Hier ook een beetje beurs nog, maar dit keer nauwelijks beroerd geweest. Nog twee weken en dan zit ook ik op niveauquote:Op maandag 19 juli 2021 15:12 schreef Mammietje het volgende:
*ploft met een zeer Pfizerarmpje neer voor de cijfertjes...
En wie bepaald wat realistisch is? Of wat goede vergelijkingen zijn?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen we dan ook even ophouden met die kansloze vergelijkingen met de griep?
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.quote:
Ventileren?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.
Ik ben er klaar mee, ik ga wat nuttigers doen.
Ga gelijk voor een ventilator kijken (echt waar, maar niet vanwege knabbel en babbel).quote:Op maandag 19 juli 2021 15:22 schreef alpeko het volgende:
Ventileren is goed mensen! Denk daar aan. Ook (of juist) een slechte mening ventileren is verstandig.
Groet Hugo en Mark
Weer die 2 weken!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hier ook een beetje beurs nog, maar dit keer nauwelijks beroerd geweest. Nog twee weken en dan zit ook ik op niveau
Kinderen hebben ook allemaal één of twee prikken gehad, loopt als een trein nu die vaccinaties. Ik was nogal cynisch daarover en ben blij dat ik ongelijk heb gekregen.
Alsof het andersom niet zo is met dat nagepraat en gekatalyseer op elkaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want dit een kwestie van een meningsverschil.
Ik ben er klaar mee, ik ga wat nuttigers doen. Lekkere echoput wordt het hier.
Maar o wee... was uw handen stukquote:Op maandag 19 juli 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of iets anders wat eindigd op ... eren
Ontspant vaak wel, misschien wel een aanrader
Presentquote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Mammietje het volgende:
Wie heeft @:Zipportal een vrije dag gegeven eigenlijk?
Hey Donaldquote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Negeren lijkt me geen goed idee bij fake news
De definitie 'fake news' is ook nogal aan inflatie onderhevig. De mening van iemand die niet voldoet aan de geldende standaard wordt afgedaan als fake news, dus moet tegen gevochtend worden.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:24 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Negeren lijkt me geen goed idee bij fake news
Je kletst gewoon uit je nek. Er zijn tot nu toe bijna 67.000 mensen opgenomen geweest in het ziekenhuis sinds het begin van de pandemie. Dat is volstrekt onvergelijkbaar met welk griepseizoen dan ook, toen er bovendien ook nog eens geen maatregelen waren (!!!)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ook, ben er wel klaar mee met dat ge-ontken hier. Simpele google er op geeft je al genoeg hits en als je daar al te beroerd voor bent, ben je gewoon af.
Is er een limitatieve lijst van benamingen die we niet mogen geven in deze threads?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
Gedragsregels in dit topic:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
De lockdown viel niet mee.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt een meevaller ja, lockdown van oktober t/m juni
Nee, maar wel naar www.velux.nl gaan.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?
Ik adviseer je iemand in te huren die continu in je gezicht blaastquote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Zijn er al instructies van overheidswege inzake het ventileren. Hoelang en Hoever moet een raam van 50*90 open om een ruimte van 16m2 meter ventileren. Mijn raam kan niet verder dan 50 cm kiepen. Krijg ik nu Corona?
In ieder geval niet meer met je ratel aan de gang bij een doelpunt. Door de openstaande ramen geeft dat geluidsoverlast bij de buren.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Tijdens die zware griepgolf in 2018 zijn er 16.000 patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Een ander zwaar griepseizoen had er 10.000 (2014/2015).quote:Op maandag 19 juli 2021 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens de flinke griepgolf van een paar jaar terug was het ook te druk in de ziekenhuizen en een flinke oversterfte. Ja dit virus is een tikje erger. Maar de maatschappelijke schade is toch echt het gevolg van de politieke keuzes en vliegende aids ebola is het ook weer niet. Maar nu is alles opeens gehypt en is een ziekenhuisopname opeens heeeeel erg.
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb ik vanmorgen over gepost, die berekening van Henk-Jan Westeneng klopt niet:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1940 Eyes on the UK
De berekening zelf kan kloppen, maar hij rekent met de verkeerde cijfers.
Ze waren weer aan het terugschalen, want het is weer zomerquote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.
Dat blijft ook wel een stokpaardje hoor, was een fout van een ambtenaar die had zitten klooien met model. Dit is nooit zo gezegd door het RIVM.quote:
In dat geval moet je het kwartier luchten wat ze aanhouden vermenigvuldigen met de ruimte die het raam open kan.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Ik kom met een link waarin die angstcreatie te vinden is en jij komt met een ad hominem om de discussie bij voorbaat af te kappen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit mag wel, maar iemand wappie noemen mag niet? Ik vind het maar vreemd..
Spam!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar wel naar www.velux.nl gaan.
Zelfs een verzonnen berekening zou minstens het volume van de kamer (of oppervlakte x vermoedelijke hoogte) moeten bevatten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:35 schreef Molo het volgende:
[..]
In dat geval moet je het kwartier luchten wat ze aanhouden vermenigvuldigen met de ruimte die het raam open kan.
0.25 uur * 50 * 90 = 1125 uur open zetten per dag.
Doe je dat niet, dan heb je 40-45 % kans op coronabesmetting
Zou lekker de boel tegen elkaar open zetten. Tocht de boel goed door. Instructies van de overheid heb ik nog niet voorbij zien komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:30 schreef zoost het volgende:
Frituren eindigt helemaal niet op -erenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of iets anders wat eindigd op ... eren
Ontspant vaak wel, misschien wel een aanrader
Dat er nog steeds door zoveel "deskundigen" niet het besef is dat vandaag besmettingen van vandaag besmettingen gewoon tot 10 dagen oud kunnen zijn vind ik ook ronduit schokkend.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat er na 16 maanden nog steeds zoveel vertraging is in het verzamelen en tellen van de testresultaten vind ik een zware fail, eerlijk gezegd.
Het zou je sieren als je ten minste erkent dat geen enkele griepgolf ook maar in de buurt van deze pandemie komt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik kom met een link waarin die angstcreatie te vinden is en jij komt met een ad hominem om de discussie bij voorbaat af te kappen.
Dat is een subtiel verschilletje. Snap niet dat je dat niet ziet Jordi.
Tijdens de verschillende overleggen, persmomenten en zelfs in de rechtszaal toen volgens het rivm 'the heat on was'. Pas na een week of 3 kwamen ze met die verklaring inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat blijft ook wel een stokpaardje hoor, was een fout van een ambtenaar die had zitten klooien met model. Dit is nooit zo gezegd door het RIVM.
Ons model acht dit onnodig, glasdikte is voldoendequote:Op maandag 19 juli 2021 15:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs een verzonnen berekening zou minstens het volume van de kamer (of oppervlakte x vermoedelijke hoogte) moeten bevatten.
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ons model acht dit onnodig, glasdikte is voldoende
Is dat 47 graden constante warmte over het hele oppervlak of mag plaatselijke piekwarmte ook?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.
Spaanse griepquote:Op maandag 19 juli 2021 15:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je ten minste erkent dat geen enkele griepgolf ook maar in de buurt van deze pandemie komt.
47 graden opening van het raam.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat 47 graden constante warmte over het hele oppervlak of mag plaatselijke piekwarmte ook?
En als mijn dakhelling 46 graden is, wat moet ik dan doen?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bij een glasdikte van 4cm (8* jampot) is het voldoende om het raam gedurende 18 minuten voor 47 graden te openen.
maar als je je laat vaccineren is covid-19 gewoon maar een griepje toch?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tijdens die zware griepgolf in 2018 zijn er 16.000 patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Een ander zwaar griepseizoen had er 10.000 (2014/2015).
Nu met corona zitten we op 71.000 én dat terwijl we grotendeels in lockdown zaten en maatregelen hadden om het aantal besmettingen tegen te gaan.
Mwa, influenza is ook dodelijk en soms om een punt duidelijk te maken, kan er een vergelijking volgen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
Imho is "En dat is anders tijdens een griepgolf?" dat dus wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ontken het ook nergens dat het niet erger dan de griep is.
No worries, ik modereer hier niet, hoorquote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
maar als je je laat vaccineren is covid-19 gewoon maar een griepje toch?
Vind ik
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.
De reden dat het niet gierend nog verder uit de klauwen loopt is doordat iedereen vanaf zijn jeugd met het virus in aanraking komt en dus ook antistoffen heeft. Maar ook omdat we elk jaar een campagne voeren om 6,5 miljoen te kunnen vaccineren.
Wat ook positief is is dat we het dan toch zo ver kunnen onderdrukken. Covid zal ook wel dit idee gaan worden. En dan gok ik dat het zwakkere deel dat slachtoffer kan worden er nu een 'vijand' bij heeft.
Subtiel zijn op FOK? Nooit!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
No worries, ik modereer hier niet, hoor
Ik ben hier voor Tijger_m's lessen in 'subtiel zijn'
Ik probeer me altijd voor te houden dat ik hier geen dingen ga typen die ik in mijn dagelijkse leven ook niet zou zeggen. Ervan uitgaande dat je geen enorme lul bent in je dagelijkse leven zou de hele reeks er beter van worden als iedereen dat zou proberen imoquote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Een collega van mijn moeder is er toen aan overleden omdat het op haar hartspier was geslagen. Mid-50.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.
Een 'echte' griep ben je ook een paar weken door geveld. Daarmee wil ik echt niet downplayen dat Covid-19 heftiger is, maar Influenza is bij een groep mensen ook niet 2 dagen snotteren en klaar.
En denk dat dit een beetje is wat de meesten bedoelen. Maar posts over "dat griepje" om te bagatelliseren zijn ook niet wenselijk want het is wel een serieuze situatie waar we inzitten. Het is niet maar een "griepje", maar ik snap wel dat mensen vergelijkingen maken met verschillende aspecten van beide ziektes.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, influenza is ook dodelijk en soms om een punt duidelijk te maken, kan er een vergelijking volgen.
Alles dicht timmeren hier vind ik niet wenselijk.
Zelf ook weleens Influenza infectie gehad, wist niet exact wat mij overkwam.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.
Een 'echte' griep ben je ook een paar weken door geveld. Daarmee wil ik echt niet downplayen dat Covid-19 heftiger is, maar Influenza is bij een groep mensen ook niet 2 dagen snotteren en klaar.
Het is positief dat je het in ieder geval probeert.quote:
Ik ben trots op jequote:Op maandag 19 juli 2021 15:57 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Het is positief dat je het in ieder geval probeert.
Zo proberen ze mij bij FOK! ook te leren wat de regels zijn, tot dusver 2 keer een ban gehad.
Wel voor verschillende dingen, dus het heeft een soort van succes
Checkquote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.
De reden dat het niet gierend nog verder uit de klauwen loopt is doordat iedereen vanaf zijn jeugd met het virus in aanraking komt en dus ook antistoffen heeft. Maar ook omdat we elk jaar een campagne voeren om er 6,5 miljoen te kunnen vaccineren.
Wat ook positief is is dat we het dan toch zo ver kunnen onderdrukken. Covid zal ook wel dit idee gaan worden. En dan gok ik dat het zwakkere deel dat slachtoffer kan worden er nu een 'vijand' bij heeft.
*snif* *snif*quote:
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegdquote:
Hugo is zelf relatief normaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:00 schreef groenen het volgende:
Zit nu de persco terug te kijken. Het nieuwe normaal is volgens Hugo ‘relatief normaal’.
Precies. Je weet niet wat je overkomt als je een echte griep krijgt. Ik weet nog jaren terug dat ik twee weken plat lag en daarna nog weken kletsnat van het zweet was bij simpelweg naar het werk fietsen terwijl ik met gemak tientallen kilometers hardliep voor die tijd. Eerste keer rondje van 3km dacht ik dat ik erin bleef.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:52 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Zelf ook weleens Influenza infectie gehad, wist niet exact wat mij overkwam.
Hoewel ik relatief snel up en running was op gebied van werk (5 dagen totaal), duurde het toch wel meer dan een maand voordat ik weer een beetje normaal kon sporten.
Bij COVID-19 zie ik mensen om mij heen 3 maanden na vaccinatie toch nog steeds niet volledig kunnen werken, sporten laten we het dan maar niet over hebben.
Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfs al zou je alle 7,7 miljard mensen vaccineren dan bieden de vaccins nog steeds geen 100% bescherming.
Het is in ieder geval sowieso veel te vroeg om nu al te concluderen dat het aantal besmettingen stagneert en dat we het ergste gehad hebben. Zal nog minimaal een week duren voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de trend, gezien alle ICT-storingen en het capaciteitsprobleem in de teststratenquote:Op maandag 19 juli 2021 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegd
Uit de grafieken van @_serial_ en sites als https://pletdecurve.nl blijkt wel dat de echte ontwikkeling net iets anders loopt. Het is alleen moeilijk vast te stellen hoe het nu op dit moment gaat.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegd
Die landen komen gewoon op een lijstje, we scherpen de handels- en reisverdragen wat aan en voeren langzaam steeds verder de druk op terwijl we blijven zeggen dat het toch echt een vrije keuze is en blijft.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.
Zelf wil ik dat ook niet hebben, want dat zou mijn (middel)lange termijn doelen wel aardig in de war schoppen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:03 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Precies. Je weet niet wat je overkomt als je een echte griep krijgt. Ik weet nog jaren terug dat ik twee weken plat lag en daarna nog weken kletsnat van het zweet was bij simpelweg naar het werk fietsen terwijl ik met gemak tientallen kilometers hardliep voor die tijd. Eerste keer rondje van 3km dacht ik dat ik erin bleef.
Long-Covid ben ik dan ook erg bang voor geweest.
Het aantal positieve testuitslagen, niet per se het aantal besmettingenquote:Op maandag 19 juli 2021 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is in ieder geval sowieso veel te vroeg om nu al te concluderen dat het aantal besmettingen stagneert en dat we het ergste gehad hebben. Zal nog minimaal een week duren voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de trend, gezien alle ICT-storingen en het capaciteitsprobleem in de teststraten
Dat laatste is zonder context ook gewoon onmogelijkquote:Op maandag 19 juli 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit de grafieken van @:_serial_ en sites als https://pletdecurve.nl blijkt wel dat de echte ontwikkeling net iets anders loopt. Het is alleen moeilijk vast te stellen hoe het nu op dit moment gaat.
Het lijkt erop dat er een bizarre stijging begin juli is geweest en sindsdien op een hoog plateau hangt. Maar wat dat betekent voor de nabije toekomst weet ik ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 30% gewijzigd door Gretzl op 19-07-2021 16:19:14 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Je vergeet dat een deel Janssen is met één prikquote:Op maandag 19 juli 2021 16:11 schreef _serial_ het volgende:
Vorige week werd de 19e miljoenste prik gezet.
We hebben 14 miljoen 18+ ers in Nederland
Voor 100% vaccinatiegraad onder 18+ zou je dus zonder rekening te houden met Janssen prikken, 28 miljoen vaccinaties moeten zetten.
Voor 85% vaccinatiegraad onder 18+ moet je dus 23,8 miljoen prikken zetten.
Daarnaast hebben 1,1 miljoen 12-18 jarigen, daar zijn 2,2 miljoen prikken voor nodig voor 100% en 1,8 miljoen prikken voor 85%
Totaal zouden we dus 23,8 + 1,8 miljoen = 25,6 miljoen prikken moeten zetten om 85% te bereiken.
Aankomende week zijn er 1,2 miljoen prikken gepland, bij gelijkblijvend tempo de komende weken, heb je dus 25,6-19 = 6,6 miljoen / 1,2 = 5.5 week nodig om je vaccinatiecampagne voor te voltooien en 85% te bereiken.
BCO is leuk als er een paar tieners zijn met een SOA. Niet bij een luchtwegvirus op deze schaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat laatste is zonder context ook gewoon onmogelijk
Laten we het zo zeggen, gelukkig gaat het vaccineren onwijs goed![]()
Serieus trouwens dat, zonder sarcastisch te zijn, dat wordt onze redding.
BCO en sturen op cijfers absoluut niet
quote:Op maandag 19 juli 2021 16:12 schreef Gretzl het volgende:
Liever vandaag dan morgen, want het is essentieel dat het R-getal zo snel mogelijk rap naar beneden gaat. Anders blijven we nog langer in de shit zitten.
Nooit begrepen waarom het mond-neusmasker in dit stadium van de pandemie al niet meer nodig is van Rutte III. Wanneer mensen het consequent dragen in afgesloten binnenruimtes wordt er gewoon verspreiding mee voorkomen, ook onder gevaccineerde mensen die alsnog vatbaar zijn voor delta. Er zijn goede redenen waarom in zo'n beetje alle andere landen ter wereld wel wordt vastgehouden aan de preventieve effect van mond-neusmaskers.
[ twitter ]Lol, Franky vd Linde. Wat een idioot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- verwijderd door admin -
Kloptquote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
BCO is leuk als er een paar tieners zijn met een SOA. Niet bij een luchtwegvirus op deze schaal.
Is dat een bekende?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Lol, Franky vd Linde. Wat een idioot.
quote:Op maandag 19 juli 2021 16:12 schreef Gretzl het volgende:
Liever vandaag dan morgen, want het is essentieel dat het R-getal zo snel mogelijk rap naar beneden gaat. Anders blijven we nog langer in de shit zitten.
Nooit begrepen waarom het mond-neusmasker in dit stadium van de pandemie al niet meer nodig is van Rutte III. Wanneer mensen het consequent dragen in afgesloten binnenruimtes wordt er gewoon verspreiding mee voorkomen, ook onder gevaccineerde mensen die alsnog vatbaar zijn voor delta. Er zijn goede redenen waarom in zo'n beetje alle andere landen ter wereld wel wordt vastgehouden aan de preventieve effect van mond-neusmaskers.
[ twitter ]
Keep wearing masks to slow spread of Covid, scientists warn BritonsAls hij de rekening betaald is er vast wel een advocaat die hem bij wil staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Magische stagnatie. In feite erken je dan gewoon dat het wel de maatregelen kunnen zijn. Zou echt niet weten waarom dat niet zo snel zou kunnen. De bron is in één keer abrupt weggenomen. Besmettingen die je nu begint zien zijn al van de 'secundaire' soort, nl. die niet meer door directe contacten in nachtclubs plaatsvinden maar door alledaagse contacten, voor welke de R al laag was.quote:
Heb je het artikel uit The Guardian wel gelezen?quote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Het aantal goed uitgevoerde tests (dus <24 cycli) die een positieve uitslag geven, zijn het aantal besmettingen (tenzij iemand die al een positieve uitslag heeft gehad zich de dag erop weer laat testen).quote:Op maandag 19 juli 2021 16:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Het aantal positieve testuitslagen, niet per se het aantal besmettingen
Je moet inderdaad wel goed opletten welke cijfers je vergelijkt.quote:Je moet echt goed kijken naar welke cijfers en in welke context je zit te kijken en hoe je vergelijkt. Domweg cijfers optellen of aftrekken is géén juiste analyse
Ja, je analyse zou best kunnen kloppen. Het is vooral interessant wat de R deze week en komende week gaat doen. We weten nu alleen hoe absurd hoog ie was 3 weken terug. Als er nauwelijks groter super spreading events nu meer zijn dan moet dat ongetwijfeld een zichtbare invloed hebben.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Magische stagnatie. In feite erken je dan gewoon dat het wel de maatregelen kunnen zijn. Zou echt niet weten waarom dat niet zo snel zou kunnen. De bron is in één keer abrupt weggenomen. Besmettingen die je nu begint zien zijn al van de 'secundaire' soort, nl. die niet meer door directe contacten in nachtclubs plaatsvinden maar door alledaagse contacten, voor welke de R al laag was.
Ik ken die hele man niet, maar hou op met me hoor. Zet zelf je kapje op, blijf thuis, bestel alles, maar hou op met dit gedram. Hij heeft nog een paar medestanders ook, ril.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:14 schreef groenen het volgende:
[..]
Jawel. Maar voel er weinig voor de rest van mijn leven met een mondmasker rond te lopen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb je het artikel uit The Guardian wel gelezen?
Wat je ook krijgt is dat er in de keten juist door dat vaccinatieprogramma dat zoals we hier ook boven zien lekker op weg is inmiddels een hoop schakels weggehaald zijn. Dan kunnen er uiteraard nog wel tussen zitten die het virus over kunnen dragen ondanks vaccinatie. Maar die stoten wel vaak minder virus uit waardoor er ook al minder gevolgen zijn. Dat is ook een reden dat het sneller kan dalen dan voorheen.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Magische stagnatie. In feite erken je dan gewoon dat het wel de maatregelen kunnen zijn. Zou echt niet weten waarom dat niet zo snel zou kunnen. De bron is in één keer abrupt weggenomen. Besmettingen die je nu begint zien zijn al van de 'secundaire' soort, nl. die niet meer door directe contacten in nachtclubs plaatsvinden maar door alledaagse contacten, voor welke de R al laag was.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik probeer me altijd voor te houden dat ik hier geen dingen ga typen die ik in mijn dagelijkse leven ook niet zou zeggen. Ervan uitgaande dat je geen enorme lul bent in je dagelijkse leven zou de hele reeks er beter van worden als iedereen dat zou proberen imo![]()
Ja, idd.quote:Als mensen in mijn omgeving compleet anders denken over iets dan probeer ik er tegenin te gaan met goede argumenten, maar als het duidelijk wordt dat we het toch niet eens gaan worden realiseer ik me vrij vlot dat ik het gewoon moet accepteren (want er zijn zoveel meningen en zelfs ''feiten'' zijn niet altijd zwart/wit). Ik ga diegene niet wegzetten in denigrerende termen. Dus dan probeer ik het online ook niet te doen. Ik post ook echt niet perfect en maak ook zat fouten, maar ik streef er in ieder geval naar.
Je bent oké, waarde collegaquote:Als je veel van m'n posts leest krijg je al wel een plaatje van wie ik ben als persoon; ook in mijn dagelijkse leven.
Dat, plus een perfecte storm aan correcties aan data en omstandigheden heeft naar mijn idee geleid tot deze stijging.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Die snelle stijging was natuurlijk ook omdat je precies die niet gevaccineerde groep in perfecte omstandigheden samen bracht.
Pardon, waar heb ik die persoonlijke aanval aan verdiend? Reageer inhoudelijk met argumenten of reageer nietquote:Op maandag 19 juli 2021 16:19 schreef josja het volgende:
[..]
Ik ken die hele man niet, maar hou op met me hoor. Zet zelf je kapje op, blijf thuis, bestel alles, maar hou op met dit gedram. Hij heeft nog een paar medestanders ook, ril.
quote:Experts point to risks of indoor Covid-19 transmission: ‘If you don’t wear a mask, the virus spreads further. It’s as simple as that’
quote:Tang said masks clearly limit the spread of viral particles from an infected person and also cut a wearer’s chance of picking up an infection from someone else. “Masks work both ways,” he told the Observer.
quote:“If you assume that a mask at least halves transmission, that means that for every 1,000 virus particles an infected person breathes out, only 500 will leave your mask. Then, when those particles reach someone else, similarly their masks will ensure at least a twofold reduction in the number of viruses reaching their mouths or noses. In other words, of the 1,000 virus particles an infected person has breathed out, only 250 or so will reach another person. That should reduce infection rates, and that is why masks are important.”
quote:“Estimates vary but they probably reduce transmission somewhere between 10 and 25%.”
quote:“Good protection requires that most people wear masks; wearing a standard cloth or medical mask in a room containing unmasked infected people probably does not provide great protection; basically, mask-wearing must be by most persons in order to reduce infection rates,” he added.
Dat weten we nog helemaal niet zo goed. Je leest voors en tegens, maar een uitgemaakte zaak is het nog niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:28 schreef Gretzl het volgende:
Mond-neusmaskers zijn een eenvoudige maatregel om transmissie terug te dringen. Compleet logisch om nog in te zitten zolang de vaccinatiegraad nog niet voor voldoende groepsimmuniteit heeft gezorgd en als er in een land nog een hoog aantal besmettingen is (veel transmissie).
Jij durft met je aannamesquote:Op maandag 19 juli 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik probeer me altijd voor te houden dat ik hier geen dingen ga typen die ik in mijn dagelijkse leven ook niet zou zeggen. Ervan uitgaande dat je geen enorme lul bent in je dagelijkse leven zou de hele reeks er beter van worden als iedereen dat zou proberen imo![]()
Als mensen in mijn omgeving compleet anders denken over iets dan probeer ik er tegenin te gaan met goede argumenten, maar als het duidelijk wordt dat we het toch niet eens gaan worden realiseer ik me vrij vlot dat ik het gewoon moet accepteren (want er zijn zoveel meningen en zelfs ''feiten'' zijn niet altijd zwart/wit). Ik ga diegene niet wegzetten in denigrerende termen. Dus dan probeer ik het online ook niet te doen. Ik post ook echt niet perfect en maak ook zat fouten, maar ik streef er in ieder geval naar.
Als je veel van m'n posts leest krijg je al wel een plaatje van wie ik ben als persoon; ook in mijn dagelijkse leven.
Angst is een slechte raadgeverquote:Op maandag 19 juli 2021 16:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.
Je zou zeggen dat als Hugo het vandaag al heeft over stagnatie in de besmettingen, dat ze op korte termijn geen avondklok of andere verzwaringen uit de hoge hoed zullen toveren. So far, so good..quote:Op maandag 19 juli 2021 16:27 schreef Discombobulate het volgende:
Maatregel gekkies willen volgens mij echt gewoon permanent door blijven gaan met maatregelen lijkt het wel... Ben ik blij dat het lijkt alsof de overheid ook gewoon terug wil naar normaal en dat het op een gegeven moment gewoon op acceptatie aankomt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |