT gewoon zo snel mogelijk weg moet (liever gisteren)
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.
pi_201290260
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:37:42 #187
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201290273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik ben dan ook van mening dat we geen TvT moeten doen maar alleen vaccinatiebewijzen.
het liefst helemaal niets
pi_201290274
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom deze discussie eigenlijk? Het lijkt me vrijwel vast staan dat de coronapas voor de horeca er gaat komen..staat denk ik bovenaan de lijst van zaken waar je non-vaxxers pijn kunt doen.
Ik dacht dat @_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.
pi_201290285
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
O ja, dat TvT-max was ik zelfs nog vergeten, ja. Inderdaad, dat was ook niet zo handig om dat op 48u (of was het zelfs 72u?) te zetten.
40*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:39:21 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290293
quote:
Dit lijkt me niet de juiste uitgangspositie om met zoiets te beginnen.

Verder heb ik weinig last van want ik heb gewoon een QR, maar ik verwacht niet dat we de graad er echt gigantisch mee gaan opkrikken, eerlijk gezegd.
pi_201290294
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik dacht dat @:_serial_ bedoelde dat de nachtclubs dicht moesten blijven ondanks de coronapas.
Nee hoor.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:39:29 #192
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201290296
quote:
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?
pi_201290301
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:26 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren? ;)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201290338
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
is dat ook zo, ik begrijp echt wel dat ze die vaccinatiegraad omhoog willen krijgen maar heb niet het idee dat dit gaat werken of zijn er cijfers van de verwachtingen?
Zie Frankrijk. Ging weer redelijk vlot toen bleek dat zo'n coronapas breed uitgerold zou gaan worden. Van ver achter ons, naar ruim voor ons.
pi_201290339
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Maar hoezo zou een kleine bruine kroeg waar iedereen netjes blijft zitten aan dezelfde voorwaarden moeten voldoen als een stampende club met 500 zwetende jongeren die elkaar daggeren? ;)
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.
pi_201290342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.
pi_201290352
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Volgens mij is er prima onderscheid te maken, de kroegen zijn momenteel open de rest is dicht.
Dat heeft niets te maken met een formeel onderscheid, maar met het feit dat discotheken niet opengaan als ze geplaceerd moeten zitten. Dat onderscheid is niet of ze normaliter om 12u dichtgaan of niet.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:43:45 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290353
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Weet ik niet, maar daar zullen vasten berekeningen op los gelaten zijn. Kan zo maar zijn dat je wel 5% gaat stijgen ineens.
Ik heb er minder problemen mee als ze die pas zsm weer afschaffen zodra we de geambieerde graad eventueel wel hebben bereikt.
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:44:00 #199
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201290360
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Omdat, in het theoretische geval dat vaccinaties niet meetellen, een bruine kroeg met ongevaccineerde 50+-ers waarschijnlijk meer druk op de zorg levert dan een stampende club met 500 ongevaccineerde jongeren want die komen veel minder vaak in het zorgcircuit terecht.
pi_201290372
quote:
Want de babyboomers die nu nog in het ziekenhuis terecht komen zijn vast mensen die dagelijks in de horeca/clubs te vinden zijn? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')