Dat mag wat mij betreft wel blijven. Liefst nog verplichten we een verklaring wat je gaat doen om de uitstoot te compenseren.quote:Op maandag 6 september 2021 12:30 schreef capricia het volgende:
En de documenten die je mee moet nemen op een willekeurige vliegvakantie.
Is dat klimaat of corona?quote:Op maandag 6 september 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat mag wat mij betreft wel blijven. Liefst nog verplichten we een verklaring wat je gaat doen om de uitstoot te compenseren.
Ja, want de bierprijzen zijn niet afhankelijk van een Heineken die de kostprijs elk jaar aan het verhogen isquote:Op maandag 6 september 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij een aantal sectoren wordt nu pijnlijk duidelijk hoezeer we afhankelijk zijn van half slavenarbeid.
En tegelijkertijd hoor ik alweer geklaagd over de stijging van de bierprijzen. Dan denk ik, ja, dat betaal je als het personeel ook normaal betaald moet worden.
Omdat veel personeel een baan elders heeft gezocht tijdens corona, wantja ze moesten in sommige gevallen wel geld verdienen.quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
Zou haast denken dat men niet meer in de horeca wil werken. Snap niet waarom. Vele buitenlandse toeristen die een goede fooi geven.
(een deel van deze opmerking heb ik wellicht geknipt uit 2019)
Echt waar??quote:Op maandag 6 september 2021 12:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Omdat veel personeel een baan elders heeft gezocht tijdens corona, wantja ze moesten in sommige gevallen wel geld verdienen.
En als ze daar nu een tijdje zitten, jaar contract, vast contract.. Die krijg je dan niet zo makkelijk weer terug in de horeca.
Sorry, mijn sarcasme meter werkte even nietquote:Op maandag 6 september 2021 12:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Echt waar??
Dit is nieuws voor mij als iemand die net uit de horeca komt.
Goed om te weten hoe het eindelijk werkt daar na 15 jaar
Ik merk dus vrij weinig meer van corona. Mijn levensstijl is hetzelfde als ervoor.quote:Op maandag 6 september 2021 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ze hebben beide één grote gemene deler: onze buitensporige levensstijl.
Ben je de laatste tijd nog in het buitenland geweest? Daar is het niet anders hoor. Alleen in Duitsland dragen ze nog van die suffe mondkapjes. Overigens zelf niet gedaan, werd ook niks van gezegd.quote:Op maandag 6 september 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk om je heen in de stad, daar heerst echt geen pandemiestemming. Vrijwel iedere buitenlander merkt het direct op als ze in Nederland zijn ('het is hier alsof er geen virus is'), dat zegt toch genoeg?
ik heb er thuis ook weinig last van maar vliegen heb ik al een tijd niet gedaanquote:Op maandag 6 september 2021 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik merk dus vrij weinig meer van corona. Mijn levensstijl is hetzelfde als ervoor.
Hoe was het restaurant-bezoek in Italië of Frankrijk?quote:Op maandag 6 september 2021 12:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ben je de laatste tijd nog in het buitenland geweest? Daar is het niet anders hoor. Alleen in Duitsland dragen ze nog van die suffe mondkapjes. Overigens zelf niet gedaan, werd ook niks van gezegd.
Shit ja, voor mij was de laatste keer vliegen 2 januari 2020.quote:Op maandag 6 september 2021 12:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb er thuis ook weinig last van maar vliegen heb ik al een tijd niet gedaan
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.quote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Shit ja, voor mij was de laatste keer vliegen 2 januari 2020.
In December mag ik weer eens. Erg benieuwd hoe dat dan zal gaan
Mondkapjes op en verder wat gedoe rondom QR check bij boardingpass krijgenquote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja, ik vrees er enerzijds ook wel voor. Anderzijds, we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid alle vliegtuigen aan de grond houden de helft van het jaar? Moet toch écht gewoon een keer klaar zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.
Dus tot die tijd ga ik het er gewoon maximaal van nemen.
Al het opgepotte geld uitgeven.![]()
Ik heb ook een horecaklant (Brasserie), waar afgelopen jaar veel personeel is weggelopen en moeilijk terug te krijgen. Ze zijn in de periode van sluiting gaan werken bij supermarkten en vooral bij koeriers en bezorgdiensten. Ook oproepkrachten denken nu, ik ga bij de supermarkt werken, dan heb ik het weekend lekker vrij. En dan heb ik straks in oktober als alles weer dicht gaat ook nog werk (dat is hun gedachte hè, niet de mijne).quote:Op maandag 6 september 2021 12:27 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, raar zeg.
Zou haast denken dat men niet meer in de horeca wil werken. Snap niet waarom. Vele buitenlandse toeristen die een goede fooi geven.
(een deel van deze opmerking heb ik wellicht geknipt uit 2019)
ik ging nog weleens naar Azië voor werk maar dat zie ik dit jaar niet meer gebeurenquote:Op maandag 6 september 2021 13:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Luchthaven Eindhoven wil een gezondheidsverklaring. En in Italië willen ze een Passagier locatie formulier. Waar ze verder niet om vragen, maar wat je wel moet hebben.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Mondkapjes op en verder wat gedoe rondom QR check bij boardingpass krijgen
Maar niks echt vervelends tenzij lange vlucht met zo'n ding
En dan roepen ze na landen op of je op advies van VWS wel graag zoveel mogelijk 1,5 meter afstand wilt houden tot je andere passagiers![]()
![]()
![]()
Kloptquote:Op maandag 6 september 2021 13:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Luchthaven Eindhoven wil een gezondheidsverklaring. En in Italië willen ze een Passagier locatie formulier. Waar ze verder niet om vragen, maar wat je wel moet hebben.
Tevens zijn er in Italië ook bestemmingen die naast een vaccinatie een negatieve test willen zien.
Ja vertel dat de andere landen maar.quote:Op maandag 6 september 2021 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sja, ik vrees er enerzijds ook wel voor. Anderzijds, we kunnen toch niet tot in de eeuwigheid alle vliegtuigen aan de grond houden de helft van het jaar? Moet toch écht gewoon een keer klaar zijn.
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe was het restaurant-bezoek in Italië of Frankrijk?
Waarom zou alles rood en moeilijk worden? Het wordt toch juist steeds beter, steeds meer gevaccineerden.quote:Op maandag 6 september 2021 13:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen voor de winter en het najaar. Als alles weer rood en moeilijk wordt in de EU.
Dus tot die tijd ga ik het er gewoon maximaal van nemen.
Al het opgepotte geld uitgeven.![]()
Dit dus.quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Het is elke keer ruim voor, en weer vlak voor reizen checken wat ze nu weer verlangen van je
Niet ieder land gaat zo goed. En ze bepalen allemaal zelf wat hun regels zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom zou alles rood en moeilijk worden? Het wordt toch juist steeds beter, steeds meer gevaccineerden.
Kreta vorige week:quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |