En wie bepaald wat realistisch is? Of wat goede vergelijkingen zijn?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen we dan ook even ophouden met die kansloze vergelijkingen met de griep?
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.quote:
Ventileren?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.
Ik ben er klaar mee, ik ga wat nuttigers doen.
Ga gelijk voor een ventilator kijken (echt waar, maar niet vanwege knabbel en babbel).quote:Op maandag 19 juli 2021 15:22 schreef alpeko het volgende:
Ventileren is goed mensen! Denk daar aan. Ook (of juist) een slechte mening ventileren is verstandig.
Groet Hugo en Mark
Weer die 2 weken!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier ook een beetje beurs nog, maar dit keer nauwelijks beroerd geweest. Nog twee weken en dan zit ook ik op niveau
Kinderen hebben ook allemaal één of twee prikken gehad, loopt als een trein nu die vaccinaties. Ik was nogal cynisch daarover en ben blij dat ik ongelijk heb gekregen.
Alsof het andersom niet zo is met dat nagepraat en gekatalyseer op elkaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.
Ik ben er klaar mee, ik ga wat nuttigers doen. Lekkere echoput wordt het hier.
Maar o wee... was uw handen stukquote:Op maandag 19 juli 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of iets anders wat eindigd op ... eren
Ontspant vaak wel, misschien wel een aanrader
Presentquote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
Wie heeft @:Zipportal een vrije dag gegeven eigenlijk?
Hey Donaldquote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Negeren lijkt me geen goed idee bij fake news
De definitie 'fake news' is ook nogal aan inflatie onderhevig. De mening van iemand die niet voldoet aan de geldende standaard wordt afgedaan als fake news, dus moet tegen gevochtend worden.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Negeren lijkt me geen goed idee bij fake news
Je kletst gewoon uit je nek. Er zijn tot nu toe bijna 67.000 mensen opgenomen geweest in het ziekenhuis sinds het begin van de pandemie. Dat is volstrekt onvergelijkbaar met welk griepseizoen dan ook, toen er bovendien ook nog eens geen maatregelen waren (!!!)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook, ben er wel klaar mee met dat ge-ontken hier. Simpele google er op geeft je al genoeg hits en als je daar al te beroerd voor bent, ben je gewoon af.
Is er een limitatieve lijst van benamingen die we niet mogen geven in deze threads?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
Gedragsregels in dit topic:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
De lockdown viel niet mee.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt een meevaller ja, lockdown van oktober t/m juni
Nee, maar wel naar www.velux.nl gaan.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?
Ik adviseer je iemand in te huren die continu in je gezicht blaastquote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?
In ieder geval niet meer met je ratel aan de gang bij een doelpunt. Door de openstaande ramen geeft dat geluidsoverlast bij de buren.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Tijdens die zware griepgolf in 2018 zijn er 16.000 patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Een ander zwaar griepseizoen had er 10.000 (2014/2015).quote:Op maandag 19 juli 2021 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens de flinke griepgolf van een paar jaar terug was het ook te druk in de ziekenhuizen en een flinke oversterfte. Ja dit virus is een tikje erger. Maar de maatschappelijke schade is toch echt het gevolg van de politieke keuzes en vliegende aids ebola is het ook weer niet. Maar nu is alles opeens gehypt en is een ziekenhuisopname opeens heeeeel erg.
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb ik vanmorgen over gepost, die berekening van Henk-Jan Westeneng klopt niet:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1940 Eyes on the UK
De berekening zelf kan kloppen, maar hij rekent met de verkeerde cijfers.
Ze waren weer aan het terugschalen, want het is weer zomerquote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.
Dat blijft ook wel een stokpaardje hoor, was een fout van een ambtenaar die had zitten klooien met model. Dit is nooit zo gezegd door het RIVM.quote:
In dat geval moet je het kwartier luchten wat ze aanhouden vermenigvuldigen met de ruimte die het raam open kan.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Ik kom met een link waarin die angstcreatie te vinden is en jij komt met een ad hominem om de discussie bij voorbaat af te kappen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit mag wel, maar iemand wappie noemen mag niet? Ik vind het maar vreemd..
Spam!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar wel naar www.velux.nl gaan.
Zelfs een verzonnen berekening zou minstens het volume van de kamer (of oppervlakte x vermoedelijke hoogte) moeten bevatten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:35 schreef Molo het volgende:
[..]
In dat geval moet je het kwartier luchten wat ze aanhouden vermenigvuldigen met de ruimte die het raam open kan.
0.25 uur * 50 * 90 = 1125 uur open zetten per dag.
Doe je dat niet, dan heb je 40-45 % kans op coronabesmetting
Zou lekker de boel tegen elkaar open zetten. Tocht de boel goed door. Instructies van de overheid heb ik nog niet voorbij zien komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Frituren eindigt helemaal niet op -erenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of iets anders wat eindigd op ... eren
Ontspant vaak wel, misschien wel een aanrader
Dat er nog steeds door zoveel "deskundigen" niet het besef is dat vandaag besmettingen van vandaag besmettingen gewoon tot 10 dagen oud kunnen zijn vind ik ook ronduit schokkend.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.
Het zou je sieren als je ten minste erkent dat geen enkele griepgolf ook maar in de buurt van deze pandemie komt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kom met een link waarin die angstcreatie te vinden is en jij komt met een ad hominem om de discussie bij voorbaat af te kappen.
Dat is een subtiel verschilletje. Snap niet dat je dat niet ziet Jordi.
Tijdens de verschillende overleggen, persmomenten en zelfs in de rechtszaal toen volgens het rivm 'the heat on was'. Pas na een week of 3 kwamen ze met die verklaring inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat blijft ook wel een stokpaardje hoor, was een fout van een ambtenaar die had zitten klooien met model. Dit is nooit zo gezegd door het RIVM.
Ons model acht dit onnodig, glasdikte is voldoendequote:Op maandag 19 juli 2021 15:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs een verzonnen berekening zou minstens het volume van de kamer (of oppervlakte x vermoedelijke hoogte) moeten bevatten.
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ons model acht dit onnodig, glasdikte is voldoende
Is dat 47 graden constante warmte over het hele oppervlak of mag plaatselijke piekwarmte ook?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.
Spaanse griepquote:Op maandag 19 juli 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je ten minste erkent dat geen enkele griepgolf ook maar in de buurt van deze pandemie komt.
47 graden opening van het raam.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat 47 graden constante warmte over het hele oppervlak of mag plaatselijke piekwarmte ook?
En als mijn dakhelling 46 graden is, wat moet ik dan doen?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.
maar als je je laat vaccineren is covid-19 gewoon maar een griepje toch?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tijdens die zware griepgolf in 2018 zijn er 16.000 patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Een ander zwaar griepseizoen had er 10.000 (2014/2015).
Nu met corona zitten we op 71.000 én dat terwijl we grotendeels in lockdown zaten en maatregelen hadden om het aantal besmettingen tegen te gaan.
Mwa, influenza is ook dodelijk en soms om een punt duidelijk te maken, kan er een vergelijking volgen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
Imho is "En dat is anders tijdens een griepgolf?" dat dus wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ontken het ook nergens dat het niet erger dan de griep is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |