Op zich is dat niet zo gek. Want er is wel een probleem met de vaccins. Je kan ondanks het vaccineren wel het covid virus nog doorgeven als je besmet bent. Dat reizen überhaupt mag is wat raar denk ik.quote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer niet
Gaat niet lukken.quote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Israel krijgt men straks gewoon een Pfizer infuus aangelegd. 24/7 Pfizer door je aderen laten stromen!
Dan word je pas een antibody-superhuman!!
Dat heeft niets met virusbestrijding te maken, en alles met geopolitieke druk vanwege de vergelding op de andere kant op blokkeren van vrij reizenquote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer niet
Is toch niet zo gek? Veel landen leven op toerisme.quote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich is dat niet zo gek. Want er is wel een probleem met de vaccins. Je kan ondanks het vaccineren wel het covid virus nog doorgeven als je besmet bent. Dat reizen überhaupt mag is wat raar denk ik.
grootste probleem bij hun is de vaccinatiegraad, ze begonnen voortvarend maar helaasquote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Israel krijgt men straks gewoon een Pfizer infuus aangelegd. 24/7 Pfizer door je aderen laten stromen!
Dan word je pas een antibody-superhuman!!
Lijkt me bijzonder sterk. Eén zo'n event zal nooit zo belangrijk geacht worden.quote:Op maandag 6 september 2021 09:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?quote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Het oude leventje ja?
Nou, dat ben ik echt totaal niet met je eens. Was het maar het oude leventje
Reizen op zichzelf is niet per se het probleem. Sterker nog, reizen zorgt ervoor dat mensen zich laten testen wat het de facto misschien zelfs veiliger maakt in sommige gevallen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:03 schreef Megumi het volgende:
Dat reizen überhaupt mag is wat raar denk ik.
Door het reizen heeft het covid virus zich wereldwijd kunnen verspreiden.quote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Reizen op zichzelf is niet per se het probleem. Sterker nog, reizen zorgt ervoor dat mensen zich laten testen wat het de facto misschien zelfs veiliger maakt in sommige gevallen.
Het wordt pas een probleem als er door reizen veel import/export ontstaat. Maar als landen een vrijwel vergelijkbare verspreiding hebben maakt het niet zoveel uit of je van Maastricht naar Aken reist of van Maastricht naar Utrecht.
Melaats dusquote:Op maandag 6 september 2021 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen we weer naar een vorm van normaal leven. Dat is de oplossing. Ik zie antivaxxers meer als wolven die gevaarlijk zijn voor de schapen.
quote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Lief dagboek,
Zojuist een zelftest geprobeerd die ik van Hugo heb gekregen.
De instructies waren zo onduidelijk dat het al misging bij stap 1.
Daarna maar de prullenbak in gesmeten.
Daarom:quote:Op maandag 6 september 2021 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Door het reizen heeft het covid virus zich wereldwijd kunnen verspreiden.
Inmiddels is het overal al, dus dan krijgt het reizen een andere dimensie.quote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
Het wordt pas een probleem als er door reizen veel import/export ontstaat.
Dat is wat je zíet jaquote:Op maandag 6 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?
Las dat dezelfde tests zijn als ik zaterdag op Schiphol in mijn handen gedrukt kreeg ligt dat volledig aan jou vrees ik. Het staat echt bijzonder duidelijk beschreven daarquote:Op maandag 6 september 2021 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Lief dagboek,
Zojuist een zelftest geprobeerd die ik van Hugo heb gekregen.
De instructies waren zo onduidelijk dat het al misging bij stap 1.
Daarna maar de prullenbak in gesmeten.
Vandaar dat er hier op FOK! dagelijks mensen zijn die berichten plaatsen als 'corona bestaat alleen nog op dit subforum'.quote:Op maandag 6 september 2021 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wat je zíet ja
Onder die oppervlakte zijn er nog zat beperkingen en aanpassingen die mensen raken.
Die moeten wmb gewoon óók allemaal wel. Hoe onzichtbaar voor sommigen ook
Dat kan toch beide bestaan? Of betwist je dat nou?quote:Op maandag 6 september 2021 12:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vandaar dat er hier op FOK! dagelijks mensen zijn die berichten plaatsen als 'corona bestaat alleen nog op dit subforum'.
Had je gisteren beter niet in A'dam geweestquote:Op maandag 6 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?
Ik kan moeilijk niet naar huis gaan.quote:Op maandag 6 september 2021 12:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Had je gisteren beter niet in A'dam geweest
Hadden we maar in 2019 een ban op reizen ingesteldquote:Op maandag 6 september 2021 12:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Door het reizen heeft het covid virus zich wereldwijd kunnen verspreiden.
Waarvoor moet de wet precies aangepast worden dan? Niet voor de anderhalve meter en ook niet voor die toegangsbewijzen. Ik vind het smoesjes.quote:Op maandag 6 september 2021 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me bijzonder sterk. Eén zo'n event zal nooit zo belangrijk geacht worden.
Realistischer zou zijn dat ze het effect van het openen van de scholen af willen wachten, o.a. ook het (deels) (her)openen van het hoger onderwijs. Maar goed, als ze dat echt hadden willen doen zouden ze het niet met vijf dagen verschuiven (maar een langere periode) en zouden ze niet zo'n rare juridische smoes verzinnen. Volgens mij is de realiteit eenvoudiger: namelijk dat ze zich weeral eens verkeken hebben op de hoeveelheid werk die zo'n wetsaanpassing kost en toen dachten 'oh kut, daar hadden we eigenlijk een week eerder mee moeten beginnen'.
Ik zeg ook helemaal niet dat er geen beperkingen zijn. Wel dat voor het overgrote deel van de Nederlanders er nauwelijks nog beperkingen zijn, of ze in ieder geval niet als zodanig gevoeld worden.quote:Op maandag 6 september 2021 12:17 schreef Molo het volgende:
Als het je persoonlijk niet raakt zie je het wellicht niet nee. Maakt niet dat het allemaal als vanouds is en beperkingen/veranderingen niet meer bestaan
Ik ervaar het ook wel een beetje zo.quote:Op maandag 6 september 2021 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is wat je zíet ja
Onder die oppervlakte zijn er nog zat beperkingen en aanpassingen die mensen raken.
Die moeten wmb gewoon óók allemaal wel. Hoe onzichtbaar voor sommigen ook
Blijkbaar wel.quote:Op maandag 6 september 2021 12:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarvoor moet de wet precies aangepast worden dan? [b]Niet voor de anderhalve meter en ook niet voor die toegangsbewijzen. Ik vind het smoesjes.
Heel maatschappelijk teleurgesteld Nederland was weer op pad ja.quote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk niet naar huis gaan.
Overigens was dat protest veel breder dan corona, het ging ook over wonen, de politiek etc.
En de beelden doen niet onder voor de beelden van Zandvoort. Dat was 'gewoon' een gemoedelijke optocht. Zonder context zou je zo zeggen dat deze mensen op weg zijn naar de F1:
[ afbeelding ]
Dat maakt de opmerking er dan niet echt handiger opquote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk niet naar huis gaan.
Overigens was dat protest veel breder dan corona, het ging ook over wonen, de politiek etc.
En de beelden doen niet onder voor de beelden van Zandvoort. Dat was 'gewoon' een gemoedelijke optocht. Zonder context zou je zo zeggen dat deze mensen op weg zijn naar de F1:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
"Hoewel het aantal positieve tests en ziekenhuisopnames sindsdien niet gestegen zijn, wordt 20 september waarschijnlijk niet gehaald. Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."
AMVB.quote:Indien naar het oordeel van Onze Ministers gelet op het in artikel 58b, eerste lid, genoemde doel de veilige afstand kan worden verkleind of op nihil kan worden gesteld, wordt zo spoedig mogelijk een voordracht gedaan voor een daartoe vast te stellen algemene maatregel van bestuur.
Ik moest een buisje in het "werkstation" doen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Las dat dezelfde tests zijn als ik zaterdag op Schiphol in mijn handen gedrukt kreeg ligt dat volledig aan jou vrees ik. Het staat echt bijzonder duidelijk beschreven daar
Wat lukte er niet dan?
Des te meer redenen om wél die diepere beperkingen die blijkbaar door weinig mensen worden gevoeld aan te blijven sprekenquote:Op maandag 6 september 2021 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg ook helemaal niet dat er geen beperkingen zijn. Wel dat voor het overgrote deel van de Nederlanders er nauwelijks nog beperkingen zijn, of ze in ieder geval niet als zodanig gevoeld worden.
Krijgen we ook QR codes voor.quote:Op maandag 6 september 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
Wat ik wel vervelend vind is dat er te weinig horeca personeel is.
Dat is wat ik nu nog het meeste merk van corona.
Eerder de maatregelen genomen die Taiwan nam. Maar zeker bij Hugo en Rutte gaat de economie altijd voor op de volksgezondheid.quote:Op maandag 6 september 2021 12:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hadden we maar in 2019 een ban op reizen ingesteld
Ja.quote:
Stonden er plaatjes bij?quote:Op maandag 6 september 2021 12:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik moest een buisje in het "werkstation" doen.
De opsluitwet werd gerealiseerd in 1 middag.quote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
"Hoewel het aantal positieve tests en ziekenhuisopnames sindsdien niet gestegen zijn, wordt 20 september waarschijnlijk niet gehaald. Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."
Ze hadden het voornemen gewoon al veel eerder moeten opstarten. het is een beetje BNW maar er komt straks vast als resultaat uit, we zien dat de griepperiode in de buurt komt, en de zorgbelasting is nog steeds hoog, daarom lijkt het ons niet verstandig op dit moment verdere versoepelingen in te voeren, naast de minimale aanpassing op de basisscholen, tot over 2 weken.quote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel.
Ik las dat die QR-codes een uitstekend alternatief daarvoor zijn. Ik vind het ook ideaal. Wel irritant alleen als je bij ieder rondje moet afrekenen i.p.v. één keer aan het einde.quote:Op maandag 6 september 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
Jazeker iets met 2 gaatjes maar het enige wat erop leek wat in het pakketje zat was iets met 1 gaatje waar overigens ook geen buisje in past.quote:
quote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De opsluitwet werd gerealiseerd in 1 middag.
En het afschaffen van iets hebben we weken voor nodig?
Dan maar naar de GGD om onder begeleiding te ondergaanquote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jazeker iets met 2 gaatjes maar het enige wat erop leek wat in het pakketje zat was iets met 1 gaatje waar overigens ook geen buisje in past.
Ja, raar zeg.quote:Op maandag 6 september 2021 12:24 schreef capricia het volgende:
Ligt aan het etablissement, wanneer je precies moet afrekenen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las dat die QR-codes een uitstekend alternatief daarvoor zijn. Ik vind het ook ideaal. Wel irritant alleen als je bij ieder rondje moet afrekenen i.p.v. één keer aan het einde.
In de categorie klein leed vind ik dat ook behoorlijk storend jaquote:Op maandag 6 september 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik las dat die QR-codes een uitstekend alternatief daarvoor zijn. Ik vind het ook ideaal. Wel irritant alleen als je bij ieder rondje moet afrekenen i.p.v. één keer aan het einde.
Wel fijn dat het is voor het schrappen ervanquote:Op maandag 6 september 2021 12:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat komt doordat de wet aangepast moet worden om de afstandsmaatregelen te mogen schrappen, wat niet voor 20 september voltooid kan zijn."
Met dat laatste heb ik eigenlijk nooit last gehad. Eigenlijk de enige keer dat ik gemerkt heb dat het vervelend wordt is juist als er géén QR-code is en je domweg lang moet wachten tot je geholpen wordt.quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ligt aan het etablissement, wanneer je precies moet afrekenen.
Maar ook met QR code op de tafel kan het uitserveren flink in de soep lopen.
Horeca is het met je eens.quote:Op maandag 6 september 2021 12:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Eerder de maatregelen genomen die Taiwan nam. Maar zeker bij Hugo en Rutte gaat de economie altijd voor op de volksgezondheid.
Bij een aantal sectoren wordt nu pijnlijk duidelijk hoezeer we afhankelijk zijn van half slavenarbeid.quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
Zou haast denken dat men niet meer in de horeca wil werken. Snap niet waarom. Vele buitenlandse toeristen die een goede fooi geven.
(een deel van deze opmerking heb ik wellicht geknipt uit 2019)
Dit is dus nu het enige wat ik nog vervelend vind en merk aan corona.quote:Op maandag 6 september 2021 12:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In de categorie klein leed vind ik dat ook behoorlijk storend ja
Dat mag wat mij betreft wel blijven. Liefst nog verplichten we een verklaring wat je gaat doen om de uitstoot te compenseren.quote:Op maandag 6 september 2021 12:30 schreef capricia het volgende:
En de documenten die je mee moet nemen op een willekeurige vliegvakantie.
Is dat klimaat of corona?quote:Op maandag 6 september 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat mag wat mij betreft wel blijven. Liefst nog verplichten we een verklaring wat je gaat doen om de uitstoot te compenseren.
Ja, want de bierprijzen zijn niet afhankelijk van een Heineken die de kostprijs elk jaar aan het verhogen isquote:Op maandag 6 september 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij een aantal sectoren wordt nu pijnlijk duidelijk hoezeer we afhankelijk zijn van half slavenarbeid.
En tegelijkertijd hoor ik alweer geklaagd over de stijging van de bierprijzen. Dan denk ik, ja, dat betaal je als het personeel ook normaal betaald moet worden.
Omdat veel personeel een baan elders heeft gezocht tijdens corona, wantja ze moesten in sommige gevallen wel geld verdienen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
Zou haast denken dat men niet meer in de horeca wil werken. Snap niet waarom. Vele buitenlandse toeristen die een goede fooi geven.
Echt waar??quote:Op maandag 6 september 2021 12:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat veel personeel een baan elders heeft gezocht tijdens corona, wantja ze moesten in sommige gevallen wel geld verdienen.
En als ze daar nu een tijdje zitten, jaar contract, vast contract.. Die krijg je dan niet zo makkelijk weer terug in de horeca.
Sorry, mijn sarcasme meter werkte even nietquote:Op maandag 6 september 2021 12:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Echt waar??
Dit is nieuws voor mij als iemand die net uit de horeca komt.
Goed om te weten hoe het eindelijk werkt daar na 15 jaar
Ik merk dus vrij weinig meer van corona. Mijn levensstijl is hetzelfde als ervoor.quote:Op maandag 6 september 2021 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hebben beide één grote gemene deler: onze buitensporige levensstijl.
Ben je de laatste tijd nog in het buitenland geweest? Daar is het niet anders hoor. Alleen in Duitsland dragen ze nog van die suffe mondkapjes. Overigens zelf niet gedaan, werd ook niks van gezegd.quote:Op maandag 6 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
ik heb er thuis ook weinig last van maar vliegen heb ik al een tijd niet gedaanquote:Op maandag 6 september 2021 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik merk dus vrij weinig meer van corona. Mijn levensstijl is hetzelfde als ervoor.
Hoe was het restaurant-bezoek in Italië of Frankrijk?quote:Op maandag 6 september 2021 12:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben je de laatste tijd nog in het buitenland geweest? Daar is het niet anders hoor. Alleen in Duitsland dragen ze nog van die suffe mondkapjes. Overigens zelf niet gedaan, werd ook niks van gezegd.
Shit ja, voor mij was de laatste keer vliegen 2 januari 2020.quote:Op maandag 6 september 2021 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb er thuis ook weinig last van maar vliegen heb ik al een tijd niet gedaan
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.quote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit ja, voor mij was de laatste keer vliegen 2 januari 2020.
In December mag ik weer eens. Erg benieuwd hoe dat dan zal gaan
Mondkapjes op en verder wat gedoe rondom QR check bij boardingpass krijgenquote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja, ik vrees er enerzijds ook wel voor. Anderzijds, we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid alle vliegtuigen aan de grond houden de helft van het jaar? Moet toch écht gewoon een keer klaar zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.
Dus tot die tijd ga ik het er gewoon maximaal van nemen.
Al het opgepotte geld uitgeven.![]()
Ik heb ook een horecaklant (Brasserie), waar afgelopen jaar veel personeel is weggelopen en moeilijk terug te krijgen. Ze zijn in de periode van sluiting gaan werken bij supermarkten en vooral bij koeriers en bezorgdiensten. Ook oproepkrachten denken nu, ik ga bij de supermarkt werken, dan heb ik het weekend lekker vrij. En dan heb ik straks in oktober als alles weer dicht gaat ook nog werk (dat is hun gedachte hè, niet de mijne).quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
ik ging nog weleens naar Azië voor werk maar dat zie ik dit jaar niet meer gebeurenquote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Luchthaven Eindhoven wil een gezondheidsverklaring. En in Italië willen ze een Passagier locatie formulier. Waar ze verder niet om vragen, maar wat je wel moet hebben.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Mondkapjes op en verder wat gedoe rondom QR check bij boardingpass krijgen
Maar niks echt vervelends tenzij lange vlucht met zo'n ding
En dan roepen ze na landen op of je op advies van VWS wel graag zoveel mogelijk 1,5 meter afstand wilt houden tot je andere passagiers![]()
![]()
![]()
Kloptquote:Op maandag 6 september 2021 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Luchthaven Eindhoven wil een gezondheidsverklaring. En in Italië willen ze een Passagier locatie formulier. Waar ze verder niet om vragen, maar wat je wel moet hebben.
Tevens zijn er in Italië ook bestemmingen die naast een vaccinatie een negatieve test willen zien.
Ja vertel dat de andere landen maar.quote:Op maandag 6 september 2021 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja, ik vrees er enerzijds ook wel voor. Anderzijds, we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid alle vliegtuigen aan de grond houden de helft van het jaar? Moet toch écht gewoon een keer klaar zijn.
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe was het restaurant-bezoek in Italië of Frankrijk?
Waarom zou alles rood en moeilijk worden? Het wordt toch juist steeds beter, steeds meer gevaccineerden.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.
Dus tot die tijd ga ik het er gewoon maximaal van nemen.
Al het opgepotte geld uitgeven.![]()
Dit dus.quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Het is elke keer ruim voor, en weer vlak voor reizen checken wat ze nu weer verlangen van je
Niet ieder land gaat zo goed. En ze bepalen allemaal zelf wat hun regels zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom zou alles rood en moeilijk worden? Het wordt toch juist steeds beter, steeds meer gevaccineerden.
Kreta vorige week:quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.
Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja vertel dat de andere landen maar.![]()
Dan kun je in Italië niet tussen regio's reizen. Of ze hebben in Spanje weer een avondklok.
Graag!!quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...quote:Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Graag!!
Vergeet je greenpass niet mee te nemen.
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open ipv veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR codequote:Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.
Zijn gewoon naar Frankrijk gereden, daar 3 weken gechilld in een berghut en weer terug naar huis. No problem. Heerlijke tijd gehad en nul controles meegemaakt.
Ik blijf dus optimistisch
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.quote:Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorryquote:Op maandag 6 september 2021 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open oog veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR code
Maar goed...
Verder mee eens, er is beleid, en er is uitvoering. En dat is een wereld van verschil.
Gelukkig is de uitvoering een stuk beter leefbare wereld
Typo, heb aangepastquote:Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorry
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.quote:Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.
Maar ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Gezondheidschecks, die term is natuurlijk belachelijk. Voor een gezondheidscrisis heeft dit niks meer met gezondheid te maken of je moet als een wappie alle andere ziektes en klachten gaan ontkennen behalve corona. Corona is the realest, jwz.quote:Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef Cue_ het volgende:
Over 2/3 weken naar Rhodos. Zag idd iets over gezondheidschecks enzo.
Ben benieuwd hoe het daar allemaal zal zijn en of het gedoe is, of dat het hopelijk wel meevalt.
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.quote:Op maandag 6 september 2021 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.
Ik kan je nu al de ervaringen vertellen, namelijk dat ik ongeveer vijf keer per dat op een terras eet en drink en dat ze daar in acht dagen dan misschien 1 of 2 keer om zullen vragen.
Doe je live verslag?quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.![]()
Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.
Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.![]()
Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.
Haha!!quote:
Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daarquote:Op maandag 6 september 2021 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.
Ik denk dat ik er erg van ga genieten.quote:Op maandag 6 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.
Oh dat lijkt me wel interessant en fascinerend jaquote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daar![]()
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.![]()
Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar.
Als je niets doet en je ogen dicht houdt niet neequote:
Voor de QR-gecodeerden dan.quote:
Een waterpolo teamgenoot van mij kon uiteindelijk niet naar Italië op vakantie omdat er geen 3 mensen van verschillende gezinnen (waarvan 1 het vriendinnetje van zijn zoon) op de achterbank mogen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daar![]()
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.![]()
Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar.
Maar verder gaat het in alle landen hetzelfde als in Nederland hoor.quote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |