SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Iedereen gaat dit virus uiteindelijk toch oplopen, misschien overleef je het, misschien niet, je hoeft je niet te laten vaccineren, uiteindelijk loop je het toch op, of heb je al opgelopen. Maar ben je niet gestikt. Yay.![]()
Het oplopen van covid sluit vaccinatie niet uit....quote:Op maandag 6 september 2021 00:25 schreef christmastsunami het volgende:
Iedereen gaat dit virus uiteindelijk toch oplopen, misschien overleef je het, misschien niet, je hoeft je niet te laten vaccineren, uiteindelijk loop je het toch op, of heb je al opgelopen. Maar ben je niet gestikt. Yay.
En nee niet iedereen loopt het op. Fok!kers hebben statistisch gezien de grootste kans het niet op te lopen![]()
Bij de gratie van het OMT hoeven er vanaf 20 september waarschijnlijk geen hele basisschoolklassen meer in quarantaine als er 1 kind positief getest wordt:
https://www.trouw.nl/onde(...)lassen-weg~b0c37d8c/
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
Bij de gratie van het OMT hoeven er vanaf 20 september waarschijnlijk geen hele basisschoolklassen meer in quarantaine als er 1 kind positief getest wordt:
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.quote:“Bovendien hebben we tegen 20 september niet meer te maken met mensen die terugkeren van vakantie uit risicolanden, en hierdoor problemen veroorzaken. Het is dus een relatief veilig moment om afscheid te nemen van die quarantainemaatregel.”And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Zo positief nieuws.quote:Op maandag 6 september 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.
Ik begon hem al te knijpen dat we dit jaar zeker weer 2/3 keer 5 dagen in quarantaine zouden moeten.
Maar hoe bepaal je "nauw contact"?
Als ik lees dat
" "Het identificeren van leerlingen die vallen onder dat criterium van intensief contact zou ter beoordeling zijn aan de GGD, die het bronnenonderzoek uitvoert, aan leerkrachten en ouders.""
2 van de drie partijen (GGD en ouders) hebben geen zicht op de kinderen in de school.
En ik zou het knap vinden als de leerkracht 2 dagen later nog weet wie naast wie zat in de kring oid.
Je zou bijna een zelftest promoten......![]()
Kinderen die naast elkaar in de kring zitten zijn geen nauw contact. Dan heb je het echt over de kinderen die veel samen spelen en/of de hele dag naast elkaar zitten. Dat weet de leerkracht echt wel, en de ouders meestal ook.quote:Op maandag 6 september 2021 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo positief nieuws.
Ik begon hem al te knijpen dat we dit jaar zeker weer 2/3 keer 5 dagen in quarantaine zouden moeten.
Maar hoe bepaal je "nauw contact"?
Als ik lees dat
" "Het identificeren van leerlingen die vallen onder dat criterium van intensief contact zou ter beoordeling zijn aan de GGD, die het bronnenonderzoek uitvoert, aan leerkrachten en ouders.""
2 van de drie partijen (GGD en ouders) hebben geen zicht op de kinderen in de school.
En ik zou het knap vinden als de leerkracht 2 dagen later nog weet wie naast wie zat in de kring oid.
Je zou bijna een zelftest promoten......
In mijn vo-klassen waren dat er per besmette leerling meestal twee of drie.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hmm gevaccineerd en snipverkouden met koorts en alles, zelftest zegt geen corona, dus zal wel een griepje zijn, nostalgisch
Vandaag maar even officieel laten testen dan...En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Nu gaan we een India worden, gok ik. Griep, overal griep!quote:Op maandag 6 september 2021 07:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Hmm gevaccineerd en snipverkouden met koorts en alles, zelftest zegt geen corona, dus zal wel een griepje zijn, nostalgisch
Vandaag maar even officieel laten testen dan...
Beter ga je met een mondkapje op bed liggen.Go hard or go home![]()
Achja ik heb ook voor corona wel eens getwijfeld of het wel handig was als ik met een loopneus al blaffend op het werk zat. Nu is het thuiswerk alternatief wel laagdrempeliger geworden.quote:Op maandag 6 september 2021 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu gaan we een India worden, gok ik. Griep, overal griep!
Beter ga je met een mondkapje op bed liggen.
Al ga ik nu gewoon uitzieken ook zonder corona was ik in deze staat niet gaan werken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Nederland is India niet. En waarom in bed een mondkapje op?quote:Op maandag 6 september 2021 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu gaan we een India worden, gok ik. Griep, overal griep!
Beter ga je met een mondkapje op bed liggen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.quote:Op maandag 6 september 2021 08:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nederland is India niet. En waarom in bed een mondkapje op?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Beterschap in elk geval.quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Beterschap!quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Waarom hebben we tegen 20 september niet meer te maken met mensen die terugkeren van vakantie uit risicolanden, en hierdoor problemen veroorzaken?![]()
Niet meer de mensen die vast zitten aan schoolvakanties of andere verplichte tijdvakken in de zomer. En zullen er vast stuk minder zijn maar reizen gaat gewoon lekker door dacht ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.Ik denk dat ze eerder een sneer uitdeelt richting het beleid van MR en HdJ dan dat het naar jou gericht is tbhquote:Op maandag 6 september 2021 08:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nederland is India niet. En waarom in bed een mondkapje op?
Beterschap![]()
![]()
Groot gelijk! Gewoon je verstand gebruiken.quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.
Toen ik een coronageval in mijn omgeving had kwamen bij mij ook de zelftesten uit de kast, ondanks dat dat niet hoefde. Volgens mij is dat ook het verschil tussen kritisch zijn en wappie zijn.zie email 27 oktober![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 08:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot gelijk! Gewoon je verstand gebruiken.
Toen ik een coronageval in mijn omgeving had kwamen bij mij ook de zelftesten uit de kast, ondanks dat dat niet hoefde. Volgens mij is dat ook het verschil tussen kritisch zijn en wappie zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Juist in september (en mei) gaan veel mensen zónder kinderen en/of verplichte bouwvak/schoolvakantie op reisquote:Op maandag 6 september 2021 08:29 schreef Molo het volgende:
Waarom hebben we tegen 20 september niet meer te maken met mensen die terugkeren van vakantie uit risicolanden, en hierdoor problemen veroorzaken?![]()
Niet meer de mensen die vast zitten aan schoolvakanties of andere verplichte tijdvakken in de zomer. En zullen er vast stuk minder zijn maar reizen gaat gewoon lekker door dacht ik
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Doorgaans nu hoor ik verhalen dat die naar coronawise exotischer landen gaan dan de schoolvakantiebulk.quote:Op maandag 6 september 2021 08:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juist in september (en mei) gaan veel mensen zónder kinderen en/of verplichte bouwvak/schoolvakantie op reis
Maakt mij verder niets uit maar ik vind dit weer zo'n niet onderbouwde of over nagedachte aanname waar dan weer van alles op is gebaseerd
Koekoek voor de zoveelste keerOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ach je moet toch ergens naar wijzen om je draai goed te praten. Ik ben al lang blij dat deze praktijk stopt. Lijkt me voor de jeugd heel belangrijk.quote:Op maandag 6 september 2021 08:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Doorgaans nu hoor ik verhalen dat die naar coronawise exotischer landen gaan dan de schoolvakantiebulk.
Maakt mij verder niets uit maar ik vind dit weer zo'n niet onderbouwde of over nagedachte aanname waar dan weer van alles op is gebaseerd
Koekoek voor de zoveelste keerzie email 27 oktober![]()
Waarom testen..quote:Op maandag 6 september 2021 07:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag maar even officieel laten testen dan...
Wat verandert een positieve danwel negatieve uitslag? Hoelang blijven we dat testen nog doen? 2 maanden, half jaar, een jaar, vijf jaar? Waarom niet gewoon ziekmelden en als je over 1, 2, 5 of 10 dagen weer beter bent weer naar werk gaan. Je schoonmoeder in het verzorgingshuis opzoeken is niet handig met corona én met griep, dus daar kan je sowieso de komende dagen beter wegblijven.
Als iedereen maar als makke schaapjes naar die teststraten blijft lopen, komen we nooit van deze shit af. Straks weer stijgende besmettingen, en ja besmettingen lopen 2 tot 3 weken voor op ziekenhuis en IC opnames, dus nog maar een maand wat voorzichtiger doen met maatregelen. Pff..![]()
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.zie email 27 oktober![]()
Over dat TvT voor horeca, terrassen enz...
Als dat doorgaat, zou er dan niet een groot risico zijn dat mensen die op een terras zitten, dus braaf doen wat ome Hugo zegt, lastig gevallen gaan worden door de niet gevaccineerden die niet om de dag getest willen worden en tegen deze maatregel zijn. Als in: steun verwachten van de rest van de bevolking maar dat niet krijgen.
Ik verwacht eigenlijk wel problemen hierdoor.![]()
Ze zijn qua zwalkend beleid in ieder geval wel consequent.quote:Op maandag 6 september 2021 08:48 schreef Molo het volgende:
Doorgaans nu hoor ik verhalen dat die naar coronawise exotischer landen gaan dan de schoolvakantiebulk.
Koekoek voor de zoveelste keer
Maar ja, september is nou eenmaal niet een gegarandeerd lekker zonnige maand, dus dan kan je beter je reis naar een wat warmer land boeken."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Eensquote:Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach je moet toch ergens naar wijzen om je draai goed te praten. Ik ben al lang blij dat deze praktijk stopt. Lijkt me voor de jeugd heel belangrijk.
Echter krijg je ook weer het fenomeen herfstvakantie, kerstvakantie en voorjaarsvakantie straks...
En dan dus weer een deur die makkelijk open kan omdat dit een besluit is wat aan een vakantieperiode vast zit ipv aan zinnigheid of andere uitgangspunten voor beleid.
Daar ben ik gewoon wat bezorgd over. Dat het weg gaat nu: dikke primaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is absoluut waar jaquote:Op maandag 6 september 2021 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zijn qua zwalkend beleid in ieder geval wel consequent.
Maar ja, september is nou eenmaal niet een gegarandeerd lekker zonnige maand, dus dan kan je beter je reis naar een wat warmer land boeken.
Zonde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Omdat we er rekening mee kunnen houden, het virus minder laten verspreiden waardoor het totale virusresevoir in de wereld wat kleiner wordt, waardoor onze vaccins langer effectief blijven.quote:
En inderdaad verschilt niet heel veel met wat ik zou doen in het geval van griep. Alleen een testje extra,dus niet veel moeite.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ja daar snap ik werkelijk waar niets van, doe het dan gewoon direct.quote:Op maandag 6 september 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.
Edit: dit is wellicht de reden:
[ Bericht 8% gewijzigd door _serial_ op 06-09-2021 09:06:51 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in jaquote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Als dat doorgaat, zou er dan niet een groot risico zijn dat mensen die op een terras zitten, dus braaf doen wat ome Hugo zegt, lastig gevallen gaan worden door de niet gevaccineerden die niet om de dag getest willen worden en tegen deze maatregel zijn. Als in: steun verwachten van de rest van de bevolking maar dat niet krijgen.
![]()
Heb dikke koorts mijn neus loopt leeg en zit verstopt, keel doet zeer, en heb de afgelopen nachten amper kunnen slapen. Ik hoop influenza maar kan ook corona zijn, vind het wel prettig om te weten.quote:Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.
De wappie term mogen we ook wel eens vanaf. Vind het wel grappig dat het blijkbaar inmiddels zelfs omstreden is als je je op corona laat testen.
Ik ben trouwens verder van mening dat het juist is om inmiddels de maatregelen te versoepelen, omdat er geen alternatief over is naast de vaccinatie die we al hebben. Maar ik vind dingen als handwaspalen en de eventuele mogelijkheid tot testen wel handig.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik vrees daar ook voor, eigenlijk.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Voor agressie wel ja.quote:Op maandag 6 september 2021 09:04 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in ja![]()
Kan.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht eigenlijk wel problemen hierdoor.
In landen waar dit al aan de gang is zie je dat niet echt geloof ik.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren hoor. De meeste ongevaccineerden zullen zelf ook wel gevaccineerde mensen in de familie, vrienden- en kennissenkring hebben. Echt niet dat ze die allemaal fysiek gaan aanvallen. Zie juist eerder andersom, dat mensen vriendschap verbreken met iemand die zich niet laat vaccineren of bijvoorbeeld niet meer op de werkvloer als collega willen hebben.quote:
Vanmorgen nog de opmerking hier "als een ongevaccineerde dood gaat heb ik daar geen medelijden mee"
Of mensen op dit forum die zitten te juichen als er ongevaccineerde "wappies" worden geknuppeld door de ME.
Die (verbale) agressie zie ik juist meer vanaf de andere kant komen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 06-09-2021 09:33:19 ]![]()
Welke gegronde redenen?quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.
Heb zelf nu een droge keel, maar daarvoor ga ik geen test nemen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.quote:Op maandag 6 september 2021 09:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja daar snap ik werkelijk waar niets van, doe het dan gewoon direct.
Edit: dit is wellicht de reden:
[ afbeelding ]Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren.quote:Op maandag 6 september 2021 09:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Krijg nu een beeld van de ongevaccineerde als melaatse zwerver die de mensen op het terras komt lastig vallen.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
'Ik zal jou eens besmetten met dat Corona'
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
"Lastig gevallen worden door ongevaccineerden".. Dat zijn de nieuwe zwervers?quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het aannemelijker is dat het een groot deel van de bevolking helemaal niets interesseert wie er naast ze zit op het terras.![]()
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.quote:Op maandag 6 september 2021 08:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juist in september (en mei) gaan veel mensen zónder kinderen en/of verplichte bouwvak/schoolvakantie op reisAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De 2 weken moet natuurlijk wel gehandhaafd blijvenquote:Op maandag 6 september 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
UIteraard.quote:Op maandag 6 september 2021 09:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 2 weken moet natuurlijk wel gehandhaafd blijvenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
niet elke FOK!ker is een zolderkamerautist he. Er zijn ook FOK!kers met een partner en kinderen en die partner werkt wellicht weer in de zorg en die kinderen gaan naar school etc...quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Waarom testen..
Wat verandert een positieve danwel negatieve uitslag? Hoelang blijven we dat testen nog doen? 2 maanden, half jaar, een jaar, vijf jaar? Waarom niet gewoon ziekmelden en als je over 1, 2, 5 of 10 dagen weer beter bent weer naar werk gaan. Je schoonmoeder in het verzorgingshuis opzoeken is niet handig met corona én met griep, dus daar kan je sowieso de komende dagen beter wegblijven.
Als iedereen maar als makke schaapjes naar die teststraten blijft lopen, komen we nooit van deze shit af. Straks weer stijgende besmettingen, en ja besmettingen lopen 2 tot 3 weken voor op ziekenhuis en IC opnames, dus nog maar een maand wat voorzichtiger doen met maatregelen. Pff..![]()
tuurlijk niet, door 2/3 volle voetbalstadions en de Unmute Us demo waar ook 70.000 mensen dicht op elkaar aan het dansen waren gebeurde er ook niets. tijd voor festivals!quote:Op maandag 6 september 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren.![]()
Het is niet zozeer angst.quote:Op maandag 6 september 2021 09:04 schreef Woelwater het volgende:
De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in ja
Maar het geeft wel een tweedeling.
Mensen op een terras gaan erop aangekeken worden dat ze zo volgzaam zijn.
Als ze daar dan commentaar op krijgen, kun je heisa verwachten. Zeker als er genoeg drank inzit.![]()
Maar dat zijn landen die gewend zijn aan draconische maatregelen.quote:Op maandag 6 september 2021 09:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan.
In landen waar dit al aan de gang is zie je dat niet echt geloof ik.![]()
De ongevaccineerden zijn de kleine minderheid. Als er commentaar/heisa komt is het aannemelijker dat dat vanaf de kant van de gevaccineerden komt die van mening zijn dat ongevaccineerden de reden zijn van alle problemen in de wereld dan andersom.quote:Op maandag 6 september 2021 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zozeer angst.
Als ze daar dan commentaar op krijgen, kun je heisa verwachten. Zeker als er genoeg drank inzit.![]()
Klinkt spannend. Wanneer komt het uit?quote:Op maandag 6 september 2021 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zozeer angst.
Als ze daar dan commentaar op krijgen, kun je heisa verwachten. Zeker als er genoeg drank inzit.
(de dubbele bodem merk ik zelf nu ook pas dat ik het typ)´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als ik me ziek voel (ook vóór Corona deed ik dat overigens) blijf ik gewoon thuis. Ga niet eens naar een supermarkt. Feitelijk is het een vrijwillige quarantaine. Als ik me zo ziek voel heb ik niet eens zin om naar buiten te gaan. Nu ik gevaccineerd ben ga ik verder geen test meer doen, maar blijf ik gewoon lekker thuis. Hooguit dat ik m’n man ook vraag om voor de zekerheid thuis te blijven.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.
Overigens prima dat anderen er anders in staan en zichzelf dan elke keer gaan testen natuurlijk.![]()
Wat een lachwekkend weekend was het toch weer met aan de ene kant een prachtig evenement, F1 in dit geval, waarin werd gesproken van een 'festival sfeer' met in totaal, wat was het? 300k bezoekers? Prachtig!
Aan de andere kant was er in Zwolle Rico (van Opgezwolle), die zijn publiek van de stoeltjes afriep om even 'los te gaan'.quote:Ik heb tegen de regels van de organisatie gezondigd en bied daarvoor excuses aan.
Ook lachwekkend; de wedstrijd Brazilië - Argentinie kon men niet uitspelen, omdat 4 Argentijnse spelers het veld af werden geplukt door gezondsheidmedewerkers omdat ze niet in quarantaine zaten wat had gemoeten 'volgens de regels' (want spelen in de UK). En dan gaan ze dus live in een wedstrijd met miljoenen kijkers die spelers proberen in quarantaine te krijgen
Dit was het weekend en daar moet u het mee doen.![]()
GENOTquote:Op maandag 6 september 2021 10:29 schreef Scrummie het volgende:
Wat een lachwekkend weekend was het toch weer met aan de ene kant een prachtig evenement, F1 in dit geval, waarin werd gesproken van een 'festival sfeer' met in totaal, wat was het? 300k bezoekers? Prachtig!
Aan de andere kant was er in Zwolle Rico (van Opgezwolle), die zijn publiek van de stoeltjes afriep om even 'los te gaan'.
[..]
Ook lachwekkend; de wedstrijd Brazilië - Argentinie kon men niet uitspelen, omdat 4 Argentijnse spelers het veld af werden geplukt door gezondsheidmedewerkers omdat ze niet in quarantaine zaten wat had gemoeten 'volgens de regels' (want spelen in de UK). En dan gaan ze dus live in een wedstrijd met miljoenen kijkers die spelers proberen in quarantaine te krijgen
Dit was het weekend en daar moet u het mee doen.![]()
Ik zie in die Twitter-thread dat het allemaal de schuld is van zionisten. Dat zegt al genoeg.quote:Op maandag 6 september 2021 10:26 schreef zoost het volgende:
Ongevaccineerd een winkelcentrum in?
[ twitter ]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Als de cijfers weer stijgen komt dat door de miljoenen mensen die weer naar school/werk gaan, niet vanwege wat mensen op een tribune in de buitenlucht.quote:Op maandag 6 september 2021 09:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.![]()
Ik ben blij dat de politie daar hun prioriteiten op orde heeft. Ik bedoel, die ongevaccineerden zijn minimaal net zo gevaarlijk als massa-moordenaars. Stel je voor dat er iemand die geen corona heeft en ook niet gevaccineerd is in een winkelcentrum loopt, dat kunnen we niet hebben. De ramp die dat kan veroorzaken kent zijn weerga niet in de geschiedenis.quote:Op maandag 6 september 2021 10:26 schreef zoost het volgende:
Ongevaccineerd een winkelcentrum in?
[ twitter ]![]()
Zo bedoel ik dat niet.quote:Op maandag 6 september 2021 09:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Krijg nu een beeld van de ongevaccineerde als melaatse zwerver die de mensen op het terras komt lastig vallen.
'Ik zal jou eens besmetten met dat Corona'
Maar bijvoorbeeld langs een terras lopen en schaapgeluiden maken, omdat de mensen die zich conformeren aan de idiotie van Hugo, als schapen worden gezien.
En juist die mensen zouden dan agressief kunnen reageren, want drank op.![]()
Dat is ook zo! Maar de wet schrijft dan voor dat je je QR code moet laten zien.quote:Op maandag 6 september 2021 09:39 schreef chratnox het volgende:
"Lastig gevallen worden door ongevaccineerden".. Dat zijn de nieuwe zwervers?
Ik denk dat het aannemelijker is dat het een groot deel van de bevolking helemaal niets interesseert wie er naast ze zit op het terras.![]()
Dat zeg ik toch!quote:Op maandag 6 september 2021 10:16 schreef chratnox het volgende:
De ongevaccineerden zijn de kleine minderheid. Als er commentaar/heisa komt is het aannemelijker dat dat vanaf de kant van de gevaccineerden komt die van mening zijn dat ongevaccineerden de reden zijn van alle problemen in de wereld dan andersom.![]()
Ik zou er hartelijk om lachen en nog een biertje bestellen.quote:Op maandag 6 september 2021 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat niet.
Maar bijvoorbeeld langs een terras lopen en schaapgeluiden maken, omdat de mensen die zich conformeren aan de idiotie van Hugo, als schapen worden gezien.
En juist die mensen zouden dan agressief kunnen reageren, want drank op.
Maar goed, we gaan het waarschijnlijk meemaken. Ben benieuwd of er echt veel heibel ontstaat.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat veranderd helemaal niets aan hetgeen je ziet. Wat zegt het jou dan?quote:Op maandag 6 september 2021 10:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik zie in die Twitter-thread dat het allemaal de schuld is van zionisten. Dat zegt al genoeg.![]()
Tijdens deze pandemie was dit ook idd 1 van mn grootste zorgen. Wat nu als mensen,” Mèèèèh,” gaan roepen buiten?quote:Op maandag 6 september 2021 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat niet.
En juist die mensen zouden dan agressief kunnen reageren, want drank op.
En je weet als er eentje over de dam is dan heb je zo de kudde mee.
Het wordt een verdomd moeizame herfst. Om te janken.Go hard or go home![]()
Ik probeer er maar gewoon het beste van te maken, hopelijk wordt het geen herfst met alleen maar pavlov reacties.quote:Op maandag 6 september 2021 11:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Tijdens deze pandemie was dit ook idd 1 van mn grootste zorgen. Wat nu als mensen,” Mèèèèh,” gaan roepen buiten?
Het wordt een verdomd moeizame herfst. Om te janken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is dit nu zoiets wat we first-world-problems mogen noemen?quote:Op maandag 6 september 2021 11:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Tijdens deze pandemie was dit ook idd 1 van mn grootste zorgen. Wat nu als mensen,” Mèèèèh,” gaan roepen buiten?
Het wordt een verdomd moeizame herfst. Om te janken.![]()
Is er iets gebeurd / nieuws ofzo dat men nu ineens bang is voor die meh-roepers? Of dat men dat gaat doen?
Bedoel, jullie hebben het daar nu over, maar wat is de trigger hiervan geweest?![]()
Wij hebben het nu over het onderscheidt tussen gevaccineerden en ongevaccineerden maar daarbij gaan we helemaal voorbij aan het onderscheidt tussen de mensen met telefoon met goede batterij en mensen met telefoon zonder goede batterij. Die laatste groep kan niet 's ochtends de deur uit gaan en dan 's avonds uit eten.
Wanneer gaan die de straat op?![]()
De pandemie is over, we moeten het nu over de grote problemen gaan hebben. Over de existentiële zaken, zoals of je bèèh moet roepen tegen iemand die gevaccineerd is, of moet knorren tegen iemand die niet gevaccineerd is. Dat soort zaken moeten we duidelijkheid over hebben voor het 20 (of 25) september is, anders weten we niet hoe we ons moeten gedragen.quote:Op maandag 6 september 2021 11:12 schreef Cue_ het volgende:
Is er iets gebeurd / nieuws ofzo dat men nu ineens bang is voor die meh-roepers? Of dat men dat gaat doen?
Bedoel, jullie hebben het daar nu over, maar wat is de trigger hiervan geweest?![]()
Het feit dat mensen anno 2021 "behh" en knor knor tegen elkaar roepen vanwege een wel/niet vaccinatie toont toch maar weer aan dat we verdomd dicht tegen de waarheid van deze film aan zittenquote:Op maandag 6 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
De pandemie is over, we moeten het nu over de grote problemen gaan hebben. Over de existentiële zaken, zoals of je bèèh moet roepen tegen iemand die gevaccineerd is, of moet knorren tegen iemand die niet gevaccineerd is. Dat soort zaken moeten we duidelijkheid over hebben voor het 20 (of 25) september is, anders weten we niet hoe we ons moeten gedragen.![]()
![]()
Idiocracy is dan ook een documentaire en geen film, dus dat lijkt me evident.quote:Op maandag 6 september 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het feit dat mensen anno 2021 "behh" en knor knor tegen elkaar roepen vanwege een wel/niet vaccinatie toont toch maar weer aan dat we verdomd dicht tegen de waarheid van deze film aan zitten![]()
![]()
Mag toch hopen dat 90% van de bevolking gewoon normaal is/doet/whatever en je dat soort praktijken niet in de realiteit gaat krijgen.
Ja misschien wat vage figuren die een statement willen maken, maar kom op. Als dat echt gaat gebeuren (en we daar dus 'bang ' voor moeten zijn), dan zijn we als volk toch echt diep gezakt![]()
![]()
ik roep ook knor als ik een dikke vrouw zie.quote:Op maandag 6 september 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het feit dat mensen anno 2021 "behh" en knor knor tegen elkaar roepen vanwege een wel/niet vaccinatie toont toch maar weer aan dat we verdomd dicht tegen de waarheid van deze film aan zitten![]()
![]()
Het was dan ook sarcasme uiteraard. Het geeft meer aan dat we op zo'n punt in de pandemie zijn dat het je dagelijkse leven (op dit moment) niet beheerst, dus dat je er niet echt mee bezig bent.quote:Op maandag 6 september 2021 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Mag toch hopen dat 90% van de bevolking gewoon normaal is/doet/whatever en je dat soort praktijken niet in de realiteit gaat krijgen.
Ja misschien wat vage figuren die een statement willen maken, maar kom op. Als dat echt gaat gebeuren (en we daar dus 'bang ' voor moeten zijn), dan zijn we als volk toch echt diep gezakt![]()
Maar doorgaans gaan die mensen wel naar werk toequote:Op maandag 6 september 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.
Ik snap je vraag over kinderen naar school niet in deze contextOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Al die kuddes mensen op terrasjes die bij elkaar klonteren vond ik sowieso al schapen, maar nooit de behoefte gehad om ze daarop aan te spreken en béh te roepen.
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.![]()
ik zit en drink ook wel op terrassen maar de gedachte van schapen is nooit bij me opgekomen omdat ik slechts met enkelen heb afgesprokenquote:Op maandag 6 september 2021 11:38 schreef Woelwater het volgende:
Al die kuddes mensen op terrasjes die bij elkaar klonteren vond ik sowieso al schapen, maar nooit de behoefte gehad om ze daarop aan te spreken en béh te roepen.
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.![]()
Dat ligt puur aan de entiteit die die QR code verplicht stelt aan de horeca e.d. om hun bedrijfsvoering te kunnen laten doorgaanquote:Op maandag 6 september 2021 11:38 schreef Woelwater het volgende:
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb sowieso nooit echt in termen van schapen of kuddes gedacht.
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.![]()
Joh dat zijn toch echt minieme hoeveelheden mensen die zo denken,wat staan uitenquote:Op maandag 6 september 2021 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.
En net of íemand op een terras of whatever, zich daar druk om maakteOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We zitten zo ontzettend in de kramp dat ik er weinig vertrouwen in heb.quote:Op maandag 6 september 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik probeer er maar gewoon het beste van te maken, hopelijk wordt het geen herfst met alleen maar pavlov reacties.
Zijn er überhaupt nog landen die dit een beetje met logica benaderen?Go hard or go home![]()
Ik alleen in bepaalde situaties (die niks met covid te maken hebben).quote:Op maandag 6 september 2021 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.
Bijv dat het me vaker is opgevallen dat als mensen een rij zien voor iets, ze er vaak zonder na te denken in gaan staan.
Dit heb ik vaker gezien bij ticket automaten bijv. Dan zijn er meerdere automaten, en dan staan sommige mensen in een rij van 3/4 mensen te wachten, terwijl vijftig meter verderop gewoon een automaat vrij beschikbaar is
Zelfde voor bijv parkeren bij een winkelcentrum of grote supermarkt. Zie je mensen helemaal moeilijk vooraan vlak bij de ingang wachten op een plekje, terwijl er wat meer naar achter op het terrein gewoon plenty plek is.
Dit heeft dan vooral met de intense luiheid van veel mensen te maken gok ik zo.![]()
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen we weer naar een vorm van normaal leven. Dat is de oplossing. Ik zie antivaxxers meer als wolven die gevaarlijk zijn voor de schapen.quote:Op maandag 6 september 2021 11:38 schreef Woelwater het volgende:
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Wit-Rusland.quote:Op maandag 6 september 2021 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
We zitten zo ontzettend in de kramp dat ik er weinig vertrouwen in heb.
Zijn er überhaupt nog landen die dit een beetje met logica benaderen?![]()
Bedankt Hugo, dat horen we al minstens een half jaar. Alleen gaat niet iedereen zich laten vaccineren om verscheidene redenen.quote:Op maandag 6 september 2021 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen we weer naar een vorm van normaal leven. Dat is de oplossing.![]()
Dat is de basis van allesquote:Op maandag 6 september 2021 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
Dit heeft dan vooral met de intense luiheid van veel mensen te maken gok ik zo.![]()
![]()
Ik ben gelukkig Hugo niet. Ben jij Willem Engel?quote:Op maandag 6 september 2021 11:54 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Bedankt Hugo, dat horen we al minstens een half jaar. Alleen gaat niet iedereen zich laten vaccineren om verscheidene redenen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Nee niet echt, als mensen gelukkig worden van een vaccinatie moeten ze dat vooral doen en breng ik ze zelfs naar een prikstation.quote:Op maandag 6 september 2021 11:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig Hugo niet. Ben jij Willem?![]()
met een beetje dwang/drang kan dat % nog wel omhoog en vooral voorlichting lijkt me, die antivax groep moet je gewoon vergetenquote:Op maandag 6 september 2021 11:54 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Bedankt Hugo, dat horen we al minstens een half jaar. Alleen gaat niet iedereen zich laten vaccineren om verscheidene redenen.![]()
Wat is er precies zorgelijk aan? Het overgrote deel van de Nederlanders heeft goeddeels het oude leventje weer opgepakt. Dat lijkt me alleen maar positief?quote:Op zondag 5 september 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat maakt het des te zorgelijker naar mijn mening.![]()
Vond Zweden wel chill van de zomer. Kan me niet voorstellen dat die méér maatregelen gaan instellen ofzoquote:Op maandag 6 september 2021 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
We zitten zo ontzettend in de kramp dat ik er weinig vertrouwen in heb.
Zijn er überhaupt nog landen die dit een beetje met logica benaderen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het oude leventje ja?quote:Op maandag 6 september 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is er precies zorgelijk aan? Het overgrote deel van de Nederlanders heeft goeddeels het oude leventje weer opgepakt. Dat lijkt me alleen maar positief?
Nou, dat ben ik echt totaal niet met je eens. Was het maar het oude leventjeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar gaat het niet om. Ik bedoel meer dat vaccins een bewezen methode zijn om effectief ziektes te bestrijden. En dat je straks niet raar op moet kijken dat gevaccineerden wat meer ruimte krijgen. Wat reizen aangaat is dat in veel gevallen al zo.quote:Op maandag 6 september 2021 11:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee niet echt, als mensen gelukkig worden van een vaccinatie moeten ze dat vooral doen en breng ik ze zelfs naar een prikstation.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer nietquote:Op maandag 6 september 2021 11:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond Zweden wel chill van de zomer. Kan me niet voorstellen dat die méér maatregelen gaan instellen ofzo![]()
In Israel krijgt men straks gewoon een Pfizer infuus aangelegd. 24/7 Pfizer door je aderen laten stromen!quote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer niet
Dan word je pas een antibody-superhuman!!![]()
Op zich is dat niet zo gek. Want er is wel een probleem met de vaccins. Je kan ondanks het vaccineren wel het covid virus nog doorgeven als je besmet bent. Dat reizen überhaupt mag is wat raar denk ik.quote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer nietWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Gaat niet lukken.quote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Israel krijgt men straks gewoon een Pfizer infuus aangelegd. 24/7 Pfizer door je aderen laten stromen!
Dan word je pas een antibody-superhuman!!Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Dat heeft niets met virusbestrijding te maken, en alles met geopolitieke druk vanwege de vergelding op de andere kant op blokkeren van vrij reizenquote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer niet
Op zich wel eens hoor, maar dat overstijgt beetje de impact die de gemiddelde Europeaan ervaartOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is toch niet zo gek? Veel landen leven op toerisme.quote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is dat niet zo gek. Want er is wel een probleem met de vaccins. Je kan ondanks het vaccineren wel het covid virus nog doorgeven als je besmet bent. Dat reizen überhaupt mag is wat raar denk ik.Makkelijk eerste (volgens de expected goals)![]()
grootste probleem bij hun is de vaccinatiegraad, ze begonnen voortvarend maar helaasquote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Israel krijgt men straks gewoon een Pfizer infuus aangelegd. 24/7 Pfizer door je aderen laten stromen!
Dan word je pas een antibody-superhuman!!![]()
Lijkt me bijzonder sterk. Eén zo'n event zal nooit zo belangrijk geacht worden.quote:Op maandag 6 september 2021 09:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.
Realistischer zou zijn dat ze het effect van het openen van de scholen af willen wachten, o.a. ook het (deels) (her)openen van het hoger onderwijs. Maar goed, als ze dat echt hadden willen doen zouden ze het niet met vijf dagen verschuiven (maar een langere periode) en zouden ze niet zo'n rare juridische smoes verzinnen. Volgens mij is de realiteit eenvoudiger: namelijk dat ze zich weeral eens verkeken hebben op de hoeveelheid werk die zo'n wetsaanpassing kost en toen dachten 'oh kut, daar hadden we eigenlijk een week eerder mee moeten beginnen'.![]()
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?quote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Het oude leventje ja?
Nou, dat ben ik echt totaal niet met je eens. Was het maar het oude leventje![]()
Lief dagboek,
Zojuist een zelftest geprobeerd die ik van Hugo heb gekregen.
De instructies waren zo onduidelijk dat het al misging bij stap 1.
Daarna maar de prullenbak in gesmeten.![]()
Reizen op zichzelf is niet per se het probleem. Sterker nog, reizen zorgt ervoor dat mensen zich laten testen wat het de facto misschien zelfs veiliger maakt in sommige gevallen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef Megumi het volgende:
Dat reizen überhaupt mag is wat raar denk ik.
Het wordt pas een probleem als er door reizen veel import/export ontstaat. Maar als landen een vrijwel vergelijkbare verspreiding hebben maakt het niet zoveel uit of je van Maastricht naar Aken reist of van Maastricht naar Utrecht.![]()
Door het reizen heeft het covid virus zich wereldwijd kunnen verspreiden.quote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Reizen op zichzelf is niet per se het probleem. Sterker nog, reizen zorgt ervoor dat mensen zich laten testen wat het de facto misschien zelfs veiliger maakt in sommige gevallen.
Het wordt pas een probleem als er door reizen veel import/export ontstaat. Maar als landen een vrijwel vergelijkbare verspreiding hebben maakt het niet zoveel uit of je van Maastricht naar Aken reist of van Maastricht naar Utrecht.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Melaats dusquote:Op maandag 6 september 2021 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen we weer naar een vorm van normaal leven. Dat is de oplossing. Ik zie antivaxxers meer als wolven die gevaarlijk zijn voor de schapen.
quote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Lief dagboek,
Daarna maar de prullenbak in gesmeten.![]()
![]()
Daarom:quote:Op maandag 6 september 2021 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Door het reizen heeft het covid virus zich wereldwijd kunnen verspreiden.Inmiddels is het overal al, dus dan krijgt het reizen een andere dimensie.quote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Het wordt pas een probleem als er door reizen veel import/export ontstaat.![]()
Dat is wat je zíet jaquote:Op maandag 6 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?
Onder die oppervlakte zijn er nog zat beperkingen en aanpassingen die mensen raken.
Die moeten wmb gewoon óók allemaal weg. Hoe onzichtbaar voor sommigen ook
[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 06-09-2021 12:22:53 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Las dat dezelfde tests zijn als ik zaterdag op Schiphol in mijn handen gedrukt kreeg ligt dat volledig aan jou vrees ik. Het staat echt bijzonder duidelijk beschreven daarquote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Lief dagboek,
Daarna maar de prullenbak in gesmeten.
Wat lukte er niet dan?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vandaar dat er hier op FOK! dagelijks mensen zijn die berichten plaatsen als 'corona bestaat alleen nog op dit subforum'.quote:Op maandag 6 september 2021 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wat je zíet ja
Onder die oppervlakte zijn er nog zat beperkingen en aanpassingen die mensen raken.
Die moeten wmb gewoon óók allemaal wel. Hoe onzichtbaar voor sommigen ook![]()
Dat kan toch beide bestaan? Of betwist je dat nou?quote:Op maandag 6 september 2021 12:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat er hier op FOK! dagelijks mensen zijn die berichten plaatsen als 'corona bestaat alleen nog op dit subforum'.
Als het je persoonlijk niet raakt zie je het wellicht niet nee. Maakt niet dat het allemaal als vanouds is en beperkingen/veranderingen niet meer bestaanOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Had je gisteren beter niet in A'dam geweestquote:Op maandag 6 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?
Ik kan moeilijk niet naar huis gaan.quote:Op maandag 6 september 2021 12:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Had je gisteren beter niet in A'dam geweest
Overigens was dat protest veel breder dan corona, het ging ook over wonen, de politiek etc.
En de beelden doen niet onder voor de beelden van Zandvoort. Dat was 'gewoon' een gemoedelijke optocht. Zonder context zou je zo zeggen dat deze mensen op weg zijn naar de F1:![]()
![]()
Hadden we maar in 2019 een ban op reizen ingesteldquote:Op maandag 6 september 2021 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Door het reizen heeft het covid virus zich wereldwijd kunnen verspreiden.
Waarvoor moet de wet precies aangepast worden dan? Niet voor de anderhalve meter en ook niet voor die toegangsbewijzen. Ik vind het smoesjes.quote:Op maandag 6 september 2021 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me bijzonder sterk. Eén zo'n event zal nooit zo belangrijk geacht worden.
Realistischer zou zijn dat ze het effect van het openen van de scholen af willen wachten, o.a. ook het (deels) (her)openen van het hoger onderwijs. Maar goed, als ze dat echt hadden willen doen zouden ze het niet met vijf dagen verschuiven (maar een langere periode) en zouden ze niet zo'n rare juridische smoes verzinnen. Volgens mij is de realiteit eenvoudiger: namelijk dat ze zich weeral eens verkeken hebben op de hoeveelheid werk die zo'n wetsaanpassing kost en toen dachten 'oh kut, daar hadden we eigenlijk een week eerder mee moeten beginnen'.zie email 27 oktober![]()
Ik zeg ook helemaal niet dat er geen beperkingen zijn. Wel dat voor het overgrote deel van de Nederlanders er nauwelijks nog beperkingen zijn, of ze in ieder geval niet als zodanig gevoeld worden.quote:Op maandag 6 september 2021 12:17 schreef Molo het volgende:
Als het je persoonlijk niet raakt zie je het wellicht niet nee. Maakt niet dat het allemaal als vanouds is en beperkingen/veranderingen niet meer bestaan![]()
Ik ervaar het ook wel een beetje zo.quote:Op maandag 6 september 2021 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wat je zíet ja
Die moeten wmb gewoon óók allemaal wel. Hoe onzichtbaar voor sommigen ook
Mijn gezin en de gezinnen om mij heen, leven grotendeels weer als voor corona.
En de zaken die nog anders zijn (niet de basisschool binnen lopen met brengen bijv.) zijn geen echt heftige aanpassingen.
En er wordt her en der nog flink thuisgewerkt, maar zeker niet overal meer.
We plannen (en dat is iets meer geregel dan voorheen) de (vlieg en auto) vakanties in het buitenland (Oostenrijk, Spanje, Italië) weer normaal.
En ook dit topic is een stukje minder druk dan voorheen.
Voor veel mensen is corona momenteel gewoon zo goed als voorbij.
Dat kan in de herfst echt wel weer veranderen. Maar de meesten leven nu zun leventje als voor corona gewoon weer."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Blijkbaar wel.quote:Op maandag 6 september 2021 12:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarvoor moet de wet precies aangepast worden dan? [b]Niet voor de anderhalve meter en ook niet voor die toegangsbewijzen. Ik vind het smoesjes.
"Hoewel het aantal positieve tests en ziekenhuisopnames sindsdien niet gestegen zijn, wordt 20 september waarschijnlijk niet gehaald. Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."![]()
Heel maatschappelijk teleurgesteld Nederland was weer op pad ja.quote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk niet naar huis gaan.
Overigens was dat protest veel breder dan corona, het ging ook over wonen, de politiek etc.
En de beelden doen niet onder voor de beelden van Zandvoort. Dat was 'gewoon' een gemoedelijke optocht. Zonder context zou je zo zeggen dat deze mensen op weg zijn naar de F1:
[ afbeelding ]zie email 27 oktober![]()
Dat maakt de opmerking er dan niet echt handiger opquote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk niet naar huis gaan.
En de beelden doen niet onder voor de beelden van Zandvoort. Dat was 'gewoon' een gemoedelijke optocht. Zonder context zou je zo zeggen dat deze mensen op weg zijn naar de F1:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
"Hoewel het aantal positieve tests en ziekenhuisopnames sindsdien niet gestegen zijn, wordt 20 september waarschijnlijk niet gehaald. Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."AMVB.quote:Indien naar het oordeel van Onze Ministers gelet op het in artikel 58b, eerste lid, genoemde doel de veilige afstand kan worden verkleind of op nihil kan worden gesteld, wordt zo spoedig mogelijk een voordracht gedaan voor een daartoe vast te stellen algemene maatregel van bestuur.zie email 27 oktober![]()
Ik moest een buisje in het "werkstation" doen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Las dat dezelfde tests zijn als ik zaterdag op Schiphol in mijn handen gedrukt kreeg ligt dat volledig aan jou vrees ik. Het staat echt bijzonder duidelijk beschreven daar
Wat lukte er niet dan?![]()
Wat ik wel vervelend vind is dat er te weinig horeca personeel is.
Dat is wat ik nu nog het meeste merk van corona."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Des te meer redenen om wél die diepere beperkingen die blijkbaar door weinig mensen worden gevoeld aan te blijven sprekenquote:Op maandag 6 september 2021 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat er geen beperkingen zijn. Wel dat voor het overgrote deel van de Nederlanders er nauwelijks nog beperkingen zijn, of ze in ieder geval niet als zodanig gevoeld worden.
Anders is er te weinig draagvlak om ze eens en voor altijd af te schaffen
Het zou puur om pandemiebeheersing moeten gaan en niet wie wel of niet beperkingen ervaart of ergens last van heeftOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Krijgen we ook QR codes voor.quote:Op maandag 6 september 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
Dat is wat ik nu nog het meeste merk van corona.Zonder wrijving geen glans![]()
Eerder de maatregelen genomen die Taiwan nam. Maar zeker bij Hugo en Rutte gaat de economie altijd voor op de volksgezondheid.quote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hadden we maar in 2019 een ban op reizen ingesteldWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ja.quote:
Heb het al mogen meemaken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Stonden er plaatjes bij?quote:Op maandag 6 september 2021 12:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik moest een buisje in het "werkstation" doen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De opsluitwet werd gerealiseerd in 1 middag.quote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
"Hoewel het aantal positieve tests en ziekenhuisopnames sindsdien niet gestegen zijn, wordt 20 september waarschijnlijk niet gehaald. Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."
En het afschaffen van iets hebben we weken voor nodig?![]()
Ze hadden het voornemen gewoon al veel eerder moeten opstarten. het is een beetje BNW maar er komt straks vast als resultaat uit, we zien dat de griepperiode in de buurt komt, en de zorgbelasting is nog steeds hoog, daarom lijkt het ons niet verstandig op dit moment verdere versoepelingen in te voeren, naast de minimale aanpassing op de basisscholen, tot over 2 weken.quote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
"Hoewel het aantal positieve tests en ziekenhuisopnames sindsdien niet gestegen zijn, wordt 20 september waarschijnlijk niet gehaald. Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik las dat die QR-codes een uitstekend alternatief daarvoor zijn. Ik vind het ook ideaal. Wel irritant alleen als je bij ieder rondje moet afrekenen i.p.v. één keer aan het einde.quote:Op maandag 6 september 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
Dat is wat ik nu nog het meeste merk van corona.![]()
Jazeker iets met 2 gaatjes maar het enige wat erop leek wat in het pakketje zat was iets met 1 gaatje waar overigens ook geen buisje in past.quote:![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De opsluitwet werd gerealiseerd in 1 middag.
En het afschaffen van iets hebben we weken voor nodig?![]()
![]()
Dan maar naar de GGD om onder begeleiding te ondergaanquote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jazeker iets met 2 gaatjes maar het enige wat erop leek wat in het pakketje zat was iets met 1 gaatje waar overigens ook geen buisje in past.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, raar zeg.quote:Op maandag 6 september 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
Dat is wat ik nu nog het meeste merk van corona.
Zou haast denken dat men niet meer in de horeca wil werken. Snap niet waarom. Vele buitenlandse toeristen die een goede fooi geven.
(een deel van deze opmerking heb ik wellicht geknipt uit 2019)´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ligt aan het etablissement, wanneer je precies moet afrekenen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las dat die QR-codes een uitstekend alternatief daarvoor zijn. Ik vind het ook ideaal. Wel irritant alleen als je bij ieder rondje moet afrekenen i.p.v. één keer aan het einde.
Maar ook met QR code op de tafel kan het uitserveren flink in de soep lopen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
In de categorie klein leed vind ik dat ook behoorlijk storend jaquote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las dat die QR-codes een uitstekend alternatief daarvoor zijn. Ik vind het ook ideaal. Wel irritant alleen als je bij ieder rondje moet afrekenen i.p.v. één keer aan het einde.
zie email 27 oktober![]()
Wel fijn dat het is voor het schrappen ervanquote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."![]()
![]()
Met dat laatste heb ik eigenlijk nooit last gehad. Eigenlijk de enige keer dat ik gemerkt heb dat het vervelend wordt is juist als er géén QR-code is en je domweg lang moet wachten tot je geholpen wordt.quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt aan het etablissement, wanneer je precies moet afrekenen.
Maar ook met QR code op de tafel kan het uitserveren flink in de soep lopen.![]()
Horeca is het met je eens.quote:Op maandag 6 september 2021 12:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eerder de maatregelen genomen die Taiwan nam. Maar zeker bij Hugo en Rutte gaat de economie altijd voor op de volksgezondheid.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Bij een aantal sectoren wordt nu pijnlijk duidelijk hoezeer we afhankelijk zijn van half slavenarbeid.quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
Zou haast denken dat men niet meer in de horeca wil werken. Snap niet waarom. Vele buitenlandse toeristen die een goede fooi geven.
(een deel van deze opmerking heb ik wellicht geknipt uit 2019)
En tegelijkertijd hoor ik alweer geklaagd over de stijging van de bierprijzen. Dan denk ik, ja, dat betaal je als het personeel ook normaal betaald moet worden.![]()
Dit is dus nu het enige wat ik nog vervelend vind en merk aan corona.quote:Op maandag 6 september 2021 12:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de categorie klein leed vind ik dat ook behoorlijk storend ja
Dat personeelsgebrek en die QR-codes op je tafeltje.
En de documenten die je mee moet nemen op een willekeurige vliegvakantie."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat mag wat mij betreft wel blijven. Liefst nog verplichten we een verklaring wat je gaat doen om de uitstoot te compenseren.quote:Op maandag 6 september 2021 12:30 schreef capricia het volgende:
En de documenten die je mee moet nemen op een willekeurige vliegvakantie.![]()
![]()
Is dat klimaat of corona?quote:Op maandag 6 september 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat mag wat mij betreft wel blijven. Liefst nog verplichten we een verklaring wat je gaat doen om de uitstoot te compenseren.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja, want de bierprijzen zijn niet afhankelijk van een Heineken die de kostprijs elk jaar aan het verhogen isquote:Op maandag 6 september 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij een aantal sectoren wordt nu pijnlijk duidelijk hoezeer we afhankelijk zijn van half slavenarbeid.
En tegelijkertijd hoor ik alweer geklaagd over de stijging van de bierprijzen. Dan denk ik, ja, dat betaal je als het personeel ook normaal betaald moet worden.
Omdat veel personeel een baan elders heeft gezocht tijdens corona, wantja ze moesten in sommige gevallen wel geld verdienen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
(een deel van deze opmerking heb ik wellicht geknipt uit 2019)
En als ze daar nu een tijdje zitten, jaar contract, vast contract.. Die krijg je dan niet zo makkelijk weer terug in de horeca.![]()
Echt waar??quote:Op maandag 6 september 2021 12:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat veel personeel een baan elders heeft gezocht tijdens corona, wantja ze moesten in sommige gevallen wel geld verdienen.
En als ze daar nu een tijdje zitten, jaar contract, vast contract.. Die krijg je dan niet zo makkelijk weer terug in de horeca.
Dit is nieuws voor mij als iemand die net uit de horeca komt.
Goed om te weten hoe het eindelijk werkt daar na 15 jaar
Sorry, mijn sarcasme meter werkte even nietquote:Op maandag 6 september 2021 12:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Echt waar??
Dit is nieuws voor mij als iemand die net uit de horeca komt.
Goed om te weten hoe het eindelijk werkt daar na 15 jaar![]()
![]()
Ik merk dus vrij weinig meer van corona. Mijn levensstijl is hetzelfde als ervoor.quote:Op maandag 6 september 2021 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hebben beide één grote gemene deler: onze buitensporige levensstijl.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ben je de laatste tijd nog in het buitenland geweest? Daar is het niet anders hoor. Alleen in Duitsland dragen ze nog van die suffe mondkapjes. Overigens zelf niet gedaan, werd ook niks van gezegd.quote:Op maandag 6 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?![]()
ik heb er thuis ook weinig last van maar vliegen heb ik al een tijd niet gedaanquote:Op maandag 6 september 2021 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik merk dus vrij weinig meer van corona. Mijn levensstijl is hetzelfde als ervoor.![]()
Hoe was het restaurant-bezoek in Italië of Frankrijk?quote:Op maandag 6 september 2021 12:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben je de laatste tijd nog in het buitenland geweest? Daar is het niet anders hoor. Alleen in Duitsland dragen ze nog van die suffe mondkapjes. Overigens zelf niet gedaan, werd ook niks van gezegd."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Shit ja, voor mij was de laatste keer vliegen 2 januari 2020.quote:Op maandag 6 september 2021 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb er thuis ook weinig last van maar vliegen heb ik al een tijd niet gedaan
In December mag ik weer eens. Erg benieuwd hoe dat dan zal gaan![]()
![]()
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.quote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit ja, voor mij was de laatste keer vliegen 2 januari 2020.
In December mag ik weer eens. Erg benieuwd hoe dat dan zal gaan
Dus tot die tijd ga ik het er gewoon maximaal van nemen.
Al het opgepotte geld uitgeven.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Mondkapjes op en verder wat gedoe rondom QR check bij boardingpass krijgenquote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In December mag ik weer eens. Erg benieuwd hoe dat dan zal gaan
Maar niks echt vervelends tenzij lange vlucht met zo'n ding
En dan roepen ze na landen op of je op advies van VWS wel graag zoveel mogelijk 1,5 meter afstand wilt houden tot je andere passagiers![]()
![]()
![]()
Sja, ik vrees er enerzijds ook wel voor. Anderzijds, we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid alle vliegtuigen aan de grond houden de helft van het jaar? Moet toch écht gewoon een keer klaar zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.
Al het opgepotte geld uitgeven.![]()
![]()
Ik heb ook een horecaklant (Brasserie), waar afgelopen jaar veel personeel is weggelopen en moeilijk terug te krijgen. Ze zijn in de periode van sluiting gaan werken bij supermarkten en vooral bij koeriers en bezorgdiensten. Ook oproepkrachten denken nu, ik ga bij de supermarkt werken, dan heb ik het weekend lekker vrij. En dan heb ik straks in oktober als alles weer dicht gaat ook nog werk (dat is hun gedachte hè, niet de mijne).quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
(een deel van deze opmerking heb ik wellicht geknipt uit 2019)![]()
ik ging nog weleens naar Azië voor werk maar dat zie ik dit jaar niet meer gebeurenquote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In December mag ik weer eens. Erg benieuwd hoe dat dan zal gaan![]()
Luchthaven Eindhoven wil een gezondheidsverklaring. En in Italië willen ze een Passagier locatie formulier. Waar ze verder niet om vragen, maar wat je wel moet hebben.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Mondkapjes op en verder wat gedoe rondom QR check bij boardingpass krijgen
Maar niks echt vervelends tenzij lange vlucht met zo'n ding
En dan roepen ze na landen op of je op advies van VWS wel graag zoveel mogelijk 1,5 meter afstand wilt houden tot je andere passagiers![]()
![]()
![]()
Tevens zijn er in Italië ook bestemmingen die naast een vaccinatie een negatieve test willen zien."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kloptquote:Op maandag 6 september 2021 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Luchthaven Eindhoven wil een gezondheidsverklaring. En in Italië willen ze een Passagier locatie formulier. Waar ze verder niet om vragen, maar wat je wel moet hebben.
Tevens zijn er in Italië ook bestemmingen die naast een vaccinatie een negatieve test willen zien.
Het is elke keer ruim voor, en weer vlak voor reizen checken wat ze nu weer verlangen van jeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja vertel dat de andere landen maar.quote:Op maandag 6 september 2021 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja, ik vrees er enerzijds ook wel voor. Anderzijds, we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid alle vliegtuigen aan de grond houden de helft van het jaar? Moet toch écht gewoon een keer klaar zijn.![]()
Dan kun je in Italië niet tussen regio's reizen. Of ze hebben in Spanje weer een avondklok."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe was het restaurant-bezoek in Italië of Frankrijk?![]()
Waarom zou alles rood en moeilijk worden? Het wordt toch juist steeds beter, steeds meer gevaccineerden.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.
Al het opgepotte geld uitgeven.![]()
![]()
Dit dus.quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Het is elke keer ruim voor, en weer vlak voor reizen checken wat ze nu weer verlangen van je
Plus de lokale regionale regels lezen. Wat mag wel en wat weer niet.
Maar goed. Ik doe het er maar mee.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Niet ieder land gaat zo goed. En ze bepalen allemaal zelf wat hun regels zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom zou alles rood en moeilijk worden? Het wordt toch juist steeds beter, steeds meer gevaccineerden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kreta vorige week:quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.
* buiten op terras: no problem
* buiten op terras onder parasol: mondkapje op
Ach ja... Gelukkig wel zes opa's mee geredOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja vertel dat de andere landen maar.![]()
Dan kun je in Italië niet tussen regio's reizen. Of ze hebben in Spanje weer een avondklok.
Zijn gewoon naar Frankrijk gereden, daar 3 weken gechilld in een berghut en weer terug naar huis. No problem. Heerlijke tijd gehad en nul controles meegemaakt.
Ik blijf dus optimistisch![]()
![]()
Graag!!quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.
Vergeet je greenpass niet mee te nemen.
En nee, ik ben in Italië niet altijd buiten.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Over 2/3 weken naar Rhodos. Zag idd iets over gezondheidschecks enzo.
Ben benieuwd hoe het daar allemaal zal zijn en of het gedoe is, of dat het hopelijk wel meevalt.![]()
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...quote:Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Graag!!
Vergeet je greenpass niet mee te nemen.![]()
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open ipv veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR codequote:Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.
Zijn gewoon naar Frankrijk gereden, daar 3 weken gechilld in een berghut en weer terug naar huis. No problem. Heerlijke tijd gehad en nul controles meegemaakt.
Ik blijf dus optimistisch
Maar goed...
Verder mee eens, er is beleid, en er is uitvoering. En dat is een wereld van verschil.
Gelukkig is de uitvoering een stuk beter leefbare wereldOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.quote:Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...
Maar ben benieuwd naar jouw ervaringen.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorryquote:Op maandag 6 september 2021 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open oog veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR code
Maar goed...
Verder mee eens, er is beleid, en er is uitvoering. En dat is een wereld van verschil.
Gelukkig is de uitvoering een stuk beter leefbare wereld![]()
![]()
Grappig dat hier nu die QRcodes overal in de horeca opduiken. Maar blijkbaar vanwege het personeelstekort. Vorig jaar september zag ik die al overal in Italië, maar dat was omdat je dan geen menukaart vast hoefde te houden, want daar kreeg je corona van.![]()
![]()
Typo, heb aangepastquote:Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorry
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.quote:Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.
Maar ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Ik kan je nu al de ervaringen vertellen, namelijk dat ik ongeveer vijf keer per dag op een terras eet en drink en dat ze daar in acht dagen dan misschien 1 of 2 keer om zullen vragen. En al zouden ze het iedere keer vragen, het zal me een worst wezen. Zolang ze maar eten en drinken komen brengen.![]()
Gezondheidschecks, die term is natuurlijk belachelijk. Voor een gezondheidscrisis heeft dit niks meer met gezondheid te maken of je moet als een wappie alle andere ziektes en klachten gaan ontkennen behalve corona. Corona is the realest, jwz.quote:Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef Cue_ het volgende:
Over 2/3 weken naar Rhodos. Zag idd iets over gezondheidschecks enzo.
Ben benieuwd hoe het daar allemaal zal zijn en of het gedoe is, of dat het hopelijk wel meevalt.Go hard or go home![]()
Artikel uit 2014:
https://www.meenemen.nl/voorbereiding/gezondheid/gele-boekje/
Het kan voorkomen dat je het gele boekje kwijt raakt. Dit is natuurlijk erg vervelend. Tegenwoordig wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van een online vaccinatiepaspoort.
Was er toen ook al een Thierry-kar in Amsterdam vol met gele sterren?Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.![]()
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.quote:Op maandag 6 september 2021 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.
Ik kan je nu al de ervaringen vertellen, namelijk dat ik ongeveer vijf keer per dat op een terras eet en drink en dat ze daar in acht dagen dan misschien 1 of 2 keer om zullen vragen.![]()
Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Doe je live verslag?quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.![]()
Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.![]()
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.![]()
Haha!!quote:
Het zal wel gekleurd zijn. Veel gescheld op de regering enzo. Tweederangs burger bla bla.
Maar ik ben benieuwd hoe het leven daar is, als ongevaccineerde Italiaan.
Samen boodschappen doen, het gewone leven proeven daar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.![]()
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daarquote:Op maandag 6 september 2021 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.![]()
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.![]()
Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk dat ik er erg van ga genieten.quote:Op maandag 6 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh dat lijkt me wel interessant en fascinerend jaquote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daar![]()
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.![]()
Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar.
Keep us posted![]()
Als je niets doet en je ogen dicht houdt niet neequote:
Voor de QR-gecodeerden dan.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Een waterpolo teamgenoot van mij kon uiteindelijk niet naar Italië op vakantie omdat er geen 3 mensen van verschillende gezinnen (waarvan 1 het vriendinnetje van zijn zoon) op de achterbank mogen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daar![]()
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar.
Snap dus heel goed dat je een eigen autootje huurt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar verder gaat het in alle landen hetzelfde als in Nederland hoor.quote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
![]()
Ik vind het positief dat mensen hun eigen ding weer doen ja, maar het gemak waarmee zaken die voor de pandemie normaal waren overboord gegooid worden vind ik zorgelijk. Hoeveel mensen het oké vinden om bij gratie van de regering ergens toegang toe te hebben vind ik nogal bijzonder.quote:Op maandag 6 september 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is er precies zorgelijk aan? Het overgrote deel van de Nederlanders heeft goeddeels het oude leventje weer opgepakt. Dat lijkt me alleen maar positief?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 13:35:02 ]![]()
Klinkt niet alsof diegene echt een vriend van je is. Indien het echt een vriend van je zou zijn zou je neem ik aan accepteren dat hij anders in het leven staat tenslotte.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat accepteert ze toch ook? Ze is alleen benieuwd hoe het leven voor hem is in Italie als ongevaccineerd persoon. Tenminste, zo lees ik het.quote:Op maandag 6 september 2021 13:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof diegene echt een vriend van je is. Indien het echt een vriend van je zou zijn zou je neem ik aan accepteren dat hij anders in het leven staat tenslotte.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk dat jij en ik dit anders lezen dan:quote:Op maandag 6 september 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat accepteert ze toch ook? Ze is alleen benieuwd hoe het leven voor hem is in Italie als ongevaccineerd persoon. Tenminste, zo lees ik het.Als iemand een goede vriend van je is wil je tijd met diegene doorbrengen, punt. Tijd met diegene doorbrengen omdat je wil leren hoe het is wat voor beperkingen je hebt als ongevaccineerde vind ik .. bijzonder.quote:Dus zonder QR-code.
Ik vind het nogal ver gaan om dan te constateren dat het geen echte vriend is.quote:Op maandag 6 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik dit anders lezen dan:
[..]
Als iemand een goede vriend van je is wil je tijd met diegene doorbrengen, punt. Tijd met diegene doorbrengen omdat je wil leren hoe het is wat voor beperkingen je hebt als ongevaccineerde vind ik .. bijzonder.
Ze gaat naar 'vrienden', dus wil ze tijd met hen doorbrengen. En dit is daarnaast best interessant, lijkt me, dus ik snap haar wel.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden in deze.quote:Op maandag 6 september 2021 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nogal ver gaan om dan te constateren dat het geen echte vriend is.
Ze gaat naar 'vrienden', dus wil ze tijd met hen doorbrengen. En dit is daarnaast best interessant, lijkt me, dus ik snap haar wel.![]()
Ik denk dat meesten juist blij zijn met een dergelijke verordening. Het creëert ook een veiligere leefsfeer. En ik verwacht dat over het algemeen men wel snapt dat het een tijdelijk iets is.quote:Op maandag 6 september 2021 13:32 schreef chratnox het volgende:
Hoeveel mensen het oké vinden om bij gratie van de regering ergens toegang toe te hebben vind ik nogal bijzonder.![]()
Ik heb daar meerdere vrienden en beperkte tijd.quote:Op maandag 6 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik dit anders lezen dan:
[..]
Als iemand een goede vriend van je is wil je tijd met diegene doorbrengen, punt. Tijd met diegene doorbrengen omdat je wil leren hoe het is wat voor beperkingen je hebt als ongevaccineerde vind ik .. bijzonder.
Dus keuzes moeten gemaakt worden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het creëert de schijn van een veiligere leefsfeer, meer niet. De meesten zullen er inderdaad verwacht ik wel blij mee zijn, tot ze er zelf last van krijgen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat meesten juist blij zijn met een dergelijke verordening. Het creëert ook een veiligere leefsfeer. En ik verwacht dat over het algemeen men wel snapt dat het een tijdelijk iets is.![]()
Mwa, er valt epidemiologisch ook veel te zeggen voor zo'n 3G-bewijs.quote:Op maandag 6 september 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het creëert de schijn van een veiligere leefsfeer, meer niet.Het punt is dat de remedie om geen last van de regels te hebben vrij simpel is voor 95% van de mensen die er last van heeft. Dat is dan ook precies de reden dat er constant gehamerd wordt op 'iedereen heeft de kans gehad om...'.quote:De meesten zullen er inderdaad verwacht ik wel blij mee zijn, tot ze er zelf last van krijgen.
't Is toch een beetje als een snelheidslimiet op de weg. Je voorkomt er zeker niet alle ongelukken mee, maar wel genoeg. Iedereen heeft er in principe last van, maar alleen notoire hardrijders hebben er echt problemen mee. Niet bepaald een groep om medelijden mee te hebben, vind ik.![]()
Bovendien is het idee van ergens toe toegang hebben sws al wel iets van de overheid. Denk maar aan openingstijden, benodigde diploma's, minimum leeftijden etc.quote:Op maandag 6 september 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat meesten juist blij zijn met een dergelijke verordening. Het creëert ook een veiligere leefsfeer. En ik verwacht dat over het algemeen men wel snapt dat het een tijdelijk iets is.
De overheid bepaalt dat al vaak voor ons. En dat vinden we heel normaal."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk dat wij het dan niet met elkaar eens zijn, zeker niet aangezien je met de delta-variant nog steeds anderen kunt besmetten. Minder vaak en minder lang, maar het gevoel van veiligheid dat ze ermee willen uitstralen is er niet.quote:Op maandag 6 september 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mwa, er valt epidemiologisch ook veel te zeggen voor zo'n 3G-bewijs.Nee, het punt is dat je geen last van de regels hebt tot er besloten wordt dat die derde prik toch echt nodig is en je QR-code ingetrokken wordt tot je die gehaald hebt. Of tot er besloten wordt dat Janssen of AstraZeneca niet voldoende zijn om volledig gevaccineerd te zijn en je alsnog nieuwe vaccinaties kan gaan halen.quote:Het punt is dat de remedie om geen last van de regels te hebben vrij simpel is voor 95% van de mensen die er last van heeft. Dat is dan ook precies de reden dat er constant gehamerd wordt op 'iedereen heeft de kans gehad om...'.
't Is toch een beetje als een snelheidslimiet op de weg. Je voorkomt er zeker niet alle ongelukken mee, maar wel genoeg. Iedereen heeft er in principe last van, maar alleen notoire hardrijders hebben er echt problemen mee. Niet bepaald een groep om medelijden mee te hebben, vind ik.
Ik vind de vergelijking met een snelheidslimiet niet al te best eerlijk gezegd. Je hoeft tenslotte niet iedere 2 dagen te laten zien dat je zachter dan 100 kan rijden.![]()
Waarom zouden de meesten daar last van gaan krijgen dan?quote:Op maandag 6 september 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het creëert de schijn van een veiligere leefsfeer, meer niet. De meesten zullen er inderdaad verwacht ik wel blij mee zijn, tot ze er zelf last van krijgen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als er besloten wordt dat die enkele Janssen-vaccinatie niet voldoende is om toegang tot een locatie met TVT te krijgen. Of als 2 AZ prikken niet genoeg is. Of wanneer je je Pfizer/Moderna booster nodig hebt.quote:Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zouden de meesten daar last van gaan krijgen dan?
Nu TVT breed invoeren heeft gewoon tot gevolg dat het lang(er) gaat duren voor er weer mee gestopt wordt. Het houden van TVT voelt voor de overheid veilig, het afschaffen van TVT voelt alsof ze de grip kwijt zijn.![]()
Wanneer je groene vinkje vervalt als je geen 3e prik hebt gekregen, bijvoorbeeld. Maar vooralsnog is zoiets niet aan de orde.quote:Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zouden de meesten daar last van gaan krijgen dan?![]()
Ik neem aan dat de meerderheid die dan gewoon weer haalt.quote:Op maandag 6 september 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer je groene vinkje vervalt als je geen 3e prik hebt gekregen, bijvoorbeeld. Maar vooralsnog is zoiets niet aan de orde.![]()
Maar goed. Dat is allemaal toekomst-kijken."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Die zal die dan ook halen ja, maar tot ze hem hebben gehad zullen ze dan 'onveilig' zijn volgens de app.quote:Op maandag 6 september 2021 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de meerderheid die dan gewoon weer haalt.![]()
Maar goed. Dat is allemaal toekomst-kijken.
Dat toekomst kijken is juist wat nu gedaan moet worden. Als TVT nu breed ingezet gaat worden is het te laat om het nog te veranderen.![]()
Ah op die fiets.quote:Op maandag 6 september 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er besloten wordt dat die enkele Janssen-vaccinatie niet voldoende is om toegang tot een locatie met TVT te krijgen. Of als 2 AZ prikken niet genoeg is. Of wanneer je je Pfizer/Moderna booster nodig hebt.
Nu TVT breed invoeren heeft gewoon tot gevolg dat het lang(er) gaat duren voor er weer mee gestopt wordt. Het houden van TVT voelt voor de overheid veilig, het afschaffen van TVT voelt alsof ze de grip kwijt zijn.
Tja. Ik denk dat de meesten er gewoon in mee gaan hoor. Als het zo ver mag komen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar ga ik ook vanuit. Maar afhankelijk van voorraden en vaccinatiecapaciteit gaat er weer een paar maanden overheen voordat iedereen aan de beurt is geweest.quote:Op maandag 6 september 2021 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de meerderheid die dan gewoon weer haalt.![]()
Maar goed. Dat is allemaal toekomst-kijken.![]()
En dan haalt het gros alsnog die derde prik. De meeste Nederlanders doen namelijk gewoon wat de overheid (c.q. de experts) denken dat het beste is. En verwachten niet dat een overheid doet aan burgertjepesten, maar dat als de overheid het nodig acht, zo'n derde prik blijkbaar de beste optie is.quote:Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
Nee, het punt is dat je geen last van de regels hebt tot er besloten wordt dat die derde prik toch echt nodig is en je QR-code ingetrokken wordt tot je die gehaald hebt. Of tot er besloten wordt dat Janssen of AstraZeneca niet voldoende zijn om volledig gevaccineerd te zijn en je alsnog nieuwe vaccinaties kan gaan halen.![]()
Dat weet je helemaal niet. Dat ligt aan de manier van invoeren.quote:Op maandag 6 september 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zal die dan ook halen ja, maar tot ze hem hebben gehad zullen ze dan 'onveilig' zijn volgens de app.
Dat toekomst kijken is juist wat nu gedaan moet worden. Als TVT nu breed ingezet gaat worden is het te laat om het nog te veranderen.
Je kunt zeggen dat je over 6 maanden een derde prik nodig hebt. En dat je zelf 6 maanden de tijd hebt om hem te halen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Blijft veel te stabielquote:
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De overheid zal niet opeens tot een derde prik overgaan en opeens miljoenen mensen de toegang ontzeggen tot de concertzalen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
Die zal die dan ook halen ja, maar tot ze hem hebben gehad zullen ze dan 'onveilig' zijn volgens de app.![]()
Dat zou de veiligheid die ze trachten te brengen met testen voor toegang natuurlijk volledig ondermijnen, dus dat lijkt me echt niet logisch.quote:Op maandag 6 september 2021 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Dat ligt aan de manier van invoeren.
Je kunt zeggen dat je over 6 maanden een derde prik nodig hebt. En dat je zelf 6 maanden de tijd hebt om hem te halen.
Als ze je 6 maanden geven om die prik te halen zul je dan óf tot die tijd telkens negatief moeten testen (want je bent effectief niet gevaccineerd meer) óf ze zeggen eigenlijk dat testen voor toegang niet de waarde toevoegt die ze ons nu doen geloven.![]()
Ze gaan er dan in mee omdat het toch een indirecte verplichting is als je fatsoenlijk deel wil blijven uitmaken van de maatschappij imo.quote:Op maandag 6 september 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah op die fiets.
Tja. Ik denk dat de meesten er gewoon in mee gaan hoor. Als het zo ver mag komen.
Ik kijk er nu al naar uit; een maatschappij waar je enkel je leven mag leven (zonder meermaals testen per week) als je het nieuwste prikje gehaald hebt.![]()
Nee, dan mogen ze opnieuw negatief gaan testen. Je ziet het nu al uit de 'zeer hoog risico' landen, waar je ook als gevaccineerde nog negatief moet testen en in quarantaine moet.quote:Op maandag 6 september 2021 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De overheid zal niet opeens tot een derde prik overgaan en opeens miljoenen mensen de toegang ontzeggen tot de concertzalen.![]()
Dat zeggen ze nu al. Paar dagen geleden nog zei De Jonge letterlijk dat TvT breed wordt uitgerold in een poging de vaccinatiegraad op te krikken.quote:Op maandag 6 september 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
ze zeggen eigenlijk dat testen voor toegang niet de waarde toevoegt die ze ons nu doen geloven.![]()
Hij is geen vreemde diersoort of een alien oid.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
HEHE, Eindelijk!!!quote:Het Outbreak Management Team adviseert het ministerie van Volksgezondheid om per 20 september de coronamaatregelen voor het primair onderwijs te versoepelen. Dat zegt kinderarts en OMT-lid Károly Illy in Trouw.
Op honderden basisscholen in het hele land stonden vlak na de zomervakantie meteen alweer hele klaslokalen leeg. Dit nieuwe schooljaar geldt nog steeds de regel dat een hele klas moet thuisblijven als één kind positief is getest op het coronavirus. Het zorgt voor grote problemen op scholen, die al kampen met achterstanden door de coronaperiode. Behalve voor de leraren en kinderen is dit ook voor ouders zwaar: zij moeten weer zorgen dat hun kind vanuit huis onderwijs krijgt.
Maar deze moeilijkheden duren mogelijk niet lang meer: het OMT is het erover eens dat het kabinet rond 20 september verantwoord kan afkondigen dat voortaan leerlingen alleen nog moeten thuisblijven als ze in nauw contact zijn geweest met een besmet kind. Dat zegt Károly Illy, OMT-lid en voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde.
De woordvoerder van de PO-raad, de sectororganisatie van het primair onderwijs, spreekt in dagblad Trouw ‘mooi nieuws’. ,,Hier zijn we blij mee. De situatie waarbij hele klassen in quarantaine moesten, was haast niet werkbaar.”Zonder wrijving geen glans![]()
Dit is veel te zwart-wit gedacht, het is niet het een of het ander. Je kunt ook stellen dat beide maatregelen helpen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
Als ze je 6 maanden geven om die prik te halen zul je dan óf tot die tijd telkens negatief moeten testen (want je bent effectief niet gevaccineerd meer) óf ze zeggen eigenlijk dat testen voor toegang niet de waarde toevoegt die ze ons nu doen geloven.
Het is niet zo dat je effectief niet meer beschermd ben vanaf de dag dat ze aankondigen dat een derde prik er gaat komen.![]()
in het algemeen toch wel vreemde vogelsquote:Op maandag 6 september 2021 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is geen vreemde diersoort of een alien oid.![]()
Letterlijk, ja?quote:Op maandag 6 september 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zeggen ze nu al. Paar dagen geleden nog zei De Jonge letterlijk dat TvT breed wordt uitgerold in een poging de vaccinatiegraad op te krikken.![]()
Maar hoe langer het duurt voor je je derde vaccinatie hebt gehad hoe verder die vaccinatie in werking afgenomen is. Dan is de ene gevaccineerde de andere dus niet, en wordt het risico groter naarmate het langer duurt voor iemand gevaccineerd is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is veel te zwart-wit gedacht, het is niet het een of het ander. Je kunt ook stellen dat beide maatregelen helpen.
Het is niet zo dat je effectief niet meer beschermd ben vanaf de dag dat ze aankondigen dat een derde prik er gaat komen.![]()
Benieuwd ook wanneer marathons weer door mogen gaan.
Maar lees net dat in NL geen corona bestaat dus dat zal wel geen probleem zijn. Fijn voor de atleten en de organisaties.
Go hard or go home![]()
De CPC loop in Den Haag voor 26 september is zojuist afgelast.quote:Op maandag 6 september 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
Maar lees net dat in NL geen corona bestaat dus dat zal wel geen probleem zijn. Fijn voor de atleten en de organisaties.
Zonder wrijving geen glans![]()
Ja, eigenlijk wel. Zo stond het op Teletekst:quote:
Dat is ook de duiding van de NOS:https://nos.nl/artikel/23(...)erras-en-in-bioscoopquote:"Het kabinet gaat niet de grens over van een vaccinatieplicht. Mensen kunnen altijd nog kiezen voor een toegangstest in plaats van vaccineren. Maar ze gaan wel richting 'vaccinatie-drang', en dat is ook omstreden in de politiek. De bedoeling van het kabinet is dat veel mensen alsnog denken: nou, ik laat me toch maar vaccineren, want elke keer testen is ook zo wat."
"Het kabinet worstelt al enige tijd met het dilemma in hoeverre het toelaatbaar is dat de vrijheid van een niet-gevaccineerde er uiteindelijk toe leidt dat de vrijheid van gevaccineerde mensen wordt beperkt. Het kabinet is er wel uit: vrijheid ja, maar de vrijblijvendheid moet er nu wel af. En daar zal zeker nog discussie over komen."![]()
Hij heeft volgens mij niet letterlijk gezegd dat dat zo is, maar ik denk dat je dat wel hieruit kunt halen:quote:https://www.nu.nl/binnenl(...)unst-en-cultuur.htmlquote:Een andere spanning is volgens de minister dat de hele samenleving maatregelen krijgt opgelegd of dat veel evenementen niet kunnen doorgaan, omdat een deel van de mensen zich niet laat vaccineren. De Jonge vindt dat "we de vrijblijvendheid voorbij zijn. We rekenen echt op de verantwoordelijkheid van iedereen om uit deze pandemie te komen."![]()
Dat zijn precies de vragen die epidemiologen moeten beantwoorden met enorm wiskundig-complexe modellen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoe langer het duurt voor je je derde vaccinatie hebt gehad hoe verder die vaccinatie in werking afgenomen is. Dan is de ene gevaccineerde de andere dus niet, en wordt het risico groter naarmate het langer duurt voor iemand gevaccineerd is.![]()
Dan hebben ze gelukkig de komende tijd nog wat te doenquote:Op maandag 6 september 2021 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zijn precies de vragen die epidemiologen moeten beantwoorden met enorm wiskundig-complexe modellen.![]()
![]()
Nou ja, niet letterlijk dus. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 6 september 2021 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Zo stond het op Teletekst:
[ afbeelding ]
Dat is ook de duiding van de NOS:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)erras-en-in-bioscoop![]()
![]()
Maar die QR-maatschappij wel.quote:Op maandag 6 september 2021 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is geen vreemde diersoort of een alien oid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is gewoon wel duidelijk dat TvT meer een pressiemiddel is om mensen tot vaccinatie te motiveren, dan dat het een systeem is dat de veiligheid van bezoekers garandeert.quote:Op maandag 6 september 2021 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, niet letterlijk dus. Maar ik snap wat je bedoelt.![]()
Je weet niet hoe ze het in gaan voeren, als ze het al in gaan voeren.quote:Op maandag 6 september 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou de veiligheid die ze trachten te brengen met testen voor toegang natuurlijk volledig ondermijnen, dus dat lijkt me echt niet logisch.
Als ze je 6 maanden geven om die prik te halen zul je dan óf tot die tijd telkens negatief moeten testen (want je bent effectief niet gevaccineerd meer) óf ze zeggen eigenlijk dat testen voor toegang niet de waarde toevoegt die ze ons nu doen geloven.
In elk geval worden de huidige QR-maatregelen pas ingevoerd nadat iedereen de mogelijkheid gehad heeft zich te laten vaccineren."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
DaDam tot Damloop wandelvariant is iig lévensgevaarlijk en afgelastquote:Op maandag 6 september 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
Des te meer reden om tegenstander te zijn/blijven van het invoeren op een manier die buitenproportioneel inperkend is op je vrijheden. Nogmaals, als het eenmaal ingevoerd is kom je er niet zomaar meer vanaf.quote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet niet hoe ze het in gaan voeren, als ze het al in gaan voeren.![]()
Misschien kunnen we al die wandel evenementen organiseren op het circuit van Zandvoort?quote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef Molo het volgende:
Da
[..]
Dam tot Damloop wandelvariant is iig lévensgevaarlijk en afgelastZonder wrijving geen glans![]()
Kloptquote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon wel duidelijk dat TvT meer een pressiemiddel is om mensen tot vaccinatie te motiveren, dan dat het een systeem is dat de veiligheid van bezoekers garandeert.
En ben benieuwd wat de gedragskundige ideeën erachter zijn, want ik denk dat de echte harde tegenstanders alleen maar feller worden. En enge gedachten gaan krijgen hiervan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik ben er niet zo bang voor.quote:Op maandag 6 september 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Des te meer reden om tegenstander te zijn/blijven van het invoeren op een manier die buitenproportioneel inperkend is op je vrijheden. Nogmaals, als het eenmaal ingevoerd is kom je er niet zomaar meer vanaf.
Maar oplettendheid is altijd goed."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Al ren je nog zo snel, corona vangt je wel.quote:Op maandag 6 september 2021 14:16 schreef Haags het volgende:
[..]
De CPC loop in Den Haag voor 26 september is zojuist afgelast.Go hard or go home![]()
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.quote:Op maandag 6 september 2021 14:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En ben benieuwd wat de gedragskundige ideeën erachter zijn, want ik denk dat de echte harde tegenstanders alleen maar feller worden. En enge gedachten gaan krijgen hiervan.
Mijn zus is zo iemand.
Niet tegen ofzo, maar nog geen zin/behoefte gehad.
Die zal wel een prik gaan halen als de QR-codes komen.
Geen idee overigens hoe groot die groep is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk dat het beide is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon wel duidelijk dat TvT meer een pressiemiddel is om mensen tot vaccinatie te motiveren, dan dat het een systeem is dat de veiligheid van bezoekers garandeert.![]()
Hoe lang blijven die geplaceerde aerosolen actieve virusdeeltjes? 🤔quote:Op maandag 6 september 2021 14:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien kunnen we al die wandel evenementen organiseren op het circuit van Zandvoort?
Maar echt hè. Logica, it has noneOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Alle kinderen staan de hele dag in nauw contact met elkaar.quote:
Dit verandert niks.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iigquote:Op maandag 6 september 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.
Mijn zus is zo iemand.
Geen idee overigens hoe groot die groep is.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.quote:Op maandag 6 september 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.
Mijn zus is zo iemand.
Geen idee overigens hoe groot die groep is.
Het zou anders heel vreemd zijn als er bij 50+ slechts 5% anti-vaxxers zit en bij 40- opeens 20 à 30%.![]()
Ja. Beter zet je dit middel in bij gebedshuizen van diverse pluimage. Zet meer zoden aan de dijk.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iig"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik vind het een grens over. Aan de ene kant zeggen dat de vrijblijvendheid voorbij is en tegelijkertijd met droge ogen beweren dat het nog steeds vrijwillig is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iig
De Jonge bewijst hiermee naar mijn mening vooral een onbetrouwbare bestuurder te zijn. Een bestuurde die zo snel mogelijk weg moet van die plek voor hij nog meer schade aan kan richten.![]()
En wat is de kans dat haar zus het ziekenhuis moet bezoeken of langdurige narigheid ervaart van Covid?quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.
Het zou anders heel vreemd zijn als er bij 50+ slechts 5% anti-vaxxers zit en bij 40- opeens 10 à 20%.
Daarom, buitengewoon buitenproportioneel dit. En niet echt doeltreffendOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat is de kans dat haar zus een ongeluk krijgt als ze 200 km/u op de snelweg rijdt?quote:Op maandag 6 september 2021 14:32 schreef Molo het volgende:
En wat is de kans dat haar zus het ziekenhuis moet bezoeken of langdurige narigheid ervaart van Covid?
Het is de optelsom van alle kleine individuele risico's die het collectieve risico vormen. En ik neem aan dat haar zus ook graag geholpen wil worden aan een gebroken been.![]()
Er waren in 2019 (naar schatting) rond de 10.000 mensen lid van allerlei Facebook-groepen waar ze geloven in complotten, de QAnon kant op zegmaar. Laten we voor het gemak even stellen dat dat 10% van het totaal is, dus de echte complotdenkers er zo rond de 100.000 zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.
Het zou anders heel vreemd zijn als er bij 50+ slechts 5% anti-vaxxers zit en bij 40- opeens 20 à 30%.
Van die 1,8 miljoen die nog niet gevaccineerd zijn is zo'n 700.000 die niet gevaccineerd kan worden (volgens de Jonge was de groep die niet gevaccineerd kon worden zo'n 5% van het totaal. Als we er dan vanuit gaan dat het 5% van de bevolking die in aanmerking komt is kom je rond de 700.000 uit).
Dan heb je nog zo'n 1,1 miljoen over. In die 1,1 miljoen zitten zo'n 500.000 tot 600.000 kinderen in de leeftijd 12 tot 17 die nog niet gevaccineerd zijn om allerlei uiteenlopende redenen.
Dan hou je zo'n 500.000 tot 600.000 mensen over. Een groot deel daarvan zal hoogstwaarschijnlijk niet-westerse allochtoon zijn, ook omdat die oververtegenwoordigd zijn in de ziekenhuizen.
Ik denk dat we dit wel buitenproportioneel kunnen noemen dan.![]()
Enige plek waar ik 'schapen' of 'wappie' geroep zie is hier op FOK. Godzijdank is dit geen realistische afspiegeling van de maatschappij.quote:Op maandag 6 september 2021 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Ik werk in een fabriek met meer dan 1000 man 'personeel' en daar maakt het niet uit wie wel of niet gevaccineerd zijn. 3 golven besmettingen geweest en paar ziek geweest maar geen doden en ziekteverzuim was net zo hoog dan voorgaande jaren. Niemand maakt zich er nog druk over. Maatregelen zijn nooit erg goed uitgevoerd hier en velen hebben corona gehad. We kunnen weer gewoon normaal doen.To BG or not to BG!![]()
Overigens mag een 30-jarige wel minder kans hebben om in het ziekenhuis te belanden dan een 90-jarige. Door vaccinatie worden die verhoudingen op z'n kop gegooid. Als je dan ook krijgt dat er veel minder ongevaccineerde 90-jarigen zijn dan 30-jarigen heb je per saldo dat de meeste leeftijdsgroepen grofweg dezelfde ziekenhuisdruk opleveren.![]()
![]()
Als het ze écht om de veiligheid te doen was, zouden ook gevaccineerden getest moeten worden. Zeker naarmate de vaccinatiegraad groeit, zegt TvT eigenlijk steeds minder. Als je 80% van de mensen binnenlaat zonder test, is de kans aanzienlijk dat daar toch een besmettelijk persoon tussen zit.quote:
En dat snapt de regering ook wel. De reden dat ze het niet doen is omdat dan het voordeel van vaccineren zou vervallen. Het is juist de bedoeling is dat vaccineren bepaalde privileges oplevert, omdat sommige mensen daar nou eenmaal gevoelig voor zijn.![]()
Met daarbij als belangrijke kanttekening dat er totaal 130.000 mensen zijn die 90+ zijn en er ~5,5 miljoen zijn die 30- zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens mag een 30-jarige wel minder kans hebben om in het ziekenhuis te belanden dan een 90-jarige. Door vaccinatie worden die verhoudingen op z'n kop gegooid. Als je dan ook krijgt dat er veel minder ongevaccineerde 90-jarigen zijn dan 30-jarigen heb je per saldo dat de meeste leeftijdsgroepen grofweg dezelfde ziekenhuisdruk opleveren.
[ afbeelding ]
130.000 mensen die na vaccinatie voor dezelfde ziekenhuisdruk zorgen als 5,5 miljoen mensen in een flink aantal gevallen vóór vaccinatie.![]()
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.quote:Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
Als het ze écht om de veiligheid te doen was, zouden ook gevaccineerden getest moeten worden. Zeker naarmate de vaccinatiegraad groeit, zegt TvT eigenlijk steeds minder. Als je 80% van de mensen binnenlaat zonder test, is de kans aanzienlijk dat daar toch een besmettelijk persoon tussen zit.![]()
Met deze redenatie zou roken en motorrijden diréct vrijwillig verboden moeten worden natuurlijkquote:Op maandag 6 september 2021 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat haar zus een ongeluk krijgt als ze 200 km/u op de snelweg rijdt?
Het is de optelsom van alle kleine individuele risico's die het collectieve risico vormen. En ik neem aan dat haar zus ook graag geholpen wil worden aan een gebroken been.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar dat is nog steeds irrelevant voor het punt. Ik kan ook zeggen dat veel 90-jarigen überhaupt niet opgenomen worden in het ziekenhuis als ze complicaties krijgen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met daarbij als belangrijke kanttekening dat er totaal 130.000 mensen zijn die 90+ zijn en er ~5,5 miljoen zijn die 30- zijn.
130.000 mensen die na vaccinatie voor dezelfde ziekenhuisdruk zorgen als 5,5 miljoen mensen in een flink aantal gevallen vóór vaccinatie.
Punt is dat de groep 30-jarigen net zo'n druk oplevert als de groep 90-jarigen, dus dat het verhaal 'maar 30-jarigen lopen minder risico' op samenlevingsniveau niet (meer) opgaat.![]()
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt. Maar zoals TvT nu werkt is het wat mij betreft een wassen neus als het gaat om het inperken van risico's.quote:Op maandag 6 september 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.
Evenementen adverteren dat ze vanwege TvT veilig zijn en dat is wat mij betreft gewoon niet waar.![]()
Je hebt het hier in de huidige druk wel over zo'n 10 tot 12 opnames op de kliniek per dag hè. Er zijn 3 tot 4 miljoen opnames op de kliniek per jaar, dat is een niet al te sterk argument om te spreken over "zo'n druk".quote:Op maandag 6 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds irrelevant voor het punt. Ik kan ook zeggen dat veel 90-jarigen überhaupt niet opgenomen worden in het ziekenhuis als ze complicaties krijgen.
Punt is dat de groep 30-jarigen net zo'n druk oplevert als de groep 90-jarigen, dus dat het verhaal 'maar 30-jarigen lopen minder risico' op samenlevingsniveau niet (meer) opgaat.![]()
Prrecies. Als het virus uitzichzelf een verkoudheidsvirus wordt of dat vaccinatie ervoor zorgt dat het de impact heeft van een verkoudheidsvirus dan zijn besmettingen sowiezo geen probleem meer.quote:Op maandag 6 september 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.![]()
Zowel roken als motorrijden zijn dan ook geen activiteiten die je zomaar kunt gaan doen, maar aan beperkingen onderhevig.quote:Op maandag 6 september 2021 14:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Met deze redenatie zou roken en motorrijden diréct vrijwillig verboden moeten worden natuurlijk
Overigens gaat het er niet om om het risico naar nul te brengen.![]()
Sterker nog, die kans is 100%, dat gebeurt. En zal altijd gebeuren. Dus wat is je punt?quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt.![]()
Ik hoef jou niet te vertellen dat de huidige ziekenhuisdruk nog steeds te hoog is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt het hier in de huidige druk wel over zo'n 10 tot 12 opnames op de kliniek per dag hè. Er zijn 3 tot 4 miljoen opnames op de kliniek per jaar, dat is een niet al te sterk argument om te spreken over "zo'n druk".![]()
Er wordt een doel bij een middel gezocht, ipv andersomquote:Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, die kans is 100%, dat gebeurt. En zal altijd gebeuren. Dus wat is je punt?
En dat middel dient niet eens het doel goedOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
M'n punt is dat TvT in de huidige opzet weinig tot niets bijdraagt aan het voorkomen van besmettingen en vooral een instrument is om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren.quote:Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, die kans is 100%, dat gebeurt. En zal altijd gebeuren. Dus wat is je punt?![]()
't Is maar wat je als veilig beschouwd. Als je als veilig beschouwd dat er nooit meer mensen besmet gaan worden, dan nee, dan is het niet veilig. Maar dat is het nooit. Ook niet als je gevaccineerden (ook) laat testen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
Evenementen adverteren dat ze vanwege TvT veilig zijn en dat is wat mij betreft gewoon niet waar.![]()
Bekt wel lekker natuurlijk voor zo'n organisator, en als het onverhoopt toch niet veilig was is het ineens 'eigen risico van de bezoekers'.quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt. Maar zoals TvT nu werkt is het wat mij betreft een wassen neus als het gaat om het inperken van risico's.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 6 september 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
M'n punt is dat TvT in de huidige opzet weinig tot niets bijdraagt aan het voorkomen van besmettingen![]()
Op het feit dat de overgrote meerderheid van de bezoekers niet getest wordt. Sterker nog, als gevaccineerden wel een positieve test hebben afgelegd bij de GGD, krijgen ze alsnog een groen vinkje bij TvT.quote:![]()
Nee, dat hoef je niet. Maar je vergelijkt nu 90+ die met hun 130.000 mensen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen met 30- die met hun 5,5 miljoen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen als argument dat 30- de zorg kan doen overspoelen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoef jou niet te vertellen dat de huidige ziekenhuisdruk nog steeds te hoog is.
5,5 miljoen mensen waar een groot deel van gevaccineerd is en een groot deel weer vrijwel volledig deelneemt aan het gewone leven, inclusief kinderen die naar school, kinderopvang, werk, sociale samenkomsten en ga zo maar door. Dat leidt dus tot zo'n 10 tot 12 opnames per dag.
Dat is wat mij betreft geen argument dat de zorg door die groep kan overspoelen, dat is wat mij betreft een argument dat alles veilig open kan.![]()
Overspoelen zijn jouw woorden. Noch heb ik gezegd dat het alleen de 30-minners zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
Nee, dat hoef je niet. Maar je vergelijkt nu 90+ die met hun 130.000 mensen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen met 30- die met hun 5,5 miljoen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen als argument dat 30- de zorg kan doen overspoelen.![]()
Klopt, overspoelen was wat ik zei, ik dacht dat te lezen uit wat je postte. Dat het een argument was 'dat we er nog niet zijn'. Dat is mijn fout dan.quote:Op maandag 6 september 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overspoelen zijn jouw woorden. Noch heb ik gezegd dat het alleen de 30-minners zijn.
Je hebt inderdaad niet gezegd dat het alleen 30-minners zijn, je hebt echter wel de groep 90+ afgezet tegen 30- om te laten zien dat ze voor dezelfde zorgdruk zorgen.![]()
Dat laatste is natuurlijk raar, maar je kunt je afvragen hoe reëel dit risico daadwerkelijk is. Het aantal positief geteste gevaccineerden dat alsnog naar een evenement gaat lijkt me verwaarloosbaar. Als je daar al geen vertrouwen in hebt kun je overigens het meteen wel opgeven, want quarantaine wordt hier sowieso nauwelijks gehandhaafd.quote:Op maandag 6 september 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op het feit dat de overgrote meerderheid van de bezoekers niet getest wordt. Sterker nog, als gevaccineerden wel een positieve test hebben afgelegd bij de GGD, krijgen ze alsnog een groen vinkje bij TvT.
Dat gevaccineerden niet getest worden maakt het event niet gelijk niet veilig meer. Zoals al vaker gezegd: het doel is niet om ziekten te voorkomen (laat staan iedere besmetting), alleen om er genoeg te voorkomen dat er nauwelijks nog mensen in het ziekenhuis belanden. Aangezien vaccinatie die kans nog altijd drastisch reduceert..![]()
Dat lijkt me een feitelijke constatering.quote:Op maandag 6 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Je hebt inderdaad niet gezegd dat het alleen 30-minners zijn, je hebt echter wel de groep 90+ afgezet tegen 30- om te laten zien dat ze voor dezelfde zorgdruk zorgen.
Je kunt dat relatief anders zien, inderdaad, maar feitelijk is de absolute druk (en daar gaat het in feite om) gelijk. Wat voor mij impliceert dat die groep (als geheel) zich evengoed moet laten vaccineren. Het individuele risico mag dan kleiner zijn, het collectieve risico van de leeftijdscohorten is gelijk, met de huidige vaccinatiegraad dan.![]()
De zorgdruk... alsof dat abstracte begrip in het dagelijks leven nog maar iemand boeit. Ga de straat op en zie dat iedereen het leven gewoon weer heeft opgepakt.quote:Op maandag 6 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat hoef je niet. Maar je vergelijkt nu 90+ die met hun 130.000 mensen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen met 30- die met hun 5,5 miljoen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen als argument dat 30- de zorg kan doen overspoelen.
5,5 miljoen mensen waar een groot deel van gevaccineerd is en een groot deel weer vrijwel volledig deelneemt aan het gewone leven, inclusief kinderen die naar school, kinderopvang, werk, sociale samenkomsten en ga zo maar door. Dat leidt dus tot zo'n 10 tot 12 opnames per dag.
Dat is wat mij betreft geen argument dat de zorg door die groep kan overspoelen, dat is wat mij betreft een argument dat alles veilig open kan.![]()
Enorm eng bovendien:quote:Op maandag 6 september 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het een grens over. Aan de ene kant zeggen dat de vrijblijvendheid voorbij is en tegelijkertijd met droge ogen beweren dat het nog steeds vrijwillig is.
De Jonge bewijst hiermee naar mijn mening vooral een onbetrouwbare bestuurder te zijn. Een bestuurde die zo snel mogelijk weg moet van die plek voor hij nog meer schade aan kan richten.
"Een andere spanning is volgens de minister dat de hele samenleving maatregelen krijgt opgelegd of dat veel evenementen niet kunnen doorgaan, omdat een deel van de mensen zich niet laat vaccineren. De Jonge vindt dat "we de vrijblijvendheid voorbij zijn. We rekenen echt op de verantwoordelijkheid van iedereen om uit deze pandemie te komen."
Dit is regelrecht mensen tegen elkaar opzetten, en dat is onverantwoordelijk en schandelijk.
De reden dat evenementen niet door kunnen gaan heeft niets meer met ongevaccineerden te maken, maar alles met de golfbewegingen waarin de besmettingen terugkeren, het vaccin dat na 6 mnd minder werkzaam is, en het feit dat een ieder in potentie besmettelijk kan zijn.![]()
Dat is een beetje een raar argument, want de zorgdruk boeit überhaupt de gemiddelde Nederlander geen reet. Maar dat betekent niet dat het niet relevant is voor de staat van de pandemie.quote:Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De zorgdruk... alsof dat abstracte begrip in het dagelijks leven nog maar iemand boeit. Ga de straat op en zie dat iedereen het leven gewoon weer heeft opgepakt.![]()
Maar de absolute druk is juist niet gelijk. Op dit moment wellicht, maar dat zegt niets over de komende periode. In de groep 30- zullen veel meer mensen anti-stoffen hebben, absoluut gezien veel meer mensen gevaccineerd zijn en goed werkende immuunsystemen hebben. Dat de groep 90+ nog zoveel opnames per dag heeft bij zo weinig mensen en zo'n hoge vaccinatiegraad laat juist zien dat die groep een veel groter risico is op problemen bij de zorg, zeker als de vaccinaties uitwerken.quote:Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een feitelijke constatering.
Je kunt dat relatief anders zien, inderdaad, maar feitelijk is de absolute druk (en daar gaat het in feite om) gelijk. Wat voor mij impliceert dat die groep (als geheel) zich evengoed moet laten vaccineren. Het individuele risico mag dan kleiner zijn, het collectieve risico van de leeftijdscohorten is gelijk, met de huidige vaccinatiegraad dan.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2021 14:57:07 ]![]()
Naja to be fair, als je niet in een ziekenhuis werkt of regelmatig komt vanwege gezondheidsissues, dan is het begrip "zorgdruk" sowieso moeilijk om echt iets bij voor te stellen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De zorgdruk... alsof dat abstracte begrip in het dagelijks leven nog maar iemand boeit. Ga de straat op en zie dat iedereen het leven gewoon weer heeft opgepakt.![]()
Nou ja dat laatste dus.quote:Op maandag 6 september 2021 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja to be fair, als je niet in een ziekenhuis werkt of regelmatig komt vanwege gezondheidsissues, dan is het begrip "zorgdruk" sowieso moeilijk om echt iets bij voor te stellen.
Maar met die argumenten ga je de gewone man dus niet echt meer bereiken. Dit itt maart/april 2020, toen er dagelijks honderden doden werden gemeld.![]()
We behandelen corona nog steeds zoals maart 2020: ongelofelijke paniek bij een besmetting.
Kijk maar naar de honderden scholen die dicht zijn vanwege iemand met een snotneus.
We hebben niks geleerd. Helemaal niks.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is ook niet irrelevant, maar veel mensen hebben gewoon niet meer het idee dat ze in een 'pandemie' leven. Ikzelf ook niet overigens, als ik eerlijk moet zijn. Al helemaal niet als je die sportbeelden zag van afgelopen weekend.quote:Op maandag 6 september 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een beetje een raar argument, want de zorgdruk boeit überhaupt de gemiddelde Nederlander geen reet. Maar dat betekent niet dat het niet relevant is voor de staat van de pandemie.![]()
We hebben juist heel veel geleerd. Pandemiebestrijdingsplannen, werkgroepen en projectgroepen ten spijt, als we maart 2020 de delta-variant in Nederland hadden gekregen hadden we een serieus probleem.quote:Op maandag 6 september 2021 15:01 schreef DonDruiper het volgende:
We behandelen corona nog steeds zoals maart 2020: ongelofelijke paniek bij een besmetting.
Kijk maar naar de honderden scholen die dicht zijn vanwege iemand met een snotneus.
We hebben niks geleerd. Helemaal niks.![]()
Beste gevaccineerden.
Het gaat echt nooit zo zijn, ook niet bij een vaccinatiegraad van 100% dat alle evenementen weer doorgaan.
Nee, dan komen er subcategorieën binnen de gevaccineerden die geweerd worden en tegen elkaar opgezet worden.
Alles is de schuld van de burger, ten alle tijden.![]()
Ik denk dat de conclusie vooral is dat de beleving van de gemiddelde Nederlander er weinig toe doetquote:Op maandag 6 september 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook niet irrelevant, maar veel mensen hebben gewoon niet meer het idee dat ze in een 'pandemie' leven. Ikzelf ook niet overigens, als ik eerlijk moet zijn. Al helemaal niet als je die sportbeelden zag van afgelopen weekend.![]()
![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 15:04 schreef Za het volgende:
Beste gevaccineerden.
Het gaat echt nooit zo zijn, ook niet bij een vaccinatiegraad van 100% dat alle evenementen weer doorgaan.
Nee, dan komen er subcategorieën binnen de gevaccineerden die geweerd worden en tegen elkaar opgezet worden.
Alles is de schuld van de burger, ten alle tijden.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Mag je als Wappie een opname in het ziekenhuis weigeren.
Dat je gewoon thuis kan uit zieken of zelfs sterven.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: