SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sterke post, dank voor je reactiequote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen zoals ik, die al COVID-19 gehad hebben en daar amper wat van merkten en nu denken dat vaccin dat zal wel, ik zit niet in de risicogroep, ik was amper ziek en ik heb al enige mate van immuniteit.
En die vaccins zijn ook gewoon razendsnel ontwikkeld. We hebben geen enkel idee van eventuele lange termijn bijwerkingen. Buiten dat kan je met vaccin nog steeds COVID-19 krijgen en dan ben je ook nog steeds besmettelijk.
Ik ben geen wappie, geen antivaxxer, geloof niet dat er 5G chips in zitten en denk ook niet dat Bill Gates de antichrist is.
Ik zie de vaccins vooral als iets waarmee je de kans van een ernstig verloop van COVID-19 voor je zelf verkleint. En niet zo zeer als iets wat ik voor de ander zou nemen. Als je met vaccin gewoon niet meer besmettelijk zou zijn dan zou ik daar wellicht anders over denken.
Dus die mensen heb je ook. En dan ben je in mijn optiek echt geen wappie of corona ontkenner
Ik heb ook best lang getwijfeld over de vaccins, vond dat de ontwikkeling wel erg snel ging. Tegelijkertijd zit ik in een risicogroep die hoogstwaarschijnlijk een ernstiger verloop van het virus heeft dus heb ik voor mezelf de keuze gemaakt de vaccins te nemen, dat risico leek me kleiner.
Ik snap best goed waarom mensen kunnen twijfelen.![]()
Ja, ook goede reactie van Voss. Daarom is vaccinweigeraars als wappies wegzetten zoals sommige users doen heel slecht.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterke post, dank voor je reactie
Ik heb ook best lang getwijfeld over de vaccins, vond dat de ontwikkeling wel erg snel ging. Tegelijkertijd zit ik in een risicogroep die hoogstwaarschijnlijk een ernstiger verloop van het virus heeft dus heb ik voor mezelf de keuze gemaakt de vaccins te nemen, dat risico leek me kleiner.
Ik snap best goed waarom mensen kunnen twijfelen.![]()
Vanaf de eerste berichten uit Wuhan post ik in deze reeks en toen men in China 52 miljoen mensen in strikte lockdown zette voor 2400 besmettingen en 120 dooien werd ik zenuwachtig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:23 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Niet gedacht Voss, je was in begin best pro corona maatregelen. Lurker eerste uur hier en pas nu paar maanden aan het posten
Nu ruim anderhalf jaar later en in Nederland met een CFR van 0,16% in mijn leeftijdscategorie geloof ik het best wel. Zeker na die spertijd en hoe men daar mee omging. Tegelijkertijd invoeren met een andere maatregel zodat vervolgens niet aangetoond kon worden of en zo ja in welke mate die spertijd überhaupt hielp.
Dus ja, zeker in het begin was ik pro maatregelen. Nu zo veel later is imo inmiddels wel duidelijk dat de maatregelen totaal niet meer overeenkomen met de werkelijkheid en dus een hoop maatregelen zie ik ook de noodzaak niet meer van in.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.![]()
Ik bedoel eerder dat zij niet het recht heeft om iemand op de regels aan te spreken. Zij mag adviseren en voor de rest moet ze haar mond houden. Ze passeert hier rechts de hele politiek en handhaving.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 01:26 schreef Mammietje het volgende:
[..]
*proest![]()
Want op Twitter zitten alleen maar autoriteiten?
Verwaand, grootheidswaan en zelfoverschatting. Terug haar hok in.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik ben 44 en iedereen moet voor zich uitmaken of hij/zij vindt of 'ie zich in een risicogroep bevindt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sterke post, dank voor je reactie
Ik snap best goed waarom mensen kunnen twijfelen.
Met 29 overlijdens in die leeftijdscategorie vind ik persoonlijk dat het risico niet bepaald groot is.
De oude oude layout was veel beter!!
Niet gewoon iedereen al voor je binnen bent kwijtrakenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef url=https://forum.fok.nl/user/profile/490265]galantis[/url] het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe ze dat vroeger zonder telefoons deden.
Niet gewoon om de 3 meter nieuwe beste vrienden maken
Om een uur later gewoon iedereen weer tegen te komen en ze 5 minuten later weer kwijt te raken omdat ik een aandachtspanne van een cavia heb
Geen pokkie nodig
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 08:39:57 ]![]()
Ik sta er precies hetzelfde in als jouw, alleen dan wel vaccin gehad 2 keer maar tegen maatregelen vaccinweigeraars zoals duitsland enz. Wil geen tweedeling maatschappij en niet gevaccineerden wegzetten als tweederangs burgerquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanaf de eerste berichten uit Wuhan post ik in deze reeks en toen men in China 52 miljoen mensen in strikte lockdown zette voor 2400 besmettingen en 120 dooien werd ik zenuwachtig.
Nu ruim anderhalf jaar later en in Nederland met een CFR van 0,16% in mijn leeftijdscategorie geloof ik het best wel. Zeker na die spertijd en hoe men daar mee omging. Tegelijkertijd invoeren met een andere maatregel zodat vervolgens niet aangetoond kon worden of en zo ja in welke mate die spertijd überhaupt hielp.
Dus ja, zeker in het begin was ik pro maatregelen. Nu zo veel later is imo inmiddels wel duidelijk dat de maatregelen totaal niet meer overeenkomen met de werkelijkheid en dus een hoop maatregelen zie ik ook de noodzaak niet meer van in.![]()
het gaat niet alleen om overlijden natuurlijk. De kans dat je er iets blijvends aan overhoud of er lang uitligt is vele malen groter dan overlijden. Als je dat kan voorkomen lijkt mij dat het waard.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben 44 en iedereen moet voor zich uitmaken of hij/zij vindt of 'ie zich in een risicogroep bevindt.
Met 29 overlijdens in die leeftijdscategorie vind ik persoonlijk dat het risico niet bepaald groot is.![]()
Daar ben ik ook fel op tegen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:39 schreef Johannes788 het volgende:
Wil geen tweedeling maatschappij en niet gevaccineerden wegzetten als tweederangs burger
Ik heb geen auto, dus ben afhankelijk van de trein voor vakantiesquote:Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Omg Erno in de trein. Ik begin spontaan voor hem te hyperventilerenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb geen auto, dus ben afhankelijk van de trein voor vakanties
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 08:43:29 ]![]()
Zeker, maar ik heb het reeds gehad en niets aan over gehouden. Dus waarom zou ik dat vaccin dan moeten nemen? De kans is vrij klein dat ik het nogmaals krijg en dan ineens wèl zeer ernstig ziek wordt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:40 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om overlijden natuurlijk. De kans dat je er iets blijvends aan overhoud of er lang uitligt is vele malen groter dan overlijden. Als je dat kan voorkomen lijkt mij dat het waard.
Mijn vriendin krijgt morgen haar 2de shot overigens.
Laat iedereen gewoon lekker vrij in wat ie wil
Ditquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:33 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja, ook goede reactie van Voss. Daarom is vaccinweigeraars als wappies wegzetten zoals sommige users doen heel slecht.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Goede post. Net als Johannes lees ik al vanaf het begin en ben een paar maanden actief mee gaan posten. Wat je beschrijft zie ik ook om mee heen: in het begin was er de paniek, niemand wist wat er gebeurde. Er zijn verstrekkende maatregelen genomen met gevolgen voor iedereen. Dat was/is logisch. Er is een pandemie gaande. Dat sentiment van toen heeft plaats gemaakt voor realisme. Iedereen is er klaar mee en velen vinden dat we zo niet veel langer verder kunnen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Vanaf de eerste berichten uit Wuhan post ik in deze reeks en toen men in China 52 miljoen mensen in strikte lockdown zette voor 2400 besmettingen en 120 dooien werd ik zenuwachtig.
Dus ja, zeker in het begin was ik pro maatregelen. Nu zo veel later is imo inmiddels wel duidelijk dat de maatregelen totaal niet meer overeenkomen met de werkelijkheid en dus een hoop maatregelen zie ik ook de noodzaak niet meer van in.
We leven in een vrije samenleving, waarin het dusdanig inperken van bewegingsvrijheid en individuele keuzevrijheid niet thuishoort imo. Daarom vind ik dat de collectieve maatregelen zsm van tafel moeten zodra de noodzaak er niet meer is. Nu we bijna de endemische fase bereiken, moet er de proportionaliteit van het pakket maatregelen opnieuw worden afgewogen.![]()
Ik ben 35 met een longaandoening. Van alle dingen waar ik slecht in kan zijn ben ik slecht in ademenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:38 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben 44 en iedereen moet voor zich uitmaken of hij/zij vindt of 'ie zich in een risicogroep bevindt.
Met 29 overlijdens in die leeftijdscategorie vind ik persoonlijk dat het risico niet bepaald groot is.![]()
![]()
Waarschijnlijk had ik in jouw situatie het vaccin ook genomenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben 35 met een longaandoening. Van alle dingen waar ik slecht in kan zijn ben ik slecht in ademen
Die discussie komt ook al enige tijd op gang en ik verwacht ook dat deze in de komende weken tot een bepaald slotoordeel zal leiden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nu we bijna de endemische fase bereiken, moet er de proportionaliteit van het pakket maatregelen opnieuw worden afgewogen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Je hoeft zelf natuurlijk geen onderliggende aandoening te hebben om goede redenen te hebben het vaccin te nemen. Ik heb het vaccin genomen omdat ik vertrouw in de wetenschap en mijn naasten wil beschermen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarschijnlijk had ik in jouw situatie het vaccin ook genomen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zeker niet. Mocht ik dat impliceren dan was dat onjuist en onbewustquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hoeft zelf natuurlijk geen onderliggende aandoening te hebben om goede redenen te hebben het vaccin te nemen.Primaquote:Ik heb het vaccin genomen omdat ik vertrouw in de wetenschap en mijn naasten wil beschermen.
Je bent jezelf aan het verdedigen waarom je geen vaccin wilt nemen. Hoef je niet te doenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar ik heb het reeds gehad en niets aan over gehouden. Dus waarom zou ik dat vaccin dan moeten nemen? De kans is vrij klein dat ik het nogmaals krijg en dan ineens wèl zeer ernstig ziek wordt.
Laat iedereen gewoon lekker vrij in wat ie wilEn dat gaat er mis met de pro vaccinatie mensen, hun wil opleggen dat je maar dat vaccin MOET nemen.
Zal ik als vaccin nemer nooit doen. Laat iedereen gewoon vrij, zeker als je covid hebt gehad snap ik het zeker dat je geen vaccin wiltAlle begrip voor!
![]()
Ik verdedig niets, ik leg het gewoon uitquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Je bent jezelf aan het verdedigen waarom je geen vaccin wilt nemen. Hoef je niet te doen
Point taken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik verdedig niets, ik leg het gewoon uit![]()
Dat valt nogal mee vind ik..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En dat gaat er mis met de pro vaccinatie mensen, hun wil opleggen dat je maar dat vaccin MOET nemen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zie bij vrienden en kennissen toch ander geluid. Je word gewoon als wappie neergezet als je geen vaccin zou nemenquote:![]()
![]()
Zij zeggen letterlijk tegen je dat je een vaccin MOET nemen? Leuke vrienden en kennissen dan..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zie bij vrienden en kennissen toch ander geluid. Je word gewoon als wappie neergezet als je geen vaccin zou nemen“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Merkel is het niet eens met deze postquote:
Ik beschouw fok niet als mijn vriendenkring.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zie bij vrienden en kennissen toch ander geluid. Je word gewoon als wappie neergezet als je geen vaccin zou nemenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Ik denk ook dat het goed is dat ze er nu gewoon een klap op gaan geven inderdaad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die discussie komt ook al enige tijd op gang en ik verwacht ook dat deze in de komende weken tot een bepaald slotoordeel zal leiden.
Hoewel het ontzettend kut zou zijn als ze nu zouden besluiten om à la Duitsland alles over de winter heen te tillen, heeft iedereen wel duidelijkheid en ik heb liever dat, dan alles steeds 3 weken verlengen, want dan weet niemand waar we aan toe zijn. Het zou goed zijn als er in ieder geval duidelijkheid komt.![]()
Openbaar vervoer tijdens een pandemie is geen goed idee. Wat is er mis met een fietsvakantie? Wij gaan bewust met de auto. Vliegtuig vonden we geen goed idee. Wel een endje rijden maar goed wel in alle comfort en je eigen plan trekken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb geen auto, dus ben afhankelijk van de trein voor vakanties![]()
Wellicht tijd voor nieuwe vrienden?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Zie bij vrienden en kennissen toch ander geluid. Je word gewoon als wappie neergezet als je geen vaccin zou nemen![]()
Zeker niet bij zo enorm veel dagelijkse besmettinge, ten strengste af te raden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Openbaar vervoer tijdens een pandemie is geen goed idee.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bekend met het fenomeen “huurauto”?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:41 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik heb geen auto, dus ben afhankelijk van de trein voor vakantieszie email 27 oktober![]()
Blablacar. Onderweg mooi tijd om gezellig te praten over de ontwikkeling in de heimat.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bekend met het fenomeen “huurauto”?![]()
Zomaar bij een vreemde in de auto stappen lijkt me onder de huidige omstandigheden ook niet zo'n goed plan. Dan zou ik toch minstens een vaccinatiecertificaat, 2 zelftesten en een medisch mondmasker eisen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Blablacar. Onderweg mooi tijd om gezellig te praten over de ontwikkeling in de heimat.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
als ik het zelf (licht) had gehad had ik er misschien hetzelfde over gedacht, maar aan de andere kant zijn er in Brazilië genoeg gevallen geweest van mensen die het 2 keer hebben gekregen, met het vaccin is de kans kans toch groter dat het geen ernstige gevolgen heeft.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik verdedig niets, ik leg het gewoon uit![]()
En een skikoffer om in te liggen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zomaar bij een vreemde in de auto stappen lijkt me onder de huidige omstandigheden ook niet zo'n goed plan. Dan zou ik toch minstens een vaccinatiecertificaat, 2 zelftesten en een medisch mondmasker eisen.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ondertussen in Zero-Covid Australië
Victoria to enter sixth lockdown in response to new mystery COVID-19 cases
Daarbij gaat de volgende meme ook rond:
https://www.instagram.com/reel/CRqGdMLnUAJ/
Van een Australische vriend begreep ik dat ze zeggen dat iedereen die het wil in december gevaccineerd zou kunnen zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er was net iemand die zei dat de VS niet voor april 2022 open ging. Ik ben benieuwd wanneer diegene denkt dat Australië open gaat. 1 januari 2023?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in Zero-Covid Australie
https://www.instagram.com/reel/CRqGdMLnUAJ/![]()
Van wat ik begrijp kan iedereen daar nu al gevaccineerd worden met AstraZenica maar durft niemand dat vanwege uitgebreide media aandacht over die paar bloodclots...quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef _serial_ het volgende:
Van een Australische vriend begreep ik dat ze zeggen dat iedereen die het wil in december gevaccineerd zou kunnen zijn.
Sydney ook weer 262 cases vandaag, het grootste aantal in hun al wekenlang durende lockdown.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Gewoon aan de trekhaak gaan hangen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En een skikoffer om in te liggen.![]()
Dat was ik en dat was geen feitelijk statement, eerder een inschatting van mijn kant. Geen idee wanneer Australië open gaat, maar men heeft gezegd dat bij 70-80% vaccinatiegraad de grenzen weer open gaan en dat is aankomende januari.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er was net iemand die zei dat de VS niet voor april 2022 open ging. Ik ben benieuwd wanneer diegene denkt dat Australië open gaat. 1 januari 2023?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
262 cases op 5.3m inwonersquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Van wat ik begrijp kan iedereen daar nu al gevaccineerd worden met AstraZenica maar durft niemand dat vanwege uitgebreide media aandacht over die paar bloodclots...
Sydney ook weer 262 cases vandaag, het grootste aantal in hun al wekenlang durende lockdown.![]()
exactquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
0 covid lijkt me toch wel een utopie![]()
Ik heb gewoon iemand gevraagd die er een stuk meer verstand van heeft dan waarschijnlijk bijna iedereen hier, die neemt de prik zonder moeite dus ik ook.![]()
Ja je hoeft mij niet te vertellen dat het nergens op slaatquote:Het is vooral 'grappig' dat ze na een wekenlange lockdown alleen maar verder omhoog gaan.
Maargoed, elk land heeft zijn eigen beleid natuurlijk.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Omdat men daar continu harde lockdowns heeft ingezet om het in te dammen, ben ik wel benieuwd naar de mate van antistoffen onder de Australiërs. Je zou zeggen dat heel veel mensen daar dus geen kans hebben gehad om met het virus in aanraking te komen. Dat zorgt er nu voor dat ze in deze situatie zitten..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
0 covid lijkt me toch wel een utopie“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De Verzamelaar?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Questular het volgende:
Ik heb gewoon iemand gevraagd die er een stuk meer verstand van heeft dan waarschijnlijk bijna iedereen hier, die neemt de prik zonder moeite dus ik ook.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het gemiddelde antwoord van een groep nono's is vaak beter dan het antwoord van een enkele specialist.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Questular het volgende:
Ik heb gewoon iemand gevraagd die er een stuk meer verstand van heeft dan waarschijnlijk bijna iedereen hier, die neemt de prik zonder moeite dus ik ook.
Het zegt geen reet. Mensen zijn mensen en maken fouten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dat mag je vinden, ik vind van niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het gemiddelde antwoord van een groep nono's is vaak beter dan het antwoord van een enkele specialist.
Het zegt geen reet. Mensen zijn mensen en maken fouten.![]()
Hugo de Jonge?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Questular het volgende:
Ik heb gewoon iemand gevraagd die er een stuk meer verstand van heeft dan waarschijnlijk bijna iedereen hier, die neemt de prik zonder moeite dus ik ook.![]()
Was meer ter info, niet naar jou toequote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja je hoeft mij niet te vertellen dat het nergens op slaatHet is vooral 'grappig' dat ze na een wekenlange lockdown alleen maar verder omhoog gaan.
Maargoed, elk land heeft zijn eigen beleid natuurlijk.![]()
![]()
Het is ook niet relevant wat het antwoord van een ander is. Het is (op dit moment in elk geval) een afweging die je voor jezelf moet maken. Je kunt daarbij informatie inwinnen van specialisten, je huisarts, de GGD of wie dan ook, feit is gewoon dat het een keuze is die je alleen zelf kunt maken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het gemiddelde antwoord van een groep nono's is vaak beter dan het antwoord van een enkele specialist.
Het zegt geen reet. Mensen zijn mensen en maken fouten.![]()
Als ze de vaccinaties op orde hadden gehad was het trouwens best okee gegaan allemaal en waren ze wss met minimale economische schade erdoorheen gekomen. Jammer dat ze dat nu verneuken door hun vaccinatiebeleid.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef Oriente het volgende:
[..]
Was meer ter info, niet naar jou toeOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Hou vol!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef _serial_ het volgende:
Van een Australische vriend begreep ik dat ze zeggen dat iedereen die het wil in december gevaccineerd zou kunnen zijn.![]()
Toch heb ik het idee dat een kleine groep denkt dat de keuze voor hen gemaakt wordt momenteel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
feit is gewoon dat het een keuze is die je alleen zelf kunt maken.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik snap wel dat het zo kan voelen als er zoveel druk op staat.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch heb ik het idee dat een kleine groep denkt dat de keuze voor hen gemaakt wordt momenteel.![]()
Jep, zonde. Australië is vooral een goed voorbeeld van hoe het écht niet moet. Helaas.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ze de vaccinaties op orde hadden gehad was het trouwens best okee gegaan allemaal en waren ze wss met minimale economische schade erdoorheen gekomen. Jammer dat ze dat nu verneuken door hun vaccinatiebeleid.![]()
Snap ik ook, maar ik vind het ergens ook wel naïef om te denken dat dit nooit waarheid zou kunnen worden dat bedrijven bijvoorbeeld een vaccinatieverplichting gaan vragen om zo hun eigen bestaansrecht te kunnen waarborgen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het zo kan voelen als er zoveel druk op staat.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Natuurlijk is het wel relevant. De misplaatste kennis arrogantie die mensen denken te hebben over corona en vaccins zorgt er voor dat er juist door bepaalde groepen mensen nauwelijks geluisterd wordt naar mensen die er wel voor geleerd hebben en er verstand van hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook niet relevant wat het antwoord van een ander is. Het is (op dit moment in elk geval) een afweging die je voor jezelf moet maken. Je kunt daarbij informatie inwinnen van specialisten, je huisarts, de GGD of wie dan ook, feit is gewoon dat het een keuze is die je alleen zelf kunt maken.![]()
Waarschijnlijk omdat het virus nu bezig is met verspreiden via het leger en de politie die de bevolking aan het onderdrukken zijn. En via de medici die de zorg draaiende moet houden omdat je die niet kan lockdownen. En misschien via de mensen die zorgen dat er nog eten te kopen is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja je hoeft mij niet te vertellen dat het nergens op slaatHet is vooral 'grappig' dat ze na een wekenlange lockdown alleen maar verder omhoog gaan.
Maargoed, elk land heeft zijn eigen beleid natuurlijk."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Op dit moment geeft de regering aan niets in een vaccinatieverplichting te zien. Of dat wel of niet het hele verhaal is is even om 't even, maar zoals 't er nu voor staat mag een bedrijf er niet om vragen (in Nederland dan).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap ik ook, maar ik vind het ergens ook wel naïef om te denken dat dit nooit waarheid zou kunnen worden dat bedrijven bijvoorbeeld een vaccinatieverplichting gaan vragen om zo hun eigen bestaansrecht te kunnen waarborgen.
Indien mijn werkgever me gaat eisen dat ik me heb laten vaccineren en dat moet bewijzen ga ik serieus nadenken of ik daar wel wil werken, los van 't feit dat ik dat gewoon ben.![]()
En voor sommige mensen, die wellicht voorheen wel hadden besloten een vaccin te nemen, maar het nu niet doen door die mensen, zou dat ook nog eens vervelend aflopen als ze besmet raken met Corona (daarmee zeg ik natuurlijk niet dat het bij iedereen slecht afloopt) en dat is toch wel zonde.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel relevant. De misplaatste kennis arrogantie die mensen denken te hebben over corona en vaccins zorgt er voor dat er juist door bepaalde groepen mensen nauwelijks geluisterd wordt naar mensen die er wel voor geleerd hebben en er verstand van hebben.
Beslis gewoon voor jezelf om het (niet) te doen, en dring verder je mening niet op bij een ander.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Misschien moet je mn post nog eens lezen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:55 schreef Questular het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel relevant. De misplaatste kennis arrogantie die mensen denken te hebben over corona en vaccins zorgt er voor dat er juist door bepaalde groepen mensen nauwelijks geluisterd wordt naar mensen die er wel voor geleerd hebben en er verstand van hebben.
Nogmaals, los van hoeveel kennis iemand heeft, het is nog steeds de vrije keuze van iemand om zich wel of niet te laten vaccineren. Daar kun je van vinden wat je wil, dat is gewoonweg niet relevant.![]()
Dat waag ik te betwijfelen, het potdicht houden van de grenzen heeft wel een paar stuivers gekost…quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ze de vaccinaties op orde hadden gehad was het trouwens best okee gegaan allemaal en waren ze wss met minimale economische schade erdoorheen gekomen. Jammer dat ze dat nu verneuken door hun vaccinatiebeleid.![]()
Dat gaat gewoon gebeuren hier in Nederland. Ik ga er niet in mee in dat geval.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap ik ook, maar ik vind het ergens ook wel naïef om te denken dat dit nooit waarheid zou kunnen worden dat bedrijven bijvoorbeeld een vaccinatieverplichting gaan vragen om zo hun eigen bestaansrecht te kunnen waarborgen.De oude oude layout was veel beter!!
ieder zijn dingquote:Op donderdag 5 augustus 2021 08:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeker, maar ik heb het reeds gehad en niets aan over gehouden. Dus waarom zou ik dat vaccin dan moeten nemen? De kans is vrij klein dat ik het nogmaals krijg en dan ineens wèl zeer ernstig ziek wordt.
Laat iedereen gewoon lekker vrij in wat ie wil![]()
![]()
Het is inderdaad wachten op een eerste gemeente of grote multinational die met een dergelijk bericht gaat komen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:00 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon gebeuren hier in Nederland. Ik ga er niet in mee in dat geval.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ik denk dat ze er best wel wat in zien alleen is het te moeilijk om dat voor elkaar te krijgen en proberen ze de vaccinatiegraad op andere manieren wat omhoog te krijgenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment geeft de regering aan niets in een vaccinatieverplichting te zien. Of dat wel of niet het hele verhaal is is even om 't even, maar zoals 't er nu voor staat mag een bedrijf er niet om vragen (in Nederland dan).
Indien mijn werkgever me gaat eisen dat ik me heb laten vaccineren en dat moet bewijzen ga ik serieus nadenken of ik daar wel wil werken, los van 't feit dat ik dat gewoon ben.![]()
Die vlekjes, Urk en Staphorst oid?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat toch best de goede kant op.![]()
Ja ik zat ook al te kijken. Niet dat dat een issue is, die hebben al groepsimmuniteitquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:06 schreef Oriente het volgende:
[..]
Die vlekjes, Urk en Staphorst oid?![]()
![]()
Je hebt gelijk. Overheen gelezen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat was ik en dat was geen feitelijk statement, eerder een inschatting van mijn kant. Geen idee wanneer Australië open gaat, maar men heeft gezegd dat bij 70-80% vaccinatiegraad de grenzen weer open gaan en dat is aankomende januari.
Hoe dan ook voelt het wel scheef dat gevaccineerde Amerikanen hier zo binnen kunnen wandelen maar zij ons niet moeten.
Maar eerlijk is eerlijk, erg verwelkomend waren ze al niet met hun vragenlijsten en interviewtje voor het boarden![]()
![]()
Opvallende splitsing west en oost Nederland.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat toch best de goede kant op.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat doen ze in VS en UK nu ook, daar krijg je of geld, of kortingsvouchers van populaire ketens.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat ze er best wel wat in zien alleen is het te moeilijk om dat voor elkaar te krijgen en proberen ze de vaccinatiegraad op andere manieren wat omhoog te krijgen
En het lijkt nog te werken ook.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waren die gebieden niet in het begin harder getroffen door Corona?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallende splitsing west en oost Nederland.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is natuurlijk bij meerdere landen zo en in het geval van Australië kan ik dat al helemaal begrijpen gezien hun unieke flora en fauna.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar eerlijk is eerlijk, erg verwelkomend waren ze al niet met hun vragenlijsten en interviewtje voor het boarden“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zomer 2022 alleen in Europa op vakantie als je minimaal gevaccineerd bent, daar sta je dan als Nederlander zonder Prik.![]()
Geinig, de donkerblauwe plekken komen behoorlijk overeen met de plekken waar het CDA van vroeger uit goed scoort. Is Hugo toch nog ergens goed voor.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat toch best de goede kant op.![]()
En ook niet kan laten opdringen door de staat. Daarom vind ik die propaganda zo ranzig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook niet relevant wat het antwoord van een ander is. Het is (op dit moment in elk geval) een afweging die je voor jezelf moet maken. Je kunt daarbij informatie inwinnen van specialisten, je huisarts, de GGD of wie dan ook, feit is gewoon dat het een keuze is die je alleen zelf kunt maken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Met name Brabant natuurlijk. Kan de vaccinatiebereidheid wel opkrikken. Of oost Nederland is gewoon wat realistischer / nuchterder dan het westenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waren die gebieden niet in het begin harder getroffen door Corona?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zie #54quote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, ik vind van niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik denk dat als je de optie gratis tvt weghaald je al een heel eind komt.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat ze er best wel wat in zien alleen is het te moeilijk om dat voor elkaar te krijgen en proberen ze de vaccinatiegraad op andere manieren wat omhoog te krijgen
Niet dat ik het hiermee eens ben hoor.
Ik heb sinds zaterdag mijn eerste prik.
Voel toch wel druk vanuit het werkveld, ik durf wel te zeggen dat dit meer dan 50% is waarom ik de vaccinatie heb genomen.
Mijn vriend neemt het niet en zie ik ook niet snel gebeuren (tenzij (in)directe verplichtingen) en mijn dochter heeft vrijwillig voor wel nemen gekozen en ging gister finaal van haar graad tijdens de prik.
Werd overigens wel goed gehandeld door de paniekerige mensen die tijdens dat kwartiertje zitten heen en weer lopen![]()
![]()
??quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:09 schreef KingRadler het volgende:
Zomer 2022 alleen in Europa op vakantie als je minimaal gevaccineerd bent, daar sta je dan als Nederlander zonder Prik.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
daarom en ze kunnen bijvoorbeeld druk uitoefenen op een KLM en Schiphol die dik in het krijt staan door hun te laten eisen dat vliegen zonder vaccinatiebewijs een no go is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat doen ze in VS en UK nu ook, daar krijg je of geld, of kortingsvouchers van populaire ketens.
En het lijkt nog te werken ook.![]()
Mooi, hekken om Staphorst en Urk en we zijn over een paar weken klaar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat toch best de goede kant op.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Klap in het gezicht van de testmaffia.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom en ze kunnen bijvoorbeeld druk uitoefenen op een KLM en Schiphol die dik in het krijt staan door hun te laten eisen dat vliegen zonder vaccinatiebewijs een no go is.![]()
Ja, maar dat kan ook zonder iedereen aan de grens te behandelen als een terrorist of crimineel. In Europa werkt dat toch wel een beetje anders, van serieuze controles is amper sprake.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bij meerdere landen zo en in het geval van Australië kan ik dat al helemaal begrijpen gezien hun unieke flora en fauna.
Behalve in Rusland ofzo, tering![]()
![]()
Ja dat is zo, maar ze zijn natuurlijk wel een van de rijkste landen op aarde, dus uiteindelijk komen ze er wel prima doorheen denk ik, alsnogquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat waag ik te betwijfelen, het potdicht houden van de grenzen heeft wel een paar stuivers gekost…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Niks mis met strenge controles. Liever dat dan de focus verliezen en weer een golf aan aanslagen wanneer die zandratten het weer eens op hun heupen krijgen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan ook zonder iedereen aan de grens te behandelen als een terrorist of crimineel. In Europa werkt dat toch wel een beetje anders, van serieuze controles is amper sprake.
Behalve in Rusland ofzo, tering“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wat een kutidee. Dan maak je dezelfde fout als bij TvT, namelijk de controle uit handen geven aan partijen die helemaal niet gebaat zijn bij strikte handhaving.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom en ze kunnen bijvoorbeeld druk uitoefenen op een KLM en Schiphol die dik in het krijt staan door hun te laten eisen dat vliegen zonder vaccinatiebewijs een no go is.
KLM ziet de piswoeste recensies al aankomen, zodra ze mensen moeten weigeren…![]()
Nog even over die voetbalstadions.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Eens, tot voor kort werden paspoorten niet eens door de scanner gehaald man. Dan kan je net zo goed iedereen meteen doorwuiven.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niks mis met strenge controles. Liever dat dan de focus verliezen en weer een golf aan aanslagen wanneer die zandratten het weer eens op hun heupen krijgen.![]()
Ik heb al vanaf het begin gezegd dat je gezondheidscontroles niet moet overlaten aan commerciële partijen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een kutidee. Dan maak je dezelfde fout als bij TvT, namelijk de controle uit handen geven aan partijen die helemaal niet gebaat zijn bij strikte handhaving.
KLM ziet de piswoeste recensies al aankomen, zodra ze mensen moeten weigeren…![]()
het is ook maar een voorbeeld en zo vreemd is het niet omdat bijvoorbeeld landen in Azië echt wel gaan eisen dat je er zonder vaccinatiebewijs niet inkomt en ik zie de VS ook wel die kant op gaanquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een kutidee. Dan maak je dezelfde fout als bij TvT, namelijk de controle uit handen geven aan partijen die helemaal niet gebaat zijn bij strikte handhaving.
Maar die controle valt dan toch onder de douane ter plekke en niet bij de luchtvaartmaatschappij.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook maar een voorbeeld en zo vreemd is het niet omdat bijvoorbeeld landen in Azië echt wel gaan eisen dat je er zonder vaccinatiebewijs niet inkomt en ik zie de VS ook wel die kant op gaan
KLM maakt nu ook geen scan van mijn vingerafdrukken en checkt ook niet mijn ESTA voordat ik het vliegtuig in ga naar de VS.![]()
De luchtvaartmaatschappij is wel verantwoordelijk voor z'n passagiers vandaar dat de marechaussee aan de slurf staat als er vliegtuigen uit twijfellanden binnenkomen, dus als een vaccinatiebewijs verplicht is in de VS dan zijn ze genoodzaakt dat gewoon bij inchecken te verlangen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar die controle valt dan toch onder de douane ter plekke en niet bij de luchtvaartmaatschappij.
KLM maakt nu ook geen scan van mijn vingerafdrukken en checkt ook niet mijn ESTA voordat ik het vliegtuig in ga naar de VS.![]()
Zo lang de pandemie wereldwijd niet onder controle is lijkt dat me wel een zekerheidje ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is ook maar een voorbeeld en zo vreemd is het niet omdat bijvoorbeeld landen in Azië echt wel gaan eisen dat je er zonder vaccinatiebewijs niet inkomt en ik zie de VS ook wel die kant op gaan![]()
Grensgebieden, dus die vaccineren zich om geen gezeik te krijgen wanneer ze goedkoop boodschappen doen of tanken in België en Frankrijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallende splitsing west en oost Nederland.![]()
Ondanks WHO-advies gaat ook Frankrijk derde prik toedienen
https://www.nu.nl/coronav(...)-prik-toedienen.html![]()
Wie is de who dan wel?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:44 schreef Johannes788 het volgende:
Ondanks WHO-advies gaat ook Frankrijk derde prik toedienen
https://www.nu.nl/coronav(...)-prik-toedienen.html
Eigen volk eerst. En terecht. Waarom moeten de sterkste altijd zich aanpassen aan de zwakkeren? Solidariteit: m'n reet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Dan heb je dus niets begrepen van het woord pandemie.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie is de who dan wel?
Eigen volk eerst. En terecht. Waarom moeten de sterkste altijd zich aanpassen aan de zwakkeren? Solidariteit: m'n reet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Volledig mee eens. De zwakkeren zouden zich ook aan kunnen passen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie is de who dan wel?
Eigen volk eerst. En terecht. Waarom moeten de sterkste altijd zich aanpassen aan de zwakkeren? Solidariteit: m'n reet.
door bijvoorbeeld een HazMat (Hazardous Materials) pak aan te schaffen.
ideaal voor mensen die zich niet laten vaccineren en niet laten testen.
niet handig met drinken maar je trekt wel de volle aandacht.
met 1700 euro niet goedkoop.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ga er maar vanuit dat beoogde vaccinatiegraden de komende jaren sowieso niet gehaald gaan worden in de Derde Wereld.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb je dus niets begrepen van het woord pandemie.![]()
Dat denk ik ook, maar dat wil niet zeggen dat het advies van de WHO nergens op slaat. Juist in de armere gebieden kunnen nieuwe varianten zich snel ontwikkelen (zoals in India), dus je moet daarin wel de juiste afwegingen maken denk ik.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat beoogde vaccinatiegraden de komende jaren sowieso niet gehaald gaan worden in de Derde Wereld.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Hier wonen relatief minder allochtonen en minder “kritischdenkende” grachtengordel-BNersquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opvallende splitsing west en oost Nederland.![]()
![]()
wel eens hoor maar als er solidariteit in de wereld was geweest zag het er honderden jaren geleden al anders uitquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar dat wil niet zeggen dat het advies van de WHO nergens op slaat. Juist in de armere gebieden kunnen nieuwe varianten zich snel ontwikkelen (zoals in India), dus je moet daarin wel de juiste afwegingen maken denk ik.![]()
jullie hebben geeneens grachtenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:58 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hier wonen relatief minder allochtonen en minder “kritischdenkende” grachtengordel-BNers![]()
Blehh een tweede leuk vooruitzicht (naast Lowlands) veel kleinere proeverij in een lokaal parkje is ook al gecanceld.
Das was dan mijn mooie zomer want meer op de planning stond er al niet.
Gelukkig kan de politiek wel gewoon lekker met vakantie!And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Volgens de wet mag het (vooralsnog) niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is inderdaad wachten op een eerste gemeente of grote multinational die met een dergelijk bericht gaat komen.De oude oude layout was veel beter!!
Organisatie had geen geen zin in al die rompslomp die bij een vergunning hoort of kreeg hij gewoon geen vergunning?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:03 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Blehh een tweede leuk vooruitzicht (naast Lowlands) veel kleinere proeverij in een lokaal parkje is ook al gecanceld.
Gelukkig kan de politiek wel gewoon lekker met vakantie!
Dat krampachtige gedoe rond kleinschalige activiteiten in de buitenlucht nog steeds![]()
![]()
Goed vervelend voor jequote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:03 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Gelukkig kan de politiek wel gewoon lekker met vakantie!Voor veel mensen die hun zomerplannen op deze manier wéér zien instorten.
![]()
Dan moeten ze dus geen migranten meer gaan ophalen uit Afrika, want dat is levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat beoogde vaccinatiegraden de komende jaren sowieso niet gehaald gaan worden in de Derde Wereld.
Voorlopig geen "we gaan ze halen" onzin dus.Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
En totaal onnodig... wat een ergernis is dat beleid toch ookquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed vervelend voor jeVoor veel mensen die hun zomerplannen op deze manier wéér zien instorten.
![]()
Riiiiight.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Volledig mee eens. De zwakkeren zouden zich ook aan kunnen passen.
[ afbeelding ]
met 1700 euro niet goedkoop.
Serieuze discussie ten einde.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het was een soort van opening theaterseizoen met een proeverij van lokale restaurants. Het is een gratis toegankelijk evenement en wat ik begrepen heb is dat het te lang onduidelijk is of het door kan gaan of niet. Ik denk dat ze gewoon niet durven te investeren in de voorbereidingen. Die sectoren (Horeca en cultureel) hebben natuurlijk al veel op hun brood gehad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Organisatie had geen geen zin in al die rompslomp die bij een vergunning hoort of kreeg hij gewoon geen vergunning?
Dat krampachtige gedoe rond kleinschalige activiteiten in de buitenlucht nog steeds
Van een deelnemer weet ik dat hij het graag door had laten gaan door te kijken wat er wel kon en daar creatief mee om te gaan. Maar denk dat hij lang niet iedereen mee heeft gekregen.
Het is ook wel om moedeloos van te worden.
And everything under the sun is in tune
Juist niet.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:15 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Die sectoren (Horeca en cultureel) hebben natuurlijk al veel op hun brood gehad.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
jammer, ik had er ook eentje (proeverij, eet/drink event) in september die al gecanceld is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:03 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Gelukkig kan de politiek wel gewoon lekker met vakantie!![]()
https://www.geenstijl.nl/(...)-hij-heeft-vakantie/quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:03 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Gelukkig kan de politiek wel gewoon lekker met vakantie!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Tja daar hou je je dan anderhalf jaar keurig voor aan de regeltjes, laat je 2 prikken zetten en kan je nog niks.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goed vervelend voor jeVoor veel mensen die hun zomerplannen op deze manier wéér zien instorten.
Zo voelt het nu wel even inderdaad.And everything under the sun is in tune
Zou er ook een correlatie zijn tussen vaccinatiebereidheid en hoe erg het virus die regio heeft geraakt?
Mijn gemeente heeft 95% volgens de kaart en is ook een van de hardst getroffen gemeentes van Zuid-Limburg in zowat elke golf.![]()
Gelukkig heb ik mijn bbq, vrienden, een fijne tuin en mogelijkheid tot het halen lekkere dingen bij de horeca groothandel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
jammer, ik had er ook eentje (proeverij, eet/drink event) in september die al gecanceld is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Iedereen kent wel iemand die zich bewust niet laat vaccineren.
Hoe willen die lui zelf dan verder. Die blijven maar in hun eigen wereldje aanmodderen en zorgen voor ziekenhuisopnamen.
Stel er komt een inhaler beschikbaar die je beschermt tegen covid, zouden die mensen dat dan nemen.
Een medicijn in de vorm van een tablet zal zeer ingewikkeld worden aangezien het maagzuur dit zal tegenhouden.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
dat doe ik ook wel hoor maar net als een café of een terras missen tijdens lockdown heb ik dat met dit soort evenementen ook welquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik mijn bbq, vrienden, een fijne tuin en mogelijkheid tot het halen lekkere dingen bij de horeca groothandel.
![]()
Ja die mogelijkheden heb ik ook wel en das is ook heel fijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik mijn bbq, vrienden, een fijne tuin en mogelijkheid tot het halen lekkere dingen bij de horeca groothandel.
Maar dit zijn toch van die jaarlijkse dingen die eigenlijk altijd vaststaan waar je je op verheugd.
Een Lowlands en zo'n proeverij zijn toch moeilijk na te bootsen zeg maar.And everything under the sun is in tune
Ja, ik lees in de lokale en regionale media veel verhalen van kleinere evenementen die toch worden gecanceld, vooral omdat de organisatie met 1,5-meter regels weinig kan, of gewoon geen zin heeft om met TvT te gaan werken gelet alles wat daarbij komt kijken voor vrijwilligers. 'De ongedwongen sfeer is weg als we gaan werken met vaccinatie- en testbewijzen' heb ik ook al regelmatig voorbij zien komen, en daar is wat voor te zeggen inderdaad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:15 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Het was een soort van opening theaterseizoen met een proeverij van lokale restaurants. Het is een gratis toegankelijk evenement en wat ik begrepen heb is dat het te lang onduidelijk is of het door kan gaan of niet. Ik denk dat ze gewoon niet durven te investeren in de voorbereidingen. Die sectoren (Horeca en cultureel) hebben natuurlijk al veel op hun brood gehad.
Van een deelnemer weet ik dat hij het graag door had laten gaan door te kijken wat er wel kon en daar creatief mee om te gaan. Maar denk dat hij lang niet iedereen mee heeft gekregen.
Het is ook wel om moedeloos van te worden.
En dan heb je evenementen die wel doorgaan op beperkte capaciteit, soms tot in den treure weer gemicromanaged. Echt gezellig is het allemaal niet.![]()
Nasale vaccins zijn in ontwikkeling. Misschien ook een optie?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe willen die lui zelf dan verder. Die blijven maar in hun eigen wereldje aanmodderen en zorgen voor ziekenhuisopnamen.
Stel er komt een inhaler beschikbaar die je beschermt tegen covid, zouden die mensen dat dan nemen.
Een medicijn in de vorm van een tablet zal zeer ingewikkeld worden aangezien het maagzuur dit zal tegenhouden.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
België grenst aan zuid-nederland, ze bedoelen hier meer Duitsland, die heeft een lange grens met ons aan het oosten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:38 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Grensgebieden, dus die vaccineren zich om geen gezeik te krijgen wanneer ze goedkoop boodschappen doen of tanken in België en Frankrijk.To BG or not to BG!![]()
Ja... lowlands in je achtertuin... Of je buren worden niet blij, of je hebt de ruimte nietquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Ja die mogelijkheden heb ik ook wel en das is ook heel fijn.
Maar dit zijn toch van die jaarlijkse dingen die eigenlijk altijd vaststaan waar je je op verheugd.
Een Lowlands en zo'n proeverij zijn toch moeilijk na te bootsen zeg maar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is dat Erno-BE in zijn treinreiskloffie?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 10:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Volledig mee eens. De zwakkeren zouden zich ook aan kunnen passen.
[ afbeelding ]
met 1700 euro niet goedkoop.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Neusdruppels. Ja, uitstekend. Sorry dat ik er over door blijf gaan maar ik denk dat die anti-figuren pure prikangsten hebben. Zo beginnen ze zelf over Ivermectine. dat bevestigd het beeld dat ze een pilletje willen in plaats van een naaldje.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nasale vaccins zijn in ontwikkeling. Misschien ook een optie?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Het lijkt mij dat het merendeel van deze mensen even afwachten tot de meeste vaccinatie-bijwerkingen inzichtelijk zijn en worden aangepakt. In dit stadium lees je nog aardig veel nieuwsberichten met nieuwe bijwerkingen.. Veel vrouwen zullen bijvoorbeeld bewust de vaccinatie afwachten in verband met een (toekomstige) zwangerschap. Hier wil je geen risico mee nemen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een medicijn in de vorm van een tablet zal zeer ingewikkeld worden aangezien het maagzuur dit zal tegenhouden.
Hoe lang dat zal duren is een goede vraag. Enkele jaren wachten met de vaccinatie is niet realistisch. Je zal enorm beperkt zijn in je vrijheid en het is aannemelijk dat er volgend jaar al een vaccinatie-plicht is.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.![]()
Ik heb het al heel vaak geadviseerd op fok: koop aan cabrio, dan heb je in de zomer altijd wat te doen (zelfs een willekeurig dorpje of platteland door rijden is ineens leuk in een cabrio).quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
Denk het wel. Hier in Drenthe hebben we er veel minder last van gehad en is er een lagere vaccinatiegraad.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:19 schreef Questular het volgende:
Zou er ook een correlatie zijn tussen vaccinatiebereidheid en hoe erg het virus die regio heeft geraakt?
Mijn gemeente heeft 95% volgens de kaart en is ook een van de hardst getroffen gemeentes van Zuid-Limburg in zowat elke golf.To BG or not to BG!![]()
Pfizer uiteraard. Janssen gaat straks ook een 2e prik krijgen dus dan heeft Janssen niet 1 voordeel meer, en wel nadelen (lager percentage effectief)quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Zouden jullie kiezen voor Janssen of Pfizer? En waarom?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
Toch wel bizar dat mensen zo'n angst kunnen hebben voor een prikje wat na enkele seconden voorbij is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Neusdruppels. Ja, uitstekend. Sorry dat ik er over door blijf gaan maar ik denk dat die anti-figuren pure prikangsten hebben. Zo beginnen ze zelf over Ivermectine. dat bevestigd het beeld dat ze een pilletje willen in plaats van een naaldje.
Ik zal toegeven, ik ben er zelf ook geen fan van ofzo, maar de 1e voelde ik letterlijk niet, en de 2e voelde ik drie seconden letterlijk een miniscuul ''prik'' gevoel.
Ter vergelijking, ik stootte gister met mn lompe kop mn teen tegen een deurpost en dat deed al 500X meer pijn![]()
![]()
van uitstel komt afstel.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:27 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het merendeel van deze mensen even afwachten tot de meeste vaccinatie-bijwerkingen inzichtelijk zijn en worden aangepakt. In dit stadium lees je nog aardig veel nieuwsberichten met nieuwe bijwerkingen.. Veel vrouwen zullen bijvoorbeeld bewust de vaccinatie afwachten in verband met een (toekomstige) zwangerschap. Hier wil je geen risico mee nemen.
Hoe lang dat zal duren is een goede vraag. Enkele jaren wachten met de vaccinatie is niet realistisch. Je zal enorm beperkt zijn in je vrijheid en het is aannemelijk dat er volgend jaar al een vaccinatie-plicht is.
ik acht de kans klein dat mensen die nu weigeren na een of twee jaar toch wel de prik halen. de weerstand is dan alleen maar groter omdat elke kleine individuele afwijking de voorpagina haalt en antifiguren dat uitknippen en in hun dossier toevoegen.
het vaccin is al na 1 dag uit je lichaam. het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling van een bestaand vaccin wat al tig jaar op de plank ligt. Sars-cov-2 is immers de tweede familie, Sars-cov-1 was er al.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Tsja het kenmerk van een (ireeele) angst is dan ook juist dat deze buitenproportioneel is. Idem voor spinnen bijvoorbeeld; bang zijn voor die diertjes is, zeker hier in Nederland, ook niet heel zinvol.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch wel bizar dat mensen zo'n angst kunnen hebben voor een prikje wat na enkele seconden voorbij is.![]()
![]()
Ja, ik geloof er heilig in dat het prikken het probleem is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toch wel bizar dat mensen zo'n angst kunnen hebben voor een prikje wat na enkele seconden voorbij is.
Ik zal toegeven, ik ben er zelf ook geen fan van ofzo, maar de 1e voelde ik letterlijk niet, en de 2e voelde ik drie seconden letterlijk een miniscuul ''prik'' gevoel.
Ter vergelijking, ik stootte gister met mn lompe kop mn teen tegen een deurpost en dat deed al 500X meer pijn
Ze stoppen van alles in een holle kies, maar een prikje, oh jee, dan gaat het legerpak aan, ze moeten strijden!
Het naaldje is zo dun dat je amper wat voelt. hooguit die seconde ja.
Kon dat vaccin maar in een kroket
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Lol, tell that to my wife! Die flipt hem idd zelfs bij de meest kleine spinnetjes al totaal de pan uit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Tsja het kenmerk van een (ireeele) is dan ook juist dat deze buitenproportioneel is. Idem voor spinnen bijvoorbeeld; bang zijn voor die diertjes is, zeker hier in Nederland, ook niet heel zinvol.
Maar je hebt gelijk, de angst zelf is eigenlijk al gewoon de spelbreker. Op het moment dat die in 't koppie zit dan is alle vorm van redenatie vaak weg ja.![]()
Aanmodderen nog welquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe willen die lui zelf dan verder. Die blijven maar in hun eigen wereldje aanmodderen en zorgen voor ziekenhuisopnamen.![]()
Wat dacht je van gewoon hun leven leiden zoals ze voorheen al deden en zichzelf niet bezig houden met Fok waar ze hele dagen ondergedompeld worden in allerlei rampscenario's.
Denk dat de meerderheid van "die lui" hun schouders ophalen over heel deze crisis en verder doen wat ze altijd al deden.![]()
Een medicijn zou natuurlijk ook wel fijn zijn.
Hoe zijn de ontwikkelingen daar?And everything under the sun is in tune
Men spreekt toch over een tweedeling maar diegene die gevacineerd zijn dragen toch een QR code op hun borst.![]()
Que?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een medicijn in de vorm van een tablet zal zeer ingewikkeld worden aangezien het maagzuur dit zal tegenhouden.
Stel dat je oma 2 wielen had, dan was ze een fiets.Go hard or go home![]()
Waar is deze kut-opmerking nou weer voor nodig.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:41 schreef KingRadler het volgende:
Men spreekt toch over een tweedeling maar diegene die gevacineerd zijn dragen toch een QR code op hun borst.
Verwijzingen naar de tweede wereld oorlog zijn zo idioot dom.
het is nog altijd vaccinatiebewijs of een negatieve test.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Op een vrijdag in de kroegquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Que?
Stel dat je oma 2 wielen had, dan was ze een fiets.
Ergens in Amsterdam
Zat aan de bar met een glas een oude wijze man
Hij zei dat die nog maar een paar dagen had
Dus pak het leven, pak alles en ga er mee op pad
zegt dit je wat?Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Bedelmuur. Tevens, dit soort koppen vind ik net zo goed vallen onder het fear-mongering media beleid.quote:
Gewoon niet nodig, en het haalt de vaccinweigeraars toch niet over de streep.![]()
Nee maar jou wel met je 24/7 wappies obsessie.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Op een vrijdag in de kroeg
Ergens in Amsterdam
Zat aan de bar met een glas een oude wijze man
Hij zei dat die nog maar een paar dagen had
Dus pak het leven, pak alles en ga er mee op pad
zegt dit je wat?
Zat dat maar in een kroket, kon je het uitkotsen.Go hard or go home![]()
Nou, nou, nou.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee maar jou wel met je 24/7 wappies obsessie.
Zat dat maar in een kroket, kon je het uitkotsen.(Un)masking for the greater good.![]()
Je doet nu alsof wappies zo hoffelijk kunnen discussieren.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee maar jou wel met je 24/7 wappies obsessie.
Zat dat maar in een kroket, kon je het uitkotsen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben benieuwd wat Franky ervan maakt.
alsjeblieft, doe het tribunaal-ding.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Je doet nu alsof wappies zo hoffelijk kunnen discussieren.Waar gaat dit over?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ben benieuwd wat Franky ervan maakt.
alsjeblieft, doe het tribunaal-ding.Go hard or go home![]()
Bij 6% van de gevaccineerde proefdieren in een testsituatie werden ernstige klinische symptomen waargenomen die als ADE uitgelegd zouden kunnen worden, dat ligt hoger dan de kans om (al dan niet symptomatisch) besmet te raken en mogelijk voor velen een reden een vaccin niet te overwegen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
Sorry dat ik er over door blijf gaan maar ik denk dat die anti-figuren pure prikangsten hebben. Zo beginnen ze zelf over Ivermectine. dat bevestigd het beeld dat ze een pilletje willen in plaats van een naaldje.
[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 05-08-2021 12:06:28 ]![]()
Amsterdam Dance Event?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:51 schreef Za het volgende:
[..]
Bij 6% van de gevaccineerde proefdieren in de vaccintrials werden ernstige klinische symptomen waargenomen die als ADE uitgelegd zouden kunnen worden, dat ligt hoger dan de kans om besmet te raken en mogelijk voor velen een reden een vaccin niet te overwegen.![]()
Geen idee waar het wel voor staat namelijk.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Snap serieus niet waarom er niet gemodereerd wordt op die wappie-volgers. Die gasten zijn zo ziekelijk bezig met alles te volgen wat die wappies tweeten en posten. De ironie dat ze zelf ook geen leven hebben ontgaat ze ook nog eens volledig.
"Moeten die wappies niet werken??"
Ga godverdomme zelf eens werken ipv 24u per dag hun gangen te traceren, retards.Go hard or go home![]()
Makes sense. Ik had na mijn vaccinatie een grote drang om techno te luisteren. Heel gek. Nu snap ik waarom!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Amsterdam Dance Event?![]()
Geen idee waar het wel voor staat namelijk.![]()
![]()
Janssen gehad? Dat is een bekende bijwerking ook wel "Dansen met Janssen" genoemdquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Makes sense. Ik had na mijn vaccinatie een grote drang om techno te luisteren. Heel gek. Nu snap ik waarom!![]()
![]()
Dat is juist het probleemquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:38 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Aanmodderen nog wel![]()
Wat dacht je van gewoon hun leven leiden zoals ze voorheen al deden en zichzelf niet bezig houden met Fok waar ze hele dagen ondergedompeld worden in allerlei rampscenario's.
Denk dat de meerderheid van "die lui" hun schouders ophalen over heel deze crisis en verder doen wat ze altijd al deden.Weisst![]()
Bron?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:51 schreef Za het volgende:
[..]
Bij 6% van de gevaccineerde proefdieren in de vaccintrials werden ernstige klinische symptomen waargenomen die als ADE uitgelegd zouden kunnen worden, dat ligt hoger dan de kans om (al dan niet symptomatisch) besmet te raken en mogelijk voor velen een reden een vaccin niet te overwegen.![]()
Zo zie je maar. Corona kan zorgen voor smaakverlies, maar het vaccin ook!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Makes sense. Ik had na mijn vaccinatie een grote drang om techno te luisteren.![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:29 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb het al heel vaak geadviseerd op fok: koop aan cabrio, dan heb je in de zomer altijd wat te doen (zelfs een willekeurig dorpje of platteland door rijden is ineens leuk in een cabrio).
Wel balen dat ik momenteel herstellende ben van een operatie en nog weken niet kan rijden in mijn MG cabrio
Je kan je toch wel laten rijden ?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Wel balen dat ik momenteel herstellende ben van een operatie en nog wrken niet kan rijden in mijn MG cabriowegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daarin moet je zelf willen rijden. Het is een echte MG, geen taxi.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan je toch wel laten rijden ?![]()
Dat doet mijn vriendin dan ook. Maar zelf rijden is leukerquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan je toch wel laten rijden ?
Bovendien is in een auto meerijden ook nogal pijnlijk nu
Amen to thatquote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:53 schreef Noek het volgende:
Snap serieus niet waarom er niet gemodereerd wordt op die wappie-volgers. Die gasten zijn zo ziekelijk bezig met alles te volgen wat die wappies tweeten en posten. De ironie dat ze zelf ook geen leven hebben ontgaat ze ook nog eens volledig.
"Moeten die wappies niet werken??"
Ga godverdomme zelf eens werken ipv 24u per dag hun gangen te traceren, retards.![]()
Vorig jaar een dagje een MG B gehuurd. Dat was werken maar wel lachen. Helaas wel met dakje dicht want veel regen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Wel balen dat ik momenteel herstellende ben van een operatie en nog weken niet kan rijden in mijn MG cabrio![]()
![]()
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00958-4quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:38 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Een medicijn zou natuurlijk ook wel fijn zijn.
Hoe zijn de ontwikkelingen daar?
Zijn meerdere anti virals in ontwikkeling. Het is wel een hele uitdaging om goede medicatie te ontwikkelen tegen coronavirussen.![]()
Daar kan je een probleem van maken ja. Niet iedereen is zo volgzaam om alles in de media te slikken als zoete koek en op zijn eigen leven te betrekken, voor veel mensen is Corona gewoon een ver van mijn bed show.quote:
Als straks alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en er sporadisch nog wat ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden zie ik daar het probleem niet van.![]()
De regering van president Joe Biden werkt aan een plan voor dit systeem, dat pas in werking kan treden wanneer de huidige reismaatregelen worden opgeheven. Het is nog onduidelijk wanneer dat kan gebeuren.quote:
Dat gaat nog wel een aantal maanden duren dus. Heel jammer dat vrijwel heel Europa wordt uitgesloten terwijl je uit landen met veel slechtere cijfers wel welkom bent.
Gelukkig gaat Canada in september weer open voor gevaccineerde toeristen.![]()
Dat vaccin is idd vrij snel uit je lichaam. Persoonlijk heb ik geen prikangst, maar wel een angst voor bijwerkingen. Ik heb zelf Tinnitus en wil onder geen beding dat dat erger wordt. Wat je vaak leest is dat een verergering enkele dagen na het vaccin op kan komen zetten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
van uitstel komt afstel.
ik acht de kans klein dat mensen die nu weigeren na een of twee jaar toch wel de prik halen. de weerstand is dan alleen maar groter omdat elke kleine individuele afwijking de voorpagina haalt en antifiguren dat uitknippen en in hun dossier toevoegen.
het vaccin is al na 1 dag uit je lichaam. het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling van een bestaand vaccin wat al tig jaar op de plank ligt. Sars-cov-2 is immers de tweede familie, Sars-cov-1 was er al.
Zal dus niet direct door het vaccin komen, maar waarschijnlijk wel door de immuunreactie die het vaccin veroorzaakt. En die gaat wel voor langere tijd door (enige weken). Gedurende deze tijd is het dus peentjes zweten en hopen dat je geen verergering krijgt. Tinnitus is min of meer onbehandelbaar dus je bent aan de goden overgeleverd als het tegenzit.Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.![]()
Wel fijn dat dat eindelijk kon gebeuren!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Wel balen dat ik momenteel herstellende ben van een operatie![]()
Ahja, het begin is er. Wij zouden eventueel volgend jaar lente of anders volgend jaar najaar willen gaan, dus tegen die tijd staat het er hopelijk goed voorquote:Op
donderdag 5 augustus 2021 12:10 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
De regering van president Joe Biden werkt aan een plan voor dit systeem, dat pas in werking kan treden wanneer de huidige reismaatregelen worden opgeheven. Het is nog onduidelijk wanneer dat kan gebeuren.
Dat gaat nog wel een aantal maanden duren dus. Heel jammer dat vrijwel heel Europa wordt uitgesloten terwijl je uit landen met veel slechtere cijfers wel welkom bent.
Gelukkig gaat Canada in september weer open voor gevaccineerde toeristen.![]()
![]()
Dan zullen ze toch eerst overal qr-scanners moeten installeren, daar werken ze nog met kartonnen, handgeschreven kaartjes.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:10 schreef Binge-watch het volgende:
[..]
De regering van president Joe Biden werkt aan een plan voor dit systeem, dat pas in werking kan treden wanneer de huidige reismaatregelen worden opgeheven. Het is nog onduidelijk wanneer dat kan gebeuren.
Gelukkig gaat Canada in september weer open voor gevaccineerde toeristen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Dat is niet voldoende he. Voor volledige groepsimmuniteit is 85% vereist. Er zijn nog genoeg kwetsbaren die onder de schouderophalers (vooral in de volkswijken in de grote steden) zitten en voor een probleem kunnen zorgen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:05 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daar kan je een probleem van maken ja. Niet iedereen is zo volgzaam om alles in de media te slikken als zoete koek en op zijn eigen leven te betrekken, voor veel mensen is Corona gewoon een ver van mijn bed show.
Als straks alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en er sporadisch nog wat ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden zie ik daar het probleem niet van.
Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Kwetsbaar of niet.Weisst![]()
Want groepsimmuniteit is alleen te behalen door vaccinatie? Oh wacht, dat was alleen mogelijk voor februari 2020. Hoe stom kan ik zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:13 schreef erkel het volgende:
[..]
Dat is niet voldoende he. Voor volledige groepsimmuniteit is 85% vereist. Er zijn nog genoeg kwetsbaren die onder de schouderophalers (vooral in de volkswijken in de grote steden) zitten en voor een probleem kunnen zorgen.
Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Kwetsbaar of niet....![]()
Al die kulverhalen over een buurvrouw die een zoon heeft die bij een supermarkt werkt waar de chef een kennis heeft die iemand kent die hij niet kent die dan extreme bijwerkingen heeft gekregen ....
probeer je te oriënteren op betrouwbare Nederlandse bronnen.
het boek Viruswereld is dan een kinderboek, het is wel prettig om eens te lezen over wat de huidige stand is qua kennis over virussen. (https://www.bol.com/nl/nl/p/viruswereld/9300000017381346/)
op de middelbare school was de Biologie-les over virussen beperkt. Ik leerde er alleen dat een virus geen levend organisme is en niet kan overleven zonder gastheer, de mens in dit geval. die informatie is dus verouderd, een virus kan overleven op gladde voorwerpen. de afbeelding in het biologieboek was een soort lampje op pootjes.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ook door een coronabesmetting inderdaad, maar de easy way is via een vaccin en dat levert ook drastisch wat minder bezette ziekenhuisbedden op. Nog even los gezien van de extra risico's van het doorlopen van Covid tov het nemen van een vaccin.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:17 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Want groepsimmuniteit is alleen te behalen door vaccinatie? Oh wacht, dat was alleen mogelijk voor februari 2020. Hoe stom kan ik zijn.Weisst![]()
En toch is dit het grootste deel van wat er van te lezen is, ik heb de link naar het hele artikel meermaals gepost, maar dat is een enorm zoekwerk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
Wil je mij het hele artikel sturen? Met een screenshot van iets kan ik niet veel.
Hoe dan ook, uit dit kleinschalige onderzoek waren er bevindingen, uit de AstraZenica trials bleken de gevaccineerde dieren na uitdaging met het virus hoge viral loads te hebben, dat was al meer dan een jaar geleden bekend.
Maar het belangrijkste, het zou gewoon mogelijk zijn geweest om een deel van de in 2020 gevaccineerde proefdieren in leven te houden, muizen leven maar 2 jaar, dus dan zou er in dat opzicht heden duidelijkheid kunnen zijn op eventuele lange termijn effecten.
Ook had men in 2020 in trials gevaccineerde makaken heden kunnen blootstellen aan Delta en Beta, en de bevindingen publiceren.
Dat zou voor sommige mensen die twijfelen meer duidelijkheid scheppen, iig meer dan "we weten het niet" voor wat betreft lange termijn effecten. Maar ook zou direct in beeld gebracht kunnen worden hoe deze dieren reageren wanneer uitgedaagd met Delta. Nu weet men in Israël niet eens zeker of het vaccin minder goed werkt of dat het niet goed werkt tegen Delta. Die onzekerheid zou er niet moeten/hoeven zijn.![]()
https://www.nationalgeogr(...)er-getting-the-shot-quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:22 schreef Za het volgende:
[..]
En toch is dit het grootste deel van wat er van te lezen is, ik heb de link naar het hele artikel meermaals gepost, maar dat is een enorm zoekwerk.
Hoe dan ook, uit dit kleinschalige onderzoek waren er bevindingen, uit de AstraZenica trials bleken de gevaccineerde dieren na uitdaging met het virus hoge viral loads, te hebben, dat was al meer dan een jaar geleden bekend.
Maar het belangrijkste, het zou gewoon mogelijk zijn geweest om een deel van de gevaccineerde proefdieren in leven te houden, muizen leven maar 2cjaar, dus, dan zou er zicht zijn op eventuele lange termijn effecten.
Ook had men in 2020 in trials gevaccineerde makaken heden kunnen blootstellen aan Delta en Beta, en de bevindingen publiceren.
Dat zou voor sommige mensen die twijfelen meer duidelijkheid scheppen, iig meer dan "we weten het niet" voor wat betreft lange termijn effecten. Maar ook zou direct in beeld gebracht kunnen worden hoe deze dieren reageren wanneer uitgedaagd met Delta, nu weet men in Israël niet eens zeker of het vaccin minder goed werkt of dat het niet goed werkt tegen Delta. Die onzekerheid zou er niet moeten/hoeven zijn.
Er zit natuurlijk nog een voorbehoud in, want we kunnen nou eenmaal niet in de toekomst kijken, maar de waarschijnlijkheid van lange termijneffecten is gewoon retelaag tot bijna nihil.Weisst![]()
Inderdaad, dus de zwakken en kwetsbare groepen met een verhoogde kans op ziekenhuis of IC opname de vaccinaties aanbieden en aan degene die willen. Nergens voor nodig om de gehele bevolking vanaf 12+ te vaccineren. Beter sturen ze die overige vaccines naar landen die er een tekort aan hebben.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:19 schreef erkel het volgende:
[..]
Ook door een coronabesmetting inderdaad, maar de easy way is via een vaccin en dat levert ook drastisch wat minder bezette ziekenhuisbedden op. Nog even los gezien van de extra risico's van het doorlopen van Covid tov het nemen van een vaccin....![]()
Beetje hetzelfde als die kul verhalen van mensen die op hun sterfbed smeken om een vaccine.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al die kulverhalen over een buurvrouw die een zoon heeft die bij een supermarkt werkt waar de chef een kennis heeft die iemand kent die hij niet kent die dan extreme bijwerkingen heeft gekregen ....
het boek Viruswereld is dan een kinderboek, het is wel prettig om eens te lezen over wat de huidige stand is qua kennis over virussen. (https://www.bol.com/nl/nl/p/viruswereld/9300000017381346/)
op de middelbare school was de Biologie-les over virussen beperkt. Ik leerde er alleen dat een virus geen levend organisme is en niet kan overleven zonder gastheer, de mens in dit geval. die informatie is dus verouderd, een virus kan overleven op gladde voorwerpen. de afbeelding in het biologieboek was een soort lampje op pootjes....![]()
quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
@:AlwaysHappy
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
[ afbeelding ]![]()
California, here we come!![]()
het kan ook zonder uiteraard, kost alleen wat meer levensquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:17 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Want groepsimmuniteit is alleen te behalen door vaccinatie? Oh wacht, dat was alleen mogelijk voor februari 2020. Hoe stom kan ik zijn.![]()
Enorm zoekwerk: https://www.omicsonline.o(...)inations-114798.htmlquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:22 schreef Za het volgende:
[..]
En toch is dit het grootste deel van wat er van te lezen is, ik heb de link naar het hele artikel meermaals gepost, maar dat is een enorm zoekwerk.
Hoe dan ook, uit dit kleinschalige onderzoek waren er bevindingen, uit de AstraZenica trials bleken de gevaccineerde dieren na uitdaging met het virus hoge viral loads te hebben, dat was al meer dan een jaar geleden bekend.
Maar het belangrijkste, het zou gewoon mogelijk zijn geweest om een deel van de in 2020 gevaccineerde proefdieren in leven te houden, muizen leven maar 2 jaar, dus dan zou er in dat opzicht heden duidelijkheid kunnen zijn op eventuele lange termijn effecten.
Dat zou voor sommige mensen die twijfelen meer duidelijkheid scheppen, iig meer dan "we weten het niet" voor wat betreft lange termijn effecten. Maar ook zou direct in beeld gebracht kunnen worden hoe deze dieren reageren wanneer uitgedaagd met Delta. Nu weet men in Israël niet eens zeker of het vaccin minder goed werkt of dat het niet goed werkt tegen Delta. Die onzekerheid zou er niet moeten/hoeven zijn.
Alstu![]()
Niemand die het weet, maar gezien in voorjaar 2020 alle vaccinproducenten proefdieren hebben gebruikt die een korte levensspanne hebben, zou die duidelijkheid er kunnen zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:24 schreef erkel het volgende:
https://www.nationalgeogr(...)er-getting-the-shot-
Er zit natuurlijk nog een voorbehoud in, want we kunnen nou eenmaal niet in de toekomst kijken, maar de waarschijnlijkheid van lange termijneffecten is gewoon retelaag tot bijna nihil.![]()
Selectief lezen is ook een kunst of niet? Volgens mij heb ik het nergens gehad over zonder vaccinatie behalen van groepsimmuniteit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan ook zonder uiteraard, kost alleen wat meer levens...![]()
Dankjewel,quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:29 schreef Freudie het volgende:
Enorm zoekwerk: https://www.omicsonline.o(...)inations-114798.html
Alstu
https://www.omicsonline.o(...)d19-vaccinations.pdf![]()
je post het tochquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:32 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Selectief lezen is ook een kunst of niet? Volgens mij heb ik het nergens gehad over zonder vaccinatie behalen van groepsimmuniteit.![]()
Voorjaar zou best prima zijn, kan je waarschijnlijk nog voor een leuk prijsje de plas over en met wat geluk zijn mondkapjes in het vliegtuig dan ook niet meer nodig…quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, het begin is er. Wij zouden eventueel volgend jaar lente of anders volgend jaar najaar willen gaan, dus tegen die tijd staat het er hopelijk goed voor![]()
Snel wat bloemen in je haar steken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
@:AlwaysHappy
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
[ afbeelding ]![]()
Dan heb je een deel van mijn post hierboven gemist geloof ik, waarin ik aangaf dat er nog genoeg kwetsbaren onder de schouderophalers zitten. Gisteravond in het NOS journaal werden de cijfers getoond van wel, gedeeltelijk en volledig gevaccineerd:quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:25 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Inderdaad, dus de zwakken en kwetsbare groepen met een verhoogde kans op ziekenhuis of IC opname de vaccinaties aanbieden en aan degene die willen. Nergens voor nodig om de gehele bevolking vanaf 12+ te vaccineren. Beter sturen ze die overige vaccines naar landen die er een tekort aan hebben.
Dan heeft een percentage van de 2,9 miljoen natuurlijk al Covid doorlopen en is maar een klein percentage kwetsbaar, maar dan houd je nog genoeg mensen over die alle IC-bedden kunnen bezetten. Wanneer je het percentage gevaccineerden (ook niet-kwestbaren) zo hoog mogelijk opvoert, is de kans dat er iemand met Covid bij een kwetsbare in de buurt komt zo klein mogelijk. Een gevaccineerde kan nog steeds besmet zijn en ook besmettelijk, maar de kans op overdracht wordt wel flink verkleind. Het draait allemaal om de kans.
Edit - Dit zijn trouwens percentages van de groep Nederlands die gevaccineerd kunnen worden (15,2 miljoen). Dus niet de complete populatie.Weisst![]()
Nah, ik ben meer van het type Mustang of Camaro huren en ongegeneerd de Amerikaan uithangen en genietenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Snel wat bloemen in je haar steken.![]()
![]()
Lekker veel fastfood eten dus?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nah, ik ben meer van het type Mustang of Camaro huren en ongegeneerd de Amerikaan uithangen en genieten![]()
![]()
Lees het bericht wat ik quote nu eens.quote:
"Dat is niet voldoende he. Voor volledige groepsimmuniteit is 85% vereist. Er zijn nog genoeg kwetsbaren die onder de schouderophalers (vooral in de volkswijken in de grote steden) zitten en voor een probleem kunnen zorgen.
Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Kwetsbaar of niet."
Waar mijn reactie op is:
Want groepsimmuniteit is alleen te behalen door vaccinatie? Oh wacht, dat was alleen mogelijk voor februari 2020. Hoe stom kan ik zijn."
Waarmee ik er op duidt dat niet alleen vaccinatie kan zorgen voor groepsimmuniteit maar dat dit ook middels natuurlijke infectie kan. Nergens heb ik het erover dat het ook zonder vaccinatie zou moeten.
Nogmaals, selectief lezen is een kunst....![]()
Zeker!!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel fijn dat dat eindelijk kon gebeuren!De oude oude layout was veel beter!!
duidelijker posten ookquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:40 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nogmaals, selectief lezen is een kunst.![]()
![]()
Nee joh, hallo we hebben het over southern Cali he.... niet fucking Kentuckyquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lekker veel fastfood eten dus?
Is this a soy latte? And can I get a gluten free vegan bagel please. Like, otherwise I can't like live with myself.
![]()
![]()
Dank voor de tip. Besteld!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
op de middelbare school was de Biologie-les over virussen beperkt. Ik leerde er alleen dat een virus geen levend organisme is en niet kan overleven zonder gastheer, de mens in dit geval. die informatie is dus verouderd, een virus kan overleven op gladde voorwerpen. de afbeelding in het biologieboek was een soort lampje op pootjes.
Voor mezelf (en mijn dochter van 9).I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”![]()
SoCal is toch meer Prius terrein dan Camaro'squote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee joh, hallo we hebben het over southern Cali he.... niet fucking Kentucky
Is this a soy latte? And can I get a gluten free vegan bagel please. Like, otherwise I can't like live with myself.
![]()
![]()
quote:![]()
Maar ik ben tegen vaccinatie apartheid
[ Bericht 6% gewijzigd door potjecreme op 05-08-2021 12:59:17 ]![]()
Is het al voorbij?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Haha, ja zo gaan die verhalen echt. Al die gevallen waar niks aan de hand is vergeten ze dan even..quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al die kulverhalen over een buurvrouw die een zoon heeft die bij een supermarkt werkt waar de chef een kennis heeft die iemand kent die hij niet kent die dan extreme bijwerkingen heeft gekregen ....![]()
Het corona gedoequote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Is tinnitus een veelvoorkomende bijwerking?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:11 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Dat vaccin is idd vrij snel uit je lichaam. Persoonlijk heb ik geen prikangst, maar wel een angst voor bijwerkingen. Ik heb zelf Tinnitus en wil onder geen beding dat dat erger wordt. Wat je vaak leest is dat een verergering enkele dagen na het vaccin op kan komen zetten.
Zal dus niet direct door het vaccin komen, maar waarschijnlijk wel door de immuunreactie die het vaccin veroorzaakt. En die gaat wel voor langere tijd door (enige weken). Gedurende deze tijd is het dus peentjes zweten en hopen dat je geen verergering krijgt. Tinnitus is min of meer onbehandelbaar dus je bent aan de goden overgeleverd als het tegenzit.![]()
dikke_laurentquote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lekker veel fastfood eten dus?![]()
ik verwacht nog een lichte opleving als vakantiegangers terug komen van landen waar de vaccinatiebereidheid laag is en amper de maatregelen worden nageleefd. bijvoorbeeld Kroatie en Bulgarije.quote:
dat kan wat belasting op de zorg geven, omdat er een lagere bezetting is vanwege de vakantieperiode.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Hoe bedoel je 'die blijven maar in hun eigen wereldje aanmodderen'?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een medicijn in de vorm van een tablet zal zeer ingewikkeld worden aangezien het maagzuur dit zal tegenhouden.To BG or not to BG!![]()
Met kinderdisco tijden. Je moet al om 12 uur wegquote:en braaf gaan zitten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Eckte Nederlander, altijd wat te klagenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met kinderdisco tijden. Je moet al om 12 uur wegen braaf gaan zitten.
![]()
![]()
Een roze Chevrolet was het toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nah, ik ben meer van het type Mustang of Camaro huren en ongegeneerd de Amerikaan uithangen en genieten![]()
'Niemand' heeft nog corona: "Laten we Nederland lekker op het op een na hoogste niveau staan? Ja, is goed"quote:Heel Nederland is nu 'rood' op Europese coronakaart
Dat het aantal coronagevallen in Nederland daalt, is nu ook terug te zien op de Europese coronakaart. Alle twaalf provincies zijn nu rood, het op een na hoogste niveau.![]()
Nederland heeft het verkloot door de explosie van gevallen en terugkomen naar groen duurt gewoon even. En getuige de ziekenhuis cijfers is het minder ernstig maar doen alsof niemand corona heeft is ook onzin, natuurlijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:12 schreef Benny het volgende:
[..]
Niemand heeft nog corona: "Laten we Nederland lekker op het op een na hoogste niveau staan? Ja, is goed"![]()
Fair pointquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft het verkloot door de explosie van gevallen en terugkomen naar groen duurt gewoon even. En getuige de ziekenhuis cijfers is het minder ernstig maar doen alsof niemand corona heeft is ook onzin, natuurlijk.![]()
Deze kende ik nog niet, blijkbaar testen de duitsers toch wel redelijk wat minder.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:12 schreef Benny het volgende:
[..]
'Niemand' heeft nog corona: "Laten we Nederland lekker op het op een na hoogste niveau staan? Ja, is goed"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En ook al gaat het goed nu, het percentage positief is nog steeds hoog. En daar kijken ze internationaal naar. Daar zouden ze iets aan moeten doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nederland heeft het verkloot door de explosie van gevallen en terugkomen naar groen duurt gewoon even. En getuige de ziekenhuis cijfers is het minder ernstig maar doen alsof niemand corona heeft is ook onzin, natuurlijk.
Als nu elke dag even 100.000 mensen gaan testen, vooral gevaccineerden, dan is dat percentage zo onder 1. Maar ja..![]()
Het percentage positief voor ECDC staat ruim onder de 4% mede door de vakantietesten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ook al gaat het goed nu, het percentage positief is nog steeds hoor. En daar kijken ze internationaal naar. Daar zouden ze iets aan moeten doen.
Als nu elke dag even 100.000 mensen gaan testen, vooral gevaccineerden, dan is dat percentage zo onder 1. Maar ja..
Als het aantal cases nu zou fors zou dalen zitten we zo weer op groen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is een fout van mij om in vooroordelen te praten, sorry.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:07 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'die blijven maar in hun eigen wereldje aanmodderen'?
Mijn collega is iemand die zich niet laat vaccineren. Hij praat daar met niemand over en geeft slechts als argument dat het toch geen zin heeft. "Een griepprik haal je toch ook niet".
Er komt niets door, het bereikt hem niet. Hij geeft zijn eigen denkbeeld voorrang op alles wat hij ziet, leest, hoort.
Als je met niemand praat, of hooguit alleen gelijkgestemden, dan ben je naar mijn idee aan het aanmodderen.
natuurlijk zijn er websites en zogenaamde artsen die met je mee willen praten als je iets specifieks wilt horen. maar dat zullen geen erkende Nederlandse instituten zijn.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Behalve Beieren, waar ze blijkbaar meer testen dan wij?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Deze kende ik nog niet, blijkbaar testen de duitsers toch wel redelijk wat minder.
[ afbeelding ]
[edit] Oh nee, dat is Tsjechië.![]()
hebben we er enorm last van dan?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ook al gaat het goed nu, het percentage positief is nog steeds hoog. En daar kijken ze internationaal naar. Daar zouden ze iets aan moeten doen.
Als nu elke dag even 100.000 mensen gaan testen, vooral gevaccineerden, dan is dat percentage zo onder 1. Maar ja..![]()
Doe maar luxe! Geen verkeerd plan!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:22 schreef Arizona het volgende:
[..]
5 dagen New York + 18 dagen Zuidwesten willen wij![]()
Nee, dat niet. Ik persoonlijk niet tenminste, ook al ga ik wel naar het buitenland. Maar ik lees hier vaak dat het zo erg is dat NL op donkerrood staat.quote:![]()
Kan ook zijn dat we het toch in twee aparte reizen splitsenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doe maar luxe! Geen verkeerd plan!, is afhankelijk van meerdere variabelen nog.
Maar ik vind het hoopvol dat we volgend jaar waarschijnlijk weer die kant op kunnen![]()
![]()
IK hoop dat het voor iedereen open is volgend jaar. Zou graag naar de f1 van Miami willen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:28 schreef Arizona het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat we het toch in twee aparte reizen splitsen, is afhankelijk van meerdere variabelen nog.
Maar ik vind het hoopvol dat we volgend jaar waarschijnlijk weer die kant op kunnen![]()
Heh, na 2 jaar geen vakantie is er bij de meesten nu wel budget voor een wat luxere vakantie, denk ikquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Doe maar luxe! Geen verkeerd plan!
Wij hadden 2 jaar terug een trip van San Diego naar Seattle per auto op de planning staan maar ja, schoonouders met gezondheids problemen en toen covid dus dat gaat nog even duren,
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 13:31:58 ]![]()
Leuk hoor. Zoiets wil ik ook nog wel eens doen. Wel door naar Vancouver dan, daar woont een tante van me.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wij hadden 2 jaar terug een trip van San Diego naar Seattle per auto op de planning staan![]()
Onze dochter gaat volgend jaar waarschijnlijk voor het laatst mee. We twijfelen nog tussen alleen New York, New York + Florida of NewYork + mijn geliefde Zuidwestenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, na 2 jaar geen vakantie is er bij de meesten nu wel budget voor een wat luxere vakantie, denk ik
Wij hadden 2 jaar terug een trip van San Diego naar Seattle per auto op de planning staan maar ja, schoonouders met gezondheids problemen en toen covid dus dat gaat nog even duren,![]()
![]()
Wij hebben precies die trip gedaan in 2018. Nouja andersom, van Seattle naar San Diego.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, na 2 jaar geen vakantie is er bij de meesten nu wel budget voor een wat luxere vakantie, denk ik
Wij hadden 2 jaar terug een trip van San Diego naar Seattle per auto op de planning staan maar ja, schoonouders met gezondheids problemen en toen covid dus dat gaat nog even duren,
Lekker lang ook (bijna 2 maanden) over gedaan. Geweldig was dat.![]()
New York + Floridaquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Onze dochter gaat volgend jaar waarschijnlijk voor het laatst mee. We twijfelen nog tussen alleen New York, New York + Florida of NewYork + mijn geliefde Zuidwesten![]()
![]()
Wie vindt ook dat het leven zonder 'hoogtepunten' in een jaar zoals feestjes, bruiloften, festivals en verre vakanties af en toe zo saai is? En weinig exciting om naar uit te kijken? En de dingen waar je naar wilt uitkijken worden vaak geannuleerd dus je durft je ook al bijna niet te verheugen?
Ik had aanstaande zondag een hardloopwedstrijd maar sommige mensen willen zich niet laten testen (is niet seated, dus moet met testen voor toegang), dus het event gaat niet door... ik baal stevig.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Er gaat nu blijkbaar een verhaal rond in wappieland van een expert Luc Montagnier dat iedereen die een vaccin -het maakt niet uit welk- ontvangen heeft binnen twee jaar doodgaat, geen genezing mogelijk. We gaan allemaal EDA (antibody-dependent enhancement) ontwikkelen en oh ja, de nieuwe varianten zijn een gevolg van de vaccinaties.
Nu heeft die goede man dit helemaal niet gezegd op die manier, maar feiten mogen een eng verhaal niet in de weg staan blijkbaar want ik zie het alweer voorbij komen op Facebook. Vermoeiend, dit.![]()
Nee dit is niet bestquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dit hoeft voor mij nou ook weer niet![]()
hahahahahahahhaahahahhaquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef Qarrad het volgende:
Er gaat nu blijkbaar een verhaal rond in wappieland van een expert Luc Montagnier dat iedereen die een vaccin -het maakt niet uit welk- ontvangen heeft binnen twee jaar doodgaat, geen genezing mogelijk. We gaan allemaal EDA (antibody-dependent enhancement) ontwikkelen en oh ja, de nieuwe varianten zijn een gevolg van de vaccinaties.
Nu heeft die goede man dit helemaal niet gezegd op die manier, maar feiten mogen een eng verhaal niet in de weg staan blijkbaar want ik zie het alweer voorbij komen op Facebook. Vermoeiend, dit.
nee, nee dit kan niet![]()
Mooi die samenwerking tussen staat en media.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dit hoeft voor mij nou ook weer niet![]()
Heel herkenbaar. Geen fuck aan, alsof je voor spek en bonen leeftquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef popje het volgende:
Wie vindt ook dat het leven zonder 'hoogtepunten' in een jaar zoals feestjes, bruiloften, festivals en verre vakanties af en toe zo saai is? En weinig exciting om naar uit te kijken? En de dingen waar je naar wilt uitkijken worden vaak geannuleerd dus je durft je ook al bijna niet te verheugen?
Ik had aanstaande zondag een hardloopwedstrijd maar sommige mensen willen zich niet laten testen (is niet seated, dus moet met testen voor toegang), dus het event gaat niet door... ik baal stevig.![]()
![]()
Tip!quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Geen fuck aan, alsof je voor spek en bonen leeft![]()
Nee geen last van. Ik haal hoogtepunten uit andere dingen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef popje het volgende:
Ik had aanstaande zondag een hardloopwedstrijd maar sommige mensen willen zich niet laten testen (is niet seated, dus moet met testen voor toegang), dus het event gaat niet door... ik baal stevig.![]()
Ja, eens. In het begin was het nog wel te behappen maar vooral dat je niets kan plannen omdat alles last minute gecanceld kan worden, en er eigenlijk geen zicht is op wanneer het klaar is, begint me wel steeds meer dwars te zitten.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef popje het volgende:
Ik vind het wel lekker eigenlijkquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef popje het volgende:
Wie vindt ook dat het leven zonder 'hoogtepunten' in een jaar zoals feestjes, bruiloften, festivals en verre vakanties af en toe zo saai is? En weinig exciting om naar uit te kijken? En de dingen waar je naar wilt uitkijken worden vaak geannuleerd dus je durft je ook al bijna niet te verheugen?![]()
![]()
Je kan gewoon gaan, niets dat je tegen houdt, gewoon ff door die berg bureaucratie heen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef popje het volgende:
Ik had aanstaande zondag een hardloopwedstrijd maar sommige mensen willen zich niet laten testen (is niet seated, dus moet met testen voor toegang), dus het event gaat niet door... ik baal stevig.
Events in Nederland kan je beter overslaan.![]()
Klinkt als zaquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef Qarrad het volgende:
Nu heeft die goede man dit helemaal niet gezegd op die manier, maar feiten mogen een eng verhaal niet in de weg staan blijkbaar want ik zie het alweer voorbij komen op Facebook. Vermoeiend, dit.
Nou er zijn ook een hoop dingen inderdaad waar ik prima zonder kan (*kuch* de kantoortuin *kuch* verplichte sociale onzin *kuch*) maar onder de streep wil ik weer gewoon aan mensenmassa's likken in festivaltenten.quote:![]()
Orgie?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou er zijn ook een hoop dingen inderdaad waar ik prima zonder kan (*kuch* de kantoortuin *kuch* verplichte sociale onzin *kuch*) maar onder de streep wil ik weer gewoon aan mensenmassa's likken in festivaltenten.![]()
Als je dat stuk leest komt het er op neer dat hij er ook een rol in heeft omdat de oorzaak misinformatie, druk en dergelijke is.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:40 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dit hoeft voor mij nou ook weer niet
Dan draagt zoiemand er alleen maar negatief aan bij om dingen als 'Het heeft iets decadents om vaccin te weigeren' te gaan roepen.
Maar goed, ik vrees dat hij dat zelf niet eens door heeft."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Niet free huggen?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou er zijn ook een hoop dingen inderdaad waar ik prima zonder kan (*kuch* de kantoortuin *kuch* verplichte sociale onzin *kuch*) maar onder de streep wil ik weer gewoon aan mensenmassa's likken in festivaltenten.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Iemand die zulke verhalen in mijn Facebook feed zet zou ik verwijderen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef Qarrad het volgende:
Nu heeft die goede man dit helemaal niet gezegd op die manier, maar feiten mogen een eng verhaal niet in de weg staan blijkbaar want ik zie het alweer voorbij komen op Facebook. Vermoeiend, dit.![]()
Ik zal niet zeggen dat het allemaal shit was. Ik heb heel veel tijd kunnen doorbrengen met m’n gezin en de zwangerschap van m’n jongste vrijwel volledig van dichtbij kunnen meemaken.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou er zijn ook een hoop dingen inderdaad waar ik prima zonder kan (*kuch* de kantoortuin *kuch* verplichte sociale onzin *kuch*) maar onder de streep wil ik weer gewoon aan mensenmassa's likken in festivaltenten.
Maar wat ik vooral mis is de ongedwongenheid en spontaniteit van dingen. Dat is er bijna helemaal af.![]()
Eens. Ik ben voorstander van absolute vrijheid van meningsuiting maar voor dit soort idioten (want dat zijn het, imo) zou ik bijna een uitzondering overwegen.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand die zulke verhalen in mijn Facebook feed zet zou ik verwijderen.![]()
Dat ik lekker alle tijd heb om thuis een beetje aan te klooien zonder dat ik van alles buiten de deur moet doen.quote:![]()
Ze mogen zeggen wat ze willen van mij maar mijn vrijheid is dat ik er van verschoond wil blijvenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. Ik ben voorstander van absolute vrijheid van meningsuiting maar voor dit soort idioten (want dat zijn het, imo) zou ik bijna een uitzondering overwegen.![]()
![]()
Ben voor de korte klap gegaan, heb mijzelf van FB gehaaldquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand die zulke verhalen in mijn Facebook feed zet zou ik verwijderen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Touché. Helaas zitten deze gasten wel het constructieve debat in de weg en ondergraven ze het vertrouwen in de wetenschap.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze mogen zeggen wat ze willen van mij maar mijn vrijheid is dat ik er van verschoond wil blijven![]()
FB is voor mij heel nuttig, wij hebben vrienden en familie over de hele wereld. En er zit niet een wappie tussen, blijkbaar want na 18 maanden corona heb ik nog niemand hoeven verwijderenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben voor de korte klap gegaan, heb mijzelf van FB gehaald![]()
![]()
Goed besluit. Ik heb sinds vorig jaar ook alleen nog maar WhatsApp, verder niets.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ben voor de korte klap gegaan, heb mijzelf van FB gehaald![]()
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat gebrek aan spontaniteit zal nog wel een behoorlijke tijd gaan duren. Ook als er dingen wel gaan kunnen in de komende tijd zit je nog wel even vast aan testen, tijdsloten boeken, plaatsen reserveren en het algehele risico op plotselinge annulering.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat het allemaal shit was. Ik heb heel veel tijd kunnen doorbrengen met m’n gezin en de zwangerschap van m’n jongste vrijwel volledig van dichtbij kunnen meemaken.
Maar wat ik vooral mis is de ongedwongenheid en spontaniteit van dingen. Dat is er bijna helemaal af.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Wat kan alleen via facebook wat niet via een chatapp kan?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
FB is voor mij heel nuttig, wij hebben vrienden en familie over de hele wereld. En er zit niet een wappie tussen, blijkbaar want na 18 maanden corona heb ik nog niemand hoeven verwijderen![]()
Tuurlijk wil ik dat ook. Althans, ik wil dat iedereen gewoon kan doen wat-ie wil. Maar ik ben zelf wel aardig tevreden met het kluizenaarslevenquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou er zijn ook een hoop dingen inderdaad waar ik prima zonder kan (*kuch* de kantoortuin *kuch* verplichte sociale onzin *kuch*) maar onder de streep wil ik weer gewoon aan mensenmassa's likken in festivaltenten.![]()
![]()
Alles kan, het is alleen niet zo handig naar mijn mening.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wat kan alleen via facebook wat niet via een chatapp kan?![]()
We zijn allemaal zo vreselijk bang, echt vaccineren is gewoon de oplossing, je kunt het minder krijgen, overdragen en je wordt zo goed als niet ernstig ziek en gaat er niet dood gaan. Waarom zouden we dan het leven onnodig moeilijk en minder mooi blijven maken?quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat gebrek aan spontaniteit zal nog wel een behoorlijke tijd gaan duren. Ook als er dingen wel gaan kunnen in de komende tijd zit je nog wel even vast aan testen, tijdsloten boeken, plaatsen reserveren en het algehele risico op plotselinge annulering.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ja, het micromanagement zal nog wel even doorgaan. Je vergat nog de checkgesprekjesquote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat gebrek aan spontaniteit zal nog wel een behoorlijke tijd gaan duren. Ook als er dingen wel gaan kunnen in de komende tijd zit je nog wel even vast aan testen, tijdsloten boeken, plaatsen reserveren en het algehele risico op plotselinge annulering.![]()
![]()
Oke, vroeg mij het gewoon af. Misschien mis ik een gebruikers optie.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles kan, het is alleen niet zo handig naar mijn mening.![]()
Ja verrek, dat woord is het: spontaniteit, het gebrek daaraan breekt me soms op nu.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dat gebrek aan spontaniteit zal nog wel een behoorlijke tijd gaan duren. Ook als er dingen wel gaan kunnen in de komende tijd zit je nog wel even vast aan testen, tijdsloten boeken, plaatsen reserveren en het algehele risico op plotselinge annulering.![]()
Die zijn onzinnig, maar gaan op zichzelf niet ten koste van spontaniteit.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, het micromanagement zal nog wel even doorgaan. Je vergat nog de checkgesprekjesOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik ben wel benieuwd hoeveel die checkgesprekken al afgevangen hebben. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zijn onzinnig, maar gaan op zichzelf niet ten koste van spontaniteit.zie email 27 oktober![]()
Volgens mij zijn 'we allemaal' helemaal niet zo vreselijk bang.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:56 schreef popje het volgende:
[..]
We zijn allemaal zo vreselijk bang, echt vaccineren is gewoon de oplossing, je kunt het minder krijgen, overdragen en je wordt zo goed als niet ernstig ziek en gaat er niet dood gaan. Waarom zouden we dan het leven onnodig moeilijk en minder mooi blijven maken?Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Niemand klachten? Nee? Oke.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel die checkgesprekken al afgevangen hebben. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord.![]()
Inderdaad, 80-90% haalt het vaccin en is er daarna (hopelijk) wel klaar mee.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij zijn 'we allemaal' helemaal niet zo vreselijk bang.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
2 weken volhouden.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
In het ziekenhuis idem hoor. Digitale vragenlijst ingevuld? Ja (doe ik altijd netjes ook), Okequote:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Die dingen zijn er volgens mij alleen maar om min of meer dagelijks herinnerd te worden aan het feit dat je bij iedere stap die je zet na moet denken over corona. Opdat wij niet vergeten dat alles wat we momenteel mogen doen, bij de gratie van Hugo en het OMT is zeg maar.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel die checkgesprekken al afgevangen hebben. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord.
Met de mondkapjes in scholen volgens mij hetzelfde. Blijf je aan de regeltjes houden kinders, want anders dan doen we jullie weer dicht.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Daarom. Ik laat me ondanks 'onderliggende conditie' ook niet meer tegenhouden hoor.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, 80-90% haalt het vaccin en is er daarna (hopelijk) wel klaar mee.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
We hebben hier thuis genoeg te doen, maar ik herken het wel. Vooral rondom reizen. Hebben gelukkig alsnog af en toe een vakantie kunnen hebben, maar ik mis die voorpret en de stabiliteit; dat je eigenlijk zeker weet dat een vakantie wel doorgaat. Zo goed als zeker althans.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:41 schreef popje het volgende:
Maar de vraag is dan waarom we nog zoveel non spontaniteit en regels blijven houden.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, 80-90% haalt het vaccin en is er daarna (hopelijk) wel klaar mee.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
"Heeft u klachten?"quote:Op donderdag 5 augustus 2021 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoeveel die checkgesprekken al afgevangen hebben. Ik heb het in ieder geval nog nooit gehoord.
"Ja verrek nu u het zegt, ik kan amper meer ademen!"![]()
Er zijn inderdaad diverse maatregelen de revue gepasseerd met geen enkel ander doel dan “laten zien dat het menens is”. Daar zal dit ook wel onder vallen ja.quote:Op donderdag 5 augustus 2021 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die dingen zijn er volgens mij alleen maar om min of meer dagelijks herinnerd te worden aan het feit dat je bij iedere stap die je zet na moet denken over corona. Opdat wij niet vergeten dat alles wat we momenteel mogen doen, bij de gratie van Hugo en het OMT is zeg maar.
Met de mondkapjes in scholen volgens mij hetzelfde. Blijf je aan de regeltjes houden kinders, want anders dan doen we jullie weer dicht.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: