Vrouwen (in tegenstelling tot mannen) stellen zich dan ook altijd aan als ze ergens last van hebbenquote:Op maandag 19 juli 2021 11:56 schreef Noek het volgende:
[..]
Kan gewoon. Mijn partner ook 0x en die zou gewoon testen als er wat zou zijn.
Ik heb dat goedgemaakt met een stuk of 12x of nog meer.
Nou ja, dit illustreert denk ik wel mijn punt. Eigenlijk heb je dus wel klachten, maar praat je het zelf goed door 'het zal wel door X komen' te zeggen.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:56 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik had tot vorige week ook geen reden hoor. Kan toch? Je gaat toch niet bij ieder kuchje meteen naar de GGD. En in de winter heb ik vaak een loopneus als ik heb gefietst enz.
1x met Jansenquote:Op maandag 19 juli 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar ben je al 2x gevaccineerd intussen?
Als ik straks 14 dagen na mijn 2e prik zit ga ik sowieso niet meer langs een teststraat, tenzij ik echt ziek ben.
Ik ken anders behoorlijk veel mannen die op vrij regelmatige basis last hebben van mannengriep.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vrouwen (in tegenstelling tot mannen) stellen zich dan ook altijd aan als ze ergens last van hebben
Voor een (eenmalig) kuchje of een dagje verstopte neus ga ik dus niet naar een teststraat. Dan blijf ik gewoon lekker binnen en pas als het vreemd wordt (geur- of smaakverlies) dan maak ik wel een afspraak.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik toch ook lastig te geloven. Nooit een kuchje? Nooit een neusverstopping? Dat lijkt me zeer onrealistisch.
Er zijn in mijn omgeving 2 (GGD) teststraten die allebei in de weekenden nog dicht zijn want 'te weinig aanmeldingen om rendabel open te zijn'quote:Op maandag 19 juli 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af in hoeverre de teststraten niet dusdanig vol zitten dat we qua besmettingen aan een plafondeffect komen.
Ik heb letterlijk geen enkele keer klachten gehad de afgelopen 16 maanden.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het lijkt me echt onzin dat er mensen zijn die letterlijk nog geen enkele keer klachten gehad hebben in 16 maanden.
Ik praat het helemaal niet goed maar als ik weet dat ik mijn hele leven dat al heb in de winter door temperatuurverschillen enz dan ga ik toch niet nu meteen steeds testen als ik het weer heb?quote:Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, dit illustreert denk ik wel mijn punt. Eigenlijk heb je dus wel klachten, maar praat je het zelf goed door 'het zal wel door X komen' te zeggen.
Voor de duidelijkheid: dat heb ik ook gedaan. Maar het lijkt me echt onzin dat er mensen zijn die letterlijk nog geen enkele keer klachten gehad hebben in 16 maanden.
Ook dit bevestigt mijn punt.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor een (eenmalig) kuchje of een dagje verstopte neus ga ik dus niet naar een teststraat. Dan blijf ik gewoon lekker binnen en pas als het vreemd wordt (geur- of smaakverlies) dan maak ik wel een afspraak.
Nee, mop, die laten zich testen zodat ze daarna met 1000 graden koorts en bloed uit de longen gewoon door kunnen werken als ze negatief zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vrouwen (in tegenstelling tot mannen) stellen zich dan ook altijd aan als ze ergens last van hebben
quote:Op maandag 19 juli 2021 11:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ken anders behoorlijk veel mannen die op vrij regelmatige basis last hebben van mannengriep.
Dat is wel het beleid.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:59 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik praat het helemaal niet goed maar als ik weet dat ik mijn hele leven dat al heb in de winter door tempratuurverschillen enz dan ga ik toch niet nu meteen steeds testen als ik het weer heb?
Nee, want ik heb ook altijd een natte neus als ik door de regen gefietst heb, of door de kou. En ik nies me de ongein als ik in hooikoortstijd door het park fiets als er net gemaaid is, of bomen in bloei komen.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou ja, dit illustreert denk ik wel mijn punt. Eigenlijk heb je dus wel klachten, maar praat je het zelf goed door 'het zal wel door X komen' te zeggen.
Voor de duidelijkheid: dat heb ik ook gedaan. Maar het lijkt me echt onzin dat er mensen zijn die letterlijk nog geen enkele keer klachten gehad hebben in 16 maanden.
Ik luister liever gewoon naar mijn eigen lichaam. Daar heb ik Mark Rutte niet voor nodig, dank je.quote:
Wat mij betreft niet. Maar dit soort mensen kunnen wel voor druk op de zorg zorgen. Hoe wil je hiermee omgaan? Ze weigeren in het ziekenhuis?quote:Op maandag 19 juli 2021 11:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je kwetsbaar bent en je kiest ervoor jezelf niet te laten vaccineren, moeten we daar dan nog maatregelen voor houden?
Kortom, jij laat je alleen testen bij vrij extreme klachten. Dat jij je eigen diagnose stelt, prima, maar dat is niet conform het beleid.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:01 schreef _serial_ het volgende:
Dat zijn voor mij echt geen aanleidingen om naar een teststraat te gaan.
Als ik zou opstaan met een droge hoest die ik nooit heb, me kapot zou hoesten, smaak verlies zou hebben, of een loopneus in midden zomer, dan is het voor mij afwijkend en dan zou ik zeker een test overwegen.
Maar ik ben niet ziek op zo'n moment en dat weet ik. Half NL heeft in de winter een loopneus na het fietsen of lopen door de kou, dat is gewoon hoe je lichaam werkt.quote:
Inloopuurtje bij de supermarkt voor ongevaccineerden.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Aparte woonwijken en winkelcentra.
Dan kan iedereen in vrijheid leven.
Ja om de doodeenvoudige reden het niet voorgekomen is. Anders dan het fietsen door de kou, of regen, en bij extreme pollen periodes.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Kortom, jij laat je alleen testen bij vrij extreme klachten. Dat jij je eigen diagnose stelt, prima, maar dat is niet conform het beleid.
Dit is precies de reden dat COVID-19 zou uit de klauwen loopt, omdat te veel mensen denken 'ach, het zal geen corona zijn'.
Prima als je aan cognitieve dissonantie doet (nogmaals: ik deed hetzelfde), maar er is een verschil tussen:quote:Op maandag 19 juli 2021 12:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik luister liever gewoon naar mijn eigen lichaam. Daar heb ik Mark Rutte niet voor nodig, dank je.
Zeker niet houdbaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 11:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan is dat een probleem wat opgelost moet worden, aangezien dat niet houdbaar is.
Zelfs in lockdowns raken mensen nog besmet dus het probleem lost zich vanzelf op, maar niet op de meest wenselijke manier
Ja - zodat we geen onderscheid maken tussen gevaccineerden en ongevaccineerdenquote:
Nee, ik zou ze niet weigeren in het ziekenhuis. Ik denk wel dat het een heel lastige discussie is. Kun je het je voorstellen dat we september een persconferentie waarin de Jonge komt vertellen dat we extra maatregelen nodig hebben omdat 5% van de bevolking niet gevaccineerd wil worden naast de 8% die niet gevaccineerd kan worden?quote:Op maandag 19 juli 2021 12:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Maar dit soort mensen kunnen wel voor druk op de zorg zorgen. Hoe wil je hiermee omgaan? Ze weigeren in het ziekenhuis?
Vind jij.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja om de doodeenvoudige reden het niet voorgekomen is. Anders dan het fietsen door de kou, of regen, en bij extreme pollen periodes.
Er was simpelweg geen situatie die aanleiding gaf tot testen.
Klap in het gezicht van het beleid dit.quote:Op maandag 19 juli 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja om de doodeenvoudige reden het niet voorgekomen is. Anders dan het fietsen door de kou, of regen, en bij extreme pollen periodes.
Er was simpelweg geen situatie die aanleiding gaf tot testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |