SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 19-07-2021 15:47:05 ]![]()
Ja zo is de spanning er voor vandaag wel uitquote:Op maandag 19 juli 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ttingen-stabiliseren
Spoiler!Dan ga ik maar douchen.
![]()
Er was ons exponentiële groei beloofd! Loopt het weer met een sisser af.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat saai. Spanning en sensatie willen we!!!!!![]()
Ik voel al weer aankomen dat ik deze week de schaal van mijn grafieken weer moet aanpassen. Ook saai.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was ons exponentiële groei beloofd! Loopt het weer met een sisser af.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je kan altijd net als Yorick een logaritmische schaal gebruiken. Ziet er lekker dramatisch uitquote:Op maandag 19 juli 2021 14:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik voel al weer aankomen dat ik deze week de schaal van mijn grafieken weer moet aanpassen. Ook saai.![]()
Zoals altijd.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was ons exponentiële groei beloofd! Loopt het weer met een sisser af.
Hoop ophef en angst. Achteraf: viel wel mee. .. Maar het volgende wordt pas errrrrrrruuaaaaggghhhH!!'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
"Iedere dag minstens een kwartier frisse lucht door het huis."
Waarom klinkt dit zo dom en simpel? Ben toch geen wappie.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Soort Oak Island afleveringquote:Op maandag 19 juli 2021 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals altijd.
Hoop ophef en angst. Achteraf: viel wel mee. .. Maar het volgende wordt pas errrrrrrruuaaaaggghhhH!!Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De golf die we begin dit jaar hadden viel alles behalve mee.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals altijd.
Hoop ophef en angst. Achteraf: viel wel mee. .. Maar het volgende wordt pas errrrrrrruuaaaaggghhhH!!“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is hier standaard. Ook 'swinters met -10. Er gaat niks boven slapen met verse zuurstofquote:Op maandag 19 juli 2021 15:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waarom klinkt dit zo dom en simpel? Ben toch geen wappie.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Heb geen 170.000 dagelijkse besmettingen gezien en ook geen code zwartquote:Op maandag 19 juli 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De golf die we begin dit jaar hadden viel alles behalve mee.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Is dit genoeg stijging? Verviervoudiging in een week.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er was ons exponentiële groei beloofd! Loopt het weer met een sisser af.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Maar wel heel veel vaccinatiesquote:Op maandag 19 juli 2021 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb geen 170.000 dagelijkse besmettingen gezien en ook geen code zwart
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Die viel juist heel erg mee.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De golf die we begin dit jaar hadden viel alles behalve mee.Makkelijk eerste![]()
2700 mensen in de ziekenhuizen tot eind April en een lockdown van zowat een half jaar..quote:
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat stokpaardje kennen we nu onderhand wel..quote:Op maandag 19 juli 2021 15:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb geen 170.000 dagelijkse besmettingen gezien en ook geen code zwart“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja maar code zwart was er niet, dus was het allemaal overdreven.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt een meevaller ja, lockdown van oktober t/m juni
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
JAAAA paniek! Nu voel ik me weer gerustgesteld nu ik weet dat we allemaal gedoemd zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dit genoeg stijging? Verviervoudiging in een week.
[ afbeelding ]![]()
![]()
En dat is anders tijdens een griepgolf?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2700 mensen in de ziekenhuizen tot eind AprilPolitiek geïnitieerd. Doet t virus niet.quote:en een lockdown van zowat een half jaar..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zal vast. En dat blijven we doen. Was een serieus stokpaardje van het rivm, omt en kabinet.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat stokpaardje kennen we nu onderhand wel..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ga toch weg, man.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En dat is anders tijdens een griepgolf?![]()
Lastig he, waarheid.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:
Wat een niveau weer hier. Het is weer wappie-uur hoor.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat was sarcasme mn bestequote:Op maandag 19 juli 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Je moet zaaien voordat je kunt oogsten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal vast. En dat blijven we doen. Was een serieus stokpaardje van het rivm, omt en kabinet.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier ook. Heerlijk in de winter. Ja, het is dan soms 15 graden binnen. Boeien. Lekker warm dekentje erbij. Ik slaap zoveel lekkerder met open ramenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is hier standaard. Ook 'swinters met -10. Er gaat niks boven slapen met verse zuurstofVooral in de winter dan; zomers doe ik amper een oog dicht; of de ramen nou open of dicht zijn
![]()
![]()
Is dat wappie? Gewoon een beetje realisme?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een niveau weer hier. Het is weer wappie-uur hoor.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nee, dat was het niet. Maar blijf het vooral roepen. Ooit wordt het dat misschien wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal vast. En dat blijven we doen. Was een serieus stokpaardje van het rivm, omt en kabinet.
Ondertussen kan ik dit aanraden: https://students.uu.nl/trainingen/cursus-elementaire-statistiekCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En dan zeggen dat mensen niet moeten overdrijvenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
JAAAA daar was ie weer!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat een niveau weer hier. Het is weer wappie-uur hoor.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Wat normaal is tijdens een griepgolf en wat er de afgelopen maanden is gebeurd hebben werkelijk niks met elkaar te maken. Dat is de waarheid, en dat weet je best.quote:![]()
Ja, t'is goed he..quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Dat is het nieuwe stopwoordje natuurlijk. Beetje realisme en kritiek op je is gelijk 'wappie'?quote:
Hou toch op vent.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
If it quacks like a duck..quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als je denkt dat er nu evenveel mensen in het ziekenhuis liggen als met een griepgolf heeft dat niets met realisme te maken, maar met onwetendheid. Of ontkenning.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe stopwoordje natuurlijk. Beetje realisme en kritiek op je is gelijk 'wappie'?
Hou toch op vent.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Als het nou ook maar in de buurt van realisme kwam hadden we nog een discussie kunnen hebben..quote:Op maandag 19 juli 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is het nieuwe stopwoordje natuurlijk. Beetje realisme en kritiek op je is gelijk 'wappie'?
Hou toch op vent.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Oh jee, dit gaat lastig wordenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
Onder werktijd zijn er naar verhouding meer wappies, ja. Die hebben namelijk geen werk.
Op 't werk krijg ik door dat een collega onverwacht 110 euro moest bijbetalen om uit Griekenland naar huis te kunnen van vakantie. Hij moest een extra corona-test doen. Ben je dan mooi klaar mee.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Gebezigd tijdens omt advies, omt overleg, kabinets overleg, persconferenties en tijdens de avondklok rechtszaak.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet. Maar blijf het vooral roepen. Ooit wordt het dat misschien wel.
Ondertussen kan ik dit aanraden: https://students.uu.nl/trainingen/cursus-elementaire-statistiek
En nog is het niet waar hoor!! echt niet, geen stokpaardje en ook geen angstcreatie. De code zwart bingo was ook niet uit de lucht te slaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Weten jullie of er een grafiek is met het beschermingspercentage tegen besmetting vanaf het moment van 2e vaccinatie met Pfizer tot aan 'volledige' bescherming?![]()
Kijk even een keer naar die cursus statistiek. Je zult verbaasd zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gebezigd tijdens omt advies, omt overleg, kabinets overleg, persconferenties en tijdens de avondklok rechtszaak.
En nog is het niet waar hoor!! echt niet, geen stokpaardje en ook geen angstcreatie. De code zwart bingo was ook niet uit de lucht te slaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ouderwets present
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Vandaar dat alle so called schapen erop duiken?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onder werktijd zijn er naar verhouding meer wappies, ja. Die hebben namelijk geen werk.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het concept thuiswerken is je vreemd blijkbaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op 't werk krijg ik door dat een collega onverwacht 110 euro moest bijbetalen om uit Griekenland naar huis te kunnen van vakantie. Hij moest een extra corona-test doen. Ben je dan mooi klaar mee.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Toevoeging: en geen schapenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.![]()
- 8.874 nieuw gemelde positieve testen
- 54 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik had in mijn hoofd dat goede ventilatie juist voortdurend was. Dus dat 's ochtends een kwartiertje de ramen open eigenlijk niet zoveel uitmaakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Waarom klinkt dit zo dom en simpel? Ben toch geen wappie.![]()
He gets... nu is de hele verrassing er vanaf....quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Tijn het volgende:
Jullie weten dat Hugo het al verklapt heeft en dat het rond de 9000 zit, he.![]()
![]()
![]()
Het daalt als een malle!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 9 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens![]()
Even?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
Kunnen we inderdaad even ophouden om elkaar voor wappie uit te maken?
1600 uur mag het weerZuiger van het FOK!-OMT![]()
Nee, helemaal niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal vast. En dat blijven we doen. Was een serieus stokpaardje van het rivm, omt en kabinet.![]()
![]()
Festivals openquote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 9 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Laatste update: 19-07-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 8932
Gemeentes met +5 besmettingen:
590 Amsterdam
477 Rotterdam
382 's-Gravenhage
279 Groningen
159 Utrecht
146 Enschede
146 Breda
136 Nijmegen
134 Haarlem
120 Haarlemmermeer
115 Tilburg
107 Leiden
101 Amersfoort
98 Zoetermeer
97 Delft
94 Arnhem
93 Westland
86 Alkmaar
85 's-Hertogenbosch
81 Eindhoven
79 Zwolle
79 Zaanstad
79 Apeldoorn
66 Alphen aan den Rijn
66 LeeuwardenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmettingen
40 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Even nog beetje meer ventileren
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tijdens de flinke griepgolf van een paar jaar terug was het ook te druk in de ziekenhuizen en een flinke oversterfte. Ja dit virus is een tikje erger. Maar de maatschappelijke schade is toch echt het gevolg van de politieke keuzes en vliegende aids ebola is het ook weer niet. Maar nu is alles opeens gehypt en is een ziekenhuisopname opeens heeeeel erg.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je denkt dat er nu evenveel mensen in het ziekenhuis liggen als met een griepgolf heeft dat niets met realisme te maken, maar met onwetendheid. Of ontkenning.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Eigenlijk niet,quote:Op maandag 19 juli 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De grafiek is al een cherry-picking op zichzelf. Maar het is geen vergelijking die ergens op slaat. We hebben nu een ongekende situatie qua besmettingen met pieken gelijk aan december. De bijbehorende opnamecijfers in die periode zaten rond de 250 opnames per dag. Daar zijn we niet en daar gaan we ook niet komen op dit moment.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zat er nog steeds 58 besmettingen naast (te hoog gegokt)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 9 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
EDIT: zie dat ik zonder de correcties wel gewoon precies goed zat
Kunnen we dan ook even ophouden met die kansloze vergelijkingen met de griep?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
Kunnen we inderdaad even ophouden om elkaar voor wappie uit te maken?
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee, gewoon elkaar helemaal niet elkaar uitmaken als schaap en wappie etc.quote:
Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet eens bent.![]()
Misschien dat ik wat meer met beide benen op de grond sta, een ingebouwde bullshit filter heb en niet gelijk in de 'het is een wapppppieeee' stand schiet als ik wat kritiek naar mijn hoofd krijg.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als het nou ook maar in de buurt van realisme kwam hadden we nog een discussie kunnen hebben..'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Oké, en nu je punt? Exponentiële groei = exponentiële groei.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk niet,
De grafiek is al een cherry-picking op zichzelf. Maar het is geen vergelijking die ergens op slaat. We hebben nu een ongekende situatie qua besmettingen met pieken gelijk aan december. De bijbehorende opnamecijfers in die periode zaten rond de 250 opnames per dag. Daar zijn we niet en daar gaan we ook niet komen op dit moment.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Totale onzin uitkramen is niet "met beide benen op de grond staan".quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien dat ik wat meer met beide benen op de grond sta, een ingebouwde bullshit filter heb en niet gelijk in de 'het is een wapppppieeee' stand schiet als ik wat kritiek naar mijn hoofd krijg.![]()
Je kan ook gewoon zeggen dat je het echt een slechte vergelijking vind. Aan de andere kant gaan we ook geen mensen bashen die zich wel zorgen maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen we dan ook even ophouden met die kansloze vergelijkingen met de griep?
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?![]()
We hadden het over het bezigen van uitspraken die vooral angst moesten inboezemen zoals die 170.000 en code zwart. Niet over de statistieken.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk even een keer naar die cursus statistiek. Je zult verbaasd zijn.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Alleen al in Nederland zijn er mensen overleden aan/met COVID dan in de gehele ebolapandemie. Nee, dit is zeker geen ebola.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens de flinke griepgolf van een paar jaar terug was het ook te druk in de ziekenhuizen en een flinke oversterfte. Ja dit virus is een tikje erger. Maar de maatschappelijke schade is toch echt het gevolg van de politieke keuzes en vliegende aids ebola is het ook weer niet. Maar nu is alles opeens gehypt en is een ziekenhuisopname opeens heeeeel erg.
En die "flinke griepgolf van een paar jaar terug" was zonder lockdowns weet je nog?
We kunnen ook met zijn allen stoppen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?
Dan is het wel heel stil hier opeens![]()
![]()
Is en blijft een zwaktebod en dat weten ze zelf ook wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien dat ik wat meer met beide benen op de grond sta, een ingebouwde bullshit filter heb en niet gelijk in de 'het is een wapppppieeee' stand schiet als ik wat kritiek naar mijn hoofd krijg.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh ja, want dat heeft de afgelopen maanden zo goed geholpen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat je het echt een slechte vergelijking vind.
Ik vind het echt volstrekt moreel verwerpelijk en getuigen van weinig hersencellen om deze situatie te bagatelliseren en te verwijzen naar een griepgolf van een paar jaar terug die bovendien een behoorlijke statistische outlier was. Daar heb ik maar één woord voor.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Nee helaas.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?![]()
I rest my case.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hadden het over het bezigen van uitspraken die vooral angst moesten inboezemen zoals die 170.000 en code zwart. Niet over de statistieken.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Welnu,quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, gewoon elkaar helemaal niet elkaar uitmaken als schaap en wappie etc.
Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet eens bent.
Als ik het dan anders mag zeggen
Poneer ik graag
Pardoes een stelling
Inzake de inhoudelijke capaciteiten van ons noodlijdende
Educatieve systeem: daarin meer aandacht voor bronnenonderzoek graag!![]()
Verbaas mij elke keer weer dat verschillende users als gestoken zo dramatisch reageren op zo'n opmerking, lekker boeiend.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.![]()
Je kan het ook gewoon negeren.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ja, want dat heeft de afgelopen maanden zo goed geholpen.
Ik vind het echt volstrekt moreel verwerpelijk en getuigen van weinig hersencellen om deze situatie te bagatelliseren en te verwijzen naar een griepgolf van een paar jaar terug die bovendien een behoorlijke statistische outlier was. Daar heb ik maar één woord voor.![]()
Ventileren is goed mensen! Denk daar aan. Ook (of juist) een slechte mening ventileren is verstandig.
Groet Hugo en Mark![]()
Dan heeft het toch ook geen zin als die gene uitmaakt voor wappie? Daar veranderd zijn gedachtes ook niet van. Jullie zijn het niet eens. Als het echt te ver gaat, zet gewoon een TR.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het echt volstrekt moreel verwerpelijk en getuigen van weinig hersencellen om deze situatie te bagatelliseren en te verwijzen naar een griepgolf van een paar jaar terug die bovendien een behoorlijke statistische outlier was. Daar heb ik maar één woord voor.![]()
Ja, laten we fake news bestrijden door het te negeren. Dat werkt vast goed om het tegen te gaan. Allemaal in de eigen echoput.quote:
Geheel mee eens.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het echt volstrekt moreel verwerpelijk en getuigen van weinig hersencellen om deze situatie te bagatelliseren en te verwijzen naar een griepgolf van een paar jaar terug die bovendien een behoorlijke statistische outlier was. Daar heb ik maar één woord voor.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Het is ok om bang te zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Snap sowieso niet waarom dat concept zo verwerpelijk is?
Het is nou niet bepaalt een ziekte die iemand je toewenst.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Klopt,quote:Op maandag 19 juli 2021 15:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, en nu je punt? Exponentiële groei = exponentiële groei.
Echte wereldcijfers zijn niet gebonden aan wiskunde.
Geen enkel virus kan oneindig doorgroeien, het zal een s-curve of sinus gaan volgen, en ook dat doet die niet volgens de boekjes.
Daarnaast zijn er ook omstandigheden die niet in wiskunde te vatten zijn en is het reduceren van het onderzoeksveld epidemiologie te gemakkelijk om af te doen als alleen exponentiële groei. ICT Is zeker ook alleen maar eentjes en nulletjes?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik ook, ben er wel klaar mee met dat ge-ontken hier. Simpele google er op geeft je al genoeg hits en als je daar al te beroerd voor bent, ben je gewoon af.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hier ook een beetje beurs nog, maar dit keer nauwelijks beroerd geweest. Nog twee weken en dan zit ook ik op niveauquote:Op maandag 19 juli 2021 15:12 schreef Mammietje het volgende:
*ploft met een zeer Pfizerarmpje neer voor de cijfertjes...
Kinderen hebben ook allemaal één of twee prikken gehad, loopt als een trein nu die vaccinaties. Ik was nogal cynisch daarover en ben blij dat ik ongelijk heb gekregen.![]()
En wie bepaald wat realistisch is? Of wat goede vergelijkingen zijn?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jij dat denkt te kunnen doen hebben we een groot probleem.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.quote:
Ik ben er klaar mee, ik ga wat nuttigers doen. Lekkere echoput wordt het hier.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ventileren?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.
Ik ben er klaar mee, ik ga wat nuttigers doen.![]()
Ga gelijk voor een ventilator kijken (echt waar, maar niet vanwege knabbel en babbel).quote:Op maandag 19 juli 2021 15:22 schreef alpeko het volgende:
Ventileren is goed mensen! Denk daar aan. Ook (of juist) een slechte mening ventileren is verstandig.
Groet Hugo en Mark´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Weer die 2 weken!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier ook een beetje beurs nog, maar dit keer nauwelijks beroerd geweest. Nog twee weken en dan zit ook ik op niveau
Kinderen hebben ook allemaal één of twee prikken gehad, loopt als een trein nu die vaccinaties. Ik was nogal cynisch daarover en ben blij dat ik ongelijk heb gekregen.![]()
Maar dit zijn wel de beste!![]()
Mijn kinders zijn donderdag en vrijdag aan de beurt.![]()
![]()
Alsof het andersom niet zo is met dat nagepraat en gekatalyseer op elkaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.
Ik ben er klaar mee, ik ga wat nuttigers doen. Lekkere echoput wordt het hier.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar o wee... was uw handen stukquote:Op maandag 19 juli 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of iets anders wat eindigd op ... eren
Ontspant vaak wel, misschien wel een aanrader![]()
Presentquote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
Wie heeft @:Zipportal een vrije dag gegeven eigenlijk?
(zo lijkt het toch alsof hij een beetje aanwezig is)´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Hey Donaldquote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Negeren lijkt me geen goed idee bij fake news
De definitie 'fake news' is ook nogal aan inflatie onderhevig. De mening van iemand die niet voldoet aan de geldende standaard wordt afgedaan als fake news, dus moet tegen gevochtend worden.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Negeren lijkt me geen goed idee bij fake news
Is dat dan niet een zinloze kruistocht? Aan de ene kant wordt er gezegd Willem Engel e.d. te negeren, maar als in dit topic iemand zegt dat niet voldoet aan de geaccepteerde mening klappen we vol op de enkels. Dat is toch ook nergens voor nodig?![]()
Je kletst gewoon uit je nek. Er zijn tot nu toe bijna 67.000 mensen opgenomen geweest in het ziekenhuis sinds het begin van de pandemie. Dat is volstrekt onvergelijkbaar met welk griepseizoen dan ook, toen er bovendien ook nog eens geen maatregelen waren (!!!)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook, ben er wel klaar mee met dat ge-ontken hier. Simpele google er op geeft je al genoeg hits en als je daar al te beroerd voor bent, ben je gewoon af.![]()
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?![]()
Is er een limitatieve lijst van benamingen die we niet mogen geven in deze threads?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
Ik wil niemand in deze threads beledigen met woorden die niet oké zijn volgens de regels van deze threads.Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll![]()
De lockdown viel niet mee.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De besmettingsgolf wel, geen moment de controle verloren gelukkig in tegenstelling tot veel andere landen. De eerste golf was uiteindelijk een stuk nijpender.Makkelijk eerste![]()
Nee, maar wel naar www.velux.nl gaan.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik adviseer je iemand in te huren die continu in je gezicht blaastquote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?![]()
In ieder geval niet meer met je ratel aan de gang bij een doelpunt. Door de openstaande ramen geeft dat geluidsoverlast bij de buren.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Tijdens die zware griepgolf in 2018 zijn er 16.000 patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Een ander zwaar griepseizoen had er 10.000 (2014/2015).quote:Op maandag 19 juli 2021 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens de flinke griepgolf van een paar jaar terug was het ook te druk in de ziekenhuizen en een flinke oversterfte. Ja dit virus is een tikje erger. Maar de maatschappelijke schade is toch echt het gevolg van de politieke keuzes en vliegende aids ebola is het ook weer niet. Maar nu is alles opeens gehypt en is een ziekenhuisopname opeens heeeeel erg.
Nu met corona zitten we op 71.000 én dat terwijl we grotendeels in lockdown zaten en maatregelen hadden om het aantal besmettingen tegen te gaan.![]()
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb ik vanmorgen over gepost, die berekening van Henk-Jan Westeneng klopt niet:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1940 Eyes on the UK
De berekening zelf kan kloppen, maar hij rekent met de verkeerde cijfers.are we infinite or am I alone![]()
Ze waren weer aan het terugschalen, want het is weer zomerquote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.![]()
![]()
Dat blijft ook wel een stokpaardje hoor, was een fout van een ambtenaar die had zitten klooien met model. Dit is nooit zo gezegd door het RIVM.quote:![]()
In dat geval moet je het kwartier luchten wat ze aanhouden vermenigvuldigen met de ruimte die het raam open kan.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?
0.25 uur * 50 * 90 = 1125 uur open zetten per dag.
Doe je dat niet, dan heb je 40-45 % kans op coronabesmettingOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik kom met een link waarin die angstcreatie te vinden is en jij komt met een ad hominem om de discussie bij voorbaat af te kappen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit mag wel, maar iemand wappie noemen mag niet? Ik vind het maar vreemd..
Dat is een subtiel verschilletje. Snap niet dat je dat niet ziet Jordi.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Spam!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar wel naar www.velux.nl gaan.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.php
Duiding van vandaag:
- Piekdag ligt nog steeds op 12-7 (er werden vandaag nog 720 cases geplust op deze dag)
- Aantal DPL was 900 minder dan een dag eerder
- Datavertraging 5-10 dagen is opgelopen, wat vaak gebeurt in de weekenden tot 2436
- Datavertraging tot 5 dagen is gedaald met 1500 tot 5469
- Aantal testen was 2 dagen geleden gedaald tot 50K, dat is 18K lager dan een dag eerder
- % positief in de 20-29 groep is ongeveer 10% gedaald t.o.v. een week eerder, ook in aantallen, echter oudere groepen zijn wel iets gestegen, vermoedelijk ongevaccineerden of gedeeltelijk gevaccineerden
Al met al begint het er steeds positiever uit te zien voor een verdere daling de komende dagen, waar deze daling natuurlijk al veel eerder ingezet was.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zelfs een verzonnen berekening zou minstens het volume van de kamer (of oppervlakte x vermoedelijke hoogte) moeten bevatten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:35 schreef Molo het volgende:
[..]
In dat geval moet je het kwartier luchten wat ze aanhouden vermenigvuldigen met de ruimte die het raam open kan.
0.25 uur * 50 * 90 = 1125 uur open zetten per dag.
Doe je dat niet, dan heb je 40-45 % kans op coronabesmettingare we infinite or am I alone![]()
Zou lekker de boel tegen elkaar open zetten. Tocht de boel goed door. Instructies van de overheid heb ik nog niet voorbij zien komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?
Hier staan de ramen de hele dag open. Zowel bg, 1e als 2e verdieping. Krijgt meer last van hooikoorts op deze manier, maar houd zo ontzettend niet van die 'gebakken lucht'.(Un)masking for the greater good.![]()
Frituren eindigt helemaal niet op -erenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of iets anders wat eindigd op ... eren
Ontspant vaak wel, misschien wel een aanrader![]()
![]()
Dat er nog steeds door zoveel "deskundigen" niet het besef is dat vandaag besmettingen van vandaag besmettingen gewoon tot 10 dagen oud kunnen zijn vind ik ook ronduit schokkend.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het zou je sieren als je ten minste erkent dat geen enkele griepgolf ook maar in de buurt van deze pandemie komt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kom met een link waarin die angstcreatie te vinden is en jij komt met een ad hominem om de discussie bij voorbaat af te kappen.
Dat is een subtiel verschilletje. Snap niet dat je dat niet ziet Jordi.![]()
Tijdens de verschillende overleggen, persmomenten en zelfs in de rechtszaal toen volgens het rivm 'the heat on was'. Pas na een week of 3 kwamen ze met die verklaring inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat blijft ook wel een stokpaardje hoor, was een fout van een ambtenaar die had zitten klooien met model. Dit is nooit zo gezegd door het RIVM.
Ik sluit niet helemaal uit dat het een 'foutje' was, maar een bron hebben we daar niet voor. Maar gezien de Europees wijde berichten van daarna dat overheden vooral op de angst moesten inspelen voor de media, sluit ik dat niet uit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ons model acht dit onnodig, glasdikte is voldoendequote:Op maandag 19 juli 2021 15:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs een verzonnen berekening zou minstens het volume van de kamer (of oppervlakte x vermoedelijke hoogte) moeten bevatten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ons model acht dit onnodig, glasdikte is voldoende![]()
Is dat 47 graden constante warmte over het hele oppervlak of mag plaatselijke piekwarmte ook?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
(Un)masking for the greater good.![]()
Spaanse griepquote:Op maandag 19 juli 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je ten minste erkent dat geen enkele griepgolf ook maar in de buurt van deze pandemie komt.![]()
Ik ontken het ook nergens dat het niet erger dan de griep is. Het is alleen zeker geen vliegende ebola aids waarin mensen elkaar alleen maar hoeven aan te kijken om dood te vallen.
En als iemand wel zo doet, gaat dat mij te ver ja.
Zou jullie overigens sieren om ook een stapje terug te doen met het gewappie en ge-ontken van feiten die weer niet in je straatje passen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
47 graden opening van het raam.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat 47 graden constante warmte over het hele oppervlak of mag plaatselijke piekwarmte ook?![]()
En als mijn dakhelling 46 graden is, wat moet ik dan doen?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
maar als je je laat vaccineren is covid-19 gewoon maar een griepje toch?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
Vind ik
Makkelijk eerste![]()
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tijdens die zware griepgolf in 2018 zijn er 16.000 patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Een ander zwaar griepseizoen had er 10.000 (2014/2015).
Nu met corona zitten we op 71.000 én dat terwijl we grotendeels in lockdown zaten en maatregelen hadden om het aantal besmettingen tegen te gaan.
De reden dat het niet gierend nog verder uit de klauwen loopt is doordat iedereen vanaf zijn jeugd met het virus in aanraking komt en dus ook antistoffen heeft. Maar ook omdat we elk jaar een campagne voeren om er 6,5 miljoen te kunnen vaccineren.
Wat ook positief is is dat we het dan toch zo ver kunnen onderdrukken. Covid zal ook wel dit idee gaan worden. En dan gok ik dat het zwakkere deel dat slachtoffer kan worden er nu een 'vijand' bij heeft."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Mwa, influenza is ook dodelijk en soms om een punt duidelijk te maken, kan er een vergelijking volgen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Alles dicht timmeren hier vind ik niet wenselijk.![]()
Imho is "En dat is anders tijdens een griepgolf?" dat dus wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ontken het ook nergens dat het niet erger dan de griep is.![]()
No worries, ik modereer hier niet, hoorquote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
maar als je je laat vaccineren is covid-19 gewoon maar een griepje toch?
Vind ik
Ik ben hier voor Tijger_m's lessen in 'subtiel zijn'
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.
De reden dat het niet gierend nog verder uit de klauwen loopt is doordat iedereen vanaf zijn jeugd met het virus in aanraking komt en dus ook antistoffen heeft. Maar ook omdat we elk jaar een campagne voeren om 6,5 miljoen te kunnen vaccineren.
Wat ook positief is is dat we het dan toch zo ver kunnen onderdrukken. Covid zal ook wel dit idee gaan worden. En dan gok ik dat het zwakkere deel dat slachtoffer kan worden er nu een 'vijand' bij heeft.
Een 'echte' griep ben je ook een paar weken door geveld. Daarmee wil ik echt niet downplayen dat Covid-19 heftiger is, maar Influenza is bij een groep mensen ook niet 2 dagen snotteren en klaar.![]()
Subtiel zijn op FOK? Nooit!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
No worries, ik modereer hier niet, hoor
Ik ben hier voor Tijger_m's lessen in 'subtiel zijn'Ik moest gewoon even reageren.
Ik probeer me altijd voor te houden dat ik hier geen dingen ga typen die ik in mijn dagelijkse leven ook niet zou zeggen. Ervan uitgaande dat je geen enorme lul bent in je dagelijkse leven zou de hele reeks er beter van worden als iedereen dat zou proberen imoquote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen![]()
Als mensen in mijn omgeving compleet anders denken over iets dan probeer ik er tegenin te gaan met goede argumenten, maar als het duidelijk wordt dat we het toch niet eens gaan worden realiseer ik me vrij vlot dat ik het gewoon moet accepteren (want er zijn zoveel meningen en zelfs ''feiten'' zijn niet altijd zwart/wit). Ik ga diegene niet wegzetten in denigrerende termen. Dus dan probeer ik het online ook niet te doen. Ik post ook echt niet perfect en maak ook zat fouten, maar ik streef er in ieder geval naar.
Als je veel van m'n posts leest krijg je al wel een plaatje van wie ik ben als persoon; ook in mijn dagelijkse leven.![]()
Een collega van mijn moeder is er toen aan overleden omdat het op haar hartspier was geslagen. Mid-50.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.
Een 'echte' griep ben je ook een paar weken door geveld. Daarmee wil ik echt niet downplayen dat Covid-19 heftiger is, maar Influenza is bij een groep mensen ook niet 2 dagen snotteren en klaar.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
En denk dat dit een beetje is wat de meesten bedoelen. Maar posts over "dat griepje" om te bagatelliseren zijn ook niet wenselijk want het is wel een serieuze situatie waar we inzitten. Het is niet maar een "griepje", maar ik snap wel dat mensen vergelijkingen maken met verschillende aspecten van beide ziektes.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, influenza is ook dodelijk en soms om een punt duidelijk te maken, kan er een vergelijking volgen.
Alles dicht timmeren hier vind ik niet wenselijk.![]()
Zelf ook weleens Influenza infectie gehad, wist niet exact wat mij overkwam.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.
Een 'echte' griep ben je ook een paar weken door geveld. Daarmee wil ik echt niet downplayen dat Covid-19 heftiger is, maar Influenza is bij een groep mensen ook niet 2 dagen snotteren en klaar.
Hoewel ik relatief snel up en running was op gebied van werk (5 dagen totaal), duurde het toch wel meer dan een maand voordat ik weer een beetje normaal kon sporten.
Bij COVID-19 zie ik mensen om mij heen 3 maanden na vaccinatie toch nog steeds niet volledig kunnen werken, sporten laten we het dan maar niet over hebben.Ik moest gewoon even reageren.
Het is positief dat je het in ieder geval probeert.quote:
Zo proberen ze mij bij FOK! ook te leren wat de regels zijn, tot dusver 2 keer een ban gehad.
Wel voor verschillende dingen, dus het heeft een soort van succes
Ik moest gewoon even reageren.
Ik ben trots op jequote:Op maandag 19 juli 2021 15:57 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Het is positief dat je het in ieder geval probeert.
Zo proberen ze mij bij FOK! ook te leren wat de regels zijn, tot dusver 2 keer een ban gehad.
Wel voor verschillende dingen, dus het heeft een soort van succes
Checkquote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.
De reden dat het niet gierend nog verder uit de klauwen loopt is doordat iedereen vanaf zijn jeugd met het virus in aanraking komt en dus ook antistoffen heeft. Maar ook omdat we elk jaar een campagne voeren om er 6,5 miljoen te kunnen vaccineren.
Wat ook positief is is dat we het dan toch zo ver kunnen onderdrukken. Covid zal ook wel dit idee gaan worden. En dan gok ik dat het zwakkere deel dat slachtoffer kan worden er nu een 'vijand' bij heeft.
https://www.quest.nl/maat(...)eziektes-uit-europa/
Covid is wat dat betreft gewoon een nieuwe infectieziekte net als griep.
Geen griepje, maar verder verschilt het niet zo gek qua verspreiding, verloop van de pandemie, en vaccinaties.
Gelukkig wel veel effectievere vaccinaties, dat welOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Goeie vraagBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Zit nu de persco terug te kijken. Het nieuwe normaal is volgens Hugo ‘relatief normaal’.- verwijderd door admin -![]()
*snif* *snif*quote:
Dit is een van de meest trotse momenten in mijn leven.Ik moest gewoon even reageren.
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegdquote:Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Hugo is zelf relatief normaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:00 schreef groenen het volgende:
Zit nu de persco terug te kijken. Het nieuwe normaal is volgens Hugo ‘relatief normaal’.![]()
Precies. Je weet niet wat je overkomt als je een echte griep krijgt. Ik weet nog jaren terug dat ik twee weken plat lag en daarna nog weken kletsnat van het zweet was bij simpelweg naar het werk fietsen terwijl ik met gemak tientallen kilometers hardliep voor die tijd. Eerste keer rondje van 3km dacht ik dat ik erin bleef.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:52 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Zelf ook weleens Influenza infectie gehad, wist niet exact wat mij overkwam.
Hoewel ik relatief snel up en running was op gebied van werk (5 dagen totaal), duurde het toch wel meer dan een maand voordat ik weer een beetje normaal kon sporten.
Bij COVID-19 zie ik mensen om mij heen 3 maanden na vaccinatie toch nog steeds niet volledig kunnen werken, sporten laten we het dan maar niet over hebben.
Long-Covid ben ik dan ook erg bang voor geweest.![]()
Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfs al zou je alle 7,7 miljard mensen vaccineren dan bieden de vaccins nog steeds geen 100% bescherming.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het is in ieder geval sowieso veel te vroeg om nu al te concluderen dat het aantal besmettingen stagneert en dat we het ergste gehad hebben. Zal nog minimaal een week duren voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de trend, gezien alle ICT-storingen en het capaciteitsprobleem in de teststratenquote:Op maandag 19 juli 2021 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegdBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Uit de grafieken van @_serial_ en sites als https://pletdecurve.nl blijkt wel dat de echte ontwikkeling net iets anders loopt. Het is alleen moeilijk vast te stellen hoe het nu op dit moment gaat.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegd
Het lijkt erop dat er een bizarre stijging begin juli is geweest en sindsdien op een hoog plateau hangt. Maar wat dat betekent voor de nabije toekomst weet ik ook niet.![]()
Die landen komen gewoon op een lijstje, we scherpen de handels- en reisverdragen wat aan en voeren langzaam steeds verder de druk op terwijl we blijven zeggen dat het toch echt een vrije keuze is en blijft.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelf wil ik dat ook niet hebben, want dat zou mijn (middel)lange termijn doelen wel aardig in de war schoppen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Je weet niet wat je overkomt als je een echte griep krijgt. Ik weet nog jaren terug dat ik twee weken plat lag en daarna nog weken kletsnat van het zweet was bij simpelweg naar het werk fietsen terwijl ik met gemak tientallen kilometers hardliep voor die tijd. Eerste keer rondje van 3km dacht ik dat ik erin bleef.
Long-Covid ben ik dan ook erg bang voor geweest.
100% voorkomen kan ik het niet, dus ik doe zoveel mogelijk om het te voorkomen.
Voor Influenza kon ik makkelijk 1,5 uur vol gas High Intensitie Interval Training en dan nog 1 uur vol gas op de spinningfiets (300W gemiddeld).
De eerste keer na Influenza was ik blij met 30 minuten op de spinning fiets met 120W gemiddeld.Ik moest gewoon even reageren.
Het aantal positieve testuitslagen, niet per se het aantal besmettingenquote:Op maandag 19 juli 2021 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is in ieder geval sowieso veel te vroeg om nu al te concluderen dat het aantal besmettingen stagneert en dat we het ergste gehad hebben. Zal nog minimaal een week duren voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de trend, gezien alle ICT-storingen en het capaciteitsprobleem in de teststraten
Je moet echt goed kijken naar welke cijfers en in welke context je zit te kijken en hoe je vergelijkt. Domweg cijfers optellen of aftrekken is géén juiste analyseOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat laatste is zonder context ook gewoon onmogelijkquote:Op maandag 19 juli 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit de grafieken van @:_serial_ en sites als https://pletdecurve.nl blijkt wel dat de echte ontwikkeling net iets anders loopt. Het is alleen moeilijk vast te stellen hoe het nu op dit moment gaat.
Het lijkt erop dat er een bizarre stijging begin juli is geweest en sindsdien op een hoog plateau hangt. Maar wat dat betekent voor de nabije toekomst weet ik ook niet.
Laten we het zo zeggen, gelukkig gaat het vaccineren onwijs goed![]()
Serieus trouwens dat, zonder sarcastisch te zijn, dat wordt onze redding.
BCO en sturen op cijfers absoluut nietOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vorige week werd de 19e miljoenste prik gezet.
We hebben 14 miljoen 18+ ers in Nederland
Voor 100% vaccinatiegraad onder 18+ zou je dus zonder rekening te houden met Janssen prikken, 28 miljoen vaccinaties moeten zetten.
Voor 85% vaccinatiegraad onder 18+ moet je dus 23,8 miljoen prikken zetten.
Daarnaast hebben 1,1 miljoen 12-18 jarigen, daar zijn 2,2 miljoen prikken voor nodig voor 100% en 1,8 miljoen prikken voor 85%
Totaal zouden we dus 23,8 + 1,8 miljoen = 25,6 miljoen prikken moeten zetten om 85% te bereiken.
Aankomende week zijn er 1,2 miljoen prikken gepland, bij gelijkblijvend tempo de komende weken, heb je dus 25,6-19 = 6,6 miljoen / 1,2 = 5.5 week nodig om je vaccinatiecampagne voor te voltooien en 85% te bereiken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Liever vandaag dan morgen, want het is essentieel dat het R-getal zo snel mogelijk rap naar beneden gaat. Anders blijven we nog langer in de shit zitten.
Nooit begrepen waarom het mond-neusmasker in dit stadium van de pandemie al niet meer nodig is van Rutte III. Wanneer mensen het consequent dragen in afgesloten binnenruimtes wordt er gewoon verspreiding mee voorkomen, ook onder gevaccineerde mensen die alsnog vatbaar zijn voor delta. Er zijn goede redenen waarom in zo'n beetje alle andere landen ter wereld wel wordt vastgehouden aan de preventieve effect van mond-neusmaskers.
Keep wearing masks to slow spread of Covid, scientists warn BritonsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door Gretzl op 19-07-2021 16:19:14 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Je vergeet dat een deel Janssen is met één prikquote:Op maandag 19 juli 2021 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Vorige week werd de 19e miljoenste prik gezet.
We hebben 14 miljoen 18+ ers in Nederland
Voor 100% vaccinatiegraad onder 18+ zou je dus zonder rekening te houden met Janssen prikken, 28 miljoen vaccinaties moeten zetten.
Voor 85% vaccinatiegraad onder 18+ moet je dus 23,8 miljoen prikken zetten.
Daarnaast hebben 1,1 miljoen 12-18 jarigen, daar zijn 2,2 miljoen prikken voor nodig voor 100% en 1,8 miljoen prikken voor 85%
Totaal zouden we dus 23,8 + 1,8 miljoen = 25,6 miljoen prikken moeten zetten om 85% te bereiken.
Aankomende week zijn er 1,2 miljoen prikken gepland, bij gelijkblijvend tempo de komende weken, heb je dus 25,6-19 = 6,6 miljoen / 1,2 = 5.5 week nodig om je vaccinatiecampagne voor te voltooien en 85% te bereiken.
-edit- oh wacht, dat zei je ook alOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
BCO is leuk als er een paar tieners zijn met een SOA. Niet bij een luchtwegvirus op deze schaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste is zonder context ook gewoon onmogelijk
Laten we het zo zeggen, gelukkig gaat het vaccineren onwijs goed![]()
Serieus trouwens dat, zonder sarcastisch te zijn, dat wordt onze redding.
BCO en sturen op cijfers absoluut niet![]()
quote:Op maandag 19 juli 2021 16:12 schreef Gretzl het volgende:
Liever vandaag dan morgen, want het is essentieel dat het R-getal zo snel mogelijk rap naar beneden gaat. Anders blijven we nog langer in de shit zitten.
Nooit begrepen waarom het mond-neusmasker in dit stadium van de pandemie al niet meer nodig is van Rutte III. Wanneer mensen het consequent dragen in afgesloten binnenruimtes wordt er gewoon verspreiding mee voorkomen, ook onder gevaccineerde mensen die alsnog vatbaar zijn voor delta. Er zijn goede redenen waarom in zo'n beetje alle andere landen ter wereld wel wordt vastgehouden aan de preventieve effect van mond-neusmaskers.
[ twitter ]Lol, Franky vd Linde. Wat een idioot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- verwijderd door admin -![]()
Kloptquote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
BCO is leuk als er een paar tieners zijn met een SOA. Niet bij een luchtwegvirus op deze schaal.
Doorgaans is BCO in die trend trouwens meer in werking bij middelbare bezoekers van luxe clubs met dure dames die alles doen wat je CEO hartje begeert![]()
Bron: gesprekje met GGD arts
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is dat een bekende?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Lol, Franky vd Linde. Wat een idioot.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
[ twitter ]
Keep wearing masks to slow spread of Covid, scientists warn BritonsAls hij de rekening betaald is er vast wel een advocaat die hem bij wil staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Magische stagnatie. In feite erken je dan gewoon dat het wel de maatregelen kunnen zijn. Zou echt niet weten waarom dat niet zo snel zou kunnen. De bron is in één keer abrupt weggenomen. Besmettingen die je nu begint zien zijn al van de 'secundaire' soort, nl. die niet meer door directe contacten in nachtclubs plaatsvinden maar door alledaagse contacten, voor welke de R al laag was.quote:I'll give you something to do![]()
Heb je het artikel uit The Guardian wel gelezen?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Lol, Franky vd Linde. Wat een idioot.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het aantal goed uitgevoerde tests (dus <24 cycli) die een positieve uitslag geven, zijn het aantal besmettingen (tenzij iemand die al een positieve uitslag heeft gehad zich de dag erop weer laat testen).quote:Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het aantal positieve testuitslagen, niet per se het aantal besmettingen
Het aantal besmettingen is echter niet per se het aantal mensen dat ziek is vanwege SARS-CoV2
Maar de mensen die een positieve testuitslag hebben, kunnen in principe besmetten.Je moet inderdaad wel goed opletten welke cijfers je vergelijkt.quote:Je moet echt goed kijken naar welke cijfers en in welke context je zit te kijken en hoe je vergelijkt. Domweg cijfers optellen of aftrekken is géén juiste analyse
Je moet appels niet met fluorescerende dildo's vergelijken.Ik moest gewoon even reageren.
Ja, je analyse zou best kunnen kloppen. Het is vooral interessant wat de R deze week en komende week gaat doen. We weten nu alleen hoe absurd hoog ie was 3 weken terug. Als er nauwelijks groter super spreading events nu meer zijn dan moet dat ongetwijfeld een zichtbare invloed hebben.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Magische stagnatie. In feite erken je dan gewoon dat het wel de maatregelen kunnen zijn. Zou echt niet weten waarom dat niet zo snel zou kunnen. De bron is in één keer abrupt weggenomen. Besmettingen die je nu begint zien zijn al van de 'secundaire' soort, nl. die niet meer door directe contacten in nachtclubs plaatsvinden maar door alledaagse contacten, voor welke de R al laag was.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik ken die hele man niet, maar hou op met me hoor. Zet zelf je kapje op, blijf thuis, bestel alles, maar hou op met dit gedram. Hij heeft nog een paar medestanders ook, ril.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Lol, Franky vd Linde. Wat een idioot.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Jawel. Maar voel er weinig voor de rest van mijn leven met een mondmasker rond te lopen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb je het artikel uit The Guardian wel gelezen?- verwijderd door admin -![]()
Wat je ook krijgt is dat er in de keten juist door dat vaccinatieprogramma dat zoals we hier ook boven zien lekker op weg is inmiddels een hoop schakels weggehaald zijn. Dan kunnen er uiteraard nog wel tussen zitten die het virus over kunnen dragen ondanks vaccinatie. Maar die stoten wel vaak minder virus uit waardoor er ook al minder gevolgen zijn. Dat is ook een reden dat het sneller kan dalen dan voorheen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Magische stagnatie. In feite erken je dan gewoon dat het wel de maatregelen kunnen zijn. Zou echt niet weten waarom dat niet zo snel zou kunnen. De bron is in één keer abrupt weggenomen. Besmettingen die je nu begint zien zijn al van de 'secundaire' soort, nl. die niet meer door directe contacten in nachtclubs plaatsvinden maar door alledaagse contacten, voor welke de R al laag was.
Die snelle stijging was natuurlijk ook omdat je precies die niet gevaccineerde groep in perfecte omstandigheden samen bracht."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Zo kun je het ook positief bekijken inderdaad. Jammer dat alle festivals down the drain zijn, maar gelukkig zijn we wel van die rotkapjes af, in ons nieuwe relatief-normaal.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik probeer me altijd voor te houden dat ik hier geen dingen ga typen die ik in mijn dagelijkse leven ook niet zou zeggen. Ervan uitgaande dat je geen enorme lul bent in je dagelijkse leven zou de hele reeks er beter van worden als iedereen dat zou proberen imo
Ja, idd.quote:Als mensen in mijn omgeving compleet anders denken over iets dan probeer ik er tegenin te gaan met goede argumenten, maar als het duidelijk wordt dat we het toch niet eens gaan worden realiseer ik me vrij vlot dat ik het gewoon moet accepteren (want er zijn zoveel meningen en zelfs ''feiten'' zijn niet altijd zwart/wit). Ik ga diegene niet wegzetten in denigrerende termen. Dus dan probeer ik het online ook niet te doen. Ik post ook echt niet perfect en maak ook zat fouten, maar ik streef er in ieder geval naar.![]()
Het is goed te beseffen dat we allemaal anders zijn en onze meningen net zo goed. Ipv met harde bewoordingen het je persoonlijke missie maken om de ander zo te laten denken als jezelf, kun je ook accepteren dat iemand er anders over mág denken, ook al snap je de ander niet altijd.Je bent oké, waarde collegaquote:Als je veel van m'n posts leest krijg je al wel een plaatje van wie ik ben als persoon; ook in mijn dagelijkse leven.
Dat, plus een perfecte storm aan correcties aan data en omstandigheden heeft naar mijn idee geleid tot deze stijging.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Die snelle stijging was natuurlijk ook omdat je precies die niet gevaccineerde groep in perfecte omstandigheden samen bracht.
Als je door blijft prikken kon het wel eens veel sneller dalen als voorheen het geval waswegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Pardon, waar heb ik die persoonlijke aanval aan verdiend? Reageer inhoudelijk met argumenten of reageer nietquote:Op maandag 19 juli 2021 16:19 schreef josja het volgende:
[..]
Ik ken die hele man niet, maar hou op met me hoor. Zet zelf je kapje op, blijf thuis, bestel alles, maar hou op met dit gedram. Hij heeft nog een paar medestanders ook, ril.![]()
Je hebt middels deze reactie laten blijken helemaal niets van epidemiologie te snappen. Chapeau.
Mond-neusmaskers zijn een eenvoudige maatregel om transmissie terug te dringen. Compleet logisch om nog in te zitten zolang de vaccinatiegraad nog niet voor voldoende groepsimmuniteit heeft gezorgd en als er in een land nog een hoog aantal besmettingen is (veel transmissie).quote:Experts point to risks of indoor Covid-19 transmission: ‘If you don’t wear a mask, the virus spreads further. It’s as simple as that’quote:Tang said masks clearly limit the spread of viral particles from an infected person and also cut a wearer’s chance of picking up an infection from someone else. “Masks work both ways,” he told the Observer.quote:“If you assume that a mask at least halves transmission, that means that for every 1,000 virus particles an infected person breathes out, only 500 will leave your mask. Then, when those particles reach someone else, similarly their masks will ensure at least a twofold reduction in the number of viruses reaching their mouths or noses. In other words, of the 1,000 virus particles an infected person has breathed out, only 250 or so will reach another person. That should reduce infection rates, and that is why masks are important.”quote:“Estimates vary but they probably reduce transmission somewhere between 10 and 25%.”quote:“Good protection requires that most people wear masks; wearing a standard cloth or medical mask in a room containing unmasked infected people probably does not provide great protection; basically, mask-wearing must be by most persons in order to reduce infection rates,” he added.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dat weten we nog helemaal niet zo goed. Je leest voors en tegens, maar een uitgemaakte zaak is het nog niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:28 schreef Gretzl het volgende:
Mond-neusmaskers zijn een eenvoudige maatregel om transmissie terug te dringen. Compleet logisch om nog in te zitten zolang de vaccinatiegraad nog niet voor voldoende groepsimmuniteit heeft gezorgd en als er in een land nog een hoog aantal besmettingen is (veel transmissie).A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Jij durft met je aannamesquote:Op maandag 19 juli 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik probeer me altijd voor te houden dat ik hier geen dingen ga typen die ik in mijn dagelijkse leven ook niet zou zeggen. Ervan uitgaande dat je geen enorme lul bent in je dagelijkse leven zou de hele reeks er beter van worden als iedereen dat zou proberen imo![]()
Als mensen in mijn omgeving compleet anders denken over iets dan probeer ik er tegenin te gaan met goede argumenten, maar als het duidelijk wordt dat we het toch niet eens gaan worden realiseer ik me vrij vlot dat ik het gewoon moet accepteren (want er zijn zoveel meningen en zelfs ''feiten'' zijn niet altijd zwart/wit). Ik ga diegene niet wegzetten in denigrerende termen. Dus dan probeer ik het online ook niet te doen. Ik post ook echt niet perfect en maak ook zat fouten, maar ik streef er in ieder geval naar.
Als je veel van m'n posts leest krijg je al wel een plaatje van wie ik ben als persoon; ook in mijn dagelijkse leven.![]()
![]()
Angst is een slechte raadgeverquote:Op maandag 19 juli 2021 16:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je zou zeggen dat als Hugo het vandaag al heeft over stagnatie in de besmettingen, dat ze op korte termijn geen avondklok of andere verzwaringen uit de hoge hoed zullen toveren. So far, so good..quote:Op maandag 19 juli 2021 16:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Maar dat je daar de rest van je leven aan vast zit is dan ook totaal niet aan de orde. Bij een voldoende hoge vaccinatiegraad in combinatie met een laag aantal besmettingen is er alle reden om de verplichting af te schaffen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:20 schreef groenen het volgende:
[..]
Jawel. Maar voel er weinig voor de rest van mijn leven met een mondmasker rond te lopen.quote:Catherine Noakes, professor of Environmental Engineering for Buildings at Leeds University, said that people should realise they would not be wearing masks for everBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Wat heeft vaccinatie te maken met het zijn tegen de Corona maatregelen??quote:Op maandag 19 juli 2021 16:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
[ twitter ]
Keep wearing masks to slow spread of Covid, scientists warn BritonsWaarom haten deze mensen zichzelf zo erg dat ze het liefst aan zelfkastijding doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Geen aanval op jou, ik bedoelde de schrijven van de tweet, die een zaak wil starten. Ben idd de laatste die zal zeggen verstand te hebben van epidemiologie. Ik kan me persoonlijk alleen niet voorstellen dat het voor de zoveelste keer uit je zak halen van een katoenen lapje nou zoveel verschil maakt in besmettingsaantallen. Daarnaast, en dat is persoonlijk, vond ik het een van de meest afgrijselijke maatregelen, dus ik zie ze liever niet meer terug.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:28 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Pardon, waar heb ik die persoonlijke aanval aan verdiend? Reageer inhoudelijk met argumenten of reageer niet![]()
Je hebt middels deze reactie laten blijken helemaal niets van epidemiologie te snappen. Chapeau.
Mond-neusmaskers zijn een eenvoudige maatregel om transmissie terug te dringen. Compleet logisch om nog in te zitten zolang de vaccinatiegraad nog niet voor voldoende groepsimmuniteit heeft gezorgd en als er in een land nog een hoog aantal besmettingen is (veel transmissie).
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Jawel, de wetenschappelijke consensus over de effectiviteit van mond-neusmaskers is groot. Dat artikel uit The Guardian is maar een van de velen die refereert naar onderzoeken die het nu hebben bewezen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat weten we nog helemaal niet zo goed. Je leest voors en tegens, maar een uitgemaakte zaak is het nog niet.
Dat mensen er ook nadelen van ondervinden als ze ze moeten dragen (ongemak, geen gezichtsuitdrukkingen kunnen zien etc) spreekt natuurlijk voor zich. Maar er valt niet meer over te twijfelen dat ze wel degelijk helpen om een deel van de transmissie te voorkomen.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Hoe hoger de vaccinatiegraad in een land/regio, hoe eerder je het stadium bereikt waarin effectieve groepsimmuniteit is opgetreden en community spread van het virus niet of nauwelijks meer plaatsvindt. Dan zijn er in principe ook geen aanvullende maatregelen nodig.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat heeft vaccinatie te maken met het zijn tegen de Corona maatregelen??
Net zoals we in Nederland ook geen controlemaatregelen nodig hebben tegen uitbraken van mazelen of pokken, omdat er voldoende groepsimmuniteit is tegen deze infectieziekten.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Misschien is die stagnatie wel helemaal niet zo magisch en was er helemaal geen gigantische stijging zoals beweerd werd. De stijging viel samen met versoepelingen, wijzigingen in beleid, toevoegen van extra variabelen en nog een aantal andere wijzigingen.quote:
Er is door een aantal mensen op dat moment geopperd dat er een andere reden kan zijn voor de explosieve stijging: veranderingen in de data die niet goed geïnterpreteerd worden.
Dat klinkt in elk geval aannemelijker dan 'magisch'![]()
Ik begrijp deze reactie niet. Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom haten deze mensen zichzelf zo erg dat ze het liefst aan zelfkastijding doen?Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Gewoon raampie open joh.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jawel, de wetenschappelijke consensus over de effectiviteit van mond-neusmaskers is groot. Dat artikel uit The Guardian is maar een van de velen die refereert naar onderzoeken die het nu hebben bewezen.
Dat mensen er ook nadelen van ondervinden als ze ze moeten dragen (ongemak, geen gezichtsuitdrukkingen kunnen zien etc) spreekt natuurlijk voor zich. Maar er valt niet meer over te twijfelen dat ze wel degelijk helpen om een deel van de transmissie te voorkomen.![]()
Oké duidelijkquote:Op maandag 19 juli 2021 16:32 schreef josja het volgende:
[..]
Geen aanval op jou, ik bedoelde de schrijven van de tweet, die een zaak wil starten. Ben idd de laatste die zal zeggen verstand te hebben van epidemiologie. Ik kan me persoonlijk alleen niet voorstellen dat het voor de zoveelste keer uit je zak halen van een katoenen lapje nou zoveel verschil maakt in besmettingsaantallen. Daarnaast, en dat is persoonlijk, vond ik het een van de meest afgrijselijke maatregelen, dus ik zie ze liever niet meer terug.De auteur van de tweet is lid van BIJ1, dus kan het wel volgen dat ie naar alle juridische mogelijkheden kijkt.
En ja, nooit begrepen waarom ons kabinet genoegen nam met het dragen van katoenen, zelfgemaakte mond-neusmaskers. Het was veel beter geweest om FFP2-masker standaard verplicht te stellen, net als bijvoorbeeld in Duitsland. Dan weet je zeker dat iedereen een masker draagt met een bewezen werking. Nu de deltavariant dominant is is het alleen maar belangrijker dat mensen maskers dragen die daadwerkelijk een substantieel deel van de virusdeeltjes tegenhouden.
Ik kan me wel verplaatsen in het sentiment dat je het een vervelende maatregel vond. Ik ben ook blij als ze wereldwijd weer grotendeels in de kast kunnen. Maar ik vind zelf extra beperkingen, zoals het niet doorgaan van evenementen en het opnieuw sluiten van horeca, winkels en scholen, nog een heel stuk vervelender dan het mondkapje. Noodzakelijk kwaad, om erger in de pandemie te voorkomen.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Frank van der Linde zit zo te zien in een leeftijd dat hij allang gevaccineerd is. Op Twitter is zijn 'ondertitel': "If you’re not angry, you’re not paying attention."quote:Op maandag 19 juli 2021 16:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik begrijp deze reactie niet. Wat bedoel je precies?
Niet al te lang geleden heeft hij nog getweet:Ik snap oprecht niet dat we zulk soort mensen serieus nemen. Dit is van het niveau bezit is diefstal, als je niet knielt voor iemand die van afrikaans-amerikaanse achtergrond is ben je een racist en dat soort dingen.quote:We leven in een verschrikkelijk pervers alles vernietigend wereldwijd systeem. Dat gaat niet weg met vriendelijk of minder vriendelijk vragen.
Het is onze taak het systeem te ontregelen.
Daarom: blokkeer, bezet, kraak etc.
Dag in dag uit. Zolang het nodig is.
Dat er mensen zijn die deze kerel (als we Willem Engel een wappie noemen kunnen we dit een wappie vanaf 't andere kamp noemen) volgen vraag ik me serieus af waar het mis is gegaan dat mensen zichzelf zo erg haten dat ze hun eigen leven kapot willen maken om het leven van een ander (die daar niet om gevraagd heeft) te verbeteren.![]()
Bedoel je daarmee dat je ook wilt dat er op mondiaal niveau en EU specifiek ook kinderen tot twaalf jaar moeten worden ingeënt?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoe hoger de vaccinatiegraad in een land/regio, hoe eerder je het stadium bereikt waarin effectieve groepsimmuniteit is opgetreden en community spread van het virus niet of nauwelijks meer plaatsvindt. Dan zijn er in principe ook geen aanvullende maatregelen nodig.
Net zoals we in Nederland ook geen controlemaatregelen nodig hebben tegen uitbraken van mazelen of pokken, omdat er voldoende groepsimmuniteit is tegen deze infectieziekten.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ja, blij om te weten dat je meer kans maakt op een virus wanneer je aan het schreeuwen bent op een drukke straat (ipv alleen wandelen in een rustige straat). Had ik niet gedacht.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb je het artikel uit The Guardian wel gelezen?
Zou willen zeggen even serieus, maar het bovenstaande staat echt in het artikel![]()
Dus de kans op circa 20% reductie wanneer je goede mondkapjes (liefs met dubbele laag, heeft iedereen die hier op voorraad??) draagt.
En dat voor restaurants, cafés en theaters. Van die zaken waar mondkapjes altijd handig zijn natuurlijk.
En de ironie van het plaatje van het OV is mij ook niet ontgaan.
Dus ik heb me er zeker mee vermaakt. En ik denk ook wel dat er voldoende Britten zijn die mee zullen gaan met de propaganda.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Miskend godcomplexquote:Op maandag 19 juli 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Frank van der Linde zit zo te zien in een leeftijd dat hij allang gevaccineerd is. Op Twitter is zijn 'ondertitel': "If you’re not angry, you’re not paying attention."
Niet al te lang geleden heeft hij nog getweet:
[..]
Ik snap oprecht niet dat we zulk soort mensen serieus nemen. Dit is van het niveau bezit is diefstal, als je niet knielt voor iemand die van afrikaans-amerikaanse achtergrond is ben je een racist en dat soort dingen.
Dat er mensen zijn die deze kerel (als we Willem Engel een wappie noemen kunnen we dit een wappie vanaf 't andere kamp noemen) volgen vraag ik me serieus af waar het mis is gegaan dat mensen zichzelf zo erg haten dat ze hun eigen leven kapot willen maken om het leven van een ander (die daar niet om gevraagd heeft) te verbeteren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wanneer iedereen die gevaccineerd wil worden ook volledig gevaccineerd is, moeten we inderdaad volledig open.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.
De niet gevaccineerden die er dan nog steeds zijn, kiezen voor het risico serieus ziek te worden.
Ook mogen die van mij op het IC behandeld worden, maar bij eventuele tekorten op het IC pist de ongevaccineerde wel naast de pot.Ik moest gewoon even reageren.
Ja, met dit soort extreem activisme kan ik zelf ook bijzonder weinig.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:41 schreef chratnox het volgende:
Niet al te lang geleden heeft hij nog getweet:
[..]
Ik snap oprecht niet dat we zulk soort mensen serieus nemen. Dit is van het niveau bezit is diefstal, als je niet knielt voor iemand die van afrikaans-amerikaanse achtergrond is ben je een racist en dat soort dingen.
BIJ1 volg ik omwille van hun coronastandpunten, voor de verdere rest zijn er andere partijen waar m'n eigen gedachtegoed beter bij aansluit.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
En wie mag dat tante Jannie die bang was voor een spuit/trombose gaan vertellen wanneer ze eigenlijk naar een IC bedje moet verhuizen?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:44 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Wanneer iedereen die gevaccineerd wil worden ook volledig gevaccineerd is, moeten we inderdaad volledig open.
De niet gevaccineerden die er dan nog steeds zijn, kiezen voor het risico serieus ziek te worden.
Ook mogen die van mij op het IC behandeld worden, maar bij eventuele tekorten op het IC pist de ongevaccineerde wel naast de pot.
Leuk in theorie hoor, maar in de praktijk gaan we zo niet om met zieke mensen en ook niet met zorgpersoneelOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens mij is de wetenschappelijke consensus nu dat het voldoende is om kinderen vanaf 12 jaar in te enten op de pandemie een definitie halt toe te brengen (mits er geen nieuwe varianten ontstaan die volledig ontsnappen aan de vaccins).quote:Op maandag 19 juli 2021 16:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee dat je ook wilt dat er op mondiaal niveau en EU specifiek ook kinderen tot twaalf jaar moeten worden ingeënt?
Ik vertrouw wat dat betreft gewoon op de wetenschap. Als er een later advies komt om kinderen jonger dan 12 ook in te enten ga ik daar in mee. We vinden het bij tal van andere kinderziekten ook normaal om op jonge leeftijd een prik toe te dienen. Als het voor COVID-19 ook nodig is omwille van de gezondheid van die kinderen zelf dan zie ik geen bezwaren.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dus als je gevaccineerd bent kunt je niet tegen de maatregelen zijn?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hoe hoger de vaccinatiegraad in een land/regio, hoe eerder je het stadium bereikt waarin effectieve groepsimmuniteit is opgetreden en community spread van het virus niet of nauwelijks meer plaatsvindt. Dan zijn er in principe ook geen aanvullende maatregelen nodig.
Net zoals we in Nederland ook geen controlemaatregelen nodig hebben tegen uitbraken van mazelen of pokken, omdat er voldoende groepsimmuniteit is tegen deze infectieziekten.
Ben het spoor helemaal bijster.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Nee, dat zeg ik helemaal niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dus als je gevaccineerd bent kunt je niet tegen de maatregelen zijn?
Ben het spoor helemaal bijster.
Vaccineren helpt (bewezen) om de impact van een epidemie/pandemie te reduceren tot een dusdanig laag niveau dat je geen controlemaatregelen meer nodig hebt. Dus de mensen die nu het hardst schreeuwen dat de huidige coronamaatregelen veel te ver gaan kunnen zich maar beter wel laten vaccineren, want des te eerder verdwijnen ze weer.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik vind het een interessant ethisch vraagstuk waar nu serieus over nagedacht moet worden, niet wanneer we op dat punt zijn. Wat als er nog een dusdanige druk op de zorg komt die tot gevolg heeft dat er maatregelen nodig zijn?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:46 schreef Molo het volgende:
[..]
En wie mag dat tante Jannie die bang was voor een spuit/trombose gaan vertellen wanneer ze eigenlijk naar een IC bedje moet verhuizen?
Leuk in theorie hoor, maar in de praktijk gaan we zo niet om met zieke mensen en ook niet met zorgpersoneel
Ga je de maatregelen dan alleen voor ongevaccineerden nemen? Gevaccineerden kunnen het virus ook nog verspreiden tenslotte. Ga je de maatregelen voor iedereen nemen? Hoe zorg je dan dat je vaccinatiebereidheid hoog blijft, dat is uiteindelijk cruciaal.![]()
Je bevestigt nu eigenlijk wat ik zeg? Ok, primaquote:Op maandag 19 juli 2021 16:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet.
Vaccineren helpt (bewezen) om de impact van een epidemie/pandemie te reduceren tot een dusdanig laag niveau dat je geen controlemaatregelen meer nodig hebt. Dus de mensen die nu het hardst schreeuwen dat de huidige coronamaatregelen veel te ver gaan kunnen zich maar beter wel laten vaccineren, want des te eerder verdwijnen ze weer.
- dit gaat wat te ver voor COR -
[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2021 16:55:50 ]#WeesGeenWhales![]()
Ik denk dat als je op het punt komt dat ongevaccineerden de zorg gaan en blijven overstromen, en de gevaccineerde niet, waardoor je het land weer op slot zou moeten doen, je bijna niet anders kan dan een (indirecte) vaccinatieplicht instellen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het een interessant ethisch vraagstuk waar nu serieus over nagedacht moet worden, niet wanneer we op dat punt zijn. Wat als er nog een dusdanige druk op de zorg komt die tot gevolg heeft dat er maatregelen nodig zijn?
Ga je de maatregelen dan alleen voor ongevaccineerden nemen? Gevaccineerden kunnen het virus ook nog verspreiden tenslotte. Ga je de maatregelen voor iedereen nemen? Hoe zorg je dan dat je vaccinatiebereidheid hoog blijft, dat is uiteindelijk cruciaal.
Al denk ik persoonlijk niet dat we op dat punt gaan komen. De bereidheid is in NL gewoon hoog, en het zou mij niets verbazen als we de 85%+ makkelijk halen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ze, de overheid, adviseert een kwartier ventileren per dag, lees ik op NOS.nl
Een kwartier??!?
Da's niet ventileren... da's meer een: ik-heb-het-raam-per-ongeluk-opengezet-en-doe-hem-snel-weer-dicht.(Un)masking for the greater good.![]()
Ik denk het ook niet, maar het is een vraag die de gezondheidsraad, raad van state en het kabinet nu moet beantwoorden om te voorkomen dat het nog 3 maanden duurt mocht dat punt aanbreken.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat als je op het punt komt dat ongevaccineerden de zorg gaan en blijven overstromen, en de gevaccineerde niet, waardoor je het land weer op slot zou moeten doen, je bijna niet anders kan dan een (indirecte) vaccinatieplicht instellen.
Al denk ik persoonlijk niet dat we op dat punt gaan komen. De bereidheid is in NL gewoon hoog, en het zou mij niets verbazen als we de 85%+ makkelijk halen.![]()
Gelukkig houden we er in het ziekenhuis een andere maatstaf op na door vooral niet te kijken naar de achter- of onderliggende liggende oorzaak van een noodzakelijke opname. Natuurlijk is wel van belang waardoor iemand moe(s)t worden opgenomen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:44 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Wanneer iedereen die gevaccineerd wil worden ook volledig gevaccineerd is, moeten we inderdaad volledig open.
Ook mogen die van mij op het IC behandeld worden, maar bij eventuele tekorten op het IC pist de ongevaccineerde wel naast de pot."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
En we registreren in de meeste ziekenhuizen al helemaal niet of je gevaccineerd bent of niet, want daar zijn de systemen niet op ingericht, en het kost weer een extra handeling.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gelukkig houden we er in het ziekenhuis een andere maatstaf op na door vooral niet te kijken naar de achter- of onderliggende liggende oorzaak van een opname.Sja...daar had je maar 16 maanden de tijd voor om dat te regelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Goed gewerkt!quote:Op maandag 19 juli 2021 17:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En we registreren in de meeste ziekenhuizen al helemaal niet of je gevaccineerd bent of niet, want daar zijn de systemen niet op ingericht, en het kost weer een extra handeling.Sja...daar had je maar 16 maanden de tijd voor om dat te regelen.
@trein2000![]()
Het zou mooi zijn als er consensus was, maar die is er echt niet op dit vlak.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Volgens mij is de wetenschappelijke consensus nu dat het voldoende is om kinderen vanaf 12 jaar in te enten op de pandemie een definitie halt toe te brengen (mits er geen nieuwe varianten ontstaan die volledig ontsnappen aan de vaccins).
Ik vertrouw wat dat betreft gewoon op de wetenschap. Als er een later advies komt om kinderen jonger dan 12 ook in te enten ga ik daar in mee. We vinden het bij tal van andere kinderziekten ook normaal om op jonge leeftijd een prik toe te dienen. Als het voor COVID-19 ook nodig is omwille van de gezondheid van die kinderen zelf dan zie ik geen bezwaren.
Waarom denk je dat er later een anders advies gaat komen als er nu consensus is?
Ik zeg niet dat ik voor of tegen iets ben, maar het zijn nogal grote en ingewikkelde vraagstukken op juridisch, maatschappelijk, ethisch en ook wetenschappelijk gebied.
Het zijn besluiten die genomen moeten worden per land en wat allemaal ook nog eens impact heeft op andere landen.
Den pandemie een halt toebrengen, ik weet niet wat je daarmee bedoelt, corona uitroeien gaat iig niet lukken. Gecontroleerd een geaccepteerde ziektelast laten dragen bij aanbieden van vaccinaties zie ik wel gebeuren. In de EU iig.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat gaat inderdaad door de goedwillende onwetenden gewoon geïnterpreteerd worden als:"Ik krijg straks de hele familie op bezoek, dan zijn we toch wel met zijn tienen in totaal, ik zet ff voordat ze komen het raam een kwartiertje open! Als ze er zijn gaat het dicht natuurlijk. Lekker coronaproof bezig wij!quote:Op maandag 19 juli 2021 16:55 schreef Celestien het volgende:
Ze, de overheid, adviseert een kwartier ventileren per dag, lees ik op NOS.nl
Een kwartier??!?
Da's niet ventileren... da's meer een: ik-heb-het-raam-per-ongeluk-opengezet-en-doe-hem-snel-weer-dicht.".
En neem het ze eens kwalijk, als het zo gecommuniceerd wordt.
Mijn moeder is er dus zo eentje."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Yessssquote:Op maandag 19 juli 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het een interessant ethisch vraagstuk waar nu serieus over nagedacht moet worden, niet wanneer we op dat punt zijn. Wat als er nog een dusdanige druk op de zorg komt die tot gevolg heeft dat er maatregelen nodig zijn?
Ga je de maatregelen dan alleen voor ongevaccineerden nemen? Gevaccineerden kunnen het virus ook nog verspreiden tenslotte. Ga je de maatregelen voor iedereen nemen? Hoe zorg je dan dat je vaccinatiebereidheid hoog blijft, dat is uiteindelijk cruciaal.
Mee eens
En benieuwd of daar ooit een uitspraak over gaat komen of dat we gaan hopen dat het niet nodig gaat zijn zodat we kunnen afschuiven op de volgende pandemieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je kunt vaccinaties prima vastleggen. Ze vervolgens op enige gestructureerde wijze uit het systeem halen is een ander vraagstuk en niet zo prima te doen.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En we registreren in de meeste ziekenhuizen al helemaal niet of je gevaccineerd bent of niet, want daar zijn de systemen niet op ingericht, en het kost weer een extra handeling.Sja...daar had je maar 16 maanden de tijd voor om dat te regelen.
De softwaremonopolisten in de ziekenhuizen hebben hier idd ook geen mogelijkheid in gemaakt nee. Ook waar.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Net als afgelopen winterquote:Op maandag 19 juli 2021 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad door de goedwillende onwetenden gewoon geïnterpreteerd worden als:"Ik krijg straks de hele familie op bezoek, dan zijn we toch wel met zijn tienen in totaal, ik zet ff voordat ze komen het raam een kwartiertje open! Als ze er zijn gaat het dicht natuurlijk. Lekker coronaproof bezig wij!".
Mijn moeder is er dus zo eentje.
'we hebben ons aan de maatregelen gehouden dus dan kan ik daar geen corona door hebben gekregen'Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik begrijp het gevoel dat deze gedacht voedt maar het slaat de plank mis.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat als je op het punt komt dat ongevaccineerden de zorg gaan en blijven overstromen, en de gevaccineerde niet, waardoor je het land weer op slot zou moeten doen, je bijna niet anders kan dan een (indirecte) vaccinatieplicht instellen.
Al denk ik persoonlijk niet dat we op dat punt gaan komen. De bereidheid is in NL gewoon hoog, en het zou mij niets verbazen als we de 85%+ makkelijk halen.
Ongevaccineerden zijn nooit op grond van dat feit alleen, verantwoordelijk stellen voor ziekte en leed inclusief dat van zichzelf of een ander. Idem, trouwens omgekeerd dat vaccinatie dat voor iemand zou voorkomen.
Wanneer men die grens overstapt van onderscheid maken, waar men momenteel op afkoerst, is dat wegzetten en discriminatie op grond van levenswijze dat uiteindelijk de samenleving niet 'beter' maakt.
Ik kan er trouwens mee leven wanneer we ongeacht status allemaal worden onderworpen aan preventief testen op besmetting om dan deel te nemen aan de samenleving mits dit dan wel anoniem kan plaatsvinden.
Aan het testen zelf mag geen enkele consequentie worden verbonden, wel aan de uitkomsten waarbij de identiteit van een persoon hierin geen enkel belang dient. Dat dit generiek testen ingewikkeld is, is vooral een logistiek probleem dat wmb oplosbaar is als keuze."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nou ja @Tijger_m het was positief heh XD
Het gebeurde wel echt letterlijk zo. Moet ik de slechte woorden er anders ff uithalen? Dat was pure ruwe emotie lol#WeesGeenWhales![]()
Heb je lekker vrije liefde bedreven ouwe knuffelverslaafde van ons?quote:Op maandag 19 juli 2021 17:13 schreef eragon2890 het volgende:
Nou ja @:tijger_m het was positief heh XD
Het gebeurde wel echt letterlijk zo. Moet ik de slechte woorden er anders ff uithalen? Dat was pure ruwe emotie lolOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Een betere vraag is waar die registratie, afgezien waar dit concreet een zorgbehandeling dient, dan nodig voor is ?quote:Op maandag 19 juli 2021 17:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Je kunt vaccinaties prima vastleggen. Ze vervolgens op enige gestructureerde wijze uit het systeem halen is een ander vraagstuk en niet zo prima te doen.
De softwaremonopolisten in de ziekenhuizen hebben hier idd ook geen mogelijkheid in gemaakt nee. Ook waar.
De angel die ik zie, is dat een dergelijke registratie (onbedoeld) met een ander doel gaat worden gebruikt. De informatie omtrent vaccinatie is welzeker oproepbaar (medisch dossiers) maar kan alleen niet als criterium worden gebruikt. De implicaties daarvan, lijken mij duidelijk."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
We hebben diverse fora voor dit soort dingen, R&P en LIF bijvoorbeeld, COR wat minder.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:13 schreef eragon2890 het volgende:
Nou ja @:tijger_m het was positief heh XD
Het gebeurde wel echt letterlijk zo. Moet ik de slechte woorden er anders ff uithalen? Dat was pure ruwe emotie lol![]()
Iets zegt mij dat, mocht het zo ver komen, het kabinet daar dan weer "overvallen" mee wordt en er een onderzoek moet komen wat 2 maanden gaat duren.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Yessss
Mee eens
En benieuwd of daar ooit een uitspraak over gaat komen of dat we gaan hopen dat het niet nodig gaat zijn zodat we kunnen afschuiven op de volgende pandemie![]()
Die implicaties zijn mij helemaal niet duidelijkquote:Op maandag 19 juli 2021 17:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Een betere vraag is waar die registratie, afgezien waar dit concreet een zorgbehandeling dient, dan nodig voor is ?
De angel die ik zie, is dat een dergelijke registratie (onbedoeld) met een ander doel gaat worden gebruikt. De informatie omtrent vaccinatie is welzeker oproepbaar (medisch dossiers) maar kan alleen niet als criterium worden gebruikt. De implicaties daarvan, lijken mij duidelijk.
Daarnaast doe je de aanname dat vaccinatieinformatie oproepbaar is en dat is het nu in vele gevallen helemaal niet. En zeker al niet in het ziekenhuis want die partij vaccineert vrij weinig patiënten en al helemaal bijna nooit tegen Covid.
Registraties zijn nodig om te kijken wat de consequenties zijn van vaccineren of niet vaccineren op ziekte en sterfte. En dat dan weer meenemen in gericht beleid maken om specifieke groepen die kwetsbaar zijn, te beschermen.
Middels vaccinaties en gerichte campagnes of op andere wijzen
Je kunt niet sturen zonder checks
[ Bericht 13% gewijzigd door Molo op 19-07-2021 17:29:20 ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Gezondheidsraad om advies vragen en geen deadline stellen voor uitspraak, yep. Proven policyquote:Op maandag 19 juli 2021 17:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat, mocht het zo ver komen, het kabinet daar dan weer "overvallen" mee wordt en er een onderzoek moet komen wat 2 maanden gaat duren.
Ja. En zelfs ik wist dus niet hoe erg ik het nodig had. Ik huil nu weer. Onbeschrijfelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je lekker vrije liefde bedreven ouwe knuffelverslaafde van ons?
De opluchting. Geen twijfel meer of het ooit nog kan. Een weekend eindelijk weer jezelf hebben kunnen zijn.
En weten dat het over drie maanden weer is. En dat niemand het je meer kan afpakken. Holy shit. De druk die van me gevallen is. De constante angst en stress en onzekerheid.
En weten dat over drie maanden het weer is. Eindelijk weer iets om naar uit te kijken. En eindelijk uit ervaring weten dat het gewoon de goede oude sfeer houd en er niets veranderd wat wie dan ook zegt.
*crying intensifies*
Ik vraag mij af hoeveel mensen in Engeland zich vandaag zo voelen in een club en bij London anime con volgende week...
Ik merk dat in één klap mijn hele interesse in de pandemie ook door 10 gaat en het iets afstandelijke is nu, een nieuwsfeit, in plaats van iets dat 24/7 mijn gedachten maalt.
Omg. Onbeschrijfelijk.#WeesGeenWhales![]()
Gefeliciteerd met je orgasme van hier tot Tokio, maar inderdaad meer iets voor een ander forum. Probeer JUI eens, zou ik zeggen.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:28 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja. En zelfs ik wist dus niet hoe erg ik het nodig had. Ik huil nu weer. Onbeschrijfelijk.
De opluchting. Geen twijfel meer of het ooit nog kan. Een weekend eindelijk weer jezelf hebben kunnen zijn.
En weten dat het over drie maanden weer is. En dat niemand het je meer kan afpakken. Holy shit. De druk die van me gevallen is. De constante angst en stress en onzekerheid.
En weten dat over drie maanden het weer is. Eindelijk weer iets om naar uit te kijken. En eindelijk uit ervaring weten dat het gewoon de goede oude sfeer houd en er niets veranderd wat wie dan ook zegt.
*crying intensifies*
Ik vraag mij af hoeveel mensen in Engeland zich vandaag voelen in een club en bij London anime con volgende week...
Ik merk dat in één klap![]()
Geniet van alle seks en vrijheid ouwe anime godquote:Op maandag 19 juli 2021 17:28 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja. En zelfs ik wist dus niet hoe erg ik het nodig had. Ik huil nu weer. Onbeschrijfelijk.
*crying intensifies*
Ik vraag mij af hoeveel mensen in Engeland zich vandaag voelen in een club en bij London anime con volgende week...
Ik merk dat in één klap
Die "deskundigen" doen het in hun vrije tijd, de mensen van het RIVM worden ervoor betaald. En als "deskundigen" op twitter de RIVM cijfers fout interpreteren heb ik weinig vertrouwen dat de bewindslieden dat niet doen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat er nog steeds door zoveel "deskundigen" niet het besef is dat vandaag besmettingen van vandaag besmettingen gewoon tot 10 dagen oud kunnen zijn vind ik ook ronduit schokkend.are we infinite or am I alone![]()
Welke is dat? Oh juichen?quote:Op maandag 19 juli 2021 17:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je orgasme van hier tot Tokio, maar inderdaad meer iets voor een ander forum. Probeer JUI eens, zou ik zeggen.
Anyway dat was hem wel hoor meer heb ik niet. Moest er ff uit.
Denk overigens dat het juist extreem relevant is voor cor, want ik kan echt niet de enige zijn die zich zo voelt, en de menselijke kant is ook belangrijk...#WeesGeenWhales![]()
Nouuuuu....quote:Op maandag 19 juli 2021 17:31 schreef eragon2890 het volgende:
, want ik kan echt niet de enige zijn die zich zo voelt,Go hard or go home![]()
Kwalijk kun je het ze idd niet nemen als dít ('zet je ramen een kwartier open') van de overheid hoort. Volgens mij beseffen ze niet dat een deel van de bevolking wat meer uitleg nodig heeft dan één lullig zinnetje.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat gaat inderdaad door de goedwillende onwetenden gewoon geïnterpreteerd worden als:"Ik krijg straks de hele familie op bezoek, dan zijn we toch wel met zijn tienen in totaal, ik zet ff voordat ze komen het raam een kwartiertje open! Als ze er zijn gaat het dicht natuurlijk. Lekker coronaproof bezig wij!".
Je ramen een uur tegen elkaar open zetten & aansluitend open laten staan op een kiertje, dán ben je al een stuk verder. Hier staan ze overigens de hele dag half open + alle deuren. Vind het heerlijk, die bries om m'n lijf als ik door 't huis loop. Maar da's mss weer een tikke overdrevenVoor covid-19 aan klaagde m'n moeder dat het te koud was als m'n ramen open stonden & te warm als ze dicht zaten. 't Is nooit goed. Niet tevreden te houden.quote:Mijn moeder is er dus zo eentje.(Un)masking for the greater good.![]()
We zijn toch geen halve tammen die met plaatjes en zinnen van vier woorden door de overheid verteld moeten worden wat we allemaal moeten doen zeg. Sowieso is dat hele thuis ventileren wat opmerkelijk, welk risico wil je daar nou precies mee mitigeren?quote:Op maandag 19 juli 2021 17:38 schreef Celestien het volgende:
Kwalijk kun je het ze idd niet nemen als dít ('zet je ramen een kwartier open') van de overheid hoort. Volgens mij beseffen ze niet dat een deel van de bevolking wat meer uitleg nodig heeft dan één lullig zinnetje.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Deze hier al gepost? Wat een enorme clusterfuck...(vervolg artikel)quote:Kabinet wachtte resultaten van Fieldlab-experimenten niet af
Besmettingsgolf Nachtclubs mochten weer open terwijl een cruciaal advies nog niet af was. Daardoor volgden te weinig voorzorgsmaatregelen.
18 juli 2021 om 22:30
Na de versoepelingen op 26 juni ontstonden grote corona-uitbraken in nachtclubs, horeca en op festivals.
Het kabinet heeft op 26 juni toestemming gegeven voor de heropening van nachtclubs zonder een advies hierover van de Fieldlab-experimenten af te wachten. Verschillende adviezen van het Outbreak Management Team (OMT) en Fieldlab over hoe evenementen weer veilig kunnen plaatsvinden zijn daarnaast genegeerd, blijkt uit Tweede Kamerstukken en gesprekken met betrokkenen. De heropening van het nachtleven liep de afgelopen weken uit op een grote besmettingsgolf, waarvoor het kabinet excuses aanbood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het slaat sowieso nergens op want een kwartiertje je huis luchten is vooral voor jezelf gezond, en goed voor je woning. Voor de bestrijding van corona gaat het echt geen ene reet betekenenquote:Op maandag 19 juli 2021 17:47 schreef nostra het volgende:
[..]
We zijn toch geen halve tammen die met plaatjes en zinnen van vier woorden door de overheid verteld moeten worden wat we allemaal moeten doen zeg. Sowieso is dat hele thuis ventileren wat opmerkelijk, welk risico wil je daar nou precies mee mitigeren?
Zonder wrijving geen glans![]()
Implicaties zijn dat iemands historie gaat meebepalen met welke kwaliteit iemand behandeld gaat worden en/of voor de goegemeente dan verantwoordelijk gaat worden gehouden.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Die implicaties zijn mij helemaal niet duidelijk
Daarnaast doe je de aanname dat vaccinatieinformatie oproepbaar is en dat is het nu in vele gevallen helemaal niet. En zeker al niet in het ziekenhuis want die partij vaccineert vrij weinig patiënten en al helemaal bijna nooit tegen Covid.
"Ons" uitgangspunt is dat niemand verantwoordelijk is voor het eigen (aangedane) leed of ziekte. Dat iemand schuld heeft is vooral aan de persoon zelf die dat ook best vertelt mag (en zal) worden.
Een medicus die de uitvoerende ethiek daarvan 'goed' heeft zitten, zal niet (eens) willen weten wat en wie iemand is. De behandelaar kijkt één en alleen naar situatie van de patiënt die zorg nodig heeft. Wat wel kan gebeuren dat een arts behandeling weigert omdat de patiënt die in aard of gedrag dan tegenwerkt.
In geval dat er een keuze uit twee moet worden gemaakt, gaat de arts degene behandelen die het meeste baat cq kans zal hebben op verbetering. Waarmee we terecht komen in de afwegingen wie wel, hoe en niet.
Het medisch dossier is -al of niet via de huisarts opvraagbaar en als die informatie er niet ( voldoende betrouwbaar) is, gaat het de arts sws zijn beoordeling doen om tot een optimale diagnose voor behandeling te komen.
Zelfs dan nog, zelfs als iets dossier staat, zal dat gegeven mits kritisch voor behandelingskeuze; altijd een herbeoordeling (indien mogelijk) door de arts zelf verkrijgen.
Strikt genomen is iemands vaccinatiestatus, behandelingstechnisch sws van weinig tot geen belang. De informatie daarover kan wel helpen om een (vervolg)behandeling beter af te kunnen stemmen. Hiermee ook aangeven dat die registratie strikt genomen niet nodig is voor behandeling en dus ook niet hoeft te worden opgevraagd, laat staan andere doelen gaat dienen.Idd maar dat zijn dan beleidscriteria waar een zorgverlener zich in principe niet door zal (willen) laten leiden.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:22 schreef Molo het volgende:
Registraties zijn nodig om te kijken wat de consequenties zijn van vaccineren of niet vaccineren op ziekte en sterfte. En dat dan weer meenemen in gericht beleid maken om specifieke groepen die kwetsbaar zijn, te beschermen.
Middels vaccinaties en gerichte campagnes of op andere wijzen
Je kunt niet sturen zonder checks"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Precies. 15 maanden op de cohort IC gewerkt, vanaf '93 in de zorg en niet eerder een situatie als deze meegemaakt. Dat lijken mensen soms te vergeten. Hoe eenzaam, restrictief en dergelijke vooral de eerste golf was en men afscheid moest nemen van naasten middels videobellen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen al in Nederland zijn er mensen overleden aan/met COVID dan in de gehele ebolapandemie. Nee, dit is zeker geen ebola.
En die "flinke griepgolf van een paar jaar terug" was zonder lockdowns weet je nog?![]()
Serieus heeft dit mij geraakt. Niet te vergelijken met influenza oid.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
De fieldlabs, de hobby van Andreas, waren vooral om samenkomsten koste wat het nog had, wetenschappelijk onderbouwd weer mogelijk te maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:49 schreef Gretzl het volgende:
Deze hier al gepost? Wat een enorme clusterfuck...
quote:
Kabinet wachtte resultaten van Fieldlab-experimenten niet af
Besmettingsgolf Nachtclubs mochten weer open terwijl een cruciaal advies nog niet af was. Daardoor volgden te weinig voorzorgsmaatregelen.
Probleem waar men nu vooral tegenaan loopt, is dat in de margekans van het weinige risico, men volop is geraakt. Er is altijd een kans dat iets anders gaat dan men denkt te vermoeden.
Dat iets 95% veilig is, heeft ook de potentie dat het 5% onveilig is. De vraag is dan vooral waar op die procenten zich menen te richten. Mensen kijken helaas graag naar procenten en vooral dan niet naar centen-aandeel die het betreft.
Los daarvan is mij nog helemaal niet duidelijk of en wat 'fieldlab' experimenten anders daarin zou hebben bijgedragen. Net zoals men niet afwacht of vaccins en maatregelen, iets echt zal gaan oplossen.
Probleem van iemand die beslist, is dat die een keuze moet maken zonder dat alle gegevens en gevolgen bekend zijn. Zijn alle in- en outs bekend, hoeft er immers geen keuze te worden gemaakt en gaat men die slechts verder uitwerken. Dit laatste kan dan weer op een clusterfuck uitlopen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
In de ideale wereld: nee.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:47 schreef nostra het volgende:
[..]
We zijn toch geen halve tammen die met plaatjes en zinnen van vier woorden door de overheid verteld moeten worden wat we allemaal moeten doen zeg.
Ik vond het vooral opvallend dat vorig jaar uitgelegd moest worden dat (en hoe) je je handen moet wassen.Gaan ze vast nog uitleggen aan ons simpele zielenquote:Sowieso is dat hele thuis ventileren wat opmerkelijk, welk risico wil je daar nou precies mee mitigeren?
Een advies van 'was je handen stuk', 'draag een mondkapje' en 'houd afstand' en daarmee een idee geeft dat men zichzelf kan beschermen tegen het virus en als dat niet lukt, de ander daarvoor verantwoordelijk kan maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 17:49 schreef Haags het volgende:
[..]
Het slaat sowieso nergens op want een kwartiertje je huis luchten is vooral voor jezelf gezond, en goed voor je woning. Voor de bestrijding van corona gaat het echt geen ene reet betekenen"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Weet je wie ik echt wil knuffelen? Of iig bedanken?
Elke wetenschapper die aan de vaccins heeft gewerkt.
Werk je je 120 uur per week de tering om dit weer mogelijk te maken en levens te redden, en dan gaan klotewappies hatemail en doodsbedreigingen sturen.
Ik zou zelf dan echt wel een bedankje kunnen gebruiken.
... you know what? Ik woon naast Janssen. Ik kan vragen of ze giften aannemen. Like een hele grote dikke bos rozen voor die Hanneke Schuitemakers bv. Zonder haar had ik hier nu niet geweest.
Ik zou dat zelf iig heel fijn vinden in zo'n positie...#WeesGeenWhales![]()
[ twitter ]
Keep wearing masks to slow spread of Covid, scientists warn BritonsVerplichten onder de 30 jaar ja, daar zitten de besmettingen nu.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ik blijf het bijzonder vinden dat er serieus nog steeds over nagedacht wordt om andere mensen te verplichten iets ongewild in hun lichaam te spuiten.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Al denk ik persoonlijk niet dat we op dat punt gaan komen. De bereidheid is in NL gewoon hoog, en het zou mij niets verbazen als we de 85%+ makkelijk halen.
Hoe dan?![]()
![]()
In Engeland is het de omgekeerde wereld: nu alles opengooien, later beperkingen invoeren.Ze gooien dus alles open, zonder beperkingen, op het moment dat er veel besmettingen zijn. Ze moedigen ondernemingen (events, nighclubs..) aan om in de volgende weken de NHS covid pass te gebruiken (maw enkel toegang verlenen aan personen met negatieve test of vaccinatiebewijs), maar vanaf eind september wordt het verplicht en zullen ze enkel personen met een vaccinatiebewijs mogen toelaten.quote:Zahawi says from end of September only fully vaccinated people to be allowed into nightclubs and other crowded venues
In his statement to MPs Nadhim Zahawi, the vaccine deployment minister, also said that from the end of September nightclubs and other venues where large crowds gather would only be allowed to let in people who are fully vaccinated.
He said:
I encourage businesses to draw on support and use the NHS covid pass in the weeks ahead. We will be keeping a close watch on how it is used by venues and we reserve the right to mandate it. By the end of September everyone aged 18 and over will have the chance to receive full vaccination and the additional two weeks for that protection to really take hold.
At that point we make full vaccination a condition of entry to nightclubs and other venues where large crowds gather.
Proof of a negative test will no longer be sufficient. Any decisions will of course be subject to parliamentary scrutiny.are we infinite or am I alone![]()
Aanrader om te kijken. Denk dat dit wel wat van jouw en mijn vragen beantwoordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat er serieus nog steeds over nagedacht wordt om andere mensen te verplichten iets ongewild in hun lichaam te spuiten.
Hoe dan?
En leg je erbij neer dat grondrechten en dergelijke makkelijker ter passee geschoven kunnen worden."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
De 'Herd' als ooit het plan was, is weer losgeslagen.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:32 schreef crystal_meth het volgende:
In Engeland is het de omgekeerde wereld: nu alles opengooien, later beperkingen invoeren.
[..]
Ze gooien dus alles open, zonder beperkingen, op het moment dat er veel besmettingen zijn. Ze moedigen ondernemingen (events, nighclubs..) aan om in de volgende weken de NHS covid pass te gebruiken (maw enkel toegang verlenen aan personen met negatieve test of vaccinatiebewijs), maar vanaf eind september wordt het verplicht en zullen ze enkel personen met een vaccinatiebewijs mogen toelaten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hoe zijn de ziekenhuiscijfers? Niet iedere positieve test is een besmetting.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:32 schreef crystal_meth het volgende:
In Engeland is het de omgekeerde wereld: nu alles opengooien, later beperkingen invoeren.
[..]
Ze gooien dus alles open, zonder beperkingen, op het moment dat er veel besmettingen zijn. Ze moedigen ondernemingen (events, nighclubs..) aan om in de volgende weken de NHS covid pass te gebruiken (maw enkel toegang verlenen aan personen met negatieve test of vaccinatiebewijs), maar vanaf eind september wordt het verplicht en zullen ze enkel personen met een vaccinatiebewijs mogen toelaten.![]()
Haha onder de 30 kan mondkapjes dragen terwijl zij er nauwelijks vatbaar voor zijn?quote:Op maandag 19 juli 2021 18:18 schreef halfway het volgende:
[..]
Verplichten onder de 30 jaar ja, daar zitten de besmettingen nu."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Longkanker is er niks bij.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:42 schreef Simmertje het volgende:
Huisgenoot positief getest, fuck my life"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
*Quarantaine.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bedoel vooral dat ik 5 dagen in isolatie moet.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
De ziekenhuiscijfers zijn niet bijzonder hoog in het Verenigd Koninkrijk, maar de trend loopt wel ongeveer gelijk met de besmettingen op.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe zijn de ziekenhuiscijfers? Niet iedere positieve test is een besmetting.
Deze grafieken stonden gisteren in de Financial Times:
Let op dat het een logaritmische schaal is. Daarop kun je de trend goed vergelijken, maar de daadwerkelijke aantallen zijn nog laag.![]()
Bah... Hoe voel jij je? Klachten?quote:Op maandag 19 juli 2021 18:42 schreef Simmertje het volgende:
Huisgenoot positief getest, fuck my life(Un)masking for the greater good.![]()
Ik niets nog, maar zou in principe ook pas over 2 dagen moeten zijn. Ik ga er nu gewoon vanuit dat ik het heb of ga krijgen, we leven op 64m2.quote:![]()
Sterktequote:Op maandag 19 juli 2021 19:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik niets nog, maar zou in principe ook pas over 2 dagen moeten zijn. Ik ga er nu gewoon vanuit dat ik het heb of ga krijgen, we leven op 64m2.![]()
![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)lubs.html?redirect=1
Tot zover de freedom op freedom dayzie email 27 oktober![]()
Tjah, als je het écht niet wil krijgen (niet gevaccineerd?) dan kun je het beste ff ergens anders gaan slapen de komende week.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik niets nog, maar zou in principe ook pas over 2 dagen moeten zijn. Ik ga er nu gewoon vanuit dat ik het heb of ga krijgen, we leven op 64m2."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Voor totaal andere dingen dan covid weer eens op de poli beland in korte tijd, maar die Nederlandse zorg is toch maar godvergeten goed geregeld zeg.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
"He who dictates and formulates the words and phrases we use, he who is master of the press and radio, is master of the mind. Repeat mechanically your assumptions and suggestions, diminish the opportunity for communicating dissent and opposition. This is the formula for political conditioning of the masses." - Joost Meerlooquote:Op maandag 19 juli 2021 18:28 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat er serieus nog steeds over nagedacht wordt om andere mensen te verplichten iets ongewild in hun lichaam te spuiten.
Hoe dan?![]()
Onderscheid maken en buitensluiten is uiteindelijk erger dan wat hier is gebeurd. Of je dan liever je jeugd wil bedriegen met vaccinatie-manipulatie campagnes als dansen met jansen: oh nee, toch niet, is een tweede. In elk geval is het tegen september een hoop natuurlijke exposure geweest aan het virus.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
Tot zover de freedom op freedom daySui cuique mores fingunt fortunam![]()
Vrij onzinnige maatregel wat mij betreftquote:Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
Tot zover de freedom op freedom dayMisschien hadden ze het dan beter andersom kunnen doen alhoewel ze hiermee misschien wel een hoop mensen kunnen overhalen.
![]()
Dit snijdt echt werkelijk geen enkel hout en gaat tegen ongeveer alles in de behandeling zoals we in Nederland vormgeven in. Tevens hebben een arts bij een infectieziekte A en een RIVM ook andere belangen en wettelijke plichten en dienen die ook doelenquote:Op maandag 19 juli 2021 17:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Implicaties zijn dat iemands historie gaat meebepalen met welke kwaliteit iemand behandeld gaat worden en/of voor de goegemeente dan verantwoordelijk gaat worden gehouden.
"Ons" uitgangspunt is dat niemand verantwoordelijk is voor het eigen (aangedane) leed of ziekte. Dat iemand schuld heeft is vooral aan de persoon zelf die dat ook best vertelt mag (en zal) worden.
Een medicus die de uitvoerende ethiek daarvan 'goed' heeft zitten, zal niet (eens) willen weten wat en wie iemand is. De behandelaar kijkt één en alleen naar situatie van de patiënt die zorg nodig heeft. Wat wel kan gebeuren dat een arts behandeling weigert omdat de patiënt die in aard of gedrag dan tegenwerkt.
In geval dat er een keuze uit twee moet worden gemaakt, gaat de arts degene behandelen die het meeste baat cq kans zal hebben op verbetering. Waarmee we terecht komen in de afwegingen wie wel, hoe en niet.
Het medisch dossier is -al of niet via de huisarts opvraagbaar en als die informatie er niet ( voldoende betrouwbaar) is, gaat het de arts sws zijn beoordeling doen om tot een optimale diagnose voor behandeling te komen.
Zelfs dan nog, zelfs als iets dossier staat, zal dat gegeven mits kritisch voor behandelingskeuze; altijd een herbeoordeling (indien mogelijk) door de arts zelf verkrijgen.
Strikt genomen is iemands vaccinatiestatus, behandelingstechnisch sws van weinig tot geen belang. De informatie daarover kan wel helpen om een (vervolg)behandeling beter af te kunnen stemmen. Hiermee ook aangeven dat die registratie strikt genomen niet nodig is voor behandeling en dus ook niet hoeft te worden opgevraagd, laat staan andere doelen gaat dienen.
[..]
Idd maar dat zijn dan beleidscriteria waar een zorgverlener zich in principe niet door zal (willen) laten leiden.
Je gaat werkelijk aan alle gebruiken, afspraken en logica voorbij in je hele verhaal.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Laatst bekende cijfers, en cijfers op 1 juli:quote:Op maandag 19 juli 2021 18:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoe zijn de ziekenhuiscijfers? Niet iedere positieve test is een besmetting.
742 opnames op 13 juli, 366 op 1 juli.
4094 patients in hospital (16 juli), was 1918 op 1 juli.
573 op IC (op 16 juli), was 300 op 1 juli.are we infinite or am I alone![]()
Heb je al een of twee prikken gehad?quote:Op maandag 19 juli 2021 19:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik niets nog, maar zou in principe ook pas over 2 dagen moeten zijn. Ik ga er nu gewoon vanuit dat ik het heb of ga krijgen, we leven op 64m2.![]()
Toch zegt dat niet alles. Dochtertje (nog geen 1) van collega van mijn vriendin was verkouden. Later ook de moeder verkouden. Die laat zich testen: positief. Dochterlief toch ook maar getest: negatief. De papa: negatief. Mijn vriendin die er dik een uur mee in dezelfde ruimte zat op minder dan 1,5m. Negatief.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik niets nog, maar zou in principe ook pas over 2 dagen moeten zijn. Ik ga er nu gewoon vanuit dat ik het heb of ga krijgen, we leven op 64m2.
Bij collega van mij ook zoiets. Vader, moeder en zoontje positief. Dochtertje: negatief.
Sterkte!![]()
alle ramen open!quote:Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, als je het écht niet wil krijgen (niet gevaccineerd?) dan kun je het beste ff ergens anders gaan slapen de komende week.![]()
Iets vergelijkbaars zal het eerste wapenfeit van Rutte-IV worden, vermoed ik. En we beginnen met de nachtclubs, de rest komt later wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
Tot zover de freedom op freedom dayOpinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik heb gisteren m'n tweede shotje Pfizer gekregen en ik voel me sinds 16:00 ofzo aardig vaag in m'n hoofd; als een kater, maar dan zonder hoofdpijn of misselijkheid.quote:Op maandag 19 juli 2021 18:42 schreef Kreator het volgende:
Vaccin twee zit erin.
I see dead people...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
Tot zover de freedom op freedom day
Zo, "alles?" .... wat jouw beoordeling is. Ik zie niet goed waar ik dan zo strijdig ben, doe een voorbeeld om het inzichtelijk te maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit snijdt echt werkelijk geen enkel hout en gaat tegen ongeveer alles in de behandeling zoals we in Nederland vormgeven in. Tevens hebben een arts bij een infectieziekte A en een RIVM ook andere belangen en wettelijke plichten en dienen die ook doelen
Je gaat werkelijk aan alle gebruiken, afspraken en logica voorbij in je hele verhaal.
Ik hou staande dat een medicus onbevooroordeeld moet zijn, zich niet mag laten leiden om iemand op grond van incl. vaccinatie wel of niet te behandelen; dat een vaccinregistratie prima na te gaan en feitelijk voor het ziekenhuis zelf geen rol speelt.
Ik denk dat we de vraagstelling uit een totaal verschillende hoek lijken te bekijken. Ik vanuit het patiëntenbelang en jij (denk ik, dan) vanuit het te voeren beleid. De A-ziekte classificatie, in beginsel mogelijk terecht, is vooral een politieke keuze."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
dik bloedquote:Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb gisteren m'n tweede shotje Pfizer gekregen en ik voel me sinds 16:00 ofzo aardig vaag in m'n hoofd; als een kater, maar dan zonder hoofdpijn of misselijkheid.![]()
KOEKOEKquote:Op maandag 19 juli 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
Tot zover de freedom op freedom day![]()
Misschien was de vader eerst ziek, besmette de dochter, de dochter besmette de moeder. Vader en dochter werden getest toen hun ziekte reeds voorbij was.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Toch zegt dar niet alles. Dochtertje (nog geen 1) van collega van mijn vriendin was verkouden. Later ook de moeder verkouden. Die laat zich testen: positief. Dochterlief toch ook maar getest: negatief. De papa: negatief.are we infinite or am I alone![]()
Herkenbaar. Heb nooit van geen enkele vaccinatie last, maar de tweede Pfizer leek wel of er een opeenhoping van vaccin was, een depot. Kon de eerste nacht puur op wilskracht op linkerarm slapen.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb gisteren m'n tweede shotje Pfizer gekregen en ik voel me sinds 16:00 ofzo aardig vaag in m'n hoofd; als een kater, maar dan zonder hoofdpijn of misselijkheid.
Maar na die nacht weer veel minder hoor.Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.![]()
Precies dat had ik vorige week ook.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb gisteren m'n tweede shotje Pfizer gekregen en ik voel me sinds 16:00 ofzo aardig vaag in m'n hoofd; als een kater, maar dan zonder hoofdpijn of misselijkheid.
Duurde een halve dag. Komt goed.![]()
![]()
Ik ben zelf patiënt, en oud zorgprofessional, ik zie beleid aan en gemaakt worden.quote:Op maandag 19 juli 2021 19:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo, "alles?" .... wat jouw beoordeling is. Ik zie niet goed waar ik dan zo strijdig ben, doe een voorbeeld om het inzichtelijk te maken.
Ik hou staande dat een medicus onbevooroordeeld moet zijn, zich niet mag laten leiden om iemand op grond van incl. vaccinatie wel of niet te behandelen; dat een vaccinregistratie prima na te gaan en feitelijk voor het ziekenhuis zelf geen rol speelt.
Ik denk dat we de vraagstelling uit een totaal verschillende hoek lijken te bekijken. Ik vanuit het patiëntenbelang en jij (denk ik, dan) vanuit het te voeren beleid.
Dat is mijn perspectief
Een behandelaar heeft in Nederland amper mogelijkheden om informatie over vaccinaties te verkrijgen. Is een heel rapport over verschenen van de RVS o.a.
Dat is voor directe zorgverlening een probleem, want je kunt niet optimaal zorg verlenen op die manier.
Ziekenhuizen net name spelen ook een rol in analyse van zorg en de impact van vaccinaties in dit geval rond Covid.
En dat is dus beroerd mogelijk zonder informatie.
Het RIVM speelt hier ook een rol in, vanuit de wet publieke gezondheid. Nuttig en zeker nodig, maar dat kan dus niet zonder informatie.
Je kunt als arts, met de wetenschap dat iemand wel of niet gevaccineerd is, nog steeds prima gewoon zorg verlenen. Én meewerken aan toetsen van en bijstellen van vaccinatiebeleid of de verdere aanpak van de covidcrisis.
Onbevooroordeeld staat niet gelijk aan ongeïnformeerd
Als je dat werkelijk denkt, dat vind ik wel schokkend ja en nogal een aanval op professionele zorg in Nederland
Een longarts registreert ook of en wat iemand rookt. Als je ineens mensen met longemfyseem en longkankers krijgt die niet roken of een ander specifiek middel roken (vapen was zoiets bijvoorbeeld), dan ga je daar beleid op maken.
Buiten de individuele behandelrelatie. En los van dat je die patiënten gewoon goede zorg geeft.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: