abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200438773
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:06 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van het beleid dit.
Klap in het gezicht van zerocovid.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200438777
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik maak gewoon elke keer bij klachten een afspraak om te testen. Kleine moeite.
Nou ja, dat dus. Niet dat je voor ieder wissewasje naar de teststraat hoeft te rennen, maar ik ben me ook bewust dat ik er veelal gewoon geen zin in had en als het geen overduidelijke andere klachten waren, ik ook niet de behoefte voelde om een afspraak te maken. Je gaat voor jezelf excuses zoeken. Altijd was het wel van 'oh, maar ik kom net buiten', 'oh, het is hooikoorts', 'oh, ik heb net een droge cracker gegeten' etc.
pi_200438792
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verneukeratieve. Veel van die klachten zijn zo algemeen, en je gaat niet iedere week naar de teststraat. Maar dat je werkelijk nooit een aanleiding zou hebben gehad? Dat geloof ik niet. Hooguit dat men zichzelf voorhoudt dat het geen corona is.
Ik heb zelf oprecht anderhalf jaar lang geen klachten gehad die passen in het ziektebeeld van corona, ook niet in de ruime zin. Derhalve nog nooit wezen testen.
I'll give you something to do
pi_200438793
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Simpel, we hebben in eerste instantie maatregelen en lockdowns ingesteld om de risico groepen te beschermen, na vaccinatie rondes blijft er een groep ongevaccineerden over, dat is dus de nieuwe risico groep.

Zolang we als samenleving ervoor kiezen om zaken als vaccinatie vrijwillig te houden moeten we ook accepteren dat dit risico's met zich mee brengt voor ons allemaal in een situatie als deze waarin dan iedereen mischien weer maatregelen moet accepteren.
Of we accepteren de besmettingen en alles wat daaruit voortvloeit. Kan ook nog.
Go hard or go home
pi_200438806
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Of we accepteren de besmettingen en alles wat daaruit voortvloeit. Kan ook nog.
Kan ook, natuurlijk. Vind ik ook prima, ik schetste alleen een argumentatie waarop je nieuwe maatregelen zou kunnen baseren. Ik denk persoonlijk niet dat er enige noodzaak voor is en ik heb er wel genoeg van eigenlijk.
pi_200438808
Zo heel vreemd is het toch niet dat je geen aanleiding hebt gehad om je te laten testen? Ik heb ook anderhalf jaar rondgelopen zonder kuchje of wat dan ook; pas helemaal op het eind heb ik me een keer laten testen voordat ik een wortelkanaalbehandeling kreeg; kon geen onderscheid maken tussen die ontsteking en keel-/neusklachten en twee uur in zo'n vent zijn gezicht staan te ademen leek me wel aanleiding om er zeker van te zijn.
pi_200438815
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk het verneukeratieve. Veel van die klachten zijn zo algemeen, en je gaat niet iedere week naar de teststraat. Maar dat je werkelijk nooit een aanleiding zou hebben gehad? Dat geloof ik niet. Hooguit dat men zichzelf voorhoudt dat het geen corona is.
Ik weet niet eens hoe een teststraat eruit ziet of waar die is hier in de stad :D

Heb wel een huisgenoot gehad die getest is, maar die was negatief (en anders was ik in quarantaine gegaan).
pi_200438822
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
Maar waarom accepteer jij niet dat mensen mischien geen corona klachten hadden?
Simpel, ik vind het moeilijk te geloven dat mensen 16 maanden serieus geen enkele klacht hebben gehad (zeker gezien de brede diversiteit aan klachten die hier in Nederland aangemerkt zijn als 'laat je testen'). En bij doorvragen blijkt, ook nu weer, dat men vaak wel klachten heeft gehad, maar daar andere oorzaken voor aanwijzen.

Het is meer de 'geen zin in de moeite'-houding dan werkelijk 'ik heb letterlijk geen enkele klacht gehad', merk ik.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:22:12 #109
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200438829
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik maak gewoon elke keer bij klachten een afspraak om te testen. Kleine moeite.
Kan me ook voorstellen dat dat voor sommige mensen niet perse weinig moeite is, in niet elk dorp is een teststraat. Niet iedereen heeft een auto.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:23:06 #110
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200438838
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als ik ochtends in kou en regen naar bakker fiets om brood te halen en bij thuiskomen het lichtjes uit mn neus loopt voor een kwartier. Moet ik dan naar teststraat?
Ik heb dit heel vaak na hardlopen... dat duurt altijd maar even. En toch ben ik dit jaar 8x naar de teststraat geweest en heb een hele sloot commerciele en zelftesten gedaan... inmiddels 19 bij elkaar.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200438850
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Simpel, ik vind het moeilijk te geloven dat mensen 16 maanden serieus geen enkele klacht hebben gehad (zeker gezien de brede diversiteit aan klachten die hier in Nederland aangemerkt zijn als 'laat je testen'). En bij doorvragen blijkt, ook nu weer, dat men vaak wel klachten heeft gehad, maar daar andere oorzaken voor aanwijzen.
Mogelijk omdat het andere oorzaken dan covid had. Er is meer in de wereld dan alleen covid, goed, griep was een beetje op zijn retour maar verkoudheden waren er nog zat.

Als je gaat kijken naar de positieve testen dan zou je zelfs kunnen stellen dat de overgrote meerderheid voor niets is getest want negatief.
pi_200438851
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik luister liever gewoon naar mijn eigen lichaam. Daar heb ik Mark Rutte niet voor nodig, dank je.
Dit is inderdaad het beste wat je kan doen imo. Je kent je eigen lichaam het beste. Als je je hele leven al moet niezen als je voor het eerst buiten komt is dat niet opeens een reden om naar de teststraat te rennen.

Het afgelopen anderhalf jaar heb ik me één keer laten testen. Werd wakker met best forse keelpijn. Ik kende mezelf en wist vrij zeker dat het niks was, want ik heb wel vaker last van m'n keel bij het opstaan; helemaal als ik die dag ervoor veel heb gepraat/of veel heb gesnurkt in de nacht. De enige reden dat ik toen toch een test heb gedaan was omdat ik twee dagen later een bruiloft had; dus even zekere voor het onzekere.

Dat is wat ze bij de GGD vaak ook adviseren in mijn ervaring. Laat je testen als je klachten ontwikkelt die je niet goed kan verklaren, die niet in het patroon vallen zeg maar.
pi_200438866
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
Mogelijk omdat het andere oorzaken dan covid had. Er is meer in de wereld dan alleen covid, goed, griep was een beetje op zijn retour maar verkoudheden waren er nog zat.
Mogelijk, en daarom wordt er gevraagd om je te laten testen om dat uit te laten wijzen. En niet om zelfdiagnose.
pi_200438868
Luisteren naar je eigen lichaam of er een, voor je lichaam onbekend, virus aanwezig is? Dat is knap.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:25:16 #115
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438870
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Kan me ook voorstellen dat dat voor sommige mensen niet perse weinig moeite is, in niet elk dorp is een teststraat. Niet iedereen heeft een auto.
Ook dat. Voor sommigen betekent het misschien wel een halve dag rompslomp, ook met wachttijden bij die teststraten. Kan me best voorstellen dat je dan niet voor een kuchje of een niesje meteen die kant op wilt.
pi_200438885
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als je gaat kijken naar de positieve testen dan zou je zelfs kunnen stellen dat de overgrote meerderheid voor niets is getest want negatief.
Maar goed, dat weet je niet vantevoren.
Tenzij het een overduidelijke oorzaak had. Het kan niet anders dan dat er uitzonderingen moeten zijn op het testadvies. Anders zou je bijvoorbeeld ook wegens lichte bijwerkingen na vaccinatie moeten gaan testen :+
I'll give you something to do
  maandag 19 juli 2021 @ 12:26:23 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438892
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:25 schreef Questular het volgende:
Luisteren naar je eigen lichaam of er een, voor je lichaam onbekend, virus aanwezig is? Dat is knap.
:')
pi_200438902
quote:
6s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien toch eens minder zware shag roken, maat :7
Welkom in de wondere wereld van astma maat :P
pi_200438909
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:26 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

:')
Mooie reactie ^O^
  maandag 19 juli 2021 @ 12:27:47 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438917
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef Questular het volgende:

[..]

Mooie reactie ^O^
Zeker. Wat jij postte slaat ook nergens op namelijk.
pi_200438921
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ook dat. Voor sommigen betekent het misschien wel een halve dag rompslomp, ook met wachttijden bij die teststraten. Kan me best voorstellen dat je dan niet voor een kuchje of een niesje meteen die kant op wilt.
Kan ik me zeker voorstellen. Alleen dat is dus een andere overweging dan 'ik heb geen klachten'. Dat is een persoonlijke afweging: hoe groot schat ik de kans in dat ik het heb versus hoeveel moeite kost het me om dat te laten uitzoeken.

Overigens kun je inmiddels ook nog overwegen even snel een zelftestje te doen.
pi_200438922
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:16 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat klopt niet aan wat hij hier neerzet? Want wat je nu doet is vooral makkelijk proberen te scoren.
Je kunt moeilijk van mensen met hooikoorts (of die standaard van bepaalde situaties een kuch/snotneus overhouden) verwachten dat ze dagelijks bij wijze van spreken gaan testen omdat het ook Corona kan zijn.

Ben ook wel klaar met dat hele vingertje wijzen (ongevaccineerden, mensen die zich niet laten testen).

De ironie is natuurlijk dat iedereen die dat doet ook zelf Corona kan hebben (maar ik heb geen symptomen??).

[ Bericht 0% gewijzigd door Sherlock_Holmes op 19-07-2021 12:34:25 ]
pi_200438924
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeker. Wat jij postte slaat ook nergens op namelijk.
Goed onderbouwd ook van je. Moet je vaker doen.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:28:43 #124
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200438934
Testen is geen verplichting. Je je mag het helemaal zelf bepalen of en wanneer je dat laat doen.
Zelf ben ik ook nog niet getest. Simpelweg geen aanleiding voor geweest.
Al dat preventieve testen zonder enig symptoom zie ik geen heil in.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200438950
Ik ben wel getest, tweede keer was positief.
Er was dus een aanleiding ;)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')