abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:16:21 #276
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201290908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ik ben het hier op zich nog wel mee eens hoor, maar waarom roep je dan half augustus dat je van plan bent om die mondkapjesplicht in het OV op te heffen? Zo creëer je alleen maar meer tegenstanders van het huidige beleid. Dat snap ik niet.
En natuurlijk dat die dingen nou niet echt gedragen worden zoals het zou moeten. Dus ik durf nog steeds wel te betwijfelen wat dan de toegevoegde waarde ervan is behalve "bewustwording".
pi_201290933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:16 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
En natuurlijk dat die dingen nou niet echt gedragen worden zoals het zou moeten. Dus ik durf nog steeds wel te betwijfelen wat dan de toegevoegde waarde ervan is behalve "bewustwording".
Tja, dat ze niet goed gedragen worden, daar kan Hugo zelf natuurlijk niets aan doen. Maar ik blijf erbij, je komt met allerlei verwachtingen nog geen maand geleden, maar daar kunnen ze alweer niet aan voldoen. Per 20 september zouden we kunnen versoepelen, dat gaat al niet lukken (op zijn vroegst 25e). Mondkapjes in het OV zouden verdwijnen, gaat hem ook niet worden. Anderhalve meter gaat verdwijnen, ik denk het niet...

Edit: Versoepelingen in de cultuursector zijn nu ook al geen zekerheidje meer. Tja...
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:18:44 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:16 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Paar weken terug bij Feyenoord kwam er ook zo'n tram voorrijden bij het stadion, bommetje vol en 3/4 van het volk erin had de kap op de kin hangen.

:')
pi_201290957
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Paar weken terug bij Feyenoord kwam er ook zo'n tram voorrijden bij het stadion, bommetje vol en 3/4 van het volk erin had de kap op de kin hangen.

:')
Dat is het toch ook, een chip diaper?
pi_201290967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
hij is gewoon een beetje dom
Dat lijkt me niet. Zo'n sluwe veredelde basisschooldirecteur die het schopt tot minister is niet dom. Dat zou zijn kwaadaardigheid en drang naar (absolute) macht ook bagatelliseren.

Hij kan maar niet van de knoppen afblijven. Dat terwijl hij ook nog eens als demissionair minister amper legitimiteit geniet. Deze regering moet zo snel mogelijk afgevoerd worden, want ze denken dat ze alles kunnen maken.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:20:38 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201290973
Ik ga redelijk vaak met OV nu, in de werkspits tijden dragen nog best veel mensen gewoon hun mondkapje, maar later in de avond of in het weekend ook weer niet. Hangt ook een beetje van de controleurs af, sommigen spreken mensen zonder mondkapje aan, anderen boeit het dan weer niet. Voor mij voelt het wel raar dat je daar wel een mondkapje moet dragen. Bijvoorbeeld ook op het perron en in de enorme stationshal moet je een mondkapje dragen. Daar staan dan ook wel eens medewerkers die dan meteen dreigen met een boete. Maar als je de straat oversteekt en de drukke AH in loopt hoef je geen mondkapje op....
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:21:02 #282
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201290977
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
De Jonge: grote nadelen aan afschaffen mondkapjesplicht ov

Waarschijnlijk moeten mensen in het openbaar vervoer voorlopig nog een mondkapje dragen. Demissionair minister De Jonge zei vanochtend dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de mondkapjesplicht in het ov.

Eerder deze week zei NS-directeur Rintel tegen BNR dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.

De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."
Sinds wanneer komen kwetsbaren niet meer in de supermarkt?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_201290986
quote:
Het kabinet hint ondanks de aangekondigde cultuurprotesten nog niet op versoepelingen binnen die sector. Ze willen niet vooruitlopen op de feiten en wachten een advies van het Outbreak Management Team af.

Volgens zorgminister De Jonge was het onvermijdelijk dat na "de discopiek" van afgelopen zomer "eventjes op de rem" is getrapt. Het festivalseizoen is daardoor goeddeels mislukt. Minister Stef Blok van Economische Zaken zegt "net als heel Nederland" te hopen dat de maatregelen zo snel mogelijk versoepeld kunnen worden, "maar we moeten tegelijkertijd wel zorgen dat het virus eronder blijft".

Het kabinet spreekt zondag in het Catshuis over de coronamaatregelen. Uiteindelijk wordt dinsdag een besluit genomen over mogelijke versoepelingen vanaf 25 september. Bij de meest recente persconferentie zei demissionair premier Mark Rutte te hopen dat rond die datum de anderhalve meter in de hele samenleving losgelaten kan worden. Vorige week voegde De Jonge daaraan toe dat ook gekeken wordt of coronatoegangsbewijzen breder ingezet kunnen worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)tuursector~a52a4287/
pi_201290987
https://coronabeeld.nl/

Waarom blijft % volledig gevaccineerd nog ruim achter op eerste prik als er bijna niet meer geprikt wordt?
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:22:04 #285
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201290996
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:18 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Tja, dat ze niet goed gedragen worden, daar kan Hugo zelf natuurlijk niets aan doen. Maar ik blijf erbij, je komt met allerlei verwachtingen nog geen maand geleden, maar daar kunnen ze alweer niet aan voldoen. Per 20 september zouden we kunnen versoepelen, dat gaat al niet lukken (op zijn vroegst 25e). Mondkapjes in het OV zouden verdwijnen, gaat hem ook niet worden. Anderhalve meter gaat verdwijnen, ik denk het niet...

Edit: Versoepelingen in de cultuursector zijn nu ook al geen zekerheidje meer. Tja...
Dat is ook niet het punt natuurlijk maar hij (of z'n analisten) weten dat ook wel en daardoor valt het nut van die maatregel natuurlijk wel te betwijfelen. Dus wat heb je er nog aan om hem dan aan te houden?
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:22:15 #286
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201290998
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:20 schreef Momo het volgende:
Ik ga redelijk vaak met OV nu, in de werkspits tijden dragen nog best veel mensen gewoon hun mondkapje, maar later in de avond of in het weekend ook weer niet. Hangt ook een beetje van de controleurs af, sommigen spreken mensen zonder mondkapje aan, anderen boeit het dan weer niet. Voor mij voelt het wel raar dat je daar wel een mondkapje moet dragen. Bijvoorbeeld ook op het perron en in de enorme stationshal moet je een mondkapje dragen. Daar staan dan ook wel eens medewerkers die dan meteen dreigen met een boete. Maar als je de straat oversteekt en de drukke AH in loopt hoef je geen mondkapje op....
Op een perron en in zo'n hal is het sowieso dikke onzin natuurlijk.

Echt, ik ben zo blij dat ik zelden tot nooit meer met het OV ga in Nederland. Gigantisch overpriced ook als je de 'service' ziet die je ervoor terug krijgt.
pi_201291005
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat zag je toch van een kilometer aankomen? Eerst moeten we allemaal aan de TvT, op liefst zo veel mogelijk plaatsen. En dat noemen we dan vrijheid.
Ik ben gevaccineerd, juist omdat ik me van het begin al heb voorgenomen om heel mijn leven nooit zo'n teststraat binnen te stappen.

Zouden meer mensen moeten doen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201291006
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:10 schreef Momo het volgende:
De Jonge: grote nadelen aan afschaffen mondkapjesplicht ov

Waarschijnlijk moeten mensen in het openbaar vervoer voorlopig nog een mondkapje dragen. Demissionair minister De Jonge zei vanochtend dat er grote nadelen kleven aan het schrappen van de mondkapjesplicht in het ov.

Eerder deze week zei NS-directeur Rintel tegen BNR dat de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer zo langzamerhand lastig wordt. Reizigers zouden niet begrijpen waarom ze in een winkelcentrum geen mondkapje moeten dragen, maar op een station en in de trein wel.

De Jonge zegt dat hij, voordat het kabinet een besluit neemt, nog goed wil nadenken over mondkapjes in trein, tram en bus. "Want dit betekent wel wat voor mensen met een kwetsbare gezondheid, die graag met het openbaar vervoer willen reizen en daar soms ook echt op aangewezen zijn. Laten we die groep niet uit het oog verliezen."
We doen het voor de dubbelgevaccineerde kwetsbaren die graag tijdens de spits rijden
pi_201291022
quote:
Dansen met Jansen was gewoon ontslagwaardig. Veel kwalijker dan welke toeslagenaffaire dan ook. Gespeeld met mensenlevens, sectoren geruïneerd..
pi_201291034
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:24 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
Dansen met Jansen was gewoon ontslagwaardig. Veel kwalijker dan welke toeslagenaffaire dan ook. Gespeeld met mensenlevens, sectoren geruïneerd..
Hij heeft zijn ontslag dan ook al aangeboden bij de Koning, maar die moet hem uiteindelijk uit zijn functie zetten. Dat kan pas als er een nieuwe minister voor die functie is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201291049
quote:
Hé kijk weer een middelvinger van de dansen met Janssen man.
zie email 27 oktober
pi_201291055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Hij heeft zijn ontslag dan ook al aangeboden bij de Koning, maar die moet hem uiteindelijk uit zijn functie zetten. Dat kan pas als er een nieuwe minister voor die functie is.
Als Hugo nu het kabinet van de koning informeert dat hij per direct weg wil gaat dat gewoon gebeuren hoor.
zie email 27 oktober
pi_201291075
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als Hugo nu het kabinet van de koning informeert dat hij per direct weg wil gaat dat gewoon gebeuren hoor.
Dat klopt, maar er is geen manier om hem uit zijn functie te zetten als hij dat niet wil. Tenzij hij ergens hoofdelijk voor aansprakelijk gesteld wordt door de Kamer, en dan gaat het al om zware strafbare feiten.
pi_201291078
Nu al zin in de persco dinsdag
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201291080
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Mallerd01 het volgende:
Oh eens hoor, ik probeer het ook niet goed te praten, het enige wat ik in de oorspronkelijke quote zo bijzonder vond is dat er media bij gezocht wordt terwijl het op (kleine?) schaal overal allang gebeurt.
Ik vraag me af op welke schaal het werkelijk gebeurt. Ik denk inderdaad dat het hoofdzakelijk op kleine schaal is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:28:33 #296
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201291092
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik vraag me af op welke schaal het werkelijk gebeurt. Ik denk inderdaad dat het hoofdzakelijk op kleine schaal is.
Optie 1 of 2?

Alles open of maatregelen tot in den eeuwigheid.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201291096
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu al zin in de persco dinsdag
Ik vrees een hele grote teleurstelling. Ze zijn nu alweer subtiel aan het lekken dat er niet versoepeld gaat worden.
pi_201291097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hé kijk weer een middelvinger van de dansen met Janssen man.
Wat me vooral dwars zit aan de huidige beleidsrichting is het complete gebrek aan commitment. Eerst kondig je 'mogelijke' versoepelingen aan die je daarna consequent weigert door te zetten. In plaats van versoepelen en daarna de consequenties daarvan nemen.

Laf beleid is het. Zo gaan we er in 2025 nog niet komen.
  vrijdag 10 september 2021 @ 12:29:09 #299
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_201291103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
We zullen het nooit weten want het wordt niet gecontroleerd. Kan alleen vertellen over wat ik zelf zie/meemaak dus N=1
pi_201291118
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:20 schreef Momo het volgende:
Bijvoorbeeld ook op het perron en in de enorme stationshal moet je een mondkapje dragen. Daar staan dan ook wel eens medewerkers die dan meteen dreigen met een boete. Maar als je de straat oversteekt en de drukke AH in loopt hoef je geen mondkapje op....
Op het perron heb ik nog nooit meegemaakt dat er met een boete gedreigd wordt. Op het perron hebben veel mensen (mezelf incluis) het kapje dan ook heel vaak niet (volledig) op.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')