abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juli 2021 @ 12:29:54 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200438953
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kan ik me zeker voorstellen. Alleen dat is dus een andere overweging dan 'ik heb geen klachten'. Dat is een persoonlijke afweging: hoe groot schat ik de kans in dat ik het heb versus hoeveel moeite kost het me om dat te laten uitzoeken.

Overigens kun je inmiddels ook nog overwegen even snel een zelftestje te doen.
Een zelftest slaat toch ook heel vaak false negatief uit? Zeker voor mensen met weinig of geen klachten.
pi_200438957
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:25 schreef Questular het volgende:
Luisteren naar je eigen lichaam of er een, voor je lichaam onbekend, virus aanwezig is? Dat is knap.
Ik ben 56, ik heb, wat men tegenwoordig mooi noemt, onderliggende aandoeningen, ik weet exact, uit ervaring, hoe mijn lichaam reageert en waardoor.. ik kan vrijwel exact voorspellen wat mijn suiker nivo is voordat ik het test,. waarom zou ik niet kunnen herkennen of ik signalen oppik die op covid kunnen wijzen?

En zelfs op de pieken was ruwweg 85% van de testen onnodig want negatief. (Dat is ook een benadering)
pi_200438967
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Of we accepteren de besmettingen en alles wat daaruit voortvloeit. Kan ook nog.
Of vaccinatiepaspoort bij het ziekenhuis verplichten :)
pi_200438974
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:30 schreef Tijger_m het volgende:
En zelfs op de pieken was ruwweg 85% van de testen onnodig want negatief. (Dat is ook een benadering)
En dat is nog steeds veel te hoog, want de benchmark is max. 5%. Anders test je simpelweg te weinig. Omdat er dus te veel mensen redeneren onder het mom van 'zal geen corona zijn'.
pi_200438976
quote:
Luisteren naar je eigen lichaam of er een, voor je lichaam onbekend, virus aanwezig is? Dat is knap.
Luisteren naar het eigen lichaam blijkt uberhaupt voor veel mensen een probleem. Er wordt gerust een tijd met pijnen gelopen voordat men het signaal van een groter probleem doorheeft. Sterker nog... simpele signalen als 'Ik moet plassen' of 'ik moet anders zitten/meer bewegen' worden veelvuldig genegeerd, met soms grote gevolgen.

Men wil vaak ook niet luisteren naar het lichaam.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:31:47 #131
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_200438984
Vraag me toch af hoeveel mensen zichzelf zijn laten testen die uiteindelijk hooikoorts blijken te hebben.
Je kan zelf wel aanvoelen dat je hooikoorts hebt, maar de omgeving accepteerd dat niet.
pi_200438985
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:29 schreef Momo het volgende:

[..]

Een zelftest slaat toch ook heel vaak false negatief uit? Zeker voor mensen met weinig of geen klachten.
Klopt. Maar met een zelftest weet je nog altijd meer dan als je je eigen diagnose gaat stellen. ;)
pi_200438996
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kan ik me zeker voorstellen. Alleen dat is dus een andere overweging dan 'ik heb geen klachten'. Dat is een persoonlijke afweging: hoe groot schat ik de kans in dat ik het heb versus hoeveel moeite kost het me om dat te laten uitzoeken.

Overigens kun je inmiddels ook nog overwegen even snel een zelftestje te doen.
Het zal altijd een risicoafweging blijven. Ik hoor regelmatig in de supermarkt mensen bijna rochelend hoesten dat ik denk: "zo vriend, testje nodig?", maar dan blijf ik gewoon wat verder uit hun buurt. Als ik klachten heb die voor mij vreemd zijn (ook een dag of 2 dagen volledig zonder hoesten is me vreemd bijvoorbeeld) zou ik me wel laten testen, maar iedere keer als ik de genoemde klachten heb kan ik wel een abonnement op de teststraat nemen dat ik iedere dag rond 8.30 even langskom.
pi_200439000
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef KingRadler het volgende:
Vraag me toch af hoeveel mensen zichzelf zijn laten testen die uiteindelijk hooikoorts blijken te hebben.
Je kan zelf wel aanvoelen dat je hooikoorts hebt, maar de omgeving accepteerd dat niet.
Genoeg mensen die juist door corona erachter kwamen dat ze uberhaupt hooikoorts hebben
pi_200439012
quote:
Ik ben zelden ziek.

Wanneer ik koorts zou hebben dan kun je wel met zekerheid zeggen dat het Covid is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200439019
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En dat is nog steeds veel te hoog, want de benchmark is max. 5%. Anders test je simpelweg te weinig. Omdat er dus te veel mensen redeneren onder het mom van 'zal geen corona zijn'.
Way to miss the point..
pi_200439040
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Klopt. Maar met een zelftest weet je nog altijd meer dan als je je eigen diagnose gaat stellen. ;)
Een test is geen diagnose, sneltest al helemaal niet.
pi_200439048
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Way to miss the point..
Je hebt in ieder geval zelfkennis.

Een negatieve test is niet overbodig.

Volgens jouw redenatie kan ik 99% van alle airbags overbodig noemen.
pi_200439057
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Een test is geen diagnose, sneltest al helemaal niet.
Dat staat er dan ook niet.
pi_200439082
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Je kunt moeilijk van mensen met hooikoorts (of die standaard van bepaalde situaties en kuch/snotneus overhouden) verwachten dat ze dagelijks bij wijze van spreken gaan testen omdat het ook Corona kan zijn.

Ben ook wel klaar met dat hele vingertje wijzen (ongevaccineerden, mensen die zich niet laten testen).

De ironie is natuurlijk dat iedereen die dat doet ook zelf Corona kan hebben (maar ik heb geen symptomen??).
Die testobsessie is enorm uit de hand gelopen. Het virus hou je er in ieder geval niet mee tegen.

Her begon allemaal zo nuchter; thuisblijven bij klachten, houdt het langer aan doe een test.

Nu voor elk snotje opdraven, de hypochonder die zich om de week laat testen :'). Het mag wat kosten, en ondertussen lopen er elke dag nog vele duizenden mensen rond zonder klachten, maar met corona.
pi_200439090
quote:
2s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:32 schreef Benny het volgende:

[..]

Genoeg mensen die juist door corona erachter kwamen dat ze uberhaupt hooikoorts hebben
Dat is wel pech om die 2 tegelijk te hebben.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200439102
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die testobsessie is enorm uit de hand gelopen. Het virus hou je er in ieder geval niet mee tegen.

Her begon allemaal zo nuchter; thuisblijven bij klachten, houdt het langer aan doe een test.

Nu voor elk snotje opdraven, de hypochonder die zich om de week laat testen :') Het mag wat kosten, en ondertussen lopen er elke dag nog vele duizenden mensen rond zonder klachten, maar met corona
Elk snotje? Het is inmiddels al zo ver doorgeslagen dat de minister van VWS wil dat je je laat testen ook al heb je geen klachten maar ben je op een BBQ buiten geweest. Of dat je je moet laten testen als je naar een evenement wil waar ze testen voor toegang hebben maar je volledig gevaccineerd bent.
pi_200439108
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat is wel pech om die 2 tegelijk te hebben.
Nou inderdaad. Heb je zo'n heftige ziekte, krijg je er nog corona bij :+
pi_200439109
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:56 schreef Anton91 het volgende:
Ook de eerste vaccinatieafspraak ingepland voor 31 juli :)
Ik ook. 2e op 4 september
pi_200439120
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben 56, ik heb, wat men tegenwoordig mooi noemt, onderliggende aandoeningen, ik weet exact, uit ervaring, hoe mijn lichaam reageert en waardoor.. ik kan vrijwel exact voorspellen wat mijn suiker nivo is voordat ik het test,. waarom zou ik niet kunnen herkennen of ik signalen oppik die op covid kunnen wijzen?

Omdat covid overduidelijke raakvlakken heeft met bestaande virussen kun je me niet wijsmaken dat je zonder test zeker kunt weten wat je echt hebt.
pi_200439122
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Elk snotje? Het is inmiddels al zo ver doorgeslagen dat de minister van VWS wil dat je je laat testen ook al heb je geen klachten maar ben je op een BBQ buiten geweest. Of dat je je moet laten testen als je naar een evenement wil waar ze testen voor toegang hebben maar je volledig gevaccineerd bent.
Ja, obsessie voor de getalletjes, verder kan je er geen drol mee.
pi_200439133
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van zerocovid.
Wat wezelijk anders is, want het Nederlandse beleid staat mijlen ver af van alles wat met zero covid te maken heeft.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200439144
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nu voor elk snotje opdraven, de hypochonder die zich om de week laat testen :'). Het mag wat kosten, en ondertussen lopen er elke dag nog vele duizenden mensen rond zonder klachten, maar met corona.
Het staat je nog altijd vrij om thuis te blijven bij klachten (wat overigens nog steeds het advies is), maar iets zegt me dat als men niet bereid is een test te doen, men ook niet bereid is ervoor thuis te blijven.
pi_200439154
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:40 schreef Questular het volgende:

[..]

Omdat covid overduidelijke raakvlakken heeft met bestaande virussen kun je me niet wijsmaken dat je zonder test zeker kunt weten wat je echt hebt.
Ik weet niet of jij verder volledig gezond bent, ik hoop voor je van wel. Ik ben 35 en heb sinds ik 3 ben astma (formeel chronische bronchitis) en hooikoorts. In die 32 jaar leer je je lichaam wel kennen. Tuurlijk kun je het missen, maar je leert van je eigen lichaam herkennen hoe klachten voelen.

Je kunt nooit 100% zeker weten wat je echt hebt, maar op het moment dat er geen reden is om aan te nemen dat je iets anders hebt dan normaal is daar toch geen reden toe?
pi_200439157
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja, obsessie voor de getalletjes, verder kan je er geen drol mee.
Geloof het of niet, maar met die getalletjes krijgen we een pandemie er wel of niet onder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')