Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja vertel dat de andere landen maar.![]()
Dan kun je in Italië niet tussen regio's reizen. Of ze hebben in Spanje weer een avondklok.
Graag!!quote:Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...quote:Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Graag!!
Vergeet je greenpass niet mee te nemen.
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open ipv veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR codequote:Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.
Zijn gewoon naar Frankrijk gereden, daar 3 weken gechilld in een berghut en weer terug naar huis. No problem. Heerlijke tijd gehad en nul controles meegemaakt.
Ik blijf dus optimistisch
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.quote:Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorryquote:Op maandag 6 september 2021 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open oog veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR code
Maar goed...
Verder mee eens, er is beleid, en er is uitvoering. En dat is een wereld van verschil.
Gelukkig is de uitvoering een stuk beter leefbare wereld
Typo, heb aangepastquote:Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorry
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.quote:Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.
Maar ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Gezondheidschecks, die term is natuurlijk belachelijk. Voor een gezondheidscrisis heeft dit niks meer met gezondheid te maken of je moet als een wappie alle andere ziektes en klachten gaan ontkennen behalve corona. Corona is the realest, jwz.quote:Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef Cue_ het volgende:
Over 2/3 weken naar Rhodos. Zag idd iets over gezondheidschecks enzo.
Ben benieuwd hoe het daar allemaal zal zijn en of het gedoe is, of dat het hopelijk wel meevalt.
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.quote:Op maandag 6 september 2021 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.
Ik kan je nu al de ervaringen vertellen, namelijk dat ik ongeveer vijf keer per dat op een terras eet en drink en dat ze daar in acht dagen dan misschien 1 of 2 keer om zullen vragen.
Doe je live verslag?quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.![]()
Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.
Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je.![]()
Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.
Haha!!quote:
Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daarquote:Op maandag 6 september 2021 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.
Ik denk dat ik er erg van ga genieten.quote:Op maandag 6 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.
Oh dat lijkt me wel interessant en fascinerend jaquote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daar![]()
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.![]()
Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar.
Als je niets doet en je ogen dicht houdt niet neequote:
Voor de QR-gecodeerden dan.quote:
Een waterpolo teamgenoot van mij kon uiteindelijk niet naar Italië op vakantie omdat er geen 3 mensen van verschillende gezinnen (waarvan 1 het vriendinnetje van zijn zoon) op de achterbank mogen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daar![]()
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.![]()
Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar.
Maar verder gaat het in alle landen hetzelfde als in Nederland hoor.quote:Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |