abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201236461
quote:
88s.gif Op maandag 6 september 2021 07:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Hmm gevaccineerd en snipverkouden met koorts en alles, zelftest zegt geen corona, dus zal wel een griepje zijn, nostalgisch :D

Vandaag maar even officieel laten testen dan...
Waarom testen..

Wat verandert een positieve danwel negatieve uitslag? Hoelang blijven we dat testen nog doen? 2 maanden, half jaar, een jaar, vijf jaar? Waarom niet gewoon ziekmelden en als je over 1, 2, 5 of 10 dagen weer beter bent weer naar werk gaan. Je schoonmoeder in het verzorgingshuis opzoeken is niet handig met corona én met griep, dus daar kan je sowieso de komende dagen beter wegblijven.

Als iedereen maar als makke schaapjes naar die teststraten blijft lopen, komen we nooit van deze shit af. Straks weer stijgende besmettingen, en ja besmettingen lopen 2 tot 3 weken voor op ziekenhuis en IC opnames, dus nog maar een maand wat voorzichtiger doen met maatregelen. Pff..
pi_201236462
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.
zie email 27 oktober
  maandag 6 september 2021 @ 08:50:50 #28
3542 Gia
User under construction
pi_201236467
Over dat TvT voor horeca, terrassen enz...
Als dat doorgaat, zou er dan niet een groot risico zijn dat mensen die op een terras zitten, dus braaf doen wat ome Hugo zegt, lastig gevallen gaan worden door de niet gevaccineerden die niet om de dag getest willen worden en tegen deze maatregel zijn. Als in: steun verwachten van de rest van de bevolking maar dat niet krijgen.

Ik verwacht eigenlijk wel problemen hierdoor.
pi_201236477
quote:
1s.gif Op maandag 6 september 2021 08:48 schreef Molo het volgende:

Doorgaans nu hoor ik verhalen dat die naar coronawise exotischer landen gaan dan de schoolvakantiebulk.

Maakt mij verder niets uit maar ik vind dit weer zo'n niet onderbouwde of over nagedachte aanname waar dan weer van alles op is gebaseerd

Koekoek voor de zoveelste keer
Ze zijn qua zwalkend beleid in ieder geval wel consequent.

Maar ja, september is nou eenmaal niet een gegarandeerd lekker zonnige maand, dus dan kan je beter je reis naar een wat warmer land boeken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 6 september 2021 @ 08:52:05 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201236478
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach je moet toch ergens naar wijzen om je draai goed te praten. Ik ben al lang blij dat deze praktijk stopt. Lijkt me voor de jeugd heel belangrijk.
Eens

Echter krijg je ook weer het fenomeen herfstvakantie, kerstvakantie en voorjaarsvakantie straks...

En dan dus weer een deur die makkelijk open kan omdat dit een besluit is wat aan een vakantieperiode vast zit ipv aan zinnigheid of andere uitgangspunten voor beleid.

Daar ben ik gewoon wat bezorgd over. Dat het weg gaat nu: dikke prima
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 6 september 2021 @ 08:53:18 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201236487
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ze zijn qua zwalkend beleid in ieder geval wel consequent.

Maar ja, september is nou eenmaal niet een gegarandeerd lekker zonnige maand, dus dan kan je beter je reis naar een wat warmer land boeken.
Dat is absoluut waar ja
Zonde ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 08:57:28 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201236526
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Waarom testen..

Omdat we er rekening mee kunnen houden, het virus minder laten verspreiden waardoor het totale virusresevoir in de wereld wat kleiner wordt, waardoor onze vaccins langer effectief blijven.

En inderdaad verschilt niet heel veel met wat ik zou doen in het geval van griep. Alleen een testje extra,dus niet veel moeite.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201236567
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 07:00 schreef Janneke141 het volgende:
Bij de gratie van het OMT hoeven er vanaf 20 september waarschijnlijk geen hele basisschoolklassen meer in quarantaine als er 1 kind positief getest wordt:

https://www.trouw.nl/onde(...)lassen-weg~b0c37d8c/

Kunnen we ook per morgen invoeren natuurlijk, maar hé. Als we bedacht hebben dat het op 19 september nog niet veilig is en op 20 september wel, dan is dat zo hè.
Ja daar snap ik werkelijk waar niets van, doe het dan gewoon direct.

Edit: dit is wellicht de reden:

[ Bericht 8% gewijzigd door _serial_ op 06-09-2021 09:06:51 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 6 september 2021 @ 09:04:28 #34
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201236600
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Gia het volgende:
Als dat doorgaat, zou er dan niet een groot risico zijn dat mensen die op een terras zitten, dus braaf doen wat ome Hugo zegt, lastig gevallen gaan worden door de niet gevaccineerden die niet om de dag getest willen worden en tegen deze maatregel zijn. Als in: steun verwachten van de rest van de bevolking maar dat niet krijgen.

De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in ja ;(
  Moderator maandag 6 september 2021 @ 09:05:24 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201236615
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dat je wappie bent wanneer je niet bij elk kuchje een test pakt.
Heb dikke koorts mijn neus loopt leeg en zit verstopt, keel doet zeer, en heb de afgelopen nachten amper kunnen slapen. Ik hoop influenza maar kan ook corona zijn, vind het wel prettig om te weten.

De wappie term mogen we ook wel eens vanaf. Vind het wel grappig dat het blijkbaar inmiddels zelfs omstreden is als je je op corona laat testen.

Ik ben trouwens verder van mening dat het juist is om inmiddels de maatregelen te versoepelen, omdat er geen alternatief over is naast de vaccinatie die we al hebben. Maar ik vind dingen als handwaspalen en de eventuele mogelijkheid tot testen wel handig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201236674
quote:

Ik vrees daar ook voor, eigenlijk.
pi_201236688
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 09:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]
De angst voor de ongevaccineerden zit er goed in ja ;(
Voor agressie wel ja.
  maandag 6 september 2021 @ 09:16:59 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201236741
quote:

Kan.

In landen waar dit al aan de gang is zie je dat niet echt geloof ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 6 september 2021 @ 09:22:49 #39
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201236801
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 09:11 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Voor agressie wel ja.
Zie ik eigenlijk niet zo snel gebeuren hoor. De meeste ongevaccineerden zullen zelf ook wel gevaccineerde mensen in de familie, vrienden- en kennissenkring hebben. Echt niet dat ze die allemaal fysiek gaan aanvallen. Zie juist eerder andersom, dat mensen vriendschap verbreken met iemand die zich niet laat vaccineren of bijvoorbeeld niet meer op de werkvloer als collega willen hebben.
Vanmorgen nog de opmerking hier "als een ongevaccineerde dood gaat heb ik daar geen medelijden mee"
Of mensen op dit forum die zitten te juichen als er ongevaccineerde "wappies" worden geknuppeld door de ME.
Die (verbale) agressie zie ik juist meer vanaf de andere kant komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Woelwater op 06-09-2021 09:33:19 ]
pi_201236819
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee je bent wappie als je geen maatregelen neemt als er gegronde redenen zijn om aan te nemen dat je wel eens Corona kunt hebben. Dan moet je gewoon even voorzichtig zijn.
Welke gegronde redenen?

Heb zelf nu een droge keel, maar daarvoor ga ik geen test nemen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201236868
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 09:00 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja daar snap ik werkelijk waar niets van, doe het dan gewoon direct.

Edit: dit is wellicht de reden:
[ afbeelding ]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201236892
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 09:29 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat dat OMT advies is verlaat omdat ze willen afwachten of de poep de ventilator gaat raken deze week door Zandvoort. Zelf heb ik niet de indruk dat dat gaat gebeuren.
Natuurlijk gaat dat niet gebeuren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201236901
quote:

Krijg nu een beeld van de ongevaccineerde als melaatse zwerver die de mensen op het terras komt lastig vallen.

'Ik zal jou eens besmetten met dat Corona'

:')
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201236921
twitter

_O-
pi_201236975
quote:

"Lastig gevallen worden door ongevaccineerden".. Dat zijn de nieuwe zwervers?

Ik denk dat het aannemelijker is dat het een groot deel van de bevolking helemaal niets interesseert wie er naast ze zit op het terras.
pi_201236977
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Juist in september (en mei) gaan veel mensen zónder kinderen en/of verplichte bouwvak/schoolvakantie op reis :Y
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201236999
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan gaan er bij terugkomst toch ook geen kinderen naar school? Ik vind het op zich niet onlogisch klinken, al vraag ik me af of het echt een zinvol uitstel is van twee weken.
De 2 weken moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven :Y
pi_201237015
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 09:33 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

_O-
Geniaal _O- _O-
pi_201237020
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 09:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De 2 weken moet natuurlijk wel gehandhaafd blijven :Y
UIteraard.
pi_201237050
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 08:50 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
Waarom testen..

Wat verandert een positieve danwel negatieve uitslag? Hoelang blijven we dat testen nog doen? 2 maanden, half jaar, een jaar, vijf jaar? Waarom niet gewoon ziekmelden en als je over 1, 2, 5 of 10 dagen weer beter bent weer naar werk gaan. Je schoonmoeder in het verzorgingshuis opzoeken is niet handig met corona én met griep, dus daar kan je sowieso de komende dagen beter wegblijven.

Als iedereen maar als makke schaapjes naar die teststraten blijft lopen, komen we nooit van deze shit af. Straks weer stijgende besmettingen, en ja besmettingen lopen 2 tot 3 weken voor op ziekenhuis en IC opnames, dus nog maar een maand wat voorzichtiger doen met maatregelen. Pff..
niet elke FOK!ker is een zolderkamerautist he. Er zijn ook FOK!kers met een partner en kinderen en die partner werkt wellicht weer in de zorg en die kinderen gaan naar school etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')