Dat accepteert ze toch ook? Ze is alleen benieuwd hoe het leven voor hem is in Italie als ongevaccineerd persoon. Tenminste, zo lees ik het.quote:Op maandag 6 september 2021 13:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Klinkt niet alsof diegene echt een vriend van je is. Indien het echt een vriend van je zou zijn zou je neem ik aan accepteren dat hij anders in het leven staat tenslotte.
Ik denk dat jij en ik dit anders lezen dan:quote:Op maandag 6 september 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat accepteert ze toch ook? Ze is alleen benieuwd hoe het leven voor hem is in Italie als ongevaccineerd persoon. Tenminste, zo lees ik het.
Als iemand een goede vriend van je is wil je tijd met diegene doorbrengen, punt. Tijd met diegene doorbrengen omdat je wil leren hoe het is wat voor beperkingen je hebt als ongevaccineerde vind ik .. bijzonder.quote:Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.
Ik vind het nogal ver gaan om dan te constateren dat het geen echte vriend is.quote:Op maandag 6 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik dit anders lezen dan:
[..]
Als iemand een goede vriend van je is wil je tijd met diegene doorbrengen, punt. Tijd met diegene doorbrengen omdat je wil leren hoe het is wat voor beperkingen je hebt als ongevaccineerde vind ik .. bijzonder.
Ik denk niet dat wij het eens gaan worden in deze.quote:Op maandag 6 september 2021 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nogal ver gaan om dan te constateren dat het geen echte vriend is.
Ze gaat naar 'vrienden', dus wil ze tijd met hen doorbrengen. En dit is daarnaast best interessant, lijkt me, dus ik snap haar wel.
Ik denk dat meesten juist blij zijn met een dergelijke verordening. Het creëert ook een veiligere leefsfeer. En ik verwacht dat over het algemeen men wel snapt dat het een tijdelijk iets is.quote:Op maandag 6 september 2021 13:32 schreef chratnox het volgende:
Hoeveel mensen het oké vinden om bij gratie van de regering ergens toegang toe te hebben vind ik nogal bijzonder.
Ik heb daar meerdere vrienden en beperkte tijd.quote:Op maandag 6 september 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik dit anders lezen dan:
[..]
Als iemand een goede vriend van je is wil je tijd met diegene doorbrengen, punt. Tijd met diegene doorbrengen omdat je wil leren hoe het is wat voor beperkingen je hebt als ongevaccineerde vind ik .. bijzonder.
Het creëert de schijn van een veiligere leefsfeer, meer niet. De meesten zullen er inderdaad verwacht ik wel blij mee zijn, tot ze er zelf last van krijgen.quote:Op maandag 6 september 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat meesten juist blij zijn met een dergelijke verordening. Het creëert ook een veiligere leefsfeer. En ik verwacht dat over het algemeen men wel snapt dat het een tijdelijk iets is.
Mwa, er valt epidemiologisch ook veel te zeggen voor zo'n 3G-bewijs.quote:Op maandag 6 september 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het creëert de schijn van een veiligere leefsfeer, meer niet.
Het punt is dat de remedie om geen last van de regels te hebben vrij simpel is voor 95% van de mensen die er last van heeft. Dat is dan ook precies de reden dat er constant gehamerd wordt op 'iedereen heeft de kans gehad om...'.quote:De meesten zullen er inderdaad verwacht ik wel blij mee zijn, tot ze er zelf last van krijgen.
Bovendien is het idee van ergens toe toegang hebben sws al wel iets van de overheid. Denk maar aan openingstijden, benodigde diploma's, minimum leeftijden etc.quote:Op maandag 6 september 2021 13:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat meesten juist blij zijn met een dergelijke verordening. Het creëert ook een veiligere leefsfeer. En ik verwacht dat over het algemeen men wel snapt dat het een tijdelijk iets is.
Ik denk dat wij het dan niet met elkaar eens zijn, zeker niet aangezien je met de delta-variant nog steeds anderen kunt besmetten. Minder vaak en minder lang, maar het gevoel van veiligheid dat ze ermee willen uitstralen is er niet.quote:Op maandag 6 september 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mwa, er valt epidemiologisch ook veel te zeggen voor zo'n 3G-bewijs.
Nee, het punt is dat je geen last van de regels hebt tot er besloten wordt dat die derde prik toch echt nodig is en je QR-code ingetrokken wordt tot je die gehaald hebt. Of tot er besloten wordt dat Janssen of AstraZeneca niet voldoende zijn om volledig gevaccineerd te zijn en je alsnog nieuwe vaccinaties kan gaan halen.quote:Het punt is dat de remedie om geen last van de regels te hebben vrij simpel is voor 95% van de mensen die er last van heeft. Dat is dan ook precies de reden dat er constant gehamerd wordt op 'iedereen heeft de kans gehad om...'.
't Is toch een beetje als een snelheidslimiet op de weg. Je voorkomt er zeker niet alle ongelukken mee, maar wel genoeg. Iedereen heeft er in principe last van, maar alleen notoire hardrijders hebben er echt problemen mee. Niet bepaald een groep om medelijden mee te hebben, vind ik.
Waarom zouden de meesten daar last van gaan krijgen dan?quote:Op maandag 6 september 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het creëert de schijn van een veiligere leefsfeer, meer niet. De meesten zullen er inderdaad verwacht ik wel blij mee zijn, tot ze er zelf last van krijgen.
Als er besloten wordt dat die enkele Janssen-vaccinatie niet voldoende is om toegang tot een locatie met TVT te krijgen. Of als 2 AZ prikken niet genoeg is. Of wanneer je je Pfizer/Moderna booster nodig hebt.quote:Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zouden de meesten daar last van gaan krijgen dan?
Wanneer je groene vinkje vervalt als je geen 3e prik hebt gekregen, bijvoorbeeld. Maar vooralsnog is zoiets niet aan de orde.quote:Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zouden de meesten daar last van gaan krijgen dan?
Ik neem aan dat de meerderheid die dan gewoon weer haalt.quote:Op maandag 6 september 2021 14:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wanneer je groene vinkje vervalt als je geen 3e prik hebt gekregen, bijvoorbeeld. Maar vooralsnog is zoiets niet aan de orde.
Die zal die dan ook halen ja, maar tot ze hem hebben gehad zullen ze dan 'onveilig' zijn volgens de app.quote:Op maandag 6 september 2021 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de meerderheid die dan gewoon weer haalt.![]()
Maar goed. Dat is allemaal toekomst-kijken.
Ah op die fiets.quote:Op maandag 6 september 2021 14:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als er besloten wordt dat die enkele Janssen-vaccinatie niet voldoende is om toegang tot een locatie met TVT te krijgen. Of als 2 AZ prikken niet genoeg is. Of wanneer je je Pfizer/Moderna booster nodig hebt.
Nu TVT breed invoeren heeft gewoon tot gevolg dat het lang(er) gaat duren voor er weer mee gestopt wordt. Het houden van TVT voelt voor de overheid veilig, het afschaffen van TVT voelt alsof ze de grip kwijt zijn.
Daar ga ik ook vanuit. Maar afhankelijk van voorraden en vaccinatiecapaciteit gaat er weer een paar maanden overheen voordat iedereen aan de beurt is geweest.quote:Op maandag 6 september 2021 14:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de meerderheid die dan gewoon weer haalt.![]()
Maar goed. Dat is allemaal toekomst-kijken.
En dan haalt het gros alsnog die derde prik. De meeste Nederlanders doen namelijk gewoon wat de overheid (c.q. de experts) denken dat het beste is. En verwachten niet dat een overheid doet aan burgertjepesten, maar dat als de overheid het nodig acht, zo'n derde prik blijkbaar de beste optie is.quote:Op maandag 6 september 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
Nee, het punt is dat je geen last van de regels hebt tot er besloten wordt dat die derde prik toch echt nodig is en je QR-code ingetrokken wordt tot je die gehaald hebt. Of tot er besloten wordt dat Janssen of AstraZeneca niet voldoende zijn om volledig gevaccineerd te zijn en je alsnog nieuwe vaccinaties kan gaan halen.
Dat weet je helemaal niet. Dat ligt aan de manier van invoeren.quote:Op maandag 6 september 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zal die dan ook halen ja, maar tot ze hem hebben gehad zullen ze dan 'onveilig' zijn volgens de app.
Dat toekomst kijken is juist wat nu gedaan moet worden. Als TVT nu breed ingezet gaat worden is het te laat om het nog te veranderen.
Blijft veel te stabielquote:
De overheid zal niet opeens tot een derde prik overgaan en opeens miljoenen mensen de toegang ontzeggen tot de concertzalen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:06 schreef chratnox het volgende:
Die zal die dan ook halen ja, maar tot ze hem hebben gehad zullen ze dan 'onveilig' zijn volgens de app.
Dat zou de veiligheid die ze trachten te brengen met testen voor toegang natuurlijk volledig ondermijnen, dus dat lijkt me echt niet logisch.quote:Op maandag 6 september 2021 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet. Dat ligt aan de manier van invoeren.
Je kunt zeggen dat je over 6 maanden een derde prik nodig hebt. En dat je zelf 6 maanden de tijd hebt om hem te halen.
Ze gaan er dan in mee omdat het toch een indirecte verplichting is als je fatsoenlijk deel wil blijven uitmaken van de maatschappij imo.quote:Op maandag 6 september 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah op die fiets.
Tja. Ik denk dat de meesten er gewoon in mee gaan hoor. Als het zo ver mag komen.
Nee, dan mogen ze opnieuw negatief gaan testen. Je ziet het nu al uit de 'zeer hoog risico' landen, waar je ook als gevaccineerde nog negatief moet testen en in quarantaine moet.quote:Op maandag 6 september 2021 14:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De overheid zal niet opeens tot een derde prik overgaan en opeens miljoenen mensen de toegang ontzeggen tot de concertzalen.
Dat zeggen ze nu al. Paar dagen geleden nog zei De Jonge letterlijk dat TvT breed wordt uitgerold in een poging de vaccinatiegraad op te krikken.quote:Op maandag 6 september 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
ze zeggen eigenlijk dat testen voor toegang niet de waarde toevoegt die ze ons nu doen geloven.
Hij is geen vreemde diersoort of een alien oid.quote:Op maandag 6 september 2021 13:17 schreef capricia het volgende:
Ik ga naar vrienden waarvan er 1 ongevaccineerd is (een echte wappie). Ben dus ook heel benieuwd naar zijn ervaring. En hoe het is om in zo'n maatschappij te leven als ongevaccineerde. Dus zonder QR-code.
Ik zit er over te denken om de meeste tijd met hem door te brengen, puur voor de ervaring. Beetje sociologisch amateur onderzoek, zullen we maar zeggen.
HEHE, Eindelijk!!!quote:Het Outbreak Management Team adviseert het ministerie van Volksgezondheid om per 20 september de coronamaatregelen voor het primair onderwijs te versoepelen. Dat zegt kinderarts en OMT-lid Károly Illy in Trouw.
Op honderden basisscholen in het hele land stonden vlak na de zomervakantie meteen alweer hele klaslokalen leeg. Dit nieuwe schooljaar geldt nog steeds de regel dat een hele klas moet thuisblijven als één kind positief is getest op het coronavirus. Het zorgt voor grote problemen op scholen, die al kampen met achterstanden door de coronaperiode. Behalve voor de leraren en kinderen is dit ook voor ouders zwaar: zij moeten weer zorgen dat hun kind vanuit huis onderwijs krijgt.
Maar deze moeilijkheden duren mogelijk niet lang meer: het OMT is het erover eens dat het kabinet rond 20 september verantwoord kan afkondigen dat voortaan leerlingen alleen nog moeten thuisblijven als ze in nauw contact zijn geweest met een besmet kind. Dat zegt Károly Illy, OMT-lid en voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde.
De woordvoerder van de PO-raad, de sectororganisatie van het primair onderwijs, spreekt in dagblad Trouw ‘mooi nieuws’. ,,Hier zijn we blij mee. De situatie waarbij hele klassen in quarantaine moesten, was haast niet werkbaar.”
Dit is veel te zwart-wit gedacht, het is niet het een of het ander. Je kunt ook stellen dat beide maatregelen helpen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
Als ze je 6 maanden geven om die prik te halen zul je dan óf tot die tijd telkens negatief moeten testen (want je bent effectief niet gevaccineerd meer) óf ze zeggen eigenlijk dat testen voor toegang niet de waarde toevoegt die ze ons nu doen geloven.
in het algemeen toch wel vreemde vogelsquote:Op maandag 6 september 2021 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is geen vreemde diersoort of een alien oid.
Letterlijk, ja?quote:Op maandag 6 september 2021 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zeggen ze nu al. Paar dagen geleden nog zei De Jonge letterlijk dat TvT breed wordt uitgerold in een poging de vaccinatiegraad op te krikken.
Maar hoe langer het duurt voor je je derde vaccinatie hebt gehad hoe verder die vaccinatie in werking afgenomen is. Dan is de ene gevaccineerde de andere dus niet, en wordt het risico groter naarmate het langer duurt voor iemand gevaccineerd is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is veel te zwart-wit gedacht, het is niet het een of het ander. Je kunt ook stellen dat beide maatregelen helpen.
Het is niet zo dat je effectief niet meer beschermd ben vanaf de dag dat ze aankondigen dat een derde prik er gaat komen.
De CPC loop in Den Haag voor 26 september is zojuist afgelast.quote:Op maandag 6 september 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
Benieuwd ook wanneer marathons weer door mogen gaan.
Maar lees net dat in NL geen corona bestaat dus dat zal wel geen probleem zijn. Fijn voor de atleten en de organisaties.
Ja, eigenlijk wel. Zo stond het op Teletekst:quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)erras-en-in-bioscoopquote:"Het kabinet gaat niet de grens over van een vaccinatieplicht. Mensen kunnen altijd nog kiezen voor een toegangstest in plaats van vaccineren. Maar ze gaan wel richting 'vaccinatie-drang', en dat is ook omstreden in de politiek. De bedoeling van het kabinet is dat veel mensen alsnog denken: nou, ik laat me toch maar vaccineren, want elke keer testen is ook zo wat."
"Het kabinet worstelt al enige tijd met het dilemma in hoeverre het toelaatbaar is dat de vrijheid van een niet-gevaccineerde er uiteindelijk toe leidt dat de vrijheid van gevaccineerde mensen wordt beperkt. Het kabinet is er wel uit: vrijheid ja, maar de vrijblijvendheid moet er nu wel af. En daar zal zeker nog discussie over komen."
Hij heeft volgens mij niet letterlijk gezegd dat dat zo is, maar ik denk dat je dat wel hieruit kunt halen:quote:
https://www.nu.nl/binnenl(...)unst-en-cultuur.htmlquote:Een andere spanning is volgens de minister dat de hele samenleving maatregelen krijgt opgelegd of dat veel evenementen niet kunnen doorgaan, omdat een deel van de mensen zich niet laat vaccineren. De Jonge vindt dat "we de vrijblijvendheid voorbij zijn. We rekenen echt op de verantwoordelijkheid van iedereen om uit deze pandemie te komen."
Dat zijn precies de vragen die epidemiologen moeten beantwoorden met enorm wiskundig-complexe modellen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hoe langer het duurt voor je je derde vaccinatie hebt gehad hoe verder die vaccinatie in werking afgenomen is. Dan is de ene gevaccineerde de andere dus niet, en wordt het risico groter naarmate het langer duurt voor iemand gevaccineerd is.
Dan hebben ze gelukkig de komende tijd nog wat te doenquote:Op maandag 6 september 2021 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zijn precies de vragen die epidemiologen moeten beantwoorden met enorm wiskundig-complexe modellen.
Nou ja, niet letterlijk dus. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 6 september 2021 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel. Zo stond het op Teletekst:
[ afbeelding ]
Dat is ook de duiding van de NOS:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)erras-en-in-bioscoop
Maar die QR-maatschappij wel.quote:Op maandag 6 september 2021 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is geen vreemde diersoort of een alien oid.
Het is gewoon wel duidelijk dat TvT meer een pressiemiddel is om mensen tot vaccinatie te motiveren, dan dat het een systeem is dat de veiligheid van bezoekers garandeert.quote:Op maandag 6 september 2021 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, niet letterlijk dus. Maar ik snap wat je bedoelt.
Je weet niet hoe ze het in gaan voeren, als ze het al in gaan voeren.quote:Op maandag 6 september 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat zou de veiligheid die ze trachten te brengen met testen voor toegang natuurlijk volledig ondermijnen, dus dat lijkt me echt niet logisch.
Als ze je 6 maanden geven om die prik te halen zul je dan óf tot die tijd telkens negatief moeten testen (want je bent effectief niet gevaccineerd meer) óf ze zeggen eigenlijk dat testen voor toegang niet de waarde toevoegt die ze ons nu doen geloven.
Dam tot Damloop wandelvariant is iig lévensgevaarlijk en afgelastquote:Op maandag 6 september 2021 14:15 schreef Noek het volgende:
Benieuwd ook wanneer marathons weer door mogen gaan.
Maar lees net dat in NL geen corona bestaat dus dat zal wel geen probleem zijn. Fijn voor de atleten en de organisaties.
Des te meer reden om tegenstander te zijn/blijven van het invoeren op een manier die buitenproportioneel inperkend is op je vrijheden. Nogmaals, als het eenmaal ingevoerd is kom je er niet zomaar meer vanaf.quote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Je weet niet hoe ze het in gaan voeren, als ze het al in gaan voeren.
Misschien kunnen we al die wandel evenementen organiseren op het circuit van Zandvoort?quote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef Molo het volgende:
Da
[..]
Dam tot Damloop wandelvariant is iig lévensgevaarlijk en afgelast
Kloptquote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon wel duidelijk dat TvT meer een pressiemiddel is om mensen tot vaccinatie te motiveren, dan dat het een systeem is dat de veiligheid van bezoekers garandeert.
Ik ben er niet zo bang voor.quote:Op maandag 6 september 2021 14:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Des te meer reden om tegenstander te zijn/blijven van het invoeren op een manier die buitenproportioneel inperkend is op je vrijheden. Nogmaals, als het eenmaal ingevoerd is kom je er niet zomaar meer vanaf.
Al ren je nog zo snel, corona vangt je wel.quote:Op maandag 6 september 2021 14:16 schreef Haags het volgende:
[..]
De CPC loop in Den Haag voor 26 september is zojuist afgelast.
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.quote:Op maandag 6 september 2021 14:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En ben benieuwd wat de gedragskundige ideeën erachter zijn, want ik denk dat de echte harde tegenstanders alleen maar feller worden. En enge gedachten gaan krijgen hiervan.
Ik denk dat het beide is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon wel duidelijk dat TvT meer een pressiemiddel is om mensen tot vaccinatie te motiveren, dan dat het een systeem is dat de veiligheid van bezoekers garandeert.
Hoe lang blijven die geplaceerde aerosolen actieve virusdeeltjes? 🤔quote:Op maandag 6 september 2021 14:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien kunnen we al die wandel evenementen organiseren op het circuit van Zandvoort?
Alle kinderen staan de hele dag in nauw contact met elkaar.quote:
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iigquote:Op maandag 6 september 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.
Mijn zus is zo iemand.
Niet tegen ofzo, maar nog geen zin/behoefte gehad.
Die zal wel een prik gaan halen als de QR-codes komen.
Geen idee overigens hoe groot die groep is.
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.quote:Op maandag 6 september 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.
Mijn zus is zo iemand.
Niet tegen ofzo, maar nog geen zin/behoefte gehad.
Die zal wel een prik gaan halen als de QR-codes komen.
Geen idee overigens hoe groot die groep is.
Ja. Beter zet je dit middel in bij gebedshuizen van diverse pluimage. Zet meer zoden aan de dijk.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iig
Ik vind het een grens over. Aan de ene kant zeggen dat de vrijblijvendheid voorbij is en tegelijkertijd met droge ogen beweren dat het nog steeds vrijwillig is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iig
En wat is de kans dat haar zus het ziekenhuis moet bezoeken of langdurige narigheid ervaart van Covid?quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.
Het zou anders heel vreemd zijn als er bij 50+ slechts 5% anti-vaxxers zit en bij 40- opeens 10 à 20%.
Wat is de kans dat haar zus een ongeluk krijgt als ze 200 km/u op de snelweg rijdt?quote:Op maandag 6 september 2021 14:32 schreef Molo het volgende:
En wat is de kans dat haar zus het ziekenhuis moet bezoeken of langdurige narigheid ervaart van Covid?
Er waren in 2019 (naar schatting) rond de 10.000 mensen lid van allerlei Facebook-groepen waar ze geloven in complotten, de QAnon kant op zegmaar. Laten we voor het gemak even stellen dat dat 10% van het totaal is, dus de echte complotdenkers er zo rond de 100.000 zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.
Het zou anders heel vreemd zijn als er bij 50+ slechts 5% anti-vaxxers zit en bij 40- opeens 20 à 30%.
Enige plek waar ik 'schapen' of 'wappie' geroep zie is hier op FOK. Godzijdank is dit geen realistische afspiegeling van de maatschappij.quote:Op maandag 6 september 2021 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb sowieso nooit echt in termen van schapen of kuddes gedacht.
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.
Als het ze écht om de veiligheid te doen was, zouden ook gevaccineerden getest moeten worden. Zeker naarmate de vaccinatiegraad groeit, zegt TvT eigenlijk steeds minder. Als je 80% van de mensen binnenlaat zonder test, is de kans aanzienlijk dat daar toch een besmettelijk persoon tussen zit.quote:
Met daarbij als belangrijke kanttekening dat er totaal 130.000 mensen zijn die 90+ zijn en er ~5,5 miljoen zijn die 30- zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens mag een 30-jarige wel minder kans hebben om in het ziekenhuis te belanden dan een 90-jarige. Door vaccinatie worden die verhoudingen op z'n kop gegooid. Als je dan ook krijgt dat er veel minder ongevaccineerde 90-jarigen zijn dan 30-jarigen heb je per saldo dat de meeste leeftijdsgroepen grofweg dezelfde ziekenhuisdruk opleveren.
[ afbeelding ]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.quote:Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
Als het ze écht om de veiligheid te doen was, zouden ook gevaccineerden getest moeten worden. Zeker naarmate de vaccinatiegraad groeit, zegt TvT eigenlijk steeds minder. Als je 80% van de mensen binnenlaat zonder test, is de kans aanzienlijk dat daar toch een besmettelijk persoon tussen zit.
Met deze redenatie zou roken en motorrijden diréct vrijwillig verboden moeten worden natuurlijkquote:Op maandag 6 september 2021 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat haar zus een ongeluk krijgt als ze 200 km/u op de snelweg rijdt?
Het is de optelsom van alle kleine individuele risico's die het collectieve risico vormen. En ik neem aan dat haar zus ook graag geholpen wil worden aan een gebroken been.
Maar dat is nog steeds irrelevant voor het punt. Ik kan ook zeggen dat veel 90-jarigen überhaupt niet opgenomen worden in het ziekenhuis als ze complicaties krijgen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met daarbij als belangrijke kanttekening dat er totaal 130.000 mensen zijn die 90+ zijn en er ~5,5 miljoen zijn die 30- zijn.
130.000 mensen die na vaccinatie voor dezelfde ziekenhuisdruk zorgen als 5,5 miljoen mensen in een flink aantal gevallen vóór vaccinatie.
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt. Maar zoals TvT nu werkt is het wat mij betreft een wassen neus als het gaat om het inperken van risico's.quote:Op maandag 6 september 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.
Je hebt het hier in de huidige druk wel over zo'n 10 tot 12 opnames op de kliniek per dag hè. Er zijn 3 tot 4 miljoen opnames op de kliniek per jaar, dat is een niet al te sterk argument om te spreken over "zo'n druk".quote:Op maandag 6 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds irrelevant voor het punt. Ik kan ook zeggen dat veel 90-jarigen überhaupt niet opgenomen worden in het ziekenhuis als ze complicaties krijgen.
Punt is dat de groep 30-jarigen net zo'n druk oplevert als de groep 90-jarigen, dus dat het verhaal 'maar 30-jarigen lopen minder risico' op samenlevingsniveau niet (meer) opgaat.
Prrecies. Als het virus uitzichzelf een verkoudheidsvirus wordt of dat vaccinatie ervoor zorgt dat het de impact heeft van een verkoudheidsvirus dan zijn besmettingen sowiezo geen probleem meer.quote:Op maandag 6 september 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.
Zowel roken als motorrijden zijn dan ook geen activiteiten die je zomaar kunt gaan doen, maar aan beperkingen onderhevig.quote:Op maandag 6 september 2021 14:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Met deze redenatie zou roken en motorrijden diréct vrijwillig verboden moeten worden natuurlijk
Sterker nog, die kans is 100%, dat gebeurt. En zal altijd gebeuren. Dus wat is je punt?quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt.
Ik hoef jou niet te vertellen dat de huidige ziekenhuisdruk nog steeds te hoog is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je hebt het hier in de huidige druk wel over zo'n 10 tot 12 opnames op de kliniek per dag hè. Er zijn 3 tot 4 miljoen opnames op de kliniek per jaar, dat is een niet al te sterk argument om te spreken over "zo'n druk".
Er wordt een doel bij een middel gezocht, ipv andersomquote:Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, die kans is 100%, dat gebeurt. En zal altijd gebeuren. Dus wat is je punt?
M'n punt is dat TvT in de huidige opzet weinig tot niets bijdraagt aan het voorkomen van besmettingen en vooral een instrument is om mensen te overtuigen zich te laten vaccineren.quote:Op maandag 6 september 2021 14:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sterker nog, die kans is 100%, dat gebeurt. En zal altijd gebeuren. Dus wat is je punt?
't Is maar wat je als veilig beschouwd. Als je als veilig beschouwd dat er nooit meer mensen besmet gaan worden, dan nee, dan is het niet veilig. Maar dat is het nooit. Ook niet als je gevaccineerden (ook) laat testen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
Evenementen adverteren dat ze vanwege TvT veilig zijn en dat is wat mij betreft gewoon niet waar.
Bekt wel lekker natuurlijk voor zo'n organisator, en als het onverhoopt toch niet veilig was is het ineens 'eigen risico van de bezoekers'.quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt. Maar zoals TvT nu werkt is het wat mij betreft een wassen neus als het gaat om het inperken van risico's.
Evenementen adverteren dat ze vanwege TvT veilig zijn en dat is wat mij betreft gewoon niet waar.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 6 september 2021 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
M'n punt is dat TvT in de huidige opzet weinig tot niets bijdraagt aan het voorkomen van besmettingen
Op het feit dat de overgrote meerderheid van de bezoekers niet getest wordt. Sterker nog, als gevaccineerden wel een positieve test hebben afgelegd bij de GGD, krijgen ze alsnog een groen vinkje bij TvT.quote:
Nee, dat hoef je niet. Maar je vergelijkt nu 90+ die met hun 130.000 mensen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen met 30- die met hun 5,5 miljoen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen als argument dat 30- de zorg kan doen overspoelen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik hoef jou niet te vertellen dat de huidige ziekenhuisdruk nog steeds te hoog is.
Overspoelen zijn jouw woorden. Noch heb ik gezegd dat het alleen de 30-minners zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
Nee, dat hoef je niet. Maar je vergelijkt nu 90+ die met hun 130.000 mensen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen met 30- die met hun 5,5 miljoen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen als argument dat 30- de zorg kan doen overspoelen.
Klopt, overspoelen was wat ik zei, ik dacht dat te lezen uit wat je postte. Dat het een argument was 'dat we er nog niet zijn'. Dat is mijn fout dan.quote:Op maandag 6 september 2021 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Overspoelen zijn jouw woorden. Noch heb ik gezegd dat het alleen de 30-minners zijn.
Dat laatste is natuurlijk raar, maar je kunt je afvragen hoe reëel dit risico daadwerkelijk is. Het aantal positief geteste gevaccineerden dat alsnog naar een evenement gaat lijkt me verwaarloosbaar. Als je daar al geen vertrouwen in hebt kun je overigens het meteen wel opgeven, want quarantaine wordt hier sowieso nauwelijks gehandhaafd.quote:Op maandag 6 september 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op het feit dat de overgrote meerderheid van de bezoekers niet getest wordt. Sterker nog, als gevaccineerden wel een positieve test hebben afgelegd bij de GGD, krijgen ze alsnog een groen vinkje bij TvT.
Dat lijkt me een feitelijke constatering.quote:Op maandag 6 september 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
Je hebt inderdaad niet gezegd dat het alleen 30-minners zijn, je hebt echter wel de groep 90+ afgezet tegen 30- om te laten zien dat ze voor dezelfde zorgdruk zorgen.
De zorgdruk... alsof dat abstracte begrip in het dagelijks leven nog maar iemand boeit. Ga de straat op en zie dat iedereen het leven gewoon weer heeft opgepakt.quote:Op maandag 6 september 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, dat hoef je niet. Maar je vergelijkt nu 90+ die met hun 130.000 mensen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen met 30- die met hun 5,5 miljoen voor ~10 tot 12 opnames per dag zorgen als argument dat 30- de zorg kan doen overspoelen.
5,5 miljoen mensen waar een groot deel van gevaccineerd is en een groot deel weer vrijwel volledig deelneemt aan het gewone leven, inclusief kinderen die naar school, kinderopvang, werk, sociale samenkomsten en ga zo maar door. Dat leidt dus tot zo'n 10 tot 12 opnames per dag.
Dat is wat mij betreft geen argument dat de zorg door die groep kan overspoelen, dat is wat mij betreft een argument dat alles veilig open kan.
Enorm eng bovendien:quote:Op maandag 6 september 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het een grens over. Aan de ene kant zeggen dat de vrijblijvendheid voorbij is en tegelijkertijd met droge ogen beweren dat het nog steeds vrijwillig is.
De Jonge bewijst hiermee naar mijn mening vooral een onbetrouwbare bestuurder te zijn. Een bestuurde die zo snel mogelijk weg moet van die plek voor hij nog meer schade aan kan richten.
Dat is een beetje een raar argument, want de zorgdruk boeit überhaupt de gemiddelde Nederlander geen reet. Maar dat betekent niet dat het niet relevant is voor de staat van de pandemie.quote:Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De zorgdruk... alsof dat abstracte begrip in het dagelijks leven nog maar iemand boeit. Ga de straat op en zie dat iedereen het leven gewoon weer heeft opgepakt.
Maar de absolute druk is juist niet gelijk. Op dit moment wellicht, maar dat zegt niets over de komende periode. In de groep 30- zullen veel meer mensen anti-stoffen hebben, absoluut gezien veel meer mensen gevaccineerd zijn en goed werkende immuunsystemen hebben. Dat de groep 90+ nog zoveel opnames per dag heeft bij zo weinig mensen en zo'n hoge vaccinatiegraad laat juist zien dat die groep een veel groter risico is op problemen bij de zorg, zeker als de vaccinaties uitwerken.quote:Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een feitelijke constatering.
Je kunt dat relatief anders zien, inderdaad, maar feitelijk is de absolute druk (en daar gaat het in feite om) gelijk. Wat voor mij impliceert dat die groep (als geheel) zich evengoed moet laten vaccineren. Het individuele risico mag dan kleiner zijn, het collectieve risico van de leeftijdscohorten is gelijk, met de huidige vaccinatiegraad dan.
Naja to be fair, als je niet in een ziekenhuis werkt of regelmatig komt vanwege gezondheidsissues, dan is het begrip "zorgdruk" sowieso moeilijk om echt iets bij voor te stellen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De zorgdruk... alsof dat abstracte begrip in het dagelijks leven nog maar iemand boeit. Ga de straat op en zie dat iedereen het leven gewoon weer heeft opgepakt.
Nou ja dat laatste dus.quote:Op maandag 6 september 2021 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Naja to be fair, als je niet in een ziekenhuis werkt of regelmatig komt vanwege gezondheidsissues, dan is het begrip "zorgdruk" sowieso moeilijk om echt iets bij voor te stellen.
Het is ook niet irrelevant, maar veel mensen hebben gewoon niet meer het idee dat ze in een 'pandemie' leven. Ikzelf ook niet overigens, als ik eerlijk moet zijn. Al helemaal niet als je die sportbeelden zag van afgelopen weekend.quote:Op maandag 6 september 2021 14:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een beetje een raar argument, want de zorgdruk boeit überhaupt de gemiddelde Nederlander geen reet. Maar dat betekent niet dat het niet relevant is voor de staat van de pandemie.
We hebben juist heel veel geleerd. Pandemiebestrijdingsplannen, werkgroepen en projectgroepen ten spijt, als we maart 2020 de delta-variant in Nederland hadden gekregen hadden we een serieus probleem.quote:Op maandag 6 september 2021 15:01 schreef DonDruiper het volgende:
We behandelen corona nog steeds zoals maart 2020: ongelofelijke paniek bij een besmetting.
Kijk maar naar de honderden scholen die dicht zijn vanwege iemand met een snotneus.
We hebben niks geleerd. Helemaal niks.
Ik denk dat de conclusie vooral is dat de beleving van de gemiddelde Nederlander er weinig toe doetquote:Op maandag 6 september 2021 15:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook niet irrelevant, maar veel mensen hebben gewoon niet meer het idee dat ze in een 'pandemie' leven. Ikzelf ook niet overigens, als ik eerlijk moet zijn. Al helemaal niet als je die sportbeelden zag van afgelopen weekend.
quote:Op maandag 6 september 2021 15:04 schreef Za het volgende:
Beste gevaccineerden.
Het gaat echt nooit zo zijn, ook niet bij een vaccinatiegraad van 100% dat alle evenementen weer doorgaan.
Nee, dan komen er subcategorieën binnen de gevaccineerden die geweerd worden en tegen elkaar opgezet worden.
Alles is de schuld van de burger, ten alle tijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |