SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Iedereen gaat dit virus uiteindelijk toch oplopen, misschien overleef je het, misschien niet, je hoeft je niet te laten vaccineren, uiteindelijk loop je het toch op, of heb je al opgelopen. Maar ben je niet gestikt. Yay.![]()
Het oplopen van covid sluit vaccinatie niet uit....quote:Op maandag 6 september 2021 00:25 schreef christmastsunami het volgende:
Iedereen gaat dit virus uiteindelijk toch oplopen, misschien overleef je het, misschien niet, je hoeft je niet te laten vaccineren, uiteindelijk loop je het toch op, of heb je al opgelopen. Maar ben je niet gestikt. Yay.
En nee niet iedereen loopt het op. Fok!kers hebben statistisch gezien de grootste kans het niet op te lopen![]()
Bij de gratie van het OMT hoeven er vanaf 20 september waarschijnlijk geen hele basisschoolklassen meer in quarantaine als er 1 kind positief getest wordt:
https://www.trouw.nl/onde(...)lassen-weg~b0c37d8c/
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
Bij de gratie van het OMT hoeven er vanaf 20 september waarschijnlijk geen hele basisschoolklassen meer in quarantaine als er 1 kind positief getest wordt:
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.quote:“Bovendien hebben we tegen 20 september niet meer te maken met mensen die terugkeren van vakantie uit risicolanden, en hierdoor problemen veroorzaken. Het is dus een relatief veilig moment om afscheid te nemen van die quarantainemaatregel.”And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Zo positief nieuws.quote:Op maandag 6 september 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.
Ik begon hem al te knijpen dat we dit jaar zeker weer 2/3 keer 5 dagen in quarantaine zouden moeten.
Maar hoe bepaal je "nauw contact"?
Als ik lees dat
" "Het identificeren van leerlingen die vallen onder dat criterium van intensief contact zou ter beoordeling zijn aan de GGD, die het bronnenonderzoek uitvoert, aan leerkrachten en ouders.""
2 van de drie partijen (GGD en ouders) hebben geen zicht op de kinderen in de school.
En ik zou het knap vinden als de leerkracht 2 dagen later nog weet wie naast wie zat in de kring oid.
Je zou bijna een zelftest promoten......![]()
Kinderen die naast elkaar in de kring zitten zijn geen nauw contact. Dan heb je het echt over de kinderen die veel samen spelen en/of de hele dag naast elkaar zitten. Dat weet de leerkracht echt wel, en de ouders meestal ook.quote:Op maandag 6 september 2021 07:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zo positief nieuws.
Ik begon hem al te knijpen dat we dit jaar zeker weer 2/3 keer 5 dagen in quarantaine zouden moeten.
Maar hoe bepaal je "nauw contact"?
Als ik lees dat
" "Het identificeren van leerlingen die vallen onder dat criterium van intensief contact zou ter beoordeling zijn aan de GGD, die het bronnenonderzoek uitvoert, aan leerkrachten en ouders.""
2 van de drie partijen (GGD en ouders) hebben geen zicht op de kinderen in de school.
En ik zou het knap vinden als de leerkracht 2 dagen later nog weet wie naast wie zat in de kring oid.
Je zou bijna een zelftest promoten......
In mijn vo-klassen waren dat er per besmette leerling meestal twee of drie.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Hmm gevaccineerd en snipverkouden met koorts en alles, zelftest zegt geen corona, dus zal wel een griepje zijn, nostalgisch
Vandaag maar even officieel laten testen dan...En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Nu gaan we een India worden, gok ik. Griep, overal griep!quote:Op maandag 6 september 2021 07:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Hmm gevaccineerd en snipverkouden met koorts en alles, zelftest zegt geen corona, dus zal wel een griepje zijn, nostalgisch
Vandaag maar even officieel laten testen dan...
Beter ga je met een mondkapje op bed liggen.Go hard or go home![]()
Achja ik heb ook voor corona wel eens getwijfeld of het wel handig was als ik met een loopneus al blaffend op het werk zat. Nu is het thuiswerk alternatief wel laagdrempeliger geworden.quote:Op maandag 6 september 2021 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu gaan we een India worden, gok ik. Griep, overal griep!
Beter ga je met een mondkapje op bed liggen.
Al ga ik nu gewoon uitzieken ook zonder corona was ik in deze staat niet gaan werken
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Nederland is India niet. En waarom in bed een mondkapje op?quote:Op maandag 6 september 2021 07:50 schreef Noek het volgende:
[..]
Nu gaan we een India worden, gok ik. Griep, overal griep!
Beter ga je met een mondkapje op bed liggen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.quote:Op maandag 6 september 2021 08:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nederland is India niet. En waarom in bed een mondkapje op?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Beterschap in elk geval.quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Beterschap!quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Waarom hebben we tegen 20 september niet meer te maken met mensen die terugkeren van vakantie uit risicolanden, en hierdoor problemen veroorzaken?![]()
Niet meer de mensen die vast zitten aan schoolvakanties of andere verplichte tijdvakken in de zomer. En zullen er vast stuk minder zijn maar reizen gaat gewoon lekker door dacht ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.Ik denk dat ze eerder een sneer uitdeelt richting het beleid van MR en HdJ dan dat het naar jou gericht is tbhquote:Op maandag 6 september 2021 08:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nederland is India niet. En waarom in bed een mondkapje op?
Beterschap![]()
![]()
Groot gelijk! Gewoon je verstand gebruiken.quote:Op maandag 6 september 2021 08:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik snap de opmerking ook niet helemaal, ik denk dat ze vind dat ik overdreven reageer. Maarja ik vind het wel prettig om corona toch even uit te sluiten, voordat ik na uitzieken weer in de trein stap en naar mijn werk ga.
Toen ik een coronageval in mijn omgeving had kwamen bij mij ook de zelftesten uit de kast, ondanks dat dat niet hoefde. Volgens mij is dat ook het verschil tussen kritisch zijn en wappie zijn.zie email 27 oktober![]()
quote:Op maandag 6 september 2021 08:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Groot gelijk! Gewoon je verstand gebruiken.
Toen ik een coronageval in mijn omgeving had kwamen bij mij ook de zelftesten uit de kast, ondanks dat dat niet hoefde. Volgens mij is dat ook het verschil tussen kritisch zijn en wappie zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Juist in september (en mei) gaan veel mensen zónder kinderen en/of verplichte bouwvak/schoolvakantie op reisquote:Op maandag 6 september 2021 08:29 schreef Molo het volgende:
Waarom hebben we tegen 20 september niet meer te maken met mensen die terugkeren van vakantie uit risicolanden, en hierdoor problemen veroorzaken?![]()
Niet meer de mensen die vast zitten aan schoolvakanties of andere verplichte tijdvakken in de zomer. En zullen er vast stuk minder zijn maar reizen gaat gewoon lekker door dacht ik
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Doorgaans nu hoor ik verhalen dat die naar coronawise exotischer landen gaan dan de schoolvakantiebulk.quote:Op maandag 6 september 2021 08:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juist in september (en mei) gaan veel mensen zónder kinderen en/of verplichte bouwvak/schoolvakantie op reis
Maakt mij verder niets uit maar ik vind dit weer zo'n niet onderbouwde of over nagedachte aanname waar dan weer van alles op is gebaseerd
Koekoek voor de zoveelste keerOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ach je moet toch ergens naar wijzen om je draai goed te praten. Ik ben al lang blij dat deze praktijk stopt. Lijkt me voor de jeugd heel belangrijk.quote:Op maandag 6 september 2021 08:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Doorgaans nu hoor ik verhalen dat die naar coronawise exotischer landen gaan dan de schoolvakantiebulk.
Maakt mij verder niets uit maar ik vind dit weer zo'n niet onderbouwde of over nagedachte aanname waar dan weer van alles op is gebaseerd
Koekoek voor de zoveelste keerzie email 27 oktober![]()
Waarom testen..quote:Op maandag 6 september 2021 07:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Vandaag maar even officieel laten testen dan...
Wat verandert een positieve danwel negatieve uitslag? Hoelang blijven we dat testen nog doen? 2 maanden, half jaar, een jaar, vijf jaar? Waarom niet gewoon ziekmelden en als je over 1, 2, 5 of 10 dagen weer beter bent weer naar werk gaan. Je schoonmoeder in het verzorgingshuis opzoeken is niet handig met corona én met griep, dus daar kan je sowieso de komende dagen beter wegblijven.
Als iedereen maar als makke schaapjes naar die teststraten blijft lopen, komen we nooit van deze shit af. Straks weer stijgende besmettingen, en ja besmettingen lopen 2 tot 3 weken voor op ziekenhuis en IC opnames, dus nog maar een maand wat voorzichtiger doen met maatregelen. Pff..![]()
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.quote:Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.zie email 27 oktober![]()
Over dat TvT voor horeca, terrassen enz...
Als dat doorgaat, zou er dan niet een groot risico zijn dat mensen die op een terras zitten, dus braaf doen wat ome Hugo zegt, lastig gevallen gaan worden door de niet gevaccineerden die niet om de dag getest willen worden en tegen deze maatregel zijn. Als in: steun verwachten van de rest van de bevolking maar dat niet krijgen.
Ik verwacht eigenlijk wel problemen hierdoor.![]()
Ze zijn qua zwalkend beleid in ieder geval wel consequent.quote:Op maandag 6 september 2021 08:48 schreef Molo het volgende:
Doorgaans nu hoor ik verhalen dat die naar coronawise exotischer landen gaan dan de schoolvakantiebulk.
Koekoek voor de zoveelste keer
Maar ja, september is nou eenmaal niet een gegarandeerd lekker zonnige maand, dus dan kan je beter je reis naar een wat warmer land boeken."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Eensquote:Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach je moet toch ergens naar wijzen om je draai goed te praten. Ik ben al lang blij dat deze praktijk stopt. Lijkt me voor de jeugd heel belangrijk.
Echter krijg je ook weer het fenomeen herfstvakantie, kerstvakantie en voorjaarsvakantie straks...
En dan dus weer een deur die makkelijk open kan omdat dit een besluit is wat aan een vakantieperiode vast zit ipv aan zinnigheid of andere uitgangspunten voor beleid.
Daar ben ik gewoon wat bezorgd over. Dat het weg gaat nu: dikke primaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is absoluut waar jaquote:Op maandag 6 september 2021 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zijn qua zwalkend beleid in ieder geval wel consequent.
Maar ja, september is nou eenmaal niet een gegarandeerd lekker zonnige maand, dus dan kan je beter je reis naar een wat warmer land boeken.
Zonde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Omdat we er rekening mee kunnen houden, het virus minder laten verspreiden waardoor het totale virusresevoir in de wereld wat kleiner wordt, waardoor onze vaccins langer effectief blijven.quote:
En inderdaad verschilt niet heel veel met wat ik zou doen in het geval van griep. Alleen een testje extra,dus niet veel moeite.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ja daar snap ik werkelijk waar niets van, doe het dan gewoon direct.quote:Op maandag 6 september 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.
Edit: dit is wellicht de reden:
[ Bericht 8% gewijzigd door _serial_ op 06-09-2021 09:06:51 ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in jaquote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Als dat doorgaat, zou er dan niet een groot risico zijn dat mensen die op een terras zitten, dus braaf doen wat ome Hugo zegt, lastig gevallen gaan worden door de niet gevaccineerden die niet om de dag getest willen worden en tegen deze maatregel zijn. Als in: steun verwachten van de rest van de bevolking maar dat niet krijgen.
![]()
Heb dikke koorts mijn neus loopt leeg en zit verstopt, keel doet zeer, en heb de afgelopen nachten amper kunnen slapen. Ik hoop influenza maar kan ook corona zijn, vind het wel prettig om te weten.quote:Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.
De wappie term mogen we ook wel eens vanaf. Vind het wel grappig dat het blijkbaar inmiddels zelfs omstreden is als je je op corona laat testen.
Ik ben trouwens verder van mening dat het juist is om inmiddels de maatregelen te versoepelen, omdat er geen alternatief over is naast de vaccinatie die we al hebben. Maar ik vind dingen als handwaspalen en de eventuele mogelijkheid tot testen wel handig.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik vrees daar ook voor, eigenlijk.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Voor agressie wel ja.quote:Op maandag 6 september 2021 09:04 schreef Woelwater het volgende:
[..]
De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in ja![]()
Kan.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht eigenlijk wel problemen hierdoor.
In landen waar dit al aan de gang is zie je dat niet echt geloof ik.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren hoor. De meeste ongevaccineerden zullen zelf ook wel gevaccineerde mensen in de familie, vrienden- en kennissenkring hebben. Echt niet dat ze die allemaal fysiek gaan aanvallen. Zie juist eerder andersom, dat mensen vriendschap verbreken met iemand die zich niet laat vaccineren of bijvoorbeeld niet meer op de werkvloer als collega willen hebben.quote:
Vanmorgen nog de opmerking hier "als een ongevaccineerde dood gaat heb ik daar geen medelijden mee"
Of mensen op dit forum die zitten te juichen als er ongevaccineerde "wappies" worden geknuppeld door de ME.
Die (verbale) agressie zie ik juist meer vanaf de andere kant komen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 06-09-2021 09:33:19 ]![]()
Welke gegronde redenen?quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.
Heb zelf nu een droge keel, maar daarvoor ga ik geen test nemen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.quote:Op maandag 6 september 2021 09:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja daar snap ik werkelijk waar niets van, doe het dan gewoon direct.
Edit: dit is wellicht de reden:
[ afbeelding ]Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren.quote:Op maandag 6 september 2021 09:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Krijg nu een beeld van de ongevaccineerde als melaatse zwerver die de mensen op het terras komt lastig vallen.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
'Ik zal jou eens besmetten met dat Corona'
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
"Lastig gevallen worden door ongevaccineerden".. Dat zijn de nieuwe zwervers?quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat het aannemelijker is dat het een groot deel van de bevolking helemaal niets interesseert wie er naast ze zit op het terras.![]()
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.quote:Op maandag 6 september 2021 08:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Juist in september (en mei) gaan veel mensen zónder kinderen en/of verplichte bouwvak/schoolvakantie op reisAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De 2 weken moet natuurlijk wel gehandhaafd blijvenquote:Op maandag 6 september 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
UIteraard.quote:Op maandag 6 september 2021 09:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De 2 weken moet natuurlijk wel gehandhaafd blijvenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
niet elke FOK!ker is een zolderkamerautist he. Er zijn ook FOK!kers met een partner en kinderen en die partner werkt wellicht weer in de zorg en die kinderen gaan naar school etc...quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Waarom testen..
Wat verandert een positieve danwel negatieve uitslag? Hoelang blijven we dat testen nog doen? 2 maanden, half jaar, een jaar, vijf jaar? Waarom niet gewoon ziekmelden en als je over 1, 2, 5 of 10 dagen weer beter bent weer naar werk gaan. Je schoonmoeder in het verzorgingshuis opzoeken is niet handig met corona én met griep, dus daar kan je sowieso de komende dagen beter wegblijven.
Als iedereen maar als makke schaapjes naar die teststraten blijft lopen, komen we nooit van deze shit af. Straks weer stijgende besmettingen, en ja besmettingen lopen 2 tot 3 weken voor op ziekenhuis en IC opnames, dus nog maar een maand wat voorzichtiger doen met maatregelen. Pff..![]()
tuurlijk niet, door 2/3 volle voetbalstadions en de Unmute Us demo waar ook 70.000 mensen dicht op elkaar aan het dansen waren gebeurde er ook niets. tijd voor festivals!quote:Op maandag 6 september 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren.![]()
Het is niet zozeer angst.quote:Op maandag 6 september 2021 09:04 schreef Woelwater het volgende:
De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in ja
Maar het geeft wel een tweedeling.
Mensen op een terras gaan erop aangekeken worden dat ze zo volgzaam zijn.
Als ze daar dan commentaar op krijgen, kun je heisa verwachten. Zeker als er genoeg drank inzit.![]()
Maar dat zijn landen die gewend zijn aan draconische maatregelen.quote:Op maandag 6 september 2021 09:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan.
In landen waar dit al aan de gang is zie je dat niet echt geloof ik.![]()
De ongevaccineerden zijn de kleine minderheid. Als er commentaar/heisa komt is het aannemelijker dat dat vanaf de kant van de gevaccineerden komt die van mening zijn dat ongevaccineerden de reden zijn van alle problemen in de wereld dan andersom.quote:Op maandag 6 september 2021 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zozeer angst.
Als ze daar dan commentaar op krijgen, kun je heisa verwachten. Zeker als er genoeg drank inzit.![]()
Klinkt spannend. Wanneer komt het uit?quote:Op maandag 6 september 2021 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is niet zozeer angst.
Als ze daar dan commentaar op krijgen, kun je heisa verwachten. Zeker als er genoeg drank inzit.
(de dubbele bodem merk ik zelf nu ook pas dat ik het typ)´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Als ik me ziek voel (ook vóór Corona deed ik dat overigens) blijf ik gewoon thuis. Ga niet eens naar een supermarkt. Feitelijk is het een vrijwillige quarantaine. Als ik me zo ziek voel heb ik niet eens zin om naar buiten te gaan. Nu ik gevaccineerd ben ga ik verder geen test meer doen, maar blijf ik gewoon lekker thuis. Hooguit dat ik m’n man ook vraag om voor de zekerheid thuis te blijven.quote:Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.
Overigens prima dat anderen er anders in staan en zichzelf dan elke keer gaan testen natuurlijk.![]()
Wat een lachwekkend weekend was het toch weer met aan de ene kant een prachtig evenement, F1 in dit geval, waarin werd gesproken van een 'festival sfeer' met in totaal, wat was het? 300k bezoekers? Prachtig!
Aan de andere kant was er in Zwolle Rico (van Opgezwolle), die zijn publiek van de stoeltjes afriep om even 'los te gaan'.quote:Ik heb tegen de regels van de organisatie gezondigd en bied daarvoor excuses aan.
Ook lachwekkend; de wedstrijd Brazilië - Argentinie kon men niet uitspelen, omdat 4 Argentijnse spelers het veld af werden geplukt door gezondsheidmedewerkers omdat ze niet in quarantaine zaten wat had gemoeten 'volgens de regels' (want spelen in de UK). En dan gaan ze dus live in een wedstrijd met miljoenen kijkers die spelers proberen in quarantaine te krijgen
Dit was het weekend en daar moet u het mee doen.![]()
GENOTquote:Op maandag 6 september 2021 10:29 schreef Scrummie het volgende:
Wat een lachwekkend weekend was het toch weer met aan de ene kant een prachtig evenement, F1 in dit geval, waarin werd gesproken van een 'festival sfeer' met in totaal, wat was het? 300k bezoekers? Prachtig!
Aan de andere kant was er in Zwolle Rico (van Opgezwolle), die zijn publiek van de stoeltjes afriep om even 'los te gaan'.
[..]
Ook lachwekkend; de wedstrijd Brazilië - Argentinie kon men niet uitspelen, omdat 4 Argentijnse spelers het veld af werden geplukt door gezondsheidmedewerkers omdat ze niet in quarantaine zaten wat had gemoeten 'volgens de regels' (want spelen in de UK). En dan gaan ze dus live in een wedstrijd met miljoenen kijkers die spelers proberen in quarantaine te krijgen
Dit was het weekend en daar moet u het mee doen.![]()
Ik zie in die Twitter-thread dat het allemaal de schuld is van zionisten. Dat zegt al genoeg.quote:Op maandag 6 september 2021 10:26 schreef zoost het volgende:
Ongevaccineerd een winkelcentrum in?
[ twitter ]Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Als de cijfers weer stijgen komt dat door de miljoenen mensen die weer naar school/werk gaan, niet vanwege wat mensen op een tribune in de buitenlucht.quote:Op maandag 6 september 2021 09:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.![]()
Ik ben blij dat de politie daar hun prioriteiten op orde heeft. Ik bedoel, die ongevaccineerden zijn minimaal net zo gevaarlijk als massa-moordenaars. Stel je voor dat er iemand die geen corona heeft en ook niet gevaccineerd is in een winkelcentrum loopt, dat kunnen we niet hebben. De ramp die dat kan veroorzaken kent zijn weerga niet in de geschiedenis.quote:Op maandag 6 september 2021 10:26 schreef zoost het volgende:
Ongevaccineerd een winkelcentrum in?
[ twitter ]![]()
Zo bedoel ik dat niet.quote:Op maandag 6 september 2021 09:32 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Krijg nu een beeld van de ongevaccineerde als melaatse zwerver die de mensen op het terras komt lastig vallen.
'Ik zal jou eens besmetten met dat Corona'
Maar bijvoorbeeld langs een terras lopen en schaapgeluiden maken, omdat de mensen die zich conformeren aan de idiotie van Hugo, als schapen worden gezien.
En juist die mensen zouden dan agressief kunnen reageren, want drank op.![]()
Dat is ook zo! Maar de wet schrijft dan voor dat je je QR code moet laten zien.quote:Op maandag 6 september 2021 09:39 schreef chratnox het volgende:
"Lastig gevallen worden door ongevaccineerden".. Dat zijn de nieuwe zwervers?
Ik denk dat het aannemelijker is dat het een groot deel van de bevolking helemaal niets interesseert wie er naast ze zit op het terras.![]()
Dat zeg ik toch!quote:Op maandag 6 september 2021 10:16 schreef chratnox het volgende:
De ongevaccineerden zijn de kleine minderheid. Als er commentaar/heisa komt is het aannemelijker dat dat vanaf de kant van de gevaccineerden komt die van mening zijn dat ongevaccineerden de reden zijn van alle problemen in de wereld dan andersom.![]()
Ik zou er hartelijk om lachen en nog een biertje bestellen.quote:Op maandag 6 september 2021 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat niet.
Maar bijvoorbeeld langs een terras lopen en schaapgeluiden maken, omdat de mensen die zich conformeren aan de idiotie van Hugo, als schapen worden gezien.
En juist die mensen zouden dan agressief kunnen reageren, want drank op.
Maar goed, we gaan het waarschijnlijk meemaken. Ben benieuwd of er echt veel heibel ontstaat.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat veranderd helemaal niets aan hetgeen je ziet. Wat zegt het jou dan?quote:Op maandag 6 september 2021 10:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik zie in die Twitter-thread dat het allemaal de schuld is van zionisten. Dat zegt al genoeg.![]()
Tijdens deze pandemie was dit ook idd 1 van mn grootste zorgen. Wat nu als mensen,” Mèèèèh,” gaan roepen buiten?quote:Op maandag 6 september 2021 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Zo bedoel ik dat niet.
En juist die mensen zouden dan agressief kunnen reageren, want drank op.
En je weet als er eentje over de dam is dan heb je zo de kudde mee.
Het wordt een verdomd moeizame herfst. Om te janken.Go hard or go home![]()
Ik probeer er maar gewoon het beste van te maken, hopelijk wordt het geen herfst met alleen maar pavlov reacties.quote:Op maandag 6 september 2021 11:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Tijdens deze pandemie was dit ook idd 1 van mn grootste zorgen. Wat nu als mensen,” Mèèèèh,” gaan roepen buiten?
Het wordt een verdomd moeizame herfst. Om te janken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is dit nu zoiets wat we first-world-problems mogen noemen?quote:Op maandag 6 september 2021 11:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Tijdens deze pandemie was dit ook idd 1 van mn grootste zorgen. Wat nu als mensen,” Mèèèèh,” gaan roepen buiten?
Het wordt een verdomd moeizame herfst. Om te janken.![]()
Is er iets gebeurd / nieuws ofzo dat men nu ineens bang is voor die meh-roepers? Of dat men dat gaat doen?
Bedoel, jullie hebben het daar nu over, maar wat is de trigger hiervan geweest?![]()
Wij hebben het nu over het onderscheidt tussen gevaccineerden en ongevaccineerden maar daarbij gaan we helemaal voorbij aan het onderscheidt tussen de mensen met telefoon met goede batterij en mensen met telefoon zonder goede batterij. Die laatste groep kan niet 's ochtends de deur uit gaan en dan 's avonds uit eten.
Wanneer gaan die de straat op?![]()
De pandemie is over, we moeten het nu over de grote problemen gaan hebben. Over de existentiële zaken, zoals of je bèèh moet roepen tegen iemand die gevaccineerd is, of moet knorren tegen iemand die niet gevaccineerd is. Dat soort zaken moeten we duidelijkheid over hebben voor het 20 (of 25) september is, anders weten we niet hoe we ons moeten gedragen.quote:Op maandag 6 september 2021 11:12 schreef Cue_ het volgende:
Is er iets gebeurd / nieuws ofzo dat men nu ineens bang is voor die meh-roepers? Of dat men dat gaat doen?
Bedoel, jullie hebben het daar nu over, maar wat is de trigger hiervan geweest?![]()
Het feit dat mensen anno 2021 "behh" en knor knor tegen elkaar roepen vanwege een wel/niet vaccinatie toont toch maar weer aan dat we verdomd dicht tegen de waarheid van deze film aan zittenquote:Op maandag 6 september 2021 11:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
De pandemie is over, we moeten het nu over de grote problemen gaan hebben. Over de existentiële zaken, zoals of je bèèh moet roepen tegen iemand die gevaccineerd is, of moet knorren tegen iemand die niet gevaccineerd is. Dat soort zaken moeten we duidelijkheid over hebben voor het 20 (of 25) september is, anders weten we niet hoe we ons moeten gedragen.![]()
![]()
Idiocracy is dan ook een documentaire en geen film, dus dat lijkt me evident.quote:Op maandag 6 september 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het feit dat mensen anno 2021 "behh" en knor knor tegen elkaar roepen vanwege een wel/niet vaccinatie toont toch maar weer aan dat we verdomd dicht tegen de waarheid van deze film aan zitten![]()
![]()
Mag toch hopen dat 90% van de bevolking gewoon normaal is/doet/whatever en je dat soort praktijken niet in de realiteit gaat krijgen.
Ja misschien wat vage figuren die een statement willen maken, maar kom op. Als dat echt gaat gebeuren (en we daar dus 'bang ' voor moeten zijn), dan zijn we als volk toch echt diep gezakt![]()
![]()
ik roep ook knor als ik een dikke vrouw zie.quote:Op maandag 6 september 2021 11:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het feit dat mensen anno 2021 "behh" en knor knor tegen elkaar roepen vanwege een wel/niet vaccinatie toont toch maar weer aan dat we verdomd dicht tegen de waarheid van deze film aan zitten![]()
![]()
Het was dan ook sarcasme uiteraard. Het geeft meer aan dat we op zo'n punt in de pandemie zijn dat het je dagelijkse leven (op dit moment) niet beheerst, dus dat je er niet echt mee bezig bent.quote:Op maandag 6 september 2021 11:21 schreef Cue_ het volgende:
Mag toch hopen dat 90% van de bevolking gewoon normaal is/doet/whatever en je dat soort praktijken niet in de realiteit gaat krijgen.
Ja misschien wat vage figuren die een statement willen maken, maar kom op. Als dat echt gaat gebeuren (en we daar dus 'bang ' voor moeten zijn), dan zijn we als volk toch echt diep gezakt![]()
Maar doorgaans gaan die mensen wel naar werk toequote:Op maandag 6 september 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.
Ik snap je vraag over kinderen naar school niet in deze contextOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Al die kuddes mensen op terrasjes die bij elkaar klonteren vond ik sowieso al schapen, maar nooit de behoefte gehad om ze daarop aan te spreken en béh te roepen.
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.![]()
ik zit en drink ook wel op terrassen maar de gedachte van schapen is nooit bij me opgekomen omdat ik slechts met enkelen heb afgesprokenquote:Op maandag 6 september 2021 11:38 schreef Woelwater het volgende:
Al die kuddes mensen op terrasjes die bij elkaar klonteren vond ik sowieso al schapen, maar nooit de behoefte gehad om ze daarop aan te spreken en béh te roepen.
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.![]()
Dat ligt puur aan de entiteit die die QR code verplicht stelt aan de horeca e.d. om hun bedrijfsvoering te kunnen laten doorgaanquote:Op maandag 6 september 2021 11:38 schreef Woelwater het volgende:
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb sowieso nooit echt in termen van schapen of kuddes gedacht.
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.![]()
Joh dat zijn toch echt minieme hoeveelheden mensen die zo denken,wat staan uitenquote:Op maandag 6 september 2021 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.
En net of íemand op een terras of whatever, zich daar druk om maakteOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
We zitten zo ontzettend in de kramp dat ik er weinig vertrouwen in heb.quote:Op maandag 6 september 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik probeer er maar gewoon het beste van te maken, hopelijk wordt het geen herfst met alleen maar pavlov reacties.
Zijn er überhaupt nog landen die dit een beetje met logica benaderen?Go hard or go home![]()
Ik alleen in bepaalde situaties (die niks met covid te maken hebben).quote:Op maandag 6 september 2021 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Hoor het vooral van 'wappies' die iets willen duidelijk maken. Oa komen die termen ook veelal voor op facebook vanuit comments van mensen die het er allemaal niet mee eens zijn en daardoor de mensen die gewoon hun leven leiden een slecht gevoel willen aanpraten of nouja, zij willen wss iets duidelijk maken.
Bijv dat het me vaker is opgevallen dat als mensen een rij zien voor iets, ze er vaak zonder na te denken in gaan staan.
Dit heb ik vaker gezien bij ticket automaten bijv. Dan zijn er meerdere automaten, en dan staan sommige mensen in een rij van 3/4 mensen te wachten, terwijl vijftig meter verderop gewoon een automaat vrij beschikbaar is
Zelfde voor bijv parkeren bij een winkelcentrum of grote supermarkt. Zie je mensen helemaal moeilijk vooraan vlak bij de ingang wachten op een plekje, terwijl er wat meer naar achter op het terrein gewoon plenty plek is.
Dit heeft dan vooral met de intense luiheid van veel mensen te maken gok ik zo.![]()
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen we weer naar een vorm van normaal leven. Dat is de oplossing. Ik zie antivaxxers meer als wolven die gevaarlijk zijn voor de schapen.quote:Op maandag 6 september 2021 11:38 schreef Woelwater het volgende:
Dat je er straks niet meer tussen kan gaan zitten zonder QR code ligt meer aan de eigenaar die de regels handhaaft dan aan het publiek wat gewoon een drankje zit te doen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Wit-Rusland.quote:Op maandag 6 september 2021 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
We zitten zo ontzettend in de kramp dat ik er weinig vertrouwen in heb.
Zijn er überhaupt nog landen die dit een beetje met logica benaderen?![]()
Bedankt Hugo, dat horen we al minstens een half jaar. Alleen gaat niet iedereen zich laten vaccineren om verscheidene redenen.quote:Op maandag 6 september 2021 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen we weer naar een vorm van normaal leven. Dat is de oplossing.![]()
Dat is de basis van allesquote:Op maandag 6 september 2021 11:49 schreef dick_laurent het volgende:
Dit heeft dan vooral met de intense luiheid van veel mensen te maken gok ik zo.![]()
![]()
Ik ben gelukkig Hugo niet. Ben jij Willem Engel?quote:Op maandag 6 september 2021 11:54 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Bedankt Hugo, dat horen we al minstens een half jaar. Alleen gaat niet iedereen zich laten vaccineren om verscheidene redenen.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Nee niet echt, als mensen gelukkig worden van een vaccinatie moeten ze dat vooral doen en breng ik ze zelfs naar een prikstation.quote:Op maandag 6 september 2021 11:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig Hugo niet. Ben jij Willem?![]()
met een beetje dwang/drang kan dat % nog wel omhoog en vooral voorlichting lijkt me, die antivax groep moet je gewoon vergetenquote:Op maandag 6 september 2021 11:54 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Bedankt Hugo, dat horen we al minstens een half jaar. Alleen gaat niet iedereen zich laten vaccineren om verscheidene redenen.![]()
Wat is er precies zorgelijk aan? Het overgrote deel van de Nederlanders heeft goeddeels het oude leventje weer opgepakt. Dat lijkt me alleen maar positief?quote:Op zondag 5 september 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat maakt het des te zorgelijker naar mijn mening.![]()
Vond Zweden wel chill van de zomer. Kan me niet voorstellen dat die méér maatregelen gaan instellen ofzoquote:Op maandag 6 september 2021 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
We zitten zo ontzettend in de kramp dat ik er weinig vertrouwen in heb.
Zijn er überhaupt nog landen die dit een beetje met logica benaderen?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het oude leventje ja?quote:Op maandag 6 september 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat is er precies zorgelijk aan? Het overgrote deel van de Nederlanders heeft goeddeels het oude leventje weer opgepakt. Dat lijkt me alleen maar positief?
Nou, dat ben ik echt totaal niet met je eens. Was het maar het oude leventjeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Daar gaat het niet om. Ik bedoel meer dat vaccins een bewezen methode zijn om effectief ziektes te bestrijden. En dat je straks niet raar op moet kijken dat gevaccineerden wat meer ruimte krijgen. Wat reizen aangaat is dat in veel gevallen al zo.quote:Op maandag 6 september 2021 11:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Nee niet echt, als mensen gelukkig worden van een vaccinatie moeten ze dat vooral doen en breng ik ze zelfs naar een prikstation.Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer nietquote:Op maandag 6 september 2021 11:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond Zweden wel chill van de zomer. Kan me niet voorstellen dat die méér maatregelen gaan instellen ofzo![]()
In Israel krijgt men straks gewoon een Pfizer infuus aangelegd. 24/7 Pfizer door je aderen laten stromen!quote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer niet
Dan word je pas een antibody-superhuman!!![]()
Op zich is dat niet zo gek. Want er is wel een probleem met de vaccins. Je kan ondanks het vaccineren wel het covid virus nog doorgeven als je besmet bent. Dat reizen überhaupt mag is wat raar denk ik.quote:Op maandag 6 september 2021 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
die weigeren zelfs triple gevaccineerden uit Israel, dus heel chill is dat ook weer nietWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: