Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tijdens die zware griepgolf in 2018 zijn er 16.000 patiënten in het ziekenhuis opgenomen. Een ander zwaar griepseizoen had er 10.000 (2014/2015).
Nu met corona zitten we op 71.000 én dat terwijl we grotendeels in lockdown zaten en maatregelen hadden om het aantal besmettingen tegen te gaan.
Mwa, influenza is ook dodelijk en soms om een punt duidelijk te maken, kan er een vergelijking volgen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
Imho is "En dat is anders tijdens een griepgolf?" dat dus wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ontken het ook nergens dat het niet erger dan de griep is.
No worries, ik modereer hier niet, hoorquote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
maar als je je laat vaccineren is covid-19 gewoon maar een griepje toch?
Vind ik
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.
De reden dat het niet gierend nog verder uit de klauwen loopt is doordat iedereen vanaf zijn jeugd met het virus in aanraking komt en dus ook antistoffen heeft. Maar ook omdat we elk jaar een campagne voeren om 6,5 miljoen te kunnen vaccineren.
Wat ook positief is is dat we het dan toch zo ver kunnen onderdrukken. Covid zal ook wel dit idee gaan worden. En dan gok ik dat het zwakkere deel dat slachtoffer kan worden er nu een 'vijand' bij heeft.
Subtiel zijn op FOK? Nooit!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:46 schreef Celestien het volgende:
[..]
No worries, ik modereer hier niet, hoor
Ik ben hier voor Tijger_m's lessen in 'subtiel zijn'
Ik probeer me altijd voor te houden dat ik hier geen dingen ga typen die ik in mijn dagelijkse leven ook niet zou zeggen. Ervan uitgaande dat je geen enorme lul bent in je dagelijkse leven zou de hele reeks er beter van worden als iedereen dat zou proberen imoquote:Op maandag 19 juli 2021 15:42 schreef Celestien het volgende:
Misschien kan er in de OP worden opgenomen dat roepen dat 'covid-19 maar een griepje is' net zo min gewenst is als iemand een wappie noemen. Zou een hoop gehannes schelen, in het algemeen
Een collega van mijn moeder is er toen aan overleden omdat het op haar hartspier was geslagen. Mid-50.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.
Een 'echte' griep ben je ook een paar weken door geveld. Daarmee wil ik echt niet downplayen dat Covid-19 heftiger is, maar Influenza is bij een groep mensen ook niet 2 dagen snotteren en klaar.
En denk dat dit een beetje is wat de meesten bedoelen. Maar posts over "dat griepje" om te bagatelliseren zijn ook niet wenselijk want het is wel een serieuze situatie waar we inzitten. Het is niet maar een "griepje", maar ik snap wel dat mensen vergelijkingen maken met verschillende aspecten van beide ziektes.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Mwa, influenza is ook dodelijk en soms om een punt duidelijk te maken, kan er een vergelijking volgen.
Alles dicht timmeren hier vind ik niet wenselijk.
Zelf ook weleens Influenza infectie gehad, wist niet exact wat mij overkwam.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het meest verneukeratieve. Doordat mensen met een simpel neusverkoudheidje van gezegd wordt dat ze 'een griepje' hebben is de impact van Influenza nogal vertekend geraakt.
Een 'echte' griep ben je ook een paar weken door geveld. Daarmee wil ik echt niet downplayen dat Covid-19 heftiger is, maar Influenza is bij een groep mensen ook niet 2 dagen snotteren en klaar.
Het is positief dat je het in ieder geval probeert.quote:
Ik ben trots op jequote:Op maandag 19 juli 2021 15:57 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Het is positief dat je het in ieder geval probeert.
Zo proberen ze mij bij FOK! ook te leren wat de regels zijn, tot dusver 2 keer een ban gehad.
Wel voor verschillende dingen, dus het heeft een soort van succes
Checkquote:Op maandag 19 juli 2021 15:45 schreef OProg het volgende:
[..]
Dit geeft trouwens ook wel weer aan wat een dodelijk virus influenza nu eigenlijk is. Dat is in de hele discussie ook vaak vergeten.
De reden dat het niet gierend nog verder uit de klauwen loopt is doordat iedereen vanaf zijn jeugd met het virus in aanraking komt en dus ook antistoffen heeft. Maar ook omdat we elk jaar een campagne voeren om er 6,5 miljoen te kunnen vaccineren.
Wat ook positief is is dat we het dan toch zo ver kunnen onderdrukken. Covid zal ook wel dit idee gaan worden. En dan gok ik dat het zwakkere deel dat slachtoffer kan worden er nu een 'vijand' bij heeft.
*snif* *snif*quote:
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegdquote:
Hugo is zelf relatief normaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:00 schreef groenen het volgende:
Zit nu de persco terug te kijken. Het nieuwe normaal is volgens Hugo ‘relatief normaal’.
Precies. Je weet niet wat je overkomt als je een echte griep krijgt. Ik weet nog jaren terug dat ik twee weken plat lag en daarna nog weken kletsnat van het zweet was bij simpelweg naar het werk fietsen terwijl ik met gemak tientallen kilometers hardliep voor die tijd. Eerste keer rondje van 3km dacht ik dat ik erin bleef.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:52 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Zelf ook weleens Influenza infectie gehad, wist niet exact wat mij overkwam.
Hoewel ik relatief snel up en running was op gebied van werk (5 dagen totaal), duurde het toch wel meer dan een maand voordat ik weer een beetje normaal kon sporten.
Bij COVID-19 zie ik mensen om mij heen 3 maanden na vaccinatie toch nog steeds niet volledig kunnen werken, sporten laten we het dan maar niet over hebben.
Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.quote:Op maandag 19 juli 2021 10:26 schreef Nober het volgende:
[..]
Zelfs al zou je alle 7,7 miljard mensen vaccineren dan bieden de vaccins nog steeds geen 100% bescherming.
Het is in ieder geval sowieso veel te vroeg om nu al te concluderen dat het aantal besmettingen stagneert en dat we het ergste gehad hebben. Zal nog minimaal een week duren voordat je iets zinnigs kunt zeggen over de trend, gezien alle ICT-storingen en het capaciteitsprobleem in de teststratenquote:Op maandag 19 juli 2021 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegd
Uit de grafieken van @_serial_ en sites als https://pletdecurve.nl blijkt wel dat de echte ontwikkeling net iets anders loopt. Het is alleen moeilijk vast te stellen hoe het nu op dit moment gaat.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dataintegriteit en -kwaliteit boeien niet blijkt uit alles dus dit wordt vast in het voordeel van beleid uitgelegd
Die landen komen gewoon op een lijstje, we scherpen de handels- en reisverdragen wat aan en voeren langzaam steeds verder de druk op terwijl we blijven zeggen dat het toch echt een vrije keuze is en blijft.quote:Op maandag 19 juli 2021 16:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, dat snapt natuurlijk iedereen die een beetje helder kan nadenken. Maar het is ook een voldongen feit dat landen waar de vaccinatiegraad uiteindelijk achterblijft in de nabije toekomst meer last gaan krijgen van serieuze, nieuwe oplevingen van het virus. Dus de mensen die het hardste anti roepen omdat ze tegen de coronamaatregelen zijn vertonen zelf het gedrag waarmee de kans op nieuwe beperkingen weer groter wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |