abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200748000

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_200748046
quote:
3s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:13 schreef vosss het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen zoals ik, die al COVID-19 gehad hebben en daar amper wat van merkten en nu denken dat vaccin dat zal wel, ik zit niet in de risicogroep, ik was amper ziek en ik heb al enige mate van immuniteit.

En die vaccins zijn ook gewoon razendsnel ontwikkeld. We hebben geen enkel idee van eventuele lange termijn bijwerkingen. Buiten dat kan je met vaccin nog steeds COVID-19 krijgen en dan ben je ook nog steeds besmettelijk.

Ik ben geen wappie, geen antivaxxer, geloof niet dat er 5G chips in zitten en denk ook niet dat Bill Gates de antichrist is.

Ik zie de vaccins vooral als iets waarmee je de kans van een ernstig verloop van COVID-19 voor je zelf verkleint. En niet zo zeer als iets wat ik voor de ander zou nemen. Als je met vaccin gewoon niet meer besmettelijk zou zijn dan zou ik daar wellicht anders over denken.

Dus die mensen heb je ook. En dan ben je in mijn optiek echt geen wappie of corona ontkenner :)
Sterke post, dank voor je reactie :)

Ik heb ook best lang getwijfeld over de vaccins, vond dat de ontwikkeling wel erg snel ging. Tegelijkertijd zit ik in een risicogroep die hoogstwaarschijnlijk een ernstiger verloop van het virus heeft dus heb ik voor mezelf de keuze gemaakt de vaccins te nemen, dat risico leek me kleiner.

Ik snap best goed waarom mensen kunnen twijfelen.
pi_200748065
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb ook best lang getwijfeld over de vaccins, vond dat de ontwikkeling wel erg snel ging. Tegelijkertijd zit ik in een risicogroep die hoogstwaarschijnlijk een ernstiger verloop van het virus heeft dus heb ik voor mezelf de keuze gemaakt de vaccins te nemen, dat risico leek me kleiner.

Ja, ook goede reactie van Voss. Daarom is vaccinweigeraars als wappies wegzetten zoals sommige users doen heel slecht.
pi_200748100
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:23 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Niet gedacht Voss, je was in begin best pro corona maatregelen. Lurker eerste uur hier en pas nu paar maanden aan het posten ;)
Vanaf de eerste berichten uit Wuhan post ik in deze reeks en toen men in China 52 miljoen mensen in strikte lockdown zette voor 2400 besmettingen en 120 dooien werd ik zenuwachtig.

Nu ruim anderhalf jaar later en in Nederland met een CFR van 0,16% in mijn leeftijdscategorie geloof ik het best wel. Zeker na die spertijd en hoe men daar mee omging. Tegelijkertijd invoeren met een andere maatregel zodat vervolgens niet aangetoond kon worden of en zo ja in welke mate die spertijd überhaupt hielp.

Dus ja, zeker in het begin was ik pro maatregelen. Nu zo veel later is imo inmiddels wel duidelijk dat de maatregelen totaal niet meer overeenkomen met de werkelijkheid en dus een hoop maatregelen zie ik ook de noodzaak niet meer van in.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_200748112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 01:26 schreef Mammietje het volgende:

[..]

*proest :D
Want op Twitter zitten alleen maar autoriteiten? _O-
Ik bedoel eerder dat zij niet het recht heeft om iemand op de regels aan te spreken. Zij mag adviseren en voor de rest moet ze haar mond houden. Ze passeert hier rechts de hele politiek en handhaving.

Verwaand, grootheidswaan en zelfoverschatting. Terug haar hok in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200748144
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben 44 en iedereen moet voor zich uitmaken of hij/zij vindt of 'ie zich in een risicogroep bevindt.

Met 29 overlijdens in die leeftijdscategorie vind ik persoonlijk dat het risico niet bepaald groot is. :)
pi_200748165
quote:
7s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 22:13 schreef url=https://forum.fok.nl/user/profile/490265]galantis[/url] het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe ze dat vroeger zonder telefoons deden.
Niet gewoon iedereen al voor je binnen bent kwijtraken :')
Niet gewoon om de 3 meter nieuwe beste vrienden maken _O_
Om een uur later gewoon iedereen weer tegen te komen en ze 5 minuten later weer kwijt te raken omdat ik een aandachtspanne van een cavia heb :')

Geen pokkie nodig :7

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 08:39:57 ]
pi_200748172
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Vanaf de eerste berichten uit Wuhan post ik in deze reeks en toen men in China 52 miljoen mensen in strikte lockdown zette voor 2400 besmettingen en 120 dooien werd ik zenuwachtig.

Nu ruim anderhalf jaar later en in Nederland met een CFR van 0,16% in mijn leeftijdscategorie geloof ik het best wel. Zeker na die spertijd en hoe men daar mee omging. Tegelijkertijd invoeren met een andere maatregel zodat vervolgens niet aangetoond kon worden of en zo ja in welke mate die spertijd überhaupt hielp.

Dus ja, zeker in het begin was ik pro maatregelen. Nu zo veel later is imo inmiddels wel duidelijk dat de maatregelen totaal niet meer overeenkomen met de werkelijkheid en dus een hoop maatregelen zie ik ook de noodzaak niet meer van in.
Ik sta er precies hetzelfde in als jouw, alleen dan wel vaccin gehad 2 keer maar tegen maatregelen vaccinweigeraars zoals duitsland enz. Wil geen tweedeling maatschappij en niet gevaccineerden wegzetten als tweederangs burger
pi_200748184
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben 44 en iedereen moet voor zich uitmaken of hij/zij vindt of 'ie zich in een risicogroep bevindt.

Met 29 overlijdens in die leeftijdscategorie vind ik persoonlijk dat het risico niet bepaald groot is. :)
het gaat niet alleen om overlijden natuurlijk. De kans dat je er iets blijvends aan overhoud of er lang uitligt is vele malen groter dan overlijden. Als je dat kan voorkomen lijkt mij dat het waard.
pi_200748196
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:39 schreef Johannes788 het volgende:
Wil geen tweedeling maatschappij en niet gevaccineerden wegzetten als tweederangs burger
Daar ben ik ook fel op tegen. :)
  donderdag 5 augustus 2021 @ 08:41:58 #11
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200748229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Of de auto.
Ik heb geen auto, dus ben afhankelijk van de trein voor vakanties
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200748248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:41 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Omg Erno in de trein. Ik begin spontaan voor hem te hyperventileren :+

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2021 08:43:29 ]
pi_200748253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

het gaat niet alleen om overlijden natuurlijk. De kans dat je er iets blijvends aan overhoud of er lang uitligt is vele malen groter dan overlijden. Als je dat kan voorkomen lijkt mij dat het waard.
Zeker, maar ik heb het reeds gehad en niets aan over gehouden. Dus waarom zou ik dat vaccin dan moeten nemen? De kans is vrij klein dat ik het nogmaals krijg en dan ineens wèl zeer ernstig ziek wordt.

Mijn vriendin krijgt morgen haar 2de shot overigens.

Laat iedereen gewoon lekker vrij in wat ie wil :)
pi_200748295
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:33 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Ja, ook goede reactie van Voss. Daarom is vaccinweigeraars als wappies wegzetten zoals sommige users doen heel slecht.
Dit
1947-2016
pi_200748318
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:35 schreef vosss het volgende:

[..]

Goede post. Net als Johannes lees ik al vanaf het begin en ben een paar maanden actief mee gaan posten. Wat je beschrijft zie ik ook om mee heen: in het begin was er de paniek, niemand wist wat er gebeurde. Er zijn verstrekkende maatregelen genomen met gevolgen voor iedereen. Dat was/is logisch. Er is een pandemie gaande. Dat sentiment van toen heeft plaats gemaakt voor realisme. Iedereen is er klaar mee en velen vinden dat we zo niet veel langer verder kunnen.

We leven in een vrije samenleving, waarin het dusdanig inperken van bewegingsvrijheid en individuele keuzevrijheid niet thuishoort imo. Daarom vind ik dat de collectieve maatregelen zsm van tafel moeten zodra de noodzaak er niet meer is. Nu we bijna de endemische fase bereiken, moet er de proportionaliteit van het pakket maatregelen opnieuw worden afgewogen.
pi_200748341
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben 35 met een longaandoening. Van alle dingen waar ik slecht in kan zijn ben ik slecht in ademen :+
pi_200748375
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ben 35 met een longaandoening. Van alle dingen waar ik slecht in kan zijn ben ik slecht in ademen :+
Waarschijnlijk had ik in jouw situatie het vaccin ook genomen :)
pi_200748469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:46 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Nu we bijna de endemische fase bereiken, moet er de proportionaliteit van het pakket maatregelen opnieuw worden afgewogen.
Die discussie komt ook al enige tijd op gang en ik verwacht ook dat deze in de komende weken tot een bepaald slotoordeel zal leiden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200748492
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:49 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarschijnlijk had ik in jouw situatie het vaccin ook genomen :)
Je hoeft zelf natuurlijk geen onderliggende aandoening te hebben om goede redenen te hebben het vaccin te nemen. Ik heb het vaccin genomen omdat ik vertrouw in de wetenschap en mijn naasten wil beschermen.
pi_200748534
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je hoeft zelf natuurlijk geen onderliggende aandoening te hebben om goede redenen te hebben het vaccin te nemen.
Zeker niet. Mocht ik dat impliceren dan was dat onjuist en onbewust :)

quote:
Ik heb het vaccin genomen omdat ik vertrouw in de wetenschap en mijn naasten wil beschermen.
Prima :)
pi_200748636
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Zeker, maar ik heb het reeds gehad en niets aan over gehouden. Dus waarom zou ik dat vaccin dan moeten nemen? De kans is vrij klein dat ik het nogmaals krijg en dan ineens wèl zeer ernstig ziek wordt.

Je bent jezelf aan het verdedigen waarom je geen vaccin wilt nemen. Hoef je niet te doen ;)En dat gaat er mis met de pro vaccinatie mensen, hun wil opleggen dat je maar dat vaccin MOET nemen.

Zal ik als vaccin nemer nooit doen. Laat iedereen gewoon vrij, zeker als je covid hebt gehad snap ik het zeker dat je geen vaccin wilt ;) Alle begrip voor!
pi_200748677
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Je bent jezelf aan het verdedigen waarom je geen vaccin wilt nemen. Hoef je niet te doen ;)
Ik verdedig niets, ik leg het gewoon uit :)
pi_200748688
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:03 schreef vosss het volgende:

[..]

Point taken.
pi_200748691
quote:
1s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:01 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

En dat gaat er mis met de pro vaccinatie mensen, hun wil opleggen dat je maar dat vaccin MOET nemen.
Dat valt nogal mee vind ik..
pi_200748721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zie bij vrienden en kennissen toch ander geluid. Je word gewoon als wappie neergezet als je geen vaccin zou nemen ;)
pi_200748759
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:05 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Zie bij vrienden en kennissen toch ander geluid. Je word gewoon als wappie neergezet als je geen vaccin zou nemen ;)
Zij zeggen letterlijk tegen je dat je een vaccin MOET nemen? Leuke vrienden en kennissen dan..
pi_200748925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Merkel is het niet eens met deze post :P
pi_200748953
quote:

[..]

Ik beschouw fok niet als mijn vriendenkring.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200748954
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die discussie komt ook al enige tijd op gang en ik verwacht ook dat deze in de komende weken tot een bepaald slotoordeel zal leiden.
Ik denk ook dat het goed is dat ze er nu gewoon een klap op gaan geven inderdaad.

Hoewel het ontzettend kut zou zijn als ze nu zouden besluiten om à la Duitsland alles over de winter heen te tillen, heeft iedereen wel duidelijkheid en ik heb liever dat, dan alles steeds 3 weken verlengen, want dan weet niemand waar we aan toe zijn. Het zou goed zijn als er in ieder geval duidelijkheid komt.
pi_200749002
quote:

[..]

Openbaar vervoer tijdens een pandemie is geen goed idee. Wat is er mis met een fietsvakantie? Wij gaan bewust met de auto. Vliegtuig vonden we geen goed idee. Wel een endje rijden maar goed wel in alle comfort en je eigen plan trekken.
pi_200749004
quote:

[..]

Wellicht tijd voor nieuwe vrienden?
pi_200749039
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:15 schreef alpeko het volgende:

[..]

Openbaar vervoer tijdens een pandemie is geen goed idee.
Zeker niet bij zo enorm veel dagelijkse besmettinge, ten strengste af te raden.
pi_200749061
quote:

[..]

Bekend met het fenomeen “huurauto”?
zie email 27 oktober
pi_200749112
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Bekend met het fenomeen “huurauto”?
Blablacar. Onderweg mooi tijd om gezellig te praten over de ontwikkeling in de heimat.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:22:34 #35
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200749152
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Blablacar. Onderweg mooi tijd om gezellig te praten over de ontwikkeling in de heimat.
Zomaar bij een vreemde in de auto stappen lijkt me onder de huidige omstandigheden ook niet zo'n goed plan. Dan zou ik toch minstens een vaccinatiecertificaat, 2 zelftesten en een medisch mondmasker eisen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:25:20 #36
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200749203
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:03 schreef vosss het volgende:

[..]

als ik het zelf (licht) had gehad had ik er misschien hetzelfde over gedacht, maar aan de andere kant zijn er in Brazilië genoeg gevallen geweest van mensen die het 2 keer hebben gekregen, met het vaccin is de kans kans toch groter dat het geen ernstige gevolgen heeft.
pi_200749286
quote:
14s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zomaar bij een vreemde in de auto stappen lijkt me onder de huidige omstandigheden ook niet zo'n goed plan. Dan zou ik toch minstens een vaccinatiecertificaat, 2 zelftesten en een medisch mondmasker eisen.
En een skikoffer om in te liggen.
pi_200749288
Ondertussen in Zero-Covid Australië

Victoria to enter sixth lockdown in response to new mystery COVID-19 cases

Daarbij gaat de volgende meme ook rond:
https://www.instagram.com/reel/CRqGdMLnUAJ/

Van een Australische vriend begreep ik dat ze zeggen dat iedereen die het wil in december gevaccineerd zou kunnen zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200749343
quote:
Er was net iemand die zei dat de VS niet voor april 2022 open ging. Ik ben benieuwd wanneer diegene denkt dat Australië open gaat. 1 januari 2023?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:33:08 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200749369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef _serial_ het volgende:

Van een Australische vriend begreep ik dat ze zeggen dat iedereen die het wil in december gevaccineerd zou kunnen zijn.
Van wat ik begrijp kan iedereen daar nu al gevaccineerd worden met AstraZenica maar durft niemand dat vanwege uitgebreide media aandacht over die paar bloodclots...

Sydney ook weer 262 cases vandaag, het grootste aantal in hun al wekenlang durende lockdown.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:37:51 #41
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200749479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En een skikoffer om in te liggen.
Gewoon aan de trekhaak gaan hangen.
pi_200749543
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Er was net iemand die zei dat de VS niet voor april 2022 open ging. Ik ben benieuwd wanneer diegene denkt dat Australië open gaat. 1 januari 2023?
Dat was ik en dat was geen feitelijk statement, eerder een inschatting van mijn kant. Geen idee wanneer Australië open gaat, maar men heeft gezegd dat bij 70-80% vaccinatiegraad de grenzen weer open gaan en dat is aankomende januari.
pi_200749569
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Van wat ik begrijp kan iedereen daar nu al gevaccineerd worden met AstraZenica maar durft niemand dat vanwege uitgebreide media aandacht over die paar bloodclots...

Sydney ook weer 262 cases vandaag, het grootste aantal in hun al wekenlang durende lockdown.
262 cases op 5.3m inwoners
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:44:19 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200749636
quote:
9s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:41 schreef Oriente het volgende:

[..]

0 covid lijkt me toch wel een utopie
pi_200749647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

exact
pi_200749665
Ik heb gewoon iemand gevraagd die er een stuk meer verstand van heeft dan waarschijnlijk bijna iedereen hier, die neemt de prik zonder moeite dus ik ook.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:45:47 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200749692
quote:
9s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:41 schreef Oriente het volgende:

[..]

Ja je hoeft mij niet te vertellen dat het nergens op slaat :P Het is vooral 'grappig' dat ze na een wekenlange lockdown alleen maar verder omhoog gaan.

Maargoed, elk land heeft zijn eigen beleid natuurlijk.
pi_200749699
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Tarado het volgende:

[..]

Omdat men daar continu harde lockdowns heeft ingezet om het in te dammen, ben ik wel benieuwd naar de mate van antistoffen onder de Australiërs. Je zou zeggen dat heel veel mensen daar dus geen kans hebben gehad om met het virus in aanraking te komen. Dat zorgt er nu voor dat ze in deze situatie zitten..
pi_200749710
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:44 schreef Questular het volgende:
Ik heb gewoon iemand gevraagd die er een stuk meer verstand van heeft dan waarschijnlijk bijna iedereen hier, die neemt de prik zonder moeite dus ik ook.
De Verzamelaar?
pi_200749715
quote:
Het gemiddelde antwoord van een groep nono's is vaak beter dan het antwoord van een enkele specialist.

Het zegt geen reet. Mensen zijn mensen en maken fouten.
1947-2016
pi_200749734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het gemiddelde antwoord van een groep nono's is vaak beter dan het antwoord van een enkele specialist.

Dat mag je vinden, ik vind van niet.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:47:51 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200749739
quote:
Hugo de Jonge?
pi_200749749
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja je hoeft mij niet te vertellen dat het nergens op slaat :P Het is vooral 'grappig' dat ze na een wekenlange lockdown alleen maar verder omhoog gaan.

Was meer ter info, niet naar jou toe :P
pi_200749764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het is ook niet relevant wat het antwoord van een ander is. Het is (op dit moment in elk geval) een afweging die je voor jezelf moet maken. Je kunt daarbij informatie inwinnen van specialisten, je huisarts, de GGD of wie dan ook, feit is gewoon dat het een keuze is die je alleen zelf kunt maken.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:49:56 #55
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200749781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:48 schreef Oriente het volgende:

[..]

Was meer ter info, niet naar jou toe :P
Als ze de vaccinaties op orde hadden gehad was het trouwens best okee gegaan allemaal en waren ze wss met minimale economische schade erdoorheen gekomen. Jammer dat ze dat nu verneuken door hun vaccinatiebeleid.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:50:22 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200749794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:29 schreef _serial_ het volgende:

Hou vol!
pi_200749796
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

feit is gewoon dat het een keuze is die je alleen zelf kunt maken.
Toch heb ik het idee dat een kleine groep denkt dat de keuze voor hen gemaakt wordt momenteel.
pi_200749817
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Toch heb ik het idee dat een kleine groep denkt dat de keuze voor hen gemaakt wordt momenteel.
Ik snap wel dat het zo kan voelen als er zoveel druk op staat.
pi_200749871
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als ze de vaccinaties op orde hadden gehad was het trouwens best okee gegaan allemaal en waren ze wss met minimale economische schade erdoorheen gekomen. Jammer dat ze dat nu verneuken door hun vaccinatiebeleid.
Jep, zonde. Australië is vooral een goed voorbeeld van hoe het écht niet moet. Helaas.
pi_200749898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik snap wel dat het zo kan voelen als er zoveel druk op staat.
Snap ik ook, maar ik vind het ergens ook wel naïef om te denken dat dit nooit waarheid zou kunnen worden dat bedrijven bijvoorbeeld een vaccinatieverplichting gaan vragen om zo hun eigen bestaansrecht te kunnen waarborgen.
pi_200749922
quote:

[..]

Het is ook niet relevant wat het antwoord van een ander is. Het is (op dit moment in elk geval) een afweging die je voor jezelf moet maken. Je kunt daarbij informatie inwinnen van specialisten, je huisarts, de GGD of wie dan ook, feit is gewoon dat het een keuze is die je alleen zelf kunt maken.
Natuurlijk is het wel relevant. De misplaatste kennis arrogantie die mensen denken te hebben over corona en vaccins zorgt er voor dat er juist door bepaalde groepen mensen nauwelijks geluisterd wordt naar mensen die er wel voor geleerd hebben en er verstand van hebben.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 09:56:33 #62
14505 OProg
A Life in Music
pi_200749957
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat het virus nu bezig is met verspreiden via het leger en de politie die de bevolking aan het onderdrukken zijn. En via de medici die de zorg draaiende moet houden omdat je die niet kan lockdownen. En misschien via de mensen die zorgen dat er nog eten te kopen is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200749971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Snap ik ook, maar ik vind het ergens ook wel naïef om te denken dat dit nooit waarheid zou kunnen worden dat bedrijven bijvoorbeeld een vaccinatieverplichting gaan vragen om zo hun eigen bestaansrecht te kunnen waarborgen.
Op dit moment geeft de regering aan niets in een vaccinatieverplichting te zien. Of dat wel of niet het hele verhaal is is even om 't even, maar zoals 't er nu voor staat mag een bedrijf er niet om vragen (in Nederland dan).

Indien mijn werkgever me gaat eisen dat ik me heb laten vaccineren en dat moet bewijzen ga ik serieus nadenken of ik daar wel wil werken, los van 't feit dat ik dat gewoon ben.
pi_200750001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:55 schreef Questular het volgende:

[..]

Natuurlijk is het wel relevant. De misplaatste kennis arrogantie die mensen denken te hebben over corona en vaccins zorgt er voor dat er juist door bepaalde groepen mensen nauwelijks geluisterd wordt naar mensen die er wel voor geleerd hebben en er verstand van hebben.
En voor sommige mensen, die wellicht voorheen wel hadden besloten een vaccin te nemen, maar het nu niet doen door die mensen, zou dat ook nog eens vervelend aflopen als ze besmet raken met Corona (daarmee zeg ik natuurlijk niet dat het bij iedereen slecht afloopt) en dat is toch wel zonde.

Beslis gewoon voor jezelf om het (niet) te doen, en dring verder je mening niet op bij een ander.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200750006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:55 schreef Questular het volgende:

[..]

Misschien moet je mn post nog eens lezen.

Nogmaals, los van hoeveel kennis iemand heeft, het is nog steeds de vrije keuze van iemand om zich wel of niet te laten vaccineren. Daar kun je van vinden wat je wil, dat is gewoonweg niet relevant.
pi_200750019
quote:
2s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, het potdicht houden van de grenzen heeft wel een paar stuivers gekost…
pi_200750035
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon gebeuren hier in Nederland. Ik ga er niet in mee in dat geval.
pi_200750057
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 08:43 schreef vosss het volgende:

[..]

ieder zijn ding :)
pi_200750108
quote:
7s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat gaat gewoon gebeuren hier in Nederland. Ik ga er niet in mee in dat geval.
Het is inderdaad wachten op een eerste gemeente of grote multinational die met een dergelijk bericht gaat komen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:04:05 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200750115
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Op dit moment geeft de regering aan niets in een vaccinatieverplichting te zien. Of dat wel of niet het hele verhaal is is even om 't even, maar zoals 't er nu voor staat mag een bedrijf er niet om vragen (in Nederland dan).

Indien mijn werkgever me gaat eisen dat ik me heb laten vaccineren en dat moet bewijzen ga ik serieus nadenken of ik daar wel wil werken, los van 't feit dat ik dat gewoon ben.
ik denk dat ze er best wel wat in zien alleen is het te moeilijk om dat voor elkaar te krijgen en proberen ze de vaccinatiegraad op andere manieren wat omhoog te krijgen
pi_200750137

Gaat toch best de goede kant op.
pi_200750157
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:05 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]

Die vlekjes, Urk en Staphorst oid?
pi_200750169
quote:
10s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:06 schreef Oriente het volgende:

[..]

Die vlekjes, Urk en Staphorst oid?
Ja ik zat ook al te kijken. Niet dat dat een issue is, die hebben al groepsimmuniteit :P
pi_200750171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat was ik en dat was geen feitelijk statement, eerder een inschatting van mijn kant. Geen idee wanneer Australië open gaat, maar men heeft gezegd dat bij 70-80% vaccinatiegraad de grenzen weer open gaan en dat is aankomende januari.
Je hebt gelijk. Overheen gelezen.

Hoe dan ook voelt het wel scheef dat gevaccineerde Amerikanen hier zo binnen kunnen wandelen maar zij ons niet moeten.

Maar eerlijk is eerlijk, erg verwelkomend waren ze al niet met hun vragenlijsten en interviewtje voor het boarden :')
pi_200750172
quote:
[ afbeelding ]

Opvallende splitsing west en oost Nederland.
pi_200750174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat ze er best wel wat in zien alleen is het te moeilijk om dat voor elkaar te krijgen en proberen ze de vaccinatiegraad op andere manieren wat omhoog te krijgen
Dat doen ze in VS en UK nu ook, daar krijg je of geld, of kortingsvouchers van populaire ketens.
En het lijkt nog te werken ook.
pi_200750184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waren die gebieden niet in het begin harder getroffen door Corona?
pi_200750185
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar eerlijk is eerlijk, erg verwelkomend waren ze al niet met hun vragenlijsten en interviewtje voor het boarden :')
Dat is natuurlijk bij meerdere landen zo en in het geval van Australië kan ik dat al helemaal begrijpen gezien hun unieke flora en fauna.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:09:08 #79
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_200750193
Zomer 2022 alleen in Europa op vakantie als je minimaal gevaccineerd bent, daar sta je dan als Nederlander zonder Prik.
pi_200750195
quote:
[ afbeelding ]

Geinig, de donkerblauwe plekken komen behoorlijk overeen met de plekken waar het CDA van vroeger uit goed scoort. Is Hugo toch nog ergens goed voor.
pi_200750201
quote:

[..]

En ook niet kan laten opdringen door de staat. Daarom vind ik die propaganda zo ranzig.
1947-2016
pi_200750202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waren die gebieden niet in het begin harder getroffen door Corona?
Met name Brabant natuurlijk. Kan de vaccinatiebereidheid wel opkrikken. Of oost Nederland is gewoon wat realistischer / nuchterder dan het westen ;)
pi_200750209
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:47 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, ik vind van niet.
Zie #54
1947-2016
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:10:42 #84
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200750225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik denk dat als je de optie gratis tvt weghaald je al een heel eind komt.
Niet dat ik het hiermee eens ben hoor.

Ik heb sinds zaterdag mijn eerste prik.
Voel toch wel druk vanuit het werkveld, ik durf wel te zeggen dat dit meer dan 50% is waarom ik de vaccinatie heb genomen.
Mijn vriend neemt het niet en zie ik ook niet snel gebeuren (tenzij (in)directe verplichtingen) en mijn dochter heeft vrijwillig voor wel nemen gekozen en ging gister finaal van haar graad tijdens de prik.
Werd overigens wel goed gehandeld door de paniekerige mensen die tijdens dat kwartiertje zitten heen en weer lopen :D
pi_200750230
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:09 schreef KingRadler het volgende:
Zomer 2022 alleen in Europa op vakantie als je minimaal gevaccineerd bent, daar sta je dan als Nederlander zonder Prik.
??
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:11:46 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200750253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:07 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat doen ze in VS en UK nu ook, daar krijg je of geld, of kortingsvouchers van populaire ketens.
En het lijkt nog te werken ook.
daarom en ze kunnen bijvoorbeeld druk uitoefenen op een KLM en Schiphol die dik in het krijt staan door hun te laten eisen dat vliegen zonder vaccinatiebewijs een no go is.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:12:27 #87
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200750278
quote:
[ afbeelding ]

Mooi, hekken om Staphorst en Urk en we zijn over een paar weken klaar.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:12:36 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200750287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

daarom en ze kunnen bijvoorbeeld druk uitoefenen op een KLM en Schiphol die dik in het krijt staan door hun te laten eisen dat vliegen zonder vaccinatiebewijs een no go is.
Klap in het gezicht van de testmaffia.
pi_200750314
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk bij meerdere landen zo en in het geval van Australië kan ik dat al helemaal begrijpen gezien hun unieke flora en fauna.
Ja, maar dat kan ook zonder iedereen aan de grens te behandelen als een terrorist of crimineel. In Europa werkt dat toch wel een beetje anders, van serieuze controles is amper sprake.

Behalve in Rusland ofzo, tering :')
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:16:29 #90
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200750365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Dat waag ik te betwijfelen, het potdicht houden van de grenzen heeft wel een paar stuivers gekost…
Ja dat is zo, maar ze zijn natuurlijk wel een van de rijkste landen op aarde, dus uiteindelijk komen ze er wel prima doorheen denk ik, alsnog

SPOILER
pi_200750366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ja, maar dat kan ook zonder iedereen aan de grens te behandelen als een terrorist of crimineel. In Europa werkt dat toch wel een beetje anders, van serieuze controles is amper sprake.

Behalve in Rusland ofzo, tering :')
Niks mis met strenge controles. Liever dat dan de focus verliezen en weer een golf aan aanslagen wanneer die zandratten het weer eens op hun heupen krijgen.
pi_200750377
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wat een kutidee. Dan maak je dezelfde fout als bij TvT, namelijk de controle uit handen geven aan partijen die helemaal niet gebaat zijn bij strikte handhaving.

KLM ziet de piswoeste recensies al aankomen, zodra ze mensen moeten weigeren…
pi_200750399
Nog even over die voetbalstadions.

twitter
pi_200750402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Niks mis met strenge controles. Liever dat dan de focus verliezen en weer een golf aan aanslagen wanneer die zandratten het weer eens op hun heupen krijgen.
Eens, tot voor kort werden paspoorten niet eens door de scanner gehaald man. Dan kan je net zo goed iedereen meteen doorwuiven.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:19:01 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200750414
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat een kutidee. Dan maak je dezelfde fout als bij TvT, namelijk de controle uit handen geven aan partijen die helemaal niet gebaat zijn bij strikte handhaving.

Ik heb al vanaf het begin gezegd dat je gezondheidscontroles niet moet overlaten aan commerciële partijen.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:19:14 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200750416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

het is ook maar een voorbeeld en zo vreemd is het niet omdat bijvoorbeeld landen in Azië echt wel gaan eisen dat je er zonder vaccinatiebewijs niet inkomt en ik zie de VS ook wel die kant op gaan
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:21:00 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200750461
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is ook maar een voorbeeld en zo vreemd is het niet omdat bijvoorbeeld landen in Azië echt wel gaan eisen dat je er zonder vaccinatiebewijs niet inkomt en ik zie de VS ook wel die kant op gaan
Maar die controle valt dan toch onder de douane ter plekke en niet bij de luchtvaartmaatschappij.

KLM maakt nu ook geen scan van mijn vingerafdrukken en checkt ook niet mijn ESTA voordat ik het vliegtuig in ga naar de VS.
pi_200750469
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:18 schreef _serial_ het volgende:
Nog even over die voetbalstadions.

Burgemeester kunnen niet ingrijpen tegen voetbalsupporters.
- verwijderd door admin -
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:24:50 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200750549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Maar die controle valt dan toch onder de douane ter plekke en niet bij de luchtvaartmaatschappij.

KLM maakt nu ook geen scan van mijn vingerafdrukken en checkt ook niet mijn ESTA voordat ik het vliegtuig in ga naar de VS.
De luchtvaartmaatschappij is wel verantwoordelijk voor z'n passagiers vandaar dat de marechaussee aan de slurf staat als er vliegtuigen uit twijfellanden binnenkomen, dus als een vaccinatiebewijs verplicht is in de VS dan zijn ze genoodzaakt dat gewoon bij inchecken te verlangen.
pi_200750557
twitter
pi_200750597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo lang de pandemie wereldwijd niet onder controle is lijkt dat me wel een zekerheidje ja.
pi_200750949
quote:

[..]

Grensgebieden, dus die vaccineren zich om geen gezeik te krijgen wanneer ze goedkoop boodschappen doen of tanken in België en Frankrijk.
pi_200751112
Ondanks WHO-advies gaat ook Frankrijk derde prik toedienen

https://www.nu.nl/coronav(...)-prik-toedienen.html
pi_200751173
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:44 schreef Johannes788 het volgende:
Ondanks WHO-advies gaat ook Frankrijk derde prik toedienen

https://www.nu.nl/coronav(...)-prik-toedienen.html
Wie is de who dan wel?
Eigen volk eerst. En terecht. Waarom moeten de sterkste altijd zich aanpassen aan de zwakkeren? Solidariteit: m'n reet.
1947-2016
pi_200751271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie is de who dan wel?
Eigen volk eerst. En terecht. Waarom moeten de sterkste altijd zich aanpassen aan de zwakkeren? Solidariteit: m'n reet.
Dan heb je dus niets begrepen van het woord pandemie.
pi_200751312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie is de who dan wel?
Volledig mee eens. De zwakkeren zouden zich ook aan kunnen passen.
door bijvoorbeeld een HazMat (Hazardous Materials) pak aan te schaffen.

ideaal voor mensen die zich niet laten vaccineren en niet laten testen.
niet handig met drinken maar je trekt wel de volle aandacht.
met 1700 euro niet goedkoop.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:54:23 #107
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200751348
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan heb je dus niets begrepen van het woord pandemie.
Ga er maar vanuit dat beoogde vaccinatiegraden de komende jaren sowieso niet gehaald gaan worden in de Derde Wereld.
pi_200751434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat beoogde vaccinatiegraden de komende jaren sowieso niet gehaald gaan worden in de Derde Wereld.
Dat denk ik ook, maar dat wil niet zeggen dat het advies van de WHO nergens op slaat. Juist in de armere gebieden kunnen nieuwe varianten zich snel ontwikkelen (zoals in India), dus je moet daarin wel de juiste afwegingen maken denk ik.
pi_200751535
quote:

[..]

Hier wonen relatief minder allochtonen en minder “kritischdenkende” grachtengordel-BNers :P
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:58:45 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200751542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, maar dat wil niet zeggen dat het advies van de WHO nergens op slaat. Juist in de armere gebieden kunnen nieuwe varianten zich snel ontwikkelen (zoals in India), dus je moet daarin wel de juiste afwegingen maken denk ik.
wel eens hoor maar als er solidariteit in de wereld was geweest zag het er honderden jaren geleden al anders uit
  donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:22 #111
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200751564
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:58 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier wonen relatief minder allochtonen en minder “kritischdenkende” grachtengordel-BNers :P
jullie hebben geeneens grachten
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:03:06 #112
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200751674
Blehh een tweede leuk vooruitzicht (naast Lowlands) veel kleinere proeverij in een lokaal parkje is ook al gecanceld.
Das was dan mijn mooie zomer want meer op de planning stond er al niet.

Gelukkig kan de politiek wel gewoon lekker met vakantie!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_200751738
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is inderdaad wachten op een eerste gemeente of grote multinational die met een dergelijk bericht gaat komen.
Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren. Volgens de wet mag het (vooralsnog) niet.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:09:56 #114
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200751837
quote:
15s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:03 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Blehh een tweede leuk vooruitzicht (naast Lowlands) veel kleinere proeverij in een lokaal parkje is ook al gecanceld.

Organisatie had geen geen zin in al die rompslomp die bij een vergunning hoort of kreeg hij gewoon geen vergunning?

Dat krampachtige gedoe rond kleinschalige activiteiten in de buitenlucht nog steeds :')
pi_200751842
quote:
15s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:03 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

Goed vervelend voor je ;( Voor veel mensen die hun zomerplannen op deze manier wéér zien instorten.
pi_200751858
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dan moeten ze dus geen migranten meer gaan ophalen uit Afrika, want dat is levensgevaarlijk.

Voorlopig geen "we gaan ze halen" onzin dus.
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_200751930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Goed vervelend voor je ;( Voor veel mensen die hun zomerplannen op deze manier wéér zien instorten.
En totaal onnodig... wat een ergernis is dat beleid toch ook
pi_200751953
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:53 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Riiiiight.
Serieuze discussie ten einde.
1947-2016
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:15:25 #119
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200751962
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Organisatie had geen geen zin in al die rompslomp die bij een vergunning hoort of kreeg hij gewoon geen vergunning?

Dat krampachtige gedoe rond kleinschalige activiteiten in de buitenlucht nog steeds :')
Het was een soort van opening theaterseizoen met een proeverij van lokale restaurants. Het is een gratis toegankelijk evenement en wat ik begrepen heb is dat het te lang onduidelijk is of het door kan gaan of niet. Ik denk dat ze gewoon niet durven te investeren in de voorbereidingen. Die sectoren (Horeca en cultureel) hebben natuurlijk al veel op hun brood gehad.

Van een deelnemer weet ik dat hij het graag door had laten gaan door te kijken wat er wel kon en daar creatief mee om te gaan. Maar denk dat hij lang niet iedereen mee heeft gekregen.

Het is ook wel om moedeloos van te worden. -O-
pi_200752000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:15 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
Die sectoren (Horeca en cultureel) hebben natuurlijk al veel op hun brood gehad.
Juist niet.
1947-2016
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:16:48 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200752002
quote:

jammer, ik had er ook eentje (proeverij, eet/drink event) in september die al gecanceld is.
pi_200752021
quote:

https://www.geenstijl.nl/(...)-hij-heeft-vakantie/
1947-2016
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:18:48 #123
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200752046
quote:

[..]

Tja daar hou je je dan anderhalf jaar keurig voor aan de regeltjes, laat je 2 prikken zetten en kan je nog niks.
Zo voelt het nu wel even inderdaad.
pi_200752058
Zou er ook een correlatie zijn tussen vaccinatiebereidheid en hoe erg het virus die regio heeft geraakt?
Mijn gemeente heeft 95% volgens de kaart en is ook een van de hardst getroffen gemeentes van Zuid-Limburg in zowat elke golf.
pi_200752059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

jammer, ik had er ook eentje (proeverij, eet/drink event) in september die al gecanceld is.
Gelukkig heb ik mijn bbq, vrienden, een fijne tuin en mogelijkheid tot het halen lekkere dingen bij de horeca groothandel.
oO<
1947-2016
pi_200752083
Iedereen kent wel iemand die zich bewust niet laat vaccineren.
Hoe willen die lui zelf dan verder. Die blijven maar in hun eigen wereldje aanmodderen en zorgen voor ziekenhuisopnamen.

Stel er komt een inhaler beschikbaar die je beschermt tegen covid, zouden die mensen dat dan nemen.
Een medicijn in de vorm van een tablet zal zeer ingewikkeld worden aangezien het maagzuur dit zal tegenhouden.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:21:56 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200752097
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik mijn bbq, vrienden, een fijne tuin en mogelijkheid tot het halen lekkere dingen bij de horeca groothandel.
oO<
dat doe ik ook wel hoor maar net als een café of een terras missen tijdens lockdown heb ik dat met dit soort evenementen ook wel
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:21:57 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200752099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]

oO<
Ja die mogelijkheden heb ik ook wel en das is ook heel fijn. O+
Maar dit zijn toch van die jaarlijkse dingen die eigenlijk altijd vaststaan waar je je op verheugd.

Een Lowlands en zo'n proeverij zijn toch moeilijk na te bootsen zeg maar.
pi_200752111
Ik zie nu de TT pas. Unicum hoor. Genoemd worden in een TT. Nu kan ik vredig sterven

@chratnox
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:22:55 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200752116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:15 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]

Het was een soort van opening theaterseizoen met een proeverij van lokale restaurants. Het is een gratis toegankelijk evenement en wat ik begrepen heb is dat het te lang onduidelijk is of het door kan gaan of niet. Ik denk dat ze gewoon niet durven te investeren in de voorbereidingen. Die sectoren (Horeca en cultureel) hebben natuurlijk al veel op hun brood gehad.

Van een deelnemer weet ik dat hij het graag door had laten gaan door te kijken wat er wel kon en daar creatief mee om te gaan. Maar denk dat hij lang niet iedereen mee heeft gekregen.

Het is ook wel om moedeloos van te worden. -O-
Ja, ik lees in de lokale en regionale media veel verhalen van kleinere evenementen die toch worden gecanceld, vooral omdat de organisatie met 1,5-meter regels weinig kan, of gewoon geen zin heeft om met TvT te gaan werken gelet alles wat daarbij komt kijken voor vrijwilligers. 'De ongedwongen sfeer is weg als we gaan werken met vaccinatie- en testbewijzen' heb ik ook al regelmatig voorbij zien komen, en daar is wat voor te zeggen inderdaad.

En dan heb je evenementen die wel doorgaan op beperkte capaciteit, soms tot in den treure weer gemicromanaged. Echt gezellig is het allemaal niet.
pi_200752139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe willen die lui zelf dan verder. Die blijven maar in hun eigen wereldje aanmodderen en zorgen voor ziekenhuisopnamen.

Stel er komt een inhaler beschikbaar die je beschermt tegen covid, zouden die mensen dat dan nemen.
Een medicijn in de vorm van een tablet zal zeer ingewikkeld worden aangezien het maagzuur dit zal tegenhouden.
Nasale vaccins zijn in ontwikkeling. Misschien ook een optie?
1947-2016
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:24:44 #132
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200752154
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:38 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Grensgebieden, dus die vaccineren zich om geen gezeik te krijgen wanneer ze goedkoop boodschappen doen of tanken in België en Frankrijk.
België grenst aan zuid-nederland, ze bedoelen hier meer Duitsland, die heeft een lange grens met ons aan het oosten.
To BG or not to BG!
pi_200752158
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:

[..]

Ja die mogelijkheden heb ik ook wel en das is ook heel fijn. O+
Maar dit zijn toch van die jaarlijkse dingen die eigenlijk altijd vaststaan waar je je op verheugd.

Een Lowlands en zo'n proeverij zijn toch moeilijk na te bootsen zeg maar.
Ja... lowlands in je achtertuin... Of je buren worden niet blij, of je hebt de ruimte niet :D
1947-2016
pi_200752178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 10:53 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Is dat Erno-BE in zijn treinreiskloffie?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200752198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nasale vaccins zijn in ontwikkeling. Misschien ook een optie?
Neusdruppels. Ja, uitstekend. Sorry dat ik er over door blijf gaan maar ik denk dat die anti-figuren pure prikangsten hebben. Zo beginnen ze zelf over Ivermectine. dat bevestigd het beeld dat ze een pilletje willen in plaats van een naaldje.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:27:48 #136
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_200752213
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

Het lijkt mij dat het merendeel van deze mensen even afwachten tot de meeste vaccinatie-bijwerkingen inzichtelijk zijn en worden aangepakt. In dit stadium lees je nog aardig veel nieuwsberichten met nieuwe bijwerkingen.. Veel vrouwen zullen bijvoorbeeld bewust de vaccinatie afwachten in verband met een (toekomstige) zwangerschap. Hier wil je geen risico mee nemen.

Hoe lang dat zal duren is een goede vraag. Enkele jaren wachten met de vaccinatie is niet realistisch. Je zal enorm beperkt zijn in je vrijheid en het is aannemelijk dat er volgend jaar al een vaccinatie-plicht is. :+
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_200752244
quote:

[..]

Ik heb het al heel vaak geadviseerd op fok: koop aan cabrio, dan heb je in de zomer altijd wat te doen (zelfs een willekeurig dorpje of platteland door rijden is ineens leuk in een cabrio).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_200752246
Zouden jullie kiezen voor Janssen of Pfizer? En waarom?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:29:14 #139
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_200752252
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:19 schreef Questular het volgende:
Zou er ook een correlatie zijn tussen vaccinatiebereidheid en hoe erg het virus die regio heeft geraakt?
Mijn gemeente heeft 95% volgens de kaart en is ook een van de hardst getroffen gemeentes van Zuid-Limburg in zowat elke golf.
Denk het wel. Hier in Drenthe hebben we er veel minder last van gehad en is er een lagere vaccinatiegraad.
To BG or not to BG!
pi_200752272
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:29 schreef F.Sinatra het volgende:
Zouden jullie kiezen voor Janssen of Pfizer? En waarom?
Pfizer uiteraard. Janssen gaat straks ook een 2e prik krijgen dus dan heeft Janssen niet 1 voordeel meer, en wel nadelen (lager percentage effectief)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 11:30:18 #141
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200752279
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:26 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Neusdruppels. Ja, uitstekend. Sorry dat ik er over door blijf gaan maar ik denk dat die anti-figuren pure prikangsten hebben. Zo beginnen ze zelf over Ivermectine. dat bevestigd het beeld dat ze een pilletje willen in plaats van een naaldje.
Toch wel bizar dat mensen zo'n angst kunnen hebben voor een prikje wat na enkele seconden voorbij is.
Ik zal toegeven, ik ben er zelf ook geen fan van ofzo, maar de 1e voelde ik letterlijk niet, en de 2e voelde ik drie seconden letterlijk een miniscuul ''prik'' gevoel.

Ter vergelijking, ik stootte gister met mn lompe kop mn teen tegen een deurpost en dat deed al 500X meer pijn :')
pi_200752358
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:27 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat het merendeel van deze mensen even afwachten tot de meeste vaccinatie-bijwerkingen inzichtelijk zijn en worden aangepakt. In dit stadium lees je nog aardig veel nieuwsberichten met nieuwe bijwerkingen.. Veel vrouwen zullen bijvoorbeeld bewust de vaccinatie afwachten in verband met een (toekomstige) zwangerschap. Hier wil je geen risico mee nemen.

Hoe lang dat zal duren is een goede vraag. Enkele jaren wachten met de vaccinatie is niet realistisch. Je zal enorm beperkt zijn in je vrijheid en het is aannemelijk dat er volgend jaar al een vaccinatie-plicht is. :+
van uitstel komt afstel.

ik acht de kans klein dat mensen die nu weigeren na een of twee jaar toch wel de prik halen. de weerstand is dan alleen maar groter omdat elke kleine individuele afwijking de voorpagina haalt en antifiguren dat uitknippen en in hun dossier toevoegen.

het vaccin is al na 1 dag uit je lichaam. het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling van een bestaand vaccin wat al tig jaar op de plank ligt. Sars-cov-2 is immers de tweede familie, Sars-cov-1 was er al.
pi_200752388
quote:
11s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Toch wel bizar dat mensen zo'n angst kunnen hebben voor een prikje wat na enkele seconden voorbij is.

Tsja het kenmerk van een (ireeele) angst is dan ook juist dat deze buitenproportioneel is. Idem voor spinnen bijvoorbeeld; bang zijn voor die diertjes is, zeker hier in Nederland, ook niet heel zinvol. :P
pi_200752444
quote:
11s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:30 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik zal toegeven, ik ben er zelf ook geen fan van ofzo, maar de 1e voelde ik letterlijk niet, en de 2e voelde ik drie seconden letterlijk een miniscuul ''prik'' gevoel.

Ter vergelijking, ik stootte gister met mn lompe kop mn teen tegen een deurpost en dat deed al 500X meer pijn :')
Ja, ik geloof er heilig in dat het prikken het probleem is.
Ze stoppen van alles in een holle kies, maar een prikje, oh jee, dan gaat het legerpak aan, ze moeten strijden!

Het naaldje is zo dun dat je amper wat voelt. hooguit die seconde ja.
Kon dat vaccin maar in een kroket :Y
  Moderator donderdag 5 augustus 2021 @ 11:37:30 #145
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200752451
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tsja het kenmerk van een (ireeele) is dan ook juist dat deze buitenproportioneel is. Idem voor spinnen bijvoorbeeld; bang zijn voor die diertjes is, zeker hier in Nederland, ook niet heel zinvol. :P
Lol, tell that to my wife! Die flipt hem idd zelfs bij de meest kleine spinnetjes al totaal de pan uit. :')

Maar je hebt gelijk, de angst zelf is eigenlijk al gewoon de spelbreker. Op het moment dat die in 't koppie zit dan is alle vorm van redenatie vaak weg ja.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:38:06 #146
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_200752467
quote:
Aanmodderen nog wel _O-
Wat dacht je van gewoon hun leven leiden zoals ze voorheen al deden en zichzelf niet bezig houden met Fok waar ze hele dagen ondergedompeld worden in allerlei rampscenario's.
Denk dat de meerderheid van "die lui" hun schouders ophalen over heel deze crisis en verder doen wat ze altijd al deden.
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:38:18 #147
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_200752476
Een medicijn zou natuurlijk ook wel fijn zijn.

Hoe zijn de ontwikkelingen daar?
  donderdag 5 augustus 2021 @ 11:41:16 #148
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_200752533
Men spreekt toch over een tweedeling maar diegene die gevacineerd zijn dragen toch een QR code op hun borst.
pi_200752575
quote:

Que?
Stel dat je oma 2 wielen had, dan was ze een fiets.
Go hard or go home
pi_200752577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 11:41 schreef KingRadler het volgende:
Men spreekt toch over een tweedeling maar diegene die gevacineerd zijn dragen toch een QR code op hun borst.
Waar is deze kut-opmerking nou weer voor nodig.
Verwijzingen naar de tweede wereld oorlog zijn zo idioot dom.
het is nog altijd vaccinatiebewijs of een negatieve test.
pi_200752578
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')