abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:09:24 #176
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201239425
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja vertel dat de andere landen maar. :')

Dan kun je in Italië niet tussen regio's reizen. Of ze hebben in Spanje weer een avondklok.
Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.

Zijn gewoon naar Frankrijk gereden, daar 3 weken gechilld in een berghut en weer terug naar huis. No problem. Heerlijke tijd gehad en nul controles meegemaakt.

Ik blijf dus optimistisch :)
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:09:36 #177
236264 crew  capricia
pi_201239429
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Gewoon net als hier (in Italië). Je bent daar toch altijd buiten. Alleen binnen moet je een mondkapje op. Maar dat doet ook geen hond om 5 meter naar de wc te lopen. Volgende week ga ik weer, ik zal verslag uitbrengen.
Graag!!
Vergeet je greenpass niet mee te nemen.

En nee, ik ben in Italië niet altijd buiten. :P
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 6 september 2021 @ 13:10:40 #178
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201239443
Over 2/3 weken naar Rhodos. Zag idd iets over gezondheidschecks enzo.

Ben benieuwd hoe het daar allemaal zal zijn en of het gedoe is, of dat het hopelijk wel meevalt.
pi_201239447
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Graag!!
Vergeet je greenpass niet mee te nemen.
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...
  maandag 6 september 2021 @ 13:11:27 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201239451
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 13:09 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Naja vd zomer riep men hier ook dat je beter in NL kon blijven want het zou in het buitenland een groot drama worden van testbewijzen, controles en ellende.

Zijn gewoon naar Frankrijk gereden, daar 3 weken gechilld in een berghut en weer terug naar huis. No problem. Heerlijke tijd gehad en nul controles meegemaakt.

Ik blijf dus optimistisch :)
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open ipv veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR code

Maar goed...

Verder mee eens, er is beleid, en er is uitvoering. En dat is een wereld van verschil.
Gelukkig is de uitvoering een stuk beter leefbare wereld
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:12:17 #181
236264 crew  capricia
pi_201239459
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat is een greenpass? Je QRcodevaccinatiebewijs? Natuurlijk vergeet ik die niet, die staat toch op de telefoon...
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.

Maar ben benieuwd naar jouw ervaringen. ^O^
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:12:45 #182
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201239464
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 13:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Ze klikken overal áls ze controleren je hele dataset open oog veilig en privacyvriendelijk volgens afspraak middels die QR code

Maar goed...

Verder mee eens, er is beleid, en er is uitvoering. En dat is een wereld van verschil.
Gelukkig is de uitvoering een stuk beter leefbare wereld
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorry _O-
pi_201239467
Grappig dat hier nu die QRcodes overal in de horeca opduiken. Maar blijkbaar vanwege het personeelstekort. Vorig jaar september zag ik die al overal in Italië, maar dat was omdat je dan geen menukaart vast hoefde te houden, want daar kreeg je corona van. _O-
  maandag 6 september 2021 @ 13:13:27 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201239478
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik heb deze zin 3X opnieuw gelezen.... maar nee. Volg er geen hol van, sorry _O-
Typo, heb aangepast ;)
pi_201239486
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 13:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Die heb je in Italië nodig om een restaurant, een museum, een spa, een gym, of een winkelcentrum binnen te gaan.

Maar ben benieuwd naar jouw ervaringen. ^O^
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.

Ik kan je nu al de ervaringen vertellen, namelijk dat ik ongeveer vijf keer per dag op een terras eet en drink en dat ze daar in acht dagen dan misschien 1 of 2 keer om zullen vragen. En al zouden ze het iedere keer vragen, het zal me een worst wezen. Zolang ze maar eten en drinken komen brengen.
pi_201239487
quote:
2s.gif Op maandag 6 september 2021 13:10 schreef Cue_ het volgende:
Over 2/3 weken naar Rhodos. Zag idd iets over gezondheidschecks enzo.

Ben benieuwd hoe het daar allemaal zal zijn en of het gedoe is, of dat het hopelijk wel meevalt.
Gezondheidschecks, die term is natuurlijk belachelijk. Voor een gezondheidscrisis heeft dit niks meer met gezondheid te maken of je moet als een wappie alle andere ziektes en klachten gaan ontkennen behalve corona. Corona is the realest, jwz.
Go hard or go home
pi_201239510
Artikel uit 2014:

https://www.meenemen.nl/voorbereiding/gezondheid/gele-boekje/

Het kan voorkomen dat je het gele boekje kwijt raakt. Dit is natuurlijk erg vervelend. Tegenwoordig wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van een online vaccinatiepaspoort.

Was er toen ook al een Thierry-kar in Amsterdam vol met gele sterren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:17:49 #188
236264 crew  capricia
pi_201239535
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:14 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja dat is toch gewoon je QR code van het vaccineren. Die heb je toch gewoon.

Ik kan je nu al de ervaringen vertellen, namelijk dat ik ongeveer vijf keer per dat op een terras eet en drink en dat ze daar in acht dagen dan misschien 1 of 2 keer om zullen vragen.
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je. :)

Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201239544
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah, dan zit je idd voornamelijk op terrassen en kom je niet veel binnen. Ik snap je. :)

Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen. :D
Doe je live verslag?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201239557
quote:

[..]

Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:20:53 #191
236264 crew  capricia
pi_201239565
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Doe je live verslag?
Haha!!
Het zal wel gekleurd zijn. Veel gescheld op de regering enzo. Tweederangs burger bla bla.
Maar ik ben benieuwd hoe het leven daar is, als ongevaccineerde Italiaan.

Samen boodschappen doen, het gewone leven proeven daar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201239597
quote:

[..]

Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:25:39 #193
236264 crew  capricia
pi_201239617
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Nou, ik kom ook wel ergens binnen hoor. Maar ben inderdaad gevaccineerd, dus geen probleem. Kan me er eigenlijk helemaal niet druk om maken, ik ga gewoon lekker op vakantie. En verder zoeken ze het maar uit.
Veel plezier in elk geval! Lekker eten en drinken daar O+

Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving. :')

Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Dus ik ga me helemaal onderdompelen in het leven van een ongevaccineerde daar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:27:54 #194
236264 crew  capricia
pi_201239635
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 13:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Beetje simpel trouwens als je zo met je vrienden om gaat. Ga gewoon lekker vakantie houden en laat die corona lekker op zijn beloop. Het is geweest.
Ik denk dat ik er erg van ga genieten. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201239639
Maar verder bestaat corona niet meer..
Go hard or go home
  maandag 6 september 2021 @ 13:28:40 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201239644
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 13:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving. :')

Maar voor het gemak heb ik deze keer maar zelf een autootje gehuurd. Ik ken namelijk al die wetten niet.
Oh dat lijkt me wel interessant en fascinerend ja :D

Keep us posted :D ^O^
  maandag 6 september 2021 @ 13:29:07 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201239648
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 13:28 schreef Noek het volgende:
Als je niets doet en je ogen dicht houdt niet nee :T
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 13:29:14 #198
236264 crew  capricia
pi_201239649
quote:
10s.gif Op maandag 6 september 2021 13:28 schreef Noek het volgende:
Voor de QR-gecodeerden dan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201239654
quote:

[..]

Een waterpolo teamgenoot van mij kon uiteindelijk niet naar Italië op vakantie omdat er geen 3 mensen van verschillende gezinnen (waarvan 1 het vriendinnetje van zijn zoon) op de achterbank mogen.

Snap dus heel goed dat je een eigen autootje huurt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201239677
quote:
Als ik me op laat halen van het vliegveld door vrienden, moeten we officieel allemaal een mondkapje in de auto op. En een verplichte auto-indeling. Afhankelijk van het aantal mensen in de auto. Wetgeving.
Maar verder gaat het in alle landen hetzelfde als in Nederland hoor. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')