abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200438773
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van het beleid dit.
Klap in het gezicht van zerocovid.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200438777
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik maak gewoon elke keer bij klachten een afspraak om te testen. Kleine moeite.
Nou ja, dat dus. Niet dat je voor ieder wissewasje naar de teststraat hoeft te rennen, maar ik ben me ook bewust dat ik er veelal gewoon geen zin in had en als het geen overduidelijke andere klachten waren, ik ook niet de behoefte voelde om een afspraak te maken. Je gaat voor jezelf excuses zoeken. Altijd was het wel van 'oh, maar ik kom net buiten', 'oh, het is hooikoorts', 'oh, ik heb net een droge cracker gegeten' etc.
pi_200438792
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verneukeratieve. Veel van die klachten zijn zo algemeen, en je gaat niet iedere week naar de teststraat. Maar dat je werkelijk nooit een aanleiding zou hebben gehad? Dat geloof ik niet. Hooguit dat men zichzelf voorhoudt dat het geen corona is.
Ik heb zelf oprecht anderhalf jaar lang geen klachten gehad die passen in het ziektebeeld van corona, ook niet in de ruime zin. Derhalve nog nooit wezen testen.
I'll give you something to do
pi_200438793
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Simpel, we hebben in eerste instantie maatregelen en lockdowns ingesteld om de risico groepen te beschermen, na vaccinatie rondes blijft er een groep ongevaccineerden over, dat is dus de nieuwe risico groep.

Zolang we als samenleving ervoor kiezen om zaken als vaccinatie vrijwillig te houden moeten we ook accepteren dat dit risico's met zich mee brengt voor ons allemaal in een situatie als deze waarin dan iedereen mischien weer maatregelen moet accepteren.
Of we accepteren de besmettingen en alles wat daaruit voortvloeit. Kan ook nog.
Go hard or go home
pi_200438806
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Kan ook, natuurlijk. Vind ik ook prima, ik schetste alleen een argumentatie waarop je nieuwe maatregelen zou kunnen baseren. Ik denk persoonlijk niet dat er enige noodzaak voor is en ik heb er wel genoeg van eigenlijk.
pi_200438808
Zo heel vreemd is het toch niet dat je geen aanleiding hebt gehad om je te laten testen? Ik heb ook anderhalf jaar rondgelopen zonder kuchje of wat dan ook; pas helemaal op het eind heb ik me een keer laten testen voordat ik een wortelkanaalbehandeling kreeg; kon geen onderscheid maken tussen die ontsteking en keel-/neusklachten en twee uur in zo'n vent zijn gezicht staan te ademen leek me wel aanleiding om er zeker van te zijn.
pi_200438815
quote:

[..]

Dat is natuurlijk het verneukeratieve. Veel van die klachten zijn zo algemeen, en je gaat niet iedere week naar de teststraat. Maar dat je werkelijk nooit een aanleiding zou hebben gehad? Dat geloof ik niet. Hooguit dat men zichzelf voorhoudt dat het geen corona is.
Ik weet niet eens hoe een teststraat eruit ziet of waar die is hier in de stad :D

Heb wel een huisgenoot gehad die getest is, maar die was negatief (en anders was ik in quarantaine gegaan).
pi_200438822
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
Maar waarom accepteer jij niet dat mensen mischien geen corona klachten hadden?
Simpel, ik vind het moeilijk te geloven dat mensen 16 maanden serieus geen enkele klacht hebben gehad (zeker gezien de brede diversiteit aan klachten die hier in Nederland aangemerkt zijn als 'laat je testen'). En bij doorvragen blijkt, ook nu weer, dat men vaak wel klachten heeft gehad, maar daar andere oorzaken voor aanwijzen.

Het is meer de 'geen zin in de moeite'-houding dan werkelijk 'ik heb letterlijk geen enkele klacht gehad', merk ik.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:22:12 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200438829
quote:
Kan me ook voorstellen dat dat voor sommige mensen niet perse weinig moeite is, in niet elk dorp is een teststraat. Niet iedereen heeft een auto.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:23:06 #110
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200438838
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als ik ochtends in kou en regen naar bakker fiets om brood te halen en bij thuiskomen het lichtjes uit mn neus loopt voor een kwartier. Moet ik dan naar teststraat?
Ik heb dit heel vaak na hardlopen... dat duurt altijd maar even. En toch ben ik dit jaar 8x naar de teststraat geweest en heb een hele sloot commerciele en zelftesten gedaan... inmiddels 19 bij elkaar.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200438850
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Simpel, ik vind het moeilijk te geloven dat mensen 16 maanden serieus geen enkele klacht hebben gehad (zeker gezien de brede diversiteit aan klachten die hier in Nederland aangemerkt zijn als 'laat je testen'). En bij doorvragen blijkt, ook nu weer, dat men vaak wel klachten heeft gehad, maar daar andere oorzaken voor aanwijzen.
Mogelijk omdat het andere oorzaken dan covid had. Er is meer in de wereld dan alleen covid, goed, griep was een beetje op zijn retour maar verkoudheden waren er nog zat.

Als je gaat kijken naar de positieve testen dan zou je zelfs kunnen stellen dat de overgrote meerderheid voor niets is getest want negatief.
pi_200438851
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik luister liever gewoon naar mijn eigen lichaam. Daar heb ik Mark Rutte niet voor nodig, dank je.
Dit is inderdaad het beste wat je kan doen imo. Je kent je eigen lichaam het beste. Als je je hele leven al moet niezen als je voor het eerst buiten komt is dat niet opeens een reden om naar de teststraat te rennen.

Het afgelopen anderhalf jaar heb ik me één keer laten testen. Werd wakker met best forse keelpijn. Ik kende mezelf en wist vrij zeker dat het niks was, want ik heb wel vaker last van m'n keel bij het opstaan; helemaal als ik die dag ervoor veel heb gepraat/of veel heb gesnurkt in de nacht. De enige reden dat ik toen toch een test heb gedaan was omdat ik twee dagen later een bruiloft had; dus even zekere voor het onzekere.

Dat is wat ze bij de GGD vaak ook adviseren in mijn ervaring. Laat je testen als je klachten ontwikkelt die je niet goed kan verklaren, die niet in het patroon vallen zeg maar.
pi_200438866
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
Mogelijk omdat het andere oorzaken dan covid had. Er is meer in de wereld dan alleen covid, goed, griep was een beetje op zijn retour maar verkoudheden waren er nog zat.
Mogelijk, en daarom wordt er gevraagd om je te laten testen om dat uit te laten wijzen. En niet om zelfdiagnose.
pi_200438868
Luisteren naar je eigen lichaam of er een, voor je lichaam onbekend, virus aanwezig is? Dat is knap.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:25:16 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438870
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat dat voor sommige mensen niet perse weinig moeite is, in niet elk dorp is een teststraat. Niet iedereen heeft een auto.
Ook dat. Voor sommigen betekent het misschien wel een halve dag rompslomp, ook met wachttijden bij die teststraten. Kan me best voorstellen dat je dan niet voor een kuchje of een niesje meteen die kant op wilt.
pi_200438885
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je gaat kijken naar de positieve testen dan zou je zelfs kunnen stellen dat de overgrote meerderheid voor niets is getest want negatief.
Maar goed, dat weet je niet vantevoren.
Tenzij het een overduidelijke oorzaak had. Het kan niet anders dan dat er uitzonderingen moeten zijn op het testadvies. Anders zou je bijvoorbeeld ook wegens lichte bijwerkingen na vaccinatie moeten gaan testen :+
I'll give you something to do
  maandag 19 juli 2021 @ 12:26:23 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438892
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:25 schreef Questular het volgende:
Luisteren naar je eigen lichaam of er een, voor je lichaam onbekend, virus aanwezig is? Dat is knap.
:')
pi_200438902
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien toch eens minder zware shag roken, maat :7
Welkom in de wondere wereld van astma maat :P
pi_200438909
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:')
Mooie reactie ^O^
  maandag 19 juli 2021 @ 12:27:47 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438917
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef Questular het volgende:

[..]

Mooie reactie ^O^
Zeker. Wat jij postte slaat ook nergens op namelijk.
pi_200438921
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook dat. Voor sommigen betekent het misschien wel een halve dag rompslomp, ook met wachttijden bij die teststraten. Kan me best voorstellen dat je dan niet voor een kuchje of een niesje meteen die kant op wilt.
Kan ik me zeker voorstellen. Alleen dat is dus een andere overweging dan 'ik heb geen klachten'. Dat is een persoonlijke afweging: hoe groot schat ik de kans in dat ik het heb versus hoeveel moeite kost het me om dat te laten uitzoeken.

Overigens kun je inmiddels ook nog overwegen even snel een zelftestje te doen.
pi_200438922
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:16 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat klopt niet aan wat hij hier neerzet? Want wat je nu doet is vooral makkelijk proberen te scoren.
Je kunt moeilijk van mensen met hooikoorts (of die standaard van bepaalde situaties een kuch/snotneus overhouden) verwachten dat ze dagelijks bij wijze van spreken gaan testen omdat het ook Corona kan zijn.

Ben ook wel klaar met dat hele vingertje wijzen (ongevaccineerden, mensen die zich niet laten testen).

De ironie is natuurlijk dat iedereen die dat doet ook zelf Corona kan hebben (maar ik heb geen symptomen??).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 19-07-2021 12:34:25 ]
pi_200438924
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeker. Wat jij postte slaat ook nergens op namelijk.
Goed onderbouwd ook van je. Moet je vaker doen.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:28:43 #124
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200438934
Testen is geen verplichting. Je je mag het helemaal zelf bepalen of en wanneer je dat laat doen.
Zelf ben ik ook nog niet getest. Simpelweg geen aanleiding voor geweest.
Al dat preventieve testen zonder enig symptoom zie ik geen heil in.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200438950
Ik ben wel getest, tweede keer was positief.
Er was dus een aanleiding ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 19 juli 2021 @ 12:29:54 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200438953
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kan ik me zeker voorstellen. Alleen dat is dus een andere overweging dan 'ik heb geen klachten'. Dat is een persoonlijke afweging: hoe groot schat ik de kans in dat ik het heb versus hoeveel moeite kost het me om dat te laten uitzoeken.

Een zelftest slaat toch ook heel vaak false negatief uit? Zeker voor mensen met weinig of geen klachten.
pi_200438957
quote:
Ik ben 56, ik heb, wat men tegenwoordig mooi noemt, onderliggende aandoeningen, ik weet exact, uit ervaring, hoe mijn lichaam reageert en waardoor.. ik kan vrijwel exact voorspellen wat mijn suiker nivo is voordat ik het test,. waarom zou ik niet kunnen herkennen of ik signalen oppik die op covid kunnen wijzen?

En zelfs op de pieken was ruwweg 85% van de testen onnodig want negatief. (Dat is ook een benadering)
pi_200438967
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Of vaccinatiepaspoort bij het ziekenhuis verplichten :)
pi_200438974
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
En zelfs op de pieken was ruwweg 85% van de testen onnodig want negatief. (Dat is ook een benadering)
En dat is nog steeds veel te hoog, want de benchmark is max. 5%. Anders test je simpelweg te weinig. Omdat er dus te veel mensen redeneren onder het mom van 'zal geen corona zijn'.
pi_200438976
quote:
Luisteren naar het eigen lichaam blijkt uberhaupt voor veel mensen een probleem. Er wordt gerust een tijd met pijnen gelopen voordat men het signaal van een groter probleem doorheeft. Sterker nog... simpele signalen als 'Ik moet plassen' of 'ik moet anders zitten/meer bewegen' worden veelvuldig genegeerd, met soms grote gevolgen.

Men wil vaak ook niet luisteren naar het lichaam.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:31:47 #131
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_200438984
Vraag me toch af hoeveel mensen zichzelf zijn laten testen die uiteindelijk hooikoorts blijken te hebben.
Je kan zelf wel aanvoelen dat je hooikoorts hebt, maar de omgeving accepteerd dat niet.
pi_200438985
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:29 schreef Momo het volgende:

[..]

Een zelftest slaat toch ook heel vaak false negatief uit? Zeker voor mensen met weinig of geen klachten.
Klopt. Maar met een zelftest weet je nog altijd meer dan als je je eigen diagnose gaat stellen. ;)
pi_200438996
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het zal altijd een risicoafweging blijven. Ik hoor regelmatig in de supermarkt mensen bijna rochelend hoesten dat ik denk: "zo vriend, testje nodig?", maar dan blijf ik gewoon wat verder uit hun buurt. Als ik klachten heb die voor mij vreemd zijn (ook een dag of 2 dagen volledig zonder hoesten is me vreemd bijvoorbeeld) zou ik me wel laten testen, maar iedere keer als ik de genoemde klachten heb kan ik wel een abonnement op de teststraat nemen dat ik iedere dag rond 8.30 even langskom.
pi_200439000
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef KingRadler het volgende:
Vraag me toch af hoeveel mensen zichzelf zijn laten testen die uiteindelijk hooikoorts blijken te hebben.
Je kan zelf wel aanvoelen dat je hooikoorts hebt, maar de omgeving accepteerd dat niet.
Genoeg mensen die juist door corona erachter kwamen dat ze uberhaupt hooikoorts hebben
pi_200439012
quote:
Ik ben zelden ziek.

Wanneer ik koorts zou hebben dan kun je wel met zekerheid zeggen dat het Covid is.
pi_200439019
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dat is nog steeds veel te hoog, want de benchmark is max. 5%. Anders test je simpelweg te weinig. Omdat er dus te veel mensen redeneren onder het mom van 'zal geen corona zijn'.
Way to miss the point..
pi_200439040
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Maar met een zelftest weet je nog altijd meer dan als je je eigen diagnose gaat stellen. ;)
Een test is geen diagnose, sneltest al helemaal niet.
pi_200439048
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Way to miss the point..
Je hebt in ieder geval zelfkennis.

Een negatieve test is niet overbodig.

Volgens jouw redenatie kan ik 99% van alle airbags overbodig noemen.
pi_200439057
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Een test is geen diagnose, sneltest al helemaal niet.
Dat staat er dan ook niet.
pi_200439082
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk van mensen met hooikoorts (of die standaard van bepaalde situaties en kuch/snotneus overhouden) verwachten dat ze dagelijks bij wijze van spreken gaan testen omdat het ook Corona kan zijn.

Ben ook wel klaar met dat hele vingertje wijzen (ongevaccineerden, mensen die zich niet laten testen).

De ironie is natuurlijk dat iedereen die dat doet ook zelf Corona kan hebben (maar ik heb geen symptomen??).
Die testobsessie is enorm uit de hand gelopen. Het virus hou je er in ieder geval niet mee tegen.

Her begon allemaal zo nuchter; thuisblijven bij klachten, houdt het langer aan doe een test.

Nu voor elk snotje opdraven, de hypochonder die zich om de week laat testen :'). Het mag wat kosten, en ondertussen lopen er elke dag nog vele duizenden mensen rond zonder klachten, maar met corona.
pi_200439090
quote:
2s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:32 schreef Benny het volgende:

[..]

Genoeg mensen die juist door corona erachter kwamen dat ze uberhaupt hooikoorts hebben
Dat is wel pech om die 2 tegelijk te hebben.
pi_200439102
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die testobsessie is enorm uit de hand gelopen. Het virus hou je er in ieder geval niet mee tegen.

Her begon allemaal zo nuchter; thuisblijven bij klachten, houdt het langer aan doe een test.

Nu voor elk snotje opdraven, de hypochonder die zich om de week laat testen :') Het mag wat kosten, en ondertussen lopen er elke dag nog vele duizenden mensen rond zonder klachten, maar met corona
Elk snotje? Het is inmiddels al zo ver doorgeslagen dat de minister van VWS wil dat je je laat testen ook al heb je geen klachten maar ben je op een BBQ buiten geweest. Of dat je je moet laten testen als je naar een evenement wil waar ze testen voor toegang hebben maar je volledig gevaccineerd bent.
pi_200439108
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat is wel pech om die 2 tegelijk te hebben.
Nou inderdaad. Heb je zo'n heftige ziekte, krijg je er nog corona bij :+
pi_200439109
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:56 schreef Anton91 het volgende:
Ook de eerste vaccinatieafspraak ingepland voor 31 juli :)
Ik ook. 2e op 4 september
pi_200439120
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben 56, ik heb, wat men tegenwoordig mooi noemt, onderliggende aandoeningen, ik weet exact, uit ervaring, hoe mijn lichaam reageert en waardoor.. ik kan vrijwel exact voorspellen wat mijn suiker nivo is voordat ik het test,. waarom zou ik niet kunnen herkennen of ik signalen oppik die op covid kunnen wijzen?

Omdat covid overduidelijke raakvlakken heeft met bestaande virussen kun je me niet wijsmaken dat je zonder test zeker kunt weten wat je echt hebt.
pi_200439122
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Elk snotje? Het is inmiddels al zo ver doorgeslagen dat de minister van VWS wil dat je je laat testen ook al heb je geen klachten maar ben je op een BBQ buiten geweest. Of dat je je moet laten testen als je naar een evenement wil waar ze testen voor toegang hebben maar je volledig gevaccineerd bent.
Ja, obsessie voor de getalletjes, verder kan je er geen drol mee.
pi_200439133
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van zerocovid.
Wat wezelijk anders is, want het Nederlandse beleid staat mijlen ver af van alles wat met zero covid te maken heeft.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200439144
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nu voor elk snotje opdraven, de hypochonder die zich om de week laat testen :'). Het mag wat kosten, en ondertussen lopen er elke dag nog vele duizenden mensen rond zonder klachten, maar met corona.
Het staat je nog altijd vrij om thuis te blijven bij klachten (wat overigens nog steeds het advies is), maar iets zegt me dat als men niet bereid is een test te doen, men ook niet bereid is ervoor thuis te blijven.
pi_200439154
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:40 schreef Questular het volgende:

[..]

Omdat covid overduidelijke raakvlakken heeft met bestaande virussen kun je me niet wijsmaken dat je zonder test zeker kunt weten wat je echt hebt.
Ik weet niet of jij verder volledig gezond bent, ik hoop voor je van wel. Ik ben 35 en heb sinds ik 3 ben astma (formeel chronische bronchitis) en hooikoorts. In die 32 jaar leer je je lichaam wel kennen. Tuurlijk kun je het missen, maar je leert van je eigen lichaam herkennen hoe klachten voelen.

Je kunt nooit 100% zeker weten wat je echt hebt, maar op het moment dat er geen reden is om aan te nemen dat je iets anders hebt dan normaal is daar toch geen reden toe?
pi_200439157
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja, obsessie voor de getalletjes, verder kan je er geen drol mee.
Geloof het of niet, maar met die getalletjes krijgen we een pandemie er wel of niet onder.
pi_200439173
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:39 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik ook. 2e op 4 september
Mijn tweede staat voor 29 augustus, maar die moet ik tegen die tijd nog verzetten omdat ik dan nog niet in Nederland ben. Ik had eigenlijk het Janssen vaccin gewild (en stond ook ingepland) maar uiteindelijk niet gelukt om die te verzetten.
pi_200439189
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het staat je nog altijd vrij om thuis te blijven bij klachten (wat overigens nog steeds het advies is), maar iets zegt me dat als men niet bereid is een test te doen, men ook niet bereid is ervoor thuis te blijven.
Wat heeft ervoor gezorgd dat je standpunt nu zo anders is waar je net aangaf je ook niet te laten testen omdat je dacht dat het iets anders was?

Waar je net aangaf de gezonde scepsis te hebben waarin je zei: "Ik geloof niet dat het Covid-19 is, ik ben met de fiets weggeweest etc" is nu omgeslagen in: "Bewijs maar dat het niet zo is"

Dat is vrijwel het andere uiterste.
pi_200439215
quote:

[..]

In mijn geval is het lastig. Ben afhankelijk van het OV. Woon in Den Haag, maar moet naar Rijswijk. Dan kan ik in de bus ook mensen aansteken.
Heb overigens 1x een test gedaan en die was negatief.
Kijk, als ik me gewoon bij de huisarts hier vlakbij kan laten testen is het makkelijk, telkens naar Rijswijk gaan is niet te doen.
Ook ik heb altijd een loopneus als ik hard fiets, dan ga ik me niet laten testen.
pi_200439217
Die discussie over het zelf wel weten of het covid of hooikoorts is, is wel bijzonder ja. Boude uitspraak wel dat je een virusinfectie die in veel gevallen zelfs asymptomatisch verloopt kunt onderscheiden van griep, hooikoorts, slechte conditie of zelfs andere coronavirussen die slechts een verkoudheid veroorzaken. _O-

RIVM had daar een mooi grafiekje over paar maanden terug.

- Edit: knip, klopt niet, bedoelde ander plaatje. Moment :+ -
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200439221
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:44 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat heeft ervoor gezorgd dat je standpunt nu zo anders is waar je net aangaf je ook niet te laten testen omdat je dacht dat het iets anders was?

Waar je net aangaf de gezonde scepsis te hebben waarin je zei: "Ik geloof niet dat het Covid-19 is, ik ben met de fiets weggeweest etc" is nu omgeslagen in: "Bewijs maar dat het niet zo is"

Dat is vrijwel het andere uiterste.
Mijn standpunt is nog steeds hetzelfde, maar ik erken wel dat het mijn eigen cognitieve dissonantie is en niet een soort schijnobjectieve zelfdiagnose waarin ik claim te weten dat het geen covid is.
pi_200439234
quote:
Als je een auto hebt wel.
In mijn geval niet. Heb een uitkering en kan niet telkens zo'n rit betalen.
pi_200439244
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:46 schreef BlackLining het volgende:
Paars = positief getest op covid
Groen = zelfdiagnose maar niks aan de hand want is maar hooikoorts
Dat klopt niet. Dit is de infectieradar, daarbij rapporteert men of men COVID-19 achtige klachten heeft.

De paarse lijn zijn alle mensen. De groene lijn is exclusief mensen die hun klachten toeschrijven aan hooikoorts.

Deze mensen zijn niet per se positief getest.
pi_200439249
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat klopt niet. Dit is de infectieradar, daarbij rapporteert men of men COVID-19 achtige klachten heeft.

De paarse lijn zijn alle mensen. De groene lijn is exclusief mensen die hun klachten toeschrijven aan hooikoorts.

Deze mensen zijn niet per se positief getest.
Ja, mea culpa, is al weg :+ Ik bedoelde een andere, ben hem even aan het terugzoeken.

Argument verder blijft staan natuurlijk, zelf wel weten wat het is, is onzin. Die eigenwijsheid in combinatie met zo'n deels asymptomatisch virus is wat de pandemie zo ongrijpbaar maakt.
pi_200439261
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mijn standpunt is nog steeds hetzelfde, maar ik erken wel dat het mijn eigen cognitieve dissonantie is en niet een soort schijnobjectieve zelfdiagnose waarin ik claim te weten dat het geen covid is.
De 'bewijslast' (niet het juiste woord, maar dekt de lading wel) is inmiddels wel omgedraaid.

Waar het vorig jaar nog was: Je hebt het niet tenzij aangetoond is dat je het hebt is het inmiddels: Je hebt het tenzij aangetoond dat je het niet hebt.

Jezelf bij ieder kuchje laten testen noemden we voor 2019 hypochonders.
pi_200439300
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:49 schreef chratnox het volgende:
Waar het vorig jaar nog was: Je hebt het niet tenzij aangetoond is dat je het hebt is het inmiddels: Je hebt het tenzij aangetoond dat je het niet hebt.
Waar het vorig jaar nog was: Je kunt het alleen overdragen met klachten is het inmiddels: In principe kan iedereen het hebben en overdragen zonder dat ze dat per se weten.

quote:
Jezelf bij ieder kuchje laten testen noemden we voor 2019 hypochonders.
En dit noemen we in 2021 ook nog een drogreden. ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Ad_antiquitatem_(beroep_op_traditie/het_verleden)
pi_200439326
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar het vorig jaar nog was: Je kunt het alleen overdragen met klachten is het inmiddels: In principe kan iedereen het hebben en overdragen zonder dat ze dat per se weten.
Met die logica moet iedereen zich iedere dag testen om zeker te weten dat ze negatief zijn, want als je asymptomatisch bent heb je nergens last van maar kun je nog steeds anderen besmetten.

quote:
En dit noemen we in 2021 ook nog een drogreden. ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden#Ad_antiquitatem_(beroep_op_traditie/het_verleden)
Dat mag je uiteraard een drogreden noemen. Er zijn echter voldoende redenen te verzinnen om niet obsessief bezig te zijn met of je wel of niet gezond bent als er geen reden is dat aan te nemen.
pi_200439334
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het zal altijd een risicoafweging blijven. Ik hoor regelmatig in de supermarkt mensen bijna rochelend hoesten
dat ik denk: "zo vriend, testje nodig?", maar dan blijf ik gewoon wat verder uit hun buurt. Als ik klachten heb die voor mij vreemd zijn (ook een dag of 2 dagen volledig zonder hoesten is me vreemd bijvoorbeeld) zou ik me wel laten testen, maar iedere keer als ik de genoemde klachten heb kan ik wel een abonnement op de teststraat nemen dat ik iedere dag rond 8.30 even langskom.
Zo'n kerel kende ik persoonlijk. Ging continu door dat smerige geblaf. Was een rokers hoestje,volgens hem, heel normaal. Je hoorde de fluimen gewoon omhoog komen. :r
Persoon was ook anti vaxx, ik werd er niet vrolijk van.
pi_200439379
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:54 schreef chratnox het volgende:
Met die logica moet iedereen zich iedere dag testen om zeker te weten dat ze negatief zijn, want als je asymptomatisch bent heb je nergens last van maar kun je nog steeds anderen besmetten.
Nee hoor, want dan ga je ervan uit dat het doel is om IEDERE besmetting tegen te gaan. Het is altijd nog een kosten-batenafweging, waarbij iedereen iedere dag te testen met torenhoge kosten (materieel en immaterieel) gepaard gaat.

quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:54 schreef chratnox het volgende:
Dat mag je uiteraard een drogreden noemen. Er zijn echter voldoende redenen te verzinnen om niet obsessief bezig te zijn met of je wel of niet gezond bent als er geen reden is dat aan te nemen.
Dat kan, maar niet o.b.v. het argument 'in 2019 deden we dat ook niet'.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:59:31 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439385

Kreeg deze melding via YouTube zo pers moment van Mark en Hugo?
  maandag 19 juli 2021 @ 13:00:45 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200439399
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:59 schreef Momo het volgende:

Kreeg deze melding via YouTube zo pers moment van Mark en Hugo?
Tnx :)

Vast een 'nog even volhouden' momentje?
  maandag 19 juli 2021 @ 13:01:45 #166
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439409
Daar zijn prik en prak.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:05:00 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439444
Werk thuis tenzij het niet anders kan.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:05:32 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439454
Zorg voor voldoende frisse lucht binnen.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:05:55 #169
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200439457
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:05 schreef Momo het volgende:
Het advies... echt serieus :X Dat is toch altijd al een advies geweest enzo?
pi_200439458
Was je handen stuk
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:06:47 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439465
In de Horeca moet je zitplaats hebben om 1,5m afstand te houden.
pi_200439466
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee hoor, want dan ga je ervan uit dat het doel is om IEDERE besmetting tegen te gaan. Het is altijd nog een kosten-batenafweging, waarbij iedereen iedere dag te testen met torenhoge kosten (materieel en immaterieel) gepaard gaat.
Wat is het doel dan wel? Het is mij in elk geval niet helemaal duidelijk meer. Aangezien het OMT ook wil dat gevaccineerden getest worden bij evenementen verschuift het wel in die richting.

quote:
Dat kan, maar niet o.b.v. het argument 'in 2019 deden we dat ook niet'.
Dat zei ik ook niet. Ik zei dat in 2019 mensen die zichzelf iedere keer als ze een kuchje hadden lieten testen hypochonders genoemd werden, iemand die iets mankeerde. Die mindset is volledig verdwenen.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:07:07 #173
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200439475
quote:
Ventilatoren mogen niet ;(
pi_200439477
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik weet niet of jij verder volledig gezond bent, ik hoop voor je van wel. Ik ben 35 en heb sinds ik 3 ben astma (formeel chronische bronchitis) en hooikoorts. In die 32 jaar leer je je lichaam wel kennen. Tuurlijk kun je het missen, maar je leert van je eigen lichaam herkennen hoe klachten voelen.

Je kunt nooit 100% zeker weten wat je echt hebt, maar op het moment dat er geen reden is om aan te nemen dat je iets anders hebt dan normaal is daar toch geen reden toe?
Harstikke gezond maar toch laat ik me testen op het moment dat ik klachten heb die ook naar voren komen bij corona. Want ik heb geen idee of mijn verkoudheid met kriebelhoest door corona komt of niet.
pi_200439480
quote:
Kom maar door met die subsidie voor mechanische ventilatie, ik zit al klaar :P
  maandag 19 juli 2021 @ 13:07:45 #176
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439484
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kom maar door met die subsidie voor mechanische ventilatie, ik zit al klaar :P
Ook meteen voor iedereen een airco dan :)
pi_200439500
9000 positieve testen vandaag
pi_200439506
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Werd dat gemeld? Ik kan even niet kijken door werk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200439507
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:07 schreef Questular het volgende:

[..]

Harstikke gezond maar toch laat ik me testen op het moment dat ik klachten heb die ook naar voren komen bij corona. Want ik heb geen idee of mijn verkoudheid met kriebelhoest door corona komt of niet.
En dat is eigenlijk exact het punt. Als we het even hebben over een 'neusverkoudheid' die een dag aanhoudt kan dat bij mij komen door bepaalde bomen, teveel stof in huis, te droge lucht, te vochtige lucht, stoffen die irritatie op kunnen wekken (schoonmaakmiddelen), droog eten, fietsen tegen de wind in, slapen zonder raam open, slapen met raam open maar de wind erin én corona.

En weet ik veel wat voor andere redenen ook. Als ik een duidelijk 'aanwijsbare' reden heb voor mijn klachten laat ik me niet testen. Is het me vreemd dan laat ik me testen.
pi_200439515
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar met die getalletjes krijgen we een pandemie er wel of niet onder.
Dat zien we nu met de lege ziekenhuizen, getalletje nu is een ander getalletje dan 3 maanden geleden en 15 maanden geleden.

Doden en ziekenhuisopnames kan je wat mee, rest is enkel vermaak voor de bühne.
  maandag 19 juli 2021 @ 13:10:13 #181
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439517
5% van de mensen die positief testen is volledig gevaccineerd.
pi_200439519
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Werd dat gemeld? Ik kan even niet kijken door werk.
Ja, door Hugo. Een kleine 9000 zei hij. Nadat hij benoemde dat 10.000 positieve testen per dag echt teveel is.
pi_200439535
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:10 schreef Momo het volgende:
Komt aardig overeen met de vaccinatiedekking van 95%
pi_200439542
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik toch ook lastig te geloven. Nooit een kuchje? Nooit een neusverstopping? Dat lijkt me zeer onrealistisch.
Zulke "klachten" heeft iedereen wel eens, ik zie daar eerlijk gezegd maar weinig reden in om je te laten testen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200439547
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:07 schreef Momo het volgende:

[..]

Ook meteen voor iedereen een airco dan :)
Ik heb allebei al, ik was al covid proof voor covid bestond. :D
  maandag 19 juli 2021 @ 13:11:57 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439550
Ik hoor elke keer de kaarten van ACDC
pi_200439551
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:10 schreef Momo het volgende:
is hier nog meer info over te vinden? Hoeveel % van die 5% is bijvoorbeeld gevaccineerd met Pfizer enz?
pi_200439562
quote:
10s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:11 schreef Momo het volgende:
Ik hoor elke keer de kaarten van ACDC
Als je niet meer op reis mag voel je je best Thunderstruck. Of is de route waar we nu op zitten de Highway to Hell?
  maandag 19 juli 2021 @ 13:12:45 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200439564
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:12 schreef Stienn het volgende:

[..]

is hier nog meer info over te vinden? Hoeveel % van die 5% is bijvoorbeeld gevaccineerd met Pfizer enz?
Ja vraag mij af of dat ook mensen met Janssen zijn, die geeft sowieso minder bescherming.
pi_200439566
Hij wil aan tafel met leiders van andere landen om ook ziekenhuiscijfers wat meer mee te nemen. En om de grenzen open te laten zonder quarantaine; met hulp van dat vaccinatiepaspoort.
pi_200439568
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:12 schreef Stienn het volgende:

[..]

Nee.

Maar volledig gevaccineerd is natuurlijk ook discutabel.

- Hoe lang geleden is bijvoorbeeld de laatste vaccinatie gezet voor de besmetting?
- Welk vaccin is er gezet?
pi_200439571
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Que?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200439582
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Que?
de Jonge noemde dat bij het 'persmoment'
  maandag 19 juli 2021 @ 13:15:16 #194
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200439604
Heb deur aan ene kant en raam aan andere kant open voor uitstekende ventilatie

Mij pakken ze niet
pi_200439607
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

de Jonge noemde dat bij het 'persmoment'
Mooi, dan zakt het groeipercentage verder naar zo'n 52% ^O^

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 13:16:23 #196
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200439615
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ventilatoren mogen niet ;(
Maar ik heb het warm :{
pi_200439622
Pushmelding van niks dit :{
pi_200439626
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 09:45 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ergens is het best ironisch dat je naar Órban toe moet om je vrij te voelen :P
Ja, dat bedacht ik me ook al. Maar ik kom alleen voor de con heh. Ik leef hier niet.

Oktober weer :)
#WeesGeenWhales
pi_200439629
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Alleen samen krijgen we ventilatoren onder controle.
pi_200439630
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 13:16 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Niet zo miepen. Je kijkt al zo lang uit naar de zomer! Nu is het zomer.... :+ :6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')