abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200753038
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:33 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

van uitstel komt afstel.

ik acht de kans klein dat mensen die nu weigeren na een of twee jaar toch wel de prik halen. de weerstand is dan alleen maar groter omdat elke kleine individuele afwijking de voorpagina haalt en antifiguren dat uitknippen en in hun dossier toevoegen.

het vaccin is al na 1 dag uit je lichaam. het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling van een bestaand vaccin wat al tig jaar op de plank ligt. Sars-cov-2 is immers de tweede familie, Sars-cov-1 was er al.
Dat vaccin is idd vrij snel uit je lichaam. Persoonlijk heb ik geen prikangst, maar wel een angst voor bijwerkingen. Ik heb zelf Tinnitus en wil onder geen beding dat dat erger wordt. Wat je vaak leest is dat een verergering enkele dagen na het vaccin op kan komen zetten.

Zal dus niet direct door het vaccin komen, maar waarschijnlijk wel door de immuunreactie die het vaccin veroorzaakt. En die gaat wel voor langere tijd door (enige weken). Gedurende deze tijd is het dus peentjes zweten en hopen dat je geen verergering krijgt. Tinnitus is min of meer onbehandelbaar dus je bent aan de goden overgeleverd als het tegenzit.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:11:16 #182
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200753042
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Wel balen dat ik momenteel herstellende ben van een operatie
Wel fijn dat dat eindelijk kon gebeuren!
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 12:11:47 #183
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200753051
quote:
0s.gif Op
donderdag 5 augustus 2021 12:10 schreef Binge-watch het volgende:

[..]

De regering van president Joe Biden werkt aan een plan voor dit systeem, dat pas in werking kan treden wanneer de huidige reismaatregelen worden opgeheven. Het is nog onduidelijk wanneer dat kan gebeuren.

Dat gaat nog wel een aantal maanden duren dus. Heel jammer dat vrijwel heel Europa wordt uitgesloten terwijl je uit landen met veel slechtere cijfers wel welkom bent.
Gelukkig gaat Canada in september weer open voor gevaccineerde toeristen.
Ahja, het begin is er. Wij zouden eventueel volgend jaar lente of anders volgend jaar najaar willen gaan, dus tegen die tijd staat het er hopelijk goed voor :)
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:13:26 #184
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200753071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:10 schreef Binge-watch het volgende:

[..]

De regering van president Joe Biden werkt aan een plan voor dit systeem, dat pas in werking kan treden wanneer de huidige reismaatregelen worden opgeheven. Het is nog onduidelijk wanneer dat kan gebeuren.

Dat gaat nog wel een aantal maanden duren dus. Heel jammer dat vrijwel heel Europa wordt uitgesloten terwijl je uit landen met veel slechtere cijfers wel welkom bent.
Gelukkig gaat Canada in september weer open voor gevaccineerde toeristen.
Dan zullen ze toch eerst overal qr-scanners moeten installeren, daar werken ze nog met kartonnen, handgeschreven kaartjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:13:33 #185
75556 erkel
back from Dagestan
pi_200753073
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Daar kan je een probleem van maken ja. Niet iedereen is zo volgzaam om alles in de media te slikken als zoete koek en op zijn eigen leven te betrekken, voor veel mensen is Corona gewoon een ver van mijn bed show.
Als straks alle kwetsbaren zijn gevaccineerd en er sporadisch nog wat ongevaccineerden in het ziekenhuis belanden zie ik daar het probleem niet van.
Dat is niet voldoende he. Voor volledige groepsimmuniteit is 85% vereist. Er zijn nog genoeg kwetsbaren die onder de schouderophalers (vooral in de volkswijken in de grote steden) zitten en voor een probleem kunnen zorgen.

Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Kwetsbaar of niet.
Weisst
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:17:41 #186
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200753140
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:13 schreef erkel het volgende:

[..]

Dat is niet voldoende he. Voor volledige groepsimmuniteit is 85% vereist. Er zijn nog genoeg kwetsbaren die onder de schouderophalers (vooral in de volkswijken in de grote steden) zitten en voor een probleem kunnen zorgen.

Daarom is het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Kwetsbaar of niet.
Want groepsimmuniteit is alleen te behalen door vaccinatie? Oh wacht, dat was alleen mogelijk voor februari 2020. Hoe stom kan ik zijn.
...
pi_200753164
Al die kulverhalen over een buurvrouw die een zoon heeft die bij een supermarkt werkt waar de chef een kennis heeft die iemand kent die hij niet kent die dan extreme bijwerkingen heeft gekregen ....

probeer je te oriënteren op betrouwbare Nederlandse bronnen.
het boek Viruswereld is dan een kinderboek, het is wel prettig om eens te lezen over wat de huidige stand is qua kennis over virussen. (https://www.bol.com/nl/nl/p/viruswereld/9300000017381346/)

op de middelbare school was de Biologie-les over virussen beperkt. Ik leerde er alleen dat een virus geen levend organisme is en niet kan overleven zonder gastheer, de mens in dit geval. die informatie is dus verouderd, een virus kan overleven op gladde voorwerpen. de afbeelding in het biologieboek was een soort lampje op pootjes.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:19:59 #188
75556 erkel
back from Dagestan
pi_200753185
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:17 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Want groepsimmuniteit is alleen te behalen door vaccinatie? Oh wacht, dat was alleen mogelijk voor februari 2020. Hoe stom kan ik zijn.
Ook door een coronabesmetting inderdaad, maar de easy way is via een vaccin en dat levert ook drastisch wat minder bezette ziekenhuisbedden op. Nog even los gezien van de extra risico's van het doorlopen van Covid tov het nemen van een vaccin.
Weisst
pi_200753222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:

Wil je mij het hele artikel sturen? Met een screenshot van iets kan ik niet veel.
En toch is dit het grootste deel van wat er van te lezen is, ik heb de link naar het hele artikel meermaals gepost, maar dat is een enorm zoekwerk.

Hoe dan ook, uit dit kleinschalige onderzoek waren er bevindingen, uit de AstraZenica trials bleken de gevaccineerde dieren na uitdaging met het virus hoge viral loads te hebben, dat was al meer dan een jaar geleden bekend.

Maar het belangrijkste, het zou gewoon mogelijk zijn geweest om een deel van de in 2020 gevaccineerde proefdieren in leven te houden, muizen leven maar 2 jaar, dus dan zou er in dat opzicht heden duidelijkheid kunnen zijn op eventuele lange termijn effecten.
Ook had men in 2020 in trials gevaccineerde makaken heden kunnen blootstellen aan Delta en Beta, en de bevindingen publiceren.

Dat zou voor sommige mensen die twijfelen meer duidelijkheid scheppen, iig meer dan "we weten het niet" voor wat betreft lange termijn effecten. Maar ook zou direct in beeld gebracht kunnen worden hoe deze dieren reageren wanneer uitgedaagd met Delta. Nu weet men in Israël niet eens zeker of het vaccin minder goed werkt of dat het niet goed werkt tegen Delta. Die onzekerheid zou er niet moeten/hoeven zijn.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:24:32 #190
75556 erkel
back from Dagestan
pi_200753273
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:22 schreef Za het volgende:

[..]

En toch is dit het grootste deel van wat er van te lezen is, ik heb de link naar het hele artikel meermaals gepost, maar dat is een enorm zoekwerk.

Hoe dan ook, uit dit kleinschalige onderzoek waren er bevindingen, uit de AstraZenica trials bleken de gevaccineerde dieren na uitdaging met het virus hoge viral loads, te hebben, dat was al meer dan een jaar geleden bekend.

Maar het belangrijkste, het zou gewoon mogelijk zijn geweest om een deel van de gevaccineerde proefdieren in leven te houden, muizen leven maar 2cjaar, dus, dan zou er zicht zijn op eventuele lange termijn effecten.
Ook had men in 2020 in trials gevaccineerde makaken heden kunnen blootstellen aan Delta en Beta, en de bevindingen publiceren.

Dat zou voor sommige mensen die twijfelen meer duidelijkheid scheppen, iig meer dan "we weten het niet" voor wat betreft lange termijn effecten. Maar ook zou direct in beeld gebracht kunnen worden hoe deze dieren reageren wanneer uitgedaagd met Delta, nu weet men in Israël niet eens zeker of het vaccin minder goed werkt of dat het niet goed werkt tegen Delta. Die onzekerheid zou er niet moeten/hoeven zijn.
https://www.nationalgeogr(...)er-getting-the-shot-

Er zit natuurlijk nog een voorbehoud in, want we kunnen nou eenmaal niet in de toekomst kijken, maar de waarschijnlijkheid van lange termijneffecten is gewoon retelaag tot bijna nihil.
Weisst
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:25:29 #191
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200753296
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:19 schreef erkel het volgende:

[..]

Ook door een coronabesmetting inderdaad, maar de easy way is via een vaccin en dat levert ook drastisch wat minder bezette ziekenhuisbedden op. Nog even los gezien van de extra risico's van het doorlopen van Covid tov het nemen van een vaccin.
Inderdaad, dus de zwakken en kwetsbare groepen met een verhoogde kans op ziekenhuis of IC opname de vaccinaties aanbieden en aan degene die willen. Nergens voor nodig om de gehele bevolking vanaf 12+ te vaccineren. Beter sturen ze die overige vaccines naar landen die er een tekort aan hebben.
...
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:27:08 #192
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200753324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al die kulverhalen over een buurvrouw die een zoon heeft die bij een supermarkt werkt waar de chef een kennis heeft die iemand kent die hij niet kent die dan extreme bijwerkingen heeft gekregen ....

probeer je te oriënteren op betrouwbare Nederlandse bronnen.
het boek Viruswereld is dan een kinderboek, het is wel prettig om eens te lezen over wat de huidige stand is qua kennis over virussen. (https://www.bol.com/nl/nl/p/viruswereld/9300000017381346/)

op de middelbare school was de Biologie-les over virussen beperkt. Ik leerde er alleen dat een virus geen levend organisme is en niet kan overleven zonder gastheer, de mens in dit geval. die informatie is dus verouderd, een virus kan overleven op gladde voorwerpen. de afbeelding in het biologieboek was een soort lampje op pootjes.
Beetje hetzelfde als die kul verhalen van mensen die op hun sterfbed smeken om een vaccine.
...
pi_200753336
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

@:AlwaysHappy
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA *O*

[ afbeelding ]
*O*

California, here we come!
pi_200753359
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

*O*

California, here we come!
California Dreamin'
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:29:18 #195
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200753380
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:17 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

het kan ook zonder uiteraard, kost alleen wat meer levens
pi_200753383
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:22 schreef Za het volgende:

[..]

Hoe dan ook, uit dit kleinschalige onderzoek waren er bevindingen, uit de AstraZenica trials bleken de gevaccineerde dieren na uitdaging met het virus hoge viral loads te hebben, dat was al meer dan een jaar geleden bekend.

Maar het belangrijkste, het zou gewoon mogelijk zijn geweest om een deel van de in 2020 gevaccineerde proefdieren in leven te houden, muizen leven maar 2 jaar, dus dan zou er in dat opzicht heden duidelijkheid kunnen zijn op eventuele lange termijn effecten.

Dat zou voor sommige mensen die twijfelen meer duidelijkheid scheppen, iig meer dan "we weten het niet" voor wat betreft lange termijn effecten. Maar ook zou direct in beeld gebracht kunnen worden hoe deze dieren reageren wanneer uitgedaagd met Delta. Nu weet men in Israël niet eens zeker of het vaccin minder goed werkt of dat het niet goed werkt tegen Delta. Die onzekerheid zou er niet moeten/hoeven zijn.
Enorm zoekwerk: https://www.omicsonline.o(...)inations-114798.html
Alstu
pi_200753391
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:24 schreef erkel het volgende:

https://www.nationalgeogr(...)er-getting-the-shot-

Er zit natuurlijk nog een voorbehoud in, want we kunnen nou eenmaal niet in de toekomst kijken, maar de waarschijnlijkheid van lange termijneffecten is gewoon retelaag tot bijna nihil.
Niemand die het weet, maar gezien in voorjaar 2020 alle vaccinproducenten proefdieren hebben gebruikt die een korte levensspanne hebben, zou die duidelijkheid er kunnen zijn.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:32:17 #198
342519 KikaDeWaDo
Kind kan de was doen
pi_200753443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

het kan ook zonder uiteraard, kost alleen wat meer levens
Selectief lezen is ook een kunst of niet? Volgens mij heb ik het nergens gehad over zonder vaccinatie behalen van groepsimmuniteit.
...
  donderdag 5 augustus 2021 @ 12:33:39 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200753468
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 12:32 schreef KikaDeWaDo het volgende:

[..]

Selectief lezen is ook een kunst of niet? Volgens mij heb ik het nergens gehad over zonder vaccinatie behalen van groepsimmuniteit.
je post het toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')