Ik heb een mechanische WtW installatie die constant verse lucht naar binnen pompt maar die leg je niet even in een bestaand huis aan, volgens mij.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Stienn het volgende:
Ben wel benieuwd wat de overheid wil gaan adviseren qua ventilatie. Het klinkt heel simpel maar een gedegen ventilatiesysteem aanbrengen of upgraden naar een betere norm heeft een behoorlijke impact op een gebouw. Laat staan het uitvoeren ervan, nu bedenken, ontwerpen, inkopen dan ben je al een aantal maanden verder.
Het advies is nu frisse lucht, dat is gewoon een raam openquote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Stienn het volgende:
Ben wel benieuwd wat de overheid wil gaan adviseren qua ventilatie. Het klinkt heel simpel maar een gedegen ventilatiesysteem aanbrengen of upgraden naar een betere norm heeft een behoorlijke impact op een gebouw. Laat staan het uitvoeren ervan, nu bedenken, ontwerpen, inkopen dan ben je al een aantal maanden verder.
Gewoon alle ramen open, ook straks in Januariquote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Stienn het volgende:
Dat deden ze toch in de winter op basisscholen enzo?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
Gewoon alle ramen open, ook straks in JanuariLekker in je winterjas met je sjaal en muts op op kantoor zitten!
Jouw huis (en mijne) hebben daardoor waarschijnlijk geen roosters in de ramen. Gevolg is dus dat je volledig afhankelijk bent daarvan. Andere huizen hebben roosters in de ramen en mechanische ventilatie (afzuiging).quote:Op maandag 19 juli 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb een mechanische WtW installatie die constant verse lucht naar binnen pompt maar die leg je niet even in een bestaand huis aan, volgens mij.
Ouders zijn daar altijd wat makkelijker mee voor kinderen dan voor zichzelf raar genoeg.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat deden ze toch in de winter op basisscholen enzo?
Ik was ook even verbaast dat het nu ineens een item werd. Maar sowieso met al die vragen, ze gaan te lang door op 1 punt waar al antwoord op gegeven is.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat een gedoe rondom die ventilatie zegWat een domme vragen.
Klopt maar de ramen kunnen natuurlijk wel openquote:Op maandag 19 juli 2021 13:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jouw huis (en mijne) hebben daardoor waarschijnlijk geen roosters in de ramen. Gevolg is dus dat je volledig afhankelijk bent daarvan. Andere huizen hebben roosters in de ramen en mechanische ventilatie (afzuiging).
Een WTW aanleggen in een bestaande woning lijkt me niet heel eenvoudig, maar raam open + ventilatie even wat hoger lijkt me niet al te complex.
een jaar te laatquote:Op maandag 19 juli 2021 13:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wat een gedoe rondom die ventilatie zegWat een domme vragen.
haha en daarna maar zeuren dat de energierekening ineens behoorlijk hoog is.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon alle ramen open, ook straks in JanuariLekker in je winterjas met je sjaal en muts op op kantoor zitten!
Ja true, wat juist afgeraden wordtquote:Op maandag 19 juli 2021 13:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt maar de ramen kunnen natuurlijk wel open
Voor optimale werking van WtW is dat inderdaad niet handig maar 's zomers speelt dat niet dus dan kan dat probleemloos.quote:
Ja. Samenvatting is: Corona krijgen we er alleen onder door ramen open te zetten en thuis te werken.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Houden Jut en Jul weer een praatje?
Thuis werken hadden ze sowieso moeten blijven pushen. Geef gewoon 5-10% korting op arbeidskosten voor werkgevers als werknemers minimaal 70% thuis werken ofzo. Dan heb je gelijk geen gezeik meer met files, minder uitstoot etc.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Samenvatting is: Corona krijgen we er alleen onder door ramen open te zetten en thuis te werken.
Tenzij diegene met covid ook de hele tijd vieze scheten laat.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
Maar dat ventilatie verhaal is toch, in huis, gewoon onzin? Want dat speelt alleen een rol als er iemand met covid IN huis is en volgens mij gaat ventilatie je dan toch echt geen ruk helpen als er iemand in jouw huis en nabijheid met covid rondloopt.
Bijzonderquote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:
Toch wel weer mooi dat we de stabilisatie al dagen zagen aankomen bij het FOK!OMT
neequote:Op maandag 19 juli 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
Maar dat ventilatie verhaal is toch, in huis, gewoon onzin? Want dat speelt alleen een rol als er iemand met covid IN huis is en volgens mij gaat ventilatie je dan toch echt geen ruk helpen als er iemand in jouw huis en nabijheid met covid rondloopt.
Ah, goed om te weten.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Samenvatting is: Corona krijgen we er alleen onder door ramen open te zetten en thuis te werken.
Ventilatie op kantoor lijkt mij belangrijk ja, thuis maakt dat vrijwel geen reet uitquote:Op maandag 19 juli 2021 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
Zelfs al zou dit merkbaar verschil kunnen maken, dan is het mosterd na de maaltijd.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef Stienn het volgende:
Thuis ventileren is op zich ook wel goed hoor voor je algemene gezondheidquote:Op maandag 19 juli 2021 13:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ventilatie op kantoor lijkt mij belangrijk ja, thuis maakt dat vrijwel geen reet uit
Zo'n beetje alles wat er uit Den Haag komt is mosterd na de maaltijd.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:29 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs al zou dit merkbaar verschil kunnen maken, dan is het mosterd na de maaltijd.
Behalve de 1000¤ van Ruttequote:Op maandag 19 juli 2021 13:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo'n beetje alles wat er uit Den Haag komt is mosterd na de maaltijd.
Het maakt geen reet uit mbt covid danquote:Op maandag 19 juli 2021 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Thuis ventileren is op zich ook wel goed hoor voor je algemene gezondheid
Ken jij nachtclubs waar ze de ramen kunnen openen / dit actief doen indien mogelijk?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:30 schreef galantis het volgende:
Een nachtclub met de ramen tegen elkaar open blijft nog steeds diezelfde nachtclub die met gedegen toegangscontrole en voldoende gevaccineerden wel open kan, en zonder dat niet.
Wij hebben gewoon geen goede lobby richting de praatprogramma's.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:18 schreef _serial_ het volgende:
Toch wel weer mooi dat we de stabilisatie al dagen zagen aankomen bij het FOK!OMT
Niet hoeven betalen van reiskosten is al een behoorlijke incentivequote:Op maandag 19 juli 2021 13:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Thuis werken hadden ze sowieso moeten blijven pushen. Geef gewoon 5-10% korting op arbeidskosten voor werkgevers als werknemers minimaal 70% thuis werken ofzo. Dan heb je gelijk geen gezeik meer met files, minder uitstoot etc.
Moeten we Eragon even voor inschakelen; die communiceert ook frequent met OMT leden blijkbaar, dus die heeft vast wel wat lijntjes open staanquote:Op maandag 19 juli 2021 13:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon geen goede lobby richting de praatprogramma's.
Eragon als woordvoerder Fok!OMT... Ik denk dat ze er heel blij mee zullen zijnquote:Op maandag 19 juli 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moeten we Eragon even voor inschakelen; die communiceert ook frequent met OMT leden blijkbaar, dus die heeft vast wel wat lijntjes open staan
Weet niet of het is toegestaan om in cosplay naar een talkshow te komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moeten we Eragon even voor inschakelen; die communiceert ook frequent met OMT leden blijkbaar, dus die heeft vast wel wat lijntjes open staan
Alleen als je de juiste outfit aan doet.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weet niet of het is toegestaan om in cosplay naar een talkshow te komen.
Ik kom er eigenlijk nooit maar er zijn vast wat verdwaalde raampjes te vinden.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ken jij nachtclubs waar ze de ramen kunnen openen / dit actief doen indien mogelijk?
Ach, als Hugo mag komen met zijn schoenenquote:Op maandag 19 juli 2021 13:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weet niet of het is toegestaan om in cosplay naar een talkshow te komen.
Dan krijgen ze geheid gezeik vanwege geluidsoverlast.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ken jij nachtclubs waar ze de ramen kunnen openen / dit actief doen indien mogelijk?
Zullen de omwonenden leuk vinden.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval kijken dan. Iemand in een japans mangajurkje die de cijfers van de pandemie gaat duiden maakt 't een stuk leuker. Net als de weersverwachting in Mexico saai was tot ze gingen selecteren op omvang van de billen.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Alleen als je de juiste outfit aan doet.
Ben jij het eragon?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou in elk geval kijken dan. Iemand in een japans mangajurkje die de cijfers van de pandemie gaat duiden maakt 't een stuk leuker. Net als de weersverwachting in Mexico saai was tot ze gingen selecteren op omvang van de billen.
En hoe zit dit dan met gevaccineerden? De meeste zijn bij ons volledig gevaccineerd of kwamen toch al niet of nauwelijks op kantoor. Vaccinatie voor Jan Lul dus?quote:Op maandag 19 juli 2021 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een stelletje idioten zeg.
Er zijn geen besmettingen op werk, maar thuis werken word weer de norm.
Nee, @eragon2890 gaat bij Op1 de cijfers voor het Fok!OMT duiden, in een mangajurkje.quote:
Daar heb je de NOW regeling al voor.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:27 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Thuis werken hadden ze sowieso moeten blijven pushen. Geef gewoon 5-10% korting op arbeidskosten voor werkgevers als werknemers minimaal 70% thuis werken ofzo. Dan heb je gelijk geen gezeik meer met files, minder uitstoot etc.
Nee voor je medemensquote:Op maandag 19 juli 2021 13:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
En hoe zit dit dan met gevaccineerden? De meeste zijn bij ons volledig gevaccineerd of kwamen toch al niet of nauwelijks op kantoor. Vaccinatie voor Jan Lul dus?
Het is allemaal voortgekomen uit de huidige paniek, meer kan ik er niet van makenquote:Op maandag 19 juli 2021 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
Mijn Teams staat gewoon op Afwezig op zulke momenten. Zodat het virus weet dat het een deurtje verder moet zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Het virus is slim. Een onbewaakt moment op Teams en je bent de pineut.
Vermoeiend inderdaad.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is allemaal voortgekomen uit de huidige paniek, meer kan ik er niet van maken
Handelen met voorkennis is illegaal.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik zet alvast al mijn fiches in op 8932 besmettingen straks.
9844quote:Op maandag 19 juli 2021 13:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ik zet alvast al mijn fiches in op 8932 besmettingen straks.
Ach ja, in het voorjaar veegden heel veel werkgevers hun kont af met het thuiswerkadvies, en toen werd er door horeca-ondernemers geroepen: wat een stelletje idioten, waarom mogen wij niet open? Er vinden nauwelijks besmettingen plaats bij ons! (misschien ook wel makkelijk als je gesloten bent)quote:Op maandag 19 juli 2021 13:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou zeggen laat iedereen het gewoon lekker zelf bepalen. Ja er zullen slavendrijvers zijn die personeel 5 dagen per week weer op kantoor willen zien. Maar er staan ook coulante werkgevers tegenover die thuiswerken meer ruimte zullen geven. Uiteindelijk middelt dat wel weer uit. Los van dat sommige mensen thuiswerken heerlijk vinden en anderen gewoon die sociale interactie enkele dagen in de week nodig hebben. Het is allemaal niet zo zwart-wit.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ach ja, in het voorjaar veegden heel veel werkgevers hun kont af met het thuiswerkadvies, en toen werd er door horeca-ondernemers geroepen: wat een stelletje idioten, waarom mogen wij niet open? Er vinden nauwelijks besmettingen plaats bij ons! (misschien ook wel makkelijk als je gesloten bent)
Besmettingen zullen altijd plaatsvinden, mensen zullen altijd samenkomen. Je kunt het wat mitigeren door de clubs dicht te doen en door in ieder geval te zorgen dat een aantal bedrijven en instanties toch weer gaan thuiswerken.
De pandemie heeft mij vooralsnog wel de mogelijkheid gegeven om vanuit huis in Groningen een baan met locatie Randstad te krijgen, waar ik anders überhaupt niet op had kunnen solliciteren.
Sowieso is dit een advies om mensen het idee te geven dat er 'iets' gebeurt. Verder ook niet heel spannend.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou zeggen laat iedereen het gewoon lekker zelf bepalen. Ja er zullen slavendrijvers zijn die personeel 5 dagen per week weer op kantoor willen zien. Maar er staan ook coulante werkgevers tegenover die thuiswerken meer ruimte zullen geven. Uiteindelijk middelt dat wel weer uit. Los van dat sommige mensen thuiswerken heerlijk vinden en anderen gewoon die sociale interactie enkele dagen in de week nodig hebben. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Vandaar dat er mensen waren die thuis mondkapjes droegen tijdens online meetings.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Het virus is slim. Een onbewaakt moment op Teams en je bent de pineut.
Die zaten stiekem op 'de zaak' met een achtergrond van thuisquote:Op maandag 19 juli 2021 13:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Vandaar dat er mensen waren die thuis mondkapjes droegen tijdens online meetings.
Of onderwegquote:Op maandag 19 juli 2021 13:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Die zaten stiekem op 'de zaak' met een achtergrond van thuis
Great race, great track, great crowd.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd wanneer de UK 100-200-300k besmettingen gaat noteren..
Voor een maandag niet heel schokkend nog. Die 160 per dag eind van de week is nog ver weg in elk geval.quote:
160 ziekenhuisopnames? Dan mag het nog wel stevig naijlen. De minst vertraagde (maar ook minst betrouwbare) schatting van de R komt nu al uit onder de 1.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor een maandag niet heel schokkend nog. Die 160 per dag eind van de week is nog ver weg in elk geval.
Zeker, hoop dan ook dat we hierin snel een piekje bereiken en het niet boven de 500 individuele gevallen op gaat lopen..quote:Op maandag 19 juli 2021 14:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Voor een maandag niet heel schokkend nog. Die 160 per dag eind van de week is nog ver weg in elk geval.
Komt uit deze draad.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:08 schreef galantis het volgende:
[..]
160 ziekenhuisopnames? Dan mag het nog wel stevig naijlen. De minst vertraagde (maar ook minst betrouwbare) schatting van de R komt nu al uit onder de 1.
Daar heb ik vanmorgen over gepost, die berekening van Henk-Jan Westeneng klopt niet:quote:Op maandag 19 juli 2021 14:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Komt uit deze draad.
[ twitter ]
19 juli (54) is in elk geval al onder de bandwijdte
Dat had ik al gezien, maar het is ook wel prettig dat de echte wereld het nog een keer bevestigdquote:Op maandag 19 juli 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar heb ik vanmorgen over gepost, die berekening van Henk-Jan Westeneng klopt niet:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1940 Eyes on the UK
De berekening zelf kan kloppen, maar hij rekent met de verkeerde cijfers.
Er kan eigenlijk niet al te veel impact merkbaar zijn binnen 10 dagen. Ik denk wel dat die er is, maar niet dat dat de enige factor is geweest.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Impact van de maatregelen lijkt me nu ook wel duidelijk.. het is giga gestabiliseerd qua besmettingen.
Sneller dan je denkt. Alle remmen zijn los.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom niet? Al voor de persco op vrijdag trof de horeca zelf maatregelen (deels) en mensen werden voorzichtiger. Dat moet - nu 2 weekenden verder - toch zeker impact hebben op het aantal besmettingen?quote:Op maandag 19 juli 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er kan eigenlijk niet al te veel impact merkbaar zijn binnen 10 dagen. Ik denk wel dat die er is, maar niet dat dat de enige factor is geweest.
Ik vind het wel een zinnig antwoord. Een mens hoort zijn/haar lijf wel een beetje te kennen cq aan te voelen. Als iets ánders aanvoelt dan eerdere herkenbare verschijnselen pre COVID dan sws goed te testen.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:25 schreef Questular het volgende:
Luisteren naar je eigen lichaam of er een, voor je lichaam onbekend, virus aanwezig is? Dat is knap.
Vast, maar zoveel? Van een R 2.91 naar R <1 in 10 dagen is ook wel een beetje te gemakkelijk om dan te roepen dat het door de maatregelen komt.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarom niet? Al voor de persco op vrijdag trof de horeca zelf maatregelen (deels) en mensen werden voorzichtiger. Dat moet - nu 2 weekenden verder - toch zeker impact hebben op het aantal besmettingen?
Ik zeg enkel dat het impact heeft, niet dat het dé reden is waarom we nu stabiliseren.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vast, maar zoveel? Van een R 2.91 naar R <1 in 10 dagen is ook wel een beetje te gemakkelijk om dan te roepen dat het door de maatregelen komt.
En dat zij ik zelf ook in de eerste post. Ik geef alleen aan dat het volgens mij niet dé reden is.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zeg enkel dat het impact heeft, niet dat het dé reden is waarom we nu stabiliseren.
Inderdaad, dit is de relevante grafiek:quote:Op maandag 19 juli 2021 14:14 schreef zalkc het volgende:
[..]
Komt uit deze draad.
[ twitter ]
19 juli (54) is in elk geval al onder de bandwijdte
Ik denk dat het snel kan gaan. Ons Testen voor Toegang systeem was niet waterdicht, maar we hadden in ieder geval een systeem om een groot deel van de besmette personen tijdig toegang te ontzeggen tot locaties waar de 1,5 meter niet geldt. De Engelsen hebben nu echt alles opengegooid. Spannend hoe dat gaat verlopen.quote:Op maandag 19 juli 2021 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt me niet dat we morgen ineens al 100+ gaan noteren omdat je het de afgelopen dagen in de klinieken al ziet 'stabiliseren' als het ware.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is de relevante grafiek:
[ afbeelding ]
Boerenverstand. Er is nog maar een lichte stijging momenteel, waarschijnlijk door vertragingquote:Op maandag 19 juli 2021 14:42 schreef DonDruiper het volgende:
Waar zien jullie dat de R weer onder de 1 is?
Las inderdaad dat ze niet eens werken met testen of het vaccin als graadmeter. Gewoon alles open en lang leve de lol. Over een maand trekt de NHS daar weer aan de bel ben ik bang.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:43 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat het snel kan gaan. Ons Testen voor Toegang systeem was niet waterdicht, maar we hadden in ieder geval een systeem om een groot deel van de besmette personen tijdig toegang te ontzeggen tot locaties waar de 1,5 meter niet geldt. De Engelsen hebben nu echt alles opengegooid. Spannend hoe dat gaat verlopen.
https://nos.nl/artikel/23(...)ttingen-stabiliserenquote:Minister De Jonge van VWS zei dat het aantal nieuwe positieve test nog steeds te hoog is, maar wel stabiliseert. "Ze stijgen niet meer." Volgens hem zijn er vandaag zo'n 9000 besmettingen vastgesteld, en dat is iets minder dan de afgelopen dagen.
Wat saai. Spanning en sensatie willen we!!!!!quote:Op maandag 19 juli 2021 14:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ttingen-stabiliseren
Spoiler!
Nee, een slotje.quote:Op maandag 19 juli 2021 14:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat saai. Spanning en sensatie willen we!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |