Al ren je nog zo snel, corona vangt je wel.quote:Op maandag 6 september 2021 14:16 schreef Haags het volgende:
[..]
De CPC loop in Den Haag voor 26 september is zojuist afgelast.
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.quote:Op maandag 6 september 2021 14:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En ben benieuwd wat de gedragskundige ideeën erachter zijn, want ik denk dat de echte harde tegenstanders alleen maar feller worden. En enge gedachten gaan krijgen hiervan.
Ik denk dat het beide is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is gewoon wel duidelijk dat TvT meer een pressiemiddel is om mensen tot vaccinatie te motiveren, dan dat het een systeem is dat de veiligheid van bezoekers garandeert.
Hoe lang blijven die geplaceerde aerosolen actieve virusdeeltjes? 🤔quote:Op maandag 6 september 2021 14:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Misschien kunnen we al die wandel evenementen organiseren op het circuit van Zandvoort?
Alle kinderen staan de hele dag in nauw contact met elkaar.quote:
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iigquote:Op maandag 6 september 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.
Mijn zus is zo iemand.
Niet tegen ofzo, maar nog geen zin/behoefte gehad.
Die zal wel een prik gaan halen als de QR-codes komen.
Geen idee overigens hoe groot die groep is.
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.quote:Op maandag 6 september 2021 14:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn nog mensen die nog geen vaccinaties gehad hebben omdat het even niet uit kwam.
Mijn zus is zo iemand.
Niet tegen ofzo, maar nog geen zin/behoefte gehad.
Die zal wel een prik gaan halen als de QR-codes komen.
Geen idee overigens hoe groot die groep is.
Ja. Beter zet je dit middel in bij gebedshuizen van diverse pluimage. Zet meer zoden aan de dijk.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iig
Ik vind het een grens over. Aan de ene kant zeggen dat de vrijblijvendheid voorbij is en tegelijkertijd met droge ogen beweren dat het nog steeds vrijwillig is.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het een buitengewoon slechte doelmatigheid bij dit middel iig
En wat is de kans dat haar zus het ziekenhuis moet bezoeken of langdurige narigheid ervaart van Covid?quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.
Het zou anders heel vreemd zijn als er bij 50+ slechts 5% anti-vaxxers zit en bij 40- opeens 10 à 20%.
Wat is de kans dat haar zus een ongeluk krijgt als ze 200 km/u op de snelweg rijdt?quote:Op maandag 6 september 2021 14:32 schreef Molo het volgende:
En wat is de kans dat haar zus het ziekenhuis moet bezoeken of langdurige narigheid ervaart van Covid?
Er waren in 2019 (naar schatting) rond de 10.000 mensen lid van allerlei Facebook-groepen waar ze geloven in complotten, de QAnon kant op zegmaar. Laten we voor het gemak even stellen dat dat 10% van het totaal is, dus de echte complotdenkers er zo rond de 100.000 zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vermoed vrij groot. Ervan uitgaande dat de oprechte anti-vaxxers zich in alle leeftijdsgroep bevinden schat ik die groep in op (uitgaande van de reële vaccinatiegraad) ~5%. Met name in de jongere groepen denk ik dat er heel veel mensen zijn zoals jouw zus.
Het zou anders heel vreemd zijn als er bij 50+ slechts 5% anti-vaxxers zit en bij 40- opeens 20 à 30%.
Enige plek waar ik 'schapen' of 'wappie' geroep zie is hier op FOK. Godzijdank is dit geen realistische afspiegeling van de maatschappij.quote:Op maandag 6 september 2021 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb sowieso nooit echt in termen van schapen of kuddes gedacht.
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.
Als het ze écht om de veiligheid te doen was, zouden ook gevaccineerden getest moeten worden. Zeker naarmate de vaccinatiegraad groeit, zegt TvT eigenlijk steeds minder. Als je 80% van de mensen binnenlaat zonder test, is de kans aanzienlijk dat daar toch een besmettelijk persoon tussen zit.quote:
Met daarbij als belangrijke kanttekening dat er totaal 130.000 mensen zijn die 90+ zijn en er ~5,5 miljoen zijn die 30- zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 14:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens mag een 30-jarige wel minder kans hebben om in het ziekenhuis te belanden dan een 90-jarige. Door vaccinatie worden die verhoudingen op z'n kop gegooid. Als je dan ook krijgt dat er veel minder ongevaccineerde 90-jarigen zijn dan 30-jarigen heb je per saldo dat de meeste leeftijdsgroepen grofweg dezelfde ziekenhuisdruk opleveren.
[ afbeelding ]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.quote:Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef Tijn het volgende:
Als het ze écht om de veiligheid te doen was, zouden ook gevaccineerden getest moeten worden. Zeker naarmate de vaccinatiegraad groeit, zegt TvT eigenlijk steeds minder. Als je 80% van de mensen binnenlaat zonder test, is de kans aanzienlijk dat daar toch een besmettelijk persoon tussen zit.
Met deze redenatie zou roken en motorrijden diréct vrijwillig verboden moeten worden natuurlijkquote:Op maandag 6 september 2021 14:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat haar zus een ongeluk krijgt als ze 200 km/u op de snelweg rijdt?
Het is de optelsom van alle kleine individuele risico's die het collectieve risico vormen. En ik neem aan dat haar zus ook graag geholpen wil worden aan een gebroken been.
Maar dat is nog steeds irrelevant voor het punt. Ik kan ook zeggen dat veel 90-jarigen überhaupt niet opgenomen worden in het ziekenhuis als ze complicaties krijgen.quote:Op maandag 6 september 2021 14:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met daarbij als belangrijke kanttekening dat er totaal 130.000 mensen zijn die 90+ zijn en er ~5,5 miljoen zijn die 30- zijn.
130.000 mensen die na vaccinatie voor dezelfde ziekenhuisdruk zorgen als 5,5 miljoen mensen in een flink aantal gevallen vóór vaccinatie.
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt. Maar zoals TvT nu werkt is het wat mij betreft een wassen neus als het gaat om het inperken van risico's.quote:Op maandag 6 september 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.
Je hebt het hier in de huidige druk wel over zo'n 10 tot 12 opnames op de kliniek per dag hè. Er zijn 3 tot 4 miljoen opnames op de kliniek per jaar, dat is een niet al te sterk argument om te spreken over "zo'n druk".quote:Op maandag 6 september 2021 14:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar dat is nog steeds irrelevant voor het punt. Ik kan ook zeggen dat veel 90-jarigen überhaupt niet opgenomen worden in het ziekenhuis als ze complicaties krijgen.
Punt is dat de groep 30-jarigen net zo'n druk oplevert als de groep 90-jarigen, dus dat het verhaal 'maar 30-jarigen lopen minder risico' op samenlevingsniveau niet (meer) opgaat.
Prrecies. Als het virus uitzichzelf een verkoudheidsvirus wordt of dat vaccinatie ervoor zorgt dat het de impact heeft van een verkoudheidsvirus dan zijn besmettingen sowiezo geen probleem meer.quote:Op maandag 6 september 2021 14:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij vooronderstelt dat er geen enkele besmetting mag plaatsvinden, dat klopt niet.
Zowel roken als motorrijden zijn dan ook geen activiteiten die je zomaar kunt gaan doen, maar aan beperkingen onderhevig.quote:Op maandag 6 september 2021 14:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Met deze redenatie zou roken en motorrijden diréct vrijwillig verboden moeten worden natuurlijk
Sterker nog, die kans is 100%, dat gebeurt. En zal altijd gebeuren. Dus wat is je punt?quote:Op maandag 6 september 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
Nee, ik denk dat wanneer je iedereen test er ook nog wel een aanzienlijke kans is dat er af en toe onverhoopt een besmetting tussendoor glipt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |