Vandaar dat alle so called schapen erop duiken?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onder werktijd zijn er naar verhouding meer wappies, ja. Die hebben namelijk geen werk.
Het concept thuiswerken is je vreemd blijkbaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onder werktijd zijn er naar verhouding meer wappies, ja. Die hebben namelijk geen werk.
Op 't werk krijg ik door dat een collega onverwacht 110 euro moest bijbetalen om uit Griekenland naar huis te kunnen van vakantie. Hij moest een extra corona-test doen. Ben je dan mooi klaar mee.
Toevoeging: en geen schapenquote:Op maandag 19 juli 2021 15:11 schreef alpeko het volgende:
Gedragsregels in dit topic:
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
Ik had in mijn hoofd dat goede ventilatie juist voortdurend was. Dus dat 's ochtends een kwartiertje de ramen open eigenlijk niet zoveel uitmaakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
"Iedere dag minstens een kwartier frisse lucht door het huis."
Waarom klinkt dit zo dom en simpel? Ben toch geen wappie.
He gets... nu is de hele verrassing er vanaf....quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Tijn het volgende:
Jullie weten dat Hugo het al verklapt heeft en dat het rond de 9000 zit, he.
Het daalt als een malle!quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 8.874 nieuw gemelde positieve testen
- 54 nieuwe ziekenhuisopnames
- 9 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
Even?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
Kunnen we inderdaad even ophouden om elkaar voor wappie uit te maken?
Nee, helemaal niet.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zal vast. En dat blijven we doen. Was een serieus stokpaardje van het rivm, omt en kabinet.
Festivals openquote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 9 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
7 gemeentes met 0 besmettingen
8 gemeentes met 1 besmettingen
40 gemeentes met 2-4 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Even nog beetje meer ventileren
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Tijdens de flinke griepgolf van een paar jaar terug was het ook te druk in de ziekenhuizen en een flinke oversterfte. Ja dit virus is een tikje erger. Maar de maatschappelijke schade is toch echt het gevolg van de politieke keuzes en vliegende aids ebola is het ook weer niet. Maar nu is alles opeens gehypt en is een ziekenhuisopname opeens heeeeel erg.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je denkt dat er nu evenveel mensen in het ziekenhuis liggen als met een griepgolf heeft dat niets met realisme te maken, maar met onwetendheid. Of ontkenning.
Eigenlijk niet,quote:Op maandag 19 juli 2021 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is dit genoeg stijging? Verviervoudiging in een week.
[ afbeelding ]
Zat er nog steeds 58 besmettingen naast (te hoog gegokt)quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 9 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
Kunnen we dan ook even ophouden met die kansloze vergelijkingen met de griep?quote:Op maandag 19 juli 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
Kunnen we inderdaad even ophouden om elkaar voor wappie uit te maken?
Nee, gewoon elkaar helemaal niet elkaar uitmaken als schaap en wappie etc.quote:
Misschien dat ik wat meer met beide benen op de grond sta, een ingebouwde bullshit filter heb en niet gelijk in de 'het is een wapppppieeee' stand schiet als ik wat kritiek naar mijn hoofd krijg.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als het nou ook maar in de buurt van realisme kwam hadden we nog een discussie kunnen hebben..
Oké, en nu je punt? Exponentiële groei = exponentiële groei.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk niet,
De grafiek is al een cherry-picking op zichzelf. Maar het is geen vergelijking die ergens op slaat. We hebben nu een ongekende situatie qua besmettingen met pieken gelijk aan december. De bijbehorende opnamecijfers in die periode zaten rond de 250 opnames per dag. Daar zijn we niet en daar gaan we ook niet komen op dit moment.
Totale onzin uitkramen is niet "met beide benen op de grond staan".quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien dat ik wat meer met beide benen op de grond sta, een ingebouwde bullshit filter heb en niet gelijk in de 'het is een wapppppieeee' stand schiet als ik wat kritiek naar mijn hoofd krijg.
Je kan ook gewoon zeggen dat je het echt een slechte vergelijking vind. Aan de andere kant gaan we ook geen mensen bashen die zich wel zorgen maken.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kunnen we dan ook even ophouden met die kansloze vergelijkingen met de griep?
Of stoppen reacties van mensen met realistische zorgen af te doen als "paniek"?
We hadden het over het bezigen van uitspraken die vooral angst moesten inboezemen zoals die 170.000 en code zwart. Niet over de statistieken.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kijk even een keer naar die cursus statistiek. Je zult verbaasd zijn.
Alleen al in Nederland zijn er mensen overleden aan/met COVID dan in de gehele ebolapandemie. Nee, dit is zeker geen ebola.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijdens de flinke griepgolf van een paar jaar terug was het ook te druk in de ziekenhuizen en een flinke oversterfte. Ja dit virus is een tikje erger. Maar de maatschappelijke schade is toch echt het gevolg van de politieke keuzes en vliegende aids ebola is het ook weer niet. Maar nu is alles opeens gehypt en is een ziekenhuisopname opeens heeeeel erg.
We kunnen ook met zijn allen stoppen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is en blijft een zwaktebod en dat weten ze zelf ook wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien dat ik wat meer met beide benen op de grond sta, een ingebouwde bullshit filter heb en niet gelijk in de 'het is een wapppppieeee' stand schiet als ik wat kritiek naar mijn hoofd krijg.
Oh ja, want dat heeft de afgelopen maanden zo goed geholpen.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon zeggen dat je het echt een slechte vergelijking vind.
Nee helaas.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
I rest my case.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hadden het over het bezigen van uitspraken die vooral angst moesten inboezemen zoals die 170.000 en code zwart. Niet over de statistieken.
Welnu,quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, gewoon elkaar helemaal niet elkaar uitmaken als schaap en wappie etc.
Je kan ook gewoon zeggen dat je het niet eens bent.
Verbaas mij elke keer weer dat verschillende users als gestoken zo dramatisch reageren op zo'n opmerking, lekker boeiend.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kan het ook gewoon negeren.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh ja, want dat heeft de afgelopen maanden zo goed geholpen.
Ik vind het echt volstrekt moreel verwerpelijk en getuigen van weinig hersencellen om deze situatie te bagatelliseren en te verwijzen naar een griepgolf van een paar jaar terug die bovendien een behoorlijke statistische outlier was. Daar heb ik maar één woord voor.
Dan heeft het toch ook geen zin als die gene uitmaakt voor wappie? Daar veranderd zijn gedachtes ook niet van. Jullie zijn het niet eens. Als het echt te ver gaat, zet gewoon een TR.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het echt volstrekt moreel verwerpelijk en getuigen van weinig hersencellen om deze situatie te bagatelliseren en te verwijzen naar een griepgolf van een paar jaar terug die bovendien een behoorlijke statistische outlier was. Daar heb ik maar één woord voor.
Ja, laten we fake news bestrijden door het te negeren. Dat werkt vast goed om het tegen te gaan. Allemaal in de eigen echoput.quote:
Geheel mee eens.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is ok om bang te zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt,quote:Op maandag 19 juli 2021 15:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, en nu je punt? Exponentiële groei = exponentiële groei.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |