abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200438626
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, ik zou ze niet weigeren in het ziekenhuis. Ik denk wel dat het een heel lastige discussie is. Kun je het je voorstellen dat we september een persconferentie waarin de Jonge komt vertellen dat we extra maatregelen nodig hebben omdat 5% van de bevolking niet gevaccineerd wil worden naast de 8% die niet gevaccineerd kan worden?

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je het op moet lossen, beperkende maatregelen voor het hele land vanwege die groep lijkt me niet logisch.

Daarbij, dit ging specifiek over kwetsbaren die zich niet laten vaccineren, die groep is volgens mij niet zo heel groot, dus zo'n groot probleem kan het niet zijn (denk ik).
Mischien moeten we dan ook accepteren dat we het samen moeten doen? Net als we dat deden in het begin van covid?
  maandag 19 juli 2021 @ 12:07:22 #77
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200438632
Interessante strategie in Saudi Arabië: daar moet je volledig gevaccineerd zijn om het land te verlaten.
quote:
Here’s a little bit more on that Saudi Arabia travel decision. Reuters notes that Saudi citizens will need two Covid vaccine doses before they can travel outside the kingdom from 9 August.

The story has been carried by state news agency SPA, citing the ministry of interior. The decision was made based on new waves of infection globally, new mutations, and the “low efficacy of one vaccination dose against these mutations”, the statement said.
https://www.theguardian.c(...)ew-cases-in-thailand
are we infinite or am I alone
  maandag 19 juli 2021 @ 12:07:30 #78
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200438633
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Vind jij.

Maak een afspraak als u klachten heeft die passen bij het coronavirus.

Deze klachten komen vaak voor bij een besmetting met het coronavirus:

u bent verkouden (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn);
u hoest;
u bent benauwd of kortademig;
u heeft verhoging (tot 38 graden Celsius);
u heeft koorts (vanaf 38 graden Celsius);
u ruikt en/of proeft plotseling niets meer, zonder dat uw neus verstopt is.

Je zegt net zelf dat je hooikoortsklachten hebt. Ergo, je valt onder punt 1. Dat jij vindt dat het hooikoorts is doet daar niets aan af. Dat jij geen zin hebt om daarvoor te testen ook niet.
Als ik ochtends in kou en regen naar bakker fiets om brood te halen en bij thuiskomen het lichtjes uit mn neus loopt voor een kwartier. Moet ik dan naar teststraat?
pi_200438636
quote:

[..]

Vind jij.

u hoest;

Je zegt net zelf dat je hooikoortsklachten hebt. Ergo, je valt onder punt 1. Dat jij vindt dat het hooikoorts is doet daar niets aan af. Dat jij geen zin hebt om daarvoor te testen ook niet.
Ik heb dit gesprek wel 's gevoerd met een medewerker van de GGD. Ik heb ~250 dagen per jaar klachten die passen bij het coronavirus. Hoesten doe ik elke dag wel, niezen/neusverkoudheid (hooikoorts) heb ik een maand of 4-5 per jaar.

Het belangrijkste wat me meegegeven werd is om te kijken naar klachten die anders dan normaal zijn.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:07:57 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438639
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef crystal_meth het volgende:
Interessante strategie in Saudi Arabië: daar moet je volledig gevaccineerd zijn om het land te verlaten.
[..]

https://www.theguardian.c(...)ew-cases-in-thailand
Saudi-Arabie neemt het sowieso niet zo nauw met mensenrechten.
pi_200438643
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik toch ook lastig te geloven. Nooit een kuchje? Nooit een neusverstopping? Dat lijkt me zeer onrealistisch.
_O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200438644
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moeten we dan ook accepteren dat we het samen moeten doen? Net als we dat deden in het begin van covid?
Kun je uitleggen wat je bedoelt?
pi_200438657
quote:

[..]

Samen?
Als ik iets heb geleerd van de afgelopen periode is dat er geen samen is. Je zoekt het maar uit en red oe. Dat is me vooral bijgebleven.
Go hard or go home
pi_200438658
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Als ik ochtends in kou en regen naar bakker fiets om brood te halen en bij thuiskomen het lichtjes uit mn neus loopt voor een kwartier. Moet ik dan naar teststraat?
Het is uiteraard een spectrum.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:09:21 #85
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200438661
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:07 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hoesten doe ik elke dag wel
Misschien toch eens minder zware shag roken, maat :7
pi_200438665
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik toch ook lastig te geloven. Nooit een kuchje? Nooit een neusverstopping? Dat lijkt me zeer onrealistisch.
Dat heb ik de afgelopen 16 maanden inderdaad niet gehad nee. Dat kan dus echt wel. Ik ben zelden snotterig of verkouden, en als ik dat ben, weet ik precies waar en van wie ik het opgelopen heb. Ik heb de afgelopen 16 maanden werkelijk geen enkele reden gehad om me te laten testen. Geen kuchje, geen snottertje. En ik heb ook geen enkele behoefte gehad om ergens heen te gaan waar zo'n test verplicht of geadviseerd was.
pi_200438666
quote:

[..]

Vind jij.

u hoest;

Als je overal nee op invult krijg je ook een testadvies.

En ja ik vind dat ik na 40 jaar best kan bepalen of iets een hooikoorts klacht is, omdat die al 40 jaar hetzelfde zijn, en zich op hetzelfde moment manifesteren, en over het algemeen prima onderdrukt worden door medicatie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200438669
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kortom, jij laat je alleen testen bij vrij extreme klachten. Dat jij je eigen diagnose stelt, prima, maar dat is niet conform het beleid.

Dit is precies de reden dat COVID-19 zou uit de klauwen loopt, omdat te veel mensen denken 'ach, het zal geen corona zijn'.
Dat is echt maar een deel van het verhaal. Presymptomatische besmettingen moet je niet onderschatten. Regelmatig is het leed al geschied voor men klachten krijgt.
I'll give you something to do
pi_200438677
quote:

[..]

Het belangrijkste wat me meegegeven werd is om te kijken naar klachten die anders dan normaal zijn.
Precies wat ik al aangeef.

Als ik afwijking zie van deze standaard klachten, dan zou ik een test overwegen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200438680
quote:

[..]

Ik heb dit gesprek wel 's gevoerd met een medewerker van de GGD. Ik heb ~250 dagen per jaar klachten die passen bij het coronavirus. Hoesten doe ik elke dag wel, niezen/neusverkoudheid (hooikoorts) heb ik een maand of 4-5 per jaar.

Dat is natuurlijk het verneukeratieve. Veel van die klachten zijn zo algemeen, en je gaat niet iedere week naar de teststraat. Maar dat je werkelijk nooit een aanleiding zou hebben gehad? Dat geloof ik niet. Hooguit dat men zichzelf voorhoudt dat het geen corona is.
pi_200438690
quote:

[..]

Doen we het echt samen als een deel zich niet laat vaccineren?
Of is dit een oproep van jou om dan iedereen samen maar te vaccineren? :)
I'll give you something to do
pi_200438692
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef Morri2 het volgende:
En ik heb ook geen enkele behoefte gehad om ergens heen te gaan waar zo'n test verplicht of geadviseerd was.
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef _serial_ het volgende:
En ja ik vind dat ik na 40 jaar best kan bepalen
Tja, I rest my case. Dit is de kern van de discussie.
pi_200438705
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:09 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat is echt maar een deel van het verhaal. Presymptomatische besmettingen moet je niet onderschatten. Regelmatig is het leed al geschied voor men klachten krijgt.
Des te meer reden om je bij lichte klachten ook al te laten testen.
pi_200438711
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:08 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Simpel, we hebben in eerste instantie maatregelen en lockdowns ingesteld om de risico groepen te beschermen, na vaccinatie rondes blijft er een groep ongevaccineerden over, dat is dus de nieuwe risico groep.

Zolang we als samenleving ervoor kiezen om zaken als vaccinatie vrijwillig te houden moeten we ook accepteren dat dit risico's met zich mee brengt voor ons allemaal in een situatie als deze waarin dan iedereen mischien weer maatregelen moet accepteren.
  maandag 19 juli 2021 @ 12:13:12 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200438713
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies wat ik al aangeef.

Als ik afwijking zie van deze standaard klachten, dan zou ik een test overwegen.
Na mijn 2e vaccinatie (14 dagen zal ik in acht nemen) is het gewoon helemaal klaar hoor met testen voor mij, tenzij ik echt hele vreemde klachten zou krijgen. Verder zoeken ze het maar uit.
pi_200438715
Ik maak gewoon elke keer bij klachten een afspraak om te testen. Kleine moeite.
pi_200438738
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Kortom, jij laat je alleen testen bij vrij extreme klachten. Dat jij je eigen diagnose stelt, prima, maar dat is niet conform het beleid.

Dit is precies de reden dat COVID-19 zou uit de klauwen loopt, omdat te veel mensen denken 'ach, het zal geen corona zijn'.
Ik weet niet of dit om te lachen of om te huilen is.

Iemand een idee?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200438742
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Simpel, we hebben in eerste instantie maatregelen en lockdowns ingesteld om de risico groepen te beschermen, na vaccinatie rondes blijft er een groep ongevaccineerden over, dat is dus de nieuwe risico groep.

Zolang we als samenleving ervoor kiezen om zaken als vaccinatie vrijwillig te houden moeten we ook accepteren dat dit risico's met zich mee brengt voor ons allemaal in een situatie als deze waarin dan iedereen mischien weer maatregelen moet accepteren.
Ongevaccineerden als geheel zijn niet de risicogroep. De risicogroep blijft de risicogroep die er al was, waarvan het merendeel gevaccineerd is/wordt en dus minder risico loopt. Blijven alleen nog degenen uit de risicogroep die geen vaccin kunnen/willen nemen. Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat die de maatschappij kunnen ontwrichten.
pi_200438745
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Des te meer reden om je bij lichte klachten ook al te laten testen.
Maar waarom accepteer jij niet dat mensen mischien geen corona klachten hadden? Ik heb 18 maanden lang de regels gevolgd, contacten vermeden en nooit corona klachten gehad omdat ik een risico groep zit dus was er voor mij ook geen noodzaak om te gaan testen, volgens mij.
pi_200438765
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 12:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit om te lachen of om te huilen is.

Iemand een idee?
Wat klopt niet aan wat hij hier neerzet? Want wat je nu doet is vooral makkelijk proberen te scoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')